6 Mart 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

6 Mart 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Antrenör Donelli acaba Güneşin hayli değiştirecek kadar ehemmiyetli olduğundan çok dikkate merkez muhacimine kimi getirecek? Zamora Fransada * Fransız gazeteleri, bir zamanlar hakkında “kurşuna dizildi”, “harpte öldü., gibi rivayetler çıkmış olan İs- panyol milli takimi Kalecisi meşhur Zamoranm mart başımda Hucuman ismindeki Arjantin kruvazörile Mar. silyaya çıktığımı yazıyorlar. Zamora, kendisile görüşenlere ö- tedenberi kendisinin politikadan ka - çındığını söylemiş ve hiçbir angaj-| manı olmadığını, Parise gitmek ni.| yetinde bulunduğunu ilâve etmiştir. ' Kuleli - Maltepe Yarın Karşılaşıyor 'Askeri Liseler arasında fut- bol şampiyonluğu maçlarmın fi- nal müsabakası yarm Taksim stadyomunda Güneş - Beşiktaş | dostluk karşılaşmasından evvel saat 12,30 da yapılacaktır. İki aydanberi devam eden bu mü- sabakalarda Kuleli ve Maltepe bü - tün hasımlarmı mağlüp ederek mü savi puvanlarla finale kalmışlardı. Bu pazar, final maçı askeri mektep- lerin şampiyonunu tayin edecektir. "Askeri mekteplerin Fener — Gala- tasarsyı olan bu maçın fazla heye. canl: ve &lâkalı olacağı şimdiden söylenmekte ve her Iki mektep maça azami ehemmiyeti verdiği cihetle bü | tün askeri talebelerin Kimbriç . Oks| ford maçlarındaki samimi ve iddialı havayı yaşatacakları tahmin edilmek | tedir. Karşılaşmanm ehemmiyetini dü- şünen askeri mektepler spor komite. si, maçın hakemliği için feğerasyona müracaat ederek bir hakem İstemiş- lerdir, Federasyon, bu vazifeyi Şazi Tez- cana tevdi etmiştir. Askeri Liseler Boks Müsabakaları Maçı Bu sefer Güneşliler galip gelebilir mi ? Bayramda devam edilen dostlu! olan Beşiktaşla Güneş yarın ka tahminini yapmadan evvel, takımların vaziytlerini tetkik etmemiz lâzımdır. Çünkü dostluk kupası yaptığı maçı 1 - 2 kazanmış olan epey değişiklik yapılacaktır. Bu mağlüp etmiş olan Güneş takımı üzerinden yürütemeyiz. Güneşin kadrosunda yapılacak değer bir meseledir. İstanbulun en iyi merkez muha. cimlerinden biri olduğu herkesçe| kabul edilen Rasih Güneşte bu se- fer oynyamıyacaktır Tahsilini İk- mal için Parise giden Rasihin ye- rine konacak Güneşlinin oynıya. bileceği rol maçın taliini tamamen değiştirebilir. KİMİ GETİRMELİ ? | Hesaplarımıza, oyunun verebilece- ği neticelere girişmeden, Rasihin ye- rine konabilecek Güneş muhacimle. rini ele alacağım: Fenerbahçe, Gü neşin Rebiisi hariç, her muhacima or- taya konabilir vaziyettedir. Her biri için ayrı ayrı düşünceler ve hesaplar ileri sürülürse, o hesaplarm yanliş olabileceği maçtan evvel pek iddia götürmez. Meselâ, 80l açık Melihi Gü- neşin merkezine getirmek fikrini 2. lalım, Sol açığın süratinden kaybe- decek Güneş takımı merkezde İki ayağı e şüt atabilen ve yırtıcı oyna yan bir orta muhacime malik olur. Sağ iç Salâhaddin, ayni mevki için düşünülürse, onun da kıymetleri İ- çin merkez muhacim mevkiinde ta. | kımma temin edebileceği faydaları seçip sıralamak mümkündür. Fakat, kâğıt üstünde muvafık gö- rünen bu gibi intihapların, bir Ode Beşiktaş karşısmda ne gibi tesirler yapabileceğini akıldan geçirmek icap eder. MELİHE GELİNCE... Şahsi kanaatimce, merkezde oyna- triması takımı için diğerlerinden da-| ha faydalı olacağı zannını veren Me. lihin açık mevkiinden almarak orta- ya getirilmesi “Beşiktaşa karşı,, pek doğru olmaz. Çünkü, Beşiktaşlılar e- sasen Melihi fazla gözliyen bir şekil- de oynuyorlar, genç futbolcü ise ka- rakteri itibarile kendini sakımarak oynuyor. Fırsatı gördüğü zaman can la başla atılıyor. Böyle gözü pek bir hücum tarzında mütemadi atılan bir beki yetişzene Beşiktaş müdafaası sert beş altı maras tatbik ederse, ço. cuk hayli ezilir. Ve mütemadi kırıcı çıkışlar önünde gol yapacak fırsatla- rı kaçırabilir. FAKAT... Salâhaddine gelince, bilhassa son zamanlarda ayağına geçirdiği topla- rı fazla kullanan Güneş sağ içinin idmanı hem hücum hattını sürükli. yecek, hem de kendine fırsat araya- cak kadar kvamma gelmemiştir zanmdayım. Salâhaddini hesaptan çıkarınca, Melih üstüne tekrar avdet Askeri liseler arasmda yapılmak- ta olan boks müsabakalarına bugün Deniz lisesi salonlarında devam edi- lecek ve Kuleli, Maltepe, Deniz hi si, Gedikli boksörleri biribirile elmi. natuar maçları yapacaklardır. Haftaym Tatili etmek mecburiyeti hâsıl oluyor. Me- lihin ortada oynatılmasının mahzur - larını yukarda saydım. Şimdi de muh temel faydalarmı sıralayayım: Bazı oyunlarm inkişafında ve cereyanmda, gol fırsatları ilk da- kikalarda biribiri arkasma bir ta. kıma gülebilir. Eğer Pazar günkü maçta böyle, müsait saniyelerin ilk defa Güneşe açılacağını keş Nekadar Sürebilir? | Fransada Rouen - Sochaux maçının Yarı tatilinde vukua gelen bir hâdise yüzünden ikinci haftaymın ancak 55| dakika sonra başlatılması Paris spor | matbustın rişgal etmektedir, Bu arada |'Auto gazetesi böyle 55 dakikalık bir temdide maruz olan ya- rı tatilini iki saat uzamasına bugün- kü şartlar altnda mâni olacak bir kuvvet olmadığımı ileri sürerek işin! nereye kadar varacağmı soruşturmak tdır, Fakat haftaym işl! tamamen| hakemin takdirine kalmış bir mesele olduğu ileri sürülmüştür, fetmek gibi, bir kehanette bulu. nabilirsek, Melih'in ortada oyna- masını gözü kapalı kabul etmemiz elzemdir. Bir de şanslı ve fırsatlı dakikaların geçikmesi ihtimalini düşünelim. O| zaman zarfında pek kabildir ki, Be- şiktaş müdafileri Melihi şarjlarile ya- rıya indirmiş olsunlar. Bu takdirde Güneş hattı koltuk deyneği ile to pallıyarak yürüyen bir adam haline gelebilir. Bu korkuma mukabi! şöyle bir ce- vap verilebilir: Hakem İngiliz oldu- ğundan hatalı çıkışları hiç affetmez ve hemen favul yapan oyuncuyu ©. yundan çıkarır, Yarın k kupası maçlarının iki galibi rşılaşıyorlar. Bu müsabakanın maçlarından evvel Beşiktaşla Güneşin kadrosunda bu hafta itibarla hesaplarımızı Beşiktaşı değişikliş te takımın bünyesini Yarının Oyuncuları Rebii (Güneş) Ben de derim ki; bir takımın gol! çıkaracağı beklenen elemanı yarıy& Indirdirildikten sonra karşı taraftan bir oyuncunun çikması pek avantaj- lı bir netice değildiş Beşiktaşa kar- şı hep aksi ihtisilleri dikkate a rak bir takım çıkarmak, oyunun is. tikrarı ve tehlikelerin asgariye indi. rilmesi bakımından Güneş için daha hayırlı olur. Bana, ortaya seri çıkışlı veya çar- pişmalarda kendinden ziyade rakibi-| ni zedeleyebilecek gibi bir muhacim seçmek ve takımın diğer mevkilerini aynen muhafaza etmek daha müna. | siptir gibi geliyor. Bu takdirde Melih, solda sürati sa yesinde kaçarak şarjlardan kurtula. bileceği gibi, onu kovalıyacak Be - şiktaş müdafiini de Güneşin kazan. dığı maçtaki veçhile solutur, Bu tarz belki Melihin ortağa ooynadığı kadar büyük farklı bir netice ver - mez. Fakat daha emin ve daha mu- hatarasız olur. * van Ivaniç Lapkin isminde I genç ve yakışıklı bir deli- kanlı ile Anna Semonovna Zamblit- skoya adında hafif rötrose burunlu genç bir kız nehir kenarma indiler ve oradaki sıralar. dan birine (ootur- ve geniş bir güt ağacmm koyu dalları (arasında yapılmıştı, Sevda. War için oObundan güzel bir yer ola. mazdı. İnsan bura ya oturduğu zaman kendisini bütün dünyadan gizlenmiş sayabilirdi. Su yun çinde yıldırım gibi kayan ba- lıklardan ve su örümceklerinden başka burada kimse göremez di Gençler balık tutmak için ker ne Yizrman | öltalermi, balik yemlerini hep yanlarma; almıştılar, Hemen balık tutmıya koyuldular. Lapkin, etrafma bakmarak söze başladı : Nihayet böyle başbaşa kalabildi- Zimize, bilsen, ne kadar memnu. num !, Ben size çok, pek çok şeyler söylemek istiyorum. Daha sizi ilk gördüğüm dakika.. (sizin yemi ye- miye başladılar.) Niçin dünyaya geldiğimi, niçin yaşadığımı, haya- tımı uğruna feda edeceğim mabude nin kim olduğunu derhal anladım.. ir balık yemi Yi. yor.) Sizi ilk görüşte sevdim, çıldı- rasıya âşık oldum.. (Aman oynat- maymız ,bırakm oltaya gelsin!) Sevgilim size çok yalvarırım bana söyleyiniz —mütekabil demiyece- ğim çünkü ben bunu hayatımda um madım— aşkınıza... (Aman çeki- niz!) İyi Semonovna oltalı elini yukarı kaldırdı ve çekti. Çekmesile bağırması da bir oldu: Oltanm ucunda gümüş! — yeşil bir baltk çırpmıp duruyordu. — Aman Allahım hani balığı. A man aman çabuk.. koparıyor. Ol- tayı koparıyor. Balık oltadan sıyrılmış, otların üzerine fırlamıştı.. Oradan da tek- rar suya atıldı. Balığın peşinden ko şan Lapkin balık yerine, istemiye- rek, Anna Semonovnanm elini Y kalamıştı.. Ve yine istemiyerek du- daklarma götürmüştü. Anna elini çekmek istedi. Fakat artık iş işten geçmişti: Dudaklar birleşmiş, öp- meler, öpüşmeler biribirini kova miya başlamıştı. Bütün bunlar, deta İstemiyerek farkına varmadan olup bitmişti. Öpüşmeleri, söz ver- meler, yeminler, mestut dakikalar takip etti, Fakat bu fani dünyada mutlak bir bahtiyarlık yoktur. Her bahtiyar. lik, bizzat kendi içinde, bu bahti- yarlığı bozacak bir takım tohumlar taşır, Hattâ bunlar mevcut değilse dışardan gelen bozucu bir takım müessirlerle bu bahtiyarlık ihlâl e- dilebilir.. Nitekim bu defa da böyle oldu: Gençler şürlerken bir gü- Tüşme işittiler. Dereye, gülüşmenin geldiği tarafa baktıkları zaman iki. si de birden afalladılar: o Derede, beline kadar suyun içine girmiş çıp- ; Edebiyatından ---Yaramaz Çoçuk - Yazan : Anton Çekof lak bir çocuk duruyordu. Çocuk, Anna Semonovnanın kardeşi, idadi talebesinden Kolâ idi. Kolâ suda duruyor, gençlere bakarak hain ha- in gülüyordu. — Demek ki siz öpüşüyordunuz, ha?.. Darun öyleyse anneme söyli- yeyim de görürsünüz. Lapkin, kıpkırmızı bir halde ke. kelemiye başladı: namuslu bir insan Srfati- 1e.. Şunu bunu gözetlemek büylk bir adiliktir, Ona buna söylemek ise bundan da beter alçaklıktır. Namuslu ve faziletli bir insan sıfa- tile sizin böyle şeylere... pm çocuk Lapkin'in sö. zünü yarıda bıraktı: — Bara bir ruble verirseniz gör- düklerimi kimseye söylemem. Aksi takdirde söylerim. Lâpkin cebinden bir ruble çıkardı ve-Kolâya verdi, Kolâ rubleyi ıslak avuçları içinde sıkıştırarak ve ıslık çalarak yüzmiye başladı. Gençler bu dafalık, daha fazla öpüşmediler. Lapkin ertesi gün şehirden Kolâ- ya resim boyasile bir top getirdi Ablası da ona bütün hap kutularını hediye etti. Daha sonra köpek başlı kol düğmelerini de hediye etmek İ. cap etti, Bütün bunlar, herhalde, ya- Yamaz çocuğun pek hoşuna gitmiş olacaktı. Çünkü daha başka hediye- ler koparmak düşüncesile Kola gençleri gözetlemiye başladı. Lap- kin Anna Semonovna ile nereye git se, o da bir gölge gibi peşlerinden ayrılmazdı. Onları bir dakika ol- Sun yalnız bırakmıyordu. Lapkin buna fena halde içerliyor kendi kendine mürıldanıyordu: — K?!. Küçüklüğüne rağmen ne büyük bir alçak!... Ya büyüdüğü za. | man ne olacak?.. oca Haziran ayı hep böyle geçti. Kolâ, zavallı sevdalı- lara nefes bile aldırmıyordu.. Mü. temadiyen onları gözetliyor, ikide bir annesine söylemekle tehdit edi- yordu, Kendisine ne verilse az ge İlyor, mlitemadiyen yeni yeni he- diyeler istiyordu. Nihayet günün bi rinde bir cep saati istemiye befi” dı. Ne yapemler7. Kolanm kapatmak için bunu da vadel mecbur oldular. Bir gün öğlen yemeği yi; Sofraya çörek gelmişti. Kolâ ap” zın gülmiye başladı. Kurnaz kur” | bir gözünü kırparak Lapkin'e #” uz — Nasıl, söyliyeyim mi?, Lapkin mosmor kesildi. Yani lıkla çörek yerine peçeteyi & soktu. Anna Semonovna sofi fırladı ve başka bir odaya kend” ni dar attı. j ; ; vi dar artık bi d rini hiç göre” diler. Nihayet kin, Anna Se novnayı resi sl annesinden Du e ies dakika idi. kin kızım ebe ni ile konut” rak onların muvafakatini aldık sonra hemen bahçeye koştu ve lâyı aramıya başladı. Kolâyı bul ğu zaman az kalsın sevincinden #£ | Iryacaktı. Derhal yaramaz Bi | kulağıa yapıştı. Bu sırada, #” hırsla, Kolâyı aramakta olan Semonovna da yetişmiş o da Kol nm diğer kulağına sarılmıştı. Si lıyarak onlara yalvardı ge in yüzl sevinçlerin en üne delâlet eden ifadelerle dol dolup taşıyordu. — Sevgili güverelriler... Yapi vallahi bir daha yapmam... AY- Ay, Bu defalık affedin!., Ne ol” sunuz ?.. , Sonradan biribirlerine itiraf & tiklerine göre iki sevdalı (biribi rine âşık oldukları müddetçe)» ramaz Kolanm kulaklarmı çek" leri bugünkü kadar büyük bir Li rk asla duymamıştılar. Belediye Tahsildarl0" Ücret Alacaklf Maliye teşkilât kanunun veledi de de tatbikine İcra Vekilleri tince karar verilmiştir. Bu kar: rine belediye 937 mali yılı başi itibaren bütün tahsidarları mast) ücrete çevirmektedir. Yine bu na göre iye tahsil subeleri | yapılacak diğer işlere ait te bi” gi je hazırlanmaktadır. Konservatuvar muallimleri 16 ia bilyük bir orkestra konseri ceklerdir. Orkestrayı konservai" ye) muallimlerinden Seyfeddin As8İ “, re edecektir. Bu konseri taleb€ serleri takip edecektir. Uyuşturucu Maddeler tehiri” Liman Hanma Taşınıy0" Gi Dördüncü Vakıf hanmım sit ye) da bulunan Uyuşturucu Msp İnhisar idaresi, merkezini Lima. .l nına nakletmeğe karar ve! bep darenin afyon deposu Perşemb yl zarmda bir depoya nakloluna©* Konservatuvar Konseri ya A