March 28, 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

March 28, 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

size 10 BAŞMAKALEDEN DEVAM Bir Haftalık Tarih (Başı 1 incide) * Çünkü akan Ispanyol kanı, heder ©. lan maddi ve manevi İspanyol kıy - metleri mubah hale gelmiş, merha. met ve rikkat uyandıran âmiller ma- hiyetini kaybetmiştir. Fakat taraflardan biri ağır basmes derhal kıyamet kopar, telâş ve endişe başgösterir. İşte cephelerden birinde hükümet kuvvetlerinin bugüne kadar yapılan taarruzlardan en büyüğünü defederek epeyce esir alması, derhal firtina istidatları doğurmuş, ademi müdahale komitesinin varlığını tehif. keye düşürmüştür. Bütün bu işlerde sarı gazeteciliğin sun'i bir tehlike ve istikrarsızlık ha. vası yarattığını da unutmamak lâzım- dır. Meselâ Mussolini'nin Trablusgarp- tan vaktinden evvel dönmesi, heyecan | salan gazeteler tarafından bir harp| alâmeti diye tefsir edilmiş ve ortalık yelveleye verilmiştir. Sonradân an. lasılıyor ki Mussolini Trablusgarpta- ki ikamet programını yalnız bir gün azaltmıştır. Buna da sebep, Bingazi içerilerine yapılması programda bu. unan bir uçuşun hava bozukluğu yü- ründan geri kalmasıdır. Görüş birliği yok $ talya Işi ancak müşterek bir l tavassut yoluyla kökünden hal ledilebilir, Avrupa sulhünü bu zaviye- den tehdit eden tehlike de bu suretle defolur. Ancak böyle bir adım atilması için Avrupanın barış ve istikrar gayesin. de tamamiyle birleşmiş olması lâzım- dır, Halbuki böyle bir birlikten çok uzağız. Avrupada kocaman bir sat. ranç oyunu oynanıyor. Gayeler o şe- kildedir ki taraflardan hiç birinin fe. dakârlık etmesine ihtimal yoktur. Her iki taraf biribirini çıkmaza düşürmi- ye, biribirinin zayıf tarafını bulmıya çalışıyor. Bir sene evvel Almanya (Ren) iig. gal ettiği zaman Hitler, dünyaya hem » Karp. hem şark anlaşması vadetti, Fakat buhran geçtikten sonra bu bah- si ileri götürmekiçin atılan bütün a2. 'dımlar akamete uğradı. İngilterenin #uallerine cevap verilmedi. 19 İkinci. teşrin 1936 tarihli Ingiliz notası da cevapsız kaldı, Nihayet 12 Mart 1937 tarihiyle bu notaya bir cevap verildi. Notanın met Bİ neşredilmemiştir. Fakat Belçik ve Fransaya birer sureti tebliğ edildik. ten sonra bu iki memleketin gazete. lerinde görülen yazılar, notadaki dü. günceler hakkmda tam bir fikir ver- © mektedir. Alman notası şeklen barış ve si, © kün taraftarlığı gösterir bir tarzda Yazılmıştır. Hattâ Fransa .Rusmi, #akinın kalkması bile ileri sürülme Miş, bu nokta bir konuşma şartı diye gösterilmemiştir. Eski devletler konseri pe netice şuraya varıyor: Almanya ve Italya her şey den evvel Milletler Cemiyeti ruhunu ve miişterek emniyet prensipini boğ. mak istiyorlar. Dünyanın huzur ve) « İstikrarı bakımdan inkişaf etmesi “elbette istenen bu ruhtan her neden-| se rahatsızlık duyuyorlar. Mütecavi © zin tarifinin Milletler Cemiyeti ta. rafından değil, hakem sıfatiyle In.| giltere ile Italya tarafından yapılma- sm: istiyorlar. Böylece Milletler Ce. > miyetinin yerine eski (Büyük devlet. ler konseri) sistemini koymıya çalışı. yorlar. Alman notasr, Fransanm, Avrupa. “nin şarkındaki memleketlerle olan “karşılıklı yardım misaklarından do. > ğacak taahhütler hakkında hüküm > Ve tefsirin de yine İngiltere ile İtalya tarafmdan yapılmasma lüzum göste. riyor. Almanya garptaki barış ve süküne sit müzakereyi bütün Avrupaya ait BELGRAT PAKTI TEATİ EDİLDİ (Başı 1 ineide) usulü bir pakt yani ilk hedefi hasmı zararsız hale koymak olan bir vesika imzalamak istemiştir. Fransanm u- Zan müddet temenni edilen bu yak. laşmadan dolayı sevinmesi lâzım ok makla beraber Belgradm siyasetinde beliren değişiklik hakkında da düşün- mesi icabeder.,, MOSKOVAYA GÖRE Moskova, 27 (A A.) — Pravda ga. zetesi İtalyan - Yugoslav anlaşması hakkında diyor ki: Habeşistan har- bi, İtalyan - İngiliz münasebetlerinde. ki gerginlik, Akdeniz hakimiyeti mü- cadelesinin şiddetlenmesi gibi hususat Mussoliniyi büyük bir harp takdirin- de hiç değilse Yugoslavyanın bitaraf. lığını elde etmek meselesiyle karşı - laştırmıştır. İtalyan faşistleri İngiltere ile Yu - goslavya arasında o münasebetlerin dostane olduğunu nazar! itibara al - mıyor değiller. Fakat Dalmaçyada - ki emellerinden muvakkaten vazgeç - mek suretile küçük antantım bir kö- şesini çökerteceklerini ümit ediyor - lar. Bu suretle Fransanm bu mm. takadaki emniyet sistemi de balta - lanmış olacaktır. Belgrat anlaşmasının kollektif em- niyet ve taksim edilmez sulh ile hic bir alâkası olmadığını görmek için hiç te pertavaız lâzım değil, Adriya- tik denizinde İtalyan - Yugoslav mü tarekesi, Roma - Berlin mihverini icat edenlerin hazırladıkları taarruza yaramaktadır. YUNANİSTAN Atina, 27 (A.A) — İtalyan - Yu goslav paktın: mevzu bahseden Yu. nan matbuatı, büyük bir memnuniyet gö kte: Fihakika bu pakt imzalıyan iki taraf ta Yunanistanin komşuları ve dostlarıdır Bundan bas ka pakt, nizam ve sulh için de bir ga- rantidir. Ve Balkan sulhünü tarsin eylemektedir. BULGARİSTAN Sofya, 27 (A.A) — Te Mir gaze tesi, Bulgaristanın İtalya - Yugoslav. va anlaşmasından çok memnun oldu gunu. zira iki âkit devletle de dosta- ne münasebatı mevcut bulunduğunu yazıyor. a a Cemiyetinin varlığına, barışçı mem. leketlerin menfaatine, merkezi ve şarki Avrupanm istiklâline karşı ha- zırlanacak bir süfkasdi kolaylaştır. mak diye tefsir olunuyor, Görülüyor ki bugünkü halde miza. kere yoliyle varılacak bir uzlaşma yoktur. Ya tam bir barışa gidilecek veya şüpheli vaziyet ve bumun silâh. lanma yolundaki ağır külfetleri de. vam edip gidecektir. Belgrat anlaşması u gürültüler arasmda Belgrat. ta mühim görüşmeler olmus. tur. Yugoslavya ile Ttalyanm komşu sıfatiyle olan münasebetlerini iyileş. tirecek anlaşmalar yapılmıştır. Bu su retle Avrupa sulhü yolunda da müs- bet bir adım atılmıştır. Milletlerin biribirine karşı uzak durması, bin türlü swtefehhümün a. Taya girmesine meydan bırakması ba. Tış için ne kadar zararsa, iki komşu- nun karşılıklı iktisadi münasebetleri. ne kuvvet vermeleri ve biribirinin en. dişelerini tasfiyeye uğratacak yolda anlasmalar yapmaları da o kadar fây- dalıdır. tılan adımm; Yugoslav milletini, mukadderatını Milletler Ce, miyeti çerçevesinden, Balkanlardan ve Küçük Tülâftan ayrı bir surette görmiye sevkedeceğini ve dünya u - © bir müzakerenin ilk babı diye telâkki etmiyor, Şarki Avrupa işlerinin açık ve serbest kalmasını istiyor. Garbi — Avrupadaki barış garantilerine kar. şık olarak ta her halde para yardı. “m, ham madde kaynağı, müstemleke » bekliyor. İngiltere bütün bunları temine ha. zirdır. Fakat dünyada tam manasiy. le barışın kurulması şartiyle... Bu te- min edilmedikçe Almanyanm eline ye. oni maddi imkânlar vermek; Milletler muml barış sisteminde bir değişik - lik yapacağını zannedenler kendi ken dilerini aldatmış olurlar. Falan ve filân sahadaki mevzi an. laşmalar, biç bir zaman umümü barış sistemini gevşetmek için bir yol diye kullandamıyacaktır. Bilhassa ki Bal. kanların bugünkü birlik temeli, naza- ri düşüncelerden değil acı mazi tecrii. belerinder ve ihtiyaçlardan doğmuş. tur, Ahmet Emin YALMAN! TAN ENİ KEZ RUZVELTE REKLÂM merikan halkmmn büyük ek- #eriyetinin reryi ile Cüm- hurreisi olan Ruzvelt gibi bir ade. mm reklâma ihtiyacı var mı? Amerikan kafasına göre herhal- de var, Orada bir hazır ilâç, bir o- tomobil markası gibi insanlarda mütemadiyen reklâm projektörleri- nin önünde durmıya ve ne suretle olursa olsun kendilerinden bahset. tirmiye ihtiyaç duyuyorlar, Ruzveltin etrafında bulunan 8- damlar, gazetelerin Cümhurreisin. den bahetmesi ve resmini tekrar tekrar sayfalarma geçirmesi için hergün yeni bir vesile icat ediyor. lar. Bon gelen Amerika gazetelerinde 1392 DEFA OYNANAN OYUN evyorkta 4 Kânünuevvel 1933 tarihinde küçük bir tiyatro- da garip bir oyun oynanmıştır. O. yunun ismi “Tütün yolu,,... Ame- rikan tütün yetiştiren eyaletlerin. deki içtimsi hayattan bahsediyor. Tik gece bir kaç kişi merak sev- kiyle oyuna gitmişler. Fakat gaze. te münekkitlerinin hepsi birden 0- yunun aleyhine yazı yazınca halk ayağını kesmiş. Fakat muharririn ve oyuncuların oyuna itimatları varmış. Bir müd. det bedava bilet dağıtarak her ak- şam halkı oyuna davet etmiş- ler. Oyunun tamamile yeni bir çığır açlığı ve pek hoş taraflı olduğu ya vaş yavaş halk arasında duyulmuş. KAN VE ATEŞ İÇİNDE NİŞANLILAR £ niiltere hükümeti, bütün kon İ soloalarına bir emir vermiş. tir: Evlenmek niyetile beraberce İngiltereden Kaçan, tanınmış silele- lere mensup iki gencin kat'iyen evlendirilmemesi.... Bu gençlerden biri Lord “Redes. dale,, in küçük yaşta kızıdır, Diğeri de eski nazır Churehilin yeğenidir. Tki'genç yalnız evlenmek üzere #ilelerinden kaçmakla kalmamış- lardır. Sergiizest heveslerini tama. mile doyurmak için Ispanyaya git- mişler ve nişanlılık devresini orada a ORAMASI TEE» bunun garip bir misalini gördük. Ruzveltin cenup eyâletlerine yaptı- Zi bir seyahat esnasında Conson is. minde eski Bir Cümhurreisine uşak lık eden yine Conson isminde bir zenci kendisini görmek istemiş. Ruz- velt bu talebi sonradan haber al. mış, zenci ile görüşmediğine tess- BÜf etmiş. Consonu kendi misafiri olarak Vaşingtona kadar çağırmış. Beyaz evde misafir etmiş. Sofrası. nâ almış. Eski zamanlardan uzun uzadıya konuşmu$. Netice: Gazetelerin birinci say- fasında Ruzveltin ihtiyar zenci ile görüşmelerine dair sütunlarca taf. silât ve bir çok resimler. Yani bir hiç yüzünden uzun boylu reklâm... Bedavacıların yerine paralı seyirci- ler gelmiye başlamış. Nihayet alâka dünyanın hiç bir yerinde hiç bir o. yun hakkında görülmemiş bir şekil almış. Oyun hem 4 Kânunuevvel 1933 senesinden beri her gece de vam etmiş, hem yerler aylarca ev. vel satılmış. Meselâ bu oyunu sey- Tetmek İsterseniz, ancak Haziran için bilet tedarik edebilirsiniz. Oyun 1392 inei defa oynanırken başlıca rollerden birini oyntyan 65 yaşmda Bayan Odeli isminde bir aktris kalb sektesinden ölmüş. Hiç belli etmeden oyunu sonuna kadar devam ettirmişler, Bu garip oyun Nevyorkta 2000 defaya çıkacak gibi görünüyor. kanla ateş içinde geçirmiye başla. mışlardır. Erkek Oviedo muhasa- rasına giden İspanyol hükümet kuv vetlerine gönüllü asker sıfatile ka. rışmıştır, Kız da Ispanyol hüküme- tinin Bilbas propaganda bürosunda gönüllü memur diye çalışıyor. İki Ingiliz genç 18 Şubatta Ispan yâya varmışlardır. Bİlâğ yaşına Kâdar niganlılıklarını Ispanya hiz» raelinde geçirecekler, sonra ikisi de hâyatla Kalmışsalar evlenecekler» dir, AMERİKADA SERMAYE İLE AMELENİN HARBİ merikada aylardan beri dün- yanm en büyük ölçüde grev. leri cereyan ediyor. Genetel Motörs ve diğer bir çok fabrikalar uzun müddet amele işgali altında kalmış- lardır. Amele burada yemiş, içmiş, yatmış, fakat çalışmamıştır. Buna mukabil otomobil malzemesi yapan bir fabrikanın inatçı sahibi de amelesi gibi yapmış, onlar gibi kendini fabrikadaki bürosuna hap- setmiş, grev bitmeden bürodan çık. mamıştır. Bütün bu gürültüler arasmda A- “Tuna Devletleri (Başı 1 incide) İtalyan Hariciye Nazırı Cianonun Belgrad seyahati ise, . İtalyanın hali hazırda komşularile arasındaki bağ- ları sağlamlaştırmağa uğraştığını ve hükümetin vasati Avrupa devletleri. ni biribirine yaklaşmağa teşvik etti. ğini isbat etmiştir. Garp devletlerinin biribirine yak- taşmalarna mâni olan müşkülâtm çokluğu karşısında elde edilen bu muvaffakıyet bir kat daha dikkate sayandır.,, ŞUŞNİG - MUSSOLİNİ MÜLAKATI Viyana, 27 (A.A.) — İtimat edilir bir membadan alman malümata gö. re, Başvekilin İtalya seyahati önü - müzdeki ayın ilk günlerinde vukubu- lacaktır. Şuşnig ile Mussolini arasın. daki mülâkat Rocca Della Caminata- da olacağı tahmin ediliyor, Ekonomi heyeti de nisan orta larında Romava gidecektir. Avusturya Reisicümhüru Niklasın Budapeşte seyahati mayıs ayma bi- rakılmıştır. PRAĞDA SÖYLENEN İKİ NUTUK 'Prağ, 27 (A A.) — Hariciye nazırı Kamil Krofta ananevi Prağ sulh bay ramı münasebetile bir nutuk söyli - yerek Çekoslovakyanm “sulhe hiz » met etmek İçin kuvvetli bulunmak, prensibine sadık kalacağını ve hiçbir zaman harp çıkarmak için kuvvetin. den istifade etmeği düşünmiyeceğini merikalılar dalma işin alayında kal mışlardır. Fakat grevler çelik sa- nayline de sirayet etseydi işin pek te alaya tahammül eder tarafi bu- lunmıyacaktı. Bereket son dakika, da çelik sanayiinde sermaye ile a mele bir sulh muahedesi imza et. mişlerdir. Amele haftada 40 saat çalışacak, günde asgari amele ücre ti beş dolar olacak ve sermaye, âme lenin cemiyet halinde sermayedar - la münasebette ve pazarlıkta bulun maşı hakkımı her vakit için kabul edecek... beyan etmiştir. Başvekil Hodza, radyo İle neşredi- len nutkunda bilhassa ecnebi dinle- yicilere hitap ederek demiştir ki: “Biz, zayıf olamayız. Sulhü teh - dit eden zayıflardır. Çünkü bunlar düşmanı taarruza davet ederler.,, BÜKREŞTE Bükreş, 27 (A.A.) — Başvekil Ts- taresko Prağdan buraya döner dön- mez hemen Hariciye Nazırı Antones. ko ile görüşmüş ve sonra kral tara- fından kabul edilmiştir. Başvekil öğ- le yemeğini kralm nezdinde yemiştir. Resmi mahafil, Tatareskonun Prağ seyahatinde elde ettiği neticelerden fevkalâde memnundur. İhtifalci Ziya İçin Dünkü İhtifal Thtifaler B. Ziya merhum için dür Eyüpte Bahâriyedeki makberesinde| bir iktifal yapılmıştır. Ihtifale mer- humün dostları, Üniversite talebeleri iştirak etmişlerdir. Kabir başmda ev. velâ mimar Sedat söz almış, B. Ziya. nım hayatından ve hizmetinden bah- setmiştir. Bundan sonra üniversite talebesinden Bahadır, merhumun âr- kadaşlarından Eflad ve oğlu Celâl Nevrozin nöz almışlardır. İhtifale göz'den kavga etmişler, Salamon Yako-|.. TABİ, yaşları arasında nihayet verilmiştir. | Paris Romanın Teminatına İnanmıyor XBaşı 1 incide) gilterenin müştereken hareket etme, leri hakkında Fransız teklifinin ma - kes bulmamuş olmasından dolayi Pa . riste kırgmlık hâsıl olduğunu kaydey lemektedir. PARİS GAZETELERİ İTALYAYA İNANMIYORLAR Paris, 27 (A.A.) — İtalyanın İs.! panyaya karşı vaziyeti matbuatı en- dişeye düşürmektedir. Le Peuple bu hususta diyor ki: “Mussolini'nin İspanyayı istilâ et- mekten vazgeçmiş olduğunu söyle mekle ağzımızı kapamak istiyorlar. Halbuki Duçenin haysiyeti bu istilâ. yı icap ettiriyor, Hâdisat bize bu işin mahiyetini öğretecektir.,, Ordre şöyle diyor: “Wransa İle İngilterenin mutedil hareketleri bazılarmca bir zââf ad. dedilmekte ve iki büyük sulheti mem- leket arasmda bir anlaşma yoksuzlu- ğuna atfedilmektedir. Bu son gün. ler zarfında Almanyanm tarzı hâre- «eti değişince meselenin mahiyeti meydana Çektr,, Ocuvre, Söyle yazıyor: “İspanyada kalan beş fırkasını tak- viye için olsa dahi İtalyarm bu mem- lekete yeni &rtalar sevketmesi ihti. mal dahilindedir. Fakat Londra ile Parisin her hangi bir şekilde buna mâni olmak İçin manevi bir mecburi- yet hissetmemelerini teminen İtalya bu sevkiyatı aleniyete vurmadan ya- pacaktır. Buna meydan vermemek İ- çindir ki Valencia hükümeti Milletler Cemiyeti konseyinin toplanmıya da. vet edilmesini istemektedir... HÜKÜMET KUVVETLERİ HER TARAFTA GALİP GELİYOR Londra, 27.(PAN) — Havalarm düzelmesi, İspanyada (bilhassa tayyare faaliyetini artırmıştır. Asi ler, Mudridin şimâli şarkisinde bom- bardrmanlar yapmışlar ve Valensiya gehri civarmdaki köy ve kasabalara | Omer Rıza tarafından Arapça söylev: 28-3.937 Radyo Bugünkü program yi Sam 12,30, Piikin TÜK musikisi, 12.80. Havadis, (1530, BeYOİN halkevi gönterik kolu tarafmdan bir <€ MM, Son. , dans Akşam neşriyatı; Saat 15,30, Plâkla rwusilkisi; 19.10, Konferans: Ordu ren Selim Sırrı Tarcan (Rus musikisi nasl b Indi); 20, Müzeyyen ve arkadaşları Wi. dan Türk musikisi ve halle sarkıları! 205 Türk Muzaffer ve arkadaşları tarafından Yas, musikisi ve hal kparlerları, & i Orkestra; 22,15, Ajans ve borsu habezle ve ertesi günün programı, 2230 PİŞME sololar, opera ve operet parçaları, 23. 5“* *. Günün program özü Hafif Konserler: 18 Milâno: Molinarinin idaresinde senf9 nik konser, 20,30 Stokholm: Tor Mana idaresinde Senfoni, 1930 Lâyp: Varşova: Meşhur orkestra şeflerinn pil& larından, 21. Kolonya: Solist konseri, Zk Varşova: Koro havaları, 22, Bari, Napoli Karışik musiki, 23. Milâno: Eğlenceli m8 siki, 23.30, Budapeşte: Çigan musikisi, 23/30, Brüno, Prag, gece musikisi, Operalar. Operetler: 21 Bükreş: Planketin (Leh Cloches © Çorneville) operası, 21, Löyprig: Vetter lingin (Die Dorotee) operası, 22,08. V4f sova: Mascagninin (Cavalerala Rusticana) operas. Oda Musikisi: 17,15. Varşova: Solist künrtet musikisi. Sopraro, bas, piyano, 20.05, “Brüno: Şarkılı program; 204105 Viyana: Yeni ve eski Avusturya şarkiark 20,23, Bükreş: Koro musikisi (Romen bi aları), 18,15, Varşova, 18,80. Viyana, Kolonya ilâne, Roma. Kitap Tabileri Dün Toplandılar Şehrimizdeki (o kitap (tâbileri aralarında (bir toplantı (o yaparak mesleklerine ait bazı meseleleri gö - rüşmüşlerdir. Bu arada son günlerde kâğtt #- bombalar yağdırmışlardır. Fakat en siddetli muharebeler İspanyanın ce- nubunda vukübülüyor. İki taraf, Kordova civarmdaki ma. dön anhağmı öle geçirmek için uğraş- maktadır. Burada bilhassa cıva ma deni mebzildür, Asiler, hükümet taarruzlarını nüs- Kürttüklerini bildirivorlarsa da hükü. met, kuvvetlerinin Kanto B'anko'da zengin maden sahalarını zaptettiğini bildirmektedir. Granada tarafında hükümet kuv - vetleri ilerilemiş ve Malaga ile Al - mira srasmda hâkim bir vaziyette o - lan Marfel tenesini işgal etmiştir Asiler hükümet tayyarelerinin Hu. oska ve Sarrsosaa kasabalarını bom- İ bardıman ettiklerini ve bu vüzden hir kaç kisinin öldüğünü, hirkaç kizinin yaralandığını bildiriyorlar. Las Rozas mmtakasmda hükümet İ kuvvetleri siddetli taarruzlar vana- rak ösilere ağır zayiat verdirmişler- dir. Valansiya hükümeti tarafından İn. giltereye verilen bir notada, mesrn İsnanverın harieten silâh satm almak hakkından kat'iyyen varpsçmiyece- #i pildirilmintir, KONTROLÜN İLK NETİCELERİ Paris, 27 (A.A.) — Cerbere adm- dnki Fransız sahil muhafaza gemisi Pransir - İsmanvol hudut sularmda kontrol Yaparken Sansnareil admdakt Fransız Vapurunu Bear burnundan i mil mesafede yakalamış ve Port Vendres'a götürmüetür. Vanırdn İs panveva gitmek ere 25 komünist gönüllü bulunuyordu. Yol Parasını Ödemiyenler 937 mali yılı için de yol parası altı lira olarak ve haziran, tesrinievvelde olmak üzere iki taksitte alınması tes bit edilmiştir. 936 yol vergisinden borcu olan - Isrdan tahsilât yapılıp yapılmadığı nisanın on beşine kadar kontrol edi'- lecektir, Diğer taraftan geçen yıl mü kellefİyetini bedenen ödeyecekler de nısanda sekizer gün çalıştırılacaklar- dır. Bıçakla Yaraladı Sirkecide oturan hamal Salamon ile satıcı Yako, bir vik parası yüzlin yu bıçakla yaralamıştır. yatlarının yükselişi yüzünden uğra - dıkları müşkülâe dolayısiyle kitap ba- #amamak zaruretinde-kaldıkiarın ve bunun memleket kültür ve irfanına vereceği zararı hükümete arzeğerek baz taleplerde bulunmiya karar ver- mişlerdir. Bundan başka eski kitap- çılar cemiyetinin (İstanbul kitap ba- sanlar kurumu) adıyla yeniden teşkil Tini de karar altına almışlardır . Çamlıcayı Güzelleştirme Cemiyetinin müsameresi Çamlıcayı güzelleştirme cemiyeti, Martın 30 uncu sah günü akşam! Fransız tiyatrosunda bir müsamere hazırlamıştır. Bu müsamereye, Sa » natkâr Naşit, Hazım, Vasfi Rıza iş” tirak edeceklerdir. Ayrıca Garden * bar artistleri de birçok numaralar yapacaklardır. YENİ NEŞRİYAT e a Hukuk Gazetesi -Türkçe ve Fransızca olarak Ce vat Hakkı Özbey tarafından üç 8 nedenberi kıymetli hukukçuların ve profesörlerin eserlerile neşredilmek- te olan hukuk gazetesinin İkinci cil « dinin on dokuz ve yirminci nüshala- rt intişar etmiştir. Bu nüshada üni“ versitede Ordinaryüs profesörlerin- den Erzurum saylavı Saim Ali Dilem renin Adli trbbın ehemmiyetli mev - zularıma, profesör Mustafa Reşit Bel ge saym Türk temyiz mahkemesi kararlarına, profesör E. Hirşin Ticâ- ret hukukuna, Cevat Hakkı Özbeyin icra tenkitlerine ait yazılarile, birin- ci Noter Sami Tekinin, eski Adliye mikfettişi Ali Şevketin, Giullo Monce rinin ve sair değerli zavatın makale leri, içtihad kısmmda da istifadeli kararlar mütalealar vardır, -Bu NE Po İLE TRAŞ OLDUM!