13 Mayıs 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

13 Mayıs 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Elektrik Şirketinin Kaçakçılık Davası Dün de ” — Her sene başında Anadolu ve Rumeli yakalarında kullanılacak mal- zemenin listesini yaparım. Bu malze me © yakalardaki depolara ayrı ayrı konur, Hâkim sordu: — Bu malzemenin bir bilânçosunu, muhasebesini yapıyor musunuz? — Hayır. Bunu muhasebe yapsa| gerek. Zaten ihraç bonoları üzerinde! malzemenin nerede kullanılacağı ya- zılıdır. Kullanılmıyanlar ambara İa- de edilir. — işletme işlerini bizzat gidip gö- Tür müsünüz? — Hayır, çünkü usta başılar eski. dir, emniyetli adamlardır. Fakat ba-| zan gidip gördüğüm de olur. — Bunların sulistimal yapıp yap- madiklarmı tetkik eder misiniz? — Hayır, Emniyetimiz vardır. Böy! e sev yapmazlar. Hâkim Atıf, şimdi (o davanm esas mevzuuna girmiş oluyor ve soruyor: — Siz, gümrük resminden muaf o- Tan ve yalnız Anadolu yakasında kul lanılması lâzım gelen malzemeyi baş- ka yerlerde kullanmıssmız? Belki Yanlışlık Olmuştur. | * Suçlu, hafif ve tereddütlü cevap veriyor: — Belki, diyor, bazı yanlışlıklar ol- muştur. Ben meseleyi pek sonra öğ- rendim. Fakat bunları ben kullanma. dım, Yanlışlık ambardan çıkmış ola. bilir. — Sen buraya bu meseleden suçlu olarak geldin. Komisyon tahkikata başladıktan sonra bu yanlışlıkları ya- panları araştırmadım mı? — Sonradan öğrendim, 1981 ve 1982 tesisatma sit bonoları bulama - dık. Maamafih, bu malzemenin Beya- gıt ve Salıpazarı ambarlarından çik- tığmı biliyorum. — 932 de muaf eşya hakkında ya- «pılan tamimi biliyor musun? — Gördüm. Bu temimde yapılmış olan tesisattan bahsediliyordu. Yapı- Yacaklardan değil... — Bu tamim bir hata fzerine mi yapılmıştır? Bunu araştırdnız mi? — Yapanlardan sormadım. 982 de bir kanım çıkmıştı. Tamim belki bu kânün münasebetile yapılmıştır. — Muaf elektrik malzemesinin hangi ambarlara konacağı hakkında malimatmız var mi? — Malzeme, vüsul varakasile bize gelir, Hangi ambara konacağmı bize levazım yazar. Maamafih, varaknda yazılı ambarlarm yerlerini değiştire. bilirim. 931 ve 992 de bir çok malze. me geldi. Kadıköydeki ambarlar dol muştu. Taşınması zor olan malzeme yi, deniz kablolarmı Avrupa tarafın. 'daki ambarlara koydurduk. — Siz ambar memuru musunuz? Ambarlarm dolduğunu nasıl biliyor. sunuz? — Değilim, 931 de Adadaki tesisat bitmişti. Sonradan gelen üç entrap- törü Kurbaalıderedek! ambara koya. | caklardı, Havagazi şirketinin kok toz | Jarmdan bozulacağını düşlinerek Kur- bağalıdere kaydini sildim. Usküdar yazdım. Bunlar gümrük resminden Görüldü — 76İ bin liralık muaf listedeki eş- yanın yalnız Anadolu tarafında kulla- nılacağını biliyor muydunuz”? — Muafiyeti biliyordum. Eşyanın nerede kullanılacağmı bilmiyordum. Bunu 982 de öğrendim. MÜDDEİUMUMİNİN SUALLERİ Suçlu iyi cevap vermiyordu. Hâki- min tekrar ihtarından sonra müddei- umumi şu suzlleri sordu: — Levazım dairesi muhtelif semt- lerin ambarlarına koyduğu malzeme- yi o semtlerde kullanacağı için mi koyduruyordu? — Belki bunun içindir. Malzemenin yakmda bulunması daha iyi olur. ÖĞLEDEN SONRA, Celse açilmca hâkim, Senpiverin İs- tintaktak! ifadesin! okuttu. Müddelü- muminin talebile köntrol şefi Fister- den bazı şeyler sordu, Fen heyeti re- İsi Gileri de sorulan bazı suallere şu cevabı verdi: — Gümrtükstiz malzeme hakkmda mühendislere emir vermiş ve bu mal- zemenin Anadolu taraflarında kulla- nılacağını bildirmiştim. Sıra, şebeke başmühendisi Haşime gelmisti. Hâkim sordu: — Şebekelerinizde gümrükten mu. af eşya kullanılmıştır. Bunun için suçlusunuz, ne diyorsunuz? — Şebekede muaf eşya kullanıldığı nı son zamanlarda haber #ldim ve hayrette kaldım. Şirket, 932 de bir muafiyet tamimi yaptı. Bu tamimin şebekeyi alâkadar ettiğini aklımdan gecirmedim. Çünkü o vakit her iki sa hilde de bol bol malzeme vardı. — 935 te yapılan bir tamim var. mış, biliyor musunuz? — Bu tamim mağazanm tefrikine aittir, Muaf ve gayri muaf eşyanm nasıl saklanacağını bildirmektedir. MUAF VE GAYRİ MUAF EŞYA Hâşim, şirket memurlarmın Vazi- felerini tayin öden bir talimatname olmüdğıni, KerMstne vazifeyi şirke tin verdiğini söyledi.“Hâkim. sirketin levazım geti Sadiyi dinledi. Sadi, muh telif şunilere gu cevabı verdi: — 928 de bütin ambarlara neza- ret için emir aldım. 982 den sonra muaf eşya için defterler ayrıldı. Bu tefrikin sebebi maliyet fiyatlarınm tesbiti idi, Sonra muhasebeden aldığı iniz bir emirle eşyayı da muaf ve gay- Ti muaf diye ikiye ayırdık. Ambarlar, eşyanm nerede kullanılacağını bü - mezler, 935 ten sonra hükümet komiserli - ğinin talebile bonoların üzerine F har. fi koymıya başladık. Sadi, bonolar hakkımda izahat ver- di. Bundan sonra gümrük avukat - ları suçlulardan bazı geyler sordular. Müğdeiumumi, evrakı tetkikten son. ya mütaleasmı bildireceğini söyledi ve suçlulardan Jan Lâzayanın vazifesine ait sirküler ile maznunlarm sicil dok. yalarınm ve Silâhtarağı fabrikasın- da gayri muaf eşya bulunup bulunma dığının tetkikini istedi. Suçluların avukatları bilâhare söz söyliyeceklerini bildirdiler. Hâkim. Müddeiumuminin telebi hakkında bir karar vermek Üzere muhakemeyi muaftı. / (Başı 6 mea) yasim yapılmış, Başpiskopos dualar “dan sonra onu da yağlamış ve Krali- © çe de mihrabın önündediz çökmüş, nihayet onun da başına taç konmuş, önünla beraber bütün lortların zev « celeri de taçlarını giymişler ve böy- lece manzaranın ihtişamı birkaç mis 5 daha artmıştı. Ve Kraliçe, taç giy- me sahasından geçerken Kralın önün 'de en derin saygı !le eğildi ve tahtı - na oturdu. Merasim bitti Taçlarima merasimi nihayet Dul - muştu. Kral ile Kraliçe taçlarımı çı- kürarak mihrabın önünde bir kere © daha diz çöktüler, kendilerine uzatı- lan ekmek ve şarabı aldılar ve dua - “lar içinde kalkarak taçlarmı giydiler, tahtlarına tekrar oturdular, daha © sonra ayağa kalkarak yavaş yavaş © Saint Fdward kilisesine girdiler. Ora 24 mayısa talik etti. Kralın Taç Giymesi k Muhteşem Oldu ön bütün saltanat elbiselerini giy - diler ve alay için hazırlandılar. Mabetten evvelâ hükümdar aileleri ne ait arabaların teşkil ettiği alay ve daha sonra Kral ailesi hareket etti. Kralın kızları pek neşeli idiler. Ma - bedin içinde bu iki güzel kız merasi- mi son derece dikkatle takip ediyor- lar, ve ana babalarının her hareketi ni derin bir merak ile seyrediyorlar- dı. Alaylar sıra ile hareket ederken her kafile ile beraber askeri kıtalar da gidiyordu. Alaya imparatorluğun müdafaa kuvvetlerini temsil eden bü tün kıtalar iştirak etmiş ve herki- ta hararetle alkışlanmıştır. Saraya dönerken Bilhassa Kral ile Kraliçe, taçlı ola rak saraylarına dönerken son derece ve samimiyetle slkışlanmış ve en can TAN İstanbulda Dün Yapılan Merasim (Başı 1 incide) — Kraliçe Elizabeth. Bu küçük kral ve kraliçeler geçit resminden sonra hep beraber İngiliz mili marşmı söylediler ve sonra da Bay elçi kendilerine madalyalar da- gıttı. Bunu müteakıp ta İstanbulda. ki İngiliz kolonisi namına B. Advin Vitol sefire hitaben şu nutku SÖYİe- | hükmüne varmış. İngüteredeki te. di: “— Ekselâns, Burada toplu bulunan Istanbul İn-, İgiliz tebeası Kral Majeste Altmcı George'un taçlanması münasebetile, Kralm, Türkiyede mümessili sıfatile sizi tebrik etmek ve bu mesut hâdi. se vesilesile naçiz sadakatimizin ve hürmetli tebriklerimizin Majeste Kra- la arzedilmesini büyük bir saygı ile dilemek vazifelerini bana verdiler. Burada hazır bulunan bizlerden ço- Zumuz Büyük Britanya Imparatorlu- ğunun hudutları harleinde doğduk. Hayatımızı dost bir memleketin mi - #afiri sıfatile geçiriyoruz. Aramızdan bazılarımız anavatanı hiç görmediler. Bununla beraber Britanya doğum hak km: büyük bir kıymet diye başrmızm Üstünde tutuyoruz, Sevgili Kralımızın taçlanması törenini, dünyanm (her tarafındaki Britanya tebeası ile bir arada kutlulamak imkânmı bulduğu- muzdan dolayı iftihar duyuyoruz. Allah Kralı korusun!,, Sant tam beşte Kral, Kraliçe ve yakınlarmı temsil eden kücüklere ve biraz sonra da diğer davetlilere çay ziyafetleri verildi. Sant altıda davetliler sefarethane- «in holüne alındılar. Burada sefirle bayanı da yer almış bulunuyorlardı. Bütün davetlilere şampanya ikram ©- Tundu ve bu sırada Bay elçi bir nutuk irat ederek ezeimle dedi ki: ken İngiltereden uzak bulunmak el - betteki bizi müteessir etmektedir. Fs kat burada çok dest bir memlekette ve kardeşçe bir sempati içinde yaşa - makta oluşumuz bizim bu teessürl - müz sevince kalbediyor... Bundan sonra Majeste Kralm $€. refine şampanyalar İçilerek merâsi me nihayet verildi. Ankarada Ankara, 12 (TAN) — İngiiz'Kra- k Majeste Altıncı George'un taç giy- me merasimi münasebetile bugün İn- giliz büyük elçiliğinde, Ankarada bu- lunmıyan büyük elçiye vekâleten B. ve Bayan Morgen parlak bir resmi kabul tertip ettiler. Resmi kabulde Başbakan vekili Sıhhiye Vekili Refik Saydam ile diğer vekiller, askeri ve mülkf erkin ve diğer bir çok zevat hazır bulundular. UMUMİ MAĞAZALAR PROJESİ HAZIR Ankara, 12 (TAN) — Karadeniz vilâyetlerinde bir tetkik seyahati ya- yan iç ticaret umum müdürü Bay Mümtaz şehrimize geldi. Umumi ma Bazalar için hazırlanan JAyıha Başve- kâlete verildi. Şirketin sermayesi milyon lira, merkezi Ankara olacak- tir, ————— —-—— ki sadakat tezahürleri ile karşılan - mışlardır. Sadakat tezahürleri yapıldı Londra, 12 (TAN) — Bugün bü - tün Britanya imparatorluğu nimma krala sadakat tezahürleri yapılmış - tır. İmparatorluk Başvekilleri Do - minyonlar namma radyo ile birer nu- tuk söylemiş, Mister Baldwin İngik tere nâmma söylediği nutukta İmpa- ratorluğun birliğinden ve bugünkü tezahüratım fevkalâdeliğinden bah » setmiş, sözünün sonunda bütün İm- paratorluğun, birlik ve sulh için yal nız dudakla değil kalble hizmet et - mesi gerekleştiğini. fakat herkesin de vazifesini bildiğini söylemiştir. Sabık Kral telgraflar aldı Paris, 12 (A.A) Gazetelerin yazdığına göre Cande köğkünde bu - Yunmakta olan Vindsor dükü taç giy» me merasimini radyoda büyük bir dik katle takip etmiştir. Düke bugün dünyanm her tarafmdan mühim mik- tarda mektup ve telgraf gelmiştir. Bizzat kendisi de Altıncı George'a bir telgraf çekmiştir, Londra, 12 (A.A.) — Taç giyme merasimi bugün kazasız geçmemiştir Kızılhaç bakıcıları on bin kişiyi te- İdavi etmek mecburiyetinde kalmışlar- dır. 87 kişi hastaneye kaldırılmıştır. Merasimi görmek Üzere bütün gece yi sokakta geçirmiş olan bir adam tam alay geçeceği sırada sektel kalp- ten düşüp ölmüştür. v Büyük bir günümlzü kutlar -! BAŞMAKALEDEN MABAT Ölçüye Sığmıyan Manzara (Başı 1incide) rip: “İngiliz Anâkanunu yoktur. rakki seviyesile anane sevgisi ve de- koru arasnda bir münasebet bulmı- saşkımlıkla karşılaşır. tin rejimini, telAkkilerini ait tır. Hele İngiltereye uyacak biçi haniki sisteme girmemiştir. Yaşıyan bir uzviyet helile her türlü sistem. den, mantıktan uzak kalmıştır. laşma yapmışlardır. Eskiye demişler- dir ki: “Biz sizin dekorunuza, töreni- hize, ananenize e) sürmiyeceğiz. Es- kinin, törenin, rengin insan tabiatı Üzerindeki tesirlerinden istifade © 'deceğiz. Fakat siz de bize ne yapa” cağımızı, hayatta nereden ve nasil Yürüyeceğimizi öğretmiye kalkışmı- Yacaksmız... Aklın hakimiyeti ir memleketin uzviyeti her gön değişiyor, hattâ her saat de- 8debilmesi için her gün doğan yeni yeni vaziyetlere ve icaplara tam bir Sürette uymak lâzım... Eğer karari verirken: “Filin zaman filân şöyle dediği için bu yolda hareket etmiye kân yoktur., diye dar bir daire içinde kendi kendimizi hapsedersek inkişaf imkânlarını boğarız. Hayatla beraber yürüyen bir uzviyet manzarasını kay- bederiz. İşte İngilizler yaşıyan uzviyetin serbestliğini, elâstikiyetini muhafaza etmenin sırrmı keşfetmiştir. Eskiye ve ananeye dekor sahasmda bol bol şısında eskiye serbest. çe tedbirler ve kararlar almak im- kânmı , muhafaza etmişlerdir. Şu tedbir en'ziyade © İşe yarıyâni, en mükemmel yoldur. Fakat bunu yapa- nun filân ve falan maddesinde falan kelime yolumuzu kapıyor.., sözü İn- giliz zihniyeti içinde yer bulabilecek bir gey değildir. Uçsuz bir âlem ngiliz Anakanunu diyebilece « ğimiz Alem içinde kimi fiilen İğlmüş, kimi kalmış türlü türlü ka nunlar vardır. Tarih tecrübelerinden çıkmış, türlü türlü özlü neticeler, derslere tesadüf edilir. Anskanunun bir kısmı yazl. mamış âhlâk prensiplerinden ibaret- tir, Akim serbest hükümlerine ve bir milletin hayatını her gün, her saat 2) değiştiren yeni, yeni âmillere geniş bir pay bırakılmıştır. Bunların hepsi- ne temel Olarak ta geniş bir emniyet esasi kurulmuştur, Bu hayat İçinde iki yüz senedir ih- tildı denilebilecek bir hâdise olmamış- tır, İngilterenin varlığı, hâdiselerin i- İcaplarma uymak suretile günü günü- ne ilerliyor, &ldiyor, Artık sonu gel giği şarnedilen çetin vaziyetlerde, i- caplara en uygun bir hareket netice- sinde birden bire taze kuvvetler bu- Yunuyor, Yeni yollar keşfediliyor, Bu serbest inkişaf yalnız İngilte- renin İç işlerine kalmıyor. Dünyenm görtte birini elinde tutan Büyük Bri- tanya İmparatorluğu da dominyonla- rı kendi aralarındaki münasebetleri ve harice karş durumu bakımından ayni gldisi takin edivor. İrlândada faşizm eraberce yilriyen bu Tmpara- müşterek birlik alâmeti diye kabul etmiştir. Taç giyme törenlerine gös- terilen büyük alâkada, İngiliz haya- tmda tarihi dekora ayrılan bu payla beraber bu noktaya ait siyasi bir he- sap ta görmek milmktindir. Bu defaki taç giyme töreninde yel-| nız İrlandayı görmüyoruz. Irlandanım | böyle AYTI Ve uzak kalmasına sebep, tam letikiâi hakkındaki emel ve ar- zuları değildir, İrlandanm bünyesine faşizm mikropları yayılmıştır. Bunun igin İrlanda, serbest bir inkişafa ve geniş bir Münakaşa hürriyetine saha olan BÜVÜk Britanya Tmparatorlu- Ya çalışan herkes, mutlaka böyle bir İşin en doğrusu, ecnebi bir muhi- kendimize ölçülerle ölçmiye çalışmamak- ölçü yoktur. İngiliz hayatı, hiçbir mi- | İngilizler eski ile çek garip bir Uz- Üsiyor. Bu inkişafın serbestçe devam | mecburuz. Başka yoldan gitmiye im- meydan bıraktıktan sonra, günün ms- seleleri, icapları ve menfaatleri kar- mayız. Ellerimiz bağlıdır. Anakanu. torluk, İngiliz taç ve tahtmı ALTINCI CORCUN DÜN GECE VERDİĞİ NUTUK ; (Başı 1 incide) rin teveecühlerle ve sevgilerle müte. hassisiz. Memleket içinden ve dışın - dan aldığımız sayısız telgraflar; içi . mizde ön coşkun şükran hislerini u - yandırmış bulunuyor. Gelecek yıllarda bütün millete kar. şi minnetlerimi iyi hizmetlerle eda edebilirsem bütün emelime kavuşmuş olurum , manzumesinin iradesi ile taci giydim. Bu tacın geref ve haysiyetini koru - yacağım, Bu tacı taşımak, muazzam İbir mesuliyeti yüklenmektir, | Fakat mümessillerinizi etrafımda görmek bana kuvvet verdi. o Gerek ben, gerek kraliçe, kendimizi, en kuv.. vetli taahhütlerle size vakfetmiş bu - tunuyoruz. Allahm yerdımiyle vazife, lerimizi dikkat ve itina ile yapaca - ğiz., Kral daha sonra Britanya İmpa ratorluğunun sulh davasma bağlı ol- duğunu söylemiş ve kendisiyle krali. çenin bugünün hatrrasmı kalplerin - de tağıyacaklarmı anlatmış ve hitabe sini şükran ve sevgi hisleriyle bitire, rek Allahın, bütün tebaasını taziz et- mesini dilemiştir . ASILSIZ BİR HABER Ankara, 12 (A.A.) — Bir İstanhul da bir tren kazası oldu, bir köprü çöktü, lokomotif saplandı, yolcular bilyük heyecan geçirdiler, başlığı ak tında çıkan yazı üzerine keyfiyeti tah kik ettik, Ankara - Kayseri arasında ne bir tren kazası olmuş, ne köprü çökmüş ve ne de lokomotif saplanmış değildir. Hüdise, ferbetona tahvil & dilmekte olan bir köprüden tren ge- çerken köprüdeki demir levhalardan birinin Tokomotif altmda krvrilması üzerine, bunun çıkarılması için trenin bir müddet tevkif edilmesinden iba - rettir. Başka hiçbir şey olmamıştır. ————— —— — —— İstanbul Asliye Birinci Ticaret mahkemesinden: Hollantse Bank Üni N. V. tarafından İstanbul Çarşıkapı Köseleciler No, 44 Manuk Haratun - yan aleyhine ikame edilen ve 986/215 numarasında mukayyet dava zımnın- da müddei tarafından mübrez ve protesto masarifi ile birlikte cem'an 1703, 20 liralık beş kıt'a senetteki imzaların kendisine ait olmadığına ve bu miktar borcu bulunmadığına dair teklif edilen yeminin İcrası zım- nında yapılan ilhma rağmen 26-4-037 pizartesi saat 14 te mahkemede ha - kaçınmış ve yemin edeceği vakıala - rın sabit olmuş sayılmasına karar ve- rilmiş ve ancak gıyaben verilen bu kararın İlim tarihinden itibaren 86 kiz gün içinde arsuhal ile yemin ede ceğini beyan ile Aşan yazılı günde gelüp yemini yapabileceği ve mezkür günde yine gelmediği halde yeminden kaçınmış olduğunu ve yemin edeceği vakıaların sabit olmuş sayıldığına da ir verilmiş olan kararın kat'ileşerek ona göre esas hakkımda hüküm veri- leceğinin dahi tebliğine karar veril « miş ve muhakeme 4-6.937 Cuma gü nl saat 14 te talik kılınmış olduğu tebliğ yerine geçmek üzere ilân olu- nur, o (82588) Nafıa Fen Okulu zır bulunmadığı cihetle yeminden! 3.5.8 — 16-60 Yaşlarında 12.000.000 | Kadının Ciltleri çirkindir ve kurtulm$ çaresini bilmiyor Hemen bu akşam, bu tecrübeyi YAP“ nız, neticesini bize telgrafla Allahın inayeti vehür milletler râ ! siz, OLM TEMELDİRİ | Yalnız Pransada anne, sev genç kız . 12 milyon kadın; eli açlıktan öldürüyorlar. — Beslenmeğ” muhtaç bir elidin başlıca alâmeti İ buruşukluklar, çirkin ten, siyah be” ler, açık mesameler, zayıf yüz göni” leri., Cildinizi besleyiniz, onu; hayvanlarda gizlenmiş cilt hücef”” tandan istihsal edilen ve cildi besl8 * yici bir unsur olan Biocel ile besleyi *| de hulül eder, Zirn Biocel, cild ayni tablattadır, Bu unsur, pembe rengindeki Tokalon cildinizin beyaz, taze ve gene için matlüp miktarda Hemen bu gece yatmazdan evvel t9” rübe ediniz. Yarm sabah, dikkestle bakımız, şaşmaymırz! Sizin YÖ rünüzdür. İşte İyi, bir memmniyet tab mevlam Gece PA be rengindeki Tokalon kremini nınız, Ve sabah ta beyaz renginin İ yağsız Tokalon kremini Beyaz rengindeki Tokalon kremini cildinizi birkaç gün zartnda biribi © rinden daha beyaz üç levin va değiştirecek “Beyaz okan, eelEi, dirde son derece memnun kalca” vardır. Bu iki kremi kullandığın!” SInız . # Vekâletten azil Beyşehir Noter muavinilğine8 Gi zim edilen 14 - 1 - 987 gün v8 sayılı müm vekiletname is BATİ hirde İnhisarlar Ambar memuru OX mal Oral'ın vekili emme. buld9te İstanbulda Aksarayda Cerrahptfa caddesi Milezzin sokak 15 No. d8 tekait yüzbaşı Behçet'in ve yedide vekâletnamei umumisine istin#' herhangi bir husus için kendisi fından tayin edilmiş diğer vel mevcut işe onların da azli tari) itibaren hiçbir sıfati resmi ve # niyeleri olamıyacağı ahiren ta tirdiği 30 - 4 - 997 çün ve 180 sayılı azliname ile azletmiş © ilân olunur, Beyşehir Noter Direktörl a 100 sığ Muavinliği ... üğünden 1 — Yıldızda eski Şehzadeler dairesinde bulunan okulumuz binasi İt tısı le diğer aksamında yapılacak tamirat ve tadilât 14-5-037 rastlayan Cuma günü saat 15 de İstanbul erkek lisesi binası ys” yüksek mektepler muhasebeciliğinde toplanan kömlayonda ihalesi YAPİ” mak üzere açık eksiltmeye kormüştür. 2 — Keşif bedeli 9710 lira 97 kuruştur. İlk teminat 728 lira 3 — isteklilerin şartname, mukavele, fenni ve hususi şartlar, lik İşleri genel şartnamesi, projeyi görmek Üzere her gün okulumu?” meleri, Eksiltme günü de en az (5) bin liralık betonarme ve çati yapmış olduğunu gösterir Nafıa Vekületinden alınmış müteahhitlik yetnamesi ve diğer resmi belgeleri İle ve teminatını yatırmış olarak geçen muhasebeciliğe gelmeleri, (o (2372) s İstanbul Inhisarlar Baş Müdürlüğü Hükmü mayıs 937 sonunda bitecek olan müskirat satıcılarının tezkerelerinin yenileme muamelesine 20-5-1937 tarihinde 18-987 pazartesi akşamma kadar devam edilecektir. nden: çapa gazetesinde “Ankara - Kayseri hatt | niz. Hemen mesamattan nüfuz ile i Ruhsat tezkerelerini tecdit etmek istiyen satıcılar tayin olunan Fiğ, : lerde eski tezkere ve kontratlariyle beraber birer de fotoğraflar”. ie e Ayrı görmüş ve ke-| rak Kabataştaki İnhisarlar Başmüğürlüğüne müracaat etmeleri V arda ihtiyacım; duvmustur. | iran 937 tarihinden sonra terkerelerini yenilemiyerek içki satanlaf 7 di Ahmet Emin YALMAN | kında kanuni takibat yapılacağı ilân olunur. — (2430)