13 Mayıs 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

13 Mayıs 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

te maraktır. İİ mişlerdir. ' Memur Paviyonları İnşa Ediliyor arabük, (Tan Muhabirinden) — Demir ve çelik fabrikala, rınm inşasma alt çalışmalar bir hay- kı ilerlemiştir. Yeniden yirmi mühen. dis gelerek işe başlamışlardır. Ame- le ve işçilerin ihtiyaçlarını temin €- decek paviyonların ve memur apar- tımanlarınn inşaatı devam etmekte - dir. Modern hastane yapılmorya ka - dar muvakkat bir hastane kurulmuş . tur. Karabükte çalışmalar hızımı art tırdığı için amele akmı devam et- mektedir. Sümer Bank, fabrikanm kurul ması işlerini idare etmek Üzere bu- rada bir büro açmıştır. Bilecikte Yakalanan Gaziantepte Balıkesir Çocuk Esirgeme Kuramu, Çocuk Haftasın- da fakir ve kimsesiz yav. ruları giydirmiştir. Bu re- simde Kurumun idare he- yetini ve 80 çocuk giydi- ren Bay Mehmddi görü- yorsunuz: i Bir Üfürükçü | Belediye Müzesi" © — Kuruluyor Gaziantep, (TAN muhabirinden) -— Antep Belediyesi, burada Bilecik, (TAN) — Küplü nahiye #inden 80 yaşmda bir ihtiyar, 16 ya- şmda bir kızın kendisine âşık olma. gi için muska yazmağa kalkmıştır. Bu gülünç iş haber alınımca tahkikat yapılmış, ihtiyarın para mukabilin. de üfürükçülük te yaptığı anlaşılarak tevkif edilmiştir. Başköyde hoca (Ahmet nammda Örnek bir mektep Birinin de para mukabilinde muska| İsmetpaşa okulu talebeleri Halkevi yazdığı ve üfrlükçülük yaptığı anla- şıldığından onun hakkında da taki- bata başlanılmıştır. salonunda yıllık müsamerelerini ver- mişler büyük bir muvaffakiyet ka- zanmışlardır. Okulun muhitte örnek bir müessese haline gelmesi için Gayrimeşru Çocuğunu Boğup Öldürdü Zafranbolu. (TAN) — Pmar kö. yünden Hesna gayri meşru bir er- kek çocuk doğurmuş ve günahmı örtmek için yavruyu boğmuştur. Za- brta tahkikat ile meşguldür, direktör Doğan Aytaç ve arkadaşla. rı çok değerli varlıklar göstermekte- dirler, Mektepte güzel bir “Atatürk köşesi" hazırlanmış, zengin bir müze kurulmuş, mekteplere alt kitaplar. dan bir kütüphane meydana getiril. miştir. Trahom mücadelesi Trahoma karşı açılan şiddetli mü- Çocuğa Çifte Savuran Eşek Emet, (TAN) — Kapaklıca ma. hallesinde oturan Ahmedin altı ya gındaki oğlu Tahsin sokakta oynar- ken bir eşek tam alnına kuvvetli bir gifte savurmuştur. Ağır surette ya. ralanan Tahsin hastaneye kaldırı. fi cadele çok iyi neticeler vermektedir. Şehrin sağlık durumu çok iyidir. Ge- çen yıl arasıra görülen menenjit va. kaları hemen kalmamış gibidir. Yeni Antep filmi Gaziantep'in mevcut iki filmine İ- lâveten son zamanlarda film direk- törü Vedat Örfi tarafından yapılan ilim pek beğenilmiştir. Film mem- lekette büyük bir ilgi uyandırmıştır. Sesli ve şarkılı olan bu eserde çok Buştur. m muvaffak sahneler vardır. Filmin . hsılatı Ç. B. K. yavrularına harca- Bilecikte geri Yakalanan Kaçakçılar ” Bilecik, (TAN) — Sülük köyüne geyım muamelesine giden jandarma lar. 4 kişinin hayvanla tütün gö- türdüklerini görmüşler ve bu kaçak- çıları yakalıyarak mahkemeye ver- Abdullah isminde bir tütün zürraz, İnhisarlar idaresi teslim etmek mecburiyetinde bulunduğu tütünler. den bir kısımı 75 yaşmdaki hemşi- yeninin evine naklederek yataklar a. rasında sakladığı ve kaçık olarak kullanmak istediği için favkif edil.| miştir. i İzmit Belediyesi Borç Alıyor İzmit. (TAN) — Bugünlerde An- karadan dönmesi beklenilen belediye reisi Kemal Öz'ün Belediyeler Banka sından 250 bin lira borç almağa ça. İıştığı söylenilmektedir. Ayni riva yetlere göre, bu paranm 100 bin U- rası, Paşa suyunun getirilmesinden artan borca verilecek, 100 bin lirasi İe Balaban suyu şehre almacak, ka. Ian 50 bin lira da yol inşasma ve kâ- İrt fabrikasından oalmacak elektrik cereyan! İçin icap eden malzemeye Halk opereti gehrimize gelerek hal kevi salonunda yedi temsil vermiştir. Operetin bu turnesine Yunan sanat. kürt Zozo Dalmas ta iştirak etmek « tedir. Operet, son geceki hâsrlatm- dan bir kısmmı çocuk esirgeme ku. rumuna teberru etmiştir. Bilecik Nafıa Müdürü Bilecik, (TAN) — Nafla müdürü Sami Batur terfian Balikesir nafia müdürlüğüne tayin edilmiştir. Ya - kında yeni vazifesine gidecektir. Aydın Valisi Ankarada Aydm, (TAN) — Valimiz Özde- mir Günday Ankaraya gitmiştir. On beş gün kadar sürecek olan bu ayri, lişta kendisine mektupçu Agâh Ak- kan vekâlet edecektir. Kurutulan Bataklıklar Ankara. 11 (Tan muhabirinden) — Saslık bataklıkları kurutulmuştur. Romanyadan bu sene gelecek güç - menlerin buraya yerleştirilmeleri ka rarlaştırılmıştır. Sazlık bataklığın « dan kazanılan arazi 15 kilometre mu rabbat genişliğindedir. Şimdiden ya - kın köylüler tarafından sürülmiye başlanmıştır. Göçmenlere sürülmüş ol duğu helde dağıtılacaktır. bir "Belediye müzesi,, kurulması için tetkikler yaptırmaktadır. Müze için yakında hazırlıklara girişilmesi çok muhtemeldir. m — İzmirdeki Mahkümlara Sıcak Yemek İzmir, — Buradaki mevkufswe mahkümlara yalnız ekmek verilmek İtedir. Hilâliahmer Cemiyeti, Adliye vekületinin de tasvibini aldıktan son ra, mevkuf ve mahkümlara hergün Iki'defa sıcak yemek tevziine karar vermiştir. Bu maksatla hapishanede bir aşevi açılacaktır. Manisa Muallimlerinin Gezintisi Manisa, (TAN) muhabiri bildiri. yor) — Manisa ilk mektep muallim- leri, başlarında müfettiş Celâl Gür. 80Y olduğu halde 40 kişilik bir kafi- le halinde Alaşehir ve Kulaya gidip gelmişlerdir. Yolda Turgutlu ve Sa- lihli muallimleri de bu kafilenin se. yahatine iştirak etmiştir. Gezinti gok istifadeli geçmiş, muallimler ge rek Alaşehirde, gerek Kulada hara- retle karyılanmışlar ve (şereflerine birkaç ziyafet verilmiştir. Bilhassa o Alaşehir ve Kula mu- allimleri ile belediye ve parti teşki- lâtından, Alaşehir ilçebayı İhsandan gördükleri misafirperverlikten bü- tün gezginler çok memnundurlar. Kulada volkanik arazi üzerinde tetkikler yapıldığı gibi, Çolak zade. lerin modern mensucat fabrikası da gezilmiştir. Aşağıdaki resim, Mani. sa — Salihli — Turgutlu — Alaşe hir muallimlerinden bir kısmmı A. laşehir ilçebayı ile bir arada < göste- riyor: Talebelerin Gezisi Biga, (TAN) — Orta okul son 8i nıf talebesi bir mayıs tatilinden isti- fade ederek fen bilgisi hakkındaki İ malumatlarını artırmak, kırlarda ta. İ biat tetkikinde bulunmak üzere Balı- | kesir yolu üzerindeki vasi çamlıklara gitmişler, öğretmenleri Bay Hıfzı da kendilerine refaket etmiştir. Bu yıl 40 dan fazla mezun verecek olan bu irfan yurdunda, gençlerin daha iyi ve bilgiyle yetişebilmeleri i- çin canla başla / çalışılmaktadır. 19 mayıs spor bayramı için yapılan ha- zırlıklar ve provalar bitmiş gibidir. | Talebeye o gün için spor fanllesi, bı İ yaz pantalon ve kırmızı örme kuşak tedarik edilmiştir. vo::ybol sahası da hazırlanmıştır. Aadna - /.nkara Hava Seferleri Adana, (TAN) — Ankara — Ada- nR rasında devlet hava yolları tay. yarelerinin 20 mayısa doğru işle meğe başlıyacağı tahmin ediliyor. Şehrimizde hava meydanı yapılması | için 24 bin lira verilecektir. Bartında Adliye ve İcra İşleri Bartın, (TAN) — Burada Adliye ve İcra işleri memur azlığı yüzünden çok ağır ilerilemektedir. Bilhassa icrada bütün işler tek bir memurun Bartm adliye Kadrosunun genişletil. mesi beklenilmektedir. İs zuniyet alarak seyahata (çıkmıştır. İ tayin olunmuştur. Kastamonu Jandarma Kuman. danına Takdirname Kastamonu, (TAN) — Vilâyetimiz Jandarma komutanı binbaşı Necati Kıvancer, tayyare İanesi toplanması hususunda gösterdiği çalışmadan dolayı tayyare cemiyeti Umumi mer. kesince bir taktirname ile taltif o- Tunmuştur. ——— Malatya Sineması Yapılıyor Malatya, (TAN) — Bir filmin a. töş alması neticesinde birkaç sene evvel yanmış olan Malatya sinema- smın tamir Ve İnşüsina başlanmış. tır, İnşaat bu yaz bitecektir. Tosyalı Gençler Kastamonuda Kastamonu, (TAN) — Tosya hal. İkevi temsil kolu âzası buraya gelmiş- İler ve halkevimizde umuma mahsus bir müsamere vermişlerdir. ——— Safranboluda Terfiler Zafranbolu, lu tapu KÂtibi Hilmi terfian Bartın tapu memurluğuna, ilk tedrisat mü- tettişi Hamdi Arda terflan Rize ma. arif müdürlüğüne tayin edilmişler ve yeni memuriyetlerine gitmişlerdir. Müstantik Alâeddin, Ankarada ya- pan sorgü hâkimliği imtihanmı ka- sanmış Ve Maaşı 30 liraya © çıkarti- miştir. Son günlerde mektep bahçesinde | Yerine vekületen Daçya kaymakamı | (TAN) — Zufranbo-| omuzlarıma yüklenmiştir. Haziranda | SEİNE ÜPANY EE MüğNN Vall me. Resim No. 21 Bu resim şu on türküden hangisine aittir? 7 — Bana noldu da ben bilemem J05 << rülimetee Gelini Eski halimi hiç göremem. Pamük gibi elleri 14 — Çek deveci develeri 50 — Yürü yavrum yürü Yokuşa aman amman aman. dalan olr özi 17 — Darıldın mı elelm bana MN Hiç bakmıyorsun bu yana a midir, ç XBahar Müsabakası > Yeşli gözlü yâr şoförüm geldi | X ı— seni |" — Karman yoruma “| (KUPONU:21 41 — Sabah olsun ahalrvereyim , Sabahacak dayanamam 2 Bu kuponları kesip | saklayınız MP VENÜS kremi 1 — Şık, kibar ve giizellerin kre » 2 — Şimdi bütün Avrupa kadın v8 # kızlarının kullandığı VE NU S kre formülünü Londra, Paris, Berlin V9 Viyananım en büyük cildiye âlimleri yarım asırlık çalışma neticesinde vü cude getirmişlerdir. $ — Hiçbir krem terkib, tesir v9 evsafı itibarile krem VENÜS'den İ” tin değildir. Cildi besleyici, gençle” tirici, yeni icat vitaminli bütün unsuf» lar Krem VENÜS terkibinde me“ * cuddur, 4 — Ihtiyar bir olidi üç gündi gençleştirmek kimsenin kârı değildir. Bu yalan ve gülünç reklâmlara inaf maymız , 5 — Bilkimya saf ve pahalı madde deki sivilceleri, kabarcıkları, siyah eder , 6 — Yağlı, yağsız ve halls acıbâ lerden yapılan Krem VEN ÜS şü” leke ve buruşuklukları katiyyen izl dem VENÜS kremleri tanmmış 08 zane, ıtrİyat ve tuhafiye mağazala rmda satılır. , Sovyet ORAK makineleri Konya. Niğde, Afyonka . rahisar Vilâyetleri umumi acentalığı Türkiye genel satış deposu ve her nevi alâtı ziraiye depoziteri: TÜRK ZİRAAT Kol, Şti, Tünel Cad. 83, Galata, Tel: Özinan Telefon: 4198, şubeleri: İstanbul, Tel: 21850, Çumra: Telgraf: Kumrulu (TEBLIG | Çocuk arabalarımız hakkmdal| elefonla vaki olan bütün müraca. ıtlara ayrr Ayri cevap vermek im-)| xünsızlığı hasebiyle, keyfiyeti ga- zetelerle ilân etmeği münasip gör- dük. Açık ve kapalı tekmil çocuk a.|! 'abalarınm zengin ve emsalsiz çe- “İsitlerini bu hafta gümrükten çi kardığımızı ve her yerden ehven "iyatlarla satmağa başladığımızı muhterem halka müjdeleriz. Beyoğlunda Baker mağazaları Müdürü hiç bir makineyi ken. ZENİT Asri süt makineleri dine rakip görmiyen Pi <2 ZENİT müstesna bir SEPA. Lİ SEPARA » | RATÖR'dür. j TÖRLERİ İyi istihsal ancak bol andım ancak 20 sene garantili kırılma cas müş'ireli ZENİT'le kabildir. Çünkü : Tekniğin bir şaheseri olan ZENİT daima ZENİT'tir, İstanbul Asliye 8 cü Hukuk M9$ kemesinden: Taksim Sıraservile 91 No. da mukim Erna Şnayder i“ rafından Beyoğlunda Parmakkaf? Yeni yolda 4 No. lu Avriliya pan*” yonunda oturan İsak Farncl aleyhi ne mahkememizin 037-431 No. tu de yasile açılan boşanma davasinöi ” müddelaleyh İsak Faracinin iks” gübr meçhul olması hemabile tabi” kat günü ilânen tebliğ edildiği DS muhakeme günti mahkemeye gel?” miş olduğundan hakkında ei rart ittihazile tahkikatın 1 - Ö” ire saat 10 a talikina karar varmi Mumaileyhin mezkür gün ve 88” ge mahkemeye gelmesi veya bir © kanuni göndermesi ve aksi takdiri gıyabında tahkikata devam e a bir daha muhakemeye kabul ol al yacağı tebliğ makamma kaim ol > üzere ilân olunur. (32585