13 Mayıs 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

13 Mayıs 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

6 TAN 13.5.,937 — Taçlanma münasebetile Istanbul sefaret konağında yapılan meresimden intibalar içük Kral ve Kraliçeler dün İngiliz Sefaret konağında birarada (Başı 1 incide) din içi 8500 davetli ile dolmuş bulu . olan devletlerin ikçe halkm sa. e karşılandıkları gibi de fevkalâde sadakat rleriyle alkışlarla karşılandı. Ve bu samimi ve coşkun tezahürler kralın mabede varmasma kadar de. vam etti. Kral ve Kraliçe kiliseye gidiyorlar misafirler ve davetliler en muhteşem elbiselerini giymişlerdi. Kral mavasalatı boru ve trampet fle ilân edildi. Ve nihayet kral ile kra. Viçe kiliseye girdiler. İkisinin de elbi. seleri son derece ağır olduğu için ağır ağır yürüyorlardı. Meçhul asker &bi. desi önünden geçerken bir lâhza dur» dular, Abide kral ve kraliçe tarafın » dan gönderilen ve kırmizı gelincikler. den yapılan bir demeti taşıyordu. Ve kral ile kraliçe ilerliye ilerliye mihra. ba yaklaştılar. ”Kralı tanıtma,, merasimi başlıyor Artık merasimin ilk safhası b yordu. Bunun adı “Kralı Tanıtı Merasimi,, dir. Kenterbury Bişpisko. posu kralı şu gekilde tanıttı : — Bugün kendisine biat ve etmek üzere geldiğiniz bu memleketin hüklimdarr Altmer George'u taktim ediyorum. Biat ve itaat edecek misi . niz? Başpiskoposun İngilizler tasdik hepsi de — God Save the King, diye bağır . dırlar. Başpiskopos bu suali şark, garp, $İ. mal ve cenup cihetlerine doğru dört defa tekrarla izmet bu sözünü bütün ile karşıladılar, ve ve her defasmda ayni eevap İle karşılandı. Sualin her defa - sında milli marş çalınıyordu . Ant için Kralı tanrtma merasimi bu şekilde nihayet bulduktan sonra Başpisko - pos mihraba doğru İlerledi ve merssi. min ikinci safhasma başlandı. Bu merasim “Andiçme,, törenidir. Kral sandalyesine oturmuş bulunu. yor, koro ilâhiler söylüyor, papa yeşil ,kırmızı, beyaz ve altm renkle - rinde ruhani elbiseler giymişler, yük. sek rütbeli zabitler hükümdarların sa ğında durmuşlar. Kraliçenin göğ » #ündeki elmaslar pır pırıl parlıyor du. Başpiskopos, mihrabın önünden ayrılarak kralın önüne geldi ve gu iz metiniz andiçmiye ha. pos bütün mabet içinde n çın öten bir sesle sordu : O halde İngiltere, İrlanda, Avus Yeni Zelanda, Cehubu Afrika memleketleriyle diğer memleketlerde Hindistan İmparatorluğunun par. Mimentolarmın kanunları ve örf ve â- detleri dairesinde hükümran olmıya göz veriyor ve ant içiyor musunuz? Kral cevap verdi: veriyorum. Küçük Kral Dördüncü Edward Sefaret konağında Türk ve İngiliz bayrakları arasında İ İngiltere Büyük Elçisi ve Bayanı | Başpiskopos bu defa krala, ilâhi kanunları, dini kitapları, protestanlı.. ğı kil dini, kanunlarını, hu. İ kuk ve imtiyazlarını korumak için söz verip vermediğini sordu ve kral — Bütün bunlar için söz veriyo - enin aki rum! deği. Bunun üzerine, kral sandalyesin - den kalkarak başı açık olduğu halde mihraba doğru yürüdü ve açık duran Kitabı Mukaddesin İncil kısmı üzeri. ne elini basarak ; — Demin vyadettiğim bütün sözleri tutacağıma ve yapacağıma yemin 6- derim, Allah yardımcım olsun! Dedi ve Mukaddes Kitabı öptükten sonra yemininin bir suretini imzala. dr. Şimdi "İlân merasimi,, başlıyor Bu suretle merasimin ikinci safha. yet bulduktan sonra kral ine dönmüş ve merasimin üçüncü safhasma geçilmişti. Bu saf - da kralın öz protestan olduğunu ilân ettiği için buna “İlân Merasimi, denilmektedir. Kral bu merasimin hi. tamda da protestanlığa sadakati - ni mutazammın bir vesika imzaladı. Bütün bu merasim esnasmda koro heyeti iâhiler okuyor ve orglar ça- Umıyordu Başpiskopos daha sonra bir çok dualar okudu ve Londra piskoposu ile Yoork piskopos kendisine yardım ettiler. Sonra ”Yağlanma,, merasimine Bunun merasi- âsa verildi. B: Küçük Kraliçe Elizabeth Ssfarei bahçesinde davetlilere doğru ilerliyor İngiltere Kralının Taç Giymesi Muhteşem Merasim'le Yapı'dı yağlıyorum, seni kral olarak takdis ediyorum. Oğul, peder ve rusulküdüs namına seni meshetmekteyim,, dedi ve kralın uzun saltanat sürmesi, bü . yük muvaffakıyetler kazanması için dua etti, Bütün bu merasim taç giymenin ha zırlıkları idi, Kral yağlanma sirasın » da elbizesini çıkarmış, satenden yapıl ma bir iç elbisesiyle kalmış ve sandal, yesinin gölgeliğinden sarkan gümüş bir tül ile gözden saklanmıştı. Başpiskopos, elini üç defa bir kâ . sedeki mukaddes < yağa batırmış ve kralm alnına ve göğsüne ve & rının İçine birer haç resmi çizerek yağlama muamelesini tamamlamıştır. Kral giyindikten sonra kendisine kudret ve satvetin tirisali olan kılıç Ve mafimüzlar sünuldu. Biz ayakkaplarına dokundurdn-daha son ra Kilier kmından sıyırarak getirdi ve kral bunu kuşandı . Bu münasebetle de papazlar bir bayli dualar yaptılar. Kral mihrabm Tebiiet “maakrüzddr hi alan si önlinde eğildikten sonra kılıcı kmma soktu ve lortlara önünde taşınmak ü- zere tesli metti Manto giydiriliyor Bunun üzerine kralın sırtma sir. malı mor bir manto giydirildi, parma- gına yüzük takıldı, eline de bir altm topuz verildi. Başpiskopos, krala to. puyu teslim ederken: “Bütün dünya. nın halâskâr efendimize tâbi olduğu- nu daima hatırla!.., dedi, Daha sonrâ kralın eline iki altm lardan birinin ucu haç lıdır ve mâsle! Diğerinin ucunda bir güvercin var dır ve İnsaf ile merhameti temsil e- der. Kral bunların #kisini iki elinde taşıyordu. Sıra taçlanma merasimine gelmişti Bu merasim de son bulduktan son ra taş Giyme merasiminin bütün ha - sırlıkları ve muümeleleri hazırlanmış oldu. Başpiskopos derhi n Ed- ward tacını alıp taktis etti ve “Ya - rabbil. Sana yalvarırız, sâna niyaz ederiz, ve kulun Kral Altıncı George'u takdis ederiz. Bugün başma altından bir taç Keçirdiğin gibi kalbini de ni- metinle Zenginleştir, bitin o şahane faziletlerle tetviç et. Ve bütün bun - ları efendimiz ve ezeli hükümdar Mesih İsa sayesinde lütfeyle.,, dedi Başpitkopos bu duayı okuyorken tacı Kralın başı üzerinde tutuyor ve yavaş yavaş yerleştiriyordu Bu sırada mabedin içindeki bütün aydınlıklar birdenbire yakıldı ve ta - cın mücevherleri etrafı şaşasya gar» ketti. Bu dakikada bütün lortlarda taçlarını başlarına geçirmiş bulunu- yor ve manzara hakikaten gözleri ka maştıran bir mahiyet almış oluyordu Ve bü esnada bütün cemaat bir ağız- dan üç kere “God save the King, (Al ich Kralı korusun) diye bağırarak merasimin nihayet bulduğu anlaşıldı. Kraliçenin taçlanması Sıra Kraliçeye gelmişti. Kraliçe, Kralın zevcesi olduğu için kralın şah mi başladı. Kral, krai Edvardn sandalyesine oturmuştu. Başpiskopof “Mesih > yağlandığı gibi ben de seni gi gibi sayılmakta ve o sebeple de te yiç olunmaktadır. Kraliçe için de me (Sonu 10 uncu sayfada) gri İngiliz Kraliçelerinden başka birinin küçük modellerinde"