22 Mayıs 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

22 Mayıs 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

Ee 2.5.7 mlâ anlak ve — SE (li 58 11 85 1 1 ven kia ki Ü Vi, e EB 11 Yeni Madde Onuncu Fasıl Şirketin senei maliyesi, bilânçosu, temettü ve ihtiyat akçesi Senei maliye ve bilânço Madde 104 — Son fıkradan evvelki kısım eski 100 üncü maddedeki gibi aynen. Son fıkra yerine: Bilânço ile kâr ve zarar hesapları, meclisi dare ve murakıp raporları ile birlikte heyeti umumiyenin toplanma tarihin- den itibaren bir ay içinde Maliye ve Iktısat Vekâletlerine ve- rilir ve bilânçolar avni müddet zarfmda biri resmi gazete olmak üzere en az iki gazete ile neşir ve İlân olunur. Üç aylık hesap hülâsaları Madde 105 — Her Uç ayda bir bankanm vaziyetini gösteren Maliye ve Iktısat Vekâletlerince müştereken tesbit edilecek formüle'mu- vafık bir hesap hulâsası tanzim edilir. Bu hes p hulâşeları mu- rakıplar tarafından tesdikli olarak taallük ettiği devrenin hi. tamından itibaren nihayet üç ay içinde Maliye ve Iktisat Ve- kâletlerine verilir, Safi kâr Madde 106 — Bankanm bir senelik (omusmelâlndan O elde © edilecek kârlardan bilenle imha akçelerile tahvilât, ikramiye ve faiz- leri ve her türlü maşarif ve taakhüdatın tesviyesinden sonra kalacak bakiye safi kârı teşkil eder. ihtiyat akçesi Madde 107 — Safi Kâr, asağida yazılı şekil ve hisbetlerde ve sera İle kıs- men ihtiyat akçesine tefrik ve kismen tevzi edilecektir. A —1 — “t 5 kenuni ihtiyat akçesine 2 — e 5 ilerde vukuu muhtemel zarar karyılığı 3 — © 10 fevkalâde ihtiyat akçesi B — Yukarda A fıkrasında yazılı ibtiyat akçelerinin tefrikinden sonra #afi kârdan bakiye kelecak miktardan; tediye edilmiş sermayenin 96-6 sma tekabül edecek bir miktar birinci temettü hissesi namı altında tevzi olunur. Herhangi bir senenin temet- tülü işbu Yüzde altıyı temin etmezse roksanı fevkalâde ihtiyat parasından tefrik ve tevzi olunur. Fakat bu suretle fevkalâde ihtiyet parasından ayrılan mebaliğ, gelecek senelerin temet- tülerinden ayrılması icabeden borç mahiyetindedir. Ç — Yukarda A ve B fıkralarında yazılı ihtyat paralarile birinci te- mettii hissesinin tefrikinden sonra safi kârdan kalacık bakiye aşağıda yazılı nisbetier dairesinde tevzi olunur, Işbu ba'ş'yenin: $& 151 eytam mevduatma 9e 5 i idare meelisi azasma “ $e 5i Banka memurlarma Bu tevriat yapıldıktan sonra kalan bakiye ikinci hissel te- mettü olarak hissedarlara tevzi olunur, Ancak Eeyeti umumi» yece Işbu ikinci hissel temettüden münasip bir mikları yukaf- da A 3 de yazılı fevkalide ihtiyat akçesine ilâve olumtr. İdare medlsi azasi hiâsei temettle müsevster iştirak ederler, Aza arasinda t6beddül vukuunda Relef ve selef veya varisleri mec- lise iştirak mtiddeti itibarile hisse! temettile iştirak ederler. Yukardaki fıkralar mucibince idare meclisi azalarile banka memurlarına verilecek senelik temeltü hisseleri almakta ol- dukları birer aylık as maaş veya Ücretleri tecaviz edemez. Bunlarisn artacak Kisim fevkalâde ihtiyat akçesine ilâve olu- nur, . Madde 108 — 107 inci mağdenin A fıkrasınm birinci ve ikinci bendinde yazılı ihtiyat akçeleri şirketin muhtemel zararlarma karşı İıktır. Fevkalâde ihtiyat akçesinin kullanılacağı yerleri heyeti umumiye serbestçe tayin öder, Bir hesap senesinin hasılâtı his- sedarlara kâr tevziine kâfi gelmediği takdirde fevkalâde ihti. yat akçesinin bu hususa tahaisi caizdir. 107 ine! maddede ya zılı ihtiyatların yekünü Ödenmiş sermayenin tamama baliğ oluncıya kadar tefrike devam olunur. Şu kadar ki gerer tahak- kuk ettiği zaman bü İhtiyatlardan yapılacak mahsup nisbelin- de yeniden ihtiyat tefrikine başlanır. On Birinci Fasıl Şirketin feshi, nizamnamei eşasinin tadili Şirketin feshi, tasfiye muamelesi Madde 109 — Eski 105 inci madde aynen Biadde 110 — Eski 106 ıncı madde üynen Misdde 111 — Povkalâde olarak İçlime eden hissederleğ heyeti umumi- yesi işbu esas nizamn&me Üzerinde tadilâta karar verebilir. Tadilâtn hilkümet tasdiki lâzımdır Madde 112 — Eski 108 İnci mâdde aynen Madde 113 — Pski 109 uncu maddedeki (82) rakamı (58) haline tadil şartile aynen On İkinci Fasn, Komiser, komiserin tayini Madde 114 — Eeki 110 uncu mudde aynen Madde 115 — Eski 111 (nci maddedeki (Ticaret Vekâleti )tabiri (Iktısat Vekâleti) şeklinde tadili şartile aynen On Üçüncü Fasıl Müteferrik hükümler, meclisi idare âzası Madde 116 — Eski 112 inci madde aynen Meclisi idare âzaları ve mürakıpler Madde 117 — Eski 113 üncü madde aynen Madde 118 «- Eski 114 tincü madde aynen Bankanın memur ve müstahdemleri Madde 119 — Umum müdür dahil olmak üzere bankanm bilümüm mü- dür, memur ve mlistahdemleri bankaya veya bânka ile müa- mele yapan şahıslara alt sırları ker ne süretle olursa olsun ifşa edemezler. Sır ifşa ettiği anlaşılanların vazifelerine niha- yet verilir. Madde 120 — Umum müdür ve bilâ istisna bankanm bütün memur ve müstehdemleri idare meclisinin müsaadesi olmadan bir müessesede vazife deruhde edemezler, Bunlar kollektif bir şirktle alâkadar olamayacakları gihi komandit girketlerde de komanditer sıfatile bulunamazlar, MAR kop ee meli larca ge pe ağanın ve murakıplarınm ve banka koymıya selâhiyetli müdür ve memurlarının doğrudan doğruya veya mauvazas yo- )u ile bankadan her ne sekilde olursa olsun kredi almaları, dediler & ii e kizli if de TAN Evtam Bankası İdare Mec'isinden: Baya ! Dişlerinizin sür'atle beyezlanmalarını istersenizl.. KOLYNOS Diş macünile fırçalamağa başlayı- niz, Ne çabuk bir beyazlık ve göz ka- maştırıcı bir parlakirk almış olduk-| larını göreceksiniz, Siz de bu hâle im- Teneceksiniz. Başka bir diş patı veremiyeceği bu güzelliği KOLYNOS size hemen - temin eder. Çok az bir zamanda diş- lerinizin birkaç derece beyezlandığını görmek arzu ederseniz buglnden iti- baren dünyada milyonlarca Bayan ve Baylarm severek kullandığı KOLY- NOS diş macununu istimal ediniz. Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü SATINALMA KOMİSYONU İLANLARI Takmin edilen bedeli 501 lira olan 11 kalem sebze 26 «5 - 937 çarşamba günü saat 16 da Salıpazarında Askeri Fabrikalar yollamasındaki gatmal- ma komisyonunda açık eksilimeye konacaktır. Şertaamesi her gün ko- misyonda görülebilir. İsteklilerin muvakkat teminatı olan 37 lira 57,5 ku. ruşu Beyoğlu Malmüdürlüğüne yatırarak mezkür gün ve saatte komisyon. da bulunmaları. (2638) . Tahmin edilen bedeli 1600 ra ölan 16000 kilo ekmek 26 - 5 - 937 çar. samba günü Se'ıpazarinda Askeri Fabrikalar satınalma komisyonunda saat 14 de açık eksiltmeye konacaktır. Şartnamesi ker gün komisyonda görülebilir. Tstektilerin muvakkat teminatı olan 120 lirayı Beyoğlu Mal. müdürlüğüne yatırarak mezkür gin ve sâatte komisyonda bulunmaları. (2638) ... Tahmin edilen bedeli 1400 lira olan 4000 kilö siğıreti Askeri Fabrika» lar satmalma komisyonunca 26 Mayıs 937 çarşamba günü saat 15 de açık eksiltme ile ihsle edilecektir. Şartanmesi her gün komisyonda görülebi- (lir. isteklilerin muvakkut teminatı-olan 105 tirayı Beyoğlu Malmidürlü- güne yatırarak makbuzunu ve 2490 No. Ju kanunun ? ve 3 eti maddelerin. de yazılı vessikle o gün ve saatte komisyonda bulunmaları. (2637) —————ğ Istanbul Jandarma Sat na'ma Komisyonundan: 'Tahmin bedeli Uk teminât Miktar Cinsi Lira Ku. Lira Ku, 1958 Metre Silindirli kanaviçe 45034 : hi 178p Karmızı çuha 421 20 > 49 ,,. Mavi çuha 12140 : 70000 Adet Büylk mat düğme 52500 : 246 8S 125000 .,,: Orta mat düğme 81250 50000. ,, . Küçük mat düğme 17500 : 620000... ,, Dört delikli çinko düğme 62000 : 50000 Çifi Küçük kopça 4250 : ) 42000. , > Büyük kopça 07140: : i 25000 Adet Pantalon tokası 4000 : 1 — Jandarma Dikimevi için glınmasma Nizum görülen cipsi, miktarı, tahmin bedeli ve ilk teminatı yukarda yazılı “10., kalem dikim malzemesi açık eksiltme ile satın slmacaktır, 2 — Eksiltme 24 Mayıs 957 pazertesi saat “11,, de Gedikpaşadaki Jan- darma satmalma komisyonunda yapılacaktır, 3 — Şartname her gün komisyonda görülebilir. 4 — Isteklilerin belli gün ve santte 2490 saylı kanunda yazılı vesikaları Ve lik teminat makbuzlariyle kömisyona müracaatları. (2621) istanbul Liman işletme idaresinden: 1 — idaremizin Galata Gümrük binası yanındaki Mumhane antreposu ve ittişalindeki bllro binası yıktırılacak ve ankazı da satılacaktır. 2 — Teminatı (2000) lira olan bu işin pazarlığı 315-1037 pozartesi gü- ni saat 10 da şefler enctimeninde İcra edilecektir. 3 — Her türlü izahat ve şartname İçin Fon servisi şefliğine müracaat olunması, o (2837) Beyoğlu Tahsil Müdürlüğünden : Kasımpaşuda çatma möscit mahallesinin cezri atik sokağında eski/2| ilâ,9,.9.ve.yeni ilâ 5 ve 7 ilâ 13 No, İle mürakkam sağ tarafı tarik ve 80l tarafı Ali Mahir hane ve bahçesi, arkası Hürmüz ve Adil ve sairenin baneleri, eebhesi tarikinmı İle mahdüt maa dekâkin, han ve hamam ta mamile, derununa cari valde sultan vakfmdan nasıf ve hasanpaşa vak- fmdan iki, com'an bir buçuk masura mai lesizin 11/12 hissesinin tekrar) 32 hisseden İlçer hisselerinin ipotek fazlası (1360) lira borca mukabil bi-! rinci derecede ipoteklidir,) Ve Kasımpaşadu Bedrettin mahallesinde eski Kabristan, yeni Meşruti- yet sokağında eski 28, yeni 80 sayılı ve Darüşcefaka ve Evkaf mülhâk Ismail ağa vakıflarından bir tarafı zelik apartınanı ve bir tarafı Sebutun hanesi ve kömürcü dükkân: ve bir tarafı orta sokak ve tarafı rabil Kab. ristan sokeğile mahdut Darüşşefaka vakfından 540,2 ve Ismail ağı vak. fından 15780 arştnlı maa bahçe bir bap hanenin 3/32 hissesi, Avukat Orhan Mitatın Galata Maliye şubesine olan vergi borcundan dolayı yukarıda hisse ve evsafı yazılı emlâkin tahsili emval kanununun hükümlerine istinaden aleni müzayede süretiyle satılacaktır. İsteklilerin ihalei kut'iyesi olan 25-5-1037 gününe rastlıyan cuma gü - mü saat 14 den sonra Beyoğlu Kaymakamlığında toplanan Idare heyeti. ne yüzde 7,5 pey akçaleriyle birlikte müracaatları ilân olunur. — (2881) u YAŞINIZ Hiç bir şey ifade etmez Bir çok genç kızlar, ibtiyar göründükleri halde... bir çok anneler de genç gibi görünüyorlar... Bu meselede yaş mevzuu- dir. Asıl rol oynıyan bel. ki cildinizde- ki “Bioesl, hayat hücey. releri) (nin miktarıdır. Cildinizdeki «Biocel» i canlandırınız ve her ne yaşta olursanız genç bir ten temin ediniz. Cildinizdeki “Biocel, mizbeti derecesinde yüzünüzde genç - lik vardır, Cildin . tâzeliğini ve gençliğini muhafaza ve idame için - tablatin eildde yarattığı bu kiymetli cevherin kuruma - Sina meydan vermeyiniz. Onü, genç hayvanlarda o gizlenmiş cild hüceyrat: merkezinden is - tihsal edilmiş saf ve taze Bio - cel ile besleyip canlandırınız. Bu şayanı hayret cevherin cil - diniz için büyük bir tesiri var. dır. Biocâl'in tabil Ihtiyatını ih- ya edecek ve hali takayyüzde bulunduracaktır. O zaman, cil- diniz, kendi kendine yaşın iler - leme alâmetleri olan buruşuk, çizgi, siyah benlerden kurtula- cak ve hakiki ve devemli bir gençlik manzarası (alacaktır. Cild için yalnız birtek “Bio - öel,, li unsur vardır. Oda (pem- be renkli) 'Tokalon kremidir, Hemen bu akşam yatmazdan evvel tatbik ediniz. Sabah ta beyaz rengindeki Tokalon kre » mini kullanınız. Cazib ve şaya - ni hayret neticeler elde edecek- siniz. 72 yaşlarındaki kadınlar- da buruşukluklar kalmıyacak ve 50 yaşlarındaki kadınlar an- cak 30 yaşlarında görünecekler dir. Genç kızlar da hiçbir vakit göremedikleri cazip bir güzel - likte bir tene malik olacaklardır Binlerce Tokalon müşserisinden mües - sesemize mektub ya- zanların müşahedele- ri kendiliğinden ge - len en kıymetli delil- lerdir: (Yağsız cildim da- ima çatlar ve kırışır- dı, Tokalon buna mâ- ni oldu.) K.S... M. E. Manisa (Düz ve pürüzsüz bir yüze ancak Toka- Jon kremile malik ol dum. Bütlin arkadaş- larm yüzümdeki de - gişikliğe hayret et - tiler.) M.F. sokak Na. M, Bursa Mektubların asılla- rı dosyalarımızda sak lıdır, bankaya lehlerine kefalet veya teminat verdirmeleri ve yahut menfaat rabıtasile bağlı oldukları eşhas ve milesseseler lehi- ne kredi. kefalet veya teminat verilmesini temin ettirmeleri ve bankanın da bu nevi muameleleri yapması memnudur, Banka, kendi memurlerma gerek doğrudan doğruya ve ge rek muvazaa yolu ile ödünç para ve lehlerine teminat vere « mez ve kefil olamaz, Maade 118 —. Madde 122 — Eski 116 möı madde aynen Madde 117 — , Madde 123 — Eski 117 inci madde aynen Madde 118 — Maddo 124 — Eeki 118'inci maddenin son fıkrasmdaki (ilç ay), o (Bir / ay) şeklinde tadil şartile aynen Madde 119 — Madde 125 — Eski 119 uncu madde aynen Madde 120 — Madde 126 — Eski 120 İnci maddedeki (Ticaret Vekâleti) yerine (Iktisat Vekâleti) tabiri konulmak şartile aynen Madde 121 — Madde 127 — İstatistik idaresince verilecek nümünesine tevfikan her se- ne musmelâtına dair bir istatletik defteri tanzim ve talep vu- kuunda iktisat vek&letine verilecektir. (2909) : Gemide Ün bike ii dk Mn bs) ei kik A 4