17 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

17 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

ŞAKA: yorlar, $ © rek dalkavuğuna göstermiş: tarsan sana bir lira var. ba.. demiş. çe: amma çifaide! Wwuk şu cevabı vermiş; 8öha çok tokat yersin! gidilir, Geçelim. Mülâyimle Amerikalının Bursada yaptıkları güreşte alınmış resim Bizim Spor Kurumu Feder»avon| — Pelslerine seyahat esnasında 7 buçuk ira yevmiye vermeyi karar altma al- dı alak, mıntakalardaki mıntaka re- isleri, ajanlar velhasıl kurumun oütün mahalli teşkilâtt unutuldu. Onlarm “pek kolaylıkla yapacakları işleri şim- di reisler yapmak zahmetine kalkıyor ve uzun seyshatler yaparak yorulu- Bu hâdiseyi görünce şu fıkrayı ha. tırladık. Bir zengin adam dalkavu. Şu ile birlikte çarşıdan giderken önün de yürüyen birinin takkeci kalıbı gibi olan ensesi nazarı dikkatini celbede — Şu herifin ensesine bir tokat a- Dalkavuk hemen lirayı almış ve a- 'damın ensesine tokatı âşketmiş, He. rif silleyi yiyince hiddetle dönlip ar- kasına bazxmış, dalkavuk özür dilemiş İİ — Aman affedersiniz! Birine ben- 4 liyzettim. demiş. Lâkin zengin wrar et- — Bir daha vurursan bir lirada. Dalkavuk dayanamamış, herife Hikinci tokatı basmış ve bu sefer da- İha sarih bir hiddetle arkasına dönün. ii — Hay Allah cezamı versin! Yine aldandım. demiş. Herif homurdanmış Zengin işi azıtmış, dalkavuğa bu #sefer iki çil lira göstermiş ve: İN — Haydi bir tokat daha. demiş. İDelkavuk ta altınlar cazibesine da. Yanamamış basınış tokatı. Adam ar- — Bre kerata! Nedir bu edepsizli- « diye üstüne saldırdığı zaman dal — Vallahi arkadaş! Sende bu ense, bizim efendide de bu para oldukça Uzatmıyalım. Teşkilâtta bu para ve bu harcırah tarifesi bulundukça daha gok kamplar aranır, mıntakalar teftiş pehlivanı on Amerikalıya Arkadaş.. Bu Ense Sende, Bu Para da Onda İken... İşitiyoruz ki: Bir federasyon reisi İstanbulda kamp aramakla | gır, ör OLM dakika kadar iki pehlivan meşgulmüş. Beykoz taraflarında bulmuş. Pek beğenmemiş. Daha | yekdiğerine birşey yapamamışlar, gü. birkaç yeri görecek ve ondan sonrada Trakya ve İstanbul mül.| rese ayakta devam etmişlerdir. hakatını dolaşacakmış. Bu teftiş faaliyeti hiç fena değil. Yalnız! göze çarpan bir nokta var: CSEEFER) AMERİKALI BOĞA BURSADA YENİLDİ Mülâyim pehlivan Amerikalıyı Ringden Attı Hani şu bir Amerikalı pehlivan gelmişti, her Türk pehlivanma meydan okudu durdu. Niha-' yet Taksim stadyumunda bir cumartesi gecesi Cemal pehlivanın karşısına çıktı. Ne kuvvetçe, ne de cüssece kendi ayarında olmıyan Cemal beş dakika içinde yenivermisti kendi memleketinde ve Avrupada Bo- ğa lâkabı takılmıştı. Adamım heybeti hakiketen Boğa lâkabı hak ettirecek gibi idi, Yüreklerimize şüpheler düşmüştü. Amerikalıya karşı koyacak bir Türk pehli. vanı çıkaramıyacağımızdan korkuyorduk. Tekirdağlı. nm bile o Amerikalınm önünde dayanıp dayanamıyâ” cağı hesaplamıya başlamıştık. Nihayet Amerikâalmın pehlivanlığı- ni aşağı yukarı belli edebilecek bir imtihan yapıldı. Mülâyim Türk peh- Uvanlarmın peşini kovalıyan Ameri-| kan Boğası ile Bursada güreş yapmı- ya razı oldu. Bursadaki Güreş: Geçen Pazar günü Bursada binler- ce kişinin önünde Amerikalı ile Mülâ- çıkmışlar ve kapışmışlar- On beşinci dakikadan sonra Mülâ. | yim müdafaayı bırakmış yavaş yavaş a | Kutübünün Tenis Turnuvası | taarruzlara başlamıştır. Srkı bir ham- le ile Amerikalıyı ringten aşağı fırla- tan Mülâyim, o hücumiyle Amerikalı pehlivanm bacağını diz kapağından itibaren parçalıyacak bir kazaya uğ- ratmuştır. Amerikalı ringien düşerken kenar tahtalarına bacağını çarpmış ve aya- ğı da ipe takıldığından kurtulamamış ringe koca vücudu ile aslı kalmıştır. Güneş klübü tenis şubesi Taksim- | Bu vaziyet üzerine bacağı fena halde deki kortlarında 3 temmuzda büşla- mak üzere büyükler ve küçükler a- rasmda iki lurnuva tertip etmiştir. Küçükler turnuvasına girecekler ön sİİ! yaşını geçmemiş olacaklardır. Bu iki turnuva haricinde yine ayni kort- larda senelerdenberi yapılan chal- lenge kupaları maçları da oynana - caktır. Bu kupa maçlarma on altı tek ve sekiz çift erkek girebilecek ve bun” lar bugüne kadar yapılan maçlarda dömi finale kalan tecrübeli ve eski tenisçiler arasmdan komite tarafm- dan seçilecektir, Bu suretle milptedi tenisçilere kar. #ı oynamamak için serbest turnuva» lara girmek istemiyen tecrübeli te - nisciler bu maçlara iştirak edecekler- dir. Maçlara iştirak müddeti 30 ha- ziran akşamı nihayet bulacaktır. Mısır Atletleri Şehrimize Gelecek Sekizinci Balkan oyunlarına hazır- Uk maksadile birkaç ecnebi teması yapmak arzusunda bulunan atletizm Federasyonu Mısır Atletizm Federas. bir Mısır atletizm takımı getirmiye karar vermiştir. "Temmuzun ikinci haftasmda gsle. cek olan Kahireli atletler 100, 200, yüksek, gülle ve bayrak yarışı yapa- caklarını bildirmizlerdir. Bu müsabakaların 10 Temmuzda yapılması ihtimali kuvvetlidir. Ayrıca Atletizm Federasyonu Ağuz İ tos ayı içinde bir de Macar ekibi ge- yonu ile mutabık kalarak şehrimize | 400, 500, 1500 metre koşularin uzun, | İ zedelenen Amerikalı güreşe devam 6-| dememiştir. Bursadaki hakem heyeti Amerika- nın bir kazaya düçar olduğunu tas- dik etmekle beraber mağlüp olduğuna da karar vermiştir. Şu güreş gösteriyor ki, Amerikalı | Bursada, karşısına çıkan Mülâyimi Taksim.stadında önüne kattığı Cemal pehlivan gibi hemen bastıramamış ve on beş dakika ayakta uğraşmıyr. mec- bur kalmıştır. Diğer taraftan, Amerikalı bir ka. zaya kurban gittiğini ve Mülâyimden etmektedir, Hattâ Mülğyimi bir daha davet etmiş Mülâyim de Amerikalı: nım bu davetini kabul etmiştir. Intikam Güreşi Ne Zaman? Mülâyimle Amerikalı intikam gü reşlerini bu âyın yirmi yedisinde İs- tanbulda yapmak üzere mutabık kal- mışlardır. Fakat o zamana kadar A- merikalının sakatlanan ayağı iyileş- mezse güreş bir hafta daha tehir olu- nacakmiğ... Tekirdağlı Amerikalı Ile Güreşecek mi? İ Amerikali ile Mülüyimin Bursada yaplıkları bu güreşin neticesinde sonrâ karşılaşınaları dört gözle bek- lenen Tekirdağlnım fikri sorulmuş- tur. Tekirdağlı verdiği cevapta şun. İları söylemiştir: — Ben Amerikalı ile herzaman kar. şılaşmiya hazırım. Yalnız onun Mülâ- yimle bir ayırt edilecek güreşi var. Intikam güreşinde muvaffak ola. bilirse, o zaman ben karşısına çıka cağım. Tekirdağlı Bulgarı Nasıl Yendi? TAN behemehsi intikamını alacağını idin | G eçenlerde bana oldukça hoş bir vaka anlattılar. Belki siz de hoşlanırsınız diye ben de si- 26 anlatıyorum. Bilmiyorum hangi tarihlerde idi. Leningrad'a bir stirü ecnebi seyyah gelmişti. Limana ya» maşan büyük büyük O vapur- lar her gün Amerikalı, İngiliz, İs- veçli ilâh... seyyahlar getirip duru- yorlardı, İşin burasında hiç bir fevkalâde. lik yok. Bu gibi hâdiseler her liman için olagan şeylerdir. Seyyahların e giyinşleri, hayat tarzları da uzun boylu bir alkka u- yandırmadı. Bunlar her gün otelle rinden çıkar, otomobillerine biner, şehrin görülecek yerlerini gezmeğe giderlerdi. Müzeleri, eski sarayları, velhasıl her yeri dolaşırlar, lokanta me girerler, bol bol havyar yerler« a ahlardan bazıları şehirdeki mağazaları da dolasmıya başladı - lar. Hatıra gelmiyeni ne kadar aca. ip ve lüzumüuz eşya varsa Dulup bulup - antika diye . satmaldılar. Bilmiyorum bu eski püskülerin içinde on doküzüncu yüzyıla ait bir antika bulabildiler mi? Neyse, bü- tün bunlar da olagen şeylerdi.. Say. yahların ziyaretine sahne olan her memleket bunu bilir... akat bu seyyahlardan iki tanesinin pastırma, sucuk, tereyağı, peynir ilâh... gibi yiyecek maddeleri satan bir dükkâna gir. diklerini gördüğüm zaman ne ka- der şuşırdığım! tasavvur edemez. siniz! Değil yalnız ben, İakat herkes te buna hayret etmişti. Hayret et» meğe hakkımız yok wuydu?, Otel- lerinde havyarma vermcıya kadar her türlü yiyecekleri bol olan bu insanların bu dükkânlarda ne işi 0- labilirdi? Seyyahlar dülrkâna gir. dikten sonra ceplerinden birer ki- tap çıkardılar.. Fakat ya onlar ki- taba dikktale bakmarıştılar veya- but kitap onları #ldatmıştı. Çünkü karşılarındaki saticiler erkek oldu- Zu halde, onlar, bir kadma hitap e- lardı: — Benim güzel yi bana biraz yağ verir misin? “Güzel güvercin” likle, hele ka- âmkielu hiç bir ilişiği olmıyan ma. gaza satıcısı bu bitaba içerlememiş değildi. Fakat karyısmdakinin ec- nebi olduğunu düşünerek #es çı- karmadı. Nezaketle cevap verdi: — Emredersiniz Ekselans, der- hal şimdi,, Yalnız bir dakika bek- lemenizi rira ederim. Şu Bi daha ispat etmiş ir. Bu vaziyete ba. İ kılırsa Amerikalı Mülâyimi intikam karşısında çok müşkülâta dilçar ola. <aktr. Yarımdünyanm Galebesi; der gibi munis tabirler kullanıyor. ————— maçmda meğlüp etse de Tekirdağlı! TEREYAĞI YOTUUYAZANI YAZANI ON ; Mihayil Zoşçenko | i ÇEVREN: ? ) B. Tok N UN işini halledeyim de... Ss etler Bayanm istediklerini verdikten sonra tekrar sey- yahlara “indü: — Ne kadar tereyağı istiyorsu- nuz?.. Tuzlu mü olsun tuzsuz mu? Seyyahlar tekrar kitaplarına. büş vurdular.. Birkaç yaprak çevirdiler mu cevabı ML VEE seni BöBEZTN yere im.“ Bize beş kilo rim... güve yağ veri. Satıcı hararetle yağı tartmağa koyuldu. Fakat tam bu sırada sey- yahlardan bri : — Pardon Mil, dedi, bize veş de- ğil, on kilo yağ lâzim, — Bunu daha evvel söyleseydi. niz ya!.. Ben size on kiloluk bütün bir parça kordum, Satıcı bunları söyledikten sonra yeniden yağı kesmeğe ve tartma- ğa başladı. Fakat işini bitirmeğe vakit kalmadan ikinci seyyah bu a- meliyeyi durdurdu: — Ben daha çok yağ istiyorum. Bana yüz sekiz kilo yağ lâzım. Gü- zel güvercinim, sizden bu mikdar yağ satın şlabilir miyim?.. Satter mağazanm müdürünü ça” ğirdi: Bi — Şu kadar kilo yağ istiyorlar, ne yapalım?. — İstedikleri kadar veri. İster- lerse bir ton ver!, Mağazamızâe bü kadar yağ bulunmuyorsa depoya telefone eder, oradan getirtiri gg“ seyyahlara döndü: — Lütfen kasaya yağlarm Ss olan 1832 rubleyi yatırmızı Biz şimdi yağları hazırlarız. Satıcı bunları söyledikten sonrâ dediğini yapmak üzere yağ fiçılar- na doğru yollandı. Mağazanın kepısı önünde büyük bir kalabalık birikmişti. Herkes sey yahların bu kadar yağı nasıl götür Teceklerini merak edip duruyordu Bu sırada mağaza direktörü 8€y* yahların ortada olmadığını farket- ti: — Biz yağları tartıyoruz am&8 ortada seyyahlar yok. Yağları kk me vereceğiz? Kapıya biriken halktan Dir kıs” m Möylenimeğe başladı: idiler. Acaba nereye gittiler?. ya B ütün araştırmalara rağmeB seyyahları mağaza içinde bulmak mümkin olmadı. Veznede ki kadın da işe karıştı: — Herifler parayı da vermemiş” tiler. Bunu İşiten mağaza direktörü katıla katıla gülmeğe başladı — Herifleri aramağa lüzum yak. Mesele anlaşıldı. Seyyahların make sadı yağ satm almek değil, bir te0- rübe yapmaktı, Bunlar herhalde, yağın memleketimizde serbest sati- Np satılmadığını, satıyorsa İste * Bildiği kadar bulunup bulunmiys- cağını öğrenmek istediler. Bunu öğrenince de ortadan kayboldular. Kapmın önündeki halk gülüşme” e başladı. İşi yarıda kalan mağa” za satıcısı, yağ fıçılarmı bir tara- fa iterek kapıya koştu ve bağırma» ğa basladı: — Doğru yapmadınız Mösyöler. Bunu duyan halk daha fazla gü- lüşmeğe başladı. Fakat mağaza di- rektörü işe karıştığı için herkes su tu. Hayat gene tabli seyrini alâr. KASADA SAKLADIĞINIZ DARA KURU BİR ÇEŞME VAZİYETİNDEDİR ONU FAİZLE BANKAYA VERİNİZ tirmiye teşebbüs Da Ayvalıkta Atletizm Müsabakaları Bü güreşte bilhassa dikkati celbe- Edremit, (TAN) — Edremit, Bür.İden nokta şudur ki, eyni Bulgar ile! haniye ve Ayvalık atletleri Ayvalık | Mülâyim Taksimde tutuştukları vakit sahasında kargılaşmışlardır. Yapılan | Bulgar Mülâyime tam elli dört dakika müsabakalarda 70 puvanla Edremit | dayanmıştı. Tekirdağlınm Kiroyu on birinci 15 puvanla Ayvalık ikinci 5| beş dakikada haklamakla bu sırslar nüvanla Bürhaniye üçüncü olmuştur. | Mülâyimden epey hızlı olduğunu bir kalı ile Mülâyimin güreştiği gün Tekirdağlı da Bulgar pehlivanı 'Kiro Deliormanlı ile tutuşmuştur. Te- kirdağlı Bulgarı on beş dakika içinde haklamıştır. HUSUSİ ŞARTLARIMIZI vi X Bursu güreşlerinde Yarımdünya Af SORUNUZ yonlu Süleyman da diğer Bulgar peh- Tivani Gorgi ile çarpışmış ve yirmi da» kikada mağlüp etmiştir. TAN — Bursa güreşleri Türk peh- livanlarınm acı kuvvetlerini meydana. çıkaran bir imtihan olmuştur. Bundan sonra sağını kolunu düşünmeden nam. Wi Türk pehlivanlarına meydan oku- yacak ecnebilere biraz düşünceli ve ihtiyatlı davranmalarını tavsiye ede- riz. Cartın Klüpleri Tescil Edildi 'Türk Spor Kurumu Genel Merkezi “arafından Bartın Spor Klübünün tes Sil edilerek ittifaka alınmasına kurar Ferilmiş ve keyfiyet Bartın Klübüne tebliğ edilmiştir. MX Barım Klübü Zonguldak mmtaka. © fma bağlı olarak çalışacak ve lig maç lr seen Halinin eminem ie