17 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Başvekil ile Dahiliye ve Hariciye vekilleri dün Ankaraya gittiler Atatürk, başvekilimizle, vekilleri Haydarpaşa rıhtımından
 Tuncelindeki asiler her taraftan muhasara edildi Telkinata kapılanlardan bir kısmı hükümete dehalet ettiler Asırlardanberi
 Kadıköy suyu Satın alınma mukavelesi bugün Ankarada imzalancak Ankara 16 (Telefon) — Kadıköy su şirketinin satın alınması...
 Yeni Sakarya köprüsü Yakında nafıa vakili tarafından büyük merasimle açılacak İzmit (Akşam) — Kocaeli ile Bolu vilâyetlerini
 Bağdad seyahati Hariciye ve Iktisad vekilleri yarın hareket ediyorlar Ankara 16 (Telefan) — Hariciye vekili B. Tevfik Rüştü

Bugün sahife PERŞEMBE 17 Hâzirân 1937 Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Kiişe) Başvekil ile Dahiliye ve Hariciye vekilleri dün Ankaraya gittiler Atatürk, başvekilimizle, vekilleri Tuncelindeki asiler her taraftan muhasara edildi Telkinata kapılanlardan bir kısmı hükümete dehalet ettiler Haydarpaşa rıhtımından uğurladılar) Asırlardanberi iptidai hayat yaşıyan bura az SİDE Gali nuruna kavuşuyor Başvekilimiz bu sabah Ankaraya varacak ve akşam üzeri Sıvas yolile Malatya ve Elâzize giderek Tuncelinde alınan tedbirleri teftiş edecektir Atatürk İle Başvekilin Floryada çekilen bir resmi İki gündenberi “şehrimizde bulu- man Başvekil İsmet İnönü dün ak- i şam beraberinde - Dahiliyâ Vekili B, i Şükrü Kaya, Hariciye Vekili B. Tev- y fik Rüştü -Aras olduğu halde: Hay- darpaşadan saat 19,30 da kalkan hu- Susl bir irenle Ankaraya - hareket i Parkotelde yi- İnönü” öğleden t İnönü, Dahi leri akşam üzeri Sakarya motö- Tüne rakip olmuşlar, motör “saat 19,25 de: Haydarpaşa rıhtımına “ ya- maşmış, burada Atatürk, “Başvekil İsmet İnönü ve Vekiller, İstanbul | Bağdad seyahati | "Hariciye ve İktisad vekilleri Yeni Sakarya köprüsü > aneen ii | yarın hareket ediyorlar Yakında nafıa vakili tarafından | e ev. büyük merasimle açılacak vekili B. Tevfik Rüştü Arasın Bağ- dad, Tahran ve Moskovaya yapacağı İzmit (Akşam) seyahat bir ay sürecektir. Evvelce de — Kocaeli ile Bolu bildirdiğim gibi Hariciye vekilimzle vilâyetlerini bir- İktisad veklii B. Celâl Bayar Cuma birine bağlıyan 50- günü Toros ekspresile (hareket sede Sakarya üze“ edeceklerdir. Vekillerimiz Cumartesi rinde büyük bir günü Musulda bülunacaklar ve gece- köprü yapılmıştır. yi Musulda geçirdikten sonra Pazar Köprünün uzun sabahı otomobille Kerkuke ve oradan luğu 108,68 metre- da trenle Bağdada gideceklerdir. Ve- dir. Köprü iki kam- killerimizi Musul ve Kerkükte istik- yon yanyana geçe- bal için Musullular tarafından par- bilecek (genişlikte Jak bir istikbal programı hazırlanmış» dir. Bu köprünün İ tır. Hariciye vekilimiz Bağdad, Tah- apılrü: köy- İ ran ve Moskovada üçer gün kalacak- çok Atatürk, Vekilleri Hayd arpaşada teşyi ediyorlar B. Muhiddin | da bulunan mebusler, Ve üniversite rektörü B. Cemil Bilsel, İstanbul po- (Devamı 4 üncü sahifede) vali ve belediye relsi Üstündağ, general Fahreddin, Ali | Sald, Cemil Cahid, İhsan, İstanbul- ası CİN 17 Temmuza kadar uzatıldı Ankara 16 (Telefon) — Polonya ile halkı medeniyet Tuncelinde başlıyan harekât de- vam ediyor. Meselenin mahiyeti şu- dur: Hükümet Tünçelinde yeni bir vi- lâyet teşkil ederek esaslı islahat yap- mak, bu havili halkını - medeniyetin kudretinden İstifade ettirmek isti- yordu. Tuncelindeki umumi müfet- tişlik bu maksadla icap eden tedbir- leri almıştı. Halk hükümetin bu şefaatkârane hareketini İyi karşılamış, yol yapılma- sını, yeni binalar tesisini o memmnuni- yetle telâkki etmiştir. Fakat bu sıra- da da cenuptan gelen bazı enirikacı- lar bir takım şeyhleri kandırmışlar- dır. Bunlar «400 senedenberi kimseye teslim olmıyan Dersimliler nasıl bir müfettişe boyun eğerler. Bu size yaki- gır mı?» gibi cahiller üzerinde tesir yapacak sözler söyliyerek tahriklerde bulunmuşlardır. Cahil bazı şeyhler, bilhassa aşiret reislerinden Riza bu telkinata kapıl- mişlardır. Bunlar hükümetin mülâye- metle hareket etmesini zâaf telâkki etmişler, «Hükümetin kuvveti yok. Kuvveti olsa üzerimize gönderirdiz k&- bilinden bir takım telkinatta bulun- muşlardır, Bunun üzerine başlanılan islahat hareketinin durdurulmasını, yol, ye- ni binalar yapılmamasını istetnişler- dir. Bunlar yapılan nasihatlere de ku- İak asmamışlardır. Hattâ bir gece İn karakoluna baskın yapmışlar, bir köprüyü yıkmışlar, Mazkirdde bazı taarruzlarda bulunmuşlardır, Bu hâdiseler üzerine derhal icap eden tedbirler alınmıştır. Asiler hükü- metin kuvveti karşısında Kutu dere- sile Sültanbaba dağlarına sığınmış- lardır. Buraları 3000 metre yükseklik- te çok sarp yerlerdir. Birçok mağara- lar, ormanlar ve akar sular vardır. Asiler eski zamanlarda hâdiseler çi- kardıkça buralara kaçar ve hükümet kuvvetleri çekildikten sonra tekrar faaliyete geçerlerdi. Hükümet bu de fa işi esaslı tutmuştur. Asiler kâmilen muhasara edildikten sonra tayyare- ler uçarak beyannameler atmışlardır. Bu beyannamelerle hükümete deha- lete davet edilmişlerdir. Beyanname- ler üzerine Yusfan şirketi reisi Ka- T aramızdaki ticaret anlaşması Töm- Muazzam bir eser- muzun 17 sine kadar yeniden bir ay dir Köprünün müddetle uzatılmıştır. Diğer taraftan (Devamı 4 üncü yeni ticaret anlaşması mi sahifede) ne devam edilmetetedir. © wii KOTÜ ediliyor. Hükümet bu mıntakada yapmağı kararlaştırdığı islahata devam edecek» tir. Bura halkı iptidai yaşayıştan kur- tarılacak, medeni hayata kavuşacak- Kadıköy suyu Satın alınma mukavelesi bugün Ankarada imzalancak Ankara 16 (Telefon) — Kadıköy su şirketinin satın alınması mukavelesi yarın (bugün) Nafia vekâleti ile şir- ket mümessllleri arasında imzalana- caktır. Satış bedeli olan 400,000 lira senede 40 bin lira verilmek suretile 10 senede ödeneceklir, — Yeni romanınız beni çok müteessir etti üstati,, — Çok santimantalsiniz rnongeri., Hayır, türkçe hocasıyım!., İL ANKARA.