17 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

17 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sıvas - Malatya hattı Ayın yirmisinde büyük törenle hat işlemeye açılacak Yukarda iki taraftan gelen trenler takın altında karşılaşıyor, aşağıda iki taraftan gelen heyetler, Mulatya valisi İbrahim Etem Akıncı (1), fen heyeti erkânı Sıvas (Akşam) — Sıvas malatya demiryolunun Çaputlu tüneli ağzında birleştiğini birdirmiştin.. - “ Sıvas ve Malatyadan ilk kalkan trenleri bin- lerce köylü davul ve zürned çalarak, bayram yaparak karşılamıştır. Bü- tün yol boyunu amele (o ve köylüler trenlere almarak Çaputlu tüneli ağ- zına gidilmiş, orada devam eden son poz ameliyat ta (sona erdirildiklen sonra Malatya ve Sıvas trenleri bu mevkide yapılan takın altında karşı- laşmışlardır. On binlerce: halkı kun alkış sesi dük çalarak 'asında trenler dü- ribirlerini o selâmla» coş- | mışlar ve ray kesilme amcliyafı ya- pılmıştır. z Bundan sonra Malatya valisi İbra- him Etem Akıncı uzatılan makası €- line alarak; «Varolsun Türk sermaye- si.. yaşasın Türk amelesi. yaşasın ! Cumhuriyet diyerek.. kurdelâyi kes- miştir, Kurdelâda şu yazılar vardı; <T-8-937 Sıvas Malatya hattı birleş- miştir.» Köylü görülmemiş yardım ve tezahürat yaptı. Köylüye müteahhidler tarafından yemek verildi. Bu ayın yir- misinde Çetinkaya istasyonunda bü- yük merasim yapılarak hat işlemeye İ açılacaktır. Ispartada jimnastik bayramları ileri çok takdir edilmiştir, Yukarıda bu bayrama ald -muhtelif resimler i İspartada jimnastik bayramı çok muntazam olmuş, yapılan jimnastik ha- iyor, Aydın. (Akşam) — Aydın T eylül ilk okulu, vilâyetimizin örnek okulla rındandır. Yapılan teftişlerde talebe- Ders yılının sona ermesi münasebetle talebe tarafından-mektepte bir müsa- mere verilmiştir. Yukarıdaki resimler, okulda erkek talebelere çorab yaması öğretilirken ve kütüphane kolu öğret- menle; birlikte nüyorlar, Sivas. valisinin kazalarda teftişi Sıvas (Akşam) — Valimiz Nazmi Toker yanlarında kültür direktörü Ce- mal Gültekin ve vilâyet jandarma ko- mutarı Abdurrahman Yaman olduğu halde Hafik, Zara, Suşehri, Köylühi- sar kazalarını ve Umraniye nahiyesini teftiş ederek dönmüştür. Valimiz bu seyahatinde bir taraftan kazaların bütün işlerini gözden geçirmekle be- raber halkın derd ve ihtiyaçlarını da dinlemiş onlarla hasbıhallerde bu- lunmuş, kültür işleri ile meşgul ol- muştur. Okul yavruları valimizin ilk teftişlerinde yaptıkları andı tekrarla- mışlardır. Bilhassa Suşehrinde bu and daha heyecanlı bir şekil almıştır. Su- şehri merkez okulunun ikinci sırıfın- da bulunan «Evsen; adındaki küçük bir kız talebe valimizin teftişi bitirip Sinıftan çıkarken gür bir sesle: — Sayın ilbayımız müsaade ederse niz andımızı tekrar edelim demiş. Bütün sınıf öğretmenleri ile birlik- to ülküye olan andı tekrarlamışlar- dır. Valimiz bu hafta içlerinde'de Kangal, Divrik kazalarına (gidecek- tir. Tekirdağında bir temsil Tekirdağ (Akşam) — Bu hafta şe- hir klübünde öğretmenler tarafından hir müsamere verilmiş ve Vedad Nedi- min (Kör) piyesi muvaffakıyetle tem- sil edilmiştir. Küçük piyanist İzmir (Akşam) — Bornova orta okulunun yıllık müsameresi parlak bir şekilde verilmiştir. Müsamerede plya- no çalan altı yaşındaki Muallâ, çok takdir ve alkış toplamıştır. Resinimiz, küçük yavruyu piyano çalarken gös- teriyor. Eskişehirde AKŞAM neşriyatı «Ses - Işık» müessesesinde satı- lir, «Akşam» o gazetesine abone olanlara hususi tenzilât yapılır, 1£ Heziran 1937 mile Ece gölünü kurutma ameliyesine başlanırken Çanakkale (Akşam) — Bigada 20 | derinliği de iki metre kadardır. Göl- bin dekarlık araziyi kaplıyarak batak- lik ve sıtmalık birduruma sokan ve | köylüyü her bakımdan tehdid eden | (Ece) gölü Iki bin köylü amele ve 150 çift öküzle geceli gündüzlü çalışılarak 6 gün gibi kısa bir zaman içinde ku- Tutulmuştur. Açılan kanal iki buçuk kilometre uzunluğundadır. Genişliği bir buçuk, de birçok yılan balıkları da vardır. Kü- Tutulan bu geniş saha köyün istihsal tarlası haline konulacaktır. Kanalın açılma töreninde vali veki- Wi de bulunmuş bir söylev verm: Okul öğretmeni de bu gölün kurutul- ma işini ve faydalarını tebarüz ettir. miştir. inebolu orta mektebi dikiş sergisi k Yemi İnebolu (Akşam) — Orta mektep kız talebeleri tarafından bir nakış ve di- kiş sergisi açılmıştır. Alatürk, İsmet İnönü, Fevzi Çakmak, Saffet Arıkan ve mektep direktörü Ziya ismile beş köşeye ayrılan, birçok güzel eşyalarla süslenen sergi iki bine yakın halk tarafından ziyaret edilmiş ziyaretçilerin takdirini kazanmıştır. Mektebin ilk açılış yılnda talebelerin sergide göster- dikleri bu muvaffakıyetleri takdire şayandır. Yukarıki klişe muvaffakıyet gösteren talebelerden bazılarını muallimleri- le bir arada gösteriyor. Izmir Halkevinin temsilleri i İzmir (Akşam) — İzmir Halkevi Ar ve temsil komiteleri, İzmir h güzel konser ve temsiller vermektedirler. Halkevi, son zamanla: fevkalâde verimli bir çalışmıya sahne olmaktadır. Son hafta içir konser ve temsile o kadar kalabalık halk gelmiştir ki salon Halkkevi üyelerini almamış, konser ve temsilin tekrar tür. Yukerıdaki resimler İzmir Halkevi orkestrası ile kor esnasında salonun kalabalık vaziyetini gösteriyor. daveti a lüzum