17 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

17 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

ye > 17 Haziran 1937 AKŞAM Kendisile evlenmiyen erkeği yaralamış ! Mahkeme sekiz ay hapsine karar verdi Dün asliye dördüncü ceza mahke- mesinde garib bir yaralama davasına, bakılmıştır. Topkapı civarında > olu- ran davacı Yaninin anlattığına naza» ran ayni mahallede oturan ve iki de çocuğu bulunan Marika adında bir kadın son zamanlarda Yaniye karşı garib vaziyetler takınmıya başlamış ve bir kaç defa da Yani ile konuşarak kendisini sesvdiğini, evlenmek istedi. ğini söylemiştir. Fakat Yani bu teklif- leri reddetmiştir. Marika bu şekilde teklif ve ısrarla- rının bir netice vermediğini görünce bir gün akşam üzeri evine gitmekte olan Yaninin yolunu bekliyerek önü- n8 çıkmış ve gene her zamanki gibi — Ben seni seviyorum, Her halde benimle evlenmelisin.. Demiştir. Yani bu teklifi de redde- dince Marika birdenbire koynundan sivri bir makas çıkararak Yaninin ü- zerine atılmış ve makasla adamcağı- Zin suratmı parçalamıştır. Vakayi mütcakib Yani polise müracaat etmiş Ve Marika yakalanarak adliyeye tes lim edilmiştir. Dördüncü ceza mahkemesinde mey- kufen yapılan muhakemesinde Mari- ka suçunu inkâra kalkışmışsa da ya- Pilan tahkikat ve şahidlerin ifadele- rile suçu sabit olduğundan Marikanın sekiz ay hapsine karar verilmiştir. İş sahiplerine iyi muamele edilecek Kızıltoprak belediyesi erazi tahak- kuk memurluğunda bazı memurların İ$ sahiplerine fena muamele yaptıklar rı hakkında belediye reisliğine baz şikâyetler yapılmıştır. Bu şikâyetler üzerine belediye müfettişleri tahkikat, Yapmışlar, neticede yapılan şikâyet” lerin doğruluğu tahakkuk etmiştir. Belediye, iş sahiplerine dürüşt mü amele yapan memurları cezalandırdı. ĞI gibi bütün şubelere yaptığı bir ta Mimde belediye memurlarının halkın bütün müracaatlarını hüsnü suretle karşılamalarını ve bu kabil şikâyetle- Te meydan vermemelerini ehemmiyet Ie bildirmiştir. Tahlisiye umum müdürünün teftiş seyahati Evvelki gün Karddeniz limanlarmı teftiş etmeğe giden Tahlisiye umum müdürü B. Necmeddin, on beş gün Sonra şehrimize gelecek, bundan son- Tâ Marmara ve Akdeniz limanları teftiş edecektir, Bu teflişlerden maksad, liman ve sâhülerimizde fener, sis düdüğü, tah- Usiye vesaiti gibi ihtiyaçları tesbit et- Mmektir, Tahlisiye umum müdürü bu tahsisatın hangi limanlara ne suret- 18 dağıtılacağı keralaştırılacaktır. Bu sene behemehal sahillerin emniyet tertibatı bir kat daha kuvvetlendiri- lecektir. Erik toplarken ağaçtan düştü Beykozda oturan 10 yaşlarında Ce- mil isminde bir çocuk erik toplamak Üzere bir ağaca çıkmış, bir aralık mu- Vazenesini kaybederek düşmüş, ağır Surette yaralanmıştır. Cemil tedavi ak- tana alınmıştır. - Tramvay işçilerine elbise Tramvay şirketi, kondüktör, vat- Dan ve emsali müstahdeminine önü- Müzdeki ay başında yazlık elbise ver- meyi kararlaştırmıştır. Elbiseler, açıl hâki renk olacaktır, — Hiç kimseye benzemiyen bir ta- biatı var adamcağızın bay Amca... Lokanta, Gazinolar Kontrol için yeni bir talimatname hazırlandı Lokanta, gazino, birahane gibi yi- yecek, içecek satan yerlerin gerek ida- Ti, gerek sıhhi bakımdan kontrolleri için şimdiye kadar tutulan yol, arzu edildiği kadar iyi netice vermemişti. Belediye bu. gibi yerler için yeni bir talimatname hazırlamışlır. Bu tali- matname 1 ağustos tarihinden itiba- ren tatbik edilmeğe başlanacaktır. Talimatname, hem belediye hekim- lerini, hem de belediye zabıta memur- larını bu gibi yerlerin mürakabe ve teftişine memur etmiştir. Talimatna- me tatbik edilir edilmez sık sık bu mü- esseseler teftiş edilecek ve teftiş neti- celeri bir raporla alâkadar makamla- ra bildirilecektir. Her müessesede mev- cud bulunan teftiş raporuna teftiş ne- ticesi yazılacaktır, Bu teftiş defterleri, o müessesenin belediye usul ve tali- matına uygun hareket edip etmediği- ni gösterecektir. 77, . Yeşilköyde heroin : fabrikası İlmalâthane sahibi Mustafa | ile arkadaşı Baha yakalandılar Gümrük muhafaza kumandanlığı memurları Yeşilköy'de bir heroln imar lâthanesi meydana çıkarmışlardır. Şevketiye mahallesinde bir köşkte kurulan bu imalâihane, Mustafa is- minde birinin idaresindedir, Memur- Jar evvelki gece yarısından bir saat evvel köşke girmişler, ve Mustafayı iş üzerinde cürmümeşhud halinde yar kalamışlardır. Köşk tedkik edilince, içinde elektrikli mükemmel tertibat yapılmış olduğu, bu tertibat sayesin- de herşeyin istenildiği zaman gizlene- bileceği meydana çıkarılmıştır. Mustafanın Baha isminde birde arkadaşı olduğu tesbit edilerek o da dere edilmiştir. Tramvay kapılarının açılıp * nması “Tramvay kazalarının önüne geçmek üzere alınan tedbirler arasmda son günlerde tramvay biletçilerinin istas- yondan hareket edince tramvay kapi- larını kiliğlemeleri için emir verilmiş- tir. Tehlikeyi önlemek noktai nazarın- dan bu emir çok yerindedir. Ancak, her istasyonda biletçiler, yolcu kalabalığı arasından çıkarak arabanm arka ka- pılarını açıp kapamağa imkân bula- madıklarından tramvaylara inip bin- mek çok güçleşmiştir. Birçok istas- yonlarda binmek istiyen yolcular ba- samaklara asılarak biletçinin kapıyı açmasını beklemektedirler, Bazan da kapılar açılmadan tramvay hareket etmektedir. Bu vaziyetin de kazalara sebebiyet vereceği muhakkak olduğun- dan istasyonlarda kapıların munta- zaman açılıp kapanması hususundş alâkadarların lâzım gelen tedbiri al- yakalanmış, alât ve edevat da müsa- İ eeldiğini söylemiştir. | ŞEHİR HABERLERİ Mobilye fabrikası yangını tahkikatı Tahkikata göre işte kasd yoktur ihmal vardır Beyazıdda Çadırcılar içinde bir mo- bilye fabrikasından çıkan yangını dün yazmıştık. Yangın etrafında şu mü- temmim malümat alınmıştır. «Abdülvehabıın sahip bulunduğu «Eskişehir» mobilye fabrikasından çi- kan ateş, vaktinde itfaiyenin haber- dar edilmemiş olması yüzünden bü- yümüş ve bitişiğindeki 10 küçük hır- davatçı dükkânı tamamen yanmış- tar, Yangın yerine giden Beyazıd Nahi- ye müdürü B. Naim, tahkikatı bizzat idare etmiş, fabrika sahibi Abdülve- habın şehrimizde olmaması dolayısile Yardeşi Osman ve gece orada yatan bekçi Hasan ile Süreyya isminde bir çocuk sorguya çeklimişlerdir. Bunlar ateşin neden çıktığını bil mediklerini söylemişlerdir. Fabrika- nın iki kumpanyaya (9000) liraya si- gortalı olduğu anlaşılmıştır. Halbuki fabrikanın içindeki makinelerin kıy- metlerinin daha fazla olduğu anlaşıl- mıştır. Bu şekilde kasd ihtimelleri or tadan kalkmış, dikkatsizlik yüzünden yangının çıktığı kanaati tahassül etmiştir. Fabrikanın gece bekçisi ile Süreyya ismindeki çocuk ikametgâh ve temi- nata raptedilmişlerdir. Tafıkikat ileri- letilmektedir. 12 teneke yağ Açıkgöz adam çabuk yakalandı Kemal adında bir adam Balıkpaza- rında yağ ticareti yapan Periklinin dükkânının oönünden geçerken bir müşterinin Pirikliden 12 teneke yağ satan aldığını ve bu müşterinin erte- si gün yağları taşımak üzere hamal göndereceğini işitmiştir. Bu #lış verişi dikkatle dinleyen Ke- mal ertesi sabah Periklinin dükkâni- na giderek kendisinin bir gün evvel yağ alan müşteri tarafından gönde- rildiğini ve yağları götürmek Üzere Hiç birşeyden habeti olmıyan Pe- rikli de buna inanarak 12 teneke yağı Kemale teslim etmiştir. Bir müddet sonra asil müşleri yağlarını almak Üzere haber gönderince Kemalin do- landırıcılığı meydana çıkmış ve zabi- taya haber verilmiştir. Zabıta derhal Kemali yakalamış ve çaldığı yağları satmağa vakit bulamadığından hepsi de sakladığı yerde bulunarak müsade- re edilmiştir. . Suçlu Kemal asliye dördüncü ceza mahkemesinde muhakeme edilmiş ve suçu sabit olduğundan beş ay hapsi- ne karar verilmiştir. Ancak dolandır- dığı yağlar müsadere edilmiş oldu- ğundan hapis cezası üç aya indiril- miştir, Profesör operatör Burhaneddinin tedkik seyahati Profesör operalör Burhaneddin meslekine ahd tetkikat için Avrupaya gitmiştir. 'Teikik seyahati bir buçuk ay kadar sürecektir. - Alınan ilk , : neticeler tedkik .|ye ediliyor İş kanununun evvelki günden itiba- ren tatbikine başlanması münasebe- tile yirmi dört saatten beri kanunun tatbikatından alman neticeler hak- kında tedkikatta bulunmak üzere dün iş müfettişleri, üçüncü mıntaka Amirliğinde B. Halükun reisliği altın- da toplanmışlardır. Müfettişler, şeh- rimizin muhtelif mıntakalarının İş kanununun şümulü (içinde bulunan müesseseleri teftiş etmişler, verilen beyannamelerin hükümlerine göre iş veren ile işçi arasındaki münasebef- lerin ne surette tanzim edildiğini ya- kından tedkik etmişlerdir. Dün de bazı müessese sahipleri iş mıntaka! âmirliğine müracaat etmiş» ler, kanunun ne suretle tatbik edile. ceğine dair bazı izahat iştemişlerdir. Müfettişler, bugün de teftişlerine de- vanı edeceklerdir. |... Tütün deposunda . . bir hadise Zabıta müdahale ederek alâkadarlar hakkında takibata girişti İş kanunu evvelki günden itibaren mevkil meriyete girmiştir. Kanun icâ» balından olmak üzere işçilerle pat- ronlar arasındaki ihtilâfların iş büro- su tarafından halledilmesi icap edi- yor. Fakat dün cereyan eden bir hâ- dise, zabıtanın da müdahalesini icap ettirmiştir. Beşiktaşta bir tütün deposu işçileri sabahleyin işlerine erken obaşlatıldı- ğından bahisle patronla münazaaya koyulmuşlardır. Bunun üzerine zabi- ta işe el koymuş, alâkadarlar hakkın- da kanuni takibata girişilmiştir. İş kanunu tatbikatı dolayısile zu- huru muhtemel hâdiselerde zabıta murlarının lâzım gelen tahkikat ev- rakını tanzim etmeleri, Cezai hir ciheb varsa, kanuni muameleye tevessül ot» © meleri, cezai cihet yoksa yapılacak mü- racaatların iş bürosuna havale et- meleri zabıtaya tebliğ edilmiştir. Konservatuar münskasa şartna- mesinde bazı değişiklik yapılacak Şehzadebaşında yapılması karar- laştırılan konservatuar binasının pro- jesi, Alman mimarı tarafından yapıl mıştı. Binahın ihtiyaca göre biraz da- ha genişletilmesi, bilhassa tiyatro ve konser salonlarına verilecek aksi sa- da tertibatmın daha esaslı surette projeye ilâvesi münasip görüldüğün den konservatuar münakass şarina- mesinin tadili muvafık görülmüştür. Bu itibarla bu tadilât tamamlanma- dan münakasa da ilân edilmiyecektir. Sahte üç dişçi Sihhiye idaresi ile zabıtanın müş- tereken yaptıkları takibat neticesinde diplomalı olmadıkları halde altın ve kemik imal eden üç dişçi yakalanmış, kullandıkları altınların da hileli oldu- ğu görülmüştür. Musikiye dâir... «Musiki ruhun gıdasıdır derler. Fukat musiki ayni zamanda midenin de gıdası imiş, bu hikmet ancak son zamanlarda anlaşılabilmiş... Şikako- nun meşhur âlimlerinden biri bir tec- rübe yapmış, hayvanlara musiki din- letmiş... Bilhassa inekler, koyunlar ve keçiler üzerinde musikinin çok büyük tesiri yarmış.. bilhassa bu hayvanlar klâsik eserlerden ve cazbanddan son derece hoşlanıyorlarmış. oCazband dinliyen ineklerin, koyunların, keçi: lerin sütleri artıyormuş, fazla süt ve- yerde, çal Bethoveni, çal Vagneri, çal Şuberti... Ondan sonra sağ hayvan- su katılmamış süt içirmek için çare- ler arıyoruz. Zannederim ki musiki sayesinde bunu temin etmek kabil olacak.. Fakat şu musiki de çok garib şey. bundan evvel meşhur bir doktoru- muz musikinin hazım üzerine büyük bir tesiri olduğunu söylemişti. Bu da güzel bir şey... İnsan tatlısi- le, tuzlusile, böreği ile baklavasile ti- ka basa doyduktan sonra hazım için kahve içmeğe, yahut karbonat, mey- va tuzu filân almağa da lüzum yok... . Koy gramofona plâğı.. çal Marinella- yı, çal yeni rumbalardan birini. beş dakika sonra bütün o börekler, bak- ne gelen sinirler üzerinde çok iyi bir tesir yaptığını söylüyordu. Gördünüz mü artık karı koca kavgalarınada çare bulundu. Eve biraz geç gelip te bayanı son derece dinirli mi buldu- nuz. Hemen gramofona konuşunuz ve çalmağa başlasın: «Marinelââââââ!.» KE Celâl Sahirin kabrini ziyaret Celâl Sahirin ölümünün yu dönü- mü münasebetile önümüzdeki cumar- tesi günü (kendisini sevenler Bakır- köydeki kabrini ziyaret edeceklerdir. Sirkeviden 2,55 trenile hareket edile- cektir, Şirketin 17,55 vapurü için bir müracaat lerde çalışan ve Boğazda oturan me- mur ve işçileri müşkül mevkie düşür- müştür, Bu memurlar, köprüden bü vapura yetişemiyeceklerini ileri süre- rek yaz tarifesi hazırlandığı bu sıra- da 17,55 vapurunun Beşiktaş iskelesi-