21 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

21 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

/ il r s5 PO re Futbol - Atletizm - Bisiklet - Tenis Gençlerbirliği Dün Yap lan Galatasaray Maçından 2-0 eğ Mağlüp Vaziyette Çıktı (Yazan; Zşref Şefik) umarteşsi günü ilk maçını Güneşe karşı oynıyan Genç- lerbirliği dün Galatasaraya 2-0 yenildi. Dünkü maçta bereket ver- #in, sarı kırmızı muhacimlere me- Buliyet düşecek, dedikodu yapılabi. lecek tehlikeli dakikalar olmadı. Ta- kımın müdafaası gol yemediği gibi, karşı taraf ta atacak vaziyetlerde oynıyamadı. Dün iki kırk beş daki. ka seyrettiğimiz futbolün cazip ta- rafları pek azdı. Bazı Galatasaray taraftarları, genç yıldızlarını met- hederek şimarttığımızdan bahsedi- yorlar. Görünen göz kılavuz ister mi? Sanki biz yazmasak binlere? Seyirci anlamıyorlar mı? Onun İ- çin gizlemiye lüzum görmeden ya- Zacağım: Dünkü oyunun fasılalı inceliğini Yapan, galip takımın mekanizma. #inı işleten ve asri futbolü neka- dar iyi kavradığını anlatan, 8arı kırmızı takımm ruhunu ve aklını teşkli eden, galibiyeti doğrüdan doğruya kazanan bir tek oyuncu * vardı. O da, herkesin takdirle, hay- Tetle seyrettiği, Haşimdi. Rakip tarafın mukabil oyuncusu ve kendisinden, takımı namma Ha- şim kadar iş beklenen, 80l iç Ni- yazi, dün sakattı. Topallıyacak ka. dar zedelenmiş olduğundan Genç- Jerbirliğinin hülcumlarma yarama. dı. Işin bu tarafına da Galatasa- ray müdafaası şükreylemelidir. Hakeme gelince, bitaraflığından güphe edilemiyecek şekilde idare K etti, Fakat, nizamnamenin ceza kı- simlarını telâkki tarzında her za- man ayni hükümlerle hafeket etmi- yordu. Meselâ Gençlerbirliği aley- hine verdiği penaltıyı güyr mucip olan hareketin ve vaziyetin ayni, İkinci devrede Galatasaray kalesi önünde ve birer saniye fasıla ile i- ki kere olduğu halde, nedense on- arı ya görmedi yahut penaltılık Kibir şey olmadığına hükmeyledi. Favullerde de böyle idi. Bazan favul verdiği hareketin aynine ve daha ziyadesine ses çıkarmıyordu. Maçın tafsilâtı sat üç buçukta takımlar şu kadrolarla sahaya çıktılar; Galatasaray: Avni— Lütfi, Reşat— Sunvi, Hüseyin, Ekrem — Necdet, Büleyman, Eşfak, Haşim, Bülent. Gençlerbirliği: Rahim — Halit, İlhan — Kadri, Hasan, Keşfi'— Selim, Salâhaddin, Rasim, Niyazi, İhsan. © Hakem Izmirli Bay Mustafanın İdaresinde Gençlerbirliği çok kuv- İevtli esen rüzgâr altında başladı. Galatasaray rüzgürm topa verdiği hızdan akıllıca istifade ederek uzun paslarla açıklarile oynamıya başla- İde. Cenahlardan açılan bu hücum- lar Ankara yan muavinlörini ek- söriya aşıyordu. Fakat müdafiler sükünetlerini hozmadıklarından teh. likeler büyümeden müdafaa ede. biliyorlardı. Ankara müşkülde *ik devrenin yirmi dakikâsi Galatasaraylıların tazyiki ile geçti. Bu esnada Ankara mü- dafileri topları iade etmek için &- pey mlişkülât çekiyorlardı. Her vurdukları topu rüzgür çıktığı ye- re kadar çeviriyordu. Maamafih Galatasarayın tazyiki müessir bir ağır basma şekline dökülemiyor- du. Yirmi dakika sonra Ankaralı larm fasılalı hücumları başgöster- di. Ankaralılar, rüzgâra karşı bu- lundukları halde, yanlış bir gistem- I uzun oynamıya çalıştılar. Bu yüz deh toplar yerlerini bulamıyarak Galatasaray muavinlerinin ayakla rma düşüyor, yahut inkişaf etmek üzere olan hücumları insaytlar ko- laylıkla bozuyorlardı. Gençlerbir- Yiğinin kusurlarından ikincisi de, sahanın ortalarında toplara fevka- lâde atılgan oynadıkları halde kale ağzına geldikleri vakit rakip ml- dafnayı tamemen serbest bırakacak şekilde topu hiç takip etmemele- riydi, Oyun, yirmi dakikadan sonra on dakika kadar mütevazin bir hal 31. dı. Galatasaray kombinezonlarm- dan çıkan toplaria icabma göre yeniden tanzim eğip, takımı lehine çeviren Haşimin ustaca açışları bil- hassa bu sıralarda pek göze çarp- mıya başlamıştı, Kalesi sıkıştığı vakitler topu çıkarıp oyunu bir. denbire açarak müdafilerini ra- hatlatması seyirciler tarafından fevkalâde takdir olunuyordu. Galatasarayın ilk golü “7” ol iç oluğundan gelen bir pas- la Ankara kalesi önünü s8- ran Galatasarayın dört muhecimi kısa bir Iki pas yaptılar. Kalaba- lıktan hemen sıyrılıp arkadaşları. nın hizasından biraz geriye kaçıp demarke kalan Haşim, kapar kap- maz yerden çekti. Ankara kalecisi atlamıya vakit bulamadan gol ol- du, Bu golden sonra Ankaralılar kısa paslarla rüzgürm tesirini yenmiye çalışarak birkaç düzgün akın yap- tılar, Fakat Niyazinin sakat olu- şu sayı çıkarma imkânlarını hayli azaltıyordu. Bu akımlarda Ankara sağ açığının güzel siyrilişlarını zevkle takip ettik. Tik devre, Galatastraym “sıfıra karşı bir golü ile nihayetlendi, İkinci devre Üzgârı arkasarına alarak hiç olmazsa beraberliği temin gayretiyle başlıyan Genelerbirliği MİR am Gi lebanameyisin sini sıkıştırdı. Ilk devrede gözüken topu kale yakınlarında yakmdan takip etmemek hatalariyle şüt çe- kecek vaziyetleri elde edemediler. Bu ara Niyaziye ve sağiçe kaleye çekmek fırsatları düştü fakat ge siktiler. Galatasarayın sıkıştığı dakilara nihayet verdiren oyuncu yine Ha. şim oldu. Aldığı topları solaçık mevkiinde sürerek, içe geçmiş olan Bülentle yer değiştirerek oyunu ra. kip nisıf sahaya aktardı. (Arkası 10 uncuda) Dünkü Tenis Maçları Taksimdeki Dağcılık klübünde baş Uyan tenis turnuvasına dün de de- vam edildi. Dünkü karşılaşmaların en dikkate şayan olanı, Amerikalı Frankla Suadm maçı idi. Amerikalı hakiki bir Avrupalı o- yuncu stili ile gözü pek okşıyan bii tarzla oynadı. Ve neticede Sundı; (6-0) (6-0) (4-6) (6-0) mağlüp et- ti, Suat dün tam oyununu öymiya- mamakla bereber usta Amerikalı kar şısında bir set kurtararak mücadele kabiliyetini göstermiş oldu. İkinci ehemmiyetli o karşılaşmayı, Matmazel Grodeski ile Bayan Levi yaptılar. Çetin ve güzel bir oyundan sonra Matmazel Grodeski o (7-5) (6-2) kazandı. Üçüncü ehemmiyetli karşılaşma çiftler arasında yapıldı, Frank - Ka- rakaş çifti Baldini - Jafe çiftini yen- diler. Takımlar Galatasaray 11 7 Fener 1 7 Beşiktaş u ö Gençlerbirliği 13 5 Doğanspof 4 4 Güneş 1 5 Ankaragücü 3 4 Uçok 2 UVSSNAND MİLLİ KÜME PUVAN CETVELİ Maç Galip Berabere Mağlüp Attığı Yediği VAAMSESEP Dünkü maçta penaltıdan: Goli., Gol Gol 4 2 28 28 4 zı pl 14 25 25 24 25 28 48 2 30 22 3 26 34 23 26 Tenis Dünya Şampiyonası Londra, 20 — Vimbledon'dn ye- rm başlıyacak olan gayri resmi dünya tenis şampiyonasının kayıt miiddeti bitmiştir. Bugüne kadar, kadınlardan tekler için 86, erkek- lerden tekler için 118 kişi müraca- at etmiştir. Bu yıl geçen yıla na- zaran gerek kadmlardan gerekse erkeklerden onar kişi noksandır. Erkeklerin arasında Gottfried Bisiklet Yarışını İstanbul Kazandı Bisiklet federasyonu tarafında8 bisiklet sporunda en ileride bulunan ört şehir arasında, tertip eğir köy - Büyükdere arasmda yapıldı. 61 kilometre Üzerinde yapılan WU koşuya Ankara, İstanbul, Kocaeli ve Bursa bisikletçileri dörder kişilik bi” Ter takımla iştirak ettiler. Organizatörleri takdire hak kazan dıracak derecede mükemmeliyette g9 çen müsabakalar büyük bir heyecan la takip edildi. Netibede 1 saat 51 dakika İle İz- mit Akyeşil klübünden Orhan birin- ci, İstanbuldan Muhsin ikinci, İstan buldan Turkum üçüncü, Ankaradan Yakup dördüncü, Ankaradan İsmsil beşinci oldular. Koşu takım itibarile yapıldığı için İstanbul takımı 14 pu- vanla birinci, Ankara 15 puvanla İ- kinci, Kocaeli on dokuz puvanla Ü- çüncü, Bursa 36 puvanla dördüncü oldular, Kâydetmeden geçemiyeceğimiz bir noktayı şurada izah etmeyi faydali bulduk, Birinciliği kazanan Orhanla Ankara takımındaki koşucular şanj- manlı bisikletlerle koşu yaptıkların» dan diğer müsabıklara bu yüzden avantajları vardi. Cevat Kula Londrada Birinci Odu Beynelmilel müsabakalara yeni iştirak etmiye başlıyan süvarileri- miz, her girdikleri yarışta bariz bir tekümül göstererek kısa bir zaman- da gok büyük istikba'ler vadediyor” lardı. Bu tahminlerde yanılınmadığı bir kere daha isbat edilmiş oluyor. Londrada sekiz milletin iştirakile tertip edilen beynelmilel müsaba- kalarda süvari yüzbüşmiz Cevat Kula, parkuru hatasız yapmış ve birinciliği almıştır. Ayni puvanları alan bir ecnebi zabiti de birinci ilân edilmiştir, Ce- vat Kulanın ustalığı ve biniciliği, seyirci halkın takdirini celbetmiş ve zabitimiz sürekli bir surette al- kışlanmaıştır. Von Cramm ile Donald Budge'nin kadınların arasında Helene Jacobs ile Hilde Sperling'in bulunması bü- yük bir ihtimal dahilindedir.