29 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

29 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

SPOR) Alman Boksörü Siyah - Kaplandan Korkuyor mu? Cihan Boks Şampiyonluğu içinsertmünakaşa Alman Şimeling karısı sinema artisti Anni On- - dra ile beraber Londra dövüşünün imzasını almıya gelen memurun yanında gülüyorlar Zenci boksör Coe Luviz'in geçen gün Şika- go'da dünya devrede nasıl mağlüp ettiğini yine bu sütunlar- da okudunuz. Cihan şampiyonunu aoven zencının o şampi- yonluğu hak edip etmediği ve hakiki şampiyo- nun zenciyi geçen sene haklıyan Alman boksö- rü Şimeling olduğu hakkında Avruna matbua- tında münakaşalar başlamıştır. Meşhur Bekir Ankaraya Antrenör Oluyor Türk futbolünde çok şerefli bir maziye sahip olan kıymetli fut- bolcümüz Bekir hafta içinde Almanyadan şehrimize gelmiştir. “Almanyadaki ticarethanesini tasfiye etmiş olan Bekir badema Türkiyede kalacak ve tekrar Almanyaya avdet etmiyecektir. emnuniyetle öğrendiğimize göre | — tara mıntakası antrenörlük vazi- esini bu eski milli takım kaptanma etmişitr. “Kıymetli oyuncumuz bu teklifi ka- ül ettiği takdirde Ankaraya gide - ve Ankara klüplerini çalıştıracak © Ankarada saha ihtilâfr ada son milli küme maçı 4 imüz pazar günü Ankaragücü ile #nçlerbiriiği arasında şehir stadm- | oynanacaktı. | “Mevsimin çok ilerlemiş olması do- sahanın bozulması ihtimalini dikkate alan stat direktörlüğü maçın oynanmasına müsaade ede- dini Ankara mintaaksına bil- ir, vaziyet karşısmda federasyon, inin başka bir sahada icra edilme- i kararlaştırmış ve alâkadar klüp- ise de bu sefer de klüp- nmuşlardır. ranm oynanacak olan Son ç suretle bir ihtilâf doğur. ştur. Bakalım klipler ve federas. bu işi nasıl halledecek? 'Bir Macar Atlet Takımı Getirilecek | federasyonu İstanbulda bakslar yapmak üzere Macaris- bir atletizm takımı getirtmi- ar vermiş ve bu iş için iki Ma- ibü ile muhabereye girişmişti. ada haber aldığımıza göre, onun tektifini memnuniyetle klüiplerden biri şeraiti sor. itletizm atletten mürekkep olan Ma-| şehrimizde koşu, atlama müsabakaları yapacaktır. er m tarafından bu mektuba İz bir cevap verilmemekle bera- car takımının ağustosun birin- ya ikinci haftasmda şehrimize eği tahmin edilmektedi: ük Paris Mükâfatı 28 (A.A) — Semblat is - Fransız jökeyinin binmiş ol- İartinez Dehoz'a ait Clair Vo- ndaki Fransız atı, Frederico İo'ya ait Italyan atı Donatello ile Kdouard de Rotschilde ait siz Gonfa atmı geçerek bü- is mükâfatmı kazanmıştır. Adapazarmda , 28 (A.A) — Atlıspor nün tertip ettiği at yarışları yapıldı. Tay koşusumda birincili- nım Ceylânı, halk Koşusunda in Yılmazı, 2000 metre sürat ko- | Tayyar, 3000 metre muka-|arasmda sık sık futbol maçları ya-(ister zenci, ister Bradok kazansın, sunda Reset Keremin Bağ | pılmaktadır. Spor sahası modern bir | ben her iki KO ŞAKA Ya Mağlüp Olsaydık ! Fenerbahçe — Galatasarayı yendi. Yarım asra yakm bir za- mandır, her sene bu iki takımm çarpışması neticesini binlerce ki şi bekler. Bu sefer de öyle oldu. Üstelik bu maçın neticesi bir de milli küme şampiyonluğu olduğu için heyecanı daha fazla, Nihayet beklenen gin geldi çattı. Fenher—Galatasarayı 2—1 yendi. Tabii Fener taraftarları memnun. Galatasaraylıların ise ağızlarını bıçak açmıyor. Güç şeydir mağlübiyet. Hele Galata- saray — Fenerbahçe miisabaka- smda, Onun için işin o tarafını kurcalamıyalım. Fener macı kazanınca, piyasa- da Sarı . Lâcivert kurdele buh. ranı başlamış. Hele Fener rozeti hiç kalmamış, Bir Fenerliyle görüşürken bu- nu söylediğimiz zaman güldü. — Eğer yenilseydik! O zaman bunun aksini görecektiniz. Kuv- veti görüyor musunuz? Dedi. Hakikaten hiç bir devirde mo- dası geçmiyen yezâne şey odur. Allah cümleyi kuvvetten düşür. mesin! Vefa İdman Yurdunun Yıllık Kongresi vefa Idman yurdunun otuzuncu yıllık kongresi, pazar günü, Saim Turgudun başkanlığında toplanmiş- tır. Eski idare ve murakabe heyeti- nin raporları kabul edildikten sonra yeni idare heyeti seçimi yapılmıştır. Genel başkanlığa Vefa lâman yur- du müessislerinden olan İstanbul Kültür direktörü Tevfik Kut, Idare heyeti başkanlığına Şehir meclisi üye sinden Avukat Hasan Fehmi ve azalık lara da Hasan Beşer, Ali Muhsin, Nec meddin ve Nureddin Yener, muraka- | be heyetine de Fufk Kunt, Saim Tur- gut, Salm Şahin ekseriyetle seçilmiş. lerdir. Yeni idareye güzel başarılar Zonguldakta Spor Zonguldak, 28 (A.A.) — Halkevi spor faaliyetleri hızlanmıştır. Klüpler şampiyonu Bradok'u sekizinci Nizamname bakımından zencinin cihan şampiyonluğunu muteber ad- İ detmiyenlerle, haklı bulanların müna İkaşaları senelerce sürebilir. Filhaki- lüp ettiği vakit dünya şampiyonluğu için Bradok ile döğüşmenin hakkını İ kazanmıştı. Hattâ Nevyork boks ko- misyonu huzurunda bir kontrat imza lamışlardı. Fakat cihan gampiyonu Bradok, Almanla dövüştüğü takdirde daha az para alacağını ve daha bir çok hesapları düşünerek zenci ile Şi- kagoda çarpışmayı muvafık buldu. Orada, cihan şampiyonu unvanını İ kendinde iken Coe Luvize yenildi. Bir İcihan şampiyonunu müsabaka şeraiti, İtamam şampiyonluk hükümlerine mu | vafık olarak tanzim edilmiş bir maç- ta yenen adamın masa başı kararla- rile şampiyonluğu hakketmiş görülen diğer namzetlerden cihan şampiyon- luğuna daha münasip görüleceği şüp hesizdir. Yalnız hastalığa uğramış ©-| lan Alman vaziyeti de'tetkike de- ğer bir meseledir, Burada zihinleri bilhassa işgal eden noktayı aydınlatmak için iki boksör 'e dövüşmüş olan diğer bir şampiyo- nun kanaatlerini buraya naklediyo - ruz. Bu suretle hali hazımda dünya şampiyonluğuna lâyık görülen bok- sörler arasında hakiki şampiyonu bul wruş oluruz. Sabik Şampiyon Ne Diyor? ka Alman, geçen sene zenciyi mağ| 20-6-937 | Üç günlük hikâve | Üç gü Ameli bağa a naklettiğim fıkralar, yüz- lerce fıkradan hatırımda ka labilen birkaç tanedir. Bunların i- çinde öyleleri vardı ki okuduğum zaman saçlarım o mdik oldu. Gazetenin sayı..armı çevirerek başma kaleyi buldum, Başmakalede, yukarıda naklettiğim fıkralara ben zer delilikler olabileceğine ihtimal vermedim; Okümaya başladım. Tik satırlârint okur okumaz dehşet için de kaldım. Çöp sandığının müsaa. desi nisbetinde yerimden fırladım. Başmakalede, bütün Amerika devlet memurlarmm rüşvet aldıkla rmdan, isim zikretmek suretiyle, bahsediliyordu. o Makale (iddialı bir dille yazılmış, bu söylenen şey- ler on gün zarfında isbat edilmez. se, gazetenin bir hayir müessesesi. ne on bin dolar vermeğe âmade ol. duğu da zikredilmişti. Alman boksörü Şimelingi * vaktile Amerikada çok ağır bir şekilde döv- müş olan eski cihan şampiyonu Max İ Baer, şimdi Londradadır. Max Baer, | cihan şampiyonluğunu Bradoka mağ- İlâp olarak kaybetmiş boksördür, Bu itibarla zenci Luvizi ve Alman Şime- lingi çok İyi tanır. İki boksörü neka- İdar iyi tanıdığını müsabakadan ev - velki tabminlerile de isbat etmiştir. Sünkü zenci ile Almanın geçen sene Amerikada çarpışacakları sırada her. kes zencinin galibiyetini iddia eder- ken Max Baer Almanın kazanacağını ve onun şensi üstüne para bahsine İgiriştiğini gazetelere söylemiştir. Bu sefer de zencinin cihan şampl- yonu Bradoku mağlüp edeceğini yine evvelden bildirmişti, Işte iki boksörle de döylişen ve hak larmdaki hükümlerinde isabet ettiği- ni bildiren Max Baer, diyor ki: Alman geçen Sene zenciyi mağ. Tüp etti, Esasen ben o neticeyi bek, liyordum. Fakat bu iki adam hir daha çarpışırlarsa, bütün serveti mi zencinin talil üstüne oynamıya hazırım, Geçen seneki zenel ile bu seneki zenci arasnda müthiş bir fark vardır. Esasen zencinin geçen sene bulunduğu şartlar ve etrafının sarılı olduğu vaziyet te değişmiş. tir. Max Baer'in şu sözlerinden daha mânidar olan hâdiseler de var. Al man boksörünün bizaat kendi sözleri de karanlık noktayı aydınlatmıya ya- rıyacak geylerdendir. Alman Evvelce Ne Diyordu; Şimdi Neler Söylüyor: Alman boksörü Şimeling, cihan şampiyonluğu müsabakasından evvel ile de dövüşmiye hazı- Yavaşça sandığın kapağını aç- tım. Dışarı çıktım, Kapıcı farkna varmadan yanından geçtim. Arka yollardan giderek gazetenin arka av İusuna girdim. Orada gözüme bi- zim gazetenin iki muhabiri ilişti Bunlardan biri yerlerde, t07 toprak içinde yuvarlanıyor, herkese ve her şeye küfür ediyordu. Diğeri İse pan talonunün arka tarafından parmak lıklara takılmış, muallâkta duru, yor, kollarını bacaklarmı sallıya.. rak avazı çıktığı kadar feryat edi. yordü. aziyete nazaran bunlar pen- cereden avluya fırlatılmışa nziyorlardı. Büyük bir merak ve üzüntü içinde merdivenlerden çık. tım. Gazetenin tahrir kısmına gel. dim. Burada müthiş bir gürültü m geldikten sonra Alman Şimeling Şu sözleri söyledi: Geçen sene mağlüp ettiğim zenel- nin cihân şampiyonunu yenmesile ben nim dünya üstünde en iyi ağır #iklet boksör olduğum meydana çıkmıştır. Zenci ile Amerikada dövüşmek niye- tinde değilim. Benimle çarpışmak is- tiyenler Avrupaya gelsinler... Alman Avrupada Dövüşüyor Diğer taraftan Alman boksörü In. giliz ağır siklet şampiyonu Tomy Farr ile Londrada döyüşmek Üzere bir mukavele imzalamıştır. Ingilizler Şimeling — Tomy Farr, müsabakasının cihan şampiyonluğu için yapıldığını, beynelmilel boks fe- derasyonunun tasdik etmesini istemiş lerdir, Beynelmilel boks federasyonu- na Avrupa federasyonları dahildir. Amerikanın boks komisyonları bey» nelmilel boks federasyonunun karar- larını tanımazlar, buna mukabil bey- nelmilel boks federasyonu da Ame- Gazetecilik Yazan: O, Hanri ingilizceden çeviren: B. Tok İsaaamaanemaaanamaeaseazsi vardı. Ihtiyatla içeri girdim. Haftada elli dolarını aldığım “başmuharrir”, elinde kırık bir san dalya olduğu Halde bir köşeye çe- kilmiş, kendini, Şehir Meclisi âzala“ rma karşı kahramanca mldafna e- diyordu. Bunlardan üçü yere seri miti, Fakat, görünüşe göre, müca- dele henüz şiddetleniyordu. “Şehir havadisleri” gefi yerde ya tıyordu. Dört kişi üzerine çıkmış, hamur yuğurur gibi ayaklarile onu giğniyorlardı. Tiyatro ıkkidinin hafi de bunlardan aşağı kalmıyordu. Iri yarı bir Alman, galiba bir rejisör, zavallı adamı bir köşeye sıkıştır mış elindeki havagazı borusunu ba babam kafasına indiriyordu. Ben yavaşça oradan ayrılıp oda. ma sıviştım. Fakat matbaayı doldu Tan muazzam bir insan kalabalığı da benim peşimden geliyordu. Bun. larla dövüşmekte bir fayda görme- diğim için anlaşma yolunu tuttum. Cebimden çek cüzdanmı çıkardım. Emrimde bulunan bankadaki bü. tün paralarımı dağıttım. Bu sırada yeni bir insan kalabalığının merdi- venlerden sökün ettiğini farketiim. Bende hoşafın yağı kesilmişti Saat on bire doğru gazetenin bü- tün tahrir kadrosu kollektif olarak istifasını verdi. On ikiye doğru da, güzeteme fki- yüz bin dolar ceza kesildiğini bildir. diler. Münakaşa faydasızdı. Olan olmuştu. gağı indim. Bir meyhaneye gittim. Ustüste sekiz dokuz bardak viski çektim. Tekrar odü” mma dönüyordum. Merdivende Başmu harrire rastgeldim, Bir kelime söy Jemeksizin herifin çenesine bir yum ruk aşkettim. Elinde hâlâ bir san- dalya parçası tutuyordu. Bu san- dalya parçasmı kafama fırlatarak odadan kayboldu. Içeri girdiğim zman tiyatro mü- nekkidini orağa buldum, Herif mü- cadelede muzaffer çıkmıştı. Kendi- si Kollejde okumuş iyi bir futboleü idi, İri yarı * Almanm hakkından gelmiş, “Şehir havadisleri” şefini dört kişinin elinden kurtarmış, ye. ni gelen bir grupa karşı da mücn- deleye hazırlanmıştı. Bu sıradı odaya “Kibar âlemi” sütununun muharriri girdi. Ustün- de bir don bir gömlek vardı. Yalın ayaktı, Bu esnada dışarıdan feryatlar ve mlük hikâve —ı Mektebi konuşuyor gibiydi. “Kibar âlemi” sütununun muhar Tiri boğularak: — Benim halime uğramak İste mezseniz, aman kaçınız, diye inle, di. Kadınlar geliyor. Pencereden dışarı baktım. Bütün yaya kaldırımı kadınlarla dolmuş- tu, Hemen bahçeye bakan pencere- nin camını kırdım. Kendimi bah- çeye dar attım. Şehirden bir mil ue zaklaşmcaya kadar arkama bile dö nüp bakmadım. “© — Bu kaçış ameli gazetecilik mekte binin sonu demekti. İşte o tarihten beri ben serseri oldum. ugün kendisini dövdügüm 2. dam bizim gazetenin Haus- ton muhabiri idi. Ben ona, oradan gazeteye çektiği ilk telgrafı için içerlemiştim. Bu adam, gazetenin aylıklı bir muhabiri idi, Parası bize nit olmak Üzere muvafık gördüğü herseyi gazeteye telgrafla bildir. mek salâhiyetini ona vermiştim. Tlk çektiği telgraf kırk bin kelimelik- ti. Hanston da havaların fevkalâde güzel gittiklerinden, ağaçlar ba. har açtıklarından ilâh... bahsetti. Halbuki o dakikada Hauston'a kar yağmıştı. Her halde onu pataklamakla çok iyi hareket ettiğimi zannediyo. rum, Bütün bunları dinledikten sonra Post gazetesinin muhabiri dedi ki: — Doğrusunu isterseniz bu am- lattıklarınıza pek İnanamıyacağım. Pejmürde kılıklı adam sinirli si- nirli itiraz etti: — İçtiğim şarap için son doları- mı ben vermedim mi?.. Anlattığım şeyler için sizden birşey istedim mi?, Muhabir biraz düşünerek: — Evet, dedi, bunun hakikat ol- ması da muhtemel, Fakat... —ITTLEl Bigada Erik Bolluğu Biga, (TAN) — Bu sene burada yılardanberi görülmemiş bir erik bolluğu vardır, En iyi ve iri cins & riklerin kilosu 2 kuruştur. Adileri 20 paraya5 kadar satılmıştır. Fakat alı. «cı yoktur, Birinci vişnenin kilosu 15 kuruştur. Armut turfanda olmakla beraber beşe satılmaktadır. Orta mal vişheler yedi buçuk kuruştur. SULTANHİSARDA YENİ BİR MEKTEP Aydm, (TAN) — Valimiz Özdemir Günday Sultanhisara gitmiş, köy halkının yeniden yaptıracakları mek- tep binasınm İlk temeltaşını atmış