5 Temmuz 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

5 Temmuz 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

s5 PO re? Kadıköy Stadında Bir Spor Faciası Oldu Galatasaray - Güneş Dövüştüler Yumruklu, Tekmeli | Bir Maçtan Sonra Berabere Kaldılar (Yazan: Eşref Şefik) Hüsnüniyetinden ve doğru- İuğundan hiç şüphe etmek iste- mediğimiz Fenerbahçeli Sait Salâhattinin ismi, Güzellik Kraliçesinin çektiği kurada çıkmasaydı da o çirkin tokat- lara ve tamamile gayriinsani tekmelere onun idaresinde şa- bit olmasaydık... Galatasaray klübüne sonra- dan girmiş olan birkaç oyun- cunun elebaşılığını yapan Ga- latasarayın yan muavini Ekre- min kasdi bir şekilde başladığı yumruk ve tekmelerin sonu Güneş futbolcülerinin saha or- tasında dayak yemelerine ka- dar vardı. Türk futbol tarihinde misli bir kere, ayvalı maçta görülmüş olan çirkin ve iğrenilecek bir kavganın Kâlpleri yaralıyan safhalarını dün Fener stadında toplanmış olan on binden fazla meraklı seyretmiye mecbur kalarak utandılar, Hâdiseyi olduğu gibi hikâye edelim: e e mmm e Fenerbahçe — Beşiktaş maçını «İinre edecek olan hakem Kema! Ha. lim Güneş — Galatasaray maçında da hakem duracaktı, Kemal Halim iki maçı birden çıkaramıyacağını söylediğinden Galatasaray — Gü. Reş maçına hakem aranmıya başlan- dı. Iki klüp idarecileri dört hake- min ismi üstünde münakaşa ettiler, Neticede mutabık kalamadıkların- dan o dört hakemin ismini kâğıtla. TA yazarak büktüler ve bir şapka yin içine attılar. Güzellik Kraliçesi kur'ayı çekiyor: Maçları seyre gelmiş olan G lik Kraliçesi Bayan Mübeccele rica lumdu. O da iki klübün maçı ida- Te edecek hakemin kur'asını çekti, Tik çektiği küğıtta Sait Salâhattinin İsmi yazılıydı. Sait Salâhettine ha- kemlik yapması rica edildiği vakit İki taraftan itimat ettiklerine dair Imza istedi. Hakemin arzusu yerine getirildi. Fenerbahçe Beçiktaşı sifr. Tâ karşı bir golle yenerek şampi. Yonluğu sigortalayıp sahadan alkış- Jar arasmda çıktıktan sonra evvelâ Güneş takımı sonra Galatasaraylı- Jar girdiler. Galatasa; takımmı değiştir. mişti. Gün Merkez muhacim yerine almış, Eşfakı yan muavine getirmişti. Salim merkez muavinlik yapıyordu. Galatasaraya Fenerden aktarma olun Ekremi de sağ mua. Vin yerine dikmiştiler. Keşke Ekrem yerine Suaviyi koy. muş olsaydılar, belki Galatasaray amma islenen o katdi ve gayriin- gani hareketlere ihtimal başlanma- muş olurdu Tekmeler ve yıımruklar: Güneşliler rüzgâr altına düşmüş oldukları halde güzel kombinezonlu #kıslarla hâkimiyeti temin ettiler, Gulstasiray kadrosunda epeydir o Yerlerde oynamamış bulunan çocuk- larla eskileri tam bir şekilde anla: şamadıklarından sarı kırmızmn hü. cum teşebbüsleri tesadüfi oluyor- du. Fenerin Beşiktaşı kazanmasiyle Galatasarayın şampiyonluk ihtimal- Jerinin çok azaldığmi bilen ve takı- mına futbol oyunuyla birşey kazan. dıramıyscağını farkeyliyen sağ mu. avin Ekrem Güneşin emektar Re- biisine arkadan tekmelere başladı. O yetişmiyormuş gibi de afili iki a- det yumruk salladı. Hakemin görmemezliğine gele- nekten kurtulan bu fi görmiyen Bay Ekrem işi azıttıkça azıttı ve futbol ırmı bir dövüş meydanı haline Hakemin o açıkça sille ve yum. urmadığını görerek an müdafi Reşat te sağaçık Melihi yere düşmüş iken öl. düresiye çiğniyerek iskarta etti, Bü- tün bu görülmemiş hatalar yapılır. ken Galatasaray mağlüp vaziyette de bulunmuyordu. Asıl büyük dövüş: Birinci devreyi sıfır sıfıra bera- bere bitiren takımlar ikinci de bes dakika fasıla ile birer gol y: rak berabere vaziyete geldiler, O. yunun bitmesine yirmi beş dakika kadar kalmıştı. Galatasaray bir iki tehlikeli a- kını neticelendiremedi. Güneşliler mukabil hücumlara başlamıştılar. Ekrem yine etrafı bıçkı makinesi halinde doj Hekemin ga- yanı hayret bir müsamaha ile sa- hadan atmadığı bu oyuncu Azrail gibi çıkışlarla her yanından geçti- ğİ oyuncuyu yere yuvarlarken Gü. meşin sağ muavini Galatasaraylı Ha- şimden topu almak üzere atıldı. İ- ki oyuncunun ayakları fena halde çarpışarak yere düştüler. Bir yumruk daha: Darbe Haşimin ayak bileğinin dış tarafına, İsmallin iç tarafma gel- di. Tabii dış tarafma gelen Haşim, daha ziyade ıstırap çekiyordu. Gü- neş oyuncuları Haşimi kaldırmak üzere Galatasaraylılarla beraber kazanın olduğu yere toplanmışlar» dı. Orada da Ekrem, olanca hızı İ- le İsmaile bir yumruk salladı. İs- mail kaçarken yetişti bir daha vur» du, O andan itibaren Galatasaray» da okuyan ve oraya mensubiyetini #eygisi ve formaşma hürmetinden başkaca bir gayretikeşlikle isbat et- mek tenezzülünde bulunmıyanlar - dan başkaları, arkadaşlarını tokat- tan ve yumruktan kurtarmak isti- yen Güneşliler üstüne çullardılar. Vaka Galatasaray tribünü önünde olduğundan Galatasaray klübüne nisbetleri pek şüpheli olan ve taraf- tar görünmek gayretini güden bazı gözü kanlılar da sahayn sıçrayarak dayak atma faslına İştirak eyledi- ler. Erkekliğe hiç uymıyan bir şe » kilde bir oyuncumun üstüne dört Beş kişinin çullandığını gören bir kısım insaflı seyirciler de göz göre dayak yiyen çocukları kurtarmıya koştular. Böylece saha mahşer ha- Jini aldi Polis kuvvetleri oyuncuları miiş- külâtla kurtarıp odalarına soktu- ğu sırada hakem Sait Salâhaddin oyunu tekrarlatmak iddlasında bu- lundu, Saha wüşkülütla boşaltıla- rak soyunma odalarına çekilmiş bulunan futbok r tekrar çıktılar, Hidiseden sonra oynanan on beş dakikalık oyunda da Galatasıray- dan bazi oyuncuların tekmelerin - den kurtulmak istiyerek havalara sıçrayan, yahut tökmelerden kaçr- namıyarak yerlere serilen Güneşli oyuncuları seyrettik. Neticede bütün yumruklara, sil. lelere ve tekmelere rağmen Galata- saray takımı beraberliği de medi. Futbolden ziyade cemidö- vüş olan ve azapla | seyretüğimiz boğuşmanin sonunu hakem çaldığı zaman biraz nefes alabildik. Mülâyim, Amerikalıyı alaşağı etmişti. Mülâyim, Dünkü Güreşte Şu Amerikan Boğasını Yenerek Kemerini Aldı Dün Taksim stadında Amerikan Boğası Kumar ile Mülâyim arasında bir intikam maçı yapılmıştır. maçı hem de iki pehlivan arasında bahisli bir güreşti. Bu maç hem intikam & doğru Mülâ. yim. ezici hâkimiyetini iyice temin ederek devam etti. Fakat Ameri- i zamanlar kendini ip- ilmak hilelerinde Orta hakemi Cemalin idaresinde tin müsabakaya başlandı. İlk da- in sonu geldiği vakit Mü - lâyim Amerikelmin ringin © da sırlını yere yim üstün bir gü Amerikalıyı çök ziyetlere sokuyordu. Hettâ iki de- fasmda sırtımı yere getireceğ da Amerikalı iplere kaçıp tutuna- getiremediği için, tuşla galip gelemediyse de hakem lerin kararile galip ilân oldundu ve kemeri Amerikalıdan ir Dünkü maç, hayli sinirli ve hiddetli cereyan ediyordu ws Fenerbahçe Dünkü Maçta Beşiktaşı Mağlüp Etfi Hakiki Galtasaraylıları ve bilhassa mektebinde okuyanları Yali Yatsi e pe AM yare irki dövüş sans lerile dolu olan Güneş - Galatasaray maçından evvel yine Kadı- köy stadında oynanan Beşiktaş - şu şekilde kazandılar. Rüzgâr altına Fenerliler düş- müş oldukları helde ilk dakika- larda sıkıştırmağa başladılar. Bir zamanlar Istanbulun en istidatlı solici görtinen Beşiktaşlı Şeref 2- Zırlaşmış ve İsabetini kaybetmiş bir oyuncu haline o güştüğünden Hakkının açtığı hücumları tehli- keli vaziyetlere getirmekte hiçbir rolü olamıyordu. Beşiktaşın mükabil akınları bir kişinin üstüne © yüklenmiş halde kaldığından İleriiyemeden dönü- yordu. Fenerlilerin de merkez muhaci- mi ve soliçi aksıyordu. Maamafih muavin hatlarmın güzel destekle- ünden mecburen Beşiktaş kalesine dayâhan Fener Forvetleri kale önündeki manevralarile ta- raftarlarma ümit veriyorlardı, Fenerin golü Dokuzuncu dakikada Beşiktaş aleyhine bir Frikik verildi. Uzak- tan k&le ağzma güzel havale eden Fikretin vuruşuna kaleci tam çi- karken Niyazi hızır gibi yetişti ve kaleciden evvel bir kafa vuruşile Fenerin ilk sayısını yaptı. Bu gol- den sonra Beşiktaşım gayretleri se- mere vermeğiği gibi, Fenerin açık- larile ve muavin hattile muntazam açtığı hücumları orta muhacim- le içler neticelendiremediler. Birin- ci devrenin sonu geldiği vakit Fe- nerbahçe sıfıra karşı bir sayı ile galipti, Ikinci devre Bu devrede iki takım hücum hâ- kimiyeti itibarile müsavi bir oyun çıkardılar. İki defa Hakkı kaleye sokulduğu balde önüne çıkan son iki kişiyi atlatamadı. Bir defasın- da da Hakkı, soliç Şerefin tam ö- nine ve kaleci ile (karşı karşıya kalacak vaziyette pas vermesine rağmen beraberliği temin ettire- medi. Maçın nihayeti, Fenerbah: nin hayli çetin bir oyundan & ra bir golle kazanılmış galibiyeti ile kapanmış oldu. Beşiktaş kazan- makla Mili Küme şampiyonlu- ğunu kazanmış olan Fenerliler bin- lerce kişinin alkışları arasında sa- kayı terkeğtiler Fenerbahçe maçını Fenerliler Bisiklet Yarışı Neticelendi Ankara, 4 (Tan) — Bugün, evvel ce de bildirildiği üzere, 104 kilomet- re mesafede Türkiye bisiklet muka- vemet birinciliği yapılmıştır. Yarışa, bir gün evvel sür'at yarışına iştirak eden 26 bisikletçinin hepsi iştirak et- miş ve yarış şu suretle neticelenmiş- tir; 1 — Talât (Ankara ve Milli takım kaptanı) 3 sent 11 dakika 12 sani. ye. 2 — Eyüp (Ankara ve Milli takım koşucusu) bir metre farkla, 3 — Bekir (Bursa) tekerlek far. kiyle. Ankaragücü Gençlerbirliğini 4-0 Yendi Ankara, 4 (A.A.) — Bugün An- karada oynanacak Milli Küme maç- larmın sonuncusu olan Ankaragücü» Gençlerbirliği maçı, Ankaragücü sahasında, oldukça kalabalık bir seyirci önünde yapılmış ve Anka- fai kbir oyunla Gençlerbir- ıftra karşı dört sayı İle mağ- tüp etmiştir. Atletizm Müsabakaları Atletizm ajanlığı tarafından ter- tip edilen müsabakaların üçüncüsü din Kadıköy stadında maçlardan evvel büyük bir kalabalığın önün- de yapılâr. Alınan dereceleri ya- ziyoruz: 100 metre Kâzm G.S 112 aa k 24 400 ,, Firuzan FB 800 , Hakkı FB, 210 1800 , Artin BJ 4.26 Yüksek — Necdet F.B 170 Uzun — Enver FB 633 Balkan bayrak yarışı b Is tanbulspor takımı; kine! Fener- Yüküm kal 5 15 5 5