10 Temmuz 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

10 Temmuz 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Max Schmeling muhtaçlara yardım için Berlinde yapılan bir boks | s pP O re maçını orta hakemi olarak idare ediyor Boksör Schmelingin Rakipleri Dövüşten Hep Vazgeçiyorlar Alman boksörü Max Schmeling hakkaten talihsiz bir boksö müş. Dünya şampiyonluğu için sabık şampiyon Bradok'la bir kontrat imzalamış iken Bradok'un dövüşmemesi yüzünden alaca- ğı binlerce dolarla beraber cihan şampiyonluğu ümitlerini kaybetti, Amerikadan elleri boş dönen Sehin ling'e Avrupada bir kısmet çıkmıştı. Farr ile çarpışacaktı. Onunla da bir kontrat © imzalamışlardı, & Avrupa Boks Federasyonları Almanla Ingili. zin dövüşünü dünya şempiyonluğu Ünvanı için saymak tarafına da mey.| letmişlerdi. Çünkü şimdiki cihan şam- || piyosu zenci Cos Luviz'i bundan bir #ene evvel Alman omağlüp etmişti. Böyle olduğu halde dünya şampiyonu Bradok Almanla dövüşmeyip zenci İle dövüştüğünden ünvanmı ortaya koyduğu maçı Coe Luviz kazanmıştı. Şimdi Almanın İngiliz Tomi Farr e de dövüşmek ihtimali azaldı. Bu. mun sebebi de Ingilize Amerikalılar daha fuzla para teklif ederek dünya şampiyonu Coe Luvizle dövüştürmek üzere Amerikaya çağırdılar, Ingiliz Avrupada Şimeling ile dö- Yüşmektense, Amerikada daha yük. sek ücretle ve Amerikalılarm da mu. teber addettikleri dünya şampiyon. Juğunu kazanmak ihtimaliolan bir maçı tercih etti. Böylece Alman boksörünün Av- Tupada da elleri böğründe kalacağa benziyor. Sıvasta Son At Koşusu Sıvas, (TAN) — Tikbahar at yarış. İarmın sonuncusu da yapılmıştır. Bi. rinci koşuya Üç hayvan girmiş, diş he kimi Nüzhet Çubukçunun Gümüşü, Birinci, Çallı Mehmedin Şahini ikin. ci, Fehmi Günaym Mercanı üçüncü olmuştur. Altı huyvanm iştirak ettiği ikinci koşuda birinciliği Urgüplü Ahmedin Çakırı, ikinciliği Srvaslı Rahmi Gün. ayın Muzâfferi, üçüncülüğü Yılmaz| adındaki hayvan kazanmıştır. Dokuz hayvanın girdiği üçüncü ko. guda Adanalı Mustafa Yılmazın kap. — ALLO! İngiliz ağır siklet şampiyonu Tomi) | ALLO!. Amerikalının Kemeri Geçen Pazar “Tülslmde yapı. | | lan güreşte Amerikalı pehlivanm kemerini Mülâyim almıştı. Bu kemerin haksız almdığını iddin eden Amerikalı Cuma akşamı için kararlaştırılan müddetsiz glireşe çıkmak istemediğinden güreş geri kalmıştır. Yalnız Amerikalının kemeri meselesi hâlâ ortada sallınmak. tadır. Haber aldığımıza göre A. merikalı konsolosane-ine müra- caat etmiş, bir netice elde ele. memiştir. Diğer taraftan Mülâyim peh. livan da kemeri hak ettiğini, iade edemiyeceğini bi dirmektetir. Pazar günkü güreşte su yolcu Mehmet pehlivan başhakemdi. E- ki pehlivan arasında nasıl bir kararla güreşe başlandığmı ve neticeyi ancak o kestirebilir. Bu itibarla kemer meselesini halledecek mevkide olarak su yolcu Mehmet pehlivanı gör. Bu hflaki Maçlar T. 8, K. Istanbul Futbol Ajanlığın. dan: 11—7—987 Pazar günü Taksim stadında yapılacak milli küme maç. ları, i — Sant 16 Galatasaray — Be. şiktaş. Yan hakemleri Tarık — Sa- ! mim, tanı birinci, Adanalı Saffet Aslanm Sadası ikinci, yüzbaşı Cemllin atı da Üçüncü gelmiştir. Beş beygirin iştirak ettiği dördün. cü koşuda Gemerekli Mehmet Ali Oz. canın eylânı birincili; Tü Koçağın Vuralı ikinciliği, Adana İı Fehminin Çağlıyanı üçünc mışlardır. Denizlide Bisiklet Yarışları Denizli, (TAN) — Denizlide yapı- İan bisiklet yarışları neticesinde bi. Tinci ve 2 ncinin puvan vaziyetlerinde yanlışlık olmuştur. Federasyondan gelen telgraf üzerine evvelce birinci Hân edilen Menderes Klübiinden Ali ikinci sayılmış Mehmet birinci adde. , Kangallı Şük- | 2 — Saat 17,45 Fenerbahçe — Gü. Tarık. | Macar Atlet Takımı Geliyor Atletizm Federasyonu tarafmdan İ Balkan oyunlarmdan evvel Istanbula getirilmesi düşünülen Petge atletik klübü, federasyonun davetini kabul etmiştir. Macar atletleri 21 ve 22 Ağustosta İstanbula gelebileceklerini ve bu mü. sabakalar için Macaristan en kuv. vetli on atletini getirebileceklerini | bildirmişlerdir. ! Balkan oyunlarına girecek atletle- İrimize bulunmaz bir fırsat olan bu müsabaka memleketimiz için ciddi bir dilmiştir. atletizm hareketi olacaktır, İ | İbr yukarıya dercettik. velee yazmıştık. Gençlerbirliği cezalı oyuncuyu oyna. |! tarak bir emrivaki ihdas etmiştir. | neş. Yan hakemleri Feridun Kılıç —l İsonra 5 sette maçı kazanmıştır. Ve İ böylelikle pazar günü iynana İ gelene Top Mecmuası tarafından vaze | Federasyon Bize cevap Veriyor Futbol Federasyonundan: Sayın gazetenizi 4—7. nüshasının altıncı sayfasmd. ç noktala. | İ re vardır. Bu tavzihin gazetenize der- * cini saygılarımla rica ederim. SEDAT RIZA İ — Elinde lisans bulunan oyun. cularm müsabaka salâhiyetine iti, raz edilmemesi milli küme talima, | tında yazılır. Bu talimat milli küme maçları için Futbol Federas- yonu tarafından yapılmıştır. Genel | Merkezin bu talimatla bir alâkası yoktur, Genel Merkez Doğan Spor. dan Nurullahın lisans vaziyeti do. layısiyle milli küme maşları netice. | sini allak bullak edecek bir karar| verilmemiştir. Bilâkis bu oyuncu- nun vaziyetinin, maçların neticesi, | ni bozamıyacağı haklındai Fede. rasyonumuzun mütaleasımı tasvip| etmiştir. | 2 — Güneş Gençler Birliği ma, ni bozamıyacağı hakkındaki Fede, tebdil ve tağyir edildiği varit değil dir. Bu husus maçın neticesinin de- gişmemesile sabittir, Bu maçta ha. kem tarafından sahadan çıkarılan oyuncuların müteakıp maçta oyna. mamaları hakkında Genel Merkez. ie Federasyonumuz arasmda ni. zamname bakımından bir © farkı mevcut İse de bunun da Ge. nel Merkez Heyetinin ilk toplantı. sında halledileceği şüphesizdir, o TAN — Umumi merkezin milli kü. me maçlarmı alâkadar edecek bazı ka rarları hakkındaki neşriyata karşi Futbol Federasyonundan gelen ceva- | Futbol Federasyonu Başkanı | ! Mektubun ilk fıkrasındaki Nurul lah meselesinin Futbol Federasyonu tarafından vaki olan müdahale üze. rine milli küme maçları çini | değiştirmiyecek şekle sokulduğunu ev nekiceli Ikinci fıkraya gelince; Federasyon Reisinin de işaret ettiği W iki oyuncunun tekrar oy dair verilen karar yüzünden Fe yonla umumi merkez arasmda bir ih- tilaf vardır. Ve Federasyonun ettiği veçhile bu ihtilâf Umumi Mer. kezin ilk içtimamda halledilmeden Tenis Maçları Bugün Güneş kortlarında yapılan tenis müsabakalarmda Baldini, Cats- yi, beklenilmiyen bir mukavemetten cak fi- nale kalmıştır. Bugün de bütün dömü finaller saat ikiden itibaren oynana- caktır. Top. Kupası Müsabakaları Top Spor Mecmuası tarafından ter. tip edilen kupa maçların finali bu hafta Taksim stadında sast 10,30 da Süleymaniye ile Kurtuluş arasında yapılacaktır. Dört gayrifedere ve dört federe klüp arasmda üç aydanberi devam 8. den müsabakalar bu suretle nihayete | erecektir. Milsabakadan sonra galip | dilen kupa merasimle verilecektir. İzmir Doğanspor Kongresi İzmir, (TAN) — Eski Göztepe, Iz. mirspor, Egespor ve Yeni Doğanspor Klübü kongresi toplanmış ve Vali Fazlı Güleç te kongreye gelmiştir. Uç klip âzaları eski kiliplerinin fesih ke. rarmı vererek Doğanspor namı altın. da çalışmayı kabul etmişlerdir. Yapılan yeni idare heyeti intihabm- dâ riyasele Muammer ve âzalıklara İzzet, Haydar, Murtaza, Nazif seçil. mişlerdir. Yeni heyete muvaffakıyet dileriz. Ss on meteliklerimi geç vakit içtiğim bir fincan kahveye suladım. Fakat dirbiri ardma kah- ve yuvarlamıya © kadar alışkındım ki, bu biricik kahveden umduğum ilham doğmadı. Açtım, efendim, aç- tım! Ekmeğe, şana, şöhrete açtım. eryüzünde bir sevenim, bir ba- yoktu. Bizim gazetenin sa- k benizlinin biri - gazete sütunlarmı dolduracak daha iyi bir #ey bulamaymca, bizim kısa hikâ- yelere mut olurdu. Yazılarımın bo- * değeri ne olursa ol- sun, bir santim fazla değil, bana 5 lireti toza ederdi. Kânunusaninin İnsana çiviler kestiren, buz kutusu bir akşamı İ- di. Ri Tar durmamacasma esi- yor, çanlar da ha bre çalınıyordu. Sağnuk k sapıtan sinirli bir rüzgür.. hele çanları. onler -yas- ra inleyişine insanın par- ulak tıkayası geliyordu. O. ışıklarile yanan koca bir kab ri im. Müşteriler, köse, »murta somurta uyuklıyor- lardr. Kahvemi yavaş yavaş, Yu - dum yudum içtim ki, ilhamın teş- rgüzeştin aklım. 'n, ne de beliren ol- yar olur da güzel bir fik- re konarım diye kafamı kurcala- dım, hayalimi kışkırttım. Olmadı da olmadı. Halbuki Allahın günü hiç olmazsa bir hikâye yazmalı; idim ki, öğle ve akşam yemeği masraf. ları çıksın. En ufak bir ip ucuna atmaca gibi atlamıya hazırdım. Elverir ki, bembeyaz boşluklarını önüme yayan beş altı yaprak kâğıt yazıyla dolsunlar, ilhamın, hattâ en sünepe kıprayışına bile elle kolla Yapışmıy'a raziydım, B ekle de bekledim, hem de şaka döğil, dört kilsur saat bekledim. Kafam yine tamtakır, kuru bakır kaldı. Hayalim ağırla- aklımın tabanma serildi. Aklı şerifim de yorgunluk argınlıktan, sarktı, gidip hayalimin yanı başma zibardı. Oldu tamam! Yazmaktan vazgeçtim. Cebimdeki ufa! punu masaya savurdum. Şapkamı kapınca yallah dışarıya! Kaldırıma yak basar basmaz, evvelce dört beş kere işitmiş oldu» Zum şu cümle aklıma parlayıverdi. e kadar alelâde ve basbayağı olsa da bir İnsan kendi hayatmı eksiksiz, artık: uğu gibi ya zabilirse dünyanm en büyük ro- manını yazmış olur.,, İşte bu elim- le aklımla takıldı kaldı, Yürürken, birden bir durakladım. Kendi ken- dime: “Neden olm Neden g'- dip te basbayağı bir adanım haya- tını kaleme almıyayım? Hem de ilk rastladığım alelâde adamm.,, diye düşi şey mi idim ki, kendimi y Zaten kendim haklımda yı yazacak bir gey bırakmamıştım ki.. Kaybedilecek vakit yoktu. Alelâde adamın birini yakalayıp hemen işe koyulmalı idi. Ben para dilenecek değildi ma, gönlü dilenecektim. Yan sokağın birine saptım. Ada» aaeasareeaesasesessessaş Yazan: ; Giovanni Papini : (Gog) Çeviren: Cevat Kabaağaçlı ; ... arar. muımı yan sokakta yakalayıp, ora. cıkta gönlünü fora ettirmek daha kolay olacaktı. # Ik önce, gözleri göz çukur- İ zaza çökmüşün birini gö- ze aldım. Ama herifi durdurmadım. Çünkü alelâde Sir şey değildi. O- nun ardı sira lâmiba ışığınm altın- dan pelerinine bürünmüs, uzun saç- ları Füzgürda uçan bir genç geçi. Dalgın bakışlarından bir rüya görü. cil olduğu besbelli idi, A! A! Bu da olmaz dedim. Bu da alelâde kaldı- rım malı değildi. Ondan sonra ha- zin bir Ispanyol şarkısı mırıldana- ruk gelen bir esmeri de iskartaya çıkardım. Çünkü ber halde, güneşli, yemişli sıcak illerde geçirdiği genç- lik sevgilerini hatırlıyordu. “Sen de olmazsın, sen de geç bakalım,, dedim. Arasıra kızlı hızlı yol alan bir göl. ge sokağın sükütumu uyandırıyordu. Bu gölgelerin birinin yolu benden tarafa düştü, Bir-göz atışta, tam adamın! bulduğumu anladım. Başı belirsizdi, Ne genç, ne ihtiyar. Ne çirkindi, ne de yakışıklı idi. Gözle- ri mânasız, bıyıkları bakımlı ve t- marlt idi. Üzerinde toz kondurulma- miş tertemiz bir paltosu vardı. ekledim, birkaç adım yürü- dü. Arkasmdan varıp dur- durdum. Ürktü, Kendini müdafaa etmek istiyormuş gibi ellerini kal dırdı. Kn okşayıcı sesimle: “Kork- mâyınız, bir cani, bir hırsız, hattâ bir dilenci bile... Hayır! Bir bakım- dan belki bir dilenciyim, amma pa- ra dilencisi değil. Para istemem. İs- tediğimi kolayca verebilirsiniz. Ba- na hayatımızı anlatır mısnız?,, De. dim. Herifin gözleri fal taşları gibi açıldı. İki adım geri kaçtı, Beni deli sanmıştı. Ona: “Sandığmız gi- bi değilim. Aklım başımdadır. De- liye benzemediğimi iddia etmem. Çünkü, malüma, bir muharririm. yarma kadar bir hikâye yetiştire- mezsem, açlıktan öldüğümün resi dir, Onun için kendiniz hakkında bil diklerinizi bana anletniz. Kimsi, niz? Ne yaparsınız? Hayatınızı hi. kâye etmiye çok ihtiyacım vardır. Bu lütfu benden esirgemeyin. Düş. müş ve âciz kalmışın birine yardım etmeyi reddetmiş olursunuz, Siz tam aradığım adamsınız. Bana verece. ğiniz mevzudan belki bir şaheser yaratırım.,, dedim. özlerim adama dokundu ga. liba. Korkuyla değil bana a. cıyan bakışlarla baktı. “Eğer hayatımı dinlemiye bu ka. dar muhtaçsanız, işte buyurunuz. “Anlatılması da anlatması da K& laydır. Çünkü basittir, dosdoğru! Babam ânam ortahalli namuslu İğ sanlardı. Babamın işi güclü, anamlf da ufak tefek serveti vardı. Biri evlâtları idim, Altı yaşımda mekt be gittim. On bir diyince ilk mekt bi bitirdim. Oradan ortamektebe, on dokuz yaşımda da darlilfünufü girdim. Beş sene sonra diplom: aldım. Babam hemen bana şim fer şirketinde bir iş buldu; ayni #* manda da karşıma yavuklumu © kardı, Evet çok zeki değildim mem amma— öyle göze bata€ kadar da aptal değildim. Günde #€ kiz saat çalışımım. Yaptığım iş biri sabır, biraz da hafıza ile kolaycsö” görülüverilen işlerdendir. Her senede bi uğım otomatik sure Meselâ altmış dört yaşıma basi” ca 3,453 liret 62 santim maaş cağımı bilirim. Yavuklumu çok g- viyordum. Bir sene nişanlılık sonra evlendik. Hiç boş santimi talizme sapmadık, Nişanlı iken YOĞ vukluma haftada üç kere uğrard Senede iki defa da Noelde, ve duğu günde birer hediye Börü We birer kere öperdim. Iki çoc oldu. Biri kız biri erkek. Oğlan di on yaşındadır mühendis oli Kız dokuzundadır muallim oli Hiçbir hırsım, tasam, ve üzgüm “ madan sakinane yaşarım. Eer #ğİ bah saat sekizde kalkar, her a saat dokuzda kahveye çıkarımı meslektaşlarımdan dört beş kişiyi hava, muharebe, ve hükümet Diğ kmda hoş beş ederim. Işte istediği nizi anlattım. Beni artık affedidi Eve dönme vakti on dakika get Yoluma devam edeyim.,, « şte modem hayatın m0 İ adamı, büyük makinenis çük vidası, yüksek duvarın ö tuğlası, Ben adamım böylesini! ği olduğunu sanıyordum. Acıdım Sağ rusu, herif renksiz hayatın » kında bile değildi. Yürümüştü. dından koştum. il « — Bfenelim mutat ve muti dan gayri, başmıza gelen ir ği ket, —ne bileyim— bir fevka'şi lik, meselâ karmızm ihaneti fevklerinizin sizl ezmesi gibi ler olmadı mı?,, Diye sordum “.. Hayri Ne ima ettinde ne de onlara benziyen seylerdiii birine uğramadım. Opırüm b Kin, hep muntazam. Büyük ge lerle sevinmedim. Büyük kedi di de ezilmedim. Ne belânın met mıyanma, ne de saadetin bö miyenine çatmadım. 7 Sahi mi? Örrünüz bu #Ü Töreızdan ibaret mi? Hars yoklaymız, imkânı yok.. Bİ£ lde... » — Efendim bu aks yani size şuracıkta kadar başıma bel gelmedi. Fayatta iIk macertiy ik rastlamak oldu. Yazacak bi 4 Işte ra yorsanız buyurunuz. hakkmda yazınız. Ayrıldım. Ve kendimde dım.