September 2, 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

September 2, 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Denizlide Cinayet Denizli, (TAN) — Acıpayamlı olup surada Peltinlibağı mahallesinde ota ran Al oğlu Hulüsi, bir namus rae-| gelesinden dolayı, Dükkânönü mahal- | lesinden Mustafa oğlu terzi Şükrüyü bıçakla öldürmüştür. KIZILAY HASTABAKICI HEMŞİRELER Okulu Direktörlüğünden: Yeni ders yılına hazırlanmaktadır. Okul geceli ve parasız- dır. Okul, genç bayanların hastabakıcı ve ziyaretçi hemşire yetişerek, hastanelerde ve umumi sıhhatle alâkadar olan mü- esseselerde çalışmalarına mahsustur. Tahsil müddeti üç yıldır. Teorik ve pratiktir. Dersler hususi doktor profesörler ve muallimler tarafından verilir. İsteklilerin iyi ahlâklı ve sıhhatli ve en az orta tahsili bitir- miş olmaları şarttır. Diğer şartlarımızla fazla izahat için yazı YENİ NEŞRİYAT ———— Macaristanda Türk Hâkimiyeti Esnasında Türk Mektupları Macaristanda musiki o muallimliği yapmış olan Jean Ban adımda Türk| dostu bir Macar, memleketinde bir Kütüpanede tetkikler yaparken bir-| kaç türkçe mektup bulmuş, bunları | da tetkik etmiştir.Macaristanm Türk | idaresinde bulunduğu zamandan kal- | ma olan bu mektupları tetkik eden 'B. Jean Ban bunlara dair türkçe ve © fransızca küçük bir risale neşretmiş- tir. Türkçeyi kendi kendine öğrenen bu Nacar musikişinas, küçük eserinde bir de fetvadan bahsetmektedir. Serseriler Maksim Gorki'nin Malva, Konova- Tof, Çelkaş gibi en güzel hikâyeleri- ni bir araya toplayan öğretmen ve yazıcı Mustafa Nihat, Remzi kitap- hanesinin neşretmekte olduğu “Dün- ya Muharrirlerinden terelimeler se- risi"” nin on birinci kitabı olarak bu kitabı neşretmiştir. "KORKU Sıçrama, bayılma, gerginlik, boğulma hisleri, nefes daral- ması KARDOL 'a biraz devamla nihayet bulur. Istabul Birinci Icra memurluğun- dan: Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer 21 çuval un 3/9/937 cuma günü saat 10 da Kadıköyünde İskele caddesinde 37 numaralı simitçi fırı- nında açik arttırma yapılacaktır. Ta- iplerin mahallinde memuruna müra- caati ilân olunur. (34929) İstanbul Altıner lera Memurluğun- dan: Bilâlin Cafer Tayyara 200 lira borcundan dolayı haczedilip paraya gevilmesine karar verilen Kocamusta paşada Kocamustafapaşa caddesinde eski 409 yeni 349 numaralı sağ ve ar- ka tarafı mektep bahçesi, sol tarafı mahlül arsa cephesi Kocamustafapa şa caddesi mahdut bir kat Üzerinde ahşap dilkkânm dört hisse itibarile üç hissesi açık arttırmaya vazedilmiş tir, Tamamma üç ehlivukuf tarafn- dan 500 lira kıymet takdir edildiği ev safı aşağıda dercolurur. Dükkân bir kattan, ahşaptır. Arka ve bir kısmı yan duvarı kâgir, diğer aksamı ahşaptır, Ön kısmı camekân- dır, zemini kısmen ahşap kısmen bo- zük çimento döşelidir. Ve arada bir ahşap bölme vardır, elektrik tesisatı mevcuttur, içinde borçlu sakindir me sahası 30 metre ve bu saha üzerinde dükkân vardır. Arttırma peşindir, arttırmaya iştirak edecek mişterile- Tin kıymeti muhemmenenin ©4 7 bu çuğu nisbetinde pey akçesi veya mil. M bir bankanm teminat mektubunu hamil olmaları icap eder, Müterakim vergi ve tanzifat ve tenvirat ve vakıf borçları rüsumu tellâliye borçluya sittir, Yirmi senelik taviz bedeli müş teriye aittir, Arttırma şartnamesi 25.0.37 tari. hine müsadif cumartesi günü dairede mahalli miahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırma 7-10-37 tarihine mü- sadif Perşembe günü dairemizde sa- at 14 den 16 ya kadar era odilecek- tir. Birinci arttırma &ıymeti muham- mehenin “4 75 şini bulduğu takdirde müşteri Üstünde bırakilacaktır. Aksi taktirde son arttırmanmn taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 22-10-37 ta rihine müsad'f Cuma günü saat 14 den 16 ya kadar dairede yapılacaktır. İkinci arttırma neticesinde en çok art tıranın üstünde bırakılacaktır. 200$ numaralı İcra iflâs kanunu. nün 126 mcı maddesine tevfikan hak Jarı tapu sicillerile sabit olmayan ipo tekli alacaklılarla diğer alâkadardarı ve irtifak hakkı sahiperinin bu hak- Jarını ve hususile faiz ve masrafa da ir olan iddialarını ilân tarihinde iti- baren yirmi gün zarfmda evrakı müs bitelerile birlikte dairemize bildirme leri lâzımdır, Aksi taktirde hakları tapu sicillerije sabit olmayanlar satış bedelinin paylaşmasında hariç kalır- » Jar. Daha fazla malümat almak iste- © oyenlerin dairemizin 938-3099 numa- Talı dosyasında malümat almaları ile veya bizzat İstanbulda Aksarayda Haseki caddesinde Okul Direktörlüğüne müracaat edilmesi. 15 Eylül 1937 den sonra müracaatlar kabul edilmiyecektir. Cumurbaşkanlığı Filormonik Örkestirası Şefliğinden; Cumurbaşkanlığı Pilormonik Orkestrasına bağlı, eyni zamanda salon Orkestrası vazifesini de görmek Üzere bir caz heyeti, teşkil edilecek ve namzetler kabul imtihanma tabi tutulacaklardır. Imtihanda kazananlar çaldığı sazların nevine göre ayda 80-150 lira ücretle angaje edileceklerdir. Salon müziği ve caz için: — Bir Piyanist, — Bir birinci kemancı — Bir ikinci kömancı (başka bir âlet de çalabilecek) — Bir Tenor saksofon (Bandon'on yahut Akordiyon çalabilecek) — Bir Batori — Bir Kontrbas (başka bir alet de çalacak) — Bir Tromboncu (başka bir alet de çalabilecek) — Bir Trompet çalan (başka işir alet de çalabi'gcek) — almacaktır. İsteklilerin hüviyet cüzdanları ve elindeki sair vesaikle birlikte imtihan edilmek üzere 6 Eylülden itibaren 11 Eylül 1937 Cumartesi gününe ka- dar İstanbulda Galatasaray Lisesine ve Ankarada imtihana girecek nam- zetlerin ise 15 Eylülden 20 Eylül Pazartesi gününe kadar Cumurbaşkan- tığı filormonik Orkestrası şefliğine başvurmaları lâzımdır. Müracaat ve imtihan zamanı sast 10—13 arasmdadır. (2722) (0224) Istanbul Limanı sahil sihhiye merkezi satınalma komisyonundan: 1 — Müstahdemin için nümunesi ü zerine 166 çift fotin açık eksiltme ile yaptırılacaktır. 2 — Fotinlerin muhammen fiyatı beher çift için beğ liradır. 3 — Buna ait nümüneleri İstekliler mezkür Merkez levazımından göre- bilirler ve şartnameleri de parasız alabilirler, 4 — Eksiltme açık olarak 7 eylül 937 salı günü saat on altıda Gala- tada Kara Mustafapaşa sokağında Istanbul Limanı Sâhil Sıhhiye Merkezi satınalma komisyonunda yapılacaktır. 5 — Muvakkat teminst parası 62 lira 25 kuruştur. 6 — İsteklilerin kunduracı olduklarına dair 937 senesi ticaret odası vesikalarımın ibrazı mecburidir. Aksi takdirde eksiltmiye giremezler. (5426) Istanbul Yüksek iktısat ve Ticaret Mektebi Ticaret Lisesi ve Orta Ticaret Mektebi Direktörlüğünden: Mücasesemiz yüksek, lise ve orta olmak üzere üç kısımdır. Ve her ki- sım derece derece devlete bağlı bilâ mum iktisadi ve ticari faaliyetlerle hususi iş ve ticaret hayatına; bankacılık, sigortacılık ve maliyecilik gibi kuvvetli muhasebe bilgisi ve iktısadi kültür istiyen işlere hazırlar, Yüksek kısımda ayrıca dış ticaret ve konsolosluk gibi memleket harici iktısadi faaliyetlere hazırlıyan bir şube de vardır. I — Yüksek kısım üç senedir. Kaydolunmak için: | Olgunluk imtihanmda muvaffak olmuş lise mezunu olmak ve yahut herhangi bir ticaret lisesinden mezun olmak, 1 — Ticaret lisesi biri ihzari olmak üzere dört senedir. Kabul şartları: A — Ortamektep mezunu yuhut orta ticaret mekteplerinden mezun olmak. B — 18 yaşmı geçkin olmamak. Dört senelik ort tıcaret mekteplerinden mezun olanlar ihzari sınıfı atlıyarak birinci sınıfa kaydolunurlar, MI — Orta ticaret mektebi dört senedir, Kabul şartları: A — İkmektep mezunu olmak. B — 15 yaşmı geçkin olmamak, Mektebin her üç kısmına 15 eylülden, 5 birinelteşrine kadar talebe kay- | dolunur. Kayit için müracaat bir istida ile olur. Kayit istidasma aşağı daki vesiksların bağlanması lâzımdır. “Diploma, veya tasdikname esil- ları, nüfus cüzdanı, sıhhat raporu, aşı kâğıdı, iyi bal varakası ve dört fotoğraf,, Başka mekteplerden iki sene ayni smıfta kaldığı için kaydi si- linenler mektebin lise ve arte ticaret kısmma kabul olunmazlar, (5392) Istanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi satınaima komisyonundan: 1 — Müstahdemin için 166 takım kışlık elbise ve 168 takım yazlık el- bise maa kasket ve 166 adet kışlık kaput kapalı zarf usulü eksiltme ile yaptırılacaktır. 2 — Tahmin bedeli kışlık elbiselerin maa kasket takımı 15 lira 25 ku- raş, kaput 14 lira 75 kuruş ve yazlık elbiseler 7 Ura 25 kuruştur. 3 — İstekliler elbiselerin nümunelerini merkezimiz lovazımmda görüp şartnamelerini parasız alabilirler. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulü ile 7 eylül 1937 salı güzü saat on beşte Galatada Karı Mustafapaşa sokağında Istanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezi satınalma komisyonunda yapılacaktır. 5 — Eksiltmiye gireceklerin eksilimeden bir saat evvel tekli? mektup- Jarmı komsiyona vertneleri ve muvakkat teminatları yatırmaları şarttır 6 — Muvakkat teminat parası 464 liradır. 7 — Eksiltmiye gireceklerin terzi olduklarma dair ticaret odasının 1087 senesi vesikalarını göstermeleri şarttır. (0427) Bu Akşam TAKSiM Belediye Bahçesinde Kemani NECATi TOKYAY'ın 18 inci san'at yıldönümü İstanbulun sayılı ve maruf san'at arkadaşlarının iştirakile kutlulanacaktır. Proğramı çok zengin olan bü gece için masalarınızın temini rica olunur. Telefon: 43703 Liseler Alım Satım Komisyonundan: Yakscağm Cinsi Miktarı Beherinin lik temi- Eksiltmenin ya- Eksiltme- Tahmin matt (o pılacağı gün ve gekli bedeli v saati, Kuruş Sa. Lira Kr. 3 Kok Kömürü O 483Ton 1900 O 68828 20/9/937 Pazar. tesi saat 15 de ( Kapali Tüvenan 280 Ton 1300 OO 273 O 20/0/987 Pazarim #i saat 1530 da. o Açık Mangal Kömürü 17130 kilo o $50 5684 20/6/887 Pazar tesi saat 14de (© Açık Odun “Gürgen” 47içeki 310 ; kesilmiş : 13741 20/9/937 Pazar. Odun “Meşe” 120, 310 : tesi saat 14,30 da (o Açık kesilmiş : Komisyonumuza bağlı gündüzlü lise ve orta okulların Mayıs 938 so- nunâ kadar ihtiyacı olan yukarıda cins, miktar, muhammen bedeli ilk te- minat, eksiltme gün ve saatleri, hizalarmda yazılı yakacaklar yanların- da gösterilen şekilde eksiltmeye konmuştur. Eksiltme Istanbul Kültür Direktörlüğü binası içinde toplanan Komis- yonda yapılacaktır. Tateklilerin gartnamelerdeki yazılı kanuni vesikalardan bâşka Ticaret odasmın yeni yıl vesika ve teminat makbuzları İle birlikte belli saatte eksiltmelere gelmeleri ve kapalı zarflarnda eksiltmeden bir saat evvel Komisyon başkanlığa tediyeleri ve şartnameleri görmek Üzere Komis- yön Başkanlığına müracaatları, (5778) İstanbul Sıhhi Müesseseler Art- tırma ve Eksiltme Komisyonundan: Şişli Çocuk Hastanesine lâizim olan 152 kalem Eczayı Tıbbiye ve Mal- zemei Sıhhiye açık eksiltmeye konulmuştur, 1 — Eksiltme Cağaloğlunda Sıhhat ve Içtimal Muavenet Müdürlüğü kurulu Komisyonda 150-937 Çarşamba günü saat 15,30 da yapılacaktır. 2 — Muhammen Fiat: 3270 lira 60 kuruştur. 3 — Muvakkat garanti: 245 lira. 4 — Istekliler şartname ve listeyi her gün Komisyondan görebilirler. 5 — lstekliler ceri seneye sit Ticaret odası vesikasiyle 2490 sayılı kanımda yazılt belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veye Banka mektubu İle belli gür ve saatte Komisyona gelmeleri, (5681) İstanbul Sıhhi Müesseseler Art- tırma ve Eksiltme Komisyonundan: Sişli Çocuk hastanesine lâzım olan Bin kilo Idrofli “Trbbi” pamuk açık eksiltmeye konulmuştur. 1. — Eksiltme Cağaloğlunda Sıhhat ve Içtimai Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu komisyonda 15—9—1937 çarşamba günü saat 1430 da yapılacaktır. 2. — Muhammen Fiyat: 1300 liradır. 3. — Muvakkat Garanti: 97 lira 50 kuruş. 4. — Istekliler şartnameyi her gün komisyonda görebilirler. 5. — İstekliler cari seneye ait ticaret odası vesikasile 2490 sayılı ka- munda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat gürabti makbuz veya bun- | ka mektubu ile birlikte #omisyona gelmeleri. (5683) İstanbul Sıhhi Müesseseler Arf- tırma ve Eksiltme Komisyonundan: Haydarpaşa Emrası Sariye Hastanesinin 98 kalem “Tıbbi ecza ve-Sih- hi Malzemesi açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme: 15—9—937 Çarşamba günü saat 16'da Cağaloğlunda Sıhhat ve Içtimai Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu Komisyonda yapılacaktır. İ 2 — Muhammen Fiatı; 1310 liradır. 3 — Muvakkat Garanti: 98 lira 25 kuruştur. 4 — Tetekliler şartname ve listeleri hergün Komisyonda görebilirler. | 5 — lstekliler cari seneye ait Ticaret odası vesikasiyle 2490 sayılı ka- | nunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya bân- j Ka mektubu ile birlikte belli gün ve saatte Komisyona gelmeleri. (5682) İstanbul Sıhhi Müesseseler Arf- tırma ve Eksiltme Komisyonundan: Bakırköy emrazi akliye ve asabiye Hastanesinin kalem ilâç ve Sıhhi malzemesi açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme 15—9—937 Çarşamba günü saat 15 de Cağaloğlunda | Sıhhat ve İçtimsi Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu Komisyonda | yapılacaktır. 2 — Muhammen Fiat: 3500 liradır. 3 — Muvakkat garanti: 262 lira 50 kuruştur. 4 — Istekliler gartname ve listeyi her gün Komisyonda görebilirler, 5 — Isteklilgr Cari seneye nit Ticaret odası vesikasiyle 2490 sayılı ka- nunda Yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya Banka mektubu ile birlikte belli gün ve saatte Komisyona gelmeleri, 5680 Istanbul Liman işletme idaresinden: Galata Rıhtım üzerinde yaptırılacak antrepo için 31—8--937 de elde edilen Fiatlar isabetli görülmediğinden buna ait pazarlığın 6—9—987 Pazartesi saat 14 de tekrarlanacağı ilân olunur. (5787) YENİ Zsmer ve sarışınlara vü TABİİ BİR , | kimyagerin şayan hayre Evvelea, mevcudiyeti - bile yül edilmiyen on misli daha hafif ve havada uğ rar toplanan yegâne pudra h£ 4 tiren Parisli bir kimyager gr hayret yeni usulü, Tokalor Eg nın imalinde tatbik edilmekte nun içindir ki, Tokalon pu bir güzellik tabakasile yüze muntazaman ve müt yayılır ve âdeta tabil bir gü min eder, Bu pudra ile “yek miş” manzarasını vere pudralar arasında ne büyük gil mi? Ayni zamanda Toksi0 rasında krem köpüğü vardr” nın tamam 8 saat ciltte kalmasına sebep olur. rasını kullandığınız takı cak salonlarda bile tekrar: Ee A mıya hacet yoktur. Uzun ö suvaresinden sonra bil teBiiğİ ma terü taze kalacaktır. y m İŞLETMESİ Acenteleri: Karaköy yl, Tel. 42862 — Sirkeci Mİ 1 Eylülden itibaren niz hattı postaları İsta?” ii g Pazar ve Salı ei # de ve perşembe da kalkacaklardır. Past vi sından başka Sal Pos Hopaya kadar gidecek” MERSİN HATTİ POSTALARI Istanbuldan Salı gü! beri makta ve ve dört aYd3' beş günde bir yepil! ni Mersin birinci | ilden itibaren her hefts İ lacaktır. i MUDANYA HATTİ Mağa POST, 1 Eylülden itibaren ya hattı yaz ikinci ii ramlarının tatbiline DX efe” ğından yaz birinci deri 8i mucibince İstanbul Ve “4 gi yadan Cumartesi günleri kalkan postalarla POZE yar” Istanbuldan 18 de ve er dan 1830 da eklken Tiç yapılmıyacaktır. im | göre her gün a de “İ da ve Mudanyadan vur vardır, (9734) manısa tar ihi Memleket tarihlerini #5 ger okumak milli hissiyat ald idir, Merd, Kah ig ücenab Türklerin tarih © yy ileri içinde Manisad de vak'alar kaydetmekte iğ sisalı Kemal ye esi bu resimli kıymetli J Tatanbul Ark Zin yak wi ye ederiz. Satış merkezi enddeni Oaön'ni Borsa ve Osmanlı Baki” K gerliğinden: yili Tasfiye halinde bulunüf ag Kibrit İnhisarı T, A. vE hisse senetleri, Borss ai tani