2 Eylül 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

2 Eylül 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

ms 8 "Ankara, 1 (Tan muhabirinden) — Orman umum müdürlüğü teşkilâtm- — da terfi ederek beşinci dereceye yük- — selenler orman mütehassıslarından Halli Erkut, Sadullah, Bahkesir or- man müdürü Emin, İzmir orman mü “dürü Sami, Kocaeli orman mfidüri — Cemal, amenejman (o başmühendis! Sitkr, Altıncı dereceye terfi edenler Şube müdürlerinden Nejat, Sey - feddin, Fikri, amenejman başmühen- “disi Hilmi, enstitü şeflerinden Kemal, © amenejman başmühendisi Remzi, 2- orman müdürü Ali Rıza. Yedinci dereceye terfi edenler vadi orman komiseri Abdullah Cev - fik Ankara orman müdürü Alâaddin » Denizli orman müdürü Cafer, Kürtkr tığı orman komiseri Şerafeddin. © Sekizinei dereceye terfi edenler Zonguldak orman müdürü Bekir © Sıtkı, Kastamonu orman müdür Na © zım, Konya orman müdürü Ali, Muğ “la orman müdürü Fuat, İsparta or- , man müdürü Asım, Eskişehir orman müdürü Osman Nuri, amenejman başmüh man başmüherdis muavini Aziz, Ma- “Taş orman mühendisi Ethem, Çata cık orman komiseri Hakkı, Kadmcrk orman komiseri Sami, Antalya or. man müdürü Saffet, Bolu orman mü dürü İsmail, Çanakkale orman mü- dürü Kemal, Edirne orman müdürü Yakup, Eskişehir orman mühendisi “Hayreddin, Sinop orman mühendisi “Rıdvan, Trabzon orman mühendişi — Hikmet, Alanya orman mühendisi Fa e — Dokuzuncu dereceye terfi ” edenler © CAnikara orman mühendisi Arif, An- cara orman mühendisi Süreyya, Bur- orman mühendisi Hakkı Süha, Bar ın orman mühendisi Halil, amenej- man mühendisiCelâl Orta orman mek — tebi müdür muavini Salih, Cehennem deve orman fen memuru Sait, Eğrice tepesoyuk orman fen memuru Şük- rü, Helkeme orman fen memuru Et- “kem, Zingal orman komiser muavini at, Karapmar orman komiseri » Kömürsu orman komiseri Mus Çığılı kara orman komiseri İb- him, Ankara orman mühendisi Su- Bolu orman mühendisi Fehmi, ntaiya orman mübendisi Azmi, Ba- 'pizli orman mühendisi İbrahim, İstan bul orman mühendisi Necati, Yalova orman mühendisi Sabit, Adapazarı orman mühendisi Muharrem, Muğla “orman mühendisi Necmeddin, İçel or — nesilden geldiler. Iki kanallı insan Yapısı kuşlarda, bu kudreti görün. ce, şaşkınlığa düşseler, yeri değil © mi? Meraklı başlar; bir santimetre “daha uzanırlarsa, tayyaredekileri - göreceklermiş gibi ayaklarının u- Cunda sivrilmiye çabalıyorlar. Derken, bü sivrilenlerden birisi © bağırdı: i biha Gökçen!. Işte Sabihe » Gökçen. Bize çok yakım geçen tayyare İ- — çinde, Sabiha Gökçeni araştırıyor- olar. e » Gökçen adında, bell ki, kuvvetli bir tılsım var ve belli ki, Tür * dımı, kendi varlığı içinde bir Sabi- ha Gökçen yetiştirmekin. © kün gösterdiği yüksek inancın en kısa minnet karşılığını vermiş oldu. © Kanatlarının taüı rüzgârile hal- kı okşıyan Türk kuşları gözlerden — silindiği halde, meydanı dolduran “kalabalık, hâlâ oradan ayrılmak i#- temiyor, gözler ufukta yeni yeni atlar arıyordu. Istanbul halkına, bu kadar canlı bir hava günü yaşatan Türkku gi bu güzel fırsatları bize sık menejman başmühendisi Şakir, Kars Sinop orman müdürü Şevket, Tür- © ba orman komiseri Lütfi, Köprüçay © orman, komiseri İsmail Faik, Zingal , Orman komiseri Celâl, Karamuk Bu- cak örmen fen memuru Vecdi, Muz “det, Çorum Kös orman komiseri Tev- dis muavini Cevat, amenej- ova orman fen memuru Eşref, Gök-| i Orman Memurları Arasında Yeni Terfi Listesini Neşrediyoruz man mühendisi Rağıp, Seyhan orman mühendisi Arif, İstanbul orman mü- hendisi OAbdullah, İzmir orman mühendisi Zeki, OEmin, Ankara orman oOmühendisi Kiâmran Edirne Orman Mühendisi Fehmi, asmenejman mühendisi Faruk, Halit, Lütfi, Yakup, Remi, Avni, Adil, Ba hikesir orman mühendisi (o Hasbi, Düzce orman mühendisi Yekta, Ulu- dağ orman komiseri Zeki, Karkalmaz orman fen memuru İzzet, Karasakal orman fen memuru Ziya, 10 uncu dereceye terfi eden orman mühendislerile, amenejman ve diğer araat memurları: Boludan Hayati, Taşköprüden Rem zi, İzmirden Kemal, Fakülteden Mu- rat, Yağcıdan Ibrahim, Feridun, Zon. guldaktan Hasan, Kütahyadan Ce- lâl, Geyveden Kemal, Kandırcadan Nebhan, Przurumdan Ali, Oltiden E- min, Usküdardan Enis, Yalovadan Seyfi, Aydından Fahri, Denizliden Nazmi, Çankırıdan Ziya, Zafranbolu. dan Kemal, Amasyadan Münir, Araç- tan Fahri, Içelden Omer, Burdurdan Hilmi, Boludan Fehmi, Mihalliççıktan Celâl, Kırklarelinden Turgut, Eskişe- hirden Pertev, Bursadan Niyazi, Geb- eden Salihaddin, Mürtaza, Samsun- dan Mehmet, Ödemişten Ayni, Rıd - van, Zelâl, Kastamonudan Mustafa, Feyzullah, Ekrem, Dereçeşmeden Eş. ref, Karaburundan Abdürrahman, U- ludağdan Behzat, Zingaldan Necip, Kızılalandan Tevfik, Kunduzdan Nu- ri, Acıpayamdan Cafer, Saimbeyliden Kadri, Çatalcndan Sabri, Çineden En. dan Şevket, Istanbuldan Fikri, Sey- handan Muzaffer, Edremitten Şefik, Alanyadan Hilmi, Antalyadan Seyit, Devrekten Hâmit, Zafranboludan İs- | maji, Bartından Galip, Necati, Tar- sustan Hakkı, Hendekten Hüsnü, Kon yadan Nail, Zonguldaktan Fahri, E- reğliden Hüsnü, Sandıklıdan Hüsnü, Nevzat. oy leman Çinli Göziy'e Türkiye (Başı 6 ncıda) ponlar Şanghayı almak için 2,3 ay ) uğreştırılacaktır. İ Her süntim toprağı syrı syrt mü- dafan ederek Japonları yoracağız. Al- & ay, sekiz ay sonra Çinin sahilleri Japon İşgali altına düştüğü zaman Japonlar Güçlük Çekiyorlar (Başı 1 incide) kerleri, beynelmilel mıntakadaki Çin askerlerini püskürtmeğe çalışıyor- lar. ” Japon membaları tarafmdan veri- len malümata göre Çine, Ruslar ta- rafmdan gönderilen 20 tayyare va- | # olmuştur. Bundan sonra da 144 tayyarenin muvasalatı beklenmekte- dir, Manevra Cephesinden Tihamlar: 7 Meslek Olmıyan Bir Meslek (Başı 1 incide) on zamanlarda gördüğümüz, iki misal üzerinde duralım: Manevra yerinde şeflerimiz, devlet # damlarımız, gazeteciler hep beraber bulunurken bir haber geldi: Hamidiye kruvazörünün nöbetçisi gece Marmarada bir denizaltı gemisi görmüş veya görür gibi olmuş. Haber elbette alâka uyandırdı. Der hal emir verildi: Deniz tayyareleri- miz Marmaranın her tarafina uçsun, Boğazlar tarassut edilsin, esrarlı de- nizaltı gemisinin izi aransın. İngiltereye cevap Japonya, Ingilterenin Çindeki se- firinin yaralanması meselesi hakkın- da verdiği notaya ancak birkaç gün sonra cevap verecektir. Yaralı İngi- liz sefiri günden güne iyileşmektedir. Şimalde harp Nankinden verilen malümata göre Ziraat Enstitüsü Mezunları Tayin Edildiler Ankara, 1 (Tan muhabirinden) — Ziraat Enstitüsünün veteriner kısmı- nı bu sene bitiren gençler yeni memu riyetlere tayin edilmişlerdir, Vazife alanların isimlerile gidecekleri yerle» ri bidirilyorum: Turan Kocaeline, Mihri Adapazarı na, Veysi, Hüseyin İçele, Dilâver A- dapazarına, Şahin Gebzeye, Kemal, Numan, Baha Çanakkaleye, Halil Geyveye, Cemel, Fehmi Sivasa, Ah- met Feyzi Faruk Kocaeline, Baha Afyona, Fethi, Akif Seyhane, İlhami Hendeğe, Şakir Kırşehire, Fahri Ke- mal Konyaya, Nevzat Karasuya, Mus tafa Malatyaya, Ayda, Mesrure, İffet, Fatma Enstitünün muhtelif şubeleri- 2-9-937 Dost bir isveçt (Başı 1 in i sında alâkadar İ politika meselelerinden derin BEŞİ rig ve vukufla bahsettiler. Bi nuşmamız onun ne kudreti, " salsiz bir insan, bir devlet MAJİ, duğunu isbata karı idi. Bu MÜ bana onun yalnız büyük bir di değil, ayni zamanda nadir nen bir insan olduğunu da an B. Fiseher, bundan milletile İskandinav milleti eri sındaki yakınlığı tebarüz et” dana ile diğer cenup illerimizde * rülen ilerleyiş karşısında hayri8 dığmı söyledi. ne, Sabire, Süreyya, Sabiha Şİ lâboratuarına, Nuriye, Mesud? ii dik lâboratuarma, Zihni Kart” Xl lâboratuarına stajiyer olarak © dilmişlerdir. As Bu tahkikler nelice verinceye ka- dar haberin neşredilmemesi münasip görüldü. Gece karanlığında denizaltı gemisi görmek hususundaki iddiala- rm hiç olmazsa yarı yarıya yanlış ver, Celâl, Devrekten Vasfi, Karasu- | çıktığı tecrübeden geçmiştir. Yanlış © labilen bir haber tizerine ortalığı te- lâşw vermek ve Marmaradaki seyrü- seferde emniyetsizlik havası uyandır- mak doğru birşey olmazdı. Tahkikten evvel birşey yazmama» ları gazetecilere en kati bir Hsanla söylendi. Onlar da peki dediler. Fa- kat ertesi gün bir gazetede güya Iz.! mitten çekilmiş bir telgraf şeklinde denizaltı gemisi haberi çıktı. Hükü- met sarih bir direktife karşı yapılan bu hürmetsizlik karşısında ses çıkar- madı. Emniyet esasmı bozan gazete ceza görmedi. Fakat bu cezayı bütün gazeteler birden gördüler, Çünkü hü. kümet hiç şüphesiz hakkiyle göyle dü şlindü: “Gazetecilere güvenmek caiz değil...” B” haberi diğerinden evvel noğ- retmek mücadelesi, güzeteci- Yk mesleğinin mihveri ve en büyük zevkidir. Fakat bu zevkin üzerine u- mumi menfaate nit düşüncelerin fre- ni bulunmazsa, güzetecilik bir meslek halinden çıkar. Curcuna ve heyecan ticareti haline iner. İngilterede Sekizinci Edvardın hü- susi hayatına ait meseleler ortaya a- tılmazdan evvel güzet delikte meiriy” freni ne demek oldüğürün çok güzel örneklerini gördük. Amerika gaözete- leri haftalarca milddet kralın sevda mâcerasma dair heyecanlı haberler eşrettiler, Bir Ingiliz gazetesi bunu yapsa milyonlar satar, diğer rakiple. rini gafil avlardı. Haberi neşretmiye hiçbir kanuni engel yoktur. Fakat gi zetecilerin centilmen İğine ve yurt sev gisine hitap edilen bir rica, her türlü meslek heyecanlarını ve menfzât dü. şüncelerini susturmıya kâfi geldi. Dü. “Çinin işi bitti." diye bir hüküm ver- meyiniz. Nitekim Türk milleti, Ak- deniz sahilleri işgale uğradı diye ken di varlığından Ümidini kesmemiş, daha şiddetle mücadeleye atılmıştı. Biz de düşmanı içeriye çekeceğiz. Bizim de bir gün Sskaryamız olacak- tır, Japon emperyalizmi taze Çin mil. esir orman mühendisi Selim, De-İli kudreti karşısmda Çinin harimin - de boğulacaktır. Çin o kadar büyük- tür ki zaptedilemez. En büyük bir askeri kuvvet bile, Çini zaptetmek gibi bir iddia karşısında bir gün ©€- rimeğe mahkümdur. Japonys- bugün bize orduca, teçhizatça faiktir, De- nizlere hâkimdir. Seri (o hareketlerle Rüs hüdudile olan rabıtalarımızı kes meye uğraşıyor. Fakat gün geçtikçe Japon kudreti eriyecek, bizim kudre- timiz artacaktır. Harp ilân edilmiyor, çünkü... — Neden fiilen muharebe var da resmen harp yok? — Harp olursa Japonya Şanghayı bir hareket İlssü diye (o kullanamaz. Burası milletlerarası bitaraf bir sa- hadır. Buradan çekilmeye (o mecbur kalır. Bunun için Japonyanın harp ilân etmemekte menfaati vardır. Bu- na karşı biz de harp ilân etmeği gö ze alamayız. O takdirde Amerika ve diğer memleketler bitaraflık ilân et- meye mecbur olurlar. Hariçten mal- zeme alamayız.., Çin meselesini esasmdan aydınla- tan bu izahattan sonra Bayan Pan'a döndük. Dedik ki: — Siz bize Çin kadını için neler anlatacaksınız? imi Girin. — Çinin kadmı Türk kadınının va- ziyetindedir. Şanghay bizim İstanbu- lumuz, Nankin Ankaramızdır. Bura- lardaki kadınlar çok ileri gitmiştir. Fakat memleketin diğer tarafların- da tıpkı sizde olduğu gibi kadın ge- ridir. Fakat tıpkı Türk kadını gibi istikbalden eminiz. Yurdumuzu sevi- nün en serbest gazeteleri, haftalarca müddet, kralın sevda macerası ve tahttan çekilme ihtimalleri hakkında yir tek keliine bile yazmadılar. B- meslek emniyet ve tesa- Düdüne bazı arkadaşlarca ne kadar az kıymet verildiğinin bir mis lini de B. Şükrü İstanbula vali vekili olunca Basin Kurumunda gazetecileri ziyarete geldiği zaman gördük. Bay Şükrü gazetecilere dedi ki: “Hamal- lığın kaldırılması hakkınaaki prensi- bin tatbikyna derhal adım adım baş- liyacağız. Bir Türk vatandaşının yök yayvanı gibi sokaklardu iki kat yük taşıdığını görmiye milli haysiyet na- mma tahammülümüz yoktur. O vatan daşm sihhsti nanıma da buna razı 0- lamayız, Yalnız bu meseleyi birdenbi- re ortaya atmayınız. Fikirleri buna hazırlayınız.” Ertesi gün gazetelerden birinde: “25,000 vatandaş işsiz kalıyor.” diye velveleli bir gerlevha ile; yenilik ve te zemmül yolunda gazetelerle işbirliği yapmak istiyen bir hükümet adamına arkadan hücum mahiyetinde bir yazı çikti. Gazetecilikte tam meslek guuru- birliği halinde her feragati, her fe dakârlığı göze alacağız. Çin kurtula- caktık, Arada acı günler geçireceği- mizi biliyoruz. Bunu içimize koyduk. Fakat ileride bizi güneşler, saadet- jer beklediğini biliyoruz, Sizin ge - çirdiğiniz mlicadele de içimizi ümitle, hea edeceği anlaşılıyor. . . Diğer bir habere göre, Şimali Çin- Losten civarında son iki gün zarfın. da vukubulan şiddetli muharebeler es masında, Jâpon kıtaları, takviyelerine imkân kalmıyacak şekilde tecrit edil- mişler, ricat hatları kesilmiştir. Ja- pon haberlerine göre, Çinlilerin Şi- mal istasyonunda ve Klanguvan'da tahaşşlit etmelerine müni olmak için Japonlar bu sabah geniş mikyasta <8- keri harekâta başlamışlardır. Japon tayyareleri bombalar atıyor ve İapon bataryaları ile zırhlıları bombardıma- ne iştirak ediyorlardı. Dün 15 Japon tayyaresi Hangen'yu bombardıman et | mişler, fakat Çin tayyareleri müte-| ârrizları kaçırmışlardır. JaponlarmVu sung'un şimalinde küin Psoşan şeh- rini zaptettikleri haber verilmektedir. Fransız mmtakasmda Beş kolera va- kası çıkması üzünden bütün Ingiliz askerlerinin aşılanması kararlaştırı)- mıştır, Nankinden bildirildiğine göre, Şang haydaki Çin #ehrinin bombardıman 6 dilmesi neticesinde kadın ve çocuk- lardan mürekkep 600 mülteci yara - lanmış ve hâdise nefretle karşılan - mıştır. Halkın üzerine ağır bombalar atılmış ve halk müthiş bir bozguna uğramıştır, 700,000 muhacir Nankinden şimdiye kadar 700 bin kişi tahliye edilmiştir. Tahliyenin de- de Japonlar Nankavda tam ve kati bir muvaffakiyet kazandıklarmı ve bu havalide iki Çin fırkasını imha et- tiklerini ve iki frrkayı da bozdukları. nı haber vermektedirler. Kaçırılan papazlar Uçü Fransız, biri Irlandalı ve 6 sı muhtelif milletlere mensup 10 papazı bir manastırdan alıp götüren haydut- lar 500 bin dolar fidyel necat istiyor Jar. Havanın fenâlığı yüzünden hay- dutlar takip edilememektedir. Japon- lar harp sahnesinde casusluğu, Ja - ponlara ihaneti, Japonlarm emniyeti- ni teklikeye koyacak her hareketi, en #iddetli cezelarla o karşılıytcaklarını bildirmişlerdir, Mançuride Tondra, 1 (TAN) — Bir gazeteye göre, Japonya, Munçuride ciddi zor- luklarla karşılanmış bulunuyor. Iki Marçukuo taburu Mukden'de Japonla Ta karşı isyan etmiş, iki Japon gene- rali öldürülmüştür. Bir Yangın 500 Aileyi Açıkta Bıraktı Lima, 1 (A.A,) — Catamarca de- partmanında Yenn kasabası bir yan-| gm neticesinde harap olmuştur. 500 aile melcesiz kalmıştır. yaralanmıştır. Birkaç kişi memleketlerde sırf ge zetecileri tenvir için, hususi olarak söylenen bir sözü, gazetesine geçiren arkadaş derhal umum! boykot ceza- sma uğrar. O gazeteci bir daha güze tecilere mahsus hiç bir içtimaa kabul edilmez, meslek emniyet ve tesanlldi. nü bozması dolayısile âdeta meslekle alâkası kesilir. Bizde de yeni Basm teşkilâtı hak- kında hazırlanan kanun, gazeteciliği cesaretle dalduruyor.,, Dört yüz milyon insanın mukad - deratma ait azmi iradeyi bu ka- dar cesaretle ruhlanda taşıyan iki temiz ruhlu insan gitmek Üzere aya- ğa kalktılar. Akşam Istanbuldan ha- reket edeceklerdi, Işleri çoktu. Ayriırken tekrar ettiler: bir meslek haline koymak için bazı imkânlar hazırlıyacaktır.Fakat bugün için vaziyet acıdır, Çünkü gazetelerin meslek prensipleri haricine çıkmama: larmı, gazeteciliği bir heyecan ticare- ti haline dökmemelerini ve hattâ ga- seteğilikte umumi menfaat perdesi al- tında, hususi menfaatleri ileri sürme- “Sakaryamızı bekleyiniz. Bir gün ge melerini temin edecek hiç bir fili ka. yıt ve inzibat yoktur, kom'syonundan ; gi rm BE > . . . gi ırketı Mayrıyeden: 11 Eylül 937 tarihinde mevidi meriyete girecek olan devil ; tenzilâtir bir aylık obonman kartları şimdiden idarei merkö » kontrol müdüriyetile Köprü, Boğaziçi gişesinde satilmi Saym yolcularımıza İlân olunur. Sergi Temdid Edildi Güzel Sanatlar Akademisi) Direktörlüğünden: Akademide açılmış olan büyük sanat sergisi gösterilen alâka © 3 siyle 15 Eylül akşamma kadar temdit edilmiştir. (5797) Emniyet Sandığına Borçi olanların dikkat nazarların* Vadeler? hitam bular ipotekli gayrimenkuller ile menkul mi ğ raya çevrilme salâhiyeti 3202 numaralı Ziraat Bankası kanunu nel maddesi mucibince 12-—6—937 tarihinden itibaren Me: 30” tikal etmiştir. Pek yakında kanuni takibe başlayacağımızdan : ların Bankamız Hukuk işleri servisine müracaatla borçlarını ödem, susunda Bankamızın göstereceği Kolaylıklardan istifade etmelerini © diden sayın müşterilerimize bildiririz. (5735) Emniyet Sandığı Hozat seyyar Jandârma Alayı satın komisyonundan; a : 1 — Mamekidek! Seyyar J. Alayı ihtiyaer için üç yüz yirmi bef di yüz altmış kilo arpa satın almacaktır. Pp “ 2 — Arpanın evsafı ile mahalli teslim ve şartları gi b gılıdır. “a Müdürlüğü, | al i 3 -— Eksiltme kapalı zarf usulile, 4 — 239.937 Perşembe günü saat on birde Mamekide SY yı Satmalma Komisyon binası içinde yapılacaktır. 5 — Tahmin edilen bedel on dokuz bin beş yüz kırk beş BP? kuruştur. 6 — Şartnameler Mamekideki Sy. J. Alayı Satınalma Komi: parasız alınabilir. Nümünesi de görülebilir. 7 — Kapalı zarflar 23—9—037 saat ona kadar Satmalma Kon” na makbuz mukabili verilmiş olacaktır. 8 — Şartnamenin 4. üncü maddesinde istenilen vesikalar teminatın bulunduğu zarf içerisine konulacaktır, 9 — Muvakkat teminatı bin dört yüz altmış beş Jirs kuruştur, (5773) i t ozat seyyar Jandarma Alayı satınal 1 — Mamekideki Seyyar J. Alayı ihtiyacı için iki yüz elli GÖTÜ mi yüz yirmi dört kilo yedi yüz gram un satın alınacaktır. 2 — Alınacak unun evsafı ile mahalli teslim ve şartları yüzılıdır. 3 — Eksiltme kapalı zarf usulile, 1. 4 — 7WEylül/987 Perşembe günü saat dokuzda Mamekide SY- layı Satıralma Komisyon binası içinde yapılacaktır. iş dl 5 — Tahmin edilen bedel otuz sekiz bin yüz kırk sekiz lira yet” ruştur, : 6 — Şartnameler Mamekideki Sy. 7. Alayı Satmalma Komisi İ parasız alınabilir nümünesi de görülebilir, Konf 7 — Kapalı zarflar 23—9—937 saat sekize kadar Satınalma i nuna makbuz mukabili verilmiş olacaktır. vakkat 8 — Şartnamenin 4. üncü maddesinde istenilen vasikalar mu minatm bulunduğu zarf içerisine konulacaktır, on Pİ 9 — Muvakkat teminatı iki bin sekiz yüz altmış birli” kuruştur, (0774) >. ği * Kapalı Zarf Eksilıme ilânı Liseler Alım Satım 3 . < a Komisyonundan! 17—9—1937 Tarih Cuma günü saat 11 de Istanbul Kültür 5 liği binası içinde Liseler Muhasebeciliğinde toplanan Komisyondl lira tahmin bedel içinde 600 Dershane sırası, 34 Siyah yazi ; 19 yemek masası kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. veri ge Mukavele, Eksiltmenin Umumi ve fenni şartname ve resim Gi na ait evrak alım, satım komisyonu kâtipliğinden görülüp öğrenilir. j Muvakkat teminat 629 lira 18 kuruştur. Mar. istekliler teminatlarını vaktinden evvel Jisöler muhasebedliği pi” ne yatırarak en az beş bin liralık buna benzer Mobilya işi yep ir Istanbul Nafia Müdürlüğünden almış oldukları vesika ile icar r sının 937 yılı veğika ve teminat makbuzu ile teklif mektuplarını uygun şekilde eksiltme saatinden bir saat evvel komisyon best. rg ri izmir. (5786)