15 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

15 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

No, 14 Çankrıda Camgöz Mustafanın Otelinde ankırıda Camgöz Mustafa. nm oteline indim, Sobayı çattılar, Yemekten sonra otelciyi çağırdım. lskilip için bir araba pa zarlık etmesini söyledim, ne kadar zamanda götlürebileceğini sordum. Zeki Camgöz, bıyık altından ya » rım tertip gülerek; — A beybaya! dedi. Fiyatını, za manı bırakta, gidecek araba bi- Yunur mu, bulunmaz mı? Onu sor. — Ne demek? Parasını verince... Banâ muntazam 506€ var demişler. di — Onlar masa başında söylenen Yâflar, Belki altıda bir kısmı şe- semsidir, Ust tarafı arabacıların uydurdukları tarla gedikleri. Bu yağışta, bu çamurda.. Araba bu- lunmazsa at arıyalım mı? — Allah saklasın! Bu havada at sırtında daha ük günü sırıtır, ka. rım, Ertesi günü Çankıryı gezlim. Öğle vakti hoşça bir haber aldım. 'Arabacı Palabıyık Şükrü demiş ki; — Benim atlarım Yavuzdur. Mu allim Bey istediğim parayı verirse ben ulaştırırım. 'Ben kırk, elli Tira istiyecek 'an- mıştım. Bilemedin otuz, otuz beş. Meğer bu patırtı onlira içinmiş! Palapıyık Şükrü gözü pek, yaman tavırlı, yiğit duruşlu bir adam. Ertesi sabahın alaca karanlığın- da bindim. Aferin Palabıyık! Ara. banm içine döşek, yorgan, velen- se, ne lâzımsa yerleştirmiş. Beni sarıp sarmaladı, Rahatımı iyicö te- min ettiğine kani olunca yollandık. Bir uğursuzluk çökmezse iki gün. Tük yolumuz varmış, gün akşam ezanma yakm Yayanpmarı köyüne geldik. günbeilülier emele be ilkenin çok,izzet, Ikram gösterdi. Yolun asıl kötüsü, bataklısı er- tesi gün başlıyormuş. Erkence köy den çıktık, Etraf çirilçiplak. Tek ağaç değil ya, diken bile yok. Oğ- rendim ki, bu arazinin biraz altı tuzmuş. Çoraklığın sebebini ania. dım. Ikindi üstü Palabıyık haykır. dı: — Eyvah, saplandık! — Tuza mı, şapa mı?! — Bal gibi çamura, çamura! Tekerlekler yariya kadar gömül- müştü, Bereket versin yarım gaat son. ra iki köylü göründü, Şu Türk köy lüsü hem yaman insan, hem yaman adam vesselâm. Öyle adamca, öyle kardeşçe yardım ettiler ki, bizi bu berzahtan çekip kurtardılar. Para vermek istedim, Dik dik baktılar: — Adam, yardıma para mı alır? Dediler, Sigara verdim, memna- niyetle yaktılar. Akşam kavuşur ken (Kaynağzı) köyline geldik. Is. kilibe ulaşamadık. — Beybaba! Firengi bu köyü gok kemirmiştir. Ihtiyatlı buluna- lm, — Dediğin o şey İnsana hap! di- ye geçmez, onun usulü, erkânı va”. dır. Onlar da bizde yok. Korkma! Bu köyün misafir istemezliğine da- ir çıkan sözlere rağmen bize Tev- kalâde ikram etiler. Buradada rahat bir gece geçirdik. Kaynağzından sonra yol can sr- kici bir hal alıyor. Kocaman, de- rin bir çukura iniliyor, inildikçe et. raf yükseliyor. Insana bir kısığa giriyormuş vehmi veriyor. Bunun- Ja beraber bol ağaçlı, bahçeli bir yer, Baharı, yazı güzel olacağa ben ziyor, Kasabaya gelince, Hakkınm ha- nına indik. Sobayı fayrap ettiler. Niçin geldiğim anlaşılınca orta mek tep mualiimlerinin oturdukları kah veyi tarif ettiler, Hemen gittim. Orada jimnastik muallimi Bay Şükrüyü buldum. Beni mektebe götürdü. Mektep binası ilk bakış. ta insanı hoşlandıran bir kocu'ık- ta, Dikkat ediyor musun? Güzellik, ihtişam, şu ve bu demiyorum, Ko- TET TY Şükrü beni müdürle tanıştırdıktan sonra çekilip gitti, Ik görüşte hüküm vermek kadar yanlış hereket ol - maz, olamaz amma bunu şuura söylersin, Tahteşyuura, gönüle'an- latamazsın ki... Genç olmasına rağmen tüysüz bir kafa. Merhum Hasanı hatırla” tan bir burun. Içi güler gibi görü. nüp te fıldır fıldır, velfecri okunan bir çift göz. Çene mi çene! Tayya- re motörü mübarek, — Exmriniz elinizdö mi? — Hayır, hareketim günü pos- taya verileceğini söylemişlerdi. — Emriniz gelmeden sizi işe baş latamam: Eh, olura, disiplinci bir adam . dır, hakkı var. ” Bugün müdür bey, pek mültefit davrandı, Arkadaşlara takdim et- ti. Mektebi gezdirdi. Oturduğu e- vin bir odasını bana verdi. Harç. Yığım olup olmadığını sordu, Te- gekkür ettim, Hattâ bir aralık ken di kendime: — Budalalık ediyorsun? Hissin Seni galiba aldatıyor. Bu İnsan fena bir adam değil, diyordum. Iki gün sonra derse başladık Ne masum, ne sevimli, ne ter- biyeli çocuktardr. Ben derslerimi şetaretle veririm. Suratımı asmam. Onun için dersime öyle alâka göz. İ TÜRK ANTRASİTİ SATIŞ YERLERİ: 1 — Galata Yolcu salonu karşısında Tahir hanında Gilkrist Voker ticarethanesi: Telefon: ve Beyoğlunda alıcının yerine İstanbul Liman Sahil Sıhhiye Merkezi Satınalma Komisyonundan : 1 — Merkezimize ait İzmir Motörü teknesinin tamiri ve makinasının Dizel'e tahvili keşfi mucibince kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur 2 — Keşif bedeli (6,900) liradır. 3 — Bu işe ait şartname şunlardır: A — İdari şartname. B — Fenni gartname. C — Proje. 4 — İstekliler bu şartnameleri ilişikleriyle berâber 55 kuruş bedelinde merkezimiz levazımından alabililer. 5 — Eksiltme 25 İkincikânun 1938 salı günü saat 15 de Galatada Ka- ra Mustafapaşa sokağında İstanbul Liman Sahili Sıhhiye Merkezi Satın Alma Komisyonunda yapılacktır, 6 — Muvkkat teminat parası 517 T — Eksiltmeye girecekler bu gibi işleri yaptıklarına dâir resmi vesi- kü ibraz etmeleri garttır. (74) Diyarbakır Nafıa Müdürlüğünden: 1 — Talip çıkmadığından yeniden arttırma ve eksiltmeye konulan 34,230 lira 92 kuruş keşif bedelli Diyarbakır Lise Paviyonu inşaatıdır. 2 — Bu işe sit evrak şunlardır: a) Eksiltme şartnamesi b) Mükevele Projesi €) Ek hususi ve Ek fenni şartname d) Bayındırlık ve yazı işleri genel ve fenni şartnameleri, 6) Bu evrak Nafia dairesinde görülebilir, Ve istenebilir, 3 — Bu iş 17.—1—1938 Pazartesi günü sast 11 de kapalı zarf wsvliyle ahsusada imal ettirdiğimiz gayet şık ve beraber taştmağa elveriş- Diyarbakır Nafia Müdürlüğünde yapılacaktır. 4 — Eksiltmiye girebilmek için (i minat vermek ve aşağıdaki vesikaları ibraz etmek lâzımdır. teriyorlar, öyle sevinçle dinliyor - lardı ki, öğretmek şevkim artıyor- du. (Arkas var) #stanbul Üçüneti Tera Memurtuğun dan: Istanbulda Emin Bey hanmda Sadi. M. Behar J, Mülterin zimmeti. tutarı bulunan 381,98 Tiralık “boren - nuzdan dolayı dairemirin 987/70 sa- yılı dosyasiyle yapılan takibat üzeri ne gönderilen ödeme emrinin ikamet gühinezm meçhuliyeti hasebiyle bilâ tebliğ iade edildiği mübagirin meşru hatından anlaşılmış olmakla tebliğe tın ilânen ifasına karar verilmiştir. Binaenaleyh işbu ödeme emrine bir ilirazmız varsa tarihi ilândan itiba - ren bir ay zarfında icra dairesine bil | dirmeniz veya ayni müddet zarfında borcunuzu tediye eylemeniz ve mal beyanmda bulunmanız lâzımdır.. Ak. si halde icra ve iflâs kanununun 76 ve 337 inci maddelerine tevfikan mu amele yapılacağı ilân olunur. (3693) Beyoğlu 1 ci Sulh Hukuk Hâkim. liğinden: Sirpuhinin Beyoğlu Asma» kmesçit Kamhi hanında Pepo Zozepe Eskenazi ve Ojeni Eskenazi ve Vita li Eskenazi ve Viktor Eskenazi ve Klara Eskenazi ve Cemi Eskenazi ve Cems Eskenazi ve Sara Eskenazi ve Jozef Eskenazi aleyhlerine açtığı iza lei şuyu davasından dolayı müddeia.. leyhlerden Cems Eskenazi ve Sara Eskenazi ve Jozef Eskenaziden gayri #maâ ilânen tebliğat edildiği halde muhakemeye gelmediklerinden ve ma hallen ehlivukuf marifetile keşif ya- pıldığından bahsla müddeinin talebi le hukuk usulu muhakemeleri kahu nunun 141 ci ve müteakip maddeleri mucibince (20) gün müddetle ilânen muameleli gıyap kararının tebliği mu hakemece karar verilmiş olduğundan muhakeme günü olan 92.938 tarihi ne müsadif çarşamba günl saat 10 da müddelaleyhlerin bizzat veya bil. vekâle muhakemede bulunmaları ve kanuni müddet zarfında iliraz etme. leri ve aksi taktirde gıyaplarnda muhakemeye devamla karar vertce - ği Mkametgâhlerm meçhuliyeti hase . bile gazete ile ilân olunur. KAYIP: Mevlevihanekapı Ömer Naci Bey ilkokulundan 1340 senesin de aldığım şehadetnamem yanmak suretile zayi olmuştur, Yenisini ala. cağımdan hükmti yoktur. Şehremini A — Nafia Vekâletinden alınmış inşaat müteahhitlik vesikası. B — 1987 yılma ait ticaret odası vesikası. 5 — Taliplerin Pazartesi ihale saatinden bir saat evvel Komisyon reisli ğine makbuz mukabili vermeleri, Postadaki geçikmeler kabul edilmez. HAYATIMIN En Büyük Heyecanı YENİ SİNEMA YILDIZI Üç merasim gününde adi bir pudra kullanmak mecburiyetinde kaldım. Pudra, cildimde parça parça yapışı- yor ve yüzüm “makiyağir,, bir şekli ve krema köpüğü ile karıştırimış ye- ni ve tamamen görünmez bir pudra kullanmıya başladım. Beni görenler saşıyordu. Çünkü ben artık ayni de- Büdü Pudra âleminde keşfedilmiş en bü. yük strdır. Bu yeni pudrarm formülü ve istimal hakkı büyük mali fedakâr kklarla hemen Tokalon müessesesi tarafından satın alınmıştır. Şimdi Tokalon pudrası nâmile ve her gün daha teze, daha nermin, daha güzel ealık, kocamanlık diyorum. Bay ! Pazar tekkesi sokağı 28 No, Halit görününüz. 2 — Kadıköyünde Rıhtım caddesinde No. 36 - 38 Fazıl Za- im kömür ticarethanesi: Telefon: 60728 o, İstanbulda Eminönü ve Sirkeci'mıntakalarmda, Galatada teslim şartile Türk Antrasitinin beher tonu (24) liradır. gösteriyordu. Bu pudradan tamamen sarfı azar ettim. Ve havalandırılmış 44915 - - - | Baş, diş, nezle, grip, romatizma | Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarmızı derhal keser. ği İcabında günde 3 kaşe alınabilir Le e rise A Siz de bu kremden şaşmayınız teslim ve Kadıköyünde depoda BALSAMIN KREMİ Bütün cihanda elli senedir daima üstün ve eşsiz kalmıştır. KREM BALSAMİN Büyük bir bilgi ve uzam bir tec- rübe mahsulü olarak vücude ge- tirilmiş yegâne sıhhi kremlerdir. KREM BALSAMİN 2 ğöhretini söz ve şarlatanlıkla Z değil, sıhhi evsafnm Londra, S4 Paris, Berlin, Nev-York Güzellik 7 lira 50 kuruştur. Kİ z DIKKAT: KREM BALSAMİN gg'ört nev'i vardır. 5 KREM BALSAMİN Otedenberi tanınmış hususi vazola-gi rında satıldığı gibi son defa sureli m hususi tüpler derunünde dahi salılmaktadır. Fiatça daha ehven ol Z duğu kadar pek kullanışlı ve zarif olan tüpleri bütün nevilerile tanmmış, ewZİ — KREM BALSAMİN za Itriyat ve tuhafiye mağazalarında Şi yg vulunur. Z INGILIZ KANZUK ECZANESİ 2567) lira (32) kuruşluk muvakkat te. BEYOĞLU — İSTANBUL | 5752 | Istanbul Üçüncü Tera Memurluğun amm EİN dan: Galatada Ömer Abit hanında 2 vaar RE ARIYYE UEYENE GN | Türk Endüstri ve Tecimi kağinın zimmetinizde olan 756,15 li. Anonim Şirketinden : ralık alacağından dolayı dairemizin 937/513 sayılı dosyasiyle yapılan ta. ti V kibat üzerine gönderilen ödeme emri İN) | G©r*X Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketi amma, gerei nin ikametgühmuzn meçhuliyeti ba- | gn namına 1938 takalli senesi zarfında Sirkeci, Haydarpaşs. sebiy'e bilâtebliğ inde edildiği müba | Derince, Samsun ve İzmir limanlarına Avrupadan gelecek malzeme « girin meşruhatmdan anl 0 21 nin gümrüklenme ve verilecek talimata göre uit oldukları ilk istas- İĞ yonlara sevk işi münakasaya konulmuştur. Münakasa 24 Sonkânun 1938 tarihine müsadif pazartesi günü seat 11 de Bahçekapı Taşhan makla tebliğatın ilinen ifasme karar verilmiştir. Bilmenaleyh işbu ödeme üçüncü Katta 42 numarada yapılacaktır. İstekliler şartnameyi şirke“ timizden parasız olarak alabilirler, emrine bir itirazmız varsa tarihi ilân dan itibaren bir ay zarfında icra dal resine bildirmeniz veya ayal mtiddet zarfında borcunuzu tediye eylemeniz | ve mal beyanında bulunmanız jâzım. dır. Aksi halde fcra ve iflâs kanunu- bun 76 ve 33T inci maddelerine tev- fikan muamele yapılacağı ilân olu. nur, (3964) Bia Bir sayı hazırladı 48 SAYFA Ayrıca bir örnek paftasile Kia Uykusuzluk, asabi öksü- rükler, asabi zayıflık, baş ve yarım baş ağrısı, baş dön- mesi, baygmlık, çarpıntı ve sinirden ileri gelen bütün rahatsızlıkları iyi eder, İktisat Vekâleti İç Ticaret Umum Müdürlüğündeniii 30 Ikincitegrin 1330 tarihli kanun hükümlerine tevfikan Türkiy çalışmasına izin verilen ecnebi şirket lerinden Romanya tabiiyetli (Stesf Romana) Şirketi Türkiye umumi vekili bu defa mliracaatla İzmir besini 31/12/1937 tarihinden itibaren kapatacağını ve acenta H. A, W3ğe ker ve Hüseyin Zeki'ye vermiş olduğu vekâletnâmenin 31/12/1937 de nihayet bulacağını bildirmiştir. Keyfiyet tetkik edilerek kanuni hükümlere muvafık görülmüş olm ilân olunur. e