15 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

15 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

— Sen şu aksiliğe bak Ayten, kaç saattir yalnız üç balık aviıyabildim. — Ya ben ne yapayım ağabey: Tu- ta tuta bir ceki çaydanla bir pabuç tuttum. İkisinin de tuttuğu geyler resmin 61 Numaralı Bulmacamızdan Hediye Kazananlar 61 mumuralı memusmızdaki “Bul. maca, yı ancak 30 kariimiz doğru halledebilmiştir. Bunların kazandık. arı hediyelerin bistesi şudur: BİRER BUYUK SULU BOYA KAZANANLAR: Düzse Namık Kemal okulunda 748 Rüştü, Konya Ereğlisi İsmet ilkoku. lunda 414 Zehra Yıldız, Kayseri Is. tiklâl ilkokulunda 301. Mükerrem Gökhan, Nazilli noterinin oğlu Nimet, Usberk, Istanbul Süleymaniye 7 inci ilkokul 5 inci sınıf Safa Kozan, BİRER KUÇUK SULU BOYA KAZANANLAR: Çanakale ortaokul 1177 Orhan Balkaş, Konya Şükraniye mahallesi 41 İnci sokak 4 numarada Nihat, A- dana Gazipaşa okulu 681 Sacit Ak - man, Çerkesköy ilkokulu 251 Şükrü a, Adapazan İstiklâl M. Aydın s0. tak 31 numarada LALfU, BİRER BUYUK KUTU KALEM SOYASI KAZANANLAR: Konya Ereğlisi İsmetpaşa ilkoku. 'unda 315 Selim Erel, Istanbul Şek. semini Saray meydanı cadden 55 nu- marada Nuri, İstanbul Beylerbeyi | #urusında burasında gizüdir. Arayıp bulunuz. Resmin üstüne kalemle işa- eetleyiniz. En çok (15) gün içinde! (TAN — Çocuk) aöresine yollayınız. | Kazananlardan (50) kişiye birer he-| divemiz var. Geç kalanlar müsabaka | ya giremezler. caddesinde kahveci Zahir oğlu Tezet, Ankara D. D. yollarında Veli Katan oğlu Cahit, BİRER KUÇUK KUTUKALEM BOYASI KAZANANLAR: İstanbul 6 mer ilkokul 97 Selma An daş,Ankara » Zonguldak hattında Ce beciler istasyon gefi Resit vantasile Yenice oku'unda 2 inci Sinef İlhan Çerci, Çatalca ilkokulunda 320 Atli Özvalem, Konya Ereğlisi Temet Pa, | $a ilkokulunda 287 Sasvi Sükan, Kay Seri lisesi 850 Müzevven Gökhün BİRER MÜREKKEPLİ KALEM KAZANANLAR: Bakırköy ortamektep 2 inci sınıfta Revnak Uğur, Uskidar Sultantepe okulu 173 Berin Kumbasar, Sultan - selim Cebeci “sokak, 49 numarada Mehmet kızı Fikret, Bakırköy Zeytin Hik Omer Naci sokak 38 numarada Haver. Şişli Terakki iisesi 708 Ep. der Sayar, Kumkapı Nişancası Çeş. me sokak No, 34 Haydar, BİRER KART KAZANANLAR: Konya lisesi 350 Mustafa Güler.) Istanbul Bayezit Demiröz apartman | 13 numarada Ali, Beyoğlu 16 tnc ilk | | tacaklı İgülmen yanmda kalır mı? (Bası 2 incide) geliyor görünce korkularından kaçıp gizlendiler. Değirmen, at sürüsünü gördü. Bir kahkaha attı. — Şunlara bak, kanter içinde kal- mışlar. Ne o, beni yerimden kareılda Kırk yıllık değirmen sizi dinler mi hiç? Sahiden de dinlemedi. Atlar nas- sa bir halat bulup getirdiler. Onun bir kanadına bağladılar. Halatın bir ucunu hep birden tutup çektiler. İp kopkü, atlar düştü, kanat yerinden oynamadı. Değirmenin kahkahasını duymalıydnız. Ne gülüyordu, ne gü İ tüyordu. Bu yenilme atları pek sinirlendir. di Gül sen eski değirmen. Bak bu Deliler, Sen bizi yendin. Cünkü ip çürük Bizim kuvvetimize dayanacak ip yok Ellerimizie de sana sarlamıyoruz. Bekle şimdi sana gösteririz. Hayvanlar kralı file haber açuru'du! O Hemen bir k t yakmlardaki hayvanlar. kıralı fle yolladılar. “Buyursun, gelsin, şu 4s Kara değirmene haddini bildirsin, dediler. Bir yana çekilip beklestiler, Fi bu haberi alınca gecikmedi. Çı Kageldi, Bekleşenlere döndü: — Nedir, derdiniz, bu. değirmene mi söz dinletemediniz. Yazıklar ol Sun size, Beni bu kadarcık sey için mi çağırdınız. Ben de büyük birşey, var sandım, Durun suna indın ne ol duğunu gööstereyim. Kemikleri ça trdasa mermiyasağım. TANIın Çocuk İlâvesi İnatçı Değirmen pencereleri zangır zangır titretti, Ar tok hayvanlara yapacak iş kalmamış tı, En küçüklerinden en büyüklerine, en zayıflarmdan en kuvvetlilerine Kadar hepsi tahtadan bir yeldeğir- menine yenilmişti Fakat el elden üstündür. Değirme nin ne İnadı, ne de keyfi uzun sürme di. Birdenbire sert bir rüzgâr çıkmş te. Dönüp baktı. Karayel esiyor. Ola çatlasa onun önünde durulmaz. So- İ murttukça somurttu. Başını eğdi ve inliye ieliye dönmiye başladı. nl yordu. Çünkü: Hem kanadı çatlamış ti, hem keyfi kaçmıştı. Hem de yılla rın yorgunluğunu daha almamış Onu somurtkan gördükçe rüzgürim biddeti arttı: — Dönna, dönnn! Diye tslık çaldı. İnatçı değirmen döndü, dö İ dü ve inledi | — Döneceğim, döneceğim, dönece- iğ sü, dön Orle ya, korku dağları bekler. Ri gür önünde durulur mu? Sabahki bu lut yine oradan geçiyordu — Neml, dedi, de sürüp götüren; seni dinler mi sanır. ŞE O zamandanberidir. inatçı değir. men hiç durmadan döner. Değirmenin Yolu Dedi. Hortumuyla kanadı övle Bir tuttu. öyle bir çekti ki ester enter bir) tahta sesi duyuldu, Koca fil ömrüne de hiç bu kadar kuvvet barcamamız- ti Buna tahta ne yansın. Kanat çat Indi. Fakat değirmen yine dönmedi. | Bu köylü kız annesi ün getir Zorandan terliven file bakın bakın | yollamıştı. Zavallırık değirmenin bir kahkaha attı, bir kahkaha attı ki | unu kaybetti. Bu yolu siz bulabilir ER İ misiniz? Elinize kalemi alıp arayın. Onlünlize cizg çıkınca dönüp be 61 sümaralı mecimuamızdaki renk | yal araştır Dn li tabloyu en güzel boyıyan üç kari. imiz ve alacakları hediyeler: 1 — Haydarpaşa Nemlizade sokak | 86 numarada Bayan Alkobe, bir sulu | boya takımı. hi 2 — Istanbul Aksaray 64 üneli ilk | oku! 530 Menal Sümer, bir kuru boya (İl takımı. | 3 — Katanbul Dizdariye çeşmesi)| TAN - Çocuk Bilmece Kuponu (Bu kuponun kesilerek ee hal kâğıtları ile beraber gön. Çamlıca caddesi 58 numarada Sadi- ye. Bandırma Şehit Süleyman Boy Kolay resim yapmanın yolu okul 74 Avten Avdm. Usküdar Par #2 Jimani 6 numarada Nüvide Maz - | derilmesi Yâzmdır. Kuponsuz sokağı 16 süzsarada Türkün Dik, > mektup'ağ gelmemiş sayılır.) kuru boya takımı. Bay kablumbağanın resmini nasıl Biri büyük biri küçük İki uzun yuvarlak. Bir sapka vebir kaç çizgi, Yaka, kıravat ve ayak» kaplar, Güzel bir kabuk, Baston. Ve ufak tefek süslü çizgiler, Işte Bay, kaplumbağa, SAĞLAYA LR Bugünlerde Çinden çok bahsedi yor. Bu arada Nankin şehrinin de Çinin Porselen Kulesi adını sik sik duymuşsunuzdur. (Nan Kin) Deyince akla ilk gelen gey onun porselenden yapılmış kulesidir. Bu kule ne yazık ki, 1855 yılında bir is. yanda yıkıldı. Halbuki dilden dile do aşacak kadar güzel ve kıymetli bir ö müştü. 1412 den (1431) e kadar. Miny sülâlesin- den bir Tmpara- toriçenin namı - pa dikilmişti Yüksekliği 54 metre kadar var dı. Minarelerin sivri yerine ber: ziyen külüh ay. rıca 65 metre uzunluğunda idi. Bu külâhm tepe sinden sekiz zin- cir — sallanırdı Her birinde do- kurar tane çan anılıydı. Damn çıkıntı. yerlerine takılanlar da be saba ketilmca kuledeki çanla - ren sayası (144M bulurdu. Bu çaslar akşam rüzgi da hafif hafif sallandıkça çok hoş sesler çıkarırlardı. Kulenin dilden dile dolaşma lan şey yalnız bu değil Fat sina sebep kaplıyan kıymetli porselenlerdir. Bu pörselenlerin güneşin altnda pırılda gerçekten eşsizdi.. Köpepkler 1 — Koca fil! Koca fil, sen ne gü. de çok biski zelleşmişsin. Faydalı bilgiler Aya ve 1 Erkek Çocuk — Sen arabayı yal- nız sürebilir misin kardeşim ? Benim burada daha biraz işim var. Kiz çocuk — Siirerim korkma si #abey. Babam öndekilerle gitti. Ben ona çabuk ulağırım, 2. “Amerikalı yerli — Babanız bugün yola gıkmamalıydı. Bak fırtına baz- iyor. 3. Yerli aldanmamıştı. Aradan bir kaç dakika geçer geçmez müthiş bir fırtına kopttu. Arabanın atı bir yık dırumdan ürktü. Deli gibi koşmaya vah, uçuruma doğru gidi- yorlar. Koşupp onu durdurmalıyım. 5 — Kahraman çocuk dediği gibi yaptı. Atını dörtnal sürüp arabaya yetişti. Urken atm Üstüne atladı. 6 — Onu büsbütün durduramadı amma, başmı başka yana çevirdi. U- guruma düşmekten korudu. Böylece kardeşini ölümden kurtardı. 7 — Çok geçmeden babalarma ka vuştular. Yıldızlara Gidebilecek miyiz? * Bir zamanlar Jül Vern adında bir | olsun. Içindeki insanlar havayı nere- muharrir, kitaplarından birinde aya | den bulacak ? Diyelim ki bu makine. giden insanlardan bahsetmişti. Gü- | ye içindekilere yetecek kadar hava ya top mermisi gibi havaya fırliyan | almabilsin. Iş bitti mi? Hayır, Fazla İN e ikinenin içinde bu insanlar, hiç | yilkselince dışarıda hava azalacak. bir zarar görmeden aya kadar gidi- | tar. Makine de uçamıyacaktır. Kuş yorlar, oraları, görüyorlar. Bu, tabil | bile havasız yerde uçamaz. İçinde su uydurma birşeydi. Bu yolcultk gimdi | olmıyan havuzda yüzülür mü? Bu da ye kadar yapdamadı, yapılamaz da. | onun gibi. Işte aya yahut yıldızlara Çünkü: Bir defa o kadar uzağa | gidemeyişimizin sebe İ gidecek bir makineyi yapmak kolay | Sizinle şöyle yalancıktan bu olmaz iş değil. Diyelim ki makine yapılmış | şeyi de olur sayalım, Makinenin ha- : : ? : : i İ©KOCAFIL V Kocafil Bisküi Ziyafeti Veriyor 3 — Bak aynaya koca fil Herhal. o 3 — Ben çok bisküli yemedim am- edin de ondan böyle ma şimdi şurada unutulan torbadan güzelleşti değil mi? güzel bir ziyafet çekebilirim. vasiz bir yerde uçtuğunu düşünelim. Ya soğuk... | Bü; yüğ binlerle, hattâ milyonlar. ca mil süren yolculukta geçecek soğuğu ne siz, ne ben, ne de başka ları gözünlün önüne getiremez. O ka. 'dar fena bir soğuk ki her canlıyı he- men dondurur, İşte bunun için isteni len makine yapılsa, aya veya yıldızla ra yollansa bile İçindekiler daha ora İ ya varmadan ölürler, 4 — Al sana at, alın siz de köpek- ler. Biskilide heveniniz kalmasın. Doya doya yiyiniz.