15 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

15 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

: Son yapılan boks maçlarından an- ladık ki askeri liselerde, kalabalık bir sporcu kafilesi var. Ve bu sporcu gençler sporun her şubesinde ehliyet, iktidar kazanmışlardır. İyi yetiştiril- yörlar. mi mediisatiş sporu sis- Mücadele porları Askerlere Yazan: Eşref Şefik ki akşam Beyoğlu halkev'n. — Askeri liseler boks milsa- dikkatle, zevkle seyret- » Iyi ki, en sev. diğm ve bütün gençlik heyecanımı topliyan boksta asker “gocüklarımı gördüm. Ingiltere gibi bir yerde “Asf sa- nat.. denilen boks sporunun ne kndar mükemmel bir şey olduğunu durada uzun uzadıya anlatmak vs methet mek niyetinde değilim. Avrupa ve Amerikanın güzide sınıfını ve #kr adamlarmı en ziyade alâkşdar eden| boksun, her spordan fazla 'nssn oğ. | lunun erkek kabliyetlerin yükseltti. | ği male Dümer iyisin ank, boks kadar yüksek muharrir ler işgal etm ir. Tahsil derece leri ilk mektebi geçmiyen bir çok pro fesyonel boksörlerin b.rkaç sene ring te uğraştıktan sonra ne hale ge'dik:| lerini görüyor ve okuyoruz. Böyle bir sporu askerlerin ne Lari da yaptıklarını ve ne kabiliyette gençler çıkarabildiklerini görmek, be| nim için en zevkli: bir fırsat oldu. Askeri liselerin talebelem adet ıt. barile göz dolduracak kadar kn'a * balık takımlarla müsabakalara gir miştiler. Kiymet derecelerine gelin. ce, antrenörsüzlüklerine rağmen, b- raz ehemmiyet vermek ve uğraşmaa şartile içlerinde çok iyi dereceler va: dedep istidatlar farkediliyordu. Hele disiplin ve tevazuları!. Hakikaten “Asli sanat,, denen bir spora yakı. gan şekilde idi, Evvelki günkü müsabakalarda e nelerce unutamıyacağım güzel bir hareket oldu; Deniz Isesinden bir ta ebe ile rakibi dövüştüler. Deniz b- seli daha şuur'u ve daha boks kai. delerine uygun vuruşuyordu. Rakibi sert ve canlı hücumlar yapıyordu. Fakat isabetsizdi. Ekseri hamleleri ni de Deniz liseli mukab) sol yum- ruklarla durduruyordu. Bu suretle hamle rakibinde olduğu halde Deni? Wizeli mukabelelerindeki teknikle faik çarpışıyordu. Fakat dövüşün bu za. viyeden tetkik ed lmediği zamanlar daki manzarası Deniz iiselinin aley- hinde görünebilirdi. Hakem heyeti. Deniz liseli tehnde kararımı verdiğ: zaman, müsabakanm görünüş mâna sina ve mağlüp addedilen talebenin daha fazla um yaptığına kapılan subaylar, ceni'wenler sporuna lâyık olan şekilde, ancak şu cümlelerle İti. raz etmek istediler: — Hakem heyeti İsimlerde şa- mış olmasın sakm! akem heyetinin isimlerde şaşır- mıyarak Decizliyi galip ilân etti. giri bildirince. can'arınm sekı'dığı nı ve verilen hüküm'e tatmin edile Med klerini en küçük bir (tavırla meydana vermeden büyük bir ve. karla sustular ve karara hürmet ettiler, Boksun askerlere ne kadar lüzum fu bir milmanese olduğumu, Ameri - kan, İngiliz ve Alman ordularında ve bilhassa bahriyelerinde bu spora ve rese, RE Ee iKlüplerde: Yakışıyor ş-ALLO! ALLO! 4 Güneşin Şampiyonluğuna Beşiktaş İtiraz Etti İki hafta evvel nihayet bulan lik maçlarında, Güneş. Fener- bahçe, Beşiktaş klüplerinin yir- mi dörder puvanla başta oldük- larım bildirmiştik. Hafta içinde futbol ajanlığı tarafından beynelmilel averaj usulüne göre Yapılan hesapta Güneş klübimün eniyi vaziyette oraya umaeyeranar ve rae mea ve İ —. tanbul şampiyonu olduğu tebliğ edilmişti. Haber aldığımıza göre, Beşik- ik maçlarında en faz- İn gol yapan kendileri olduğu için şampiyonluğun kendisine istiyerek Futbol A- janlığının verdiği karara Umu- mi Merkez ve Futbol Federas- venu nezdinde İtiraz etmistir. Ürenemanasasasasayaarama pandanana amaa ane ..saaanasasaanasaşakesensanaaeakaaeeme seen Boyabatta Bir Spor bü Kuruldu Boyabat, (TAN) — Kasabamızda Boyabat spor klübü namı altında bir geriçlik yuvası kurulmuştur. Şimdilik yalnız futbol ile meşgul olacak olan klübün açılış töreninden bir resim gönderiyorum. | Sümer Spor Klübünde Klübün esas nizamnamesinin baz maddelerinin tadili ve döğer husu- satın görüşülmesi için 23, 1, P3$ pu- zar günlü saat (14) te Koca Mustafa paşa caddesinde C.H. P. kamun binasında fevkalâde bir kon. gre yapılmasma karar verilmiş ol - makla kayitli üyelerin gelmeleri rica olunur. — — İzmirde Bir Antrenör İzmir, 14 (Tan muhabirinden) — Evvelee Karşıyaka klübünde çalışan Macar antrenör Şüvenk, gelecek haf ta içerisinde İzmire gelecek ve İzmir futboleülerini çalıştırmıya başlıya. caktır. İ ay rilen ehemmiyetten anlıyoruz. Hele | son zamanda Almanlar, boksun as. keri kabiliyetleri en fazla ink'şaf et tiren bir ekzersiz olduğuna iman et tiklernden orta mekteplerinde mec. buri hale soktular, Asker liselerin evvelki günkü boks İ sampıyonasından key fli ve ümiti giktım. Fakat bir şey 'çimde yer et miş oldu; kendi kendime dedim ki: — Keşki, başı bozuklardan iyi bok sör çıkarmak Üzere ömrü eskiterek sarfettiğim emeklerden bir parçası temli bir şkeilde beraber yürümesi, orduya sporcu kumandanlar kazan- dırmak bakımından şüphesiz ki çok önemlidir. Resimlerde (o Kulelinin genç sporcularından bir grupu id- man vaziyetinde görüyoruz. Futbol : Beşiktaşdan Niçin Oyuncu Çağırılmadı? Gelecek hafta Ankarada yapılacak Istanbul — Ankara muhtelitleri ma- gt için Istanbul Futbol Ajanı, Be- şiktaş klübünden h.çbir oyuncu da- vet etmemiştir. Bu mesele hakkında kendisine mü racast ettiğimiz Futbol Ajanı, Beşik- taş klübünde oyuncu çağırmaması sebebini şöyle anlatmıştır: “— Biliyorsunuz ki, Istanbul — Bükreş maçı içn muhtelif klüpler. den oyuncu çağırdık. Bu arada Be- ktaş klübünden bazi oyuncuları is- temiştik Çağırılan oyuncuların bir kısmı geldi. Buna mukabil Hakkı ile ipek kümmsieinle hüdimana Ten gelmediler. Hakkı ile Şerefin cumartesi günü B takımları maçını seyrettiklerini pazar günl de Istanbulspora karşi oynadıklarını gördüm. Bu vaziyeti olduğu gibi alâkadarlara bildirdim. Halbuki Beşiktaş klübü bu iki o yüncunun hasta olduk'armı iddia edi- yordu, Ari kime kurasın çekmek üzere klüpleri mmtaka merkezine da vet ettiğim gün, Beşiktaş klübü ikin. ci resi Bay iüat Balkan, artık Be- şiktaş klübünün, yapılacak herhangi bir davet için bir tek oyuncu vermi- yeceğini resmen bildirdi. Bunun üze. rine ben de Beşiktaştan oyuncu © Zirmadım.,, Tayyare Maçının Hakemi Hava kurumu tarafından tert:p & dilen tayyare kupası maçlarının dö. mi finali bu pazar günü Taksim sta- dımda oynanacaktır, Evvelce bu maçın hakemi, Futbol Ajanlığı . tarafından Istanbulsporlu Sami olarak ilân edilmiş ise de dün akşam aldığımız son bir habere gö re, hakem değiştirilmiş ve maçm ha. kemliğine Eyüp klübünden Feridun Kılıç tayin edilmiştir, Değiştirilme - İ den klipler haberdar edilmiştir. B. Takımları Birinci küme B takımları arasın- da tertip edilen lig maçlarına bugün Şeref ve Taksim statlarmda devam edilecektir. Şeref stadmda Güneş . İstanbur- spor, Taksim stadmda Fenerbahçe - Beykoz klüpleri karşılaşacaktır. Mü. sabakalara saat 1430da başlana. caktır. Atletizm : Askeri Liselerd2 Askeri liseler arasında günü yapılacağını haber verdiğ'miz atletizm müsabakaları, mev-'—İn çok ilerlemiş olması dolayısile, mü- nı, askeri mekteplerin mütevazi ve perhizkâr çocuklarma vermiş olay. dım!, fettişlikten gelen telgraf üzerine çe- ri barakılmıştır. Müsabakalar martta yapılacaktır. bu pazar| çanı |, okuyucu ; mektupları Ararsan, Bürhaniyedeki Güreşlerd Bir Haksızlık Bürhaniyeden yazılıyor: Geçen hafta barada bir dere güreşi e başa Bigalı Dübeş Hasanın Tülü devesile Bürhaniyeli Hamzanın Gümükü, neden gelme güreş şampiyona olan devesi güreştirildi: Bu iki pehlivan deve yarım 22 fazla olarak boğuştuktan enr ü hasmını mağlüp etti ve mükâfata hak kazandı: Lâkin hakem heyeti, programda olmadığı dalde Tülünün sah bine; — Deveniz başaltına yazılan (Ali Tülü) ismindeki deve ile de güreşecek. Onu da muğlüp ederse ikramiyeyi alacak. Dediler ve bu ilinci deve ile de üreştir Böler. Zaten yorgun düşen Bigalı deve müsa baka meydanında bir wüddet yine güreş tikten sonra ayrılarak birar irkildi, iakat kaçmadı, Bu irkilmeyi mağlâbiyet sayan ha kem heyeti, başa konan parayı sözde galip sayılan © Ali Tülüye verdi, Bu haksız seyirciler arasında da teessir Hakem heyetinin bu şekilde hareketi doğ- ru mudur? Tamir Edlimiyen Bir Sokak Gümüşsuyu Bağodalar sokağı 27 numa Gümüşsuyu ve civarı sokaklarnıdan geçen ler bu sokakların fena vaziyette olduğu mu görürler, Bü semtin sokakları üzüm yıl lardanberi tamir yüzü görme: Sokâk lardaki çukurlar, göller gelip gecenleri öy le rahatsız eder ki, düşenler, yaralananlar bile vardır: “Bundan başka. sokkir cok pis tir: Belediyenin dikkt nazara koymanızı | rica ederim, Cevaplarımız: Uşakta askeri müteksitlerden Mecit $. Özgene: — Bahsettiğiniz üç aylık maaşlardan ver gi kesilmiyeceği meselesi Maliye Vekâle- inde tetkik edilen bir mevzudur, Bütün maaş v ücretlerden alınmakta ©- | lan buhran ve muvazene vergilerinin bir miktar tenzili esas İtil kararlaştırıl. mer, Bir fermül aranmaktadır: Peyde! vergiler büsbütün kaldırılacak! sk maaşların vergi vaziyeti de, bu tetkiklerin içindedir, Kül halinde, bir lâyiha hazırlanacağı için, üç aylıklar öa © vakit saral n tesbit edilmiş olacaktır Bu husustaki kanun lâyihası yakmda Meclise gelecektir, rile e zarar verir, diye bir atalar sözü Her iki tara aileden de kimseyi darılımadan harekete çalı: Tath gi her şey hallotar: Göreceksiniz ki, neticede siz karinacaksınız. Acele ve sinirli hareket leriniz sizin aleyhinizedir. ——— Atatürkün Tebrikleri ve Teşekkürler Ankara, 14 (A.A) — Reisicüm - hur Atatürk ile Suudi Arabistan kra hı Majeste Abdülüziz İbnissund ars. sında aşağıdaki telgraflar teati edil. miştir: Tahta culusunuzun yıldönümü mü nasebetiyle en samimi tebriklerimi | sunar ve şahsi ssadetlerile dost mil letin refah ve sandetinin devamı için beslediğim dilekleri tekrar eylerim.. Cülusumun yıldönümü münasebeti le lütuf buyurulan ve yü ve temenniyatmızı taşıyan telgrafı » nızdan dolayı teşekkür eder ve zati devletlerinin sıhhat ve afiyetlerinin devamını ve necip Türk milletinin terakki ve refahını dilerim. Ankara, 14 (A.A) — Yunan Veli ahtının evlenmesi münasebetiyle Re. | isicimhur ile Yunan Kral: arasinda 33aj Veliaht Altes Ruayal Prens Pol'un evlenmesi münasebetile. en hararetli tebriklerimle' müfahham evlilerin ve ailenizin refah: hususundaki çok sa. mimi dileklerimin kabulünü Majeste nizden rica ederim. Bu mesut hâdise vesilesile de Ma. festenize, mufahham ailenizin bu ba: rammın bir milli bayram teşkil etti dost ve müttefik Yunanistana karsı Türk milletinin sarsılmaz dostluğunu beyan eylerim. K. Atatürk Jânsınızm İütufkâr telgrafın 4sn fevkalâde mütehassis olarak. Yutladığımız sevinçli güne karşı gör *erdikleri alâkadan dolayı derin min nettarlığımı arzeder ve bu fırsattan istifade ederek asi! Türk milletine ve orun Bllyük Şefine olan #arsıl - mâz dostluğumu tekiden beysn eyle rim, uyandırdı, | lı evde mütekalt binbaşı Mazgar yaz | Ömer Avni efendi mahallesinde Kabataş | daki telgraflar teati olunmuş - Tİ ESİNİ MARANAZAMAMAN enissannannası Sevgili Rerta'cığım, e zamandır o mektuplaşa- madık. Biribirimizi görm- yiyeli yüz yıllar geçti sanıyorum. Nasılsın, kocan nasıl? Öyle bir er- keğe düştüğün için kendini çok talihli saymalısın. Az kalsın o gün görür görmez ben de gönül vere- cektim. Sakın üzülme, Şuka “söy- lüyorum. Bilirisin, senin saadet'ne ben hemen hemen senin kadar tit- rerim, Küçüğün ne âlemde? Ya- tamazlıkları aklıma geldikçe hâ- lâ gülüyorum. Sensiz burası çok tatsız. Yalmz ben değil, bütün işçiler ayni şeyi söylüyor, Yeni baş işçi çekilmez bir kadın. Zaten bizim yaşayışı- mızda iyi olan ne var ki... Otuz be- şimi bitiriyorum. o Yakında etra- fımdaki 'yaşlı kızlar, kafilesine karışacağım. . Zaman bir akar $u başladığımız ilk gün elbette hatı- rındadir? Hemen hemen bir ço- cuktuk. Sen kurtuldun, yuva kur- dun. Ben ilk gençlik gibi, gençlik sonunu da hep bu yerde bitirmek teyim. Nerede İse saçıma ak düşe- cek. Gönlüme Ümitsizlik çöktü bile. Geçen hafta bir toplulukta genç bir erkekle tanıştım. Sana onu na- sıl anlatayım bilmem. Bunaltıcı bir sıcak ortasında esen serinlik gibi ferah veren bir insan. Yakı- şıklı, hoş. Nasılsa o da beni me- rak etmiş. Biribirimize tanıttılar. Dansettik.: Konuştuk. Dönerken beni eve kadar götürmeyi istedi. Babamın, akşamları nasıl sarhoş olduğunu bilirsin. O, haline bak- madan bir de köşe başında mutlak yolumu bekler. Beni görür gör- mez bağırmıya başlar, Düşündüm, onun bu hali yanımdaki erkekte iyi bir tesir yapmıyacaktı. Büsbü- tün “olmaz, demiye de kıyama- dım, Çünkü bu, bana bütün genç- liğim içinde ilk alâka gösteren er- kekti. O olmasa evlenmekten ne- rede ise bütün ümidimi kese cektim. KG insan gönlünde bir yığın ışık Rerta. Her geçen yıl o ışıklardan birini söndürüyor. Ben içimde böyle kaç aydınlığın söndüğünü ve yavaş yavaş artan bir karanlığa görmüldüğümü duy- muştum, Hiçbir insan eli 5 geceye kadar uzanıp, beni gttikçe ka- raran yalnızlıktan kurtarmak is tememişti. Bir gün bütün bütün ihtiyarlıyacaktım, Bunları düşününce onunla kili- se sokağına kadar yürümeye seve seve razı oldum. Orada iki eski dost gibi ayrılıdk ve bir daha Sa- aya —yani bugün için— birlikte bir eğlenceye (o gitmiye sözleştik. Çoktandır bir yere gittiğim vok- tu. Bunu tabii ona söylemedim. Yalnız “gelirim. dedim. Ve git tim. Yarım sant önce beraberdik. Bunu sana yazarken hıçkıra hıç- kıra ağlıyorum. Kâğıttaki karar- tular, döktüğüm yaşlardan katıyor. Neden mi? « Dinle, zaten söyliye- cek çok şey de kalmadı. izim iş salonu ne sıkıcıdır bi- lirsin. Orta yerde yanyana EKERLEME K. NEYYİR-» dizili masalara kızlar yanyans turur. (Kızlar diyorum, yani 7” kızlar. Bu işe körpe yaşta b8Pİ yanların çoğu burada yaşlı kı? lup k olduğu yerde pasli küflenir.) Akşama kadar, şekerleme kutusu bu kızların” rinin elinden öbürüne geçer. biri ona muayyen bir kaç şekef zer. Benimkiler sıra ile İlme portakallı, vanilyalı üç şeker dir. Saatlerle gözlerimiz yert kili, bir yandan aldığın yarı © kutuya bep bu üç şekeri mak, yanındakine geçirmek. Ta bir makine hızıyla dönüp sini uzatan elden almak,.. Hep yi çbuha yıllar ve yıllar katları Sana neye anlatıyorum? Hepsi ? diğin, acısını tattığın şeyler. Ç on zamânlarda bu iş beni değil öyle yakışıklı bir erkek ti bir sakat bile çıksa ve beni vlenmek istese seve seve kabul decektim. Hele bugün. akşam! heyecanla beklediğim için, iş” tün bütün çekilmez hal aldı. © bitmiyecek gibi uzadı. Bereket nımdaki kız pek iyidir. Bir * dan kendi şekerlerini, br Y dan da benim acele ile dizemeğii lerimi yerlerine koydu da baş nin azarından kurtuldum. NE saat beşte zil çalındı. Başım Ö döne masadan kalktım. Ve ye ettim. Bir daha elime ne bif kerleme kutusu alacaktım, n# bu kutulara dönüp bakacaktı” | Sözleştiğimiz saatte onu p” nenin önünde buldum. LöSİ bir elbise giymişti. Yine içine tath bir yaz rüzgâr gibi yordu. Bakışlarında, el si öyle yürekten gelen bir sevin, dostluk vardı ki bir dakikad?” tün yalnızlığımı unutur gidi dum, Birkaç sdım, konuşm yürüdük. Yine başım dönü Bütün gün gözümün önunde yan kutuları hâlâ görür gibi" yordum. (...) de varyete vs Oraya gitmiye karar verdik. tomobilde bana birşeyi sevmediğimi sordu, Neyt anlıyamadım. Elindeki paketi uzattı. Bağını, kâğıdını çö '& <. Ne görsem beğnirsin? mahut şekerleme kutularında ri.. Tam ortasında benim diff ze ömrümü tükettiğim portakallı. vanilyalı o üç $ me... Gözüm onlara ilışir Hİ ne olduğumu bilmiyorum. dım, kutuyu yere attım Ay ezdim. Yanımdaki genc ©” yüzü birdenbire renkten girdi. Dudakları titredi durmasını söyledi ve... hiç * karmadan indi. hızlı hızlı yü kalabalığa karıştı Onu. hi€ hesiz bu son görüsüm ğan güneşim ne kadar erke Yarım saattir ağlıyorum bilir daha kac yarım saatlef günler ve yıllar ağlıyacağınt, dedim de sakni daha o ilk #X nerede çalıştığımdan, nasil dımdan bahsetmedim. Ne” zavallı... Suç onun değil, de değil, Berta, hep o meni” kerlemlerin...