22 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

22 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

SS 22.1. 033 Silâh Yarışı Hızlandı (Başı 1 incide) Tokyo sefiri bu mesele üzerinde Ja- Panya hariciyesi ile temas edecek ve Japonyanın azam! 35 tondan fazla ge Mİ yapıp yapmadığını anlıyacaktır. Yaponyanm böyle bir şey yaptığı ta- bakkuk ederse İngiltere ile Ameri- kann da ayni hattı hareketi takip etmeleri beklenir. Başvekil Mister Ghamberlain, bu işle bizazt ve büyük bir ehemmiyetle alükndar oluyor. İngiliz Amiralliğinde Londra, 21 (A.A.) — İngiliz deniz ığı, Amiral Sir Frederik L. Seld'in tekatide sevkedildiğini ve ye Tne Amiral Earl of Cork and Orre. Iy'nin geçeceğini bildirmistir. Bir Fransız Zırhlısı Brest, 21 (A.A) — 1200 kişilik Müretebat iie dün Amtilles adalarma bir mukavemet. sefer'ne çikan j Dünkerk saffıharp kruvazörü 10mart Avdet edecektir. SON DAKİKA : Amerika Meclisinde Nevyork 22 (Radyo) Amerika Me büsan meclisi bahriye bütçesini ka bul etmiştir. Bu bütçe 22 yeni zırh lenin ve 2 süper deritnotun yapılma Sin: kabul etmiştir. Fransada Buhran .|,)“ Bitti (Başı 1 incide) den milletlerin itimat ve azimlerini Yeniden canlandırmak için hiçbir gay Tetten çekinilmiyecektir. Diğer taraf tan bu devamlı prensiplerle sulhü ida Mi€ ve organize etmek istiyen azmimi X engel olan günlük güçlükleri uzlaş irmak ta vazife tanılacaktır.,, Programda Fransanın diğer demok Tasilere bağlılığı şu şekilde anlatı . Müğtir. “Kendisini büyük demokrasilere Yaklaştıraın müşterek ideale ve bassa ten samimi surette kendisini Ingilte Teye bağlıyan tem anlaşmaya sadık ananevi ittifaklarımı ve dost bağlı olan, dost milletlerle bütün paktlarını idameye azmetmiş Bulunan Prin« ında, kar- Silykir bir anlaşma gayreti fle dürüst surette bir anlaşma zemini araş. İrarak bütün devletlerle normal ve #ülhperver münasebetlerini idame ve takviye hususunda samimi bir azme de malik bulunmaktadır. Harici siya setine çok zamandanberi temel teşkil €den esas prensiplerden vaz gecme - Miye azmetmiş bulunan Fransa, dai » Da ve her yerde sulhe hizmet etmeyi Kendisine bir vazife bilmiştir... Maliye cephesi Programda maliye siyasetinden şu Şekilde bahsediliyor: Gazali AE “Sağlam bir maliye bünyesi, gere Yejimin istikidli, gerek memleketin €mniyeti için mühim bir garantidir. Bu sebepten: dolayı, parlâmentonun Müzahereti üe, bütçe muvazenesinin İdamesi hususundaki kati taahhüdü Müzli ve para serbestisi ve memjeke timizi bu derece mesut bir surette bü Yük Anglo Sakson demokrasilerine bağlıyan üçler anlaşması çerçivesi i- Gnde milli paranmn enerjik surette Müdafaası kati taahhüdümüzü tek - Tarlamak meeburiyetindeyiz... : Milli Müdafaa Chautemps, kabinesinin çn çok © bemmiyet verdiği işlerden biri mü- ir, Hükümet, bu nokta üzerin de programda diyor ki: “İlükümetlerin, milletleri harbe ve İflâsa sürükliyen silâhlanma yarışına bir nihayet vermelerine intizaren, em ilk garantis,i sağlam su. Tette temin edilmiş bir mili müdafa- Adır. Meli midafsamtz, kara, deniz Ve hava daireleri arasındaki müna - Sebatı daha usullü bir tarzda tanzim ©imek ve bütün Fransız emniyet ser Vislerinin tam ahengini temin için e ve Mili Müdafaa Nazır» otoritesini fazlalaştırmak sureti. Ie takviye eylemiş bulunuyoruz... Sosyal reform A. , Fransanın sosyal Peform Çiçlimal ıslahat) yolunda at ağı adımları ileri götüreceğini. fakat her zaman bu adımlar milf menfa etlere Ren ve son ihessa bu yolda uygun Süzluk yilzünden ileri “geldiğini an. Ve şimdiye kadar yapılan 8 lahata dokunulmıyacağını söylemiş, Yakat, İçtimai nizam ve sülhün idame gittikçe daha müsm. men bir ezme tokabil eden milletin Teruelde Müthiş Bir Hava Harbi Oldu Asiler Mukabil Taarruzlorında Tam Bir Hezimete Uğradılar Barselon, 21 (A.A. — Resmi bir)giliz Thopenen vapuru tayfalarından tebliğe göre, dün Ternelde yapılan |dört kişi ölmüş ve yedi kişi yarslan- muharebe, şimdiye kadar vuku bu-| mıştır. Üç kişi denize fırlamıştır. Va- lanların en çetinlerinden biri idi, Asi | purdaki hâsar ehemmiyetsizdir. ler birkaç kere tayyareler bimayesin| Amerika hükümeti Nantuchet adlı de Caladas tepelerine hücum aç gemisinin âsiler tarafından mü ler, fakat hepsi de püskürtülmüştür. | sadere edilmesi meselesi ile meşgul Asiler ağır zaylata uğradıktan sötra | dür. Amerika Hariciye Nazırı Hull Sant beşte Muleton mevziini işgal et-|bu mesele üzerinde esaslı tahkikat mişler, fakat biraz sonra geri dönmi- | yaptırmaktadır. "TAN BAŞMAKALEDEN MABAAT HIRÇIN KÖŞEDEN MABAAT Haklı “Muallim Nihad. ın . Macerası, Terbiyevi Bir Tenkit Eserlerin Şaheseridir. barış cephesinin âhenk ve birliğine (Bası 5 incide) Ayhan bir siyasete devem eüiklerini | zeyız Çakar ile Amste Şimyek sms: 5 şurken işitmişmiş te bana da söyledi. Neticede İngiliz devlet adamı dedi Mehmede dönüp söyledim: - — İşittin ya. Ortada bir isnat var, — Herşeyinizi beğeniyorum. SİZE) var amma kimin kime ettiği belli ol- yalnız bir tenkidim var. Davanızı b4$| muyor. Yalnız gözönünde duran ya” kalarına bildirmekteki kıymeti bâlâİ alı, basılı bir sürü hakikat güme gi- öğrenmemiş gibi, görünüyorsunuz.) diyor. Sana da söyliyeyim ki bu ma- *Biz haklıyız ya, herkes uğraşsın, bu-| ceranın her faslımı satır satır oku- nu keşfetsin!» diye düşünüyorsunuz. İdum, bitirdim. Dediklerine, duyduk- İşte bu yanlış düşünce sevkiledir Killarına uyar hiç bir yerini görmedim. propaganda denilen korkunç silâh,| gen bir içtimai teşekkülün başında ki ye mecbur edilmişlerdir. İki hava muharebesinin her birine 100 kadar tayyare İştirek etmiştir. Birinci mu- harebede hükümet hiç zaylat verme- miş ve ösilerin iki avcı ve bir bardımsn tayyaresi düşürülmüşt İkinci hava muharebesinde düşman 7 tayyare ve Cümhuriyetçiler iki tay- yare kaybetmiştir. Bundan başka iki tayyare de biribirine çarpmış, fakat tayyareciler paraşütle yere inmişler dir. Dün iki motörlü altı tayyare Va- lansiyanın üzerine 18 bomba atmış- tır. Üç kişi ölmüş”18 kişi yaralanmış- ve dört bina yıkılmıştır. Salamanka resmi bir tebliğinde Gümhuriyetçilerin bazı siperlerini iş gal ederek hatlarını islah ettiklerini ve 40 esir aldıkları, 7 tayyare düşür- düklerini bildiriyorlar. Madritteki Fransa elçiliğine iltica eden 280 kişi Valensiya ve Barselona ya gönderilmişlerdir. Asilerle esir mü badelesi. neticeleninceye kadar bir manastırda kalacaklardır, Dün iki ta raf arasında 41 esir mübadele edil- miştir. Hükümetçiler tarafından ida- ma mahküm edilen bu esirlere mu- kabil âsiler de ayni mikdarda esir teslim edeceklerdir. Barselonadan resmen bildirildiğine göre şehrin dünkü bombardımanı €$- nasında limanda demirli bulunan İn- Bir Vagon Devrildi (Başı 1 incide) Kazadan sonra, imdat istenmiş, Eskişehir ve Bilecikten iki imdat tre ni hareket ettirilmiş ve 500 kadar a- mele derhal işe başlamıştır. Fakat yol ancak dün saat 14,45 te açılabil. miştir, İki kilometre uzunluğundaki yolun tamiri gece gündüz çalışılarak ancak bu kadar zamanda bitirilebil- miştir, Çünkü, hâdise mahallinde yo lu ker kaplamış bulunuyordu. Hara ret derecesi gündüz sıfır, gece #ifir. dan aşağı ve her taraf don halinde idi. ' Vakayı müteakıp Devlet Demiryol ları işletme milfettişi Abdullah, yol ve cer başmüfettişleri derhal kaza yerine gitmişlerdir. Müfettisler tah- kikatla meşgul olduklarından, ancak bugün şehrimize dönebilmeleri ümit edilmektedir. Kazadan doğan zarar ve ziyan. bir vagonun devrilerek parçalanmasın, dan, iki vagonun hafifce sakatlanma smdan, iki kilometrelik yolun da bo- zalmasmdan fberettir. Kazaya uğrı yan vagonlarm hamulesi olan buğ. daylar da dökülmüştür. Başkaca za- yiat yoktur. Hidise dolayısile evvelki sabahtan dün gece sanat 23 e kadar hicbir tren Hayfarpaşaya gelmemiştir. Haydar. pazadan da hiçbir tren hareket etme miştir. Yalnız dün gece Haydarpaşs- Aan iki tren kalkmış, ve dün gece s2 at 23 te Haydarpasava bir posta kata rı gelmiştir. Gümrük ve İnhisarlarVe kiti Rana da bu trenle Ankaradan şehrimize gelmiştir. —————— Türkiye Kros Şampiyonası Atletizm federasyonu tarafından tertip edilen Türkiye Kros şampiyona #1 bu sene 27 martta Ankarada yapı Jaciktır. Bu müsabakalara mıntaka. lar dörder kişilik takımlarla iştirak edeceklerdir. ——— ———— gittikçe daha geniş zümrelerinin rıza sı iltihak etmelidir. demiş ve bunun için hükümetin gelecek salya yem bir projeyi meclise arzedeceğini an latmıştır. : Bugün General Bamelin, bütün ka ra, hava ve deniz kuvvetleri erkânı harbiye reisliğine ve böylece başku- mandanlığına tayin olunmuştur. bom- bir destroyere hücum ederken gör- Denizde çarpışma Maltadan bildiriliyor : İngiliz Camma vapuru Akdenizin gârbinde bir denizaltı gemisini diğer düğünü bildirmiştir. Fransız torpito muhripleri bu mıntakayı araştırmak- tadır. Esasen son günlerde Akdenizin garbinde denizaltı gemilerinin faali- yeti artmış olduğu bildiriliyordu. Ademi müdahale tâli komitesi dün kü toplantısından sonra şu tebliği neş retmiştiri Ademi Müdahale Tali komite, İspunyada iki tarafa verilecek cevap metni hakkındaki ka rar suretlerini kabül etmiştir. Tali komite, bu metni hükümetlerinden i cap eden talimatı almaları için bü- tün komite azasına da tevdie karar vermiştir. Tali komite gönüllülerin geri alın- masi, muhariplik haklarının tanın- ması hakkındaki projeleri de tetkik eylemiş ve muallâkta bulunan diğer birçok meseleler hakkında da karar- Jar vermiştir. Salamankaya karşı Londra, 22 (Son dakika) Ispanya Cumhuriyet tayyare kuvvetleri Sa lamankaya karşı şimdiye kadar gö rülmemiş bir taarruz yaptı. Tayya relerin attığı bombalardan biltün şe hir sarsılmıştır. “1 Otobüs Davası Mahkemede (Başı 1 incide) memurlarma müphem imalarla olan hakaretten bahis vardır. © Başmuharririmiz Ahmet Emin Ya! man, neşriyatımızda hiç kimseye kar gi hakaret kasdi olmadığı gibi hiçbir müphem imada bulunmadığını, bele. diyeye ait muayyen - yolsuzlukların mâdde tayini ile açıktan açığa tenkit olunduğunu, bu suretle ancak umum! menfaatin korunmasma hizmet edildi ğini ve bütün yazıların memleketimiz de mahfuz bulunan tenkit ve münaka $a hürriyetinin hududu dahilinde ifa edilmiş bir neşir vazifesinden ibaret bulunduğunu unlatmıştır. Avukat Nazmi Nuri, bir gazetenin muayyen bir yolsuzluk hakkında mad de tayin! İle yaptığı neşriyatm bir suç olmadığmı, yolsuzluğu görüp te sus. manm bilâkis vatandaşlık vazifesi ba kımından bir suç teşkil edebileceğini ve gazetemizin bugün mülkiye müfet tişlerin'n tahkikine mevzu bulunan yolsuzlukları ortaya hoymakla suç İs lemek şöyle dursım. taktire lâyik bir vazife gördüğünü izah etmiştir. Müddeiumumi muavini Bay Ihsan, okunan gazetelerdeki yazılarda mad. de ve şahıs tasrih edildiği için neşri. Yatın yalnız müphem imalara taallâk odan otuzuncu maddenin şümülü hari cinde kaldığını söyliyerek beraetimizi istemiştir. Mahkeme heyeti, yazrlarımızm mu ayyen maddelere taallük etmesi it'ba rile otuzuncu maddenin şümulü hari. sinde kaldığını karar vermiş ve bir sikâyetname geldiği taktirde icabı ay rıca düşünülmek üzere duruşmayı ta til etmiştir. ——— Teşcir İşine Girişiliyor Izmir, (TAN) — Şehrimizin teşci- Ti işine ötedenberi verilen ehemmiyet Bon aylarda daha esaslı surette arttı- rılmıştır. Dört sene evvel Kadife Ka- lesine dikilen ağaçların büyümüş ol- ması belediyeye yeni bir teşvik ve gayret vermiştir. Kadife Kalesinin çıplak kalan kısımları ile Eşref Paşs mezarlıklarının kâmilen ağaçlandırı!- masıtâkarrür ettiğinden işe başlan- mıştır. Sokak isimlerinin numaraya tahvil edilmesine dair evvelce verilen karar bugün tatbik sahasına konulmuş ve işe Asansör civarımdan başlanmıştır. daima haksızlar tarafından kullanıl” yor ve hakkına emin olarak süküt e- denleri ezmiye yarıyor. Bilir misiniz ki İngiltere parlâmentosunun dört yü ze yakın azası arasında Hatay mese- lesinin elifini anlıyan on kişi yoktur. Ortada sizin bakımınızdan böyle bir boşluk bulununca bunu diğer tarafın İleri sürdüğü tezin öldürmesi tabiidir. Bu takdirde siz hem Hatay davasın- daki hakkınızı müdafaa etmemiş, bem de barış cephesindeki temiz ro- Tünüz hakkında şüphe ve tereddüt u- yanmasına meydan bırakmış olursu- nUZ. - Benn ayrılıp gittikten sonra| bu sözlerdeki mânayı düşün- düm. Şu kanaate vardım ki İngiliz devlet adamının tenkidi çok haklıdır ve yerindedir. Biz, milli bir davamızı yaymak ve duyurmaktaki ehemmiyeti dille ikrar ediyoruz. Bu yolda birçok şeyler de yapıyoruz. Fakat icap eden herşeyi #onuna kadar yapmıyoruz. Kendi ga- zetelerimiz davayı pek canli bir su- rette anlatıyorlar. Fakat kendimiz ya- yoruz, kendimiz okuyoruz. Asıl duy ması lâzimgelenler bunu duymuyor- lar. Umumiyetle günü gününe propa- gandanın mânası, ne dahili, ne de ba- rici işlerimiz için umumi fâaliyetle- rimiz arasında lâyik olduğu mevkii almamıştır. Eğer alsaydı buna herşey den evvel yüksek kıymette bir aske- ri silâh gözüyle bakmıya alışacaktık Tecavüz harbi bir memlekete ha- riçten gelebilecek bir salgın hastalık- tır. Böyle bir ihtimale karşı büyük fedakârlıklarla hazırlanıyoruz. Hasta- lık bir gün gelip çatarsa buna karşı koymak için tamamiyle mücehheziz. olsaydım, veya - üstüme iyilik sağlık - gaflet edip Yeşilaya girseydim, Mual. lim Nihadın macerasını kitap olarak bastırır, binlerce nüsha dağıtırdım. Bu macera; işte o kadar terbiyevi, u- yandırıcı, ibret verici bir maceradır, Bu kulaktan dolma zanlara, telâk- kilere, hiddetlere, heyecanlara bir- kaç defa ben de uğradım. I — Hâkimiyeti Milliye gazetesin- de bir müsteşarın başladığı çok iyi bir İş için iki övgü yazmıştım. Beş on gün sonra müşteşar matbaaya telefon et- ti. Son derece müteessir olmuş! Ne- den? Çünkü ben onun aleyhinde'deh- şetli atıp tutmuşum! Hem nerede ? Hâkimiyeti Milliye sütunlarında! Ya- zı arkadaşlarım da şaştılar, ben de şaştım. Bu sefer ben müteessir ol. dum. Tuttum iki yazımın da kupurle- rini kesip Falih Rıfkıya verdim, gön- rını kesip Falih Rıfkıya verdim, gön- derdi. Okumuş. Son derece mahcup olarak demiş ki: Bunların her biri teşekküre değer yazılarmış. Maalesef ben okumamıştım. Bana aksini söyle- mişler teresler! $ Çok seviştiğim Halil Paşa ile'de böyle birşey olmuştu. İsrarım üzerine tetkik edip anladı ki ortada hiç bir şey yok. İkimize de gizli düşman o- lan birkaç maskara beni ona, onu ba- na müzevirlemişler. Bugün yerim kalmadı. Fakat ben İbu mevzuun peşini bırakmıyacağım. Devam edeceğim, Açık açık ve acı acı İnkılâbın ideolojisi na- mına bu lâzımdır, vazifedir. Bundan sonraki yazımın adı şudur: Roman yazamıyacak mıyız? Fakat modem sıhhiyecilikte gaye, başgösteren hastalıkları tedavi değil- dir. Korunma yollarını tanıtmak, bün yenin mukavemetini artırmak sureti. le bastalığın önüne geçmektir. şte davamızın günü gününe dünyaya duyurulması ve yük- Dükkânlar Muayyen Saatte Kapanıyor Denizli, (TAN) — Belediyenin ka- rariyle bütün dükkân ve mağazalar muayyen saatte açılıp kapanmıya başlamıştır. Öğleyin iki saat te pay- dos yapılmaktadır. Bu arada istiyen sek harici itibarımızın bir düzüyellerin istifade etmeleri için Dikili çı- hassasiyetle korunması, memleketin | nardaki kütüphane açılmış, Ticaret etrafında öyle bir mânevi zırh vücu-| Odasının bir salonuda kütüphane de getirir ki harici tecavüz emelleri. | haline getirilmiştir. nin önünü almak hususunda ileri as- | — va z keri mevzilerin oynayabileceği rolü | ne işliyen vasıtalarla yaymamıza bağ- oynayabilir. Bunun da korunma ve| lıdır. beka zaviyesinden hudutsuz kıymeti indiri nadolu Ajansı iyi ellerdedir. Harici münasebetlerimiz bakımın- iyi işliyor. Fakat burada neş- dan yakın senelere ait acı tecrübele-İrettiği bültenlerde bile memleket iş rimiz var. Bunların tesirini duymur-İleri az yer tutuyor. Elindeki vasıta ve” yor değiliz. Basın Genel Direktörlü- imkânlar, her hakikati günü gününe günün bütçesi her sene Kurultaya gi- | harice duyurmaya kâfi değildir. dince oradan azalmış değil, kabarmış! Sonra yalnız Ajans ta kifayet et olarak çıkıyor. Demek ki ihtiyaç se-|©2- Davalarımızı düyürmak için ziliyor. Bu bütçe de senelerdenberi | Muhtelif memleketlerin gazetecileri- ilmi bir kafa ile sarfedilmiş, harika- |» ek RA MELER ırmak, önl gitmek, lar yaratılmıştır. Basın Genel Direk- imen her memleketin diplomasi teç hazitnda yer alan matbuat ataşemizi tı kendini belli eder, şöyle bir gözgez- Girilir ve atılır. Basın Genel Direk, |KaYAŞArAk temin edeceği temas ve törlüğü, Türkiyeye ait bir fotograf aj. | /2Ydalar, bir memleket için çok kıy- bümü yapmak ve bunu bir düzüye re- e sim ilâvesile genişletebilecek surette) Bunlar yapılması lâzimgelen işler hazirlamak yolunu tutarak datma el- | hakkında ancak bir, iki misaldir. Va- lerde kalacak, canlı ve kıymetli bir|rılması lâzımgelen gayenin ölçüsü de eser yaratmıştır. şüdur: Hatay gibi hayati bir davamız muallâkta dururken, hakiki vaziyetin ir taraftan böyle bir çığır açıl-İve bizim kendi emellerimizin ne ol. mış ve büyük faydalar temin |duğunn. işe yakından alâkadar Fran- etmiş olmakla beraber mekanizma-| sa ve İngiltere gibi memleketlerin w- nin bir tarafı yarım kalmıştır. O da |mumi hayatında rolü olanlara duyur- dayalarımın - alâkadar memleketlere | mak için elden gelen herşeyin yapıl- günü gününe duyurmak hususundaki | mış olması lâzımdır. imkânlardır. Memleketi umumi su-| Eğer İngütere Hindisten Nazırının yette tanıtacak albümler. kitaplar ek | haklı olarak söylediği gibi, bunu ya-| bette faydalı cereyan ve istidatlar hu- ik, çok da bir t j şule getirir; fakat bunlardan günün “| meseleleri için istifade edilmesi, mu. | vü Sününe yapılamıyor demektir. Ahmet Emin YALMAN İ Bugünkü program: ISTANBUL RADYOSU: Oğle neşriyatı: Saat 12,30 Pifkla Türk musikisi, 12,50 Havadis, 13.05 Piikia Türk musikisi, 13,30 Mültelii plâk neşriyatı, 14 Son: Alışam neşriyatı: Sant 18,30 Plâkla dans musikisi, 19 Safiye: Piyano ve keman refâ- katile, 19,30 Konferâns; Selim Sir: Tar- can (Pariste bir canbar), 19.55 Borsa ha berleri, 20 Sadi Hoşses ve arkadaşları ta rafından Türk mawkisi ve balk şarkdarı, 7030 Hava raporu, 20.33 Bay Omer Riza Ozdenses ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve halk şarkıları (Saat ayarı), 21.15 Orkestra: 1 — Beethoven; Coriolan, Ouverture, 2 — Puce'ni! Manen Lescast, 3 — Morena; Tortajada valse, 4 — Pizzi: Rosalba, 5 — Langer: Grossmlitterchen, 22,15 Ajans haberleri, 22,30 Plâkla solalar cpera ve operet parçaları, 22.50 Son haber Jer ve ertesi günün programı, 23 Son, ANKARA RADYOSU: Oğle neşriyatı: Saat 1330—13,50 Muhte lif plâk neşriyatı, 13,50—14,15 Plik: Türk musikisi ve halk şarkıları, 14,15—14,0 Da M'li ve harici haberler, 15,30 dan itibaren müzik öğretmen mektebinden naklen Cüm hur Başkanlığı flirmonik orkestra heyeti nin konseri, şef Praetorius: Akşam neşriyatı: Sant: 18.30—18,33 Pik neşriyatı, 18,0—19,10 Çocuklara Karagöz (Küçük Al), 19,10—19,35 Türk muskisi ve halk şarkıları, (Hikmet Rıza Sesgör ve arkadaşları), 19,35—19,50 Saat ayan ve arapça neşriyat, 19,50—20,15 Türk masikisi ve balk şarkıları (Servet Adnan ve arka daşları), 20,15—20,30 Hukuki konuşma; Hakuk ümini yayma kurumu tarafından, 20,30—21,00 Türk musik si ve halk şarkıları (Salâhaddin ve arkadaşları). 2100-2115 Ajans haberleri, 21,15—21,55 Stüdyo salon orkestrası: | — Albeniz: Cadiz, 2 — Mo retti; Ni est Charmast, 3 — Romberg: Nina Rosa, 4 — Ivanovici: Donsu-Vellen, 5 — Mich'el: Czardas No: 2, 21,55—22,00 Ya renki program ve İstiklâl margı, SENFONİLER 1 Berlin kısa dalgası: Mozertm E8- Dur senfonisi, 21,05 Prag, Çek filharmo nisi Beethoven OPERALAR, OPERETLER 15,30 Berlin ksa dalgası: Land ohne Klang isimli şarkılı skeç, 21 Kolonya : Auber'in Fra Diavelo isimli operadı, 21 Lâyprig: Heubergerin Opernball isimli opereti; 10,15 Berlin kıs dalgası: Oda musikisi Hatay Davamız i (Başı 1 incide) tirazi kayıtlar da görüşülecek ve bir karara bağlanacaktır, Bu münasebet Jo-bazı Fransiz gâzetelerinde Hatay meselesi ve Türk . Fransız dostluğu etrafımda yazılar görülüyor. Ovr gazetesi şunları söylüyor: "Sancak meselesi günün meselesi- dir. Bu defa Cenevre toplantısından hakiki bir Türk . Fransız yakmlaşma sı doğacağı ve İmza edilmiş bulunan anlaşmaların muhtevi bulundukları hükümlerin Cenevrede Tevfik Rüştü Arasla B. Delbos arasmda tespit edi leceği ümitleri mevcuttur. Delbosun Ankara z'yareti esnasında bütün bun Jar kati şekillerini alacaklardır. Fran sa ve İngiltere için Ankaranm dostu Şuna mazhar olmak her zamandan ziyade bugün krymeti haiz olan bir keyfiyettir. Bu dostluk, geçirdiğimiz. müşkül anlar dolayısile daha ziyade ktvmat baranmaltadır KUYUCAKLI YUSUF kuvvetlisidir. Ve KUYUCAK LI YUSUF Roman: memleke timizin ve edebiyatrmızm yüzü mü ağartacak kıymetli bir sa nat eseridir. Reşat Nuri KUYUCAKLI YUSUF 100 Kr. KAGNI Hikâyeler 50 Kr. SES Hikâyeler 30€r. Sabahattin Ali'nin roman ve hikâyelerini ner zaman için zevk ile alâka ve neşe ie oku yabiiirsiniz. Her kitapçıdan is teyiniz. .. Dr IBSAN SAMI OKSURUK SURUBU Ökelirük ve nefes darlığı boğma 68 ve kızamık öksürlkleri için nek tesirli ilâçtır. Her eczanede ve ecza depolarmda bulunyı