28 Nisan 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

28 Nisan 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahkermelerde Arkadaşını Öldüren Çoban Mahküm Oldu Suçluya 18 Sene Hapis Cezası Verildi, Fakat, 6 Seneye Indirildi Dün ağır ceza mahkemesi, bir a- dam öldürme davasını neticelendir- miştir. Geçen sene temmuzun altıncı gü- nü Usküdarda Hasip paşa çiftliğin- de davar otlatma yüzünden Kısıklı- da Namazgâhta Osmanın yanında çobanlık yapan Yugoslavya tebaasın dan Methi isminde bir genç, İbrahim isminde bir çobanı öldürmüş ve cese- dini dereye attıktan sonra memleke- tine kaçmak istemiş, fakat pasapor- tunu hazırlarken de yakalanmıştı. Jandarmalar dün suçluyu mahke- meye getirdiler. Suçlu, arnavutçadan başka bir dil bilmiyordu. Mahkeme ye bir tercüman alındıktan sonra re- MÜDDEİUMUMİLİKTE: İmralıdaki Mahkümların Sayısı Artıyor Adliye Vekâleti Imralı adasında ça luştırılan 400 mahkümun sayısnı ye- di yüz elliye çıkarmaya karar ver - miş ve adada hazırlıklar yaptırmıştır. Gelecek sene mahkümların sayısı bine çıkarılacaktır. Gerek İmralıdan, gerek Edirneden ve İspartadaki zirai hapisanelerden çok iyi neticeler alın- mıştır. Zirai hapisanelere yakın vi- lâyet hapisanelerinde de son seneler içinde mükemmel bir asayiş teessüs etmiştir. Mahkümlar hapisane idare- si tarafından iyi bir not alarak zirai hapisanelere çıkmak için çok dürüst olmaya ve muayyen mahkümiyet müddetini gürültüsüz geçirmeye baş lamışlardır. Imrahı adasında mahkümiyet müd detlerini bitirenler adanın kasasında yevmiyelerinden toplanan paraları da aldıktan sonra çıkmışlar ve haya- ta paralı bir iş adamı olarak dönmüş- lerdir. Adliye Vek*'eti teftiş heyeti reisi Sırrı, dün Istanbula gelmiş, ve müd- 'delumumilikte, müfettişler dairesin- de meşgul olmuştur. SARHOŞLUK: Kafayı Tütsüleyip Kahveciyi Dövmüş Mustafa isminde bir genç, evvelki gece kafayı tütsüledikten sonra Ga- latada o Murtezanın kahvehanesine gelmiş, ellerini cebine sokmuş, bir aşağı bir yukarı dolaşmaya başla- mıştır. Murteza müşterisine bir tara” fa oturma teklifini yapmış, fakat Mustafa bundan müteessir olmuş, sövmüş, saymış sonra da avuçlarını yalıyarak Murtezanın suratına şamar Jar İndirmeye başlamıştır. Sultanahmet sulh üçüncü ceza hâ- kimi, dün bu davaya bakmıştır. Suç sabit görüldüğü için Mustafaya 3 gün hapis ve 26 lira para cezası verilmiş- tir. Suçlu hükmü dinledikten sonra şöyle demiştir: is hazırlanan kararı okuttu. Kararda hâdise bütün tafsilâtile inceleniyor ve Methinin: — Ibrahim benim snamusuma te- cavüz edecekti. Evvelâ kendisini 80- pa İle dövdüm ve kaçtım. Sonra br çağını çıkararak yine önüme geçti. Beni öldürecekti. Ben de tabanca ile Ateş ettim, vurdum; şeklindeki mü - dafaasını ilk tahkikat sırasında söy- lemediği ve İbrahimin münfesih ce- sedinin yanında bıçağının da kının- da bulunduğu neticesine varıyor, su- çu sabit gördüğü için Methiye (18) sene hapis cezası veriyordu. Yalnız, 18 yaşını ikmal etmediği için cezası 6 seneye indirilmiştir. HAKARET: Maliye Memu- runu Ölümle Tehdit etmiş! Meşhut : Suçlar Müddelumumiliği dün vazife esnasında bir tahsil me- murunu tehdit eden Papadublos is- minde bir bakkal hakkında tahkikat rapmıştır. İddia şudur: — Beyazıt kabil bülaği icra memu- ru Yakup Oral Beyazıtta bakkallık yapan Papapuplosun kardeşinin 16 liralık vergi borcunu tahsil için bir tebliğ memuru ve bir polisle bulun- duğu halde dün sabah borçlunun e- Jvine gitmiş, kapiyi çalmıştır. Fakat, ses veren olmamışıtr. Pencereden içe ride asıl borçlunun bulunduğu görü lünce kendisine kapıyı açması söy- lenmiş, o da; — Açamam demiş, ve sonra da ev- de saklanmıştır. Bunun üzerine bir zabıt varakası yapılmış, zor kullani- larak kapının açılmasına karar ve- rilmiştir. Bir çilingir getirilerek ka- pi açılmıştır. Yakup içeriden borca kifayet eder kadar halı haczetmiş, çıkarken kapıda bakkal Papadup - losla karşılaşmıştır. Papaduplos: — Bu ev babamızındır. Borçlunun değildir. Niçin halıları haczettiniz, diye söylenmiş ve halılara yapışmış- tır, Bu arada memura bir çok küfür- ler savurduğu gibi onu ölümle de tehdit etmiştir. Suçlu dün kendisini müdafaa e- derken şöyle demiştir: — Ben yalnız haczedilen halıların babama ait olduğunu iddia ettim. Memur dinlemedi. Borçlu olan kar deşimi babamın evlâtlıktan reddet- tiğini söyledim. Gene söz geçireme- dim, Yoksa ben hakaret etmiş deği- lim. Müddelumumi müdafaasını varit görmemiş, dosyasını asliye dördün - cü ceza mahkemesine göndermiştir. Mahkeme kararını bugün bildirecek tir, Karısına Sövmüş Polis dün müddelumumiliğe Inhi- sarlar omuhasebeciliğinden mezun olduğunu söyliyen Ahmet Hamdi is- minde bir suçlu vermiştir. Bu genç karısına hakaret ettiği ve bıçak çe kerek üstüne yürüdüğü iddiasile ad- liyeye verilmişti. Fakat, hal ve vaziyetinde gayritabil TAN TOPLANTILAR e DAVETLER 6 Yarın: l Yarın saat 17,90 da Yminönü Halkevin- de Tip Fakültesi doçentlerinden (doktor Şinasi tarsfından “ıztırap karşısında çer- rah, mevzulu bir konferans verilecektir. ADAM (Elmas Kaçakçılığı) Fransızca sözlü BUYUK ZABITA FİLMİ, kevinde dektar Ziya “mikropların hayatı, mevzulu bir konfe- rans verilecektir. Kanferansi bir mando- Baş rolde: lin konseri takip edecektir. PETER LORRE x Hafta içinde: Elmas kaçaçılığına aid büyük Cumartesi günü saat 2030 da Beyoğlu ve ihtiraslı maceraların Halkevinde Bay Mesih Mümtaz tarafın- esrarı. dan “;dabı muaşeret, mevzulü bir konfe- rans verilecek, konferansi bir piyes takip edecektir. Senaslar: Saat 4 ve 7,15 de > Gece saat 8,5 da ———— YENİ NEŞRİYA' Maliye Mecmuasının İ P E K Altıncı Sayısı Maliye Vekâleti bir mecmua çi- karıyor. Bunun altıncı sayısı matba- amıza geldi. İçinde kıymetli etütler, her maliye memurunda ve mali me- selerle uğraşan her vatandaşta alâ- a uyandıracak yazılar bulduk. Ay- nca da Devlet Şurâsı, hesap divanı, temyiz komisyonu kararlarına, ista- tistiklere, mevzuan, mali haberlere, tayinlere yer verilmiştir. Alman w- mumi irat vergisi kanunu da ilâve olarak neşrolunmuştur. Büyük emeklerin mahsulü olan bu mecmuada aykırı görünen bir nok- ta vardır. O da tarihidir. Görülüyor ki mevcut teşkilâtala iptidan düşü. nüldüğü gibi iki ayda bir mecmua çı- karmak imkânı görülmemiş. İş ay - dan aya aksamış. Dün elimize ge- cen son sayısının tarihi ikinciteğ - rin — İlkkânun 1937 dir! Bu sayıdan başlıyarak mecmua | üç ayda bir çıkacak. Daima mecmua- yı bir sene evvelki tarihle çıkacak İverde eski teahhürlerin sebebini an- İlatarak günü gününe tarih koymak daha doğru olmaz mı? # KARACADAĞ — Diyarbakır Halkevi 2-DIŞI 1 ÖLÜM ZEPLİNİ Fevkalâde heyecanlı meraklı film son. Seans: 4,20 — KİRALIK Büyükdere, Piyasa caddesinde, Tava verilecektir. Talip olanların e Ja tafsilât İstasyonlardan verilir. * 2 inci sâyisı da İntiyar etmiştir. e e e — Harici Askeri Kıtaat İlânları inn ei Bir çiftine tahmin edilen fiyatı 180 kuruş olan 6285 çift deri eldiven kapalı zarf usulile satın alınacaktır. Şartnamesi her gün M. M. Vekâleti Satınalma Komisyonundan parasız a- nabilir, Ilk teminatı 848 lira 50 ku- ruştur. Thalesi 11. Mayıs 938 Çar- şamba günü saat 11 de yapılacaktır. Eksiltmeye girmek istiyenlerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü rmddele- rinde yazılı vesikaları ile teminatla- rile teklif mektuplarını ihale saatin- den en âz bir saat evvel Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma Komisyo- nuna vermeleri. “B24,, “2261, nacaktır. 2 — Muvakkat teminatı (1122) İstanbul Defterdarlığından : Cins” ve mevkii Muhammen Bedeli Lira Kuruş Yerebatanda eski Üskübi yeni Alemdar mahallesinin eski Hilâllahmer yeni Yerebatan caddesinde eski 32 yeni 60 No. lu 83,50 metre murabbaı arsanın tamamı (Beher metre mu- rabba): Kadıköyünde Caferağa mahallesinin Yoğurtçu çeşmesi caddesinde 5 No. İı dükkânın yarı payı; Ayni mahalle ve sokakta 9 No. lı dükkânın yarı payı: İ Beyoğlunda Parmakkapıda Kâtip Mustafa Çelebi mah: SARAY SİNEMASI» BU AKŞAMDAN İTİBAREN fevkalâde bir program takdim ediyor. ESRARENGİZ | 7-MEŞ'UM GEMİ Tamamile tabii renkli aşk, heyecan ve macera filmi. Türkçe sözlü büyük aşk ve macera filmi. Bugün matinelerden itibaren TÜRK Sinemasında 2 film birden 12) LA HABANERA Robert Armstrong — Dorotty Wi-ji heser, een — — | BAHÇELİ GAZİNO İ | (Rumen filârmonisi), 21,30 Belgrafği fabrika bahçesi arkasındaki koru ile beraber yazlık gazino olarak ki- Müdürlüğüne müracaatları. 20 — 5 — 1938 tarihinden itibaren Mersin yolcu tarifesi Toprakkâle — Payas kısmına da teşmil edilmiştir. Fazla taf- Silât için İstasyonlara müracaat edilmelidir. 20 — 5 — 1938 târihinden itibaren Balkabağı, Helvacıkabağı ve emsali i tarahndan/ayda biz Çıkarılan bu derginin | kabaklar, yaş meyva ve Sebzelere mahsus tarifeye tâbi tutulacaktır. Faz- 20 — 5 — 1938 tarihinden itibaren Zahire tarifesinin Arpa, Yulaf ve | Çavdar maddelerine ait tenzilâı; Payas, Zonguldak ve Türk ve Kenebi diğer Demiryol İstasyonlarına yapılacak nakliyata da tatbik edilecektir. De Levazım Satınalma Komisyonu Ilânla ) 1 — Tahmin edilen bedeli (14970) lira olan (60) ton benzin, 30 N&| san 938 tarihine rastliyan Cumartesi günü saat 11.5 de pazarlıkla alı misyondan her gün parasız olarak alınabilir. 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalarla birlikte ve belli gün ve saatte Kasımpaşada bulunan komisyona müracaatları. 2346 Harp Akademisi SA. AL. Komisyonundan : Harp Akademisi binalarında yapılan keşif ve şartnamesi tamiratı yapılacaktır. İsteklilerin 30 Nisan 1038 Cumaertesi günü saat 12 de Akademi satın alma Komisyonuna müracaatları, 28-4-938 a ' Umumi talep üzerine FRANCİS DE CROİSSET 'nin Istanbul Radyosu 8 ÖĞLE NEŞRİYATI: meşhur şaheseri 1230 Plâkla Türk musikisi, 1230: Be vadis, 13,08* Çocuk bayramı ve haftası Ül) nssebetile Çocuk Bisirreme kurumu msi na Şehremini Halkevi gösterit kolu tez İbodan bir temsil, İ akşam NEŞRİYATI: 18,30 Çocuk bayramı ve haftası mini MALAKALI KADIN Baş rollerde: sebetile Çocuk Esirgeme Kurumu nam konferans: Dr. Ali Şükrü (Mama ve aydf İHEDWİGE FEYİLLERE Ve Ül oeciklirimin bakım ve seriyor) 104 PİERRE RİCHARD WİLLM | piakis dene musikisi. 19,15: Spor müsahir beleri:; Eşref Şelik. 19,55: Borsa haberle Seanslar: Saat Mr 5,20 HM. 20,00: Si Hoşmes ve arkadaşları | 8,30 da İ rafından Türk musikisi ve halk gerkılaii 20,45: Hava raporu. 20,48: Örer Tuza (8 rafından arapça söylev, 21.00; Radife NE) dik ve arkadaşları tarafından Türk şi) sikisi ve halk şarkıları (Saat âyarı) ZLE ORKESTR — Morena: Sizmublesdi süvit. 2 — Drigo: Vals minyon, 3 — Stad Konşitn. 22,18: Ajans haberleri, 2230 Wu sololar, Opera ve Operet parçal 20,50: Son haberler ve ertesi günün p ramı, 23,00: SON, Ankara radyosu ÖĞLE NEŞRİYATI: dl 12,80: Karışık plâk mesriyatı.. 12, Plâk: Türk müsikisi ve balk neşriyatı. 15: Dahili ve harlel haberler. 1740: her iki film birden “ 2 FİLM BİRDEN TARZAN ru). AKŞAM NEŞRİYATI: | 130 Pihkia dense musikisi, 19 Türk musikisi ve halk şarkıları (Mak Çakar ve arkadaşları) 20,00: Seat Ayarı arapça neşriyat 20,18: Radyotonjik te 11,00: Konferans: Dr. Muzaffer Sezer. 18: Stüdyo Salon orkestrası; 1 — ğ nat: Üngemiseher Zigeuner “Tang, $ Brüsso: Cenzonetta, 3 — Rossini: Der 8 bler Von Seville. 4 — Rust: Traumi İ220 Ağjıns haberleri, 22415 Yi program. m8 SENFONİLER: 13.15 Roma Kisa datgımı: Senronik KO ser. 21,15 Bükreş: Senfonik ko Görenleri hayran eden nefis şa- ZARAH LEANDER | Seans: 2.30 — 6 — 9,15. Kocataş Fabrikasının ittisalindeki Senfonik konser. HAFİF KONSERLER: Tophanede Denizvalları Kooneratif siki (8,15 devamı) 9,30 Bavyera © cak şarkıları, 845 Gitar musikisi, 109 Askeri bando, (8,30 dan başlıyarak # slalarln Paris Möndinl 12 ye küdari besreder), 1215 Roma kım di Hafif musiki konseri, 10 Berlin kısa ga Hafif musiki (145 keza), Bükreş plâk (1430 devaru) 13.15 P Mirmdial: Konser nakli, 14, Kesm, HİĞİ Berlin kısn dalgası İş sonu kon! 18.50 devamı, 18 Peşte: Korn kon 18,05 Ostreva: Askeri musiki,. 18 | Berlin kısa dalşssı: Küçük musiki # çaları, 48,20 Lâyreiz Piyano; sop keman konseri, 20 Berlin kısa dsi Askeri bando, 20.20 Ploruna, p Orkestra konseri, 2030 Roma, karışık plâk musikisi, 21 Viyi fi? musiki, 21,30 Florans, Napı musiki konseri, 28,15 Osirava: PLAK seri, 23,35 Prag Radyo orkasırası, Viyana: Hafif musiki korseri, OPERALAR, OPERETLER: 18,30 Roma kısa dalgasi: Lirik ra parçaları, 20,15 Lâypzig Verdi “Othello, operam, 20,35 Bükreş ner'in “Valkyre,, opcrası, 22 Roma, © ri: Verdi'nin “Boceanegrâ,, operas Milâna, Torino, Maris Bona'nın 4 di Razno,, operet. di ODA MUSİKİSİ 2 18,36 Paris Mondliar Om konseri, 22,30 Bratislava: Triyo ri (Mendelesohn), DANS MUSİKİSİ» 18,02 Bükreş, 19,15 keza, 19.10 “ va, 22,15 Floranse, Napoli, 23,30 pzig. » Mamure kısmına mahsus (1215) (2388) | ** (1214) ** 389) (1213) (2390) lira (75) kuruş olup, şartnamesi Ko- mucibince (2383) İstanbul Defterdarlığından : Ginlatada: Müeyyit Zade mahallesinin Hocanli caddesinde kâln eski 22—24 —26 yeni 28-30-32 sayılı üç evin 7/38 payı. Kadıköyünde: Caferağa mahallesinin Terakki ve halen İleri sokağında kâln eski 33 yeni 26 sayılı ve 303 metre 96 desi- ; metre murabbat arsanın tamami, Fatihte: Kirmasti mahallesinin Küçük Karaman caddesin- de kâin eski 24 — 26 yeni 26 — 28 sayılı üstünde odaları bu- | lunan iki dükkânın 60/120 payı. 1150 © — Bay hâkim, şu üç gün hapse ak- | likler görüldüğü için tabibiadillere bm erdi. Gideyim, yatayım. Fakat | muayene eettirilmiştir. Doktorlar Ah 26 lira ne olacak? İşte onu veremem. | met Hamdinin Adli Tıp işleri mües- lesinin Büyük Parmakkapı ve İstiklâl caddelerine o cephesi İolan köşe başında altında üç dükkânı bulunan 2, 4, 105 No, dükkânın tamam, Kumkapıda: Çadırcı Ahmet Çelebi 640 Ortaköyde: Dere sokağında kâin eski 27 yeni 25 sayılı odalı 350 mahallesinin eski Bah- Ü Hâkim: — Isterseniz karari temyiz eder - $iniz, buyurunuz, demiş, mübaşir de suçluyu salondan çıkarmıştır. sesesinde müşahede altına alınma « sina lüzum göstermişlerdir. Suçlu müşahedehaneye gönderi. miştir. Almacak rapora göre tahki- kata devam edilecektir. Orman Koruma Genel Komutanlık Satınalma Komisyonundan : 1 — Orman Koruma Genel Komutanlık kıtaları ihtiyacı için 4000 adet portatif çadır kapalı zarf usuliyle ihalesi 30—4—938 günü saat 10 An- karsda Yenişehirde komutanlık binasındaki Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. 2 — Muhammen bedeli 29760 lira ve muvakkat teminatı 2232 lira. 3 — Şartnameler 1 Yira 50 kuruş dan alınabilir. mukabilinde Satınalma Komisyonun- 4 — İsteklilerin şartnamesinde yazılı vesikalarla beraber teklifli mek- tuplarını ihale saatinden bir saat evveline kadar komisyona vermeleri | Mayıs 938 Cuma günü saat 14 te Adliye levazım Dairesinde yapılacağı #lân olunur. (2036) hı kâgir evin onda bir payı: Pangaltıda Feriköy Birinci kısım mahallesinin Tay ve Derebaşı sokaklarının birleştiği köşede 14,3 No. hı evin yarı payı: Toprak yeni Çamçak sokağında eski 26 yeni 25 No. h ah- şap evin tamamı: 150 Yukarda cins ve mevkileri yazılı gayrimenkuller hizalarındeki bedel- ler üzerinden açık arttırma usulile ayrı ayrı satılacaktır. İsteklilerin tedi- ye şeraiti ile diğer şartlarını öğrenmek istiyenlerin 9 — 5 — 938 Parar- tesi günü saat on dörtle yüzde 75 pey akçeleri makbuzlarile Mili Em- lâk Müdürlüğünde toplanan Komisyona gelmeleri (M.) (2311) 920 İstanbul Cümhuriyet Müddeiumumiliğinden : İstanbul İcra Dairelerine konacak 10 adet otomatik telefon makinesi ile ve bunun tesisatı açık eksiltmeye konmuştur. Bedeli muhammen 385 liradır. Muvakkat teminatı 28 lira 89 kuruş olup şartnameyi görmek isti- yenler tatil günlerinden maada hergün İstanbul Sirkeci Aşir Efendi 50- kak 13 numarada Adliye levazım dairesinde görebilirler. Eksiltmenin 13, ilân olunur. o “2396,, çeli yeni Asmalı Mescit sokağında eski 15 yeni 18 sayılı evin 1/6 payı. N Beyoğlu: Pangaltı Teşvikiye mahallesinin Hamamcı Emin İ ve Kuyulu bostsin ve Mektep sokağında Kâin eski 5 müker- rer sayılı ve 584 metre murabbal müfrez arsanın tamamı. Beşiktaşta: Sinanpaşa mahallesinin Beşiktaş caddesinde kâin eski 49 yeni 72 sayılı ve altında bodrumu olan dükkü- ül nin tamamı, “Tophanede: Karabaş mahallesinin Yağhane sokağında kâin ü eski 12 yeni 10-— 16 numarataj sayılı üstünde biri asma ol mak üzere üç katta iki oda ve helâyı havi dükkânın 1/2 ps- yı, İkinci tertip mübadil tasfiye vesikasile). Samatyada; Sancaktar Hayrettin mahallesinin eski Demir- “ği ci Oskiyan (Demirel Osman) yeni Canbaziye Mektep soka- N ında kâin en eski 52 eski ve yeni 40 sayılı evin tamamı. p Yukarda yazılı mallar 10 — 5 — 938 Sah günü saat 14 te sa” 5 Satış bedeline İstikrazı Dahili ve 9 5 faizli Hazine Tahvilleri K£ nur, Taliplerin 9£ 7,5 pey akçelerini vakti muayyeninden evvel * ği yevmi mezkürde Defterdarlık Milli Emlâk Müdürlüğünde müte! tış komisyonuna müracaatları. *(ML) o (2320) 160 © 2365 ; hibeli vinden naklen inkılâp dersi (Hikmet BÖğ i 710 Berlin kısa dalırmsı: Hafır mf