28 Nisan 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

28 Nisan 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

| Ss © P Bn 38 YIL ÖNCE SERBEST mühim bir vesikadır. Bundan otuz sekiz yil gvvel yani 1900 senesinde en meşhur iki serbest güreşçinin ne halde olduklarını görüyoruz. Şimdi muntazam Ringler içinde ve göz kamaştırıcı elektrikler altında traj- de şu iki sakallıyı mükayese ediniz. Av- rupada © zumanın meşhur güreşçileri mey danlâra ya palahıyıkı yahut böyle gür GÜREŞ: Şu fotoğraf güreş meraklıları için pek İsakallı çıkarlarmış, Marseille kardeşler diye anilan bu fki pehlivan on sene her daveti kabul ederek güreşmişlerdi. Pehlivanlik | hayatlarınca güreş tuttukları balde Cim Londos'un bir İ süresinde aldığı ücret kudar para kazana h, tuvaleri güreşten asri pehiivanlarla bir | mamışlardır. Eskilerin şimdikilere nazaran rumiyetler içinde, sirf klarına yeni bir mi- nekadar büyük mi güreş aşkile ç İsak daha. Güreş Şampiyonası ÇobanMehmet,Avrupa Ikincisi Olabilecek mi? Dün gelen malümata göre yedi ki- şilik milli güreş takımımızdan Ya- şar, Yusuf Aslan, Mersinli Ahmet ikinci devrede yani ikişer güreş ve ikişer mağlübiyetten sonra tasfiyeye uğradıkları gibi hastalığı sebebiyle güreşememiş olan Mustafa da tabli hükmen mağlüp oldu. Küçük Hüse- yin ile Saimin ikinci devre sonunda- ki birer galebelerine mukabil dün gelen telgraflar üçüncü devrede iki- sinin de yenilerek tasfiyeye uğradık İarını bildiriyor. Şu halde şimdi Çoban Mehmetten başka ayakta duran güreşçimiz kal- madı. Çobanın ilk hamelede yendiği Da- nimarkalı yabancısı değildir. 936 Berlin Olimpiyadında da Mehmet o- nu yenmişti, Lâkin ikinci devrede 13 dakikada yendiği Ehret isminde- ki Alman şampiyonunu tanımıyoruz. Fakat bir Almân ağır cüsse şampiyo nunun ne kıymette olacağı düşünü- Yürse Çobanın bu muvaffakıyetinin derecesi derhal takdir edilir. Bu satırları yazdığımız ana, yani 71 Nisan akşam geç vakte kadar gü- Teşlerin son neticeleri hakkında hiç- bir malümat gelmemişti. Nisanın 24 üncü günü başlamış olan bu güreş lere her sikletten ceman 68 güreşçi iştirak ettiğine göre 200 kadar mü- sabaka olacağı tahmin ediliyordu. O nun için güreşler gündüz ve akşam olmak üzere 24, 25 ve 26 Nisanda ya pılıp bitecekti. neticelerin henüz bildirilmeyişine bakarak mü- sabakaların devam ettiğine hükme- dilemez. 28 Nisan gecesi bitmiş ol ması lâzım gelen güreşlerden 24 sa- at sonrasına kadar haber alınamama $ı ancak (Talin) şehriyle olan telgiaf muhaberelerinin çapraşıklığından ol 8a gerektir. Çobanın bu vaziyetine göre ka- zanç ve derece ihtimalleri nedir? Ağır cüsse güreşçiler zaten “adetçe mahduttur. Bu sefer de bunların Umumi 6 — 7 den fazla olduğunu zannetmi- yoruz. Çobanın iki devreyi galebe ile i Avrupa şampiyonasında iyi derece alması muhtemel olan Çoban Mehmet geçirmesi onun ikinci ve üçüncülük gibi bir mevki almasını temin edebi lir. Hattâ 936 Olimpiyadında OGre ko — Romen ve #erbest güreşte ağır cüsse dünya şampiyonu olan meşhur Estonyalı Palusalu iyi ozamanında değilse Çobana yenilebilir. Fakat Çe barın şampiyon olmak için bu adami tuşla yenmesi lâzımdır. Gördüğü: müz tecrübeler bize öğretti ki, bir büyük şampiyonu hele kendi mem- İeketinde yabancı bir güreşçinin çok bariz bir üstünlük olmadan sayı (e mağlüp etmesine imkân yoktur. Ço- banın da Palusalu'ya çok faik oldu- ğu iddia edilemez. Dün de yazdığımız gibi son daki- kada alınacak haberler reşçisi de olması beklenebilir. vaziyette beklenmedik bir değişiklik yapmaz ve 936 da dünya ikincisi olan Çek gü Çobanın önüne çıkmazsa Mehmedin bu sefer Avrupa ikincisi IKlüpler: | İki Oyuncunun Istifaları Kabul Edilmedi Beşiktaş klübünün geçen hafta ya pılan son idare heyeti seçiminden ba zı sporcuların memnun kalmadıkla- rını ve bu yüzden Hakkı ile Hüsnü- nün istifa ettiklerini dünkü nüsha- mızda haber vermiştik. Yaptığımız tahkikata göre Hakkı ile Hüsnünün istifaları imntaka baş- kanlığı tarafından kabul edilmemiş ve bu vaziyet kendilerine bildiril miştir. Buna sebep olarak istifaların yeni nizamnameye uygun şekilde yapıl mış olmaması gösterilmektedir. Yeni nizamnameye göre, klübün- den ayrılacak olan sporcu evvelâ is- Ufasını klübüne bildirecek ve 10 gün zarfında klübünden bir cevap (o ala- maâzsa 6 zaman mıntakayı haberdar edecektir. Fenerbahçe Ankaraya Gidiyor Spor Kurumu tarafından verilen kararla milli küme maçlarından ih- raç edilen Fenerbahçe klübü Anka- ra klüplerile temasa geçerek orada iki maç yapmak üzere Gençlerbirli- ği ve Ankaragücü ile mutabık kal mıştır, Yapılan anlaşmıya göre önümüz- deki Cuma sabahı Ankaraya hare- ket edecek olan Fenerbahçe birinci takımı, Cumartesi günü ilk maçını Ankaragücü ile, ikinci maçın da Pazar günü Gençlerbirliği ile yapa- caktır. Müsabakalar Ankaragücü sahasın- dn yapılacak ve Fenerbahçeliler bu seyahate tam kadrolarile iştirak e- deceklerdir. Ankaralı İki Hakem İ Tecziye Edildi Ankara, 26 (TAN) — Geçen hafta Ankaragücü sahasında yapılan First Vienna — Gençlerbirliği, Ankaragü- cü muhteliti maçını idare eden Genç lerbirliğinden Asımın ve bu hafta Güneş — Harbiye milli küme maçi- nın hakemi eski Beşiktaşlı İbrahi- min bu maçlarda idaresizlikleri gö- İrüldüklerinden Futbol Federasyonu tarafından bundan böyle resmi ve hususi maçlarda hakem ve yan ha- kem durdurulmamasına karar veril. İ iğ edilmiştir. Bir İngiliz Takımı Şehrimize | Gelmek İstedi İngiltere birinci likinde oyntyan Vulverhamptun takımı Macar (o Fe- derasyonu tarafından iki maç yap- mak üzere Peşteye davet edilmiştir. İngiliz takımı Peşteye yapacağı seyahatten sonra Balkanlara kadar gelerek daha dört maç yapabileceği- İni bildirdiğinden Macar Federasyo- İmu Başkanı Doktor Fedor şehrimiz klüplerinden birisinin. idarecilerine telefonla müracaat ederek İngiliz ta- kımının bu arzusunu bildirmiş ve iki maç için 1200 İngiliz lirası istedikle- rini ilâve etmiştir. İngiliz takımı diğer iki maçı için Rumanya Federasyonuna müracaat etmiştir. MFMT EKPTTE- Bursada Bisiklet Yarışlarının Neticeleri Bursa, 26 (Hususi) — Bisiklet Fe- İderasyanunun tertip ettiği bölge 6 m cı bisiklet sürat koşusu dün Gemlik yolunda 75 kilometrelik bir sahada yapıldı. Koşu çok eğlenceli ve heye canli oldu. Neticede hepsi Acarid- mandan olmak üzere Bekif (o birin- ci, Kemal Başer ikinci Hüsamettin üçüncü, İsmail dördüncü geldiler, Acarlılar Galip Geldi Çocuk Haftası münasebetiyle Ço- cük Esirgeme Kurumu menfaatine tertip edilen futbol kupa maçı dün atıcılardaki sahada Acaridman yur- du B. takımiyle Dora, Akınspor ve Muradiye klüpleri muhteliti arasın- da yapıldı. Oyun baştan sonuna ka- dar Acarlıların hâkimiyeti altında cereyan etti. Acarlılar birinci devre lar, iki penaltıyı kaçırdılar. Muhte- bir gol yapabildi. Oyun i — 0 Acar- hların galibiyetiyle neticelendi. miş ve bu kararlar kendilerine teb-| bu! de 4 gol, ikinci devrede bir gol attr| TAN OKUYUCU | Mektupları mera samanaa? Bir şoförün şikâyeti 2841 numaralı şoför Mürtese gazetemis ze gönderdiği mektupta diyor ki: “Salı günü saat 11,35 te Bankalar Cud- desinde Sümer Bunk önünde duru; wwda müşteri vardı. Ve bekle- temişti, Çünkü, bankadan Dir ar çıkacaktı. Henüz bir iki dakika ol. lerle beraber ke- r- kada mustu, Diğer viorm harda, yolu işaal etmiyecek şekilde bekli- yordum. Bir motosikletle sitil bir memur geldi. Müsteri abadan İndirdi. Paramı riyete götürdü. Benden Yolu hagi rn İçim elki hak etmiştim. Fakat, beni tam 6 saat işimden ahıkoydular, On Itra para #erâsının muamelesi altı saat mi sü rüyar?, ceza alındı * Bir telgraf NaziNide 18 numaralı sokakta, 18 muma: ralı evde oturan tabelâcı Doğrul yazıyor: #3. Nisanda İstanbul Tuzlasına çektiğim cevaplı telerofin tam vaktinde gelen ce. vabını burada Nazilli telgrafhanesi sefi ip tal ediyor. Sebebi, adres “kâfi değilmiş Henşiremin sıhhatine sit olan bu telera- fın öç günde cevabının gelmediğini gö- rünce, İstanbula “kadar gitmiye hazırlan. dım. Bu arada, hernamlan, telgrafhaneye bir kere sordum. Memurlar, heyecanla bek Iediğim bu telgrafın cevabının iptal edil. diğini söylediler.” * Garda beklerken Okuyucularımızdan doktor Bay Sadık - tan şu mektubu midok: “Geçen gün Ankaradan gelen bir yol cumu karşılamak için Haydarpaşa garına im. Buruda biznz fazlaca beklemek icip Bekleme salonuna oturdum. Haydar- paşada son zamanlarda oparlör tertibatı yapıldı, Bu öparlörler bekleme salanlarına kadar uzatıldı. Acaba böyle yolcu veya tren bekliyen yoleulara boşca bir vakit geçirtrek için bunlardan istifnde edile - rek meselâ plâklarla gözel müzik parça- ları çalınamaz mı* Böyle modern bir gara wiki sokmak enilik olmaz mı? Bu İnun için beş on tane plâk almaktan böş ka hiçbir m £ is olacağını zannetmi - yorum. Nafa Vekâletinin bu ricsm üze- rine mazarıdikkatini çelbetrmenizi rica 6- erir, » Yardım Pulları Reykorda, Hüsniye sokağında oturan Hü seyin Salih isimli bir okuyucumuz yazıyor. gişelerinde halka yardım pulu sattırmakta. dırlar, Fakat bu pullar iptal edilmiş 4ağfi- (dir. Başka bir tarafla eyni pullar kulla nelabilir. Barla kalırsa bu pullar ipati edi)- melidir. Aksi takdirde, Kızılayın zararına olur., Tebliğler: Bu Hafta Yapılacak Voleybol Maçları 'T. S.K. İstanbul Bölgesi Voleybol Ajanlığından 30 — 4 — 1938 Cumartesi günü Alemdar caddesinde kâin Y. M.C. A. salonunda yapılacak voleybol teş vik müsabakaları şunlardır Eyüp — Hilâl saat 15 Hakem İl hami Polater. İstanbulspor — Feneryılmaz saat! 115.30 Hakem İlhami Polater. Beyoğlu Halkevinde Cumartesi günü saat 17 de Beyoğ lu Halkevinde #por şenlikleri yapıla caktır. Şenlikler için zengin bir prog Tam hazırlanmıştır. CEYHANDA BELEDİYE FAALİYETİ: lit takım ikinci devrede penaltıdan Ceyhan belediyesi çok çalışıyor. Burada küçük bir ilfaiye teşkilâtı da yapılmıştır. Resimde, itfaiye efradı görülüyor. | “MD! bayramlarımızda Kızılar gibi ba-| yır ve yerdım müesseseleri vapıir ve tren | nk İİİ O İDİ İİİ İİ ra 8 in HATEEBA EAA BAORAN EA Za E v sahibi ayağa kalktı. Misa- firlerinin dikkatini kendi üzerine çekmek için hafifçe bir, iki defa öksürdükten sonra: - Aziz misafirlerim, diye söze başladı, size büyük bir müjdem var: Tanınmış sinema artistlerimiz den Pol Kosta şimdi bize geliyor. Pol Kosta'nın hiçbir ziyafete git- mediğini, hiçbir daveti kabul etme- diğini nazarı itibara alacak olur- sanız bu gelişin ne kadar kıymet- li olduğunu anlarsınız! Bu müns- sebetle sizlerden ufak bir ricam var: Pol Kosta'nın ziyafetlere fa- lan gitmeyişinin başlıca sebebi ra- hatsız olmak istemeyişidir.. Yani sizin anlıyacağınız, Pol Kosta nere- ye giderse, muhakkak surette iyi bir sinema yıldızı olmıya namzet. Bunun için kendisinin ufacık bir yardımını, tavsiyesini bekliyen bir yığın yeğenlerle, kuzinlerle, keri- melerle karşılaşıyor. Bu noktaya, bilhassa ehemmiyetle dikkat et - menizi ve kıymetli artisti hiçbir atsız etmemenizi çok ri- Bu kisa nutkum karşılığı gürül- tülü bir alkış tufanı oldu.. Ziyafet- te hazır bulunan bütün bayanlar, son bir hazırlık yapmak Üzere mi- nimini aynalarile pudralıklarını çı- kardılar.. Fakat buna meydan kal- madı. Kapı açıldı. Kıymetli artist ken- disine yaraşan güzel yürüyüşü ile salona girdi.. İlk önce, ev sahip- lerinin elini sıktı. Misafirlerle ta- nıştıktan sonra onların da, hepsinin ayrı ayrı ellerini sıktı ve kendisi. ne gösterilen yere oturdu.. Bütün gözler artistin üzerinde i- di. O, tipki ekrandaki gibi gülüm- siyerek konuşuyordü. Ufak bir ses- sizlik arasında tabakasını çıkar - dı. Bir puroyu düdaklari arasına sıkıştırdı. Kibritini çikarmak üze- re elini cebine soktu. Fakat buna meydan kalmadı O zamana kadar hiç dikkatini çekmemiş olan genç bir kız - Lilya, yaktığı kibriti üza- tarak - buyurunuz, yakınız! dedi. Artist: — Çok teşekkür ederim, diye ce- vap verdi. Ve zarif bir hareketle genç kıza bir sigara uzattı. Genç kız, tatlı bir gülümseme ile: — Mersi, dedi, bildiğiniz gibi yi- ne içmiyorum.. Artist, hayretle genç kıza baktı: — Acaba sizinle evvelce herhan- Vaadi Yazan: Gruhenberg — Çeviren: B. Tok . —— ğ | TA EEE EEE AEERA ERMAT AYARA KENAN SENAAAMAEEDABAN AAA EEE gi bir yerde görüşmüş mü idik? di- ye sordu. — Evet efendim, görüşmüştük.. Artist, herhangi bir şeyi keşfet- mek ister gibi dikkatle kızın yüzü- ne baktı: - İtiraf ederim ki dedi, bu be- nim hesabıma çok fena bir gey. Fakat sizi bir türlü hatırlıyamıyo- rum.. Genç kızın yüzünde ince bir ke- der dolaşır gibi oldu: — Evet, haklısınız! Bahusus bu hatırlıyamadığınız kimse bir tarihte ilânı aşk ettiğiniz birisi ise, daha #ena!, rtist inler gibi bir sesle! — Bana merhamet ediniz, dedi. Bu benim için müthiş bir İş- kencedir. Zayıf hafızama biraz ol- sun yardım ediniz" — Fakat bu hatırlatış kâfi de- $il mi? Demek ki, sizin sevgi his- leriniz böyle çabuk uçup gidiyor? — Bilâkis. Bir kadın, insanı kör edecek kadar güzel olursa... İ — Derhal unutulur değil mi? Artist kıpkırmızı oldu: — Çok merhametsiz davranıyor- sunuz, dedi.. Hiç olmazsa bana u- facık bir İpucu vermez misiniz? Tilya ufak bir tereddi Sön- ra: — “Balo,, dedi. Bu kelime kâfi değil mi? Artist, elile alnına vurdu: — Evet, evet, şimdi hatırladım, dedi. Bundan üç yıl evveldi. Hem de konservatuvar salonundaki ba- loda, öyle değil mi? — Evet!. — Bir locada beraberce şampan- ya içiyorduk. Siz. hayatınızda ilk defa olarak şampanya içtiğinizi söy lemiştiniz!, Öyle değil mi? — Evet doğru. — Ben o akşam çok mesuttum. film için o akşam teklif almış, ve bir mukavele imzalamıştım. (Devamı var) DENİZBANK Denizyolları İşletmesi Acenteleri: Karaköy Köprübaşı Tel. 42362 Sirkeci Yolcu salonu Tel, 22740 KARADENİZ POSTALARI 1 Mayıstan itibaren Karade- niz postalarında aşağıda yazılı değişiklikler olacaktır: SALI POSTALARI gidiş ve dönüşte Zonguldak İnebolu. Sinop, Sam- sun, Giresun, Trabzon ve Rize ye uğrıyarak Hopa'ya kadar gi decek gidişte ilâveten Tirebo laya ve dönüşte Pazar'a uğra" yacaktır, PERŞEMBE POSTALARI gi” diş ve dönüşte İnebolu, Ayan” sık, Sinop. Samsun, Ünye, Fot sa, Ordu. Giresun. Görele, Trab” zon ve Rize'ye uğrayarak He va'ya kadar gidecek ve dönüştü lâveten Of ve Akçaabad'n uğ rayacaktır. PAZAR POSTALARI gidiş v€ dönüşte Zonguldak, İnebol Gerze, Samsun, Ünye, Fats* Ordu, Giresun, Vakfıkebir © Trabzona uğrayarak Rizeye K#” dar ve dönüşte ilâveten Sürm” ne ve Tireboluya uğrayacakti” (2330