1 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

1 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

KODAK "BRAUNİ,. Popular Portre “Brauni,, 020 "BRAUNİ,, makineler "KODAK,, mamulâtıdır. Resim çekme Saklamanın Zevki Gönderme Zevki Zevki fındâ aşağıdaki fiatlarda satılacaktır. Birinci nevi av barutu, 500 gramlık kutu içinde " md » 20 ” » inci e m S0 » ”» » "m . 20 ,, » » 100 MEMELERİNİ PATI İLE REKTA Tw İç ve dış basur memelerinde, basur memelerinin her türlü iltihaplarında, cerahatlenmiş fistüllerde, kanayan basur me- melerinin tedavisinde daima muvaffakıyetle şifayı temin eder, Şark İspençiyari Lâboratuvarı, İstanbul Denizbank Akay İşletmesi Müdürlüğünden: ISTANBUL - YALOVA Arasında Araba Vapuru Seferleri an 938 ta nden Ağustos 938 nihayetine cumartesi ve pazartesi günleri kadar yalnız Pazarte! S.D. günleri Cumartesi günleri S.D “İsküdardan K. 12.00 630 Kabataştan K. 1230 700 Yalova V. 15 30 10 00 Yalovadan K. 16 00 1109 Kabataştan K. 19 30 14 30 Üsküdara V. 2000 15 00 Bu seferlerde Büyükadaya nakledilecek araba ve hayvan bulunursa o gün vapur gidiş ve gelişte Büyükadaya da uğrıyacaktır. (3235) Adanada Su İşleri 6 ncı Şube Mühendisliğinden: 1 — Eksiltmiye konulan iş: Adanada elektrik fabrikası civarındaki ar sa üzerinde yapılacak işletme binası ile teferruatından bulunan garaj ve depo kapalı zarf usülile eksiltmiye konulmuştur. 2 — İşbu üç binanın keşif bedeli mecmuu 29246 lira 28 kuruştur. 3 — Eksiltme 938 senesi haziranmın 17'inci cuma günü saat 15 te Adana su işleri 6 ıncı şube mühendisliği binasında toplanacak ihale ko- misyonu tarafından yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için 2200 lira muvakkat teminat vermek ve ticaret odasında kayıtlı olduğuna dair vesika ibraz etmek ve 20000 Ji- ralık bina İnşaatı yaptığını nalık Nafıa Vekâleti yapı işleri müteahhitlik - göstermek meşruttur, İstekliler bu işe ait ekesiltme şartnamesi, mukavele projesi, na- namesi hususi ve fenni şartnam keşif cetveli ve ıruş bedel müksbilinde su işleri 6 ncı şube mühendisliği, den alabilirler. 6 — Teklif mektupları yukardaki 3 üncü maddede yazılı saatten bir kadar ihale komisyonu riyasetine mukbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektupların 3 üncü maddede yazıl Sante kadar gelmiş olması ve dış taraftan ayrıca kapatılmış bulunması lâzımdır. 7 — İsteklilerin teklif mektuplarına yukarda gösterilen proje ve te- Yerruatının pullu ve imzalı birer nüshasını eklemeleri ve tenzilât mik- tarımın yazı ve rakam ile ayrı ayrı göstermeleri mecburi olduğundan bu geraiti haiz olmıyan teklif mektupları kabul edilmiyeceği ilân olunur. (3221) BARUT FİATLARI UCUZLADI 1 Haziran 1938 tarihinden itibaren tatbik edilmek üzere kara ve av ba- rutu satış fiaflarında aşağıda yazılı tenzilât yapılmıştır. Kara av barutları inhisarlar bayileri tarâfındân memleketin her tara- | | Eski fiat Yeni fiat 115 110 kuruş 60 55 » 95 e s0 45 22.50 18 Sovyet (TEHNOEKSPORT) fabrikalarının ZİRAAT MAKİNELERİ Sağlamlık ve ucuzluk ;tiba- rile rakipsiz makinalardır. Ekin biçmiye mahsus dolaplı ve tırmıklı orak makineleri, Biçer bağler orak makineleri, aleva- törlü son sistem saman toplu buğday ve çeltik harman maki- neleri, biçer döğer harman ma» kineleri, çayır makineleri, bey- gir tarağı, bağ tulumbaları (pul varizatör), süt makineleri, Üni- versal ve büyük Traktörler ve Traktör pulluklarımızın bütün aksamı en kuvvetli çelikten ye- pılmıştır. Türkiye merkez depo- Su: Galata, Tünel cad. Perçemli k No, 19 İsmail Hakkı Kozacıoğlu Şubesi: İzmir, Halimağa çar- şısı No. 20 Orak Makinelerimizin Anadoluda satış yerleri Eskişehirde: Mehmet dost ve Ni kola Satalbavoy-Akşehirde: Ke- mal Uruslu - Kadınhanda; Os- man Işık ve ortakları - Konya- da: Kasım Kaymak ve ortakları Çumrada: Ahmet Kumruluoğlu Adana ve Mersin: İ. Hakkı ve A. HANNA Nedim Kozacoğlu Bu bir fenni hakikattir ki: KREM PERTEV Cildi temizler, pürüzsüz ve gergin tutar. Buruşuklukları giderir, tabil güzelliği muhafaza eder, EN GÜZEL Hıfmashha noktat nazarın- den her hususta iyi imal edilmiş ÇOCUK OARABA- LARI, en iyi şerait ve en ucuz fiyatlarla yalniz, Baker Mağazalarında satılmaktadır. ösenasamanasunamasnsasasassen0nsevarsasamsansanasağ, HAYRETTİN ÇİZER GL i mündiâz içmeğe başlıyalıberi, kansız» lik ne olduğunu bilmiyoruz. Demir, yumurta akı ve ar-f senikten yapılmış bu şurup İ o iştahımızı açtı ve hepimiz * dinç ve sıhhatliyiz. Arsönoferrat0s& Her erinnede reçete da, | Maliye Vekâleti ve Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankasından : 27-1-938 tarih ve 3322 numaralı kanun hükümleri ve Maliye Vekâ- etile Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankası arasında aktedilen mukave- lerinin 1334 - 1918 dahili istikraz çğhvillerile mübadelesine aşağıdaki esaslar dahilinde 1 haziran 1938 tarihinden itibaren başlanacaktır. 1 — Mübdele 1334 - 1918 dahili istikrazına ait asli senetler üzerinden yapılacaktır. “Bu istikraza ait muvakkat makbuz senetleri yeni tahvil lerle mübadele edilmiyecektir.., 2 — Değiştirme, 1334 - 1918 daj istikraz ası! tahvillerindet 1 adet 20 lira itibari kıymetinde 1 lik tahvii bi) 1 adet. Lâdet 100 Lira itibari kıymetinde 5 lik tahvile mukabil 5 adet. 1 adet 500 lira itibari kıymetinde 25-Mik tahvile mukabil 25 adet. Beheri 20 lira itibari kıymetinde ikramiyeli 1998 tahvillerini temsil eden muvakkat makbuzların verilmesi suretile ierp edilecektir. Yeni tahvillerin muvakkat makbuzları bilihara ayni numarayı mub- tevi asli tahvillerle tebdil edilecek ve bu mübadele keyfiyetinin ne ze- man başlıyacağı ayrıca ilân edilecektir. 3 — Mübadelenin başlangıç tarihi olan 1 haziran 1938 tarihinden 1 Termuz 1938 tarihine kadar mübedele Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankası şubelerile Türkiye İş ve Türkiye Cümhuriyet Ziraat Bankala- rınin şube ve ajanları tarafından İcra edilecek 1 Temmuz 1938 tarihin- den sonra değiştirme işine yalnız Türkiye Cümhuriyeti Ziraat Bankala- Ankara şübesince devam olunacaktır. 4 — Yeni tahvillerin ilk ikramiye keşidesi tarihi olan 1 Teşrinisani 1938 tarihine ve müteskıp keşide tarihlerine kadar 1334 - 1918 dahili is- tikraz tahvillerini değiştirmiyenler icra edilen keşideler dolayısile hiçbir hak iddiasında bulunmıyacaklardır. Bu tarihten sonra yapılacak mübade- lelerden eski tahviller ikramiye, amorti isabet etmemiş yeni tahvillerle değiştirileceklerdir. (3222) lename hükümleri dahilinde ihraç edilecek olan ikramiyeli 1938 tahvil-| OSMANLI BANKASI ILAN Osmanlı Bankası hisse sahipleri, dahili nizamnamenin 29 uncu mad- desine göre, 21 Haziran 1928 salı gü- nü saat on iki buçukta, Londrada, E. C. 2 Old Broad Street, Içtimaa davet edilir. Müzakere ruznamesi; — Umumi komitenin 1937 scnesi- ne alt raporu. — 31 ükkânun 1937 tarihinde rü- yet edilen hesapların tasdiki, — Temettü hissesinin tayini, — Umumi komiteye aza intihabı, Banka dahili nizamnamesinin 27 inci maddesine göre, heyeti umumi- ye, en az 30 hisse senedi olan hisse | sahiplerinden terekküp eder. Ancak yalnız yevmi içtima olan 21 Haziran 938 den en sz on gün evvel hissele- rini zirde gösterilen mı lerle Şu- belere teslim eden hissedarlar bu içe timaa iştirak debileceklerdir Paris'de, Meyerbeer (o sokağında (IX e) 7 numaralı Banka Merkezine Londra'da. Throgmorten Street (E. C.2.) de 26 numaralı Banka mer- kezine. v İstanbulda, Banka idare Merkezine ve Bankanın muhtelif şubelerine. Winchester House'da toplanacak yıllık umumi