1 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

1 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

1-6-938 A Kanununun Esaslar Af Projesi Yalnız Bir İstisna İle Bütün Siyasi Suçlara Şamildir (Başı 1 incide) baştan suçlar işliyenler olursa hak- tedbir almak üzere hüküme-| İe salâhiyetler verilecektir. Hükü- Met, harp zamunında neşredilen bir kanun mücibince bunları milli hudut İaricine çıkarmak, temerküz kampla Tında nezaret altına almak gibi ted-| birlere müracaat edebilecektir. Fakat Yatan hasretinin acısını çok derinden duymuş olan bu yeni vatandaşların ölü sandıkları yurt yerine canlan- Mış çinkişaf etmiş bir Türkiyeye ka- Yuşunca bunun ferahını duyacakları | Ve devlet otoritesine karşı tam saygı | Böstererek ihtiyat şeklinde hüküme- te verilen salâhiyetlerin tatbikine lü Züm bırakmıyacakları umulmakta- dir. AF Projesi Bugün de Müzakere Edildi Ankara, 31 (Tan muhabirinden) — Meclis adliye encümeni bugün topla! narak 150 liklerin affı projesini mü- zakere etmiştir. AF kanunu lâyihasının mucip sebepleri Türk milletinin beşer varlığına hâ- kim olan tarihi seyri arasında gördü ğü ve geçirdiği mühtelif inkilâplar içinde en ağır badiresine osmanlı im Paratorluğunun son devirlerinde te- sadüf etmişti. İmparstorlukla bera- ber Türk milletinin tarihi de kapan- mak için ber türlü menfi ve muzur âmiller muttarit ve daimi bir tesir. le bu harabiyi tacile saik oluyordu. Milletin maddi ve manevi bünyesine taslit edilen kötü telâkki ve itiyatlar devletin varlığına ve yaşayışına hâ- kim olan cehil ve taassup, biribiri - nin eser ve müessiri olarak tarihin başlangıcındanberi odevam (eden "Türk “istiklâlini yıkacak bir mahiyet Eski ve milli nizamların ye- En ie saps Kârekel Ve tereyânlarından 1#- tifade olunamaması cihanda zuhur 8- den millet ve devlet hayatının he safhasında büyük değişiklikler geti- ren siyasi ve içtimai ihtilâllerden te- gafül edilmesi, maarifte, askerlikte, sanayide ve umumi hayatta pek bü- yük değişiklikler ve yenilikler tat - bikini icabettiren fizik ve mekanik içatların memlekete tatbikinde tevah huş edilmesi ve nihayet 19 uncu asır sonlarındanberi milletin hayat ve fa- aliyetlerinde bir vasıta ve bir gaye olarak kullanılan miflieilik akidesin- den tecahül) ve tevakki olunması #i- bi bilgisizlikler yüzünden memleket kudret ve kuvvetini kaybederek dı - şarda ve içerde bu bilgilerle ve o bil gilerden elde edilen vasıtalarla mü - cehhez istilâ veya istihlâs arayan ya- 'bancı millet ve kavimlerin emelleri. ni tatmin ve tatbik edecek kolay bir sahahalini almıştır. Kaynarca mushedesini harici mu- harebeler ve dahili isyan ve ihtilâlle- rin müteveli neticeleri memleketin dışardan paylaşılmasım ve icerden dağılmasını mucip olacak talisiz mu harebeler takip etti. Bunların en zararlısı ve feci! Bal kan harbi oldu. Hazırlıksız, karşılık- $ız olan akılsızca girilen cihan harbi de tabiatiyle focaatte bundan geri kal madı ve kalamazdı. İstiklâl Savaşı başlarken Türkiyeye küçük bir arazi, mah - dut bir istiklâl, nisbi bir sükün geti- Teceği tahmin edilen mütareke ve mu ahede Türkiyenin büsbütün harita - dan silinmesine ve Türk milletinin istiklâlinin mahvedilmesine yeni bir vesile ve bir mebde oldu. Milli cidal denilen istiklâl savaşı böyle bir hen- gâmede ve bü kadar ağır şeralt için- de başladı. Bunun başlangıçtaki zorluklarını, devamı anındaki ıstırap ve güçlükleri ni anlamak için Atatürkün büyük nutkunu okumak lâzım ve kâfidir. O günü, yaşıyanların insanları dat- ma unutturucu fesellile avutan ha - aralarını tazelemek ve o günleri bu günleri ölçmek için tavsiye olünabi- lecek en sağlam vasıta ve menba mil W cidalin en hakiki tarihi olan yine © kitaptır. Filhakika düşmanlar, memleketin en güzel kısımlarını zaptetmiş, ka - röne - İsaltenatla hilâfet makamını devlet otoritesini temsil edenleri emeline hâdim sefil birer vasıta haline getir- mişti. Bunların muzur ve menfi tesir leri memleketin en temiz ve saf kal ması lâzım gelen asli unsurlarına bi- İle muhtelif ve muğfil propaganda ve vasıtalarla sirayet etmiş ve etmekte idi. Düşmanların gayelerine hizmet edenler Bir taraftan, memlekette vatanı kurtarmak, isliklâli korumak için İdüşmanlarla çarpışılırken diğer ta - İraftan da içeride düşmanların gayesi ne bilerek, bilmiyerek hizmet eden menfi âmillerin tenkiliyle uğraşılı - yordu. Çarpışma ve çalışma her saf- hada ve her sahada bir takım radi- kal tdebirlerin alınmasını icabettir - mişti, Büyük Millet Meclisi kuruldu, ordu tensik edildi, kanunsuzluğun a- sırlarca cari olduğu bu diyarda milli hâkimiyetin iradesi olan kanunlar hâ kim kılındı. Kanunların hükümlerini infaza ve memleketi istihlâs gayesi etrafında birleşmiye en müessir tedbirlerden biri olmak üzere istiklâl mahkemele ri kuruldu. İstiklâl Mahkmeleri İstiklâl mahkemeleri, mill müca- dele sırasında ve cümhuriyetin ilk te- essüs devrinde milleti inhilâlden kur- taran yüksek bir müessese oldu. Adil ve kati kararlarile ihtilâl ve isyanla- rın önüne geçmekle kalmadı. Mille- tin sinesini, milletin bünyesini inhi- İlâl ve isyan tohumlarından korudu ve kurtardı. Zaferle tetevvüç ve milli hudutları nı ve gayelerini istihsal eden savaş, kurduğu cümhuriyet rejimile tarih ten miras kalmış ve milletin bünye- sinde asli olarak yer almış zannedi- len bütün kötü safk ve itivatları or- tadan kaldırarak yepyeni bir nizam kurdu. Hakka, adalete bahusus medeniyet ve Lerakkiye, müsbet bilgilere daya- nan nizam Türk milletinin asli ka- rakterile tamamile tetabuk etti ve onun içindir ki, memlekette ve mil- lette bugün bütün eiharı hayret ve takdire sevkeden müsbet eserler vü- İcuda geldi. Cümburiyet rejimi, Türk milleti- nin esas bünyesine istinat ettiği için on beş senelik kisa bir müddet zar- fında sarsılmaz temellere ve yıkıl maz prensiplere sahip oldu. Bu nizamın tesisi kadar, bukası da elzem, hattâ bakası tesisinden daha çok güç olduğuna şüphe yoktur. Bir taraftan cümhuriyet rejiminin tesisi için kanunlar ve müesseseler yaratı- irken bu kanuni müesseselerin ko- runması için icap eden kanuni, idari tedbirler de alınmak yaluna gidildi. Bir inkilâbın en büyük müeyyidesi milletin o inkılâba olan itikat ve iti- madıdır. Türk milleti bu itimat ve itikadını eidali millinin başından bu güne kadar fili eserlerile isbat ve iz- har etmiştir. Milletin idealine ve ka- rakterine en uygun olan ve gaye ve ihtiyaçlarına en doğru cevap veren (halkçı cümhuriyeti herkesin bildiği ve söylediği adile söylenmesi lâzım gelirse Kemalist rejimi sevmesin ko- runması Kadar tabii ve dalmi bir his olamaz. Bu kadar kaviğ esaslara istinat & den rejimin bin bir bedbaht saik ve sebeplerle kendisine bidayettenberi muhalefet veya ihanet etmiş olanlar- dan artık bir endişesi kalmaması icap eder. Haksızlıklara karşı çetin ve ka- hir bir çehre gösteren Cümhuriyetin zavallı ve biçarelere karşı da merha- meti yüksek olur. Cümhuriyet muhtelif zamanlarda bu merhamet eserlerini müteaddit af kanunlarile göstermiştir. Büyükharp sonunda düşmanların memleketimizi istilâ eyledikleri ilk günlerde vatanın muhtelif noktaların da silâhla mukavemete hazırlanan ve düşman saflarına kahramanca saldı- rarak istilâyı durdurmıya çalışan bü- yük ve küçük milli müfrezelr teşek- kül etmişti. Muntazam askeri kıtalar teşkil olunup da emir ve kumanda askeri kuvvetlere tevdi olunduğu va olmuş ve bir kısmına da kendi ter- tip ve teşekkülü dahilinde cepheler- de ve yurt içinde muhtelif hizmetler. le tavzif edilmişlerdi. Bunların bir çokları vatan vazifelerini feragat ve fedakârıkla yapmışlar, milletin mem İnuniyetini celbedecek işler görmüş ler ve adları savaş tarihimizin şanlı sayfalarına geçmiştir. Bugün şan ve şereflerile aramızda yaşıyan böyle birçok kahramanlarımız yardır. Fakat mhduta bir zümrede cehil, gaflet, kötü itiyat ve hainane telkin- ler ve daha bin türlü menfi ve mu- zur âmiller saikasile, askeri nizam ve disiplin altında zaferi istihsale yar- dım edecek yerde başı boş ve başı bo- buk kalmayı hususi emel ve menfaat lerine daha uygun bularak serkeşçe hareketlere tasaddi etmişler ve yapı- lan öğütlerle doğru yola da geleme- diklerinden tenkil edilmişler ve düş- man saflarına firar ettirilmişlerdir. Düşmana hizmet edenler Bunlardan başka cidali mülinin başlangıcından itibaren milli emelle- re silâhla muhalefet eden, cephelerde düşmana öncülük veya cephe gerile- rinde soygunculuk ve şakavet yapa- rak düşmana yardım eden diğer şerir ler vardı. Bunlar da kismen imha e- dilmiş ve bazıları da hududu milli dı- $ına kaçmışlardı Düşmanın emeline yardım edenlerin başında gelen Vah dettinin siyaset ve neşriyat yardım- cısı daha bir takım gafiller ve bed- bahtlar da vard.. Bunlardnn içerde kalanlar cürümlerine göre cezalarını görmüşler ve hududu milli dışına çı- karılanlardan yüz elli kişi de Lozan- da müsalehayı müteakıp ilân edilen affı umumiden İstifade ettirilmemiş- lerdi. Bunlar vatan dışında ve yâd el- lerde kusur ve hatalarının töhmetleri ni vicdanlarından taşıyarak Türk mil letinin zalerini ve. her sahadaki ie- rakki ve inkişafını hasret ve hicapla görerek muztarip bir ömür sürmek- tedirler. Halbuki bunların çocukları ve ak- rabaları âramızda yaşamakta memle- ket ve milletle beraber ve farksız ola rak vatanın nimetlerinden istifade et mekte ve külfetlerine katlanmakta- dırlar. Fakat şu farkla ki bunların da ima vicdanlarında şu veya buna kara beti olmak şatbesini taşımakta ve hi- cabını duymaktadırlar. Bu vaziyette bulunan vatandaşlarımız bu kadar a- gır mipevi ıstıraptan kurtulmayı cümhuriyetin şefkatinden bekledikle ri gibi Kemalist rejiminin on beş se- nedenberi affı umumi harici olarak hakkında (merhametini esirgemesi memleket dışında kalan yüz ellilikler için hiçbir mâni ve mahzur kalmamış tır. Affolunup da içeriye geldikten sonra Kemalist rejimin Türk kanun- larının her vatandaşa temin ettiği hürriyet, refahtan istifadeye yalnız kendi irade ve hareketleri hâkim 0- lacaktır. Bu kanun lâyihası yukarda arzolü- nan sebep ve saiklerle tanzim edil miştir, Bedava Muayene Yapılıyor Beşiktaş Halkevi sosyal yardım &o mitesi hayırlı bir teşebbüse girişmiş tir. Bir kısım kadın ve çocuk mütehas- sıslarile anlaşan komite, himayeye muhtaç kimsesiz, fakir kadın ve ço- cukların parasız muayene ve tedayi- lerini temin etmektedir. Bu gibilern her çarşamba, ve perşembe günleri, saat 18 de Beşiktaş Halkevine müra- caat etmeleri kâfidir, # Maliye vekâleti pul satanlar için yeni satış levhaları yaptırmıştır. Bu levhalar yarından itibaren eskileri - le değiştirilecektir. İki Senede Tamamlanacak Yarım milyon liradan fazla para sarfedilerek beş senede yaptırılması kararlaştırılan asfalt yolların iki se- nede tamamlanması için yeni bir ka- rar verilmiştir. Asfalta çevrilmesi tesbit edilen TAN ı | Türkiyede | Hatayda Dün de İki Nesil (Beyoğlu) arkadaşımızın Başmu- harriri B. Primi, bir ecnebi ok makla beraber memleketimize her vesile ile yakınlık ve dostluk gös- terir. Bunu ecnebi gazetelere memleketimiz işleri hakkında ya- zılar yazmakla da ispat eder, Pariste çıkan (Aj Nuvo) mec muasinın Nisan sayısında B. Pri- minin (Türkiyenin inkişafı) adlı bir yazısı çıkmıştır. Bu yazıda ileri sürülen düşün- celerin hulâsası şudur: “Eski ve yeni nesiller arasında her memlekette her zaman bir mü- cadele vaziyeti vardır. Fakat bu mücadele hiç bir yerde ve hiç bir zaman Türkiyede olduğu okadar şiddetli bir manzara göstermemiş tir, Türkiyede eski nesil, tamamile teokratik bir hükümetin ve Şarklı bir sistemin muhitinde yetişmiştir. Yeni Türk nesli ise bir Cümhuri- yet idaresinin, son hadde kadar inkılâpçı bir rejimin ve Garp usul- lerinin bir mahsulüdür. Iki nesil srasında tabil bir boş- luk hâsil olmuştur. Yazının ve İi- sanin süratli bir surette değişmesi yüzünden aradaki uzaklık bir kat daha artmıştır. Arap yazısı kısa bir zamanda kalkmış, yerine Lâtin harfleri geç miştir. Bugün yetişen bütün bir genç neslin gözünde eski harfler bir nevi hiyerogliften başka birşey değildir. Hiç şüphe yok ki eski güzel eser lerin yeni harflerle tekrar basılma- sı mümkündür. Fakat bu noktada Yisan farkı işe karışıyor. Eski yazı- larla yazılan kitapların çoğu Os manlıcadır. Osmanlıca üç dilden keyfi bir surette yapılmış bir bula- maçtır. Hem öyle garip bir bula- maç ki iki yabancı dile kapitülâs- yon imtiyazları veriyor ve Türk dili içinde kendi gramer ve nahiv- lerini muhafaza etmelerine müsas- de ediyordu. Böyle bir dili yazıp 0- kumak güçtü. Harpten evvelki Türkiye halkının. yüzde doksanı- nın okuyup yizmâk bilmeme- sini tabi! görmek lâzımdır. - Türk dili başka “dillerin çok u- zun zamanlarda kestirebildiği yo- lu, son on senelik kısa zamanda gitmiştir. Dilin kendine mahsus di siplinleri ve kaideleri kurulmuş, Ti“ san basitleşmiştir. Dil encümenle- rinin faaliyetleri sayesinde dil zen ginleşmiş, Dolmabahçede Dil Ku- ruktayları da tertip edilmiştir. Yeni nesil, eski neslin yazdıkla- rını kavramak imkânından maddi bakımdan uzak kaldığı gibi bunun için manevi imkânlar da yoktur. Çünkü eski zaman ediplerinin ru- bu, bugünkü nesil için yabanet ka- hıyor. Tanzimat zamanında Türk edebiyatı canlı bir devir geçirmek le beraber yeni nesil, bu edebiya- tın dilini anlıyamaz. Zaten yeni neslin idealleri ve hedefleri büsbü- tün başkadır. Yarınki edebiyat ta bu yeni ideallere göre şekil alacak tır, Türkiyenin bugünkü ihtiyag ve zevklerine uygun ve tamamile ye- ni bir dili vardır. Garn gibi bilmek ve'düşünmek, hattâ Garbı geçmek hususunda yeni nesilde derin ar- zular uyanmıştır. Türk edebiyatı büyük adamlarını bekliyor.,, e Kralın Seyahati Tobruk, 31 (A.A) — İtalya Kralı, Şarki Libyadaki seyahatine devam ederek Trablustan tayyare ile Mısır hududuna kadar bir gezinti yapmış- tır. f Kralın Libya seyahati Tobrukta bitmiş ve bü akşam saat 18,30 da Sa vaya yatına binerek İtalyaya dön- mek üzere hareket etmiştir. Kral iki Haziranda Brendizide olacaktır. Süveyş Kumpanyası Londra, 31 (A.A) — Ingiltere hü- kümeti, Süveyş kumpanyası Admi- nistratörlüğüne Sör Hankey'in nam- zetliğini koymuştur. Bu ramzetlik 4 Temmuzda toplanacak olan idare meclisine bildirilecektir. Alman Ekalliyeti Londra, 31 (Hususi) — Bugün Da nimarkadaki Alman ekalliyeti Sel zovigdeki 30,000 Almanın Almanya- ya avdetini pek tabi bulduklarım söylemiştir. 4 Kişi ö öldürüldü (Başı 1 incide) mişlerdir. Bunlar yarın buraya vâs' olacaklar ve memleket hastanesine yatırılacacaklardır. Hatayda yapılan bütün tedhişe rağmen intihap Türk ekseriyetini ba riz bir şekilde meydana çıkaracak surette devam etmektedir. giler intikamlarını muhtelif hallerde ayni zamanda jandarma gözü önün- de beş Türkü silâhlâ yaralamak su- retile almışlardır. Dörtayak mıntaka sı derhal kıtast tarafından işgal edil miş ve Eti türklerin süngü himaye sinde sandık başina gönderilmesine başlanmıştır. Çarşı tamamen kapalı. Süveydiye ve Harbiyede Fransız | dır. ların tazyiki büsbütün fazlalaşmış- tır. Fransız askerleri burada siperler vücude getirmişler ve makineli tü- Gecenin geç vakitlerinde Türkleri korkut. mak için yaylım ateş açmaktadırlar. Halepten, Şamdan Hataya Arap ve Ermeni akını da hâlâ devam etmek- fekler yerleştirmişlerdir. tedir. Dün akşam, Cenevre komisyönü şerefine verdiği bir baloya Garo, baş konsolosumuzla yelerin arkalarına: “Türk milletinin kanını döken bir milletin balosunda bizim işimiz yok tur, cümlesini yazarak bunları isde etmişler ve baloya gitmemişlerdir. Yeni kanlı vakalar Londra, 31 ve akşamları 9 dan sonra motörlü vasıtaların hareketini yasak etmiştir. Reyhaniyede bir hâdise Antakya, 31 (A,A) — Anadolu A- Jansının hususi muhabiri bildiriyor. Bu sabah Reyhaniyede kayıt büro- su açılır açılmaz Usbeciler Türk his- tesine rey vermek için ısrar eden Fi Türkleri dövmüşler, bunlar da şikâ- yette bulunmak üzere konsoloshane- ye gitmişlerdir. Dörtayak bürosun - dan hareket ederken 15 kişiden mü- rekkep olan fakat yolda muazzam bir alay halini alan grup konsoloshs İne önünde toplarimış ve Türkiye hü: kümetinin himayesini istemiştir. Ba: konsolos halkı teskin ederek etmiş, halk dağılmıştır. Dağılan halk sokakta tabii olarak bir izdiham husule getirmiş, bu sıra| da kasten oraya geldiği zannedilen bir Usbeci otomobili kalabalığı yara | Tak gecmek istemiştir. Esasen zorluk 1& dağılmış ve heyecan içinde olen halk otomobilin içindeki iki Usbeci- yi dövmüş, fakat yaralamalarına m hal kalmadan otomobilin uzaklaştır! İmasma imkân hâsıl olmuştur. Usbe- Çalışacaklar —— Kış Mesai Saatlerinde de Değişiklik Yapıldı (Başı 1 incide) hazırlamış ve Başvekâlete gön- dermiştir. Yeni kanun, meclisin bu devresinde çıkarılarak hazi- ranın 15 inden itibaren meriyet mevkiine girecektir, Yeni kanu na göre 15 hazirandan 15 eylüle kadar üç aylık yaz mevsiminde mesai, sabah saat sekizde başlı yacak ve bilâ fasıla ikiye kadar devam ederek, ikide daireler ka panacaktır. Senenin diğer ayla- rı için de mesaiye haşlama saati sabah saat 8,5 olarak tesbit edil miş ve günlük çalışma ikiye a rılmıştır. Birincisi 8,5 tan 12 ye kadar devam edecektir. Günün ikinci yarısında mesai 1,5 ta baş lıyacak 5,5 ta bitecektir. Bu suretle öğle tatili, bir saat ten 1,5 saate çıkarılmaktadır. Bu kanunun mucip sebepler lâyihasında, bilhassa küçük me- murların bir saatlik kısa bir ta til müddeti içinde evlerine gide medikleri ve yemeklerini dışar da yemek suretile fazla masrafa girdikleri yazılmakta ve tatilin bu suretle 1.5 saate çıkarılması suretile bu cihetin temini ciheti ne gidildiği anlaşılmaktadır. Halkevi relsini ve diğer ileri gelen Türk âzalarmı dü çağırmıştır. Fakat bu zatlar, daveti- (Radyo) — Röyterin Iskenderundan aldığı malümata gö- Te Sancakta kanlı hâdiseler o bugün de tekerrür etmiş, 4 kişi maktul düş müş ve 4 kişi yaralanmıştır. Fransız kamatı askeri barikatla! i ma dan soner mobörlü | tarafta bir odun darbesile bir Eti iş ve güçlefile meğdil olmalarını tavsiye Reyhaniye civarındaki Türk köy- İerine Arap akınları devam etmekte dir, Yağma edilen mahsul mal ve hayvan değeri mühim bir yekün tu- tuyor. Kadınlara tecavüzler vuku - bulmuştur. Diğer hâdiseler Antakya, 31 (A.A) — Bir müddet tenberi Uşbecilerin büyük bir tedhiş faaliyeti gösterdikleri Dörtyakada sskeri kıtaat intizamı temin etmiş- tir. Dünkü hâdiselere sebep olan Us- becilerden dördü tevkif edilmiştir. Amikta faaliyet gösteren tedhişçiler- den mahut Hasan Cebbarenin adamı ve hükümet memurlarından Yusuf Garipe kumandan Kole tarafından tevkif ettirilmiştir. Bu tedbirlere rağ İ men bu sabah hükümet caddesinde kahvelere buz tevzi eden bir Türk Usbeciler taralından dövüldükten sonra başından biçakla yaralanmış ve kendisini müdafaaya koşmak isti yen Türklere de milisler mani olmuş tam bu sırada Türklerin bulunduğu Türk te ölmüştür. Reyhaniyede asayişin temin olun- duğu teyit olunmakta ise de Antakya ve civarı bürolarındaki Türk mümes . İ silleri asayiş tamamen temin edilme diği için bürolara gitmek cesaretini bulamamışlardır, Amik ovasındaki Türk köylerinde asayişsizliğin ve yağmanın devam ettiği haber verili- yor. Evvelce bildirdiğim beş köyden baş ka üç köy daha basılmıştır. Ovadaki çiftliklerin Antakyada bulunan s8- 8 İçan “Türkler henüz köylerine döne- miyorlar, 7 Hükümet, asayişin teminine kadar kayıt muamelesinin her tarafta beş gün tehirini komisyona teklif ve ko- İmisyon bu teklif; kabul etmiştir. Dün Türk mahallesinde Usbeciler tarafından atılan bir bomba bir ka- dinin ağır surette yaralanmasına's0- bep olmuştur. Şarki Ayrancı köyün- de birkaç gün evvel iki Arabın ölme» sine sebep olan cinayetin mahalli hü- kümet tarafından tertip ve hakkında tevkif müzekkeresi kesilmiş olduğu halde tevkif edilmiyen maruf Hay- dar Miço tarafından infaz edildiği 16- rarla söylenmektedir, Buna rağmen . ve ağır muamelelere maruz kaldıkla- yeti devam etmektedir. Dün Düzeyir köyünde bir Türk ve ahnesi tethişçiler tarafından boğaz lanmıştır. Süveydiye Usbeci ve Er- meni çeteleri dün de sokaklarda si- Tâhlarile dolaşmışlar ve bürolardaki “Türk mümessillerini dahi tehdide ce sâret etmişlerdir Vadii Cerap büro #undaki Türk mümessilleri büroyu terke mecbur kalmışlardır. Vatana Hıyanet undan verilen bir karara göre bun. huş olmak için ecnebi bir hükümet ıjanına devlete ait gizli malümat ver miş olmak şart değildir. Mezkür $- janla münasebette bulunmak için o- na gizli mahiyette olmasa da haber- ler vermek vatana hainliktir. ——— Cedillo İsyanı San - Antonis » Teksas, 31 (AA Asi General Cedillo ahalisi kendisi. ne son derecede sadık olan San Luis eyaletindedir. Ve bu hal kendisinin. tevkifini güçleştirmektedir. — Diğer taraftan, Meksiko'da bütün memle- ketin sükün içinde bulunduğu söy lenmesine rağmen, birçok eyaletler. de Cedillo taraftarlarının yaptıklar a yil £ ! hipleri ve civar Türk köylerine ka Reyhaniyede bu yüzden tevkif edilen rı haber verilen Türklerin mevkufi- a Berlin, 31 (A.A) — Mahkeme tara dan böyle, vatana hainlikte bulun - | N | , ğ * e esi ek e e Gi | i Ta