7 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

7 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

m “49 BAŞMAKALEDEN MABAT) İdeale Yaklaşmak Fırsatları (Başı 1 incide)) Tahrik edici içtimal ve iktısadi â-|/d8re edilmesine karar vermiştir. miller bakımından sıkıntımız yok. Memleketin bugünkü geriliği ile bi- zim yeni ihtiyaç ölçülerimiz ve ken- dimize yeni güven ve saygımız âra- sında o kadar büyük bir mesafe var ki, bunun tazyiki karşısında yalniz i- leri gitmek imkânını bülmakla kar, | t<UAk etti. Davaya Kurtuluş — Be miyoruz. İleri mahkümuz. gitmiye mecburuz, onra hemen her millet mazi i- çinde yaşıyor. Akılla nakil a- bulunuyordu. yasında uzlaşma şeklinde yolunu arı- yor. Sınıf kavgalarının ortasını büla- cağım diye uğraşıyor. Bundan büğ- ka bugünkü haline gelmek için sa- yısız tecrübeler yapmış. hatalar miş, vakit ve enerji kaybetmiştir. Biz maziyi gömmekte her millet- ten ileri gittik. Aklın hakiki hâkimi- yetini kurabilecek bir mevkideyiz. Sonra başkalarının tecrübelerinden istifade etmek, onların yaptığı hata- Jardan uzak durtnak, onların sarfetti. Zi zaman ve enerjiyi tasarruf etmek gibi imkânlara sahibiz. Bizi daima en kestirme yollardan milli hedeflerimi- ze kavuşturan, maceraların çazibe- sinden, kuvvet israflarından, dar gö- rüşlerden, menfi ihtiraslardan koru- yan bir yol göstericimiz var, Böyle imkânlardan son hadde ka-| dar istifade edemezsek yalnız kendi tarihimize karşı değil, bütün insanlı- ğa karşı çok ağır bir mesuliyet altın .da kalırız. B wgün bu uygun Âmi'llere karşı yolumuzu kesen birtakım â- miller de vardır. Onlar da dünden ka Jan birtakım alışkanlıklardır. Başlı- calari şunlardır: Kapı yöldaşlığı ve iyârenlik gayretile prensiplerden mü- isamahalar, yalnız meziyet ve gayret 'üzerine yürümesi lâzım gelen içti- msi ıstıfaya bazan hatır, gönül, hima- Ye, tavsiye karıştıran babayani, şuur »Suz hâreketler,- memurlarda - ibenlik iddialarının ve şahsi gururun prensipi ve ideali unutturabil- mi zaman denilen en yüksek milli .kiymeti korumak hususundaki bir- takim fhmaller elde mevcut eşsiz Yapı malzemesine daha siki bir ah- Jâki disiplin, kanun! bakımdan tam müsavata dayanan prensipler, daha rasyonel çalışma usulleri, daha coş- Tük sike katacak olursak, hiçbir milletin va- ramadığ: tekâmül yüksekliklerine çıkmak imkânları vardır. Ahmet Emin YALMAN . Rumanya Kralının Tahta Avdet Günü Bükreş, 6 (A A.) — Reader ajansı bildiriyor: Bütün memleket, bugün - den itibaren, kral Karolün ishta cülüsünün sekizinci yıldönümü, nü kutlamaya başlamıştır. Bu yıl - dönümü, yalnız bu mesut hatıranın ihyasınu bir vesile teşkil etmekle kal mamakta, fakat ayni zamanda Ru - men milletine kralının başarılarını öymek fırsatını vermektedir. Bu - nun içindir ki, Rumanya, buğün. ay-Ji nİ zamanda tayyarecilik gününü ve İş gününü de kutlamaktadır. Freud Londrada Londra, 6 (Hususi) — Bütün dün- yada tanınmış yüksek bir şöhret sa- hibi olan büyük âlim Dr. Sigsmund Freud bugün ailesile birlikte Tondra- ya gelmiştir. 82 yaşında olan Üstat bu gün siyasi bir mülteci vaziyetindedir. Eski Afgan Kralının Kızı Evlendi Roma, 6 (A.A.) — Sabık kral A- manullahın kızı prenses Abidenin bugün Prens Ahmet Ali Veli ile ev- lenme vöreni yapılmıştır. Törende Italyan kral ve kraliçesi ile Prenses Mari de hazır bulunmuştur. YY 7 Te 28 SEME BEŞİNCİ Ez MURADIN HAYATI Otobü (Başı 1 incide) Rifat OKantarcınm sahip çıkmak istediğini söylemiş ve otobüsün mül- kiyetnin kendi namma tesçili ister miştir. Mahkeme bu talebi tetkik et- miş ve otobüsün muhakemenin $0- nuna kadar bir yediadil tarafından Muhakeme bu safhada ilerlerken Sabur Sami ayni mahkemeye müra- caat ederek otobüsün kendisine ait olduğunu söylemiş ve bu ihtiyati tedbirin kaldırılmasını istemiştir. Mahkeme dünkü celsesinde bu iddayı yazıt hattmda Sabur Saminin aldığı imtiyaz meselesile 11 otobüsü işliyen İzmirli Rifat Kantarcı da karışıyor. du. Oda müddesaleyh mevkiinde Sabur Saminin iddiası Dün mahkemede Sabur Simiyi avukat Dimistikli temsil ediyordu. Rifat Kantarcının da avukatı vardı, Şahin, avukatı Mesutla beraber biz- Zat mahkemede bulunuyordu. Reis Ismail Hakkı evvelâ sözü Sa» bur Saminin avukatına verdi. O ay- nun şunları söyledi: — Müekkilim Sabur Sami Kurtu- uş — Beyazıt hattının işletme imti- yaz ve hakkını haizdir. Şahinin müi- kiyetini iddia ettiği 3398 numaralı otobüsün de işletme hakkı müekki - lim namına tesçil edilmiştir. Vazi - yet bu şekilde iken müddeaaleyk Şa- hin bü otobüsün mahkeme - kararile kendi namına tashihini istiyor, Mah- keme müekkilime ait otomobilin ye" diadle tevdiine karar verdi. Bu ke- birer istida hazırlanıyor. Bu istida sadece seyrüsefer dairesinde tesçile münbasırdır, Alım satım'yoktur, Bununla beraber Rifat ile Sabur Sami arasında noterde bir muka- vele akdedilerek ayda 500 lira ha- raç temin ediliyor. Bu mukavelede dahi otobüslerin mülkiyeti hakkı hiç bir zaman Sa - bur Saminin olmamıştır. Bu mukave- lenin Istanbulda Beyoğlu dördüncü noterinde 12058 numarada olduğunu | biliyoruz. Bu mukavele mucibince Sabur Sami Rilattan her ay beş yüz lira almaktadır. Rifat bu mukavele mucibince Sa- bur Samiye taahhüdünü ifa etmek - te ise de bizim Sabur Samiye ne böy- le bir mukavele ve ne de böyle bir taahhüdümüz olmadığından para vermek istemedik. Rifat ise müştere- ken çalıştığımızı iddia ederek bu (500) lira haracın bir kısmını bize ö- detmek istediğinden aramızda çıkan ihtilâf mahkemenize intikal etti. Iş mahkemeye intikal edince, bü- tön kirli çamaşırların hesap görülür- | ken ortaya çıkacağını anlıyânlar be- men (zecri tedbirler) tatbikine baş- lıyorlar. Bu tedbirler şunlar oldu: Tazyik tedbirleri TAN s Haracı Davası dir. ————— 7.6-938 Japon Almayan'n Tayyarelerinin | Balkanlarda ye haha eri ven) Bombardımanı | Mevkii 3 — Mahlermece verilen ihtiya- (Başı 1 inelde) (Başı 1 Hi tedbir kararı, mülkiyete dair değildi. Çünkü (malik ve zilyet) sıfatımıza bir tecavüz we . iddla yoktur. » Müekkilim bütün tamirlerini ve masruflarımı yapıyor. Yapılmıyan bir şey varsa o da Sabur Samiye haraç verilmemesinir. Çünkü bu- nun için bir tağhhildümüz yok - tur, 4 — Sabur Sami, seyrüseferde- kayıt sebebiyle o mssuliyetlerin kendisine rücuu ihtimalini söyle- mekte ise de yediadil tayininden sonra böyle bir ihtimalin de mev- cut olmadığı şüphesizdir. 5 — Rifet Kantarcı ile Sabur Semi arasında (12) otobüs hek- kında bir mukavele mevcut ve bi- zim bu 2308 No. Iu otobüs te bu /12) adedine dahil ise, ihtiyati ted- birin muhatabı ve muterizi Rifat olmak lâzmdı. Sabur Saminin ortuya atılmasına sebep te Rifat - tam aldığı hariç tehlikeye girer korkusu olsa gerek?» Ortada mahkemeye intikal e- den bir hak ve mülkiyet için dava vardır. Sabur Sami bu davada a) Kurtuluş hattında bir formalite olarak her gün (muaye: tunmuştur) diye mühür basan ustaya e: veriyorlar, Bu formaliteyi yaptırmak ist yen o müekkilimin O talebini ( mua; ne memuru (sat O etmiyor tobüs hareket edince Belediyeye riyer. Emniyet altıncı şubede hâdise tetkik aditdiği zaman, hakikat anlaşılıyor ve muas yene memuruna Beledi ceza veriliyor. Bu tarihten sonra bu (Muayene olunmuştur) rar müekkilimi mesuliyetten kurta» ramaz, çünkü belediye nizamları ve cezai hükümler bu otobüs bir kaza yaparsa — ki her dakika yapması el müekkilimi o nesul tutar, Şahinin otobüsle ne mülkiyet ve nede imtiyaz suretile alâkası yoktur. Bu tedbirin hemen kaldırıl- masını ve otobüsün Sabur Samiye teslim edilmesini isterim.,, Avukat Mesut cevap veriyor Bundan sonra sözü Şahin Yurtmı- nın avuka$ı Mesut aldı ve uzunca sü- Sabur Saminin id - verit olmadığını izah etti Ve synen şunları söyledi" “EFES” r Sa- minin müekilimizin hakkım isteme - mesini temin maksadile idari tazyik- lere başvurmuşlardır. Bunlara korşı koyabilmek için mahkemenizden in- tiyati tedbir kararı istedik. Bu ovve- lâ bir hafta için verildi. Sonra 16 ni- sandan 12 hazirana kadar uzatıldı. Sabur Sami şimdiye kadar buna a- lâka göstermedi. Şimdi bir üçüncü şahıs sıfatile ihtiyati tedbir kararına itiraz ediyor. Muhterem mahkemenizin tetki- kine arzedilen bu dava ve ihtiyeti tedhir dosyası, şehrimizin büyük bir skandalı olan otobüs rezaleti- nin hukuki ve tcari cephesidir. Bu itibarla bu skandalın davamızı alâ- kadar eden cihetlerini izah etmek Er, Istanbulda otobüs servisleri için yıllardanberi verilmiyen müsaade- ler 937 senesinde mahiyetini değiş- tirerek trümvaym geçtiği cadde- lerde otobüs işletmek için bazı mahdud kimselere ruhsatiye veril- meğe başlüriyor. Müekkilim Şahin Yurtman ve da- ra atiren İrimvay güzergâhı otubüs müsaadesi slabilecek vee ve işgüzar kimseleri ararken bir ta- kım kimseler; damgasını başka usta basmaya başlıyor. Meğer hidiseyi Emniyet Altıncı Şübe mü. dürü iyi tetkik etmeseydi arâbanin plâkası Sikillecek ve müekkilim — Sabur Saminin nüfuz ve iktidarı karşısında boyum eğe rek, ona haraş vereöek we bu suretle bir lokma ekmeğine, yarım lokma olarak ka. vuşacaktı, b) — Otobüsün Heladiyada Sabur Sami namına kayıtlı olduğunu iddia ederek, 0- tobüste satılacak biletleri müekkilimin al masina mâni oluyorlar. Müekkilim başka vasıtalarla bilet tedarik ettiği zaman da be iediyeye ihbar ediyorlar. Belediye elde bi- let mevcut olduğundan ve bir sullstimal olmdaığından bir şey yap, yor. -9) Bu İki tedbisin lee yaramadığını cür.; ren Rifat ve Sabur Sami son bir tedir o. larak, Belediyeye bir istida veriyorlar ve aylardan! müekklilmin memuru olan ş0 förlerin kendi tarafi dan tayin edilmiş bulunduğunu İleri sürerek İşten çiksrdik- larını bildiriyorlar, Bundan haberdar ola» mıyan müekkilim arabasını çaliştırirken, birdenbire, küçük bir vesile ile Sayrüaafar Şubesine getirtili yor ve (Karnesiz Şoför ya» lıştırıyor) diye plâkaları sökülüyor, Bu hazin âkibet karşısında, idari makamlara, hasimlarımız gibi nafiz olamamâaktan nevmit olmıyarak, in - kılâbın €n hür ve serbest yuvası © lan mahkemenin siyanetkâr kanat- larına Kanunun hima- yesinden ve hakkımızdan emin ola- rak mahkemenizden ihtiyati tedbir kararı alarak, yedindil marifetile ve ayni şoförlerle otobüsümüzü çalış - tımyortz. Bu vaziyet iki ay devam ettikten sonra birdenbire otobüsümü- ve sahip çıkmağa ve elimizden alma- ğa çalışıyorlar. Avukat Mesut neticede şu iddiz- larda bulunmuştur: Şahinin iddiaları 1 — Bu tedbir kararının itirezi- | nt ietki Kederken, bahse mevzu 0- lan 3398 No. Iu otobilsün (maliki) nin kim olduğu fetkik edilmek ivap eder, Sabur Sumi, dilekçesinin 4 ün- cü bendinde (12) otobüs meyc- nında bu 3398 numaralı otobüsün de kendi namma kayıtlı olduğu- nu söylüyor. Fakat (maltkiyim, meyumında (Kadri) namındaki (Sa- bur Sami) nin vekilini buluyorlar, İki şekilde haraç Sabur Sami, bu çalışmak isti. yen vatandaşlardan (2500) tira ha» raç alarak, Kurtuluş — Beyazıt hattının müsaadesini temin edi- or. Bu temin Üzerine müekkilim Şahin Yurtmana ait (bir buçuki ve Rifate ait (ön buçuk) otobüs İzmirden 1s- tanbula getirilerek bu hatta tahsis ediliyor, 20—10—937 tarihinde sefo- re başlanıyor ve sanki (istim arka- dan gelsin! diyerek resmi ruhsatları sonradan geliyor. Sabur Sami, bu sonradan gelen formalitelerlerde kendi haraçlarını temadi ve temin için muhtelif ted - birler alıyor. Evvelâ, ruhsatın vali tarafından kendi namına verildiğini bu sebeple müekkilimle Kifatin olan otobüslerinin seyrüsefer dairelerinde Sabur Sami namına teşçilini istiyen zilyedim, su kadar liraya, şu to- rihte, aldım ve hâlâ benim elim dedir) demiyor. Ihtiyati tedbir ka- ran da vekili Kadriye ta iki ay €rvel tebliğ edilmişti. Huzurunuzda bulunan şu üç gahsiyetten menkul olen ötobüse cebir ve tazyik olmadan tam riza ile zilyet ve malik olan müekkilim Şahindir. 2 — Hüsemlarımızın dayandık- ları nokta seyrüsefer kaytladır. Bu kayıt vardır. Ancak sefer dairesi (tapu) dairesi değil- dir. Menkul mallarda mülkiyeti tesçil eden daire memleketimiz. de henüz teşekkül etmemiştir. E - sasen belediyenin muhtelif karar ve tamimlerinde seyrüsefer mer- kezinin tapu dairesi olmadığı bü- dirilmektedir. Memleektimizdeki tesmül de otomobil ve otobüs sa- ne diyecekse onu dinliyelim. O zaman aradığı şeyin hak değil, ha- raç olduğu tebarüz edecektir. 6 — Sabur Sami ve Istanbul belediyesi hakkında dedikodu ve tahkikat sebebi olan bu Tuhsatna- me verildiği tarihten evvel bu plâ- kalar otobüse konulmuştu ve o 2u- man bi otobüsün İzmir belediye- sinden gelen kaydi da müekkilim Şahinindi. Sabur Saminin sonra - dan ve idari makamlara karşı böy ie lâzımdır diye söylemesi ile bu seyrüseferde tesçile istida veril - miştir. Acaba bu istida ile otobüs te bir an için bile kendisine teslim edilmş midir ki şimdi sıkılmadan mülkiyet iddia ediyor. Sabur Sami ki, haraç almak he- vesindedir. Devlete olan borçlarını bile vermemek için, emvalini ka- risı ve kızı Üzerine yapan bu adam dan sonradan ne zarar alınabilir? KEN me e Bizi amâna getirmek ve teslim ol- İmak için girişilen bütün tedbirleri jortadan kaldıran ihtiyati tedbirin. esas dava ile birleşmiş olmasına bi- naen muhakemenin neticesine Kadar uzatılmasını ve vaki itirazın reddini ve mahkeme masarifile vekâlet üc- retinin, bu itiraz sebebile Sabur Ss- miye tahmilini bilveköle talep ve dava eylerim. Şahinin avukatı Mesuttan sonra teis sözü Rifatin avukatına verdi. O da şunları söyledi: © Bahse mevzu olan otobüsü mül kiyetini muhafaza kaydile Şahine sat “ok. Müekkilimin ortağı olan kardeşi Etemle bir kollektif şirket halinde| çalışır. Sabur Sami ile bir mukavele yaptılar, Sabur Sami işletme ruhsat ve imtiyezını sermaye koydu, Ayda musyyen ücret almaktadır. Bu şir. kot mukavelesinde Şahine mülkiyeti muhafaaz edilmek şartilea satılan o- tobüs te dahildir. Otobüs bizimdir. | Babur Saminin de değildir. Bu siradâ Şahinin avukatı söz al- dı ve söylenenlere cevep verdi: -—— Biz yalnız Sabur Samiye oto - büsün tesçiliine müsande ettik. Hiç bir zaman otobüs Sabur Saminin o)- mamıştır. Davacı Sabur Suminin te- minat göstererek olobüsün kendisine verilmesini istiyor. Halbuki Sabur Saminin hiç bir şeyi yoktur. Onun bütün emval ve emlâki karısının üs- tündedir, Teminat ta veremez: Şim- di Bay Reis, Sabur Saminin avukati- na lütfen sorunuz otobüsün mülki - yetini iddia ediyorlar mı? Reis Sabur Saminin #vukatıns bu şekilde bir süal sordu. Avukat Dimistokli: — Bu hususu bilmiyorum.Mück- kilimden sorayım, dedi. Avukat Mesut tekrar söz aldı ve: — Halbuki demin mülkiyeti ken dilerine alt olduğunu söylüyordu. Bu hususun zapta geçirilmesini is- terim, dedi, Bundan sonra mahkeme İstanbul belediyesinden 3398 numaralı otobü sün Sabur Sami namına tesçiline da- ir Şahin Yurtman tarafından veriler istida ile Beyoğlu dördüncü noter - liğinde Etemle Sabur Sami arasın- da yapılan mukavele ; suretlerinin başka Şehirdeki İngilizler, Amerlka- tesis etmlişlerdir. Kantondan verilen resmi makü. ! mata göre dünkü bombardıman yü- hakikaten perişan bir haldedir. Bu günkü bombardıman yüzünden 80) kişi ölmüş ve 1000 ev yanmıştır. Ru sahah yapılan hava akını esna» sında hastahane civarındaki binala rın Kızılhaca ait olanlarına birkaç bomba isabet etmiş ve elli kişi ka- dar ölmüş ve yaralanmıştır. Bun- lar meyanında hastahanedeki dok- tor muavinleriyle Kızılhaç memur İarı ve izciler bulumnaktadır. Di- ğer bombalar nehir kenarında pek kalabalık bir mahalle olan Sam- pana düşmüştür. Hasarat mühim. dir. Şehirde iksmet den yabancılar tav yare bombalarına kârm tesiri görü- İlen bir tedbir tatbik etmişlerdir. Bu İ tedbir, evlerin damlarına bambular- dan bir çatı ilâve etmektir. Tayyare bombaları bu çatı içine düştü mü, 0- rada kalmakta ve ekseriyetle infilâk Jetmemektedir. Japon bahriyesinin salâkiyttar bir mümessiline göre Japon tayyareleri, sivil halkın herhangi bir suretle za- rar gömemesi için azami dikkat ve itinayı o göstermektedir. oÇinlilarin Kantondaki tayyareve karşı kullan- dıklerı topları kaldırmakla sivil hak kı koruyataklardır. İngiltere ve Amerikanm sivil hal kı homhardımanı protesto eden no. taları, Japonların vaziyetini değiş- Görmemiş gibi görünüyor. Japon ga zeteleri bu notalarla istihza ettik- “lerini gösteren neşriyat yapmakta dırlar, Yeni Japon Hariciye “Nazırımın tehdidi Yeni Hariciye Nazırı Gencral Uga- devletleri hiç birsüretle Çine yardım etmemeğe kati olarak davet etmiş ve demiştir ki: “Japonya Çine karşı girdiği müca- delede sonuna kadar gitmeğe azmet- miştir. Binaenaleyh Çine yardımın tek bir neticesi olabilir ki o da vazi- yetin vahimliliğini büsbütün arttır. mektir.” Japon tayycrelerinin adedi Kanton, 6 (A.A.) — Bu sabah şeh- ri bombardıman eden tayyarelerin miktarı, elli kadardı. Bu Japon $sy- yareleri üç çeyrek sant zarfında şeh- re yiiz kadar bomba atmıştır. Fransanın Tokyo hükümeti nezdinde bir teşebbüsü Tokyo, 6 (LA.) — Fransa büyük elçisi, hilkümetinden aldığı talimat üzerine bugün hariciye nazır ımuavi- İnini ziyaret ederek Kanton şehri Ibombardımanları etrafında görüş - müş ve bu bombardımanlara bir ni- hayet verilmesi lâzım geldiği te - mennisini izhar eylemiş ve bunlara nihayet verilmediği takdirde Fran- sa sleyhte hissiyat duyabilere - gini ve bunün ise de iki memleket a- rasmdaki İyi münasebetler üzerinde tesir yapabileceğini ilâve etmiştir. enternasyonal hukuka muhalif bu - bir üs olduğunu bildirmiştir. | İtalya Hava Nazırı Bükreş, 6 (A.AJ — Reader ajansı bildiriyor: Italya hova müsteşarı General Valle'nin şerefine verdiği ziyafette Rumany ahava nâzır Teodoresko Rumanyanın Italyaya karşı besledi- ği daimi ve samtni muhabbeti e- hemmiyetle o kaydetmiş ve her iki memlekettin müşterek: emellerini ve | aralarindaki sıkı rabitaları tebarüz ettirmiştir. General Valle verdiği cevapta Ru- manyaya yaptığı bu ziyaretin vakti- ie istiklâlleri ve bugün de müşterek gayeleri olan medeniyet için yaptıle- ları mücadeleden, dostluk münase - betlerinden ve wrk birliğinden doğan tşlarında mülkiyetin noter sene-| getirtilmesine karar vererek muhake | sempatbin bir ifadesi ole dile intikali ve (rıza ile teslim) meyi 10 haziran saat 13 e talik etti. İdeylemiştir. : Yi Hankovdaki gayrimuhariplerin sa) B. Gayda, hulâsatan şöyle d yısı bir milyona yakındır. Bunlardan | tir: lilar ve diğer yabancılar, Çinlilerle|nın buralarda “üstünlüğü kur meskün olmıyan muntakada bir kamp | söyleniyor. > yünden ölenlerin ve yaralananla-|men hakikat,, olarak kabul etmeğ! rın Sayısı 1500 Ü geçmiştir. Şehir İrektir. Diğer taraftan İtalya dış Kİ burada yapbığı boyanatta cönebi | Hemümetecer ÇoKT Oğrenildiğine göre, B. Horinuçu, | verdiği cevapta, bu hava seferlerinin | tunmadığını, zira Kantonun müstah- | kem bir şehir ve askeri harekât Için | “— Bazı mahfellerde Almsf Bunlara göre, Main ve Ren ile bağlandıktan #” Karadenizi şimal denizine biti büyük su yolu olacaktir. Bunu seti iki hayati nokta ile alâkads! Bunların biri Afrika, diğeri Y8 Şarktır. j İtalya, Balkanlarla alâkasın! ” semex. O halde İtalya ile Als” bu sahada çarpışacak mı? He” Çünkü İtalya ile Almanya daki beraberlik, kendini her da tebarüz ettirmiştir ve B larda da kendini gösterecektir. Sinyor Gayda. bu noktaya <e, Her Hitler ile Sinyor Mi nin bu sahada kendilerine mıntakuları ayırdıkları mânasız bir masal, kaydetmiştir. Sinyor Gayda, daha sonra, b ile Almanyanın Balkanlardaki sadi vaziyetinden bahsetmiş ve yanın Almanya lehinde Balkan P” salarında zarar gördüğünü anla tır. Meselâ 1937 de Yugoslavyadı” talyaya yapılan ihracat yüzde 3 yüzde 9 a düşmüş ve Yugoslav İtalyadan ithalâtı yüzde 13 ten 1. de 8 e inmiştir. Buna mukabil goslavyanın Almanyaya yaptığ racat yüzde 35 e, ve Almanyada” “ tığı ithalât yüzde 45 e yüksel Bununla beraber, İtalyanın tic ni organize etmesi, ve Tuna V€ kan devletlerile münasebetle! viye etmesi ticaretine yardım bilir. İtalyanın bu memleketleri€ gi nasebetleri mühim bir meseledir. yor Gaydaya göre, İtalya ile ristan arasındaki Ren protokolü vaziyetini muhafaza etmektedir” yanın Yugoslavya ile münâseb mükemmeldir. İtalyanın GE mamıştır. İtalya, “burasını, B323 larda genişlemek için hir 919 noktası yapmayı istihdaf et Bilâkis İtalya “Balkan, Be dır,, formülüne inanıyor. Bulgaristana gelince, İtalys haklı dileklerine daima müzah miştir, Gaydaya göre İtalyanın B: ya, Yunanistan ve Türkiye il€ nasebetleri, henüz arzu ettiğİ değildir. Yunanistan ile İngiliz siyasetini takibe m yil görünüyorlar. İtalya, İs! ile anlaştığı için İtalyanın P* memleketle olan münasebeti yavaş yavaş düzelecektir. r Daha sonra mesele müzakö"* lunmuş ve bahri, iktısadi, *” ticari cepheleri tetkik edil, neticede Almanyanın 5 beri Tuna devletlerinde ve P larda daha üstün bir mevki dığı teeyyüt etmiştir, Söz söyliyenlerden biri tirdat etmesi bahsi üzerinde r9P” den daha bedhin görünmüştür” o Mualli İmtihanları 7 Eylülde | (Başı ei tebi mezunlarının 2 sene yi tepten mezun olmuş bulunmasi”? tır. İrmtihanlar hem şifahi hem Öf İtiri olacak ve sualler Yüksek #4 metotlardan çıkarılacaktır. banlara girmek isteyenlerin rını 1 ağustosa kadar Maarif V9 tine göndermiş olmeları şal Bundan başka İise mezunlar! 3 ve 8 sınıflı mua'lim mekteplö, zunları srasında da 1 eylülde bul üniversitesinde orta mektöf 4 allimliği için bir imtihan aç ank iie j 40 Saatlik İş Londra, 6 (A.A) — Amalgs” İngienelring birliğinin milli Ke” 4 kabul ettiği bir karar sureti İÜ, komitesinden kırk ssatlik Pi tatbiki için patronlarla tems$ sini istemiştir Komite, patron vap vemesi için altı aylık a5 mühlet tesbit etmketedir.