13 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

13 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

aş ——S 13.6.938 TAN KADIN VE MODA İne uygun İ suyu ile yıkamaktadırlar. Bir Şeffaf bir cilde sahip Olmak ister misiniz? Bu birçok kadınların sordukları bir sual ve tecelli etmesini İstedikleri bir hakikattir. Cildi güzel olan kadınlar yüzde elliyi tutmazken güzellik müs- tahzarları sayesinde tuvaletine düş- kün olan her kadın cildini güzelleş- tirmek imkânını bulmaktadır. Bu Iş- te ne bir sır, ne de bir sihir mevcut değildir. İşte size bu sırrın anahtarı: Yumuşak, hafif ve sulu bir cilt bes leyicisi seçin. Bunun cildinizin rengi sı lâzımdır. Bu mayide veya sütte ıslatılmış pamukla cildini. zi müteaddit defalar siliniz. Bazı Ba- yanlar ciltlerine besleyici bir madde ik etmeden evvel yüzlerini gük müddet sonra şakaklarınıza doğru elmacık ke miklerinize yağlı bir ruj içiriniz. Ru- ju yumuşak bir krep veya pamukla sürmelidir. Bir iki daki Jun yeknasak olması için yüzünüz- den bir parça pamuk geçiriniz. Bu- nun üzerine mümkün olduğu k bol pudra sürüp ince bir pudra fırça- sile fazlasını silkiniz. Birkaç dakika sonra bir pamukla pudrayı eildinize çiriniz. Kaşlarınızı da fırçalayıp ka- lemle tamamlayınız Kirpikleri koz- Vücudünüzü İ Yaz tâyyör ve elbiselerinde kon-| trasta çok ehemmiyet verilmektedir. Gece partilerinde giyilebilecek gü gel bir ansamkil, kalın sarı ipekli - den önden ilikli jeketle kırmızı veya beyaz saten etekler giyilmektedir. Güzel Bir Blüz Mavi marokenden yapılan bu ba- "İC bluz göğsün altından girip etek- Çıkan bir tafta kaşkolle tezyin e- akm ga > inn çaylarında giyilen za- © gi bir bolero ve elbise. Beyaz gifon ŞİRİN üzerine deniz mavisi çiçek- .İ canı tavaya döküp iz 2 cak jimnastik ve hareketle elde edi- lebilir. Sıhhatinizi muhafaza edebil mek için havadan, güneşten ve hara- saltse her e sandallarınızı çıplak ayağınıza , vücudünüzün her ta rafı havadan istifade edebilmesi kısa bir şort ve kolsuz bir bluzla yo uluncaya kadar geniş nefes alarak yürüyünüz. Mevsimin sebzeleri ve ye işlerinden istifade ederek kanınızı takviye ediniz. Sabah kalkınca yapacağınız birkaç jimnastik hareketinden sonra alaca- için adm)” ü Vücudün sıhhati ve elâstikiyeti an-| ğınız soğuk bir duş ta sıhhatinizi ko- i İsonra genişletilir ve en sonra kapa- metikleyip dudakları da boyadıktan sonra dudak boyanızın renginde bir rujla elmacık kemiklerinizi kirmizi- latınca siz de gıpta ettiğiniz şeffaf tenli kadınlara benzersiniz. Çenenizde de ince tüyler varsa on- ları da cımbızla çıkartınız. Cildinizi makyajla istediğiniz şek- le koymadan evvel bir yaz temizliği yapmalısınızdır. ildiniz yağlı veya kuru olsün ta- muhafaza etmek için onu lemeniz icap eder. Cildi temiz. lemek için evvelâ mesamat açılır, tılır. Mesamatı açmak için evvelâ yü zünüze bir krem sürmeli, sonra bir buhar veya sicak su banyosu yapma- hsınız. Buhar banyosu “Vaporisa- teur,, le de yapılabilir. Böylece ger liyen mesamelerden yağ ve kirleri çı- karmak için yüzünüz eterle:silip üzerinden buz gezdiriniz Buz mesamatın kapanmasına yardım eder. Maamafih, amatör ellerin le pek fazla oynaması doğru olmaz. b hiç olmazsa mevsim başlan: gıçlarında profesyonel bir masajcının nezareti altında, asepsiye Jikkat e derek, cildinizi temizlemelininidir. zü işletiniz ruyscaktir. İşte size tavsiye edilecek bir hare- ket: Köprü kurmak İ 1, — Arka üstü yatip dizlerinizi kı virin, - Ellerinizi başırazın iki tarafı na yere dayayın. El ve bacaklarınızdan kuvvet alarak belinizi havaya Kaldırın. Bu hareketler karın ve mide ada- lelerinizi sıkıştıracağı gibi kol ve ba- cak adalelerinizi de kuvvetlendirir, Aşçıbaşı Ne Diyor? Krep Lâzım olan malzeme: İ fincan un, 3 fincan süt, 3 yumurta, biraz tereyağ ve reçel, toz şeker, Bir fincan unu bir kâseye koyup ortasını havuz gibi açın. Bu açık yere bir miktar süt ve su koyup u- nu sulu bir hamur haline getiriniz. Bir tarafta çalkalamakta olduğunuz 3 yumurtayı bu una katıp bir müd- det çırpınız. Aleşe koyduğunuz tavaya bir ka- şık yağ koyun, kızınca yağı boşaltı- nız. Sulu hamurdan bir kahve fin. ce yayın ve pek ince omlet gibi iki tarafını kızartı- nız. İyice kızarınca omleti bir tabağa alın içerisine reçel (tercihen kayısı ve ya çilek) koyup sarınız. ve üzerine toz şeker ekip sofraya getirin. Bütün hamur bitinceye kadar bu ameliye tekrar edilir. Bu miktarda hamur - dan 10 kişiye yetişecek kadar krep yapılır. Krep her mevsimde yenebi - ay pimaş ve bele geniş ve uzun bir saş takılmıştır. len, hafif, ucuz ve leziz tatlılardan | sarması en basit bir şekilde dahi ya- biridir. Kuzu Ciğer Sarması MALZEME: Bir takım tam kuzu ciğeri; 250 İgram pirinç, az miktarda fıstık, az miktarda kuşüzümü. 250 gram pirinç temiz bir kapta diri kalmak şartile haşlanmalı. Ciğer takımı işe yaramıyan taraf- ları temizlendikten sonra et makine sinde kıyılmalı üzerine biraz bahar, biber ve tarçın ilâve edilmeli. Biraz da terayağı ilâvesile bir kapta temiz kâvrulmalı. Evvelden haşlanmış pi- rinç te içine katılarak kuzu pilâvı içi gibi yapılmalı; sonra iki veya üç kuzu gömleği hafif sıcak suda ısla- tılmalı ve hazırlanan kuzu ciğerleri bu gömleklerin içine sarılmalı, fı- rına verilerek kızartmalı,. Gömlek - lerin tamam kızarması için üzerleri- ne biraz limon sıkmalı. Bahar; biberi fazla olmamak şartile kuzu ciğer pılsa lezzeti gayet güzel olur. Şapkada siyah ile sarinm Kontras ti vardır. Dik yakalı blâz siyah sa - tendir. Btek siyah erkek jaketi şek- lindeki jaket sarıdır. Btekteki ilik *oklidi kordonlar sarı, jaketinkiler )başı Cevat Gürkanı Harbiyedeki sü- | dum. İki aylık sinir yorgunluğu, va-| YüzbaşıC evat Gürkan Rıhtımda halkın omuzları üstünde Yüzbaşı CevatGürkan Anlatıyor En Büyük Heyecanı Vapurumuz Rıhtıma YanaşırkenDuydum Yabancı . memleketlerde bir çok parlak muvaffakıyetler kazamp yur- da dönen binici ekipimizin resi yüz- vari mektebinin nöbet odasında bul- tana ve sevgililere kavuşmanın ver-| diğ heyecan durulmıya başlamış, sü varilerimiz eski günlük hayatlarına, vazifeleri başına dönmüşlerdi. Bana koltuklardan birini gösterip oturtunca kendisine: — Yüzbaşım, dedim. Dünyanın her tarafında tecessüs ve hassasiye le takip edilmiş olması itibar'le bü- yük bir hususiyet taşıyan seyahal nizdeki intibalarınızı söyler misli — Ordumuzu temsil eden biniciler arasında konkur ipiklere iştirak et tikçe pek derin bir zevk duyarım. Bu | zevk bana bu sahadan aldi vazi- | 1 klend t Kesdini mühite: kağüirmek tan çok, kendini vazife başında his- seden bir asker gibi hareket ederim. rama2.. siyahtır, Bir Yaz Kıyafeti li Bu ferah yaz elbisesi emprime krep dö şinden yapılmıştır. Elbisenin üzerine giyilen bolero u- zun kolludur. Boleronun arkasından içeri geçirilen geniş fantezi bir ke- mer önde büyük bir fiyongo teşkil etmektedir. Bu tip elbiseler hem çok şık görün düğünden, hem de pratik olduğun - dan büyük bir rağbet kazarimış bu'- İunmaktadır. Icabı halinde kumaş - ların cinsleri de değiştirilebilir. Bu suretle ekonomik ve ayni zamanda çok zarif bir elbise ye malik olabi - İirsiniz. | ci, üçüncü, dördüncü, Tâ ki, “Vazlferi iyi yaptın... dedik- ya girdin iz? Dokuz şmemiş olduğumuzu gö £ duydum. 1932 de Bul-| garlarla yaptığımız müsabakada yüz- | başı Laskas'ın birinci gelmesi © zs- man hakkımızda bazı tereddütlü hisler uyandırmıştı. Hiç kimse ikin- | hattâ beşin- cinin kim olduğunu sormamıştı. Hal | buki puvan ve ekseriyet itibarile ga- lebe daha v zaman da Türk ekipin- de kalıyordu. Bu galebe şehsi ol - saydı bundan şimdi bahsetmezdim. Fakat ne için emelidir, ki 'Ti kipi daha iptidada fena yetişmiş de-| Bildi. Yabancı ordu ekiplerinden han | gisi sizce âta daha yakın göründü Her ordu en güzide zabitlerini çıkarmıştı. Bunlar arasında bir ter- cih yapmak haksızlık olur. — Binicilik hususunda bağlı ol - dukları teknik itibaril — Binicilik tekniği hehen hemen birdir, her orduda süvarinin kullan- dığı bazı kaideler vardır ki hiç de - Bişmez. — Hangi ekip zabitleri size daha sempatik göründü? — Kaç senedir biribirimize o ka dar çok tesadüf ettik ki hepsi ile a- | Türk ekibi Varşovada Meçhul ! hakem ramız çok dostanedir. Onlar bize Gürkan, biz onlar Maks veya He- ting diye hitap ederek senli benli ol- muş bir haldeyiz. Bütün ekipleri teş kil eden zabitler nazik, şık ve cen- tilmendir. Irlandahlar, Fransızlar, Almanlar, Italyanlar, Polonyalılar, hulâsa bütün ekipler hakikaten gü- zide zabitleri bir araya getirmiş gruplar halindedir. — En heyecanlı anınız hangisi ol- du? — Size tereddütsüz diyebiliriz ki Avrupada bulunduğumuz iki ayın her günü heyecan içinde geçmiştir. Bunların en mühimmi vapur bordaşını vatan . toprağına verdiği vakit rıhtım üstündeki halkın bize gösterdiği sevgi tezahürünü gördü - güm vakit hissettiğimdir. Ne yap - sam bu alâkanını karşılığını ödeye - cek bir şey yapamam. zannediyo « rum. Bu mütevazliğözlöre dünyanın en asilâne jestlerini ilâve ediniz Başı- nın ağır hareketlerile, gözlerimin sa- bit ve gururla bakışlarile #muhatabı- li kiymetli askerin duğunu ima eden bir mahiyette değil di. Temiz vekarile Cevat Gürkan men sup olduğu ekipin temiz haleti ruhi. yesini ifade ediyordu. Kıymetli ekip kahraman ordumuzun yetişiş derecesi İni ifade ettiği gibi... müminin İn Kupa Maçları vematini gazetesi | tarafından ere klüpler arasında tertip Taksim stadinde büyük bir kalaba - İlk önünde devam edildi. Şişli ile ataspor arasında yapılan bu maçı Adnan akın idare ediyordu. Büyük bir heyecan içinde oynanan oyunun ilk devresi tarafeynin yaptı- is birer golle beraber neticelendi. Ikinci devre Şişli takımında oy - nıyan Izmirli Vehabın çok güzel idi resi yüzünden Şişli üst üste 2 gol da- ha yaparak maçı 3—2 galip nihâyet lendirdi. Turnuva mahiyetinde yapılan bu maçlarda tasfiye iki mağlübiyetle ol duğu için bu maç gelecek hafta iki 'inalist arasında tekrar edilecektir. asker âbidesine çelenk koyarken