23 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

23 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

—— 10 BAŞMAKALEDEN MABAT) Beyhude Bir Çırpınma (Başı 1 incide) ki, bize karşı yapılan taahhüt- lerin ve Hatay Türkleri hesab na kurtardığımız hakların bir zerresinden bile fedakârlık e- demeyiz ve etmiyeceğiz. Bu ta ahhütleri ve hakları boğmak için çevrilen oyunların bizim gözümüzde hükmü yoktur. Bü tün bu zahmetler beyhudedir. Bunlar yayanları, bizi ve dün- yayı değil, kendi kendilerini al datıyorlar. Hakkın yerine gel- mesini geciktirmekle cihan ba rışı bakımından, Yakın Şar- kın istikrarı bakımından en ağır mesuliyetlere giriyorlar, fakat bize hedefimizi unuttur mak ve haksiz bir gidişi elça- bukluğu ile kitaba uydurmak bakımından hiç birşey kazan- gere ima tercih ederi sabrımız bu meselede en ağır imtihan Jardan geçmiştir. Fakat karşı taraf ta- fahbütlerinden kaçınmakta ısrar eder- se anlaşma yolunun çıkmaz bir yol olduğuna dair son ve kati kararımızı vermeye mecbur oluruz. O zaman karşı târafın bütün anlaş çiğnediğine maları ve muahedeleri hükmeder, vaziyetin icap ettirdiği tedbirleri almakta kendimizi serbest görürüz. Hatay davası Kamutay ka- panıncaya kadar anlaşma yo- liyle halledilmezse hükümet mek için bu zaruri yolda yürü Kamutaydan salâhiyet alacak ve Büyük Şefin ilham ve di- rektifleri dahilinde icap eden iz, her emelimize, anlaşma ve gönül hoşluğu ile varmayı da- İyi niyetimiz ve Kudüs Müftüsü Kayboldu , (Başı 1 incide) Fakat Mescidi Aksanın her köşesi ve her kapısı en sıkı tarassut altında idi. Başmüftü dışarı çıkar çıkmaz ya kalanacak ve derhal memleket dışı- na gönderilecekti. Fakat Başmüftü, bütün bu sıkı fıkı tarassuda rağmen bir çöl Arabı kılığına girerek Mesci- di Aksadan çıkmış, Kudüsten hare- ket ederek bir limana varmış ve 0- radan bir vapura atlıyarak Beruta çıkmıştı. Geçen İlkteşrinde Beruta va rân ve Berut civarında bir köye yer- leşen Başmüftünün Filistindeki tet hiş hareketini buradan idare ettij söyleniyor ve Lübnandan uzaklaştı- ç du, Halbuki müftü inziva şamakta ve bir kimse ile düşüp kalk- madığı, hiç bir yerde halk arasında gö rünmemeye ehemmiyet verdiği göze çarpıyordu. Fakat müftünün her gün yiğın yığın mektuplar alarak bunlara cevp verdiği anlaşılmıştı. Son günlerde müftünün Madagas- kar adasına gönderileceği ve bu su- retle Arap âlemile temasının kesile- ceği söylenmiş ve bazı Londra gazete leri de bü rivayetten bahsetmişti. Derken başmüftü aylardanberi ika met ettiği Berutten sırra kadem bas mış bulunuyor: Kendisinin Suriye - razisi dahilinde 1ssı7 bir yere sığın- riyayete göre müftünün ortadan kay| İbolmâsının sebebi, kendisinin sıkıntı veren mevcudiyetinden Suriyeyi kur tarmak için Fransız fevkalâde komi- seri ile Arap kralları arasında cere- yan etmiş olan müzakerelerdir. Filistin hâdiselerinin garip bir te- cellisi bugün Arapların vaktile Lâv- rens tarafından takip olunan usul da ireşinde demiryol köprülerini berha va, demiryol istasyonlarını tahrip et- meleridir. Lâvrensten bu işi öğrenen Arapların, ayni usulü Lâvrensin hem şerilerine karşı tatbik etmeleri, İngi- Tizler tarafından talihin garip bir cil vesi sayılmaktadır. Filistinde yeni hâdiseler ! mış olduğu rivayet edilmektedir. Bir | BİRİNCİ Afganistanla Teşriki Mesai Muahedes (Başı 1 Geçende tasdikinize iktira hedesi miinasebetile maruza kip edeğeldiğimiz siyasetin gün de yüksek tasvibinize arzolunan”T. sinin temdidi vesilesile müstakil olduğu gündenberi bu kar- deş devletle pürüssüz devam eden dostluğumuzun kısa bir ta rihçesini ve bu münasebetle retle takip etmekte bulunduğumüz siyasetin esaslarını ar- zetmek isterim. 1920 de istiklâline kavuşan Afganis tan ilk esaslı ittifak mushedesini 921 de Türkiye ile yaptı 1928 de yeniden gözden geçirilerek İ bir teşriki mesai ve kardeşlik ifadena mesi halini almış ve içinde bulundu- ğumuz dünya şeraitine daha üygün bir hale getirilmiş ve kardeşimiz İran devletile aramızda mevcut olan mua- hede ile telif edilmiştir. Böylece 928 mayısının 25 inde imza edilen Türk - Afgan muahedesi Türk - İran munhe- desinin İranla hemhudüt olmak bust siyeti haricindeki ahkâminin siyasi prensiplerini muvafık ve Garbi Asya devletlerile hep birlikte göttüğümüz sivasetle âherikdar ve mutabık bir şe kil almıştır. Bu mushede ile iki büyük âkiler- den biri aleyhinde başka bir veva bir kaç devlet tarafından hasmane bir ha reket vâki olduğu takdirde diğer âkit teraf o tecavüzün men'i emrinde bü- tün gayret ve mesaisini sarfetmevi ve bu mesaiye rağmen harp emri vi #1 olursa İki hükümet yüksek menfaatlerine muvafık olan musip ka Tarı ittihaz etmek üzere vaziyeti a- ralarında tekrar hayırhahane ve iti- lerdir. Yine bu muahedenin üçüncü maddesi âkit taraflardan her biri baş Ka bir veya birkaç devlet tarafından diğer Akit devlet aleyhine tevtih e- dilen hiç bir Htfak veya siyasi: as- keri, iktisadi ve mali hiç bir itilâfa ve bundan başka bir veva birkaç dev let tarafından diğer âkit tarafın as- SAYFADAN MABAAT Bu muahede| nâ İle mütalea etmeyi taahhüt etmiş| : i Uzatıldı incide) ın etmiş olan Türk - Yunan mua- tta bulunurken Balkanlarda ta- | anahatlarını arzetmiş idim. Bu “ Algan muahede garbi Asyada kanaat ve hara- mesut ve kuvvetli bir bağ daha katı- yer. Garbi Asyadan bahsederken yakın komşumuz Suriye hakkında da düşün düklerimizi hülâsa olarak söyliyelim: Milletimizin her vakit hakkında bir kardeş muhabbeti taşıdığı Suriyenin de bir gün ve yakın bir günde istik- ine kavuştuğunu görmekle bahti- yar olmak isteriz. Arap âlemine karşı yüreklerimizdeki samimi muhabb: ve saygıyi yeni Türkiyenin Mısır İrakla, Hicaz ile ve Yemen ile idame- sinde itina ettiği münasebetleri en be liğ surette ifade etmektedir. Sevdiğimiz Suriye halkı hakkında | bundan başka türlü ve daha ax duy- gu taşımak için hiçbir sehep yoktur. | Anenk samimi bir dostluğun idamesi | yalnız bir taraflı olarak uzun uz3-| dıya temin edilemez. Suriye halkının vatanperver ekseriyetinin bizim duy- gularımıza tam bir karşılıkla bize kar şı kardeşlik hisleri beslediklerinde şüphemiz yoktur. Türkiye - Suriye kardeşliği Şu kadar var ki, hükümetler milletlerinin hakiki temayüllerini gösteren yollarda yürüdükçedir ki, karşılıklı ve arzu ettikleri müna sebetlerin inkişaflarına hizmet ede- bilirler. Bir tarafta velev tahrik ve iğfal ile olsun, diğer tarafın aley- hine fuzuli nümavişler yapıldıkça ve hilkâmetler bunlara müsait ol. dukça diğer taraftan iyi duygula- rı ne kadar samimi olursa | olsun | Gayrimübadiller Ankaraya Bir Murahhas Gönderdiler (Başı 1 inside) nisbetlerinin arlırılmasını dileye - ceketir. Gayrimübadillerden bir çok Jarı çemiyete müracaat ederek bu İhususta çalışılmasını rica etmişler- dir, Evwelki gün şehrimize gelen bu haber üzerine elinde gayrimübadil bonosu bulunanlardan birkaçı sarraf lara giderek, yüz lirası 19—19,5 lira srasında olam» bonoları satmışlardır. Bu suretle satılan bonoların miktarı 20—30 bin liralik kadardır. Sarraf yeti bilmediklerinden teklif- i 19 ve daha sonra 18 ve 17 Jira- ya kadar kabul etmişlerdir. Fakat piyasaya yayılan bu haber üze verişi bir kaç saat a- lik bono için on bir lira fiyat açıl mıştır, Bono satışı yapmak İstiyen-| vüz lirasına 10,5 lira fiyat ve . Gayrimübadil bonolârının yirmi liradan on İiraya düşmesi bir çok gayrimübadilleri şaşırtmıştır. Is tihkak mazbatalarını vaktile lirasını elli paraya kadar satanlar olmuştu. Mazbatalarını o satmamış olanların son kararname ile az çok istifadeleri temin edilmiş olacaksa da ellerinde bonosu bulunan kimselerin ellerin- deki bonolar en düşük bir zamanda- ki kıymetten daha çok aşağı düşmüş bülühüyor. Maliye Vekâletinin imzasını ta - n bonoların itibari kıymeti yüz lira iken spekülüsyonla piyasalarda ymet yirmi liraya kadar düşü- ür. Bunun sebebi satışa çı - n malların para eden cinsinden kiymetli emval olmamasıdır. Maliye Vekâleti yirmi liraya düşen bonola- rın kıymetlerini yükseltecek bir ted r alacak yerde kati tasfiye yoluy- üz lira kıymetinde olarak kabul ve tevzi ettiği bonoları on bir raya indirmiş oluyor. Bu düşünce ve ka- rar gavrimübadilleri haklı bir endi- eye dü guluk hislerile komşularına bağlıdır. 23-6-938 Hatayda anar Aa a Hüküm sürüyo! (Başı 1 incide) “Ben Atatürk cemaatindenim: Bir taraftan bu yolsuzluk devam #) derken, diğer taraftan tescil hü müuamelelerine devam etme! Ordu nahiyesinin Kışlak koyu” 120 yaşlarında bir ihtiyar, tescil bü sunda kendisinin mensup olduğu mâat sorulunca güzleri yaşaracak” *— Ben Atatürkün cemaatini nim!,, cevabımı vermiştir. Yeni azil ve tayinler Antakyada bir çok idare âmir memürları işlerinden atılarak ye rine ürk memurlar getirilmiş Antakya müddei umumisinin yefi Cemil, Antakya noteri marul Sadığ yerine Zübeyir Karabay, jandaf” kumandanı M. Seri'nin yerine #3 ten Kordiye, orta Kusiyer müdürlüğüne de Celil getirildiler. Valinin ve Kolenin beyannameleri Vali bir beyanname neşredi bütün unsurları vergilerini öde! çağırmıştır. Kole de, ayrı bir beyanname halkı süküna davet etmiş, ayni manda örfi idarenin devam ett bildirmiştir. Ayrıca beyanalta da bulun! demiştir ki; «Herkes gözlerile görüyor ” Sancakta vaziyet günden güne liğe doğru gitmeketedir. Bulanık da balık avlamak istiyenler, tahriklerine bir nihayet vermeli Bu gibiler kim olursa olsunlar bi kilde hareketten menolunacakl” dır. Askeri nahi konuşmalara | geline İtemin ederim ki müzakereler. — «ansız dostluğunun o uhdele”” uygun karşılıklı bir anlaşma b sı içinde devam etmektedir. Valinin ziyafeti Hatay valimiz Abdurrahman lek, Hataydaki Türk askeri reisi Orgeneral Asım Gündüz 40) fine büyük bir ziyafet vermiştir” Kudüs, 22 (A.A.) — Tedhiş hareket tedbirleri yerine getirecektir. leri düt de 'dövâm etmiştir. Tulüke- Tutulacak Yolun, vaziyetin icapla- ve ne kadar kuvvetli bulunursa bri | yafet çok parlak olmuştur. İunsun nihayet bir gün veneide BÜ 0 e nü | Feket komşularımız buna muvafakat sına en uygun yol olacağına Türk milletinin “iptidadan. hüdutsuz “bir imanı vardır. Ahmet Emin YALMAN 75 Sanedir Işliyen Fabrika (Başı 1 incide) kalmadığını görünce naçar teslim olmuş ve memurlara; — Yukarı çıkın! orada bütün ara- dıklarınızı bulacaksınız! demiştir. Bunun üzerine yukarı çıkılmış ve İfilhakika büyük bir salonda eroin limaline mahsus bütün aletleri imal edilmiş iki kilo eroin bulünmüştur. Ayni zamanda makinist ve tesvi- rim garnizonuna karşı çeteler taarruz da bulundukları, gihi Telavivde sınır arkasında bir bomba patlamış ve bir İ Yahudi yaralanmıştır. Diğer bir bom ba da Kudüs sokaklarından birinde patlamıştır. Çete reislerinden Elabed yakalanmıştır. Maktu Fiyatla Satış Mecburiyeti Lâyihası Mecliste (Başı 1 incide) Belediyeler, bu kanun hükümleri- nin tatbik ve takibine müteallik işleri görmekle mükelleftirler. İktisat Vekâleti bu tatbik ve takip hasmarir hareketlere de iştirak etme meyi taahhüt etmişlerdir, Türk - İran muahedesi Bundan başka yine bu Türk - İran muahedesi biribirimizin hasmane bir tecavüze maruz olduğu zaman itinalı ve samimi müşavere neticesinde iki âkit tarafın beraber yürümeleri ihti meli kuvvetli olmasına rağmen, diğe rinin bitaraf kalması iki memleketin yüksek ve milli menfaatlerine ve kud retina daha uygün telâkki edilen hal- lerde bile seferberlik yapmak sure- wle bitaralığındaki tecavüze uğrayan tarafın müdafaasını azami teshil ede cek mahiyette tatbikını temin eden hükümlerini ve hemhudut olmak hü- susiyetinin istilzam ettiği karşılıklı vecibeleri de ihtiva etmektedir. Derhal şurasını bu bahiste yine a- mast İnsanf bir netieedir. Türkiye Suriye kardeşlik münasebetlerini | böyle-akıbetten korumayı istiyoruz ve biz daima dostluk için ealıstık ve çalışıyoruz. İşin bu cihetini ol duğu gibi söylememiş olsaydım btitün alâkadarlara karsı o'duğu kadar kendimize karşı da samimi. yelimizde kusur etmiş olurdum. 'Türk - Afgan muahedesinin temdi di münasebetile yaptığım bu maruza. ima nihayet verdirirken, siyasetimi- zin şu cihetini de kaydetmeliyim ki, dostluklarımızın bir müeyyidesi de dost hükümetlerin — biribirimiz, an- byarak bu muhadenelin idamösine karşılıklı çalışmıya kadar bu dostluk ların milletler arasında kurulmuş ol masıdır. Arkadaşlarım, muhteviyatın: 6öy etmeseydi bunu yapamıyacaktık gibi i şılıyor. Bilmem anıma bu tâbir bana alıştığımız şekle uygun değil gibi geliyor. Hariciye Vekili Aras: bir şey ai “— Arzedeyim, arkadaşlarımın ma lümudur ki; Sovyet Rusya ile Türki- yo-arasında meri ve ahiren temdit €- dilen muahedemiz mucibince İki ta- rafın yakın komş$ularile her iki t- raf için her hangi bir siyasi müahe- denin müzakeresine başladığı zaman biribirine haber vermek ve imza ede bilmesi için de muvafakatini almak zaruridir. Diğer taraftan yine arkadaşları - min da malümudur ki, şark misakı azaları, arasında bulunan Irakın İn- giltere ile ittifak muahedesi vardır. Her hangi bir misuka imza koymak Bone Türk üstünlüğünde bahsediyor Paris, 22(A.A) — Ecnebi gas ler birliği bugün Harleiye N” Bonne şerefine bir kabul resmi * etmiş ve bu kabul resminde diğ"” çok rical de hazır bulunmuştur. Bay RBonne, yaptığı beyanat elimle Ankaraya gideceğini teyit miş ve demiştir ki: Bu ziyaret, Fransa ile kiye arasmda mevcut samimi nasebatı parlak bir tarzda teY decektir. Fransız ve Türk mü silleri İskenderunda bir dostluk ahedesini müzakere ediyorla”” maahede üçüzlü Türk - Suriye muahedesi ve erkân! yo anlaşmalarile tamami tir.” gi hususlarinı teftiş ve mürakabe ede-| deği gibi, lüzum gördüğü yerlerde ve | ya lüzum görülen bazı işlerde doğ- rudan doğruya tatbik ve takip işleri- ni yapmak üzere memur da tayin e-| debilir. yeci olan kaçakçı İbrahim, bu fab- rikasını 15 senedenberi işletmekte olduğunu itiraf etmiştir. İbrahim Hakkı tarassut edildiğinden şüphe- lenmiş ve aletlerini saklamak için için İngiltere devletinin muvafaka- ti zaruridir. Binaenaleyh bu misak iki büyük komşu devletin muvala - katlerinin ve hattâ müzaheretlerinin İinzimamile yapılmıştır. Onun için çıkça ve minnetle tebarüz ettirmeli- yim ki, bu siyasi ülkümüz İran şahin şahı hazretlerinin yüksek görüş ve te şebbüslerile Sadabad misakı halinde olarak bugün tahakkuk etmiş bulu- lediğim gibi diğer komşularla olan münasebetlerimize inikâsatını da et- rafile izaha çalıştığım Türk - Afgan muahedesi temdidi protokolunu tas dik buyurmanızı istirham ederim. Milletler Cemiyetine müracaatımız Cenevre, 22 (A.A) — Anadol jansının hususi muhabiri bildi” recm bahçede 3 metre derinliğinde bir ku u açmıştır. Fakat memurların atik i sayesinde emeline muvaffak ola mamiştir. Derhal tevkif edilen kaçakçı me- murlara: — Beni niye tevkif ediyorsunuz? Ben yaptığım eroinleri başka mem - leketlere sevkediyor, orada satıyo - rum demiştir. İbrahim Hakkının di- ğer cürüm ortakları da şiddetle te. kip edilmektedir. Bu muvaffakıyetlerinden dolayı inhisarlar istihbarat şefi Mazharla değerli memurlarını tebrik ederiz. İzmitte : Bir Ceset Bulundu İzmit, 22 (Tan muhabirinden) — Bugün İzmit rıhtımmda bir ceset bulunmuş ve üzerinde yapılan âr/ş - ın nüfus kâğıdından ce - Yukarıda yazılı hükümlere göre sa- tılan maddeler üzerine fiyatları ve ayrıca vasıflarını gösterir etiket ve- başka bir işaret koymak, yahut lis te asmak mecburiyetine riayet etmi- yenler 20 liraya kadar para cezasile cezalandırılırlar. Etiket koyduğu ve liste astığı halde bunlarda yazılı mik dardan aşağı yukarı fiyatla mal sa- tanlardan 5 liradan 20 liraya kadar ha fif para cezası alınır. Yukarıdaki fiillerin tekerrürü ha- linde para cezasile beraber buna te- vessül eden dükkânlar bir haftaya ka dar kapatılabilir. Bu maddede yazili cezalara çarptırılanların isimleri dük kân ve ticarethanelerinin halk tara fından kolaylıkla görülebilecek bir ye rine asılacak ve varsa mahalli gazete ile de ilân olunacaktır. Bu hususta verilen para cezaları kati olup hiç bir şekilde itiraz olu- namâz. nuyor, Arzettiğim bu misakın İrozası münâsebetile Tahranda söylediğim bir nutukta ifade etmiş olduğum gi- bi Garbi Asyayı müşterek bir kar- deşlik vatanı haline getiren bu misa kın , misaka dahil devletlerin müş- terek komşusu ve dostu olan iki bü- yük devletin yani dostumuz Sovyet Rusya ittihadı ile diğer dostumuz Bü yük Britanya imparatorluğunun mu- vafakat ve hattâ müzaheretleri İnzi- mam ederek yapılmış olması ile ken- dilerimize olduğu kadar büyük kom- şularımızın da yüksek menfaatlerine uygun ve dünyanın mühim bir kısmın da sulha samimiyet ve ciddiyetle hâ- dim bir muazzam eser meydana gel miştir, Komşumuz Irak Komşumuz ve dostumuz İrakım bu misakta kendine lâyik olduğu yeri tutmuş olması misaka dahil devletlerle istiklillerini can ve gö- nülden istiyerek görmek bahtiyar- Demiştir, Rasih Kaplanın sözleri Bu münasebetle söz alan Rasih Kaplan (Antalya), Afganistanla 6 -| lan kardeşlik bağlarının geçen yıl - lar içinde bütün dünyaya örnek ©- lacak surette bir kat daha kuvvet bulmuş olduğunu kaydederek: '— Eğer - demiştir - bütün dün- İya milletleri sulh işlerini yolunda yürütmek istiyorlarsa işte nümune- si, Rasih Kaplan sözlerine devam e- derek Türk milletinin hiç bir mille- te karşı bir ihtiras beslememekte o) duğunu ve her birine karşı saygı, sevgi duymakla beraber hiç bir za- man da haklarından vazgeçebilece - ği bir #ikre kapılmaması lâzım gel - diğini hatırlatuktan sonra böyle bir ümide' kapılmış olanlar varsa böyle bir fikri kafalarından çıkarmaları lâzım geldiğini kaydeylemiş ve mev zuu müzakere olan 'muahedeyi kut- burasını böyle ifade etmiş bulunu - yorum.,, Tevfik Rüştü Arasın bu cevabı ü- zerine kanun lâyihası okunmuş ve kabul edilmiştir. Elektrik Şirketi mukavelsi kabul edildi. Mecliste bundan sonra Elektrik şir- 'ketinin satın alınması mukavelesinin tasdiki hakkındaki kanun görüşül müş ve bu arada söz alan Nafın Ve- kili, satın alma işinin geçirdiği saf- haları ve müzakereler esnasında Şir- ket tarafından ileri sürülmüş olan me (alibatın mahiyetlerini izah etmiş ve nihayet varılmış olan netice hakkin- da da ki: “— Nihayet on bir milyon lira üze rinde anlaştık. Bu suretle aramızda tam bir mutabakat hâsıl oldu.. Şimdi buna mukabil menfaatimiz nedir? A- sıl mühim nokta budur. Bunuda ar- zedeyim: Şirket 1933 te 5.175.000, 1934 te Türkiye daimi delegesi Ni Sadak bugün Milletler Cemiytti mümi kâtibi M. Avenolü ziyar” rek Hataydaki komisyonun “* İhakkında görüşmüş ve hüküm İbu husustaki noktai nazarını 18” i miştir, Fransayı da notadan etlik Paris, 22 (A.A) — Türkiye Elçisi Suad Davaz bugün sonra Hariciye Nazırı B. Bon yaret etmiş ve Türk unsurlaf ne olarak Hatayda bulunan Cemiyeti komisyonunun 8 tarafgirlikten dolayı Türk bü” nin bu komisyonla işbirliği YA” devamının imkânsızlığı hakkı” 4 letler cemiyetine tevdi edile” dan Fransız Hariciye Nsz* sedin Seydişehirli Mehmet oğlu Fah- riye ait olduğu anlaşılmıştır. Ayni zamanda, Fahrinin İstanbul da, Galatada Erat inşaat şirketinde çalıştığı da tesbit edilmiştir. Zanne dildiğine göre, Fahri İstanbulda de- nize düşmüş, ve dalgalar kendisini İzmit sahillerine kadar getirmiştir. Tahkikata deyam edilmektedir. yarak Türk ve Afgan milletlerine saadetler dilemiştir. Bir sual Bu”izâhatı müteakıp, Emin Sazak, Yalnız dükkân, mağaza ve ticaret- hanelerin kapatılmasına dair olan ka rarlara karşı verilen ceza kararının tebliğinden itibaren üç gün içinde ma halin en büyük mülkiye memuruna itiraz olunabilir. İtiraz yazı iledir. Bunun üzerine verilecek karar da ka- tidir. lığına nail olduğumuz Arap âlemi devletleri arasında ayrıca yeni bir rabıta daha teşkil etmiş bulunuyor. Son zamanlarda büyük bir sevinç le öğrendiğimiz İran imparatorluğu | Eskişehir) şu suali sormuştur; hânedanı ile diğer kardeşimiz Mısır! “— Büyük Britanya ve komşumuz Kralı hânedanı arasında sıhriyet hu- | Sovyet Rusyanın muvafakatlerile mu sulüne dair olan haber, taahhüdünü |ahedenin imzalandığını şimdi dinle- dalma dilediğimiz bu rabıtalara yeni, İdik. Gerçi Ankara hükümeti (yi kom l 5.140.000, 1935 te 5.253.000, 1936 da 5.211.000, 1937 de 4.944.000 Lira para almıştır. Yani vasati olarak bugün 5 milyon lira varidat getirmektedir. Netice ye hulâsa bundan ibarettir. Nafıa Vekilinin bu İzahatını müte- akıp maddelere geçilmiş ve satm alin ma mukavelesi tasdik edilmiştir. İzmit, 22 (Tan muhabi | Derineede Norveç ban Türk bandıralı Kurtuluş çarpmış, İsa vapuru kısme” | # ra üğradığından yoluna deve” memiştir. Fakat derhal yapıl? ” dımlar sayesinde vapur kurtarılmıştır. İ