23 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

23 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahkermelerde Sevdiği Erkeğin Peşine Düşen Genç Kadın Hapse Mahküm Oldu Dün Sultanahmet sulh üçüncü ce- a mahkemesi koridorunda heyecan- İli bir hâdise olmuş, bir kadın sevdiği bir erkeği boğarak öldürmek istemiş | parça etmiştir. İtir. Ancak vaka yerinde bulunan üç || Hâdise polise, biraz sonra da meş- İpolis, adamcağızı muhakkak bir ö-|hut suçlar müddelumumiliğine akset İlimden kurtarmışlardır. Akşama kadar adliye koridorların- | yermek üzere Sultanahmet sulh üçün İda dedikodusu devam eden hâdise şu- | cü ceza mahkemesine gönderilmiştir. dur: Beyazıtta Kazancılarda bakırcılık | runda sıra beklerken, Zeynep, birden | yapan Burhanettin epey bir zamar-|bire kö danberi Zeynep isminde genç bir ka- dınla metres . hayatı “yaşamaktadır. | yim, diyerek ellerini bir kıskaç gibi Son zamanlarda Burhanettin bir kız- | Burhanettinin boğazına geçirmiş, bü la evleneceği için Zeynebi bırakmak İtün kuvvetile sıkmıya başlamıştır. istemiştir. Zeynep Burhanettini çok sevdiği için onun başka birisile ev-| Burhanettini Zeynebin elinden kur- lenmesini hoş görmemiş, bu yüzden | teramamış, asliye dördüncü ceza mah geçenlerde kavga etmişlerdir. Burhanettin, Zeynebe hakaret et-İmurunun da yardımı ile Burhanetti- tiği için Sultanahmet üçüncü sulh ee- | nin gırtlağı Zeynebin pençesinden za hâkimi tarafından üç gün hapse mahküm edilmiştir. Burhanettin, mahkümiyete Tazı ol- muş ve bu suretle de Zeyneple ara- larındaki bağın tamamen koptuğunu | sanarak rahat, rahat dükkânında ça- lışmıya başlamıştır. Zeynep, bir aralık görünmez olmuş ken, dün sabah birdenbire Burhanın şalıştığı dükkâna girmiş ve hemen an AAA EPA AĞIRCEZADA: Yedi Senelik Bir Ihtilâs Davası Neticelendirildi bakırcı körüğüne hücum ederek se- kiz, on yerinden yırtmış, sonra da Burhanettinin üstünü başını param miş ve Zeynep tecavüzünün hesabını Suçlu ve davacı mahkeme korido- rmüşi — Seni öldürmeyip te kimi öldüre- Yanlarındaki polis, yalnız başına kemesinin önünde duran İki polis me- alınabilmiştir. Burada bir zabit vara kası daha tutularak tekrar meşhüt| suçlar müddelumumiliğine ve or&- dan da Sultanahmet sulh üçüncü ©e- za mahkemesine gönderilmiştir. Hâ- kim Kâmil, davaları tetkik ettikten sonra suçu sabit görmüş, Zeynebe bir ay dört gün hapis cezası vermiştir. Derhal tevkif edilen Zeynep, 930 kur ruş ta mahkeme harcı öd öcektir. TECAVÜZ: Sandaldan Kız Kaçıranlar Adliyeye Verildi Dün ağır ceza mahkemesi, tam y&- di senedenberi devam eden bir ihti- lâs ve zimmete para geçirme'davasını neticelendirmiştir. Düvanınsuçluları eski Seyrisefain Havuzlar muhasebe- cisi Sabri ile tahakkuk memuru İh- sundır, İddiaya göre, bunlar eski fab rika defterlerinde tahrifat yapmak suretile çalıştırmadıkları halde amele yevmiyeleri tahakkuk ettirmişler ve 1140 lira zimmetlerine geçirmişler- dir, Evvelce muhakemeleri devam et- miş, her ikisi de mahküm olmuşlar, temyiz bu kararı bozmuş, bu defa be» raet kararı almışlar. Mahkemenin bu kararını da temyiz tekrar bozmuş, bu sırada da adliye sarayı yandığı için davaya yeniletme suretile devam e- dilmiştir, Mahkeme, işin tetkikin! eh- 4 vukufa havale etmiş, ehli vukuf suç vasıtası olan tahakkuk bordro ve def- terleri de yandığı için bu iddiayı tet- kik etmiye imkân bulamamış ve üze- rinde Sabri imzası bulunan senedin üstündeki imzanın da kimin tarafin. dan atıldığını tesbit edememiştir, Mahkeme, dünkü kararında bütün bu safhaları anlattıktan sonra suç de- Wllerinin yok olmasi hassbile | suçu tesbite imkân görememiş ve her Ikisi hakkında da berset kararı vermiştir. Altı Ay Hapse Mahküm Oldu Ağır ceza mahkemesi, dün bir te- cavüz davasını neticelendirmiştir. İd- dia şudur: 'Tahtakalede çarşı başında Amma- meci sokağında 2 numaralı evde otu- ran seyyar satıcı Ahmet, geçen sene martın dördüncü günü Tepebaşında Cumhuriyet gazlnosunun önünden ge çen Kiryakiça isminde 1925 doğum- lu bir kızın yanına sokulmuş ve bur- miş. dır. Müddelumumilik, Marmarsda geçen bir kız kaçırma ve tecavüz hâdisesini tetkik etmiştir: 'Nuruosmaniyede Şeref sokağında 50 numarada oturan İsmall, Katır: oğlu hanında terzilik yapan Hermina isminde bir kızla çoktanberi maktadır. İki sevgili, gece Marmara- da bir sandal safası yapmıya vermişler, saat dokuzda Yenikapıdan bir sandalla açılmışlardır. Yanlarına birkaç şişe de bira aldıkları için hem içiyor, hem de başbaşa eğleniyorlar- evvelki gecs tanış- karar Yenikapı gençlerinden Hüseyin oğ lu Süleymanla, Süreyya oğlu Nazmi de Gün isminde bir sandal kirslıya- rak bu iki sevgilinin peşlerine düşü- yorlar. Bir aralık sandalların Herminanın sandallarına rampa ederek kızın e- Unden tutmuşlar ve zorla kendi san- dallarına geçirmişlerdir. Müdahale etmek istiyen İsmaili de adam akıllı | ven 2294 numaralı kanunun beşinci dövmüşlerdir. İki sandal da uzakta! bulunduğu için bu mücadele sahile aksetmemiştir. Süleymanla Nazmi, Herminayı san dallarına aldıktan sonra gürekleri- ne asılmışlar ve Marmaranın engin- lerine açılmışlardır. Burada kıza te- Bi Gavüz etmek istemişler, o, mümanaat | müfettişlerle müşavirliklerin teşkilât ederek kendisini dört defa denize at-| kadrosu hakkındaki 2865 sayılı kanu- mış, yüzerek kurtulmak istemiştir. Fakat dördünde de kendisini yaka- lamışlar ve tekrar sandala almışlar. Böylece sabaha katlar enginlerde dolaşmışlar ve şafakla beraber kızı sahile çıkarırlarken görüldükleri i-| çin yakalanmışlardır. Hava ve Denizaltı Sınıf- larına Verilecek Zamlar Ankara, 22 (Tan muhabirinden) — Hava sınıf mensuplarına zamlar ve tazminler hakkında hazırlanan lâyi- hanin encümenlerdeki müzakeresi biti ve Meclis ruzuamesine alındı. | Bu kanuna göre, hava okullarını bitirip diploma alanlardan pilot olan veya olmıyan, uçucularIa halen müstahdem sivil uçuş muallimlerine hizmet seneleri le bir ve iki nu- maralı cetvellerine göre uçuş zammı verilir, Pilot olan uçucülar, için verilecek aylık zamların hizmet müddeti ve lira itibarile miktarı şudur: ' (1 sene): 40, (3 sene): 53, (5 se 67, (7 (43): 120, (15:134, A): 161, (21): 175, (23): 188 (25): 203- (27): 216 (29): 230, (31): 244, (33): 257, (85): 272. Pilot olmuyanlar için det 1, (3 sene): 36, (5 se ne): 55; (9): Aİ, MAİ: 73, (18): 89, (45): 92, (17: 101, (19): 111, (21) 120, (23): 130, (25): 139, (27): 149, (28); 158, (31): 168, (33): İTE; (35) 187 Denizaltı Sınıf İçin Denizaltı sınıfı mensuplarına veri- lecek zamlar ve tazminler hakkındaki kanun lâyihasının da encümenlerde- ki müzakeresi bitti ve meclise gel di. Bu lâyiha ile hükümet bir tevziat cetveli neşretmektedir: Hizmet senesi itibarile subayların, gedikli erbaşların ve eratın alacak- ları zamlar şudur: (1 sene): 40, 27, 10; (3 sene): 53, 36, 13; (5 sene): 67, 43, 16; (7 se- ne); 80, 55, 19; (9 sene): 93, 64; (1 sene): 107, 73; (13 sene): 120, B3; (15 sene): 134, 92; (17 sene): 147, 101; (18 sene): 181, 111; (21 se- ne): 175, 120; (23 sene): 168, 130; 25 sene): 202, 139: (27 senek: 216,| 149; (29 sene): 230, 158; (31 sene): ! 244, 168; (33 sene): 257, 177; (33 se- ne): 272,02, 187. Gümrük Tarife Kanunu Ankara, 22 (Tan muhabirinden) — Gümrük tarife kanununun 513 numa. rasına ait gümrük resminin değişti rilmesine dair olan kanan Tâyihası encümen müzakereleriiden geçerek ruzmameye alındı. Bü Tiyikaya göre, 1490 sayıl gümeik Harife Lemi bağlı 513 numaraya “dahil eşyatın gümrük resmi beher kiloda 6.5 lira olmak üzere değiştirilmiştir. Mukavele Aktedilmiyen Devletlerden Gelecek Mallar Ankara, 22 (Tan muhabirinden) — Ticari mukavele ve en ziyade müsaa- deye mazhar devlet mukavelesini ta- ahhüt etmiyen devletler ülkesinden Türkiyeye yapılacak ithalita mem- nuiyetler, tahdit veya takyitler tat-| bikine dair olan 2967 numaralı ka- nuna ek kanun lâyihasının eneümen- lerdeki müzakereleri bitti ve Meclise | geldi. Bu kanuna göre bu devletlerden Türkiyeye yapılacak ithalâta mem- nuiyetler veya takyitler tatbikine dair 2067 numaralı kanuna müzey- | maddesinde gösterilen ve 8 mayıs 1936 ve 2967 numaralı kanunla O temmuz 1938 tarihine kadar uzatılan müddet 1 temmuz 1940 tarihine ka- nuna bayıltıcı bir gaz koklattıktan sonra Vefada Fâhrinin evine götü- rerek orâda kendisine tecavüz etmiş- tir. Mahkeme, işte cebir görmemiş; yal nız kızın yaşı küçük olduğu için hâdi- sede mânevi cebir olduğunu kabul ederek altı ay hapls cezası vermiştir. Idamı İstenen Suçlu Dün ağır ceza mahkemesinde ge- çen sene Sirkecide hamal kâtibini öldürdüğü için müddelumumi tarafın dan idam: istenilen Yusufun muhake- Müddelumumilik, tahkikata başla- mış ve Herminayı tabibiadillere mü- ayene ettirdikten sonra suçluları da yedinci sorgu hâkimliğine vermiştir. Sorgu hâkimliği tahkikatın ikmal e- «demediği için suçlular geç vakit po- Jise iade edilmişlerdir. Bugün tahki- kata devam edilecektir. —— — — ———>> avukatı müdafaalarını yaptıkları İ- çin muhakeme kararını verecekti. Reis, Kâmil ye İlyas isminde iki şahidin tekrar dinlenmesine lüzum dar temdit edilmiştir. Umumi Müfettişlik Teşkilâtı Ankara, 22 (TAN muhabirinden)— rinci, üçüncü ve dördüncü umumi na ek lâyiharın encümenlerdeki mü| zakeresi bitirilerek ruznameye alın- dı. Lâyihaya göre kadrolar şu şekilde tesbit edilmiştir: İki emniyet müşavirliği (150 lira), bir emniyet dosya memuru (150 lira), bir yazı işleri şefi (150 lira), bir Le- vazım ve daire müdürü (150 lira), iki yazı işleri memuru (125 lira), bir evrak kısmı şefi (150 lira), bir hususi kalem şefi (150 lira), bir hususi ka- Jem memuru (150 lira), memur (yazı işleri için (125 İira), eraniyet mü - fettişlik kâtibi (100 lira), kâtip (73 lira), Kaloriler makinisti (100 ra), | kalorifer makinist muavini (35 lira), Telefon memuru (50 lira) Bahçıvan (60 lira), Bahçıvan yamağı (30 lira), Evrak dağıtma memuru (35 lira), Baş odacı (40 lira), altı odacı (30 Lira), iki odacı (20 lira), Bazı gi Tediyesi u Ankara, 22 (Tan muhabirinden) — gösterdiği için duruşma, 22 temmuz mesine devam edilmiştir. Suçlu ve ;saat on dörde talik edildi. Kadın Köşesi Zarif Bir Jaket Serin havalarda açık veya koyu renk eteklerin veya elbi- selerin üzerine giyilebilecek zarif bir spor jaket. Üç'cepli ve yakası, etekleri, kol ağızla- rt, ve cep etrafları beyaz gar- nitürlü, beyaz düğmeli olan Bu jaket, lâcivert ve beyazdan yapıldığı takdirde her elbise ile giyilebileceği gibi, her etek- le de ayrı bir tayyör teşkil ede- cektir. tir, Meyet, Yunan artistlerinden Fi Yukardaki rüyoruz. resimde Filipidesi Galatasaraylıların Pilâv Hâtırası Galatasaraylılar yurdundan: Yurdumuz «5 Haziran 938 Pa zar günü yapmış olduğu pilâv'tap- lantısını bizden sonra, geleceklerin hayalinde canlandırmak maksadile bu seneden itibaren her sene İçin bir İ albüm tanzim ve tertibine karur ver- miştir, * Bu itibarla gerek pilâv günü re- sim çıkaran Galatasaraylı arkadaş - lardan ve gerekse gazeteci ziyaretçi- lerimizden, çıkardıkları fotoğraflar- dan birer kopyayi yurt merkezine göndermelerini rica ederiz. li nihayetine #ahsisatsız borçların tediyesi hakkındaki 1938 mali yılı muvazenei umumiye kanı» nuna ek kann lâyihasının encümen» lerdeki müzakereleri neticelendirile- rek Meelis ruznamesine alındı. Bu lâ- yihaya göre, 1513 sayılı kanuna tâbi borçlarla 1931 mli yılı nihayetine ka- dar milli hükâmet bütçelerinden mü tevellit tahsisatsız borçlara müteka- bil verilen tahviller 1 ağustos 1932 tarihinden sonra maliyece hazineye sit olarak satilan emval bedellerine mukabil başa baş nakit ve umumiyet- Yedinci Tip Kurultayı Teşrinde Açılıyor AArRara, 22 (Tan muhabirinden) — Yedinel milli Türk tıp kurultayı bi- tinel teşrinde şehrimizde toplanacak ve 26, 27, 28 birinci teşrine rastlamak üzere üç gün devam edecektir. Her kongrede olduğu gibi bu kongrede de bir yerli tıbbi müstahzarlar sergisi açılacak ve yeni müstahzarlar kon. gre delezelerine tanıtılacaktır. Ser- gide ayrıca hastane malzemeleri de teşhir olunacaktır. Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı kongre hazırlıklarına şimdiden baş- lamış ve vilâyet sağlık direktörlük. lerini de keyfiyetten haberdar etmiş- tir, Matbuat Kanununa Bir Madde İlâve Ediliyor Ankara, 22 (Tan muhabirinden) — Hükümet Matbuat kanuna yeni hir madde eklenmesi için Meelise bir ka- nun lâyihası verecektir. Bu madde hükmüne göre, gazete çıkarmak istiyen herkesin, mahalli- nin nüfusuna göre, en çok beş bin hi- rayı geçmemek üzere bir depozito ak- çesi yatırmıya mecburdur, 1513 ve 459 sayılı kanunlara göre ta- hakkuk etmiş borçların 1931 mali yı- Bu para, gazetede çalışanlar İçin bir teminat addolunacaktır. YUNAN OPERET HEYETİ GELİYOR : Gelecek perşembe günü şehrimize bir Yunan operet heyeti gelecek- | Bir Yorgancı Te teminat mukabilinde kabul olunur. | 23-6. 938 Radyo istanbul Radyosu ÖĞLE NEŞRİYATI 12,0 Plâkla Türk musikisi, 3 Havadis, 13.05 Plâkla Türk musiki 13.30 Muhtelif plâk neşriyatı. 14 SON AKŞAM NEŞRİYATI: Saat: 1830 Plâkla dans musiktat, 190) İ Semahat; İstanbul radyamı okuyuculğ” pides'in idaresindedir. Operetin oy- nıyacağı temsiller içinde Edvardo Biyankonun bestelediği Arjantina ile meşhur Çingene kanı vardır. Arjantina Yunanistanda iki sene mütema- diyetn oynanmış ve çok sevilmiş bireserdir. oynadığı bir sinema sahnesinde gö- i Karısının Muüme3ini Kuşe Dün sabah Yedikülede kanlı bir vaka olmuş, bir yorgancı, karısını us- İtra ile muhtelif yerlerinden ağır su- İrette yaralamıştır. Hâdisenin tafsilâtı şudur: Yedikulede İmrahor caddesinde 47 numaralı dükkânda yorgancılık eden | "Trabzonlu Hamdi Aksu, dört sene ev- vel Fatihte Kırıktulumba sokağında 10 numaralı evde oturan Fatma is- minde genç bir kızla evlenmiştir. İlk sene Kârı koca güzel bir hayat ! geçirmişlerdir. Fakat sonraları.Ham- di Fatmayı kiskanmıya, sık sık kav- ge etmiye başlamıştır. Nihayet bu hale tahammül edemiyen Fatma ko- casını birakarak babasının evine git- miş, bir taraftan da boşanmak için mahkemeye müracaat etmiştir. İ Bir türlü karısından vazgeçemiyen Hamdi, adam göndererek Fatmaya barışmasını ve eve dönmesini tekli İletmiş, her defasında ret cevabile kar- şılaşmıştır. Nihayet Hamdi, evvelki gün kendisi gitmiş, babasını araya koyarak teklifini tekrarlamıştır. Fat- ma, bu ısrar karşısında muvafskat etmiş ve kar: koca evvelki akşam Hamdinin dükkânına gitmişlerdir. Sabaha karşı Hamdi, karısını uyan- Idırmadan yatağından kalkmış ve her vakit traş olduğu ustrayı eline ala- Tak derin uykuda bulunan Fatmanın yanağını, dudaklarını, boynunu, ni- hayet sol memesini kesmiştir. Kadının feryadına koşanlar, Ham- diyi kaçmak üzere iken yakalamışlar ve Fatmayı da hastaneye kaldırmış- lardır. Hamdi, verdiği ifadede, yaptıkla- | rının farkında olmadığını söylemiş tir. Tahkikata devam edilmektedir. İhtira İlânı “Mitralyözler için pervane şaftına merbut idare tertibatı” hakkında is- tihsal olunan 29 ilkkânun 1931 gün- lü ve 1309 sayılı ihtira beratı bu de fa mevkli file konmak üzere ahere devrüferağ veya icar ğinden talip olanların Galatada ha - mında, Robert Ferri'ye müracaatları gece mürlelei, ODA MUSİKİSİ kızı Bayan Emine Sermet ile Şık, ve Milli Sinemalar sahibi Cemalinin kardeşi Genç tacirl? den Ali Cemalinin nişanlanma " simi iki tarafın aile ve dostlari" “ilân olunur, rından ayı 10,35 Borsa haberleri, 20 thanesinden nakle” fından "Türk musikisi ve halk şarki” rı, 20.15 Radyofonik temeli, 2045 Hav raporu. 2048 Ömer Rıza Doğrul taraf dan Arapça söylev. 21 Semahat Özü ses ve mrkadaşları tarafından Türk si” sikisi ve halik şarkıları; 2145 Orkestr” 1 — Bellini: Norma fantezi, 2 — Sied” Flittervohen, 3 — Çaykovaky: — SUW lirik. 22.16 Ajuns haberleri, 2230 PX la sololar, Opera ve operet parçals”” 250 Son haberler ve ertai günün ramı, 28 SON. Ankara Radyosu ÖĞLE NEŞRİYAT: Sint: 1230 Karışık pik nesi 12.50 Piâk: Türk musikisi ve halk şa ları, 13.33 Dahili ve harici haberler. AKŞAM NEŞRİYATI: pi Saat 18,30 Plâkla dans musikisi. 19” Türk musikisi ve halk şarkıları (MAK bule Çikar ve arkadaşları). 20 Sant # yarı ve Arapça neşriyat 20.15 Ray nik temsil (Gencler grupu) 21,15 Hn” cilik hakkında konuşma (Şakir Ha Ergökmen). 2115 Stidyo salan erk” tzu: | — Beethoven A un amie, 3 7 Mousaorgeky Gopak, 3 — Tuchnlkom Chanson Triste, 4 — Lahar Eva, 32 Jans haberleri, 2245 Yarınki prog” ve İstiklâi Marşı, HAFİF KONSERLER: 710 Rertin kisa delgesi: (0.15: Devame). (1045: Hulk mask 14 İlerlin kısa dalga: £ vmusi (145: Devamı), 1630 Berlin kına GL gas: Halk musikisi, 17.48 Berlin kısa ©” Kası: İş sonu konseri (18 $0: Devami” 18 Oitrava: Küçük karımla progrâ'i, 19.30 Prag: Fok orkestrası (Balet ol ve vals musikisi). 19.30 Peşte: pe bando, 20 Berlin kira dalgası; Bah bandosu 20.10 Lâynrir: Piyana Bahri klârinet, tenor, 2030 Prag Yaylı seri da serenadlar 20.59 Varşova: Armoni” 21 Peşte: Gitar üçük orkestre kant” dalgasi; Hafif mesi Nâv musikisi, 22.25 Metropol otelinden çizan orkestrasi: Ziy Bükreş: Orkesten musikisi nakil, 78 Dalma: Karışık Santa mat, 2530 Bi) tetiPRRTAK, 23.40 LAypzig Eğlen 930. Berlin..kısa dalgasgXeni rmzsikisi, i 22.10 Varşova: Kuartet konsefir * Kenlet oda konseri, İTALLER: 1115 Berlin (kısa dalgam: Piran yalonsel musiksi, 17.15 Brüno: Yu! e şarkıları, 18.30 Peşte: Piyano kol # Berlin kisa dalgası: Piyano ii (Brahma), 20,05 Varşova; Sarkı #fj (Mezart, Bethoven, Behutert, Liu 2020 Bükreş: Betik sarkıları (2045 man konseri, 21.35 Bratislava Sig konser, 2230 Prag: Piyano musiksi piyanoda dört ei), 23.20 Peşte: Fi keman sanatları, NİŞAN MERASİMİ Gener Mehmet Sermet gi v riyle dün gece Dağcılık kulü! tes'it edilmiştir. Yeni Nişan adetler dileriz. 196 LİRA 32 günlük seyahat 23 Temmuz - 24 (Pasaport, Vizeler, Otel, vera Tren, Vapur ve Gezme Köstence, Bükreş, Peşte.”” Dn Viyana, Leipsig, Dresten, Potsdam, Munih, Triyest€ dik, Milâno, Roma, Napoli: dizi, Kapri, Atina. Müracaat: NA T T D Galatasaray, Tel #9İ$ MEVLÜT 165-938 tarihinde X vazife esnasında kaza netice eden Devlet demiryolinri go istlerinden Sabahattin FU yaf edilmek üzere 28—6—38 "7 nü saat 14 de Haydarpof” geri ağa camlişerifinde mevlidi Z Taat ettirileceğinden aki" eden ihvanı dinin teşrif!” nur.