25 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

25 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Adliye Sarayı- nın Enkazı (Başı 1 incide) win üzerine milli emlâk müdür ile müteahhit Hikmet Ustündağ arasında iki cepheden ihtilâf çıkmiış- tır. Birinci cephe müteahhidin mu- kavele ile kendisine verilmiyen şey- Yeri de oradan alıp götürmüş olma- sıdır. Bu mesele mahkemeye intikal et- miş, fakat mahkeme hazine vekilleri nin gösterdiği şahitlerin ifadelerini itminan verecek mahiyette bulma- müş, suçlu müteahhide fazla şeyleri kaldırıp kaldırmadığı hakkında ye- min teklif etmiye karar vermiştir. Işin ikinei cephesi de molozların hâlâ kaldırılmamış olmasıdır. Müteahhit, aşağı yukarı 20 bin Ti- ra tütan bu masraftan kurtulmak için molozları yangın yerinde bırak- makta ısrar etmiştir. Buna karşı da ncsk ve usulen teminat akçesi oja- rak vaktiyle alınmış bulunan üç bin liraya vaz'ıyed edilmiştir. Mili Emlâk Müdürlüğü, müruru zamana uğramamış olsaydı bu işi mü teahhide yaptırabilirdi. Fakat şimdi! 'kanunen bu hak ta kaybedilmiş oldu iğundan hazineye irat kaydedilen üç 'bin lira, masrafa karşılık tutularak temizliğe başlanacaktır. Ancak bu i- We üç bin lira kâfi gelemiyeceğinden! İbu para yalnız amele ücreti olarak verilecek, molozlar da belediyenin "kamyonlürile parasız taşınacaktır. Bu formül dahilinde yakında eski! Ad'iye Sarayı sahası temizlenmiş ola caktır. Askerlerimiz Hataya Girmek Üzere (Başı 1 incide) Antakya, 24 (Hususi surette gönder diğimiz arkadaşımızdan) — Hatayda idari değişiklikler devam etmektedir. Kırıkhan sulh hâkimi Sadık ve kâtibi azledildi. Yerine Fevzi geçirildi. Jan- darma kadrosuna da 22 Türk jandar- 8: Kuseyr civarında bir Türkü ağır surette yaraladılar, Mahut komisyonun gülünç protestosu Antakya. 24(A-A.) — Hataydaki Milletler Cemiyeti komisyonu Millet- ler Cemiyetine bir telgraf göndererek Türk - Fransız askeri müzakerelerini, bu müzakerelerin Fransız mandası sh kâmına mugayir olduğunu ileri süre- rek. protesto etmiştir, Vaziyet Konsey azalarına bildirildi Cenevre, 24 (A.A) — Anadolu A, jansının hususi muhabiri bildiriyor; Hataydaki komisyon, intihabat mu #melesinin ayın yirmisindenberi ta- til edildiğini ve işlerini tamamen tes viye ederek bir hafta zarfında Hata yı terkedeceklerini Milletler Cemiye ti umumi kâtipliğine telgrafla dün bildirmişlerdir. Umumi kâtip, komisyon relsinin bu telgrafın bu sabah konsey aza larına tebliğ etmiştir Jandarma ile köy halkı arasında bir çarpışma Iskenderun, 24 (A.A) — Seyid kö- nde İsdar edilmiş bir müzekkere İle birisini tevkif eylemek istiyen jan darmalar ile köy halkı arasında şiğ- detli bir çarpışma olmuştur. Taşla ve silâhla hücuma uğrıyan jandarma - lar silâh istimaline mecbür kalmiş ve iki mütecaviz ölmüştür. Jandar malsrdan /k: kişi yaralıdır, Kole, siyasi partileri feshetti Antakya, 24 (A.A) — Fransız kumandanı Albay Kole bir emirna me neşrederek Hataydaki bütün siyasi partileri feshetmiştir. Arap rüesasından Arsüsi'nin tev kifi dolayısile Antakyanın Arap mahallesinde protesto grevi devam ediyor. Albay Kole grev nihayet bulduktan üç gün sonra Arsusi. nin serbest hırakılacağını Arap rü. esasına bildirmiştir. Türk Elçisi, Bonenin yanında Paris, 24 (A.A) — Hariciye Na- ziri Bonme, Hatay hakkında Tür- kiye büyük elçisile görüşmüştür. Hatayda yapılmakta olan intiha batın kısa bir atide inkıtan uğra- tılmasının derpiş edilmesi muhte- meldir. Hamidiyeyi ziyaret eden Hataylılar Payas, 24 (Tan Muhabirinden) — Avam Kamarasında 7Başı 1 incide) tinden ayrılmıyacağını, harbin sıç- zamasına ve genişlemesine mâni ola- cağını söylemiş, daha sönra Chem- berlain, Loyd Core ve Atli arasında Majurka Adasının bombardımanı ü- zerinde bir münakaşa vuku bulmuş, en nihayet Başvekil memleketin böy le bir siyaseti tasvip etmiyeceğini anlatmıştır. Bunun üzerine Liberaller namına Sineler söz söylemiş ve: “silâhlan - mak içini yüzlerce'milyon sarfettiği- miz halde Frankoya bile söz anlata. miyoruz,, demiş daha sonra Çürçil hükümetin İngiliz bayrağının şerefi- ni küçülttüğünü söylemiş ve hüki met nâmma bariciye müsteşarı But- Jer müzakereyi kapıyarak hükümetin hür Imanlar veya emniyet mıntaksla rı tesisi için teşebbüslere devam ede ceğini anlatmıştır. Teklif reddedildi Amelenin teklifi reye konunca 275 | reye karşı 141 reyle reddolunmuş-! tur, Lord Hallfaks Avam Kamarasında Hariciye Encümeninde hükümetin si- yaseti hakkında izahat vermiş, hük metin İspanya meselesinin çıkardığı ibtilâfları bertaraf etmeğe çalıştıktan başka İspanya dahili harbine bir ni hayet vermek için de çalıştığını söyle miş ve ademi müdahalenin son faali. yetlerini izah etmiştir. Bugün çıkan İtalyan gazeteleri Mis ter Chamberlain lehinde yazilar yaz-| makla ve İngilteredeki muhalefet par | tisine Bücüm etmektedirler, | Ademi Müdahale Komitesinde Ademi müdahale tâli komitesi bu- gün toplanmış ve İspanyadaki yaban cı gönüllüleri geri çekmek masrafı i- le meşgul olmuştur. Masraf 2 milyon 225 bin İngiliz lirası tahmin olunu- yor. Fakat müzakerede hiç bir ileri leme olmamıştır. Komite gelecek sa| hıya toplanacaktır. Rusya, Frankist. | ler lehine dövüşenlerin nskil masra. fına iştirak etmek lehinde değildir. Muharebe vaziyeti Frankistler bugün neşrettikleri bir tebliğde, ilk defâ olarak batırdıkları | gemilerden bahsediyorlar. İ Salamankadan n dı şu sözler söyleniyor! “Teruel cephesinde Sagunto - Te- ruel yölünun &cnubünda bütün tepe- lerile birlikte Muela silsilesini işgal! ettik.” Hükümet te Frankistlerin cepheleri nl ıslah lerini bildiriyor. Hava- sın muhabiri hükümetin burada kesif topçu ateşi ve 32 tayyare kullandığını buna rağmen gerilediğini anlatıyor Yaralı İtalyanlar Bugün bir İtalyan gemisi Kadiksten 400 yaralı ve hasta İtalyan taşıy: rak hareket etmiştir. Bunlardan sek- seninin ağır yaralı oldukları bild yor. İtalyan tayyarelerinin faaliyeti | Roma, 24 (A.A) — İtalyan gazete-| lerinin İspanyadaki hususi muhabirle | ri İtalyan tayyarelerinin sark cephe- sindeki geniş faaliyetini kaydetmek- te devam ediyorlar. Hususi muhabir- jlerin yazdıklarını göre, garnizonlar Balereasda bulunan Lejyoner İtal yan filoları, hükümetçi İspanya kuv. vetlerine karşı harekette bulunarak son üç hafta içinde asgari altı hükü- metçi gemiyi batırmışlardır. La Tribuna gazetesi muhabirinin yazdığına göre, 66 İtalyan lejyoner tayyaresi, General Valinonun Rio ML. Jares mıntakasındaki hareketine mü essir surette yardım etmişlerdir, ğe İIskenderun Halkevi idarecilerinden İ Hamdi Selçukun idaresinde İskende İrun kız ve erkek gençlerinden müte- İşekkil bir kafile bugün Puyasa gele- İrek Payas sularında bulunan Hamidi ye zırhlısını ziyaret etmişler ve genç bahriyel'lerimize Hatay çiçeklerin-| den yapılmış buketler hediye etmiş- lerdir. Hatay Kızları bahriye elbiseleri giymişler ve başlarına üzerinde “Ha midiye,, yazılı bahriye şapkaları ge girmişlerdi. Hamidiyedeki subaylar ve müret- tebat Hataylıları büyük bir sevgi ile karşılamışlardır. Bu münasebetle Hamidiyenin bandosu Milli Marşlar çalmış ve bir ağızdan milli şarkılar söylenmiştir. Gençler gemide bir buçuk saat kaldıktan sonra İskenderuna avdet etmişlerdir. gökleri kadar yükselen toprak kitle. NV , Dünkü Topçu | Atışları (Başı 1 incide) Halis Bıyıktay, topçu müfettişi Tüm general Halil Kemal Koçer, Selimiye (komutanı Tümgeneral Osman Tu - fan, Çatalca müstahkem mevki ko- mutanı Tuğgeneral Vehbi ve oku - lun kıymetli komutanı Albay Muzaf fer Tuğsavul atış yerine geldiler, Atışlar başlıyor Mefruz umumi vaziyeti idare ede- cek olan okul komutam Albay Mu- zaffer Tuğsavul, hazirlanmış olan kroki üzerinde yapılacak harekât hakkında izahat vermiştir. Albay Mu zaffer bu izahatı sırasında bilhassa şunları söylemiştir. “— 19 uncu atış kursunun bitimi! dolâyısile, #nutat atışlarımızı bugün yapacağız. Maksat, harekât sırasında topçunun göreceği işleri canlandır- mak olduğu için umumi harekâtın yalnız topçu atış kismi yapılacak ve diğer hareketler mefruz olarak kabul edilecektir, Kabul ettiğimiz vaziyete göre, ka- ra, deniz ve hava kuvvetlerimiz mu- kabil taarruza geçmişlerdir. Rulundu ğBumuz bölgede bir kolordu muhare- be etmektedir. Marmaradaki sahil kuvvetleri de bu kolordu emrine ve- rilmistir. Hedef, Küçükçekmece gölü ile Büyükderbent arasındaki sahada düşmanın imhasıdır.” Tayyare defi toplarının faaliyeti Albay Muzefferin izahatı sırasında bir tayyare ile peşine bağlı bir Mans harekât sahası üzerinden geçmiş ve tayyare dafi topları Manş üzerine atış yapmışlar ve mermiler, Manşın etra- ını bir ateş çemberi içine almışlardır. Albay Muzafferin izahatından sonra, okulun atış başöğretmeni Albay Mus tafa, verilen umumi vaziyet İcerisin- de topçuya düşen vazifeler üzerinde ahatta bulunmuş ve hazırlanan ta- ırruz plânını anlatyaıştır. Bu-izahatı müteakıp, sant ona beş kula, harekâ- tın topçu tuğkomutanlığı o vazifesini deruhte eden Albay Avni Akpınarın idaresinde olmak üzre stıslar başla- iştır. Harekâtın ilk hedefi Rocopte- penin zaptıdır. Topçu ateşi bilhösur bu nokta üzerine teksif ediliyor. 10, huk tnplar Karşi sirtları hallaç pa - muğu gibi almaya, başladılar, Ufuk, lerile örtülüyor. Atışın devamı müd: detince, haber toplama merkezinden telsiz, telefon ve tayyare raporları ge liyor ve harekât Komutanı Albay Mu- zatfer, inkişaf eden tanrruz üzerinde sik sık izahat veriyor. Receptepenin mânası Bu arada Albay Muzaffer, üzerin. de ateşin teksif edildiği Receptepeye, bu ismin verilmesindeki sebebi an- latlı, Topçu atış okulu Recev İrfan nammds kahraman bir Türk subayı tarafından kurulmüş. Recep İr'an Bal ridir, Mektebi kurduğu için bu tepe onun İsmine izafe edilmiş. Albay Mu yaffer bunları anlatt'kten sonra: “— Işte, dedi, bizim için mühim bir mâna İfade eden bu tepeyi, biz! mütemadiyen top ateşi İle döveriz Ve Recep Irfan ismi, bu suretle ye- tişmiş ve yetişedek olan bütün top- çularımızın en çok andıklari isim- dir... Bu sirada karşıdaki 145 rakımlı tepeden piyadeler işaret fişeği attı- lar. Bu işaret taarruzun o muvaffakı- yetini gösteriyor. Şimdi artık atış ge- riye kaydırılıyor. Hedef Uzun çayı- rın İşgalidir. Receptepe zaptolundu. Atışın gittikçe kesalet peyda etti- ği görülüyor, Nihayet saat 11 de U- zunçayırın da zaptı ile atış durdu. Taarruz muvaffak olmuş ve düşman imha olunmuştur. Atışların tenkidi Harekât durduktan sonra harekât komutanı Albay Muzaffer, umumi bir tenkit yaparak bilhassa, şunları | söylemiştir: “ Atışlarımız piyade ile çalışma Dın İstilzam ettiği esaslar dahilinde! pürüzsüz olarak cereyan etmiştir. Receptepenin zaptı ve bundan sonra Uzunçayır başının alınmasını istih- daf eden atış ile son safha olarak im ha çemberine girmiş olan düşmanın çekilme durumunu canlandırmış bu- lunuyoruz. Bu durum karşısında a- i Dün Mecliste Kabul Edilen Kanunlar Ankara, 24 (A.A) — B. M. Mecli- si bugün Hilmi Urayın Başkanlığın- da yaptığı toplantıda Türkiye — Sav yet ticaret ve tediye anlaşmasına bağlı Histede değişiklik yapılmasına, hava sınıfı ile denizaltı sınıfları men suplarına verilen zamlar ve tazmin- lere ait kanun lâyihaları İle genel it halât rejimi kararnamesine bağlı lis-f* tede yazılı bir kısım eşyanın güm- Tük resminde yapılan Zam ve tenzil- ler ile ecnebi memleketlerden ithal edilen yirmi bin ton kok kömürünün gümrük resminin indirilmesine alt kararnamelerin tasdiklerine ait ka- nun lâyihalarını kabul etmiştir. Bunlardan başka yine bugünkü toplantıda toprak mahsulleri ofisi teşkiline, Türkiye Cümhuriyet Mer- kez Bankasi kanununun bazı madde lerinin ve orman koruma teşkilâtı ka nununun bir maddesinin değiştiril- mesine mevzu fiyat Üzerine satış mecburiyetine ait kanunlar adliye harç tarifesi kanununa ek kanun lâ- yihası da müzakere ve tasvip edil- miştir. B. M. Meclisi Pazartesi günü saat 14 de toplanacaktır. Sabiha Gökçeni tebrik B. M. Meclisinin bugünkü toplan- tsında hava sınıfı mensuplarına ve- rilecek zamlar ve tazminler hakkın- daki kanunun müzakere ve kabulü vesilesile, Kâmil Dursun —İzmir—| kürsüye gelerek şu beyanatta bulun muştur. Hava mensuplarına ait bu kanu-| nun kabulü ümürasebetile şayanı if- “har bir meseleyi yüksek huzurları- nıza ürzetmeyi münasip gördüm. A- tatürk rejiminin her sahada memle- kete yaptığı hizmetler saymakla tü- kenmez. Asırların istiab edemiyeceği bu terakkiyatın en müh'mlerinden biri de havacılıkta katedilen büyük merhalelerdir, Gerek Gerel Kurmay lık makamınca, gerek Milli Müdafaa Vekâletince ve bir cümle ile Cümhu- riyet kükümetimizde sarfolunan res- Salden başka Hava Kurumu vasıtasile millet'mizi sek alâkayı burada iftiharla zikrede bilirim. Ve bu münasebetle hervakit takdis ettiğimiz büyük ordumuzun şerefli bir şubesi olan tayyareciliğin bütün mensuplarını ve bu arada her vakit kendi somalarımızda yüksek kabiliyetini gösteren ve bu defa da Yunanistan. Yugoslavya, Rumanya gibi müttefik memleketler semala- rında ve Sofyada Türk kutiret ve ka biliyetini ve bu kabiliyetin genç kız- Isrımızda dahi vücudünü gösteren Büyük Atatürk kızı muhterem Sabi- ha Gökçeni yüksek hissiyatınıza ter- cüman olarak tebrik etmeyi bir vic- dan borcu bilirim. —Bravo sesleri alkışlar — ve kendisinin bütün genç lerimize çok iyi bir nümüne olması- m candan dilerim. Dahiliye Vekilinin bir talebi Yine Meclisin bugünkü müzakere leri esnasında Dahiliye Vekili ve Par ti Genel Sekreteri Şükrü Kaya spor teşkilâtına sit kanun lâyihası ile va- kıflara ait lâyihanın tesrii müzakere si için havale edilmiş oldukları en- cümenlerden mürekkep muhtelit en cümenler tarafından tetkik edilmele rini İstemiş ve bu teklif kabul olun- muştur, Milli Müdafaa Vekili Kâzım Ozalp ta Kayseri ve Eskişehir tayyare fab- rikalarına mütedavil sermaye veril mesi hakkındaki kanun lâyihasirın, Ekonomi Bakanı Şakir Kesebir de is- tihlâk vergiler'le iptidai maddelerin | tenziline ve makine muafiyetlerinin kaldırılmasına ait kanun lâyihaları. | nın ayni suretle havale edilmiş bu. Tundukları eneümenlerden teşkil olu nacak muhtelit bir encümen tarafın- dan tetkik olunmalarını istemişler ve bu istekler tasvip olunmuştur. mış ve topçuluktaki yeni esasları, dünkü harekâta göre izah etmiştir. Daha sonra da Korgeneral Halis Bı yıktay intibalarını söylemiş ve oku- lun, Albay Muzafferin idaresinde bınan tedbirler ve steşin arz edilen şekilde sevk ve idaresi talimatname- nin bizden istediği esaslar dahilinde yapılmıştır... Bundan sonra topçu müfettişi tüm general Kemal Koç ta bir tenkit yap gösterdiği tekâmülü anlatarak Albay Muzafferi tebrik etmiştir. Bundan sonra, davetliler atış ye- rinden okula giderek kendilerine ve- rilen yemekle ağırlanmışlardır. gösterdiği yük | Ankaradan Telefon ve Telgrafla Atatürkle Amiral Horti Arasında Ankara, 24 (A.A.) — Macaristan na ibinin doğduğunun yıldönümü müna sebetile Reisicümhur Atatürk ile A- miral İlorti arasında aşağıdaki tel- graflar teati olunmuştur; Altes Nicolas Worthy de Nagyhanya Macaristan Krallığı naibi Budapeşte Altesinizin 70 inci doğum yıldönü- mü münasebetile, en hararetli tebrik lerimi ve şahsi sandetlerile dost ve aşil Macar milletinin refahı hususun- daki samimi dileklerimi arzetmekle bilhassa bahtiyarım. K. Atatürk , Ekselâns Kemal Atatürk . Reisicümhur Ankara Doğumumun yıldönümü münasebe tile vâki lâtufkâr tebriklerinizden fevkalâde mütehassis loarak en sami- mi teşekkürlerimin kabulünü ekse- Macaristan Krallığı naibi HORTHY Avukatlık Kanun Lâyihası Ankara 24 (TAN muhabirinden) — Avukatlık kanunu lâyihası, encümen ruynamesine alınmıştır, Lâyihanın al dığısson şekle göre, avukat olabilmek için aşağıki şartları haiz bulunmak lâzımdır; A — Türk olmak. B — 23 yaşını bitirmiş bulunmak. C — Bir Türk hukuk fakültesin. den veya mektebinden mezun olmak veya Siyasal Bilgiler Okulundan ine- zun olup ta noksan kalan derslerden | Hukuk fakültesinde imtiban vermiş olmak. . D — Avukatlık stajını yapmıs ve hükim muavinliği İmtihanında ehli- yet göstermiş olmak. E — Levhasına kaydı istenen Ba- ro mıntakasında ikametgâhı bulun- mak. mamak, S — Bu kanuna göre avukatlığa mâ ni bir hali olmamak. Şeref ve haysiyeti muhil bir suç- rümden mutlak surette, yahut bir cü- rümden bir sene veya daha ziyade ha pis cezasile mahküm olanlar, cezat veya inzibati bir karar neticesinde mesleki bir suçtan dolayı hâkim, me- mur veya avukat olmak vasfını kay- betmemiş olanlar avukatik vazifesi. ne daimi surette mâni bir malüliyeti bulunan'ar stajiyer ve avukat olmak- tan mahrum bulunacaklardır. Mebuslar, vilâyet ve belediye mec Misi azalerr Üniversite, yüksek veya â- li mektep profesör ve muallim ve asis tanları hususi müessese ve şahısların müşavir ve avukatları, anonim ve ko operatif şirketlerin idare meclisleri a- zaları ve hayır ve ilim müesseseleri reisi ve azaları avukatlık edemiyecek lerdir. Avukat kendisine yapılan teklifi; A — Yolsuz veya haksız görür, ve ya sonradan yolsuz veya haksız oldu- ğuna kanaot getirirse, B — Ayni işte menfaati zıt bir tara fa avukatlık etmiş veya rey vermiş olursa. . C — İşe evvelce hâkim, hakem müddeiumumi veya memur sıfatiyle elkoymuş bulunursa, davayı reddet- meye mezun bulunâcaktır. Umumi heyet, baronun en yüksek mercii olacaktır. Bu heyet levhaya ka iytli bulunan avukatlardan terekküp jedecektir. Gümrük Tarifesinde Değişiklik Ankara, 24 (Tan Muhabirinden)— Gümrük tarifesi kanununun 216 nu- marasında değişiklik yapılmasına da ir olan kanun lâyihası encümenler- deki müzakeresi bitirilerek Meclis Ruznamesine alındı. Bu lâyihaya göre; 1499 sayılı ve 1/4/9289 tarihli gümrük tarifesi ka- nununa dair ithalât umumi tarifesi- nin 216 ıncı maddesi aşağıdaki şekil de değiştirilmiştir: “Köpürür şarapların (taze üzümle rin veyahut, üzüm usaresinin taham müründen hasıl olan şampanya ben- zerleri) 100 kilosundan 48 lira,,, Mezkür kanunun 215 inci madde- lerdeki müzakeresi bitirilerek Meclis| V — Avukatlıkla içtima caiz olmı yan bir hizmet veya meşgalede buhur! ten veya ağır hapsi müstelzim bir cü- | BAŞMAKALEDEN MABATİ Biçilmi çılmış Kaftan (Başı T incide) bütün halkı daha fazla temizliğe, *” zama, bakıma ve devlet ve beledi! emirlerine daha fazla saygıya hsf lamasi lâzım gelen bir iştir. Halk biyesinin bu sahasında en faal rol gazetelere ve mecmualara düşmek dir. i ktısat Vekâletinin üç yıllık Pİ turlem plânile açtığı mü deleyi biz Köm iktisadi, hem de İÜ mai bakımdan çok mühim görüyor Kendi hesabımıza Vedat Nedim TÜ re candan yardım göstermeyi vE G rizm davası gibi bir maniv: 2 yanacak, esaslı ve devamlı bir içtim” mücadeleye sütunlarımızda geniş 2 yer ayırmayı şimdiden taahhüt yoruz. İş çok çetindir Fakat hükümeti zin, halledilmek sırası geldiğine ? rar verdiği ve teşebbüse geçtiği İ de yarı yolda kalmadığını, tam yol! gayeye doğru ilerlediğini tecrübe biliyoruz. Türk milletinde de hay verlei bir intibak kudreti vardır. YE niyi bir defa ihtiyaç diye tanıdık ve kabul ettikten sonra bunu kırk senedenberi hep buna alışık ii gibi benimsiyor ve gözünü derbal ha ilerilere dikiyor. Hükümetle milletin ahenkli iş bi im liği sayesinde turizm sahasında Ve na bağlı iktisadi ve içtimai sahals! İda az zamanda çok verim alacağı” za imanımız vardır, Ahmet Emin YALMAN | sama amam Bizim İmparatorluk Falih Rıfkı Atay (Başı 5 incide) balık görmiye baslıyorduk. Ha” lep, büyük bir şehir, Şam büyük bir şehir, Beyrut büyük bir ş€ ” hir, Kudüs büyük bir şehir id Lübnan havası, bize Debru havasından yüz kat daha yaba” cı idi. Fakat her yere: ğ — Birim, diyorduk. Şam, evimiz kadar izim, LİP nan bahçemiz kadar birim... B* tasarruf ve hüküm hissinin bi damarımızdaki kandan geldiği" ne şüphe yoktu. Ve kendimizi otelciye, loka”” tacıya, hattâ posta memurun? anlatmak için yavaş yavaş arif ça öğreniyorduk. Şamdan kalkan tren, Medin* ye üç gün üç gecede gider. Medi” neyi bile bırakmıyorduk. Medi” nesiz Türkiye? Bu emperyali? * min intiharı demekti. Ne Medinesi? Bir gün asaf geçecek bir kıt'ayı selâmlamağ” inmiştik. Tren varken Adama * danberi yavan yürümekte idiler Üç bin kadar zayif, soluk, ve ö“ tü başı yıpranmış Türk çocnâi” yorgun argın önümüzden gesi ler. Biliyor musunuz, nerey€ İY diyorlardı? Aden'e! İ) Hümidin mısraı rum: — Nereye gitmek istiyor? — Ademe! Mısırı fethe çıkan Cemal P* şa, Kudüste, Şamda, Lübnand” Beyrutta ve Halepte oturduğ” zaman, bir işgal ordusunun Ki mandanı gibi bir şeydi. Zeytindağının üstündeki Al” man yurdunda biz, devenin #stÜ ne merdivenle tırmanmağa v2” raşan Avusturyalı zahit, otom” bilden ürken hecin, hecinden #” ken Macar afı, kanalı geçime için Tabariye gölünde tulum İİ manı yapan sivaslı nefer, VE ” boğuk Arap sesi: ||“ İ — Felyahya! İ) — İmparatorluklarım <998€ müstemleke ve milliyetleri mektir. Osmanlı imparatori0i” Trakyadan Erzuruma doğr ca gövdesini yan yatırınış 109” melerini müstemleke ve mili yetlerin ağızlarına tselim di artık sütü kanı ile karışık len bir sağmal idi. hatırlıyo ” / . sine de aşağıdaki ihtar (Elma şarabı, armut şarabı ire şaraplar da bu numaraya dir.) işi e g di