6 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

6 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Yeni Bede n Terbiyesi . İstişare Heyeti Için 5 Aza Tayin Edildi Yeni Beden Terbiyesi kanununun #ekizinci maddesinde Başvekil tara- fından memlekette spor ihtisa sta nınmış zevat arasından seçileceği ya- zılı olan boş zat 2-1-939 tarihinde tes bit edilmiş ve karar kendilerine bil. dirilmiştir. Yeni seçilen merkez istişare he « yeti azaları şunlardır: Cevdet Kerim İncedayı (Sinop say Javı), General Mazlüm (eski Mi Müdafaa sıhhat işleri reisi) Amiral Fahri Engin (Sabık Üssünahri komu tanı), emekli yarbay Mazhar (Mual. im), Burhan Felek (Eski atletizm fe derasyonu başkanı), Teyette, Mili Müdafaa, Dahiliye, Sıhhiye ve Maarif Vekâletlerinin in- tihap edeceği birer mümessil buluna caktır. Beden terbiyesi kanununun doku- zuncu maddesi mucibince bu heyet Spor bütçesini tetkik, haftalık çalış- ma programını tasdik, bütün beden terbiyesi teşkilâtına ait bütün tali - matnameleri tanzim edecek ve fede- rasyonların teşkilât ve vazifeleri huk kında mütalcasıni bildirecektir. Mekteplerdeki spor faaliyeti Beden Terbiyesi umum müdürlüğü maariften mekteplerdeki spor faali- yeti hakkında malümat Mali Tes; istemiştir. olduğu üzere bugüne kadar, ve hususi İlselerde beden te Futbol : Bu Hafta Oynanacak « Lig Maşları Esden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Fut. in 1839 SA yapılacak | Saat 14,30 Hakem Şahap. Taksim Stad İ Karagimrük — Apadoluhkisar B takım ları Sant 14,30 Hakem Fehrettin Somer, E—1—1989 Pazar günü yapılacık maçlar, Beşiktaş Stadı: | Anadoluhisar - Anadolu A takimlar» Sant 9,30 Hakem Adnan Akın. Karagümrük — Beylerbeyi A takımla rı Saat 1115 Hakem Eşref Mutlu, Taksim Sim İstanbulepor — Beykoz A takımları Sa at 13 Hakem İzet Muhittin Apak, Yan hakemleri Fikret Kuyumlu Ziya Kayra Vefa — Galatasıray A takımları Saat 14,46 Hkem Ahmet Âdem Gögdün. Yan hakemleri Fahrettin Somer, Şevki Çanka, Kanmpaşa — Altınordu Baat 1l Hakem Rufk: Aksoy, Hilâl — Topkapı A takımları Seat 19 Hukem Şazi Tezcan. Yan hakemleri Ne- get ve Halid Uzer, Yenerbahçe — Süleymaniye A takım- ları Saat 14,45 Hekem Halid Galip Beg. Yen hakemleri Ekrem Ersoy ve Neşet, Süleymaniye Stadı: Ortaköy — Galata Gençler A takımları Bast 11 Hakem Neset Gezen. Hentbol Şampiyonası Askeri lise ve hentbol şampiyona- isı müsabakalarına dün Şeref stadın- da devam edilmiştir. İlk karşılaşma Maltepe - Deniz Yseleri arasındı yapılmıştır. Deniz Yisesi baştan nihayete kadar hâkim oynadıkları oyünda 11 gol yapmış - Jar, Maltepeliler buna ancak Iki gol- Je mukabele etmişler ve maçı 211 Deniz liseliler kazanmışlardır. İkinci oyun Kuleli ile Bursa aske- A liseleri arasında olmuştur. Kuleli- nin hâkimiyeti altımda geçen oyunda Kuleliler 18 gol atmışlar ve Bursa- lar da ancak 3 gol yapabilmişlerdir. A takımları Cevdet Kerim | biyesi haftada bir kaç saatlik derse inhisar etmekte id. Futbol, atletizm, tenis, deniz gibi İ sporlara da lâzım olduğ r geniş İ bir faaliyet sahası ayrılmamıştı. Bu gibi sporları yapmak için ekse- ri mekteplerdeki saha ve malzeme imkânları pek kâfi değildir Bundan sonra klüplerde sbor yapacak olan mekteplere beden terbiyesi di lüğünün lüzum göreceği ka'lar gin bir faaliyet temini icap eden ted. birlerin alınması zaman mes ir. Haberler : Yeni Su Sporları Federasyonu Reisi Su sporlart fedsrasj kanlığı na, Beden Terbiyesi genel direktör- lüğünce deniz”hiakağilarından “Ab - dürrahman tayin edilmiştir. Abdür- rahman, ötedenberi Türk sporculuğu arasında centilmenliği ve spora bağ- hılığı ile tanınmış ve muhtelif k lerimizde futbol ve deniz kaptanlık- ları yapmış eski bir sporcudur. Va- zifesinde muvaffakiyetler dileriz. * Beden terbiyesi genel direktörlü ğü Atcılık federasyonu başkanlığın, da emekli binbaşılardan Hakkı teyin edilmiştir. Vehap Ankaraya Gitti Güneşin spor şubelerini lâğvettik- ten sonra Fenerbahçeye giren ve Ru- manya karışık takımına karşı Yener. bahçe arasında yer alan Vahap va: fesinin nakli dolayısils An a git miştir, Vahap Ankarada Gençlerbir. liğine intisap edecektir. Beykoz Belediyesinde Teftiş Dahiliye Vekâleti Beykoz, beledi- ye şubesinde Sakoni Vakum şirk nin 260 bin liralık vergi işinde bazı yolsuzluklar yapıldığını öğrenmiş ve bunları tetkik için İstanbula bir mü fettiş göndermiştir. Müfettiş işe baş- lamıştır. Diğer taraftan Beykoz kağ ktör- malmü « İ Vakom müesseselerine üç milyon 1i- Ta kıymet tahmin etmişti. Bina vergi komisyonu bu mıktarı bir milyon li- raya indirmiştir. Fakat bu karar ekseriyetle veril- miş, azadan bazıları üç milyon lirayı muvafık görmüşlerdi. İtiraz komis - yonu vergi komisyonunun verdiği ka rarı bozmuştur. Binalara yeniden kıy met verilecektir. Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma: Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızi derhal keser. EEE İcabında günde 3 kaşe alınabilir. Bir Güreş Klübü Kuruldu Güreşin ve boksun en çok in | kişaf ettiği bölge olan İstanbul- da evvelee münhasiran bü spor la uğraşan Haliç kulübü, Kum kapı kulübü gibi müesseseler zâ man ve hâdisatla birer birer fa- fl aliyet sahasından çekilerek aza- larını mevcut futbol kulüpleri ne dağıtmışlar ve böylece mem- leketin âdeta milli sporu olan güreş ile başlı başma iştiğal e- den bir müessese kalmamış Büyük memnuniyetle haber ahyorüz ki; bu eski iki kulü - bün aza ve idarecileri birleşe - | | rek İstanbul Güreş kulübü ismi altında mücadele sporları ile | meşgul olmak üzere bir kulüp | tesis etmişler ve bir taraftan ka nuni mera: ikmal ederken | diğer taraftan spor faaliyetine de başlamışlardır. Lüzumu ciddi surette hisse « dilmekte olan böyle bir milesse- senin kurulmasını spor namına pek hayırlı bir hareket telâkki eder ve kendilerine muvaffakı- | | vetler dileriz. Dokuz Oyuncu Gezalandırıldı Cezalandırılan futbolculara dair | Zazetemize yönderilen tebliği aşağı ya aynen alıyoruz” in mek kulübünden 905 Şe- — walakoğlu bir ay, Fener Yılmaz klübünden 54 Taronil Amaç y, Altınordu klübünden seg Ma. 1319 Şü bir ay, Fe- nerbahçe klübünden 232 Naci Bas- toncu bir ay, Vefa klübünden 1260 Sulhi Garan bir ay, Ansdoluhisar klübünden 1232 Hristo Paskalidis iki ay, Galete G klübünden 118 Osman Birdemir üç ay. Süley- maniye klübünden 533 Daniş Turan- h bir ihtar, Yukarda klüpleri ve bölge numa- ralarile isimleri yazılı idmancılsra lig maçlarındaki sulhareketleri do- Jayısile yukarda yazılı müddetler için müsabaka boykotu cezaları veril- miştir. Bu cezalar te tarihi clan 6-1-9339 tarihinden başlamaktadır. Alâkadar klüplerle hakemlerin bu id arı müssbazalara ifhal etme- meleri üzumu tebliğ 'olunar. çer dürlüğü Serumi burnundaki Sakoni | tad, Yenibahrede in Hasahırda Yapılacak Yeni Stat Dünkü gazetelerden bazılarında şehir stadyomunun o Dolmabahçede yapılacağı hakkında bir haber çık- miştir. Yaptığımız tetkiklere göre Dolma- bahçede yapılması tasavvur edilen 1 mutasavver şehir stadyomu değildir. Dolmabah- çe stadı Prostun yaptığı şehir plânı- nâ göre bir semt stadıdır. Nisbeten küçük olacak olan bu stad şimdi Ma- Eye Vekâleti evrak ambarı vazifesini gören eski has ahırın yerine yapıla- caktır. Henüz tasavvur halinde olan bu stadın sirf has ahır arsasına İnşa e- dilebileceğini tahmin etmiyoruz. Çün kü bundan yedi sekiz sene evvel! sa- bık İstanbul valisi Muhittin Üstün- dağın reisliği altında esk; fen heyeti müdürü Ziya, şimdiki Denizbank U- müm müdürü Yusuf Ziya, merhum Şeref, o zaman güreş federasyonu reisi Ahmet Fetgeri, atletizm fede- zasyon uretsi Burhan Felek ve şehir meclisi azasından Beşiktaşlı avukat Abdülkadirden mürekkep bir heyet İstanbulda stad yapmıya müsait yer- leri gezerken burayı da görmüş ve boyunun tam ebatta bir saha inşosma İ| sen mahkemeye OKUYUCU MEKTUPLARI Bir Gayrimenkul Alım Satımı Hakkında Çatalcada dörtte birine sahip olduğum gayrimenkulü ortağıma satmak İstedim. İcra dniresinden herhangi bir suretle söylendiği halde Zirast müdü: Bankası, umum m emir olmadıkça ferağ için tapuya cevap vermiyeceğini ısrarla hfi- dirdi. Kaymakamlığa iracaat ettim. Banka işine biz karışsmayız denildi, Ta- Sarruf emniyetini ihlâl mahiyetinde say» Çatalcada: Sabiha TARMAN * Terkos Suyu İçin, Daha Az Masraf Alınamaz mı? Terkos suyu Fransız iken, suyun beher metre mikâbi için 12 kuruş, her Gç oyda bir yol kirası namiyle 125 kuruş, sant Kirası diye 90 kuruş ve eriden de yol açma pa- k 70 kuruş tahsil edilirdi. O za- man bu paranın çokluğundan şikiyet e- diyorduk. Şimdi bu tesisatı belediye #- zerine &ldr, Bu vaziyeti esası surette tetkik edilerek halk leh'ne bir karar «- lınması mümkün değil midir? Alikaliis- nn nazarı dikkatini çekmenizi rica ede- rim, Kadıköy Söğütlü cesme Elmalı s0 kak Numara 78 Hikmet ERDEM * Cevaplarımız : Fatih Fevzi Psşa caddesinde B. Ferhat Turnayat Bahse mevzu tuttuğunuz “mesele ora- intikal etmiş olduğun-| dan neticeyi beklemek doğru olur, * Pelediye karşısında 1. Âli Gökçmers: Okuyucu mektuplar: siraya Kkörmuşe tur, Sitin moktubunuz da srası Emince dilecektir. * Gürel Sarallar Akademisinde Arkana: Mektubammu sit olduğu verdik, Neticeyi bu sütunda B. Adn makama ağız. ani Mimarlar Birliğinin Bir İzahı sek Wimar Birliğinden: in GaMyaz/ 1938 tarihli sayısmda, İzmirde ya pılacak Sergi Saraymdan bahseden yazıda, Mimer Gautier'ye &yni 7a- manda profesörlük ünvanı İzafe €- dilmektedir. Birliğimiz Türkiyede olan ecnebi mimarlar hakkında yep tiğr tahkikat ve tetkikat neticesinde bunlarm mesleki yaziyetlerini tes! bit eden bir dosya vücude getirmiş Gaütler'nin he- nüz eseri ve tecrübesi olmiyân, bir calısmakta tir. Buna nazaran Fransız mimarı olduğu, ne Fransarla ne de Türkiyede hocalık veya pro fesörlük gibi bir ünvanı hatz bulun- madığı Yazımızın değerli gazetenizde neşri ile, haki- katin umumi efkâra arzını rica ede- riz. Bu münasebetle, memleketimizde çalışmakta olan bir takım ecnebi mimarların vekilleri ve komisyot euları tarafından kendilerine | haki- katte haiz olmadıkları ünvanlar ve- rlmek ve bunları neşrettirmek su- anlaşılmaktadır. rina, ösasında niyet ve düşüncelerden evvel bir güzel san'at mesleği olan mimarkk kariyerini lekelemekte bulundukla- rina dikkati çekeriz. N ———— Baronun Avukatlara Tamimi İstanbul Baro reisliği, İstan - İbul barosundz kayitli bütün avukat- İlara bir tamim göndererek yeni avu- kâtlik kanununa göre şimdiye kadar gayri safi irat üzerinden verdikleri kazanç vergilerinin mıktarını ve ken dilerinin maktu vergilerden hangi s0- mfa ithal edileceklerini sormuştur. saha yapmak icap ederse Gazhanenin buraya ilhakı icap edeceği kanaatine varmıştı, Eğer verilen haber doğru Ise ya stadın boyu kısa olacak, yahut Gaz- haneden bir kisim yer istimlâk edi- İecektir. Şehir stadyomuna gelince onun Ye nibahçeden başka yerde inşası hak kında maalesef henüz verilmiş bir MAN müsait olmadığı ve eğer burada bir! karar yoktur. * muâmeleye mâni borç ve İlişik olmadığı) ar makam-| Kumpanyasında | jolarak 105 bin Kilo iç eöviz, 20 5in retiyle reklâm yapmakta oldukle-! her türlü ticari zih-| 1939 senesi başında yapılan en yakın tahminlere göre, İstanbul pi - yasasında mevcut tiltik stoku 32 bin balyedir. Anadoluda muhtelif mer - kezlerde bulunmakta olan tiftik sto- | ku 13 bin balyedir. Yurdun 1939 se- nesine devredilmiş umumi stoku 45 bin balye kadardır. Üç ay evvel stok mevcudu 60 bin baiye idi. Bu mik- tarın 15 bin baiyosi başta Almanva olmak üzere İtalya, İngiltere ve Fran tılmıştır. Yeni tiftik permileri geldi- Zinden bu ay içind 400 - 590 ton ka- dar tiftik satılacağı ümit ediliyor. Yapak ve Yün Piyasası Şehrimizde yapak ve yün piyasa- larırmzda yeni seneye devredilen muhtelif cins yapak miktari 17500 balyedir. Anadolu ve Trakyada iyi| cins yapaklardan 10 bin balye mevcut | olduğuna göre stok yekönu 37540 DIŞ TİCARET: . Cevizve Fındık Ihracatı Hayli Canlı Gidiyor Yeni senenin İlk beş gün içinde! şehrimizden Hamburga 27928 kilo, Praga 3360 kilo, iç ceviz ihraç edil- miştir. Kabuklu cevizlerden Ham- burga 39113 kilo gönderilmiştir. İç fındıklardan Danimarkaya 4200. Nev yorka 10040 Kilo sevkolunmuştur. Kabuklu cevizlerden yalnız Beyru- ta 4000 kiloluk bir parti ihraç edil. miştir. Sehrimiz piyasalarında stok İri Gr iğ mevcuttur. Beyaz İş ceviz 70. esmer mal 51, kabuklu ceviz 19,20 kuruşa kadar iç fındıklar 77 ve kabuklu fın- dıklardan badem fındık kilosu 34) kuruşa kadar satı! Harice gönderilecek mallar Sınai nebatların *ohumlarındın Mhracat yüpmak Üzere piyasamıza muhtelif cinsler getirilmiştir. Dünkü satışlarda mavi haşhaş tohumu kile- su 24 kuruştan ve kendir tohumları kilosu 13 kuruştan satılmıştır. Piya- samıza 174 bin kilo susam getirilmiş ise de dün satılmamıştır. Fiyatlar tutkundur. Tosya pirinçlerinin kilo- Su 23,30 kuruştan satılmaktadır. Son üç gün içinde hububat üzerine e- hemmiyetli ihracat yapılmamıstır. Yeni Amerika Anlaşması Türkiye - Amerika arasında para- fe edilmiş olan yeni ticaret anlaşma- sinin bu ayın on beşinci günü imza- Janacağı haber verilmistir. İmza me- rasiminden sonra bir aylık bir inti- zar müddeti geçtikten sonra ticari muamelelere başlanacaktır. İ IÇ PİYASALAR * Piyasamıza 2 Vagon Buğday Geldi Dün piyasamıza yalnz * buğday getirilmiştir. Bu hiri Toprak mahsulleri ofisi, diğer tüccar namına gelmiştir. Yumuşak ruştan satılmıştır. o Yemlik arpalar 4211 Anadolu arpaları 4.12, çavdar 3,55, sarı mısır 4,15 kuruştan satıl- mıştır. # Dün Boğazda 21 bin kilo »skum | İ ru tutulmuştur. Uskumrular boyları» | na göre kilosu 8-12 kuruş arasında! toptan ve 15 - 20 kuruş arasında pe- rakende satılmıştır. YENİ NEŞRİYAT : GÜZEL ANKARA — Siyasetten ın da herşeyden bahsetmek ve ayda tri fa intişar eyelemek üzere Ankarada bu buğdaylar 5.30. sertler 5.3 - 8.05 ku- İ 6-1.1939 EK'O NO Mİ Şehrimizdeki Tiftik Stoku Son Hafta Içinde 32 Bin Balyayı Buldu balyeyi bulmaktadır. Dün Sovyı Rusya hamına mal mübayaa ede firmalar kilosu 51 - 52 kuruştan v Anadolu mallarından 100 bilye satı almışlardır. İplik İhtiyacı Arttı Şehrimizde pek eskidenberi müct ses pamuklu mensucat fabrika ve | malâthaneleri piyasada 8, 10, 12 nu maral pamuk ipliklerinden tedaril edemediklerini ve yerli fabrikâları "mz piyasamıza bu çeşit ipliklerden göndermediklerin! nazar! dikkate a larak buna bir çare bulunmasiiçin alâkadar makamlara müracaat et mişlerdir. Yerli fabrikaların patrtuk larr pahalılaşmış olmasından döay ipik narharını az gördükleri ve bu e beple fazla iplik yapmak istemedik. leri de söyleniyor. Piyasalarda bü nu maralardan iplik tedariki imklnsu bir hale gelmiştir. SANAYI ; Fabrikatörler Iplik Işini Görüşecekler Bugün Sanayi birliğinde pamuklu mensucat fabrikatörleri bir toplantı yapacaklardır. Fabrikatörler pamuk iplikleri tedarikinde rastgeldikleri zorlukları ve maliyet fiyatlağınm pahalılığı hakkında görüşerek İktı- sat Vekâletine bir rapor hazırlıya - caklardır. Sanayi birliği idare heyeti dün top lanmıştır. İdare heyetinden istifa e- js Tevfik Sabuncu ve Selim Bilol rine sedek azalırdan İttihat De. Dilberzadelerden Habıp seçilmişler - dir. ZİRAAT: Borsalarda Ziraat Mütehassısı Bulunacak Bazı ticaret odaları ile mahsulât borsaları umumi ve idara heyetlerin- de ziraat ilmine âşina mütehassıslar/ bulunmamasından dolayı köylü ve müstahsilin hakları Tâyıkile temin e- dilemediği yapılan müracaatlardan| anlaşılmıştır. Ziraat kongresinde del bu mesele mevzubahis olmuştur. A- lâkadar makamlar, bu müracaatları! nazarı dikkate almakla beraber oda-| larla borsalarda birer ziraat müte -| hassısı bulundurulması muvafık gö- rülmüştür. Rizede Çay Fidanlığı Rize mıntakasında cay vetistirilmı sinin genişletilmesi yapılan hi yırlıklar nihsvet Hulmustur. Yeni fi. delikler ve fidanlıklar kurulmak & zere Sovyet Rusyadan on bin kilo ça tohumu getirilmistir. Bır tohuml Rizeve evkarılarak ahaliye tevzi edi. leceklerdir. EN TAN Gazetesi £ İlân Fiyatları —— IE T inci sayfa santimi 400 2. , , 2503 33 200 4, , , 100 İş sayfalarda 60 Son sayfa 40 Dikkat : 1—1 santim; gazetenin İnce yazısile 2 satırdır. ? — İlânların fiyatı (o gazetenir tek sütunu üzerine hesap lanmıştır. — Kalın yazılar da gazetedir kapladığı yere göre santim le ölçülür , ' ' İnam altında bir gazete tesis edilmiştir. Şimdilik Hacmi küçük olan bu yeni mes- lektaşın 3 üncü sayım da çıkmışlar.