20 Şubat 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

20 Şubat 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

20-2. 939 aeramnmmmaammamanmamamaıı Meşhur Alman TARAFINDAN Formülü Yapılan Terkibi altın kremli 21 saat ha Güzellik Mütehassısı Profesör Doktor VENÜS andırılmış 12 cazip renkli fevkalâde ince ve hafif VENÜS Pudrasile tuvalet gören bir cild dünyanın en taravetli güzel TAN E WİNT Deposu: NUREDDİN EVLİYAZADE, İSTANBUL PUDRASI Hade İktısat Vekâletinden : 30 San'at Okulu Mezunu Avrupaya Tahsile Gönderilecektir. 1. — Avrupa dericilik, yünlü mensucat ve pamuklu mensucat mes- lek mekteplerinde tahsil ettirmek üzere müsabaka ile 30 talebe alı- nacaktır. Bu talebelerin “10,, u dericilik, “10., u yünlü mensucat ve “10,, u da pamuklu mensucat tahsili yapacaktır. 2. — İsteklilerin aşağıdaki şartları haiz bulunmaları lâzımdır. A — Türk olmak, B — Sıhhati tam ve tahsil edeceği sanat şubesinde çalışmağa mü. salt olmak, C — En çok 25 yaşında olmak ve askerliğini yapmış bulunmak, D — Maarif Vekâleti Bölge Sanat Okulları tesviye ve elektrik şu- belerinden mezun bulunmak ve mektebi bitirdikten sonra en az iki sene sanatında çalışmış bulunmak. 3. — Imtihanlar 15/3/939 tarihinde Bölge Sanat Okulları müf- redat programına göre aşağıdaki derslerden olmak üzere Ankara, Istanbul, Bursa ve İzmir Bölge Sanat Okullarında yapılacaktır. Matematik. Mekanik, Makine ve motör, Meslek teknolojisi ve malzeme Lisan “Almanca veya Fransızca,, 4. — Kabul edilen asgari vasatiden fazla not alarak imtihanda mu- vaffak olanlardan muvaflakıyet siresile 30 namzet ayrılacaktır. Bu namzetler üç gruba tefr'k edilerek mesleklerine göre 31/12/9389 ta- rihine kadar Sümer Bankın Beykoz, Feshane, (Hereke ve Kayseri Fabrikalarında staj görecek ve mesleki fabrika kurslarına (devem edeceklerdir. Staj müddetince kendilerine ayda 50 şer lira verile cektir, 5. — Staj müddetinin sonunda Fabrikalarda yapılacak kurs imti. hanlarında ve umumi çalışmalarında muvaffakıyet gösteren ve ah- Vikan mazbut olduklarına kanaat getirilen pamzetler Avrupa'ya gön- derileceklerdir. Bu imtihanlarda muvaffak olamıyanlar serbest ka- lırlar ve hiç bir hak talebinde bulunamazlar. Imtihanda muvaffak olarak Avrupa'ya gönderilecek talebe, Sümer Bankın Idare ve ne zareti altında olmak üzere Eylül 1940 tarihine kadar lisan kursları- na devam edecek ve 1940 senesi kış semesterinde meslek tahsiline başlıyacaktır. 6. — Avrupa'ya gönderilecek talebe Sümer Bank Fabrikalarında- Ki staj ve Avrupa'daki tahsil müddetlerinin bir misli fazlasile Tk sut Vekâletinin göstereceği işlerde usta, usta başı veya fen memuru Olarak çalışacaklardır. Bu mükellefiyeti tevsik etmek üzere Avru- pa'va gönderilecek her talebe bir taahhütname verecek ve müteher 7. — Talipler en geç 1/37939 tarihine kadar ikinci Oo maddenin üçüncü fıkrasında yazılı Bölge Sanat Okullarından hangisinde imti- hana gireceklerini gösteren bir istida İle aşağıdaki ves'kaları Iktısat Vekâleti Sanayi Umum Müdürlüğüne göndereceklerdir. A — Nüfus hüviyet cüzdanı Askerlik vesikası Mektep şahadetnsmesi Hüsnühâl varakası Çalışacağı sanata mütehammil bulunduğunu gösteren tes- men tasdik edilmiş sıhhat vesikası. F — Sanat Okulunu bitirdikten sonra çalıştığı yerlerden bonservisler, G — Altı adet vesikalık fotoğraf, 8. — Fazla izahat almak istiyenler İktısat Vekâleti Sanayi Umum Müdürlüğüne müracaat etmelidirler, (4m Mean aldığı Türk Hava Kurumu Ankara Şubesinden : 1 -—- Ankara merkez kazasının tayyare piyango biletleri satışının mü- teaddit bayiler marifetile idaresi kararlaştırılmıştır. 2 — Bu iş hakkındaki şartnameyi her talip şubemiz kaleminden iste- yebilirler. 3 — Teklifte bulunabilmek için taliplerin asgari on bin liralık nakit veya banka mektubu veya arttırma ve eksiltme kanununun kebul et- tiği esham ve tahvilât vermeleri şarttır. 4 — Male kapalı zarf usulile ve arttırma, eksiltme kanununun tari- fatı dairesinde 11/Mart/1939 cumartesi günü saat ON altıda Ankarada genel merkez binası dahilinde şubemiz idare heyeti huzurunda yapıla- caktır. 5 — Bu işe talip olanların ihale gününden bir gün evvel yani cuma günü sant ON altıya kadar teminat ve teklif mektuplarını syrı ayrı zarf içerisinde olmak üzere bir zarfa koyarak makbuz mukabili şubemize vermeleri lâzımdır. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmeye- cektir. (488) (977) Betonarme Köprü İnşaatı Nafıa Vekâletinden : 1 — Bolu Vilâyetinde Düzce - Hendek yolu üzerinde ahşap Merkiç- melen köprüsünün betonarme olarak inşaatı (107.000) lira keşif bedeli üzerinden kapalı zarf usulile münakasaya çıkarılmıştır. 2 — Münakasa 3/3/939 tarihine müsadif Cuma günü saat (15) de Nafta Vekâletinde Şose ve Köprüler Reisliği odasında yapılacaktır. 3 — Münakasa şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak (535) ku- ruş mukabilinde Şose ve Köprüler Relsliğinden alınabilir. 4 — Eksilimeye ancak bir taahhütte en az Altmış Bin Lira bedelli betonarme bir köprü veya buna benzer bir yapıyı taahhüt ederek iyi bir surette ikmal ettiğini ispat edenler girebileceğinden isteklilerin eksiltme tarihinden en az sekiz gün evvel bir istida ile Nafia Vekâle- tine müracaat ve bu evsafı haiz olduğunu isbat ederek alacağı ehliyet vesikasını göstermeleri lâzımdır. 5 — İstekhilerin Ticaret Odası vesikasile (6600) liralık muvakkat te- minatlarını havi olarak 2490 sayılı kanunun tarifatı dairesinde hazırlı- yacakları kapalı zarflarını ikinci maddede yazılı vakitten bir saat ey- veline kadar Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri muk- idir. Postada olacak gecikmeler ve mühürsüz zarflar kabul edilmez. tazidir. Postada olacak gecikme! balyk Al EL NN re zf de vinçle ile vagona tahmil vagona tahmil maden kömürü maden kömürü kok kömürü vagona tahmil supalan yapmak Maden kömürü maden kömürü Vinçsiz merakibi Supalandan arka ile bahriyeden arka vagona tahmil Supalandan bahriyeden arka Ton Ton Ton Ton Ton 36032 23036 Beher tonu Beher tonu (10) kuruş (3) kuruş 12998 Beher tonu (18) kuruş gır Beher tonu (20) kuruş 5536 Beher tonu (35) kuruş Idaremizin Haydarpaşa limanında bir sene zarfında tahmil tahli- yesi icra edilecek olan maden ve kok kömürlerinin tonajları takribi olarak her ameliyenin altında gösterilmiştir. 27/2/939 tarihine müsadif pazartesi günü saat Il de Haydarpaşa gar binası dahilinde 1 işletme komisyonu tarafından pazarlıkla iha- lesi icra edilecektir. Bir senelik maden ve kok kömürünün / tahmil tahliyesi için 8745 lira 56 kuruş muhammen bedel konmuştür. 656 lira 59 kuruş muvakkat tesminat ile ayni gün saat ona kadar komis. yon relsliğine müracaat edilmesi ve bu işe ait şartnamelerin H. Paşa liman rıhtım başmülettişliğinden parasız olarak alınması ilân olu. nur, M * Muhammen bedeli 58703 lira olan 79 kalem bina ve vagon camlar S/Nisan/1939 Pazartesi günü saat 16,30 da kapalı zarf usulü ile An- karada İdare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 4183.15 liralık muvakkat teminat ile ka- nunun tayin ettiği vesikaları ve teklifleri aynı gün saat 14.30 a kadar komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme darpaşada Tesellüm ve sevk Şetliğinden dağıtılacaktır. Dairesinden, Hay- (927) * Muhammen bedellerile miktar ve evsafı aşağıda yazılı 4 gurup mal zeme ve eşya her grup ayrı ayrı ihale edilmek üzere hizalarında ya- zılı gün ve saatlerde Haydarpaşada gar binasındaki komisyon tarafından açık eksiltme usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve her guru- ba ait hizalarında yazılı muvakkat teminatlarile birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona müracaatları lâzımdır. Bu işlere ait şartnameler Haydarpaşada gar binasındaki komisyon tarafından parasız olarak dağıtılmaktadır. 1 — 75 adet hasta sedyesi, 13 adet hasta muayene masası muham- men bedeli 1928 lira muvakkat teminatı 144 lira 38 kuruş olup açık eksiltmesi 2721989 pazartesi günü saat 10.30 da yapılacaktır. deli 854 lira, muvakkat teminatı 64 lira 5 kuruş olup açık eksiltmesi 27—2—1939 pazartesi günü saat 10.30 da yapılacaktır. 3 — Pamuk şilte, küçük ve büyük baş yastığı ile yatak ve yorgan çarşafı ve küçük ve büyük yastık yüzünden ibaret 6 kalem muhtelif miktarda yatak eşyası muhammen bedeli 2719 bire 85 kuruş, muvakkat teminatı 203 lira 99 kuruş olup açık eksiltmesi 28—2—1039 salı günü saat 10.30 da yapılacaktır. 4 — 150 adet maaşapka katar tathiratçı gömleği muhammen bedeli 830 Nra muvakkat teminatı 69 lira 75 kuruş olup açık eksiltmesi 28— 2—1939 salı günü saat 10.30 da yapılacaktır. (823) . m m ne ba en Yeniz Levazım Satınalma Komisyonu İlânlar: M. M V. Deniz levazım satınalma komisyonundan: 1 — Tahmin edilen bedeli 11355 lira olan ve şartnamede yazılı bu lunan altı cips borunun kapalı zarfla eksiltmesi 222.939 tarihine rasla yan çarşamba günü saat 14 de vekâlet binasında müteşekkil komisyo- numuzda icra edilecektir. 2 — Şartnamesini almak isteyenlerin hergün komisyona müracaat ları, 3 — Eksiltmeye girmek isteyenlerin belli günde eksiltme saa den bir öaat evveline kadar 851 lira 62 kuruşluk ilk teminat ve ka belgelerini havi kapalı teklif zarflarını makbuz mukabilinde komisyon başkanlığına vermeleri, Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. a ri) — ———— — ——— Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan: 1—1,2,3, 4, 5 ve 6 sayılı motörler için alınacak 19 kalem sterling | kost gart marka yedek makina parçalarile 40 sayılı motör için alına- cak 5 kalem MH - 260 modeli Buda marka yedek makina parçalarının 2/3/939 perşembe günü saat 16 da kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Şartnamesile cins ve miktarını gösterir Lsteleri komisyondadır görülebilir. 3 — Tahmini bedeli (8059) lira ve ilk teminatı 605 liradır. 4 — isteklilerin o gün eksiltme saatinden bir saat evveline kadar 2490 sayılı kanunun tasrih ettiği veçhile hazırlıyacakları, teklif mek- tuplarını Galata eski ithalât gümrüğündeki komisyona vermeleri, (955) Nafıa Vekâletinden : 1/Xisan /939 Cumartesi günü saat İl de Ankara'da Nafia Vekâleti binasında Malzeme Müdürlüğü odasında toplânan Malzeme Eksiltme Komisyonunda cem'an 3058 İira muhammen bedelli 22 adet Mors tipi telgraf makinesinin kapah zarf usulile eksiltmesi yapılacaktır. Muvak- kat teminat 229.35 liradır. Eksiltme şartnamesi ve teferrüatı Ankara'da Nafıa Vekâleti Malze- me Müdürlüğünden parasız olarak alınabilir. İsteklilerin teklif mektuplarını muvakkat teminat ve şartnamesinde yazılı vesikalarla birlikte aynı gün saat 10 a kadar makbuz mukabilin- de komisyona vermeleri lâzımdır. (447) (916) iğünd , UMart/899 dır. Taksitlerin vaktinde yatırı ması lüzumu ilân olunur, gös — SİNGER Bayanlara mahsus elmaslı ve pırlantah SİNGER saatlerinin delleri gelmiştir. Fiatları 75 ilâ 500 liradır. ALLERİ GİBİ ON BEŞ SENE GARANTİLİDİR — Taşradan talep vukuunda yeni kataloğ gönderilir SINGER SAAT MAGAZALARI — İstanbul Eminönü. Tel: 21964, İstimlâk dolayisiyle mağazamız arkadaki dar sokağa naklolunmuştur. » KİRALIK KAPALI YÜZME HAVUZU VE GAZİNO Çocuk Esirgeme Kurumundan : Çocuk esirgeme kurumu tarafından inşa ettirilmiş olan çocuksarayı caddesinde Sus sinema binası altındaki kapalı yüzme havuzu gazinc ve müştemilâtı bu işten anlar talipler arasında açık arttırma suretile kiraya verilecektir. İhalesi 28 şubat 939 salı günü saat 15 de Çocuk Esirgeme Kurumu genel merkezinde yapılacaktır. Görmek ve şeraiti öğrenmek isteyenlerin kurum hesap işleri direktörlüğüne müracaat etmeleri, (1013) RI Muvakkat 7. Eksiltme saati Lira Kr. o şekli 25 59 © Pazarlık 20 — o TALAP TM Tİ gi Malın cin, Mikiarı Muhammen B. Lira Kr. 341 25 30— * Süpürge 3000 adet Üzüm kes, Biç 10 ” 16 Cibali F. akçılığı işi 16,30 I — Cibali fabrikası memur ve amele lokantası ahçılığı bir sene müd- detle eksiltmeye konmuştur. Ve mevcut nümuneler mucibince yukar- da yazılı iki kalem malzeme pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Eksiltme 7/3/939 tarihine raslayan salı günü yukarda, hizala- rında yazılı saatlerde Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. m Şartnameler, yemek fiat listeleri her gün sözü geçen şubeden ahnacağı gibi nümuneler de görülebilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatlerde * 75 güvenme ve shçılık işine iştirak edecekler 300 liralık depozitolarile yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (990) 15,30 * I — İdaremizin Paşabahçe Fabrikası için şartnamesi mucibince sa tın alınacak “1,, adet devvar ve seyyar elektrikli iskele vinci 17/1/9939 tarihinde ihale edilemediğinden yeniden kapalı zarf usuliyle eksiltme- ye konmüştür. İ — akümminen beden minatı “975,, liradır, Hi — Eksiltme 31/3/939 tarihine rastlıyan Cuma günü sast 1590 da Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen Şubeden alına- bilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek istiyen firmaların mufassal fenni tek- Mflerile beraber kataloklarını, kaldırma indirme ve fren tertibatını açık olarak gösteren resimlerini, birinci sınıf bir firma olduklarını gösterir evrakın ihale tarihinden en az “7,, gün evveline kadar Inhi- sarlar Umum Müdürlüğü Müskirat Fabrikalar Şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammın vesika almaları lâzımdır. Aksi tak- dirde eksiltmeye İstisal edemezler. VI — Mühürlü teklif mektubunu, kanuni vesaik ile 5. ci maddede yazılı eksiltmeye iştirak vesikası ve # 75 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların eksiltme günü en geç saat 1430 a kadar mezkür komisyon başkanlığı- Ba makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. (984) Bİ İalanbul “İz.UvU,, NER Ve. muvakkat Be- Devlet Hava Yolları Umum Müdürlüğünden: Bir Tercüman Alınacak İdaremiz kadrosunda açık bulunan “200,, lira aylık ücretli tercü- manlığa çök iyi almanca bilen tayyareciliğe ait fenni tercümeler ya- pabilecek bir tercüman alınacaktır. 1 — Mektep şahadetnamesi, 2 — Zabıta ve adliyeden alınmış hüsnü- hal mazbatası, 3 — Sıhhat raporu, 4 — Askerlik vesikası, 5 — Şimdi ye kadar bulundukları yerlerden aldıkları bonservisler ile birlikte 25/2/939 tarihine kadar İdaremize müracaatları ilân olunur. (460) (918) V Anuzzzzzzzzz Kansızlık, kemik hastalıkları, dimağ yorgunlukları ile vitaminsizlikten doğma bütün zayıflıklara karşı KUVVET ŞURUBU VİTALİIN Her annenin bilmesi icap eden bir kuvvet şurubudur. Ço- cuklarmıza Vitalin kuvvet şurubu vermekle onları sağlam, gürbüz ve neş'eli yetiştirirsiniz. VİTALIN KUVVET ŞURUBU Mektep çağındaki gençlerle emzikli kadın veya ihtiyarların hayati kudret ve kuvvetlerini artırır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ | BEYOĞLU - İSTANBUL