13 Mart 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

13 Mart 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

“ A 13.3 0ş lâzımdır. Sabahları Yapılacak İdmanlar Yndeki resimde gördüğünüz hareketler, alçı ile tesbit edilmiştir. Bu çok kolay olur. Şimdi dikkatle okuyu- akti; 2g 1 — Sağ elinizi ve sağ bacağınızı yere isti başı; rip sol kolunuz ileri ve süğ iyi da yukarı olmak üzere dün UZ tutunuz. Başınızı ve vücü- et Yere muvazi uzatınız. Va- Ne değiştiriniz. Bu hareketleri İ tarafta ikişer defa tekrar - anız. fta ikişer > li Erğ, iesla da, “üleğimiz hizasından doğru düm- ağ kerı kaldırınız, Aypi zamanda Kang ağınuzı da kolunuzun hatti isti İlk yle sağa doğru açınız. İkisi Süz yı, S8KİL etsin. Bacaklarınızı düm- Mara mak şartile sol kolunuzu da düz Ma 0 bacağınızın üzerine uşağı doğ- gzttniz. Bu harekeli diğer tarafta “pg, , Sdiniz. Hareketler her tarafta 4 O Sefa tekrarlanacaktır. Li Evvelâ elleriniz yanda düz du- Mihgş Sonra sol ayağınızın dizkapağı- Mağ, sağ bacağınızı düz olarak geri Ming ken ğeü ileri uzatarak iki kö- Pekey dümdüz yukarı kaldırınız. Ha- Peş ,, ğer tarafa da tatbik ediniz ve Hirlayıre keki her tarafta üçer dela tek” i. Yaş eriyarık bacakları yana çar Yay, Olları da dümdüz olmak üzere â fasılasız altı defa w ıra dinlenip altı defa rlayınız. — Başınızı yere koyup kolla- öne uzatınız tedricen bacak- hi > yukarı kaldırınız, Sikleti- Ten huzlarınızla kollarınıza ve - kay, | #0 bacağınızı dümdüz yu - iy, , aldırıp, sağ bacağınızı da ka- ba, *VİYe teşkil © edecek şekilde Hayy iz Bedenin vaziyetini boz - Kya ak şartiyle bacaklarınızın va- tik İni değiştiriniz. Adeta bir bi- hareketi gibi tekrarlayınız. ta ireket her bacak için dört de- arlanacaktır. — Evvelâ bacağınızı müm - hu, olduğu kadar açarak oturu - Reiygi er İki kolunuzu ayni hat ü- "iyi € kalmak üzere açarken vi. ve , YÜZÜ evvelâ sola döndürünüz. ?w, 5 elinizin ucuyla sol ayağını. koy Suna dokununuz, Ayni hare- ki, Sağa tatbik ediniz. Ve her taraf U hareketi on iki defa tek - ŞaYinız 5 Müz bez iç Ark yun yatınız. Bacakları bi- İZ. Kollarınızı yana açınız. Ya- kollarınızı, ba- zü yukam kaldırınız. nizin nde İleri kere sallanınız. Tekrar eski va- ize gelinir. y, Pöcaklarınızı önlünüer bitişik 0- aya atip oturunuz. Yücudünüzü dik İlay, *vvelâ kollarının öne doğru De ey Başınıza larınızın üstü- Miran kollarımızı geri uzatınız. Bu , iy 8 Veya 4 defa tekrar edinir. sing Pöcaklarnızı açarak oturunuz, el- düz olrak yere uzatınız. Başı- tn, tarak köllarınızi yükarı ve stemiz. Her dört defada dinlene" Sefa tekrâr ediniz. Miri yorsunuz. Kr: sök bi doğru de kesilecektir. itibarla yün. Belden ete- doğru çiçek ağn gi- ağılscak, Ca- ket, elekliğin açılışına uygun bir eda ile bel- çok banjt olacak, erkek aibisesini andıracaktır, TA Baris Modaşı Yeni Örnekler MODELİ u resimlerde Paris ilkbahar mo- dasından iki örnek g Bu yeni modellere göre, bahar elbise- lerinde eteklik kısa, fakat dolgun ola- caktır. Etekliğin boyca kısalığı nisbe- tinde, ence de o kadar cömert bulun- ması şarttır, Neyle şişirilirse şişirilsin. Bunu, Pliselerle, yahut göz alıcı renk- ler taşıyan yan kanatlarla veya zarif büklümlerle yapmak mümkündür. Kı- sacık ceketler, mutlaka bir Amerikalı kollej filminden ortaya zıplamışa ben- zeyecektir. Bülüzlerin vasfı gerdanda- ki V kesimidir ve ince ipekten olması mavisi B u modelde, yek re elbise, İki par- ça imiş gibi gösteril- miştir, Cekete dikili e- teklik yüzlerce plise ile bacaklara dökülmüştür. Heyti ümümiyesile çek zarif ve cana yâkin- dir. Hepsi DIN. MODA Gümüş Takımları Parlatma ve Temizleme Usulü ümüş eşyayı temizlemek ve iyi muhafaza etmek için lâ. zım olan bellibaşlı vasıtalar: Ter kibinde civa bulunmıyan cilâ yağ- ları, ellâ tozları, metil ruhu, İspi to, sabunlu su, kadife bezler ve gü- deridir. Usul şudur: Ilık suyun İçine bir miktar sirke karıştırıp bir bezle köpürterek gümüş eşyayı içine ko yup yikamalı. Kuruladıktan sonra bir kadife parçası ya mayi halmde. ki cilâ yağına, yahut ta sü ve bir miktar metil ruhu İle ıslatılmış ci- lâ tozuna batırarak esyayı parlat- mahı, En sonra da güderi ile par. latmalı, Gümüş eşya oymalı olduğu tak- dirde cilâ bir fırça ile sürülmeli Bu suretle her tarafı cilâlanmış ©- Tur. Çiziklerin İzalesi Gümüş eşyanın üzerinde çizikle- Tin İzalesi için bir miktar ellâ to Zu alınıp zeytin vağı ile karıştıra. rak bulamaç ılmalı ve o cizik yer bu bulamaçla oğulmalı, ondan sonra da güderi ile ovmalı. Çaydanlıkları Temizlemek Gümüş çaydanlıkların içleri &L yahlanmış ise, içine iki kahve ka- şığı çamaşır sodası koyup üstünü kaynar su ile doldurmalı ve bir ge- ce böyle bırakmalı. Ertesi günü çindeki suyu döküp dikkatlice du- rulamalıdır. Kullanılmıyan gümüş kâse veya çaydanlıkların rütubet- ten rengimi değiştirmemeleri için içlerine bir miktar şeker dökerek muhafaza etmeli Bu suretle şeker, eşyanın bulunduğu yerdeki rütu. beti masseder ve gümüş eşyada parlaklığını muhafuza oder. N Ev Kadını İçin Faydalı Bilgiler —— Küçük Çocuklar Bir Kazaya Uğrarsa Alınacak Tedbirler H: ev kadınının küçük mik. yasta bir eczanesi olmalıdır. Bilhassa küçük çocukları olan bir annenin, evde veya bajka bir yere gittiği zaman yanında şu malzeme- yi bulundurması şarttır: 1 — Sterlize edilmiş sargı, 2 — Ster- ize dilmiş ve yara üzerini konul gaz bezi, 3 — Bir miktar temiz pamuk, $ — Bir gişe tentürdiyot, 8 — Bir şişe oksijenli su, & — Bir şişe saf ispirtn. 1 — KESİLMEDEN MÜTEVEL. LİT YARALAR — Muhtelif kaza. lara karşı alınacak âcil tedbirler şunlardır: Çocuğun bir yeri kesildiği veya düşme neticesi bir yeri kanadığı za- man ilk yapılacak şey: kanayan ye- ri sterilize edilmiş bağla sımsıkı bağlayarak kanın akmasına mâni olmak, ayni zamanda yarayı tı tutmaktır. Bu da kan sonra, yaranın üstüne tentürdiyot sürmekle olur. Fekat bu esnada yaraya elin temas eter ne dik. kat etmelidir. Bundan sonra da yaranın üzerini sterilize ediliş gazlı bez konulup üzerini de sar- malıdır. Yara küçük olduğu tak - dirde bu ihtimam yaranın kapan. masma kâfidir. Fakat büyük oldu ğu takdirde ilk tedbirden doktora müracaat etmelidir. Düşme neticesi kanama olmayıp uzuv berelendiği zaman da yapıla- cak İş, hemen o kısma buz koyup istirahate terketmekti 2 — BURUN KANAMESİ-— Böy le bir vaziyet hâsrl olduğu zaman çocuğun başını arkaya doğru tu- tup ensesine buz koymalı ve burnu da baş ve ikinci narmağın arasında sıkıştırarak kanın akmas olmalıdır. Kan durmus çocu! meydan vermemelidir. 3 — ÇOCUĞUN BİR ŞEY YUT. MA VAZİYETİ — Çöcuklar ökse riyetle çengelli iğne, pa gibi el. lerine geçen seyleri yutarlar, yaziyette telâşa lüzum yoktur. Çün kü bu gibi madenler. diğer gıda maddeleri ile birlikte hazımdan *on çıkarlar. Alınacak tedbir, pata tes, ekmek kabuğu. gevrek siNi sert dalar vermektir. en İyisi bu tedbirler sonra m burnumu Maam ddenin zarar versrek bir verde olup olmadığını tayin et mektir, —— me Ne Pişirsem : Flaman Usulü Ile Kızartma Bu yemeği! pişirmek için Kizumu olan malzeme şunlardır: het mandarıcz orba kaşığı sada kurusu, tur, 12 kilo 1ç bezelye ve; fincanı süt, USUL — Evvelâ, piliç veya tavu- Bu muntazam parçalara bölmeli ve bu parçaları bir tencereye koyarak üzerine bir bardak şarapla sir- keyi döküp maydanozu da ilâve e- derek ağzını kapatmalı ve bır zece öylece bırakmalı Diğer taraftan ©- rik kurularını da ayrica bir çukur kaba koyarak üzerini su İle kapatıp onu da öylece bir gece bırakmalı Ertesi günü uk parçalarını şa- Tap ve sirkeli sudan çıkararak ku. rulamalı ve bir tavada hafif kızart malı Sonra bu kızaran parç rı bir tencereye koyarak diğer ta- rafta bir çorba kaşığı yağı eriterek üzerine um. tuz. biber İlâve etmeli ve mütemadiyen karıştırarak sütü de ilâve edip bir bulamaç yapmalı ve bunu kızaran tavuğun üzerine dökmeli, onun da üzerine ıslatılmış olan erik kurularımı süzerek meli ve en üstüne de kalan bir bar- dak şarabı dökerek tencerenin ağ- zı kapaym ağır fırında pişirmeli Ayrı bir yerde de patates veya bezelyeyi haşlayıp garnitür halinde tavuğun yanında tevzi etmeli. biber, patates, 1/2 çey arı ay tezyin edilmiştir Dudakları haker şepkata İl ve çiçek tezyinat mo- at kılından ye » bir şapka gö- a siyah kadife kordelâ vardır tepesi de muhtelif çiçeklerle Boyama Ve Cazip Gösterme “Sırları N udaklari nasıl boyâ Li ım ne renk dudak boyası kullanmaları elerdir ? geld ğini, hanşitip ka- lâzım geldiğini aşağıdaki satırlarda okuyacaksınız: er.eaasanaa Saç Tuvaletinde Yelpaze Tarak Yukardaki resimde görülen saç Suva- letinde yanlar ve arka geniş rule ile nihayetlenmiştir. Tem tepede yelpaze rak vardır. Aşağıdaki tuvalette de saçların #rka kismi birbirine geçmiş gi- bi 3 muntazam parça halinde toplan- mugtır. 1 — BOYANMA USULÜ —- Du. dak boyanızı incelterek dudakları. nızın hüdudunu tebarüz ettiriniz Maamafih bu areeliyeyi dudakları nizin ince veya kalın. yahut enli veya ensiz olduğuna göre tadıl e- debilirsiniz. Bundan sonra çizgi hu. dudu içinde kalan kısmı (dudak boyanızla böyay ve höyanın tesbiti için boyadığınız yere pud. ra sürünüz ve tekrar boyayınız İki dudağınızı sıkıştırarak boyayı .ç.ri niz. 2 — DUDAK BOYALARININ RENGİ — Dudak boyasının rengi. ni, giyilen elbiseye ve tenin ren- gine göre tayin etmelidir Weselâ siyah bir elbise giydiğiniz zaman dudak boyasının kırmızı rengini te- barüz ettirmek için 'urmızı bir çi. ynız çek ve kırmızı bir mendi' taşıma hıdır. Açık renk bir elbise “le ise meselâ sarı renkle toprak rengine yüâkin kirmizi, havai rengi elbise i- le şakayik pembesi rengi dudak bo. yası kullanmalıdır. Umumiyetle, bugünkü dudak boyuları portakal renginden ziyade açık kırmızı ve pembeye yakm kırmızı renktedir. Portakal rengi dudak bova'arını yalnız şu tipler kullanabilirler: Gözlerinin ve saçlarının rengi kahve rengi olan koyu esmerle gü- meş yanığı esmerler.. Maamafib, dü dak boyasının rengi havava göre de değişebilir. Meselâ soğuk hova- da pembe renk yerine portakal ren, gi daha muvafıktır. Çünkü bu renk sıcak tesiri yapar 3 — DUDAKLARIN HUSUSİ. YETİNE GÖRE HOYAMA Du- dakları boya kalemi fle hudutlandır dıktan sonra, dudağın cinsine göre sürülecek boyayı kuvvetlendirip azaltmak lâzımdır. Meselâ» Cok dol gun dudaklar için voyayı dudağın hududu içine sürmeli Tnce dvdak- lar için de tabif hududum dis kıs. mine tecavüz etmelidir Bunun ei. bi, çok geniş ağızlar için de hovayı tâ uclara kadar sürmeyin tabif ce- vermelidir. Avmi »g- manda ince dudakları enlilestirmek için ağzın köşesinden iç teafa doğ. ru parmak üçları ile hafif masaj yapmalı;