10 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

şı 1 İnelde ) Ingiltere büyük elçisinin Daladier ve Bonnet ile yaptığı mülükat Fran- $ız ve İngiliz hükümetlerinin bu me- #eledeki görüş birliklerini bir kere daha tamamiyle tebarüz ettirmiştir. San - Remo açıklarında demirli bulunan ve salı gününe kadar bura- © da kalması beklenen (İngilterenin Warstide zırhlısı Je Aberdeen kru « vazörü gece yarısından biraz sonra ayrılmışlardır. Fransız milli müdafaa komitesinde Paris, 9 (Hususi) — Mili müda- faa komitesi bu akşam saat 17 de ve Daladier'nin riyaseti altında Harbi- © ye nezaretinde toplanmıştır. Bu iç- timadaki müzakerata Bahriye nazırı © Cempinehi, Hava nazırı La Chambre, © Genel kurmay başkanı genersi Gam- © lin, Visamiral Darlan, general Ville © min ve Müstemleke ordusu umumi müfettişi general Bufrer iştirak et- mişlerdir. Hariciye nazırı Bonnet, beraberin- de Hariciye nezareti umumi kâtibi Alexis Leger olduğu halde (açılışın dan bir kaç dekika sonra) bu müzg- kerata iltihak etmiştir. Reisicümhur M. Lebrun, bu sabah Hariciye nazırmı kabul etmiştir. İtalyan - Alman plânı Diğer taraftan Havas Ajansı, Ber- Binden şu malümatı veriyor: Hitlerin Wilhelmshaven'de söyle- © “diği nutukta nasyonal sosyalist par- tisinin Nuremberg'de yapacağı kon- grenin bir “Sulh kongresi, olacağı- na dair geçen sözler hakkında Al - man siyasi mahafilinde beyan olun- © duğuna göre, “Eylüle kadar her şey bitmiş olacaktır.,, Müşahitlerin kanaati şudur ki, bü. tün”etrafiyle düşünülerek” söylenmiş olen bu nutuk, Cermen sulhünün * Kati olarak tesisine mâni olan bü - © dün meseleleri Alminriyeriin eylülden evvel halledip bitirmek azminde bu- lunduğunu gösterir. Zannedildiğine göre, Almanya ile İtalya arasında © müştereken tesbit edilmiş bir plâinın tatbiki mevzuu- © bahistir. Şimdilik hareket İtalyaya aittir. Fakat Almanyanın İtalyaya harp levazımı ve askeri mütehassıs- Jar göndererek yardımda bulundu una dair uzun zamardanberi veri- len haberler teeyyüt etmektedir. Bu plân mucibince, Avrupa şu su- Tetle iki memldket arasında taksim edilmektedir. Arnavutluk ile Yuna- nistan doğrudan doğruya Italyan nü- İuz mintakası ve hattâ İtalyanın hi- maye idaresi olarak ayrılmıştır. Yu- © Ogoslavya ile Ispanya yine Italyanın siyasi nüfuzuna tâbi olacaksa da e- » konomik sahada Almanya faik bir yaziyette olacaktır. Almanya Cermenliğii"bin seneden beri besledikleri şarka doğru geniş « leme siyasetini tekrar ele alacaktır. Almanya 1939 eylülüne kadar ken- disini Sovyetler Birliğinden ayıran bütün memleketleri boyunduruk al- © Kina alacağını ümit ediyor. Polonya bu sahada birinci numa- rayı teşkil etmektedir ve siyasi Al man mahafili, Polonyanın şu iki şık- fan birini intihap mecburiyetinde ol- duğunu açıkça söylemektedir. Ya gi. yasetini Roma - Berlin mihverine uyduracak yabut ta Avrupa harita- sından silinecektir. Almanlar mak- satlarma harbetmeden yaracuklarını ümit ediyorlar; Polonyada ekalliyet- ler arasında bir hureket uyandırıla- cak ve Polonya hudutlarında da da- imi huzursuzluk ve endişe yaratıla. caktır, Ekonomik muahedelerle Alman- yaya bağlı bulunan Romanya daha sıkı bir tarzda Almanyaya tâbi kılı nacak ve Romanya üzerinde tazyik yapmak işin de Macaristan kullanı- © İscaktır. Alman zihniyetine göre, Orta Avrupada eli silâh tutar yegâne . millet Almanlar olacak ve onlarin etrafında askerlikten tecrit edilmiş ziraat memleketleri o bulunacaktır. Bu memleketlerin vazifesi Almanya. © ya iptidal maddeler yetiştirmek ola- caktır. Yunan elçiliğinin tebliği © Paris, 9 (A.A) — Yunan elçiliği şi Endişeler Artıyar Italya, Yunanistandada Himaye Idaresi Tesisine Hazırlanıyor | tebliğ ediyor: İ O Yunanistanın sabık siyaset adam- larından Şiliman, Argiropulo ve Ve- nizelos, Yunanistanın Paris elçisine müracaat ederek gerek kendi nam'a- rına gerek general Plâstras namına enternasyonal vaziyet ve bu vaziyet- ten Yunanistan için çıkabilecek teh- İlkeler karşısında Yunan hükümetine karşı her türlü muhalefetten vazgeç- miş olduklarını bildirmişlerdir. Bu deklârasyona sebep, hükümetin her törlü dahili kaygulardan âzade olarak harici tehlikelere, karşı koya- bilmesi için takviyesidir. Yugoslavyaya yeni teminat Roma, 9 (Hususi) — Sinyor Mus- solini, İtalyanm Arnavutluğu işgali sırasında Yugoslavya tarafından ta- kip olunan hattı hareketi takdir ile anarak bu vaziyetin iki memleket a- rasindaki bağları takviyeye yardım edeceğini söylemiştir. Paris mahafili ise Yugoslavyanm vaziyetini tehlikede görmektedir: Madam Genevieve Tabouis “Oe- üvre” gözetesinde yazıyor: Romada dolaşan bazı şaylalara #ö- re, Arnavutluğun İşgali tamamlanır tamamlanmaz Belgrad hükümeti Romadan ve Berlinden ayni zaman- da birer ültimatom alacaktır. Vw. goslavya tıpkı Macaristan gibi hiç İ değilse Almanya ve İtalyaya inkıyat ettirilecektir, Eğer mukavemet gös- terirse, mesul faşist mahafilinde id- , dia olunduğu üzere, iki nüfuz min takasına ayrılacak ve belki de pat- çalanacaktır. Israrla dolaşan diğer bazı haber. Tere göre, Yunanistan da ciddi suret. te istihdaf edilmektedir. Birkaç gü- ne kadar Arnavutluk sahillerinde bulunan Yunanistana ait Korfo ada- sutın dn İtalyan kitastı tarafından işgali pek muhtemeldir, . Petit Journal diyor ki: “İtalyanın Yapmak Elediği veya yapabileceği zehabmda bulunduğu! şey, Yugoslavyayı parçalamak, Se- lâniğe doğru kendisine bir yol aç- mak ve Makedonya ile Dobrucayı İs-| tiyen Bulgaristana yaklaşmaktır.” | Jour şöyle diyor: “Mussolininin Hitler kadar şansı yok. Hitler henüz kana bulanmamış bir el gösterebilir, Halbuki Mussoli- ni kendi hesabına muksddes bir günde yaptığı bir kasoplığı kaydet- miştir. İtalya Berlin tarafından ken- dine gösterilen mıntakada Balkan - larda yer almış bulunuyor. İtalya- Bin yeni komşuları olan Yunanlılar ve Yugoslavlar üzerinde derhal şid- detli bir tazyike girişeceğine şüphe yoktur. Diğer taraftan İtalya Rodos | ve 12 adalara da hummalı hazırlık” larda bulunmaktadır. Paris ve Londrayı alâkadar eden vaziyete gelince, totaliter memle- ketler tarafından imza edilmiş olan bütün anlaşmalar, ya sakit olmuş veyahut ta sakit olmakta bulunmuş” | tur. Bizim vazifemiz, kuvvetli olmak ve öyle gözükmektir ” İşgal hâdisesi karşısında Fransız matbuatı Paris gazeteleri, Arnavutluk hâ- diseleri münasebetile geniş neşriyat yapmaktadır. Figaro diyor ki: “Mmgiltere artık hakikate göz yu- mamaz. Arnavutluğa indirilen darbe, 12 adada ve Trablusta yapılan tah- şidat ve Italyan kuvvetlerinin Ispan- yada ipkası Akdeniz statükosunu tarsin edecek hareketler değildir. In- giltere faşist devletlerden giriştikle- ri hareketlerin neyi istihdaf ettiğini artık açıkça sorabilir. Bunların göze batar sebebi şudur ve birdir; Askeri ve bahri menfaatleri, Populaire de şöyle yazıyor: “Tek bir ümit kalmıştır. Tek bir baraj mümkündür: Sulhü korumak İstiyen kurtarmağa azmetmiş ulan bütün devletlerin derhal ve samlmi vlarak birleşmesi ve Polonya, Sov « yetler birliği ve Ingiltere arasında- Beşiktaş Fenerbahçeyi Mağlüp Etti (Başı 6 incıda) reti arasındaF'enerbahçe muavini kor ner yaptı. Beşiktaş açığı korneri pek düzgün ve tam kale ağzına çekti, Ortada Nâ- ım kafa ile ilk golü yaptı. Bu gölden söhra Beşiktaşlılar ka- naatkâr ve bızını kaybetmiş bir tarz- da bütün birinci devreyi şöyle böyle oynıyarak geçirdiler, Fenerliler de yukarda ( anlatığım şekildeki arpa boyu oyunlarına mü- teaddit fırsatlarda bir golü dahi telâ- 8 edemeden devreyi 1 - 0 mağlüp bi- tirdiler, İkinci devrede On baş dakika müsavi geçti, Bir İtehlike atlatan Beşiktaş hızlandı. Bir gol farkla öyle bir maçın sigortals- namıyacağını farkettiler. Ortadan sikıştırdıkları sırada Fe- ner müdafaası topu uzun inde ede- medi. Beşiktaş sol muavini Feyzi kap tı, Sol açığa verdi. Sol açık merkeze geçirdi, Merkeze kaymış olan sol iç Hâkıya verdi. Hakkı kendinden da- ha müsait vaziyette kaleye akan Nöâ- zıma aktardı. Nâzım kalecinin hare- ketini kontrol ederek köşeden bir vuruşla Beşiktaşın ikinci golünü yap- tı. Oyunun bitmesine on altı dakika kala Beşiktaş üçüncü golü şu şekilde yaplı; Bol muavin hattından çıkan topu Şerel aldı. Onündeki Fenerliyi bir vü cut çalımı ile atladı. Hakkıya verdi. Hakkı biraz sürdükten sonra tekrar Şerefe, Şeref te Hakkının müsait va- ziyetini görerek tekrar ona iade et- Hakkı, sağ ayağı ile çekeceği bek- lenen şütü ayağının dışı ile vurarak güzel bir sayı daha ilâve etmiş ol du. Bu golden sonra maçın nihayetine kadar vaziyet değişmedi. Beşiktaş lar taraftarlarının sürekli alkışları arasında sahadan 3 » 0 galip olarak çıktılar, * Beşiktaş - Fenerbahçe. »mazından evvel Kasımpaşa, Gelalâspor o muh- teliti ile 'TöpkKüpi, Arnavutköy muh. telitinin yaptığı müsabakayı Topka- Pı Arnavutköy muhteliti kazandılar. Balıkesirde Daimi Encümen Balıkesir, (TAN) — Umumi mbe- lis dağılmıştır. Daimi encümen aza- lıklarına Hamdi Arabactoğlu, Hasan Kaptanoğlu, İbrahim Çaylak, Musta. fa Kınık seçilmişlerdir. ri bildiriyor: “Italyanın hakiki maksatları ne- dir? Bunun burada henüz malüm ol- madığı ve Arnavutlukta kurulacak o- lan rejimin henüz tesbit edilmediği muhakkaktır. Faşist hükümetinin şimdiki hedefi her şeyden evvel Ad- riyatiğin kapıfı olan Otrente kanalı- na kati surette hâkim olmaktır. Ro- ma hükümetinin Arnavutluk sahile. rine hinihacette Italyan hareketinin yeni inkişaflarına hizmet edecek sağ- Jam bir köprübaşı kurmak istediğine şüphe yoktur.,, Amerikaya göre Avrupa Vaşington, 9 (A.A.) — Amerika- nın siyasi mahafili, Avrupa vaziyeti- nin son günlerde fazlasile vahimleş- tiği mütaleasindadır. Bu mahafil, Ar Bayutluğa yapılan tecavüzün ktiçük milletlere yapılacak yardıma mâni olmak için tertip edildiğini ve bu hususta Berlin ile Romanın tamami» le mutabık olarak hareket ettiği ka- paatindedir. Siyasi mabafil, Ispanyanın da anti komintern paktına iltihakının cenu- b! Amerikada aksülümeller yapma »- sından endişe ediliyor. Arnavutluğun Amerika sefiri Faik Köoniça, radyo ile neşredilen beyana- tında hükümetinin gözle görünmese bile mevcut olmağa devam edeceğini söylemiş ve demiştir ki: “Ne hükümetim, ne de milletimin zihniyeti ortadan kaldırılabilir. ,, Sefir Arasvutluğun Vaşingtondaki elçiliğini muhafaza edeceğini ilâve eylemiştir. ki müşküllerin derhal halli, diğer ta- raftan İngiltere ve Fransadaki dahi- Hi meselelerin de bir mill enerji kal- kınması ile kesilip atılması İcap e- der... Journal gazetesinin Roma muhabi- * Londra, 9 (A.A) — İngiliz bahri ye askerinin Köorfo adasına çıktığına dair Berlin ve Romadan çıkarılan haberlerin tamamiyle asılsız oldu- ğunu Router Ajansı tebliğ etmekte. dir. TAN Çankırıda Köycülük | Arnavutluk işlerine Hız Veriliyor Köylü İçin Pulluk geyim iu kırıda bu yıl köy kalkınmasına e - hemmiyet verilmektedir. Vilâyetin bütün köylerinde her sahada ileri bir inkişaf yolunda lâ. zim gelen tedbirler alınıyor, Çankı. ri köylülerinin yarısından fazla - $i zürradır. Şabanözü ve Kızılırmak nahiyeleri münhasıran ziraatçilikle meşgul olmaktadır. Fakat ziraat hâlâ karasapan, dü- ven, orak ve tırpanla yapılmaktadır. Şimdiye kadar bu sahslarda fenni o- kim. yapılmamıştır. Böyleyken mah- sul hayli güzel yetişmektedir. | Fakat köylü pulluğa hasreltir. Çünkü onun toprağı derin kazdığını anlamıştır. Bu İstek karşısında vilâyet bu yıl İbeş bin liralık bir sermaye koyarak İpulluk getirtecek ve köylüye müsa - it taksitle verecektir. Köylünün ikinci isteğini teşkil e- den dört tekerlekli arabalardan da öbür yıl getirtilecek ve uzun vade - lerle dağıtılacaktır... Hayvanatın ıslaht Çahkırı Zirai bir #femleket öl - duğu kadar da hayvan yetiştirmek - tedir. Bazı Köylerde münhasıran at ye - tiştiriliyor. Bu ciheti de nazarı dikkate alan vilâyet hayvan heslinin ıslahı yolun- da faaliyetlere girişmiştir. v Bu Yil demizlik boğalar getirtile- rek vilâyetin üç noktasında kurula - çak oleri depolara dağıtılacaktır. Bu sıfat mevsiminde de Ilgaz; Çerkeş kazaları ile bazı köylere damızlıklar Gafenko Gitti (Başı 1 incide) bir gayreti tazammun eder, Biz ara- mızda asla böyle bir aykırılık müşa- hede etmedik. Dostum Saracoğlu ve ben karşılıklı mâlümat almak ve is- tişarelerde bulunmak için buluşuruz Ve tam fikir ve duygu mutabakatini müşahede ederek de bü antantı kuv- vetle birbirimizin elini sıkarak mü- hürleriz. Sizi temin edebilirim ki bu seferki el sıkışımız bilhassa kuvvet- li olmuştur. Saracoğlunun sözleri Hariciye Vekilimiz Saracoğlu da aşağıdaki beyanatta bulunmuştur: “Dost ve müttefik o Romunyanın Hariciye Nazırı ile memleketlerimi- zi ve Balkanları slâkadar eden me- seleler etrafında çok faydalı görüş - meler yaptık, Bu görüşmeler bir ke- re daha gösterdi ki iki memleket ri- calinin bu meseleler üstündeki gö - rüş birliği tam bir ahenkle devam et- mektedir. Bu ahengi, bir kere daha müşahede #tmek fırsatını vermiş 0- lan arkadaşım Gafenkodan ayrılır - ken bü ahengin devam edecöğine ka naat etmekte olduğumu söyliyebili - » rim. Gafenko hareket etti Şükrü Saracoğlu dün akşam saat 16,40 ta Perapalastan ayrılmış ve Haydarpaşaya geçerek trenle Anka- raya dönmüştür. Misafir Nazır Ga- fenko, Hariciye Vekilimizi Haydar- paşa istasyonunda teşyi etmiştir. Gafenko da saat 20.30 da Daçya vapuru ile Romanyaya hareket et - miştir. Gafenko, ırhtımda Vali Lütfi Kırdar, İstanbul komutanı, Erniyet Getirilerek Uzun Vadelerle Köylüye Dağıtılacak Çankırı (Tan Muhabirinden)— Çan | gönderilecektir. Çankırı bölgesinde kıvırcık ko - yün maalesef yoktur. Bunun bu iklimde üremek imkö- nı olup olmadığı araştırılacak ve *eerübelerle tetkiklerde bulunula - caktır. Kızılırmak köyleri Kızılırmak havzası baştan başa bir ziraat bölgesidir. Her mahsul yo- tişir. Buğday ekiminden sonra pa - muk ikinciye gelir. Fakat pamuk 15- lah edilmemiş eski tohumlarla da yıllık istihsalâtı hayli bir yeküna ba- 1iğ olan pamuk ekimi maalesef şimdiye kadar ve şimdi bile gözden geçirilmemektedir. Halbuki bu hav- zada elliden fazla köyde yetiştirilen bu miahsul vilâyetin ihraç malları a- rasında olduğu gibi bu havalide tez- gâhlarla giyeceklerini köylü kendisi pamuktan dokumaktadır. Bu havzada köyler mektepsizdir. Kızılırmak nahiyesi köyleri yol- suzluk yüzünden şimdiye kadar mek tepsiz kalmıştır. Belki bin çocuk bu- gün mektep istemektedir. Küyler birbirine telefonla bağ- lanmıştır. a Nahiye merkezi olan Hüseyinli köyünde bir karakol binası yapıl mıştır. Bir de nahiye müdürlüğü evi yapılacaktır. İlk defa olarak bir pazar kurula. caktır. Bu hövalide hiç bir köyde pa- zâr bulunmaması köylünün . büyük bir derdi iken bu artık sona etecek- tir. Köylü bu pazarda ihtiyaçlarını alacak mahsullerini satabilecektir. Kadri KORMAN Gemlikte Havalar ve Sivrisinekler Gemlik (TAN) — Birkaç gün de- vam eden şiddetli soğuklardan son- ra hava, ılık bahar devresine girmiş» tir, Kışın bü sene hafif geçişi, odun tedarikinde güçlük çeken fukarayı sevindirmiştir, Fakat zeytin müstah- silleri, mahsulün az olacağı endişesi- le, bundan memnun olmamışlardır. Havaların biraz düzelmesi, sivrisi- nekleri canlandırmıştır. Bu haşaratın yegâne intişar memba olan İhca el varındaki gölcüklerin bü sene kapa- tılması pek hayırlı bir iş olacaktır. * Gemlik, (TAN) — Havaların dü- zelmesi üzerine suni ipek fabrikası- na mensüp gençlerden bir grup Tuz- la çiftliğine, diğer bir grup ta Ilıca suyu başına kadar birer yürüyüş yap mışlardır. —————— a direktörü, konsoloslar ve kalabalık bir halk kitlesi tarafından teşyi edil- miştir, Gafenko, rıhtımda Vali Lütfi Suphi de Gafenko ile beraber Bük- reşe gitmiştir. Hariciye Vekilimiz Tahrana Gidiyor Ankara, 9 (Tan Muhabirinden) — Dost İran Velinhdinin düğün mers- siminde bulunacak olan Hariciye Ve- kili Şükrü Saracoğlunun riyasetin- dekiheyetimiz, yarın akşam Saat 11.30 da hususi trenle Irak yoli Tahrana hareket edecektir. Heyetimiz Telköçeye kadar trenle oradan Tahrana otomobille gidecek- tir. 10-4-939 <> İşgali Neler .Doğurabilir? (Baştarafı 1 incide) gelen tedbirleri tetkik etti. Halbu- ki Italyanın hedefi Yugoslavya de- Bildir, Bilâkis onun gayesi Alman istilâsı ihtimali karşısında Yugos- lavyanm bitaraflığın: temin et- mektir. Buna Almanyayı da şim- dilik kandırmış görünüyor. Ken disi de Yugoslavyanm istiklâline riiyet edeceği hakkında teminat vermiş bulunuyor. Yalnız Ttalya- nın Adriyatikte mutlak hâkimiye- #i şimdiden sonra Yugoslâvyanın İ Ttalyaya daha ziyade bağlı bulum- İ masını ihtaç edecektir. Italya her vakit Yugoslavyanın denizlerin! kapayabileceği için Yugoslavya bu komşusuna karşı daha müsama- hakâr olmağa ve onunla daha kuv- vetli dostluk bağları tesisine mec bür olacaktır. Yunan'stana gelince, Talya Ad- riyatikten sonra Akdenizde hâkim olmak davasındadır. Akdeniz hâ- 'kimiyeti için Yunanistanın ona bü- yük ihtiyacı vardır. Çünkü Yuna- nistan sahilleri ber vakit İngiliz donanması için kuvvetli bir üs va- zifesini görebilir ve buradan Ital- yan dohanmasını Adriyatikte hap- sedebilir, Binaenaleyh Italya, Yu- nanistan meselesini ergeç hallet. miye mecburdur. Bugün belki ba- şına belâ çıkarmamak için Yuna- nistam istilâya teşebbüs oetmiye- cektir, Çünkü o vakit mutlaka İn- giltereyi karşısında bulacaktır. Fa- kat zaman ile Yunanistan üzerinde işliyerek, Almanyanın da yardımı- ni temin ederek bu memleketi Ber- lin - Roma mihverine sokmağa ça- Maşacaktır. Bu bakımdan Yunan komşumuzun vaziyeti nazikleşmiş tir, * emokrasiler, şimdiden son- ra, herhangi bir Avrupa memleketine vâki olacak istilâ ha- reketini önlemek için yapmakta ol- dukları müzakerelefi henüz bitir. memişlerdir. Bu bakımdan Arna- vutluğun işgali karşısında henüz cephe alabilecek vaziyette değil- dirler. Bundan maada Arnavutluk İn. gilterenin hayat damarlarından bi- ri değildir. Çekoslovakya için kan dökmiye Tam olmıyan İngiliz, Ar- navulluk için hiçbir zaman böyle bir fedakârlığa razı olamaz. Bina- enaleyh büyük demokrasilerin Ar- navutluğun işgali karşısında kati bir harekete geçmeleri böklene- mez. Yalnız Arnavutluğun işgali ile beraber Ispanya da antikomintern pakta girmiştir. İspanyanın bu vâ- cak bir hâdisedir. Bu sebeple bu fki hâdise, Ingil- tere ve Fransayı totaliter deylet- lere karşı hazırlamakta bulunduk- ları çevirme hareketini bir an ey- vel tamamlamıya mecbur edecektir Bu iki hâdise, geçen her günün demokrasiler aleyhine yeni inki- şaflara imkân verdiğini göstermek- tedir. Demokrasiler bu bati yürü- yüşle totaliter devletleri önliye- mezler. Onun için Paris ve Lon- dradaki diplomatik İsaliyetler sık- laştırılmış, müzakereler sürat kes- betmiştir. Ingiltere zaten şimdiye kadar takip ettiği yatıştırma siya- setinin iflâs ettiğini görerek siya- setini değiştirmiş ve totaliter dev- letlerin haricinde kalan bütün memleketlezle el birliği yapmağa karar vermiştir. Arnavutluğun işgali bu kararın bir an evvel tahakkukunu temine yarayan bir âmil olacaktır. İşte o kadar. Yoksa Arnavütlu- ğun yeryüzünden kaldırılması, şim- dilik dünya efkâmumumiyesinde nefret ve İstikrah uyandırmaktan başka bir netice vermiyecektir. ——..... — Konyada Bir Çocuğun Feci Ölümü Konya, (TAN) — Boşhan mahal lesinden taş yükü ile gayet süratle geçmekte olan şoför Mustafa Özsarı nın İdaresindeki kamyondan sakın mak istiyen segiz yaşlarında Nazmi" ye, babasının elinden kurtularak, yo” lun karşı tarafına geçmek İstemisi kamyonun sademesine uğrayıp kafa” tası parçalanmak suretile ölmüştür. Şoför tevkif edilmiştir.