10 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

10 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahkernelerde Iki Küçük Huvarda Ortalığı Altüst Etti Fatihte Fevzipaşa caddesinde 24 numaralı evde oturan 14 yaşında Mustafa ile arkadaşı eyni yaşta Bi- İâl, evvelki gece sarhoş bir halde A- banoz sokağına gitimişlerdir. Vakit gece yarısını geçmiş olduğundan u- mumi evlerin kapılarının kapandığı- nı gören İki arkadaş bunlardan biri- sini zorla açtırmak istemişlerdir. Bu Sırada devriye gezen Beyoğlu polis merkezi mürettebatmdan Recep İşe müdahale etmiş, saat 12 den sonra evlerin açılmasma imkâm olmadığı. iş ise de, bunlardan Mus- — Sen ne karışıyorsun be? Biz mademki buraya kadar geldik, bu İki Sarhoş Mahküm Oldular Sirkecide oturan Mustafa ile ar- kadaşı Ali evvelki gece kendilerini bilmiyecek derecede sarhoş olarak Hocapaşa caddesinden geçerken S3- im isminde birisine taarruz etmişler. dir. Bu sırada oradan geçen Bedros| işe müdahale edip Saimi himaye et- mek istemiş ise de sarkoşlar onu da dövmiye başlamışlardır. Biraz sonra polisler tarafından yakalanan iki ar- kadaş dün nöbetçi olan üçüncü sulh ceza mahkemesine verilmişlerdir. Yapılan duruşma neticesinde suçla- TI sabit görüldüğünden her İkisi de üçer gün hapse mahküm edilmişler» dir. Hükümet Konağı M, Kemalpaşa, (TAN) — Nafia fen memurluğu, kazamızın ahşap 0- lan hükümet konağının harsp ve İ- çinde bir seneden fazla oturulması tehlikeli olduğuna dair Tâpot ver- miştir. Bunun vekâlete bildirilmesi üzerine, şimdilik binanın ikinci ka-| «tındaki ağır eşyanın alt tarafa indi- rilmesi ve bir taraftan da kiralık mü- nasip binalar tutularak dairelerin nakledilmesi emralunmuştur. Bun- dan sonra hükümet konağı yıktırıla- Tak enkazı satılacak ve yeni bir hü- kümet konağı yaptırılacaktır. rılacaklardır. Bu silâha sarılmanın yalnız nevmidane bir kapışma olma- yıp müsbet netice vermesi için de, bu bâdirede zarar görmesi muhte - mel olanlarm kuvvetlerini bir ara- ya toplayarak bir tek cephe yapmak! istemeleri de pek tabiidir, Şimdi bu böyle olmakla beraber henüz bunların fiili harekete geçme- diklei rünce daha maddeten ve manen silâhdanmamış olduklarını kabul etmek icabediyor, Almanya ve İtalyanın da işlerini çabuk bitirmek için acele ettiklerini gösterir alâmet- ler var. Şimdi mesele şudur: İki boksör var. Bunlardan biri sıkı © vuruyor. Lâkin nefes tahammülü yok. Öteki de mütehammil, Eğer sıkı vuran ilk üç dört dev - rede hasmını yere indirebilirse o da- Yayı kazanacak. Yapamazsa zaman uzadıkça öteki üste çıkacak ve so - munda o kazanacak. Şu söylediklerim hemen hemen hepinizin bildiğiniz şeylerdir. Yalnız bilemediğimiz şudur: Hadisat karşı tarafın hazırlan - masına vakit bırakacak mı? Bırak miyacak mı? Bütün malümata malik olmadan buna dair bir hüküm vermek müm- kün değil, O malümatı da sizin, benim elde etmemiz kabil değil, Muhakkak olan bir şey varsa, İngiltere ve Fransanın Arnavutluktaki istilâ haerketini de, Çekoslovakya istilâsı gibi daha ev - velden bilmekte olmalarıdır. Biz hâdiseleri olurken görüp mü teessir oluyoruz. Hükümetler olma- dan evvel haber alıyorlar. Ve tabli ona göre tedbirlerini ittihaza çalışı- deten silâhlanırken bi silâh ve kuvvetli olmak ve her gö- rüştüğümüze bu kuvveti aşılamak- tır, İsinde 3 gün hapis cezasına mahküm evi açtıracağız, demiş ve memura külretmeğe başlamıştır. Bundan #onra memurla Mustafa arasında bir çekişme olmuş, netice- de Mustafa yere düserek burnundan yaralanmıştır, Nihayet vdka ronhal line gelen birkaç memur ve İnzibat- ların yardımı ile çocuklar muşlardır. Dün zabrtaya hakaret suçundan asliye dördüncü ceza mahkemesine verilen Mustafa ve Bilâlin yaşları- »ın küçük olduğu henüz belli olms- dığından ilk duruşmaları alenen 3 pılmiş ise de karar gizli olarak tef- him edilmiştir. Her ikisi de yaş küçük olduklarından cezaları tesil edilmiş ve serbest birakılmışlardır. Bir Sarhoş Çocukları Korkuttu Şehremiininde oturan Ali isminde bir arabacı sarhoş olarak sokaklarda dolaşırken Hasan ve Mehmet ismin- de iki çocuğa çatmış ve onları kor. kutmuştur. Çocukların vâki şikâyet. leri üzerine yakalanan Ali, dün gön- derildiği üçüncü sulh ceza mahkeme edilmiştir. İzmirin Turistik Yolları Yapılıyor İzmir (TAN) — İzmirde ilk par- tide inşa edilecek türistik yollar, vi- lâyet daimi encümeni tarafından pa zarlıkla bir Fransiz şirketine ihale ! Bir Kız Sokakta Bulduğu 120 Lirayı Karakola Teslim Etti Osmanbeyde Kır sokağında oturan Ohanesin kızı Berjuhi sokukta giderken 120 lira para bulmuştur. Kızeağiz — paraları doğruca Pangaltı merkezine gö - türüp teslim etmiştir, Paranın ki me ait olduğu araştırılmaktadır. BirK öpekÖlüsü Tıbbı Adliye Gönderildi Müddelumumilik dün şimdiye ka- dar adliye tarihimizde pek az rasila- nan bir köpek zehirleme iddiasını tet kik etti ve bir köpek cesedini morga gönderdi. Dâvgcı Divanyolunda 97 numaralı kunduracı Refik Ozerdir. Şikâyetna- mesinde İddiasını şöyle izah etmiş tir: 500 lira değerinde bir bolduk kö- peğim vardı, Dün köpek nasılsa ev- den kaçmış, boynunda tasması da vardır. Belediyenin temizlik işleri memurlarından birisi köpeğime zehir starak öldürmüştür. Bu memur zehir tarken komşular kendisine mişler ve: — Oldürmeyinle sahibi vardır. de. mişlerdir. Buna rağmen memur köpe- ği öldürmüştür. Memur hakkında ta- kibat yapılmakla beraber köpeğin be- delinin de kendisinden alınmasını is- terim, len. Müddetumumi! vasıtasile köpeğin ölüsünü veteriner« Uğe göndererek muayene ettirmiştir. ne lüzüm göstermiştir. Köpek ölü- edilmiştir. İnşaat, yolların keşifna - mesine göre 1,194,000 liraya ihale olunmuştur. İlk partideki yollar İz- mir Karşıyaka, Halkapınar - Bur-| nova, Güzelyalı - Ağamemnun Ilıca si ve İnciraltı plağı, “Tepeköy - Sey - çuk yollarıdır. İ Turistik yöllar; doküz metre Ze- hişliğinde olacaktır. İnşaat 1941 yı - lında tamamlanacaktır. ——— Bursada Halk Hatipleri Bursa, (TAN) — Hulk Partisi, hak- kındaki talimatnameye tevfikan balk hatipliği yapacak olanların isimleri ni tesbit etmiştir. Sayısı 39 a varan hatipler, Partide bir toplantı yap- maşlar ve vazifelerini almışlardır. Bunlar, muallim ve avukatlardan bare Çare a aaa N ASKERLİK İŞLERİ Nama Yabancı Kayıtlı Yoklama Kaçakları Beyoğlu Yabancı Askerlik Şubesinden 1 — Beyoğlu yabancı askerlik şubesin- de yabancı kayıtlı yoklama kaçağı ola- Fak münmele görmüş ve tekeremül et 316 (Dahil) 334 (Dahl) doğumlu deniz erah öskere sevkolunacaktır. Nakdi be-| delleri 14 nisan 989 cuma günü akşamına | kadar kabul olunacaktır. Toplanma ve sevk günü 15 nisan 939 cumartesi sont 9 dun 3 — Yine şubemizde yabanc kayıtlı yoklama kaçağı olarak müzmele görmüş ve tekemmül etmiş 316 (Dahil) 333 (De- hil) doğumlu harp sanayii ve gümrüz 6- ratı ve 316 (Dahil) 831 (Dahil) gayri is- im erst askere sevkolunacaktır. Nakdi bedelleri 28 nisan 939 sah günü akşamına kadar kabul olunncsktır. Toplanma ve sevk günü 26 nisan 539 çarşamba günü saat 9 dadır, Şubeye Davet Beşiktaş Askerlik Şubesinden: Emsalleri askere sevkedildiği halde her hangi bir sebepin sevkedilmiyerek geri bırakılmış veya lcabet etmiyerek bakaya- da kalmış veya «mselleririn sevkinden ra müracaat ederek müayenesi yaptı- “miş ve henüz sevkedilmemiş 316 do- gumundan 344 dahil doğumuna kadar de- niz ve 316 doğumundan 383 dahil doğu- muna kadar gürrük ve harp sanayli 316 doğumunden 331 dahil doğumuna kadar gayri islâm sağlam erat askere sevkedi- Teceklerdir. Bunlardan deniz erstının şubede top- lanma günü 15 nisan 939, gümrük ve harp sanayli ve gayri islâm-erslın 28 nisan 939 İ günüdür. Bunlardan bedel vermek. isteyenlerden , N sü adli tp işleri müessesesine gön- derilmiştir. Morgun vereceği rapor, beklenmektedir. POLİSTE: Bir Taksi Otomobili Tutuştu Şoför Muhsin tarafından idare 0- lunan 1943 numaralı otomobil Tene- başı taksi mahallinde dururken müş- teri oturacak mahal birdenbire tu- tuşup yanmağa başlamıştır. Ateş, Beyoğlu itfaiyesi tarafından © sön- dürülmüştür. Yangın hakkında tah- kikat yapılmaktadır. Tramvayla Kamyon Çarpıştı Vatman Ademin idaresindeki tramvay arabası ile şoför Haçik ta- rafından kullanılan 3450 numaralı kamyon arasıre'a İstiklâl caddesinde ikisi de hasara uğramış. nüfusça za- yiat olmamıştır. Bal İle Zehirlendi Üsküdarda Bostan sokağında otu- ran Allahverdi, Üsküdar iskelesinde teneke bir kutu içinde bulduğu bal yiyerek zehirlenmiştir. Allahverdi, cankurtaranla Nümune hastsnesine kaldırılmıştır, ——— Safranbolunun Yeri Değiştiriliyor Safranbolu (TAN) — Kasabamızın şimdi bulunduğu dere içinden Bağ- lar civarına nakli katiyet kesbetmiş- tir. Dahiliye Vekâletinden verilen e- mire göre bu İş en çok on senede bi- tirilmiş olacaktır. İlkin resmi daire- lerle umumi pazarın nakli bekleni- yor. Bu göç İçin belediyece evvel- den hazirlanmış bir plân bulunduğu cihetle bu karar, Safranboluda mülk kü olanlardan bazılarının memnuni- yetsizliğine sebep olmuşsa da umu- miyetle Safranboluları memnun ey- lemiştir. Bursa Köylerinin Muhtarları Bursa, (TAN) — Köy muhtarları vilâyette bir toplantı yapmışlardır. Muhtarlara, Ankaradan gelen yeni deniz eratının 14, gümrük ve harp sana- yi sımflarile gayri iklâmların 24 nisan 929 günü akşamına kadar bedellerini ver- —lari Uân olümur. tamimler hakkında izahat ve bilhas- sa köy meskenlerine dair direktifler verilmiştir. ik, Alemdar polisi| Veterinerlik cesedin morgta tetkiki- | i bir çarpışma olmuştur. Neticede her | sıkı düşünüyo İlkmektep kurtarmak için Mimlerini su, çareleri ektepleri mektepler müfredat — progrumından erinin ders Tevazımı bütçesine bunlara da tahsisat Buzün eldeki tadri inin sinden istediği dır. Bunun iç vüziteyi meme köy kalkinc yet kalacaktır, Köy okumnu odaları ta Ailimlerinin ellerine & Halkevleri Köyeülük atçi, baytar bassislar sık köyleri "konferanslar vermelidir... Köy öğretmenini de okutmak r, Bunun için g men köy mu- olunmalı ve ziyaret ederek tapların de rl temin Maarif Vekili bize cok ümit ve milatir. Yakında topinmacak Şürusinın faydah işler Grmuz vardır. ölen Maarif göreceğine inan- İzmir Bekârbaşı K. YAŞAR * İTER” Harbiğe yola Abideden Hirbiyeye kadar o en güzel yolun or bir çamur deryası kesildi, Aksine de tramvaya © taraftan o birilip Her nedense iyi yapmak sevdasile ola- emk, geçen sene dikilip wtun yeşiliği kardılar; yerlerini tebdil ettiler; ortasını kazdılar; iki vaydır yavaş yavaş bununla aynayıp duruyorlar. Keşfi .on iki bin Mira VAGONLİ Wax 1939 SERĞASI| giy 9 TANASE -İSTANBUL Revüsü, . Dekorlarile göz Ka- | * maştırıyor ve 'Terzı tepsili iti- barile seyredenlere zevk veri. yor. Her Akşam saat 2i de SUARE . Cumartesi Ve Pazar günleri saat 1830 da MATİNE Vardır. Temsilden sonra - de Zatşe; < Mureltakişeb! Keşif Alayı Tarihden bir altın sayfa, en kudretli aşk, en büyük hareket kaynağıdır, Milyon- larm hazırladığı san'atın yarattığı bir şaheser, tarih- de parlayan Zafer destanı kalplerde gizlenen bir aşk hasreti, yıldızların yarattığı bir san'at eseridir. SON tıdan | imiş. Güya etrafına has) için şehir Ayrı bİr müfredat program hazırlanma» bir hayalden iba- | tarafımı geyet pis Yizim- Jik Mektep Işini Halledecek Çareler simşir dikecekler- miş. Haniya çu bizim behçelerde hergün Fulayıp ta tutturamadığımız şimgirler. Her ne hel ise bir sn evvel ne yapa- hu günler- n çamtirlara nasl Koru ya binedilmek İ Hele yazın to: 8. TEKİNER . «Taksim stadyomundan iratığtım cirkin bir Epeydenb İrt bir yanın yerinden farki olan 'Tak- sim stadvamuna raci çok deceğim. görmek Ürere gü- kışmım tercih ederek bilet aldım. Turnikelere varmadan eyv icinden gerilen Otönelvari yolun her fi paravra, otoriobi * cok fena bir koku dı, kımsızlık, intizemsezlik, pahalılık gi bi kunurların, her günkü şikâ- yeti olduğu malöm: hic olmazsu seçile- cek bu yolların temiz tutulmasın: bu tele .N dar ölenlerin nazari itibare almali- ri. temenni ederim. . Rifat PEYİN “İNafıa Vekiline teşekkür: Silâhter elektrik santrolına 10 Aski - ka mesafede bulunan köyümüz. seneler» tenberi medeniyetin © nüründan mahrum et zamaninda vâki olan bir mız şirketin ağır şartlan ri dolayısiyle yapılamamıştı. Diğer ecnebi şirketler gibi sirketi de hükümete geçi." yın Na imiz Bay Al Çetin- kayaya köyümüzün dileğini arzetiik. Bu riaruzatımız kabul buyruldu ve bir çek masraflar ihtiyar edilerek en son sistem teçhizatla köyümüzün Elektrik tesisatı ikmal olurdu. Bugün Alibey. köylüleri köyümüze medeniyetin nurunun ulaşma- sini tes'it ediyoruz, Bu mesut gönü bize müsteren sayın Nafıa Vekilimiz Bay Al Çetinkayaya sönmiz say ve şükran borçlurımızı arzederken onun kıymetli Yardımcıları olan İstanbul Naha elektrik elektrik #sâr İeilerine sonsuz minnet ve şük- izi iblüğ ederiz. Ailbey Köy Halka Lİ Emirgân rıhtımı: Emirgân vapur iskelesinin bulunduğu rıhtım çok yakın bir tehlike arzetmekte- birkaç sene evvel olduğu gibi Yine, günün birinde, birdenbire çökecek, fakat bu çöküntü esnasında oralarda bulunan kimseleri de beraber sürükliyecektir. Böyle bir vaziyet olursa bundan kim me- sul olacaktır? Niçin bu görünür beblike- nin evvelden önüne geçilmiyor? Her şey olup bittikten sonra ma mesul arınacak? Yol açılacak diye bunu şimdi bu vaziyet- te hırakmak çök büyük hata olur. Rıhtı- min mümkün olan eti yakın zamanda ta“ miri hakkında allkadarların dikkat s8- garını çekmenizi dilerim. Tahrir neticeleri doğrudan doğru- ya tebliğ edilemiyen © arazilerin bulunduğu mahalle, A. Kavak Mirşah Yalıköy Beykoz İncir köy Paşa bahçe Çubuklu Künlca Anadolu Hisar Göksu olunur. Bu Çarşamba Akşamı SPOR - GENÇLİK - AŞK - NEŞ'E - HAFİF MUSİKİ Zengin ve muhteşem sahneler YA HE emiştim. 28 - Mart| â| 10-4-939 —— b >> üehgo, ANKARA RADYOSU Türkiye Radyodifüzyon Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1639 m. 183 Kon, 120 Kw T.A 0. IsTim. 15195 Kes 20 Kw. T.A P. 3ifüm. M34 Kon 10 Kw Pazartesi, 10.4. 1939 1230 — Program. 1239 — Türk mü siği — Pİ, 18.00 — Memleket saat ayar ajans ve meteoroloji habefleri. 1315-14 — Müzik Eğlenceli plâklar), 18,30 — Program. 18,35 — Müzik“ (Dans müziği — PL) 19.00 — Konuşma (Dok- torun saati). 10,15 — Türk müziği (Fe- «1 heyeti — Karımk progrsm) Hakk Deren, Eşref Kadri, Hasan Gür, Ba ri Üfler, Hamdi Tokay, 1945 — Türk müziği (Bayan “Peyha Talay - Tanbur #010) 1 — Tanburi Cemil (Hicarkâr pef- vevi) 2 — Tanburi Cemil (Ticu sernaisf). 3 — Tanburi Gemli ÇSuzldi- lira mir semaisi). 2000 Ajsma, imefenro- 1of haberleri, zirant börsam (fiyat). 20.15 — Türk müziği (Kilsik program) İdare eden: Mesut Cemil, Ankara radyosu, ki me heyeti. 1 — Neyzen Özmen dedenin (Muhavyer stinbtile pesrevi). 2 — Varda )osta Ahmet ağanın (Muhayyer sünbü- 1e sarkı) By nihel şive, 3 — TI. Selim (Muhayyer sünbüle sarkı) By goncal na- İzik. 4 — Nikoğos ağanm (Muhayyer şar- İk) Varmı hacet 8 — Rahmi beyin (Mu- hayyer kürdili sarkı) Yetmez mi sana. 8 —“Reşat Keme (Keman telesteni). 7 Sevki beyin (Uşşak şarkı) Gülzara na- zar kıl,8 — Rahmi beyin (Beyati GÜL harin sönbül perişan, 9 — N Çavus (Be #1) Sebep ne bakma- ver. 10 — Divan (Ok efbi huplar beni). 1100: — Memleket saat ayari, 21,00 — Konuşma, 21,15 — Esham, tahvilât, kar biyo-nukut Borsan (fiyat). 2125 — Ne- seli plâklar—R. 210 — Folklor (Hall Bedi Yönetken. 2145 — İfüsik (Keman resitali — Profesir Nördet Atak) 1 — Korelli (La folin) “ Varyanyanlar. 2 — Mathesoa -(Arle), 3 — Korsakov-Krelsler (Beheherazade) Balesinden bir parça, Piyanoda refakat eden : Ülvi Cemal Er. kin. 22.09 — Mürik (Kücük orkesira — Set : Necip Aşkın)”1 — Pewl LinekefD: rulma) Fantetl, 2 — Brahms (Macar dansı No, 8). 3 — Reçktenvald. (Viyana müzikleri) Potpuri. 4 — Gerhard Vink- Ter) İspanyol tvertürü, Mick cuk oyunları). 6 — Kutseh (Crpan #isl. 23,08 — Müzik (Carbant- Pİ) 2845 2 — Son ajanı haberleri ve yarınki program, ————————— Pazar Yerinde Bir Çocuk ierkeğidi izmir, (TAN) — Ödemişte Pey - nir pazarına bir aylık bir kız çocuğu terkedilmiştir. Çocuk him. altına alınmış, suclu anne aranmağa baş - ÖLÜM Tüccar Ismail Recep Erdenin hare- mi Bayan Güzide Erden dün saat 10 da müptelfi olduğu kanserden kurtu- lamıyarak vefat etmiştir. Cenazesi bu gün saat 11 de Tarlabaşında, Tirşe sokağında Makedonya ( apgrtmanın- dan kaldırılarak Feriköy gile mezar- uğına defnedilecektir. Allah rahmet eylesin. ATLESİ İstanbul Belediyesi İlânları Muhatapları adreslerinin öğrenile- memesine binaen doğrudan doğru- ya tebliğ edilemiyen tahrir neti- celerini havi varakamın asıldığı yer A. Kavak iskelesi " " Yahköy camii meydanı Beykoz iskelesi İncir köy cemil meydanı Paşabahçe iskelesi Çubuklu iskelesi Kanlıca iskelesi Anadolu Hisar iskelesi Anadolu Hisar İskelesi Beykoz kazasının yukarda yazılı mahallatı içinden “tahrir edilip sa- hiplerinin adreslerinin öğrenilmemesine binaen doğrudan doğruya teb- iğ edilemiyen tahrir neticelerini ihtiva eden birer varakânın hizaların- da yazılı mahallere asılarak bugün kazada İlân olunduğu 2901 sayılı arazi tahrir . kanunun 8 inci maddesi mucibince ilin tarihinden itiba- ren bir ay icinde vaki tahırire itiraz edebilecekleri alâkaderiğra tebliğ 8 (2380) Sinemasında KUTUP YILDIZI NN: