10 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

10 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

ani bBünkü Fut Beş iktaş Dün Fenerbahçeyi 3-0Mağlüp Etti Fenerbahçe Hücum Hattının Düşük Oyunu, Bu Farklı Neticeyi Doğuran Sebeplerdendir Yazan: Eşref Şefik Dün Şeref stadmda Beşiktaşlılar Fenerbahçeyi 3 - 0 gibi bir farkla yendi”#utbolde, maçı ekseriya mağ- lâp takımın müdafaası kaybodar. Halbuki dünkü oyunu Fenerbahçenin hücum battı kaybetti, Dünkü yazımda, Beşiktaşın bir, 1- ki farkla kazanma şansının fazla ol- duğunu kaydetmiştim. O tahmini ya- parken dayandığım nokta, Fenerin hücum hattında bir kaç aydır gördü- ğümüz iştahsızlıkla, top çalkalamada ifrada varan itlyadı idi. Nitekim dün kü sarı lâcivertliler yazdıklarımdan hiç başka türlü oynayamadılar, Be- şiktaş müdafaasının kifayetsizliğine, sahanın ortasında çok defalar bom- boş kalan meydana rağmen Fener muhacimleri paslaşmalarından arpa boyunu geçmiyen bir hücum tarzile kale uzaklarında oyalandı, durdular. Kimsenin gizliyemiyeceği bir haki- kattir, Beşiktaşın no muavinler, ne de müdafaasında cıva gibi seyyal Fenerin sol müdafij Lebip, ikinci gol den sonra karşılamalarının intizam Dı kayi Sağ müdafi Yaşarın esa- sen oyun tarzı pek kıvrak değildir. Daha ziyade gürbüz » oynayan bir müdafidir. Beşiktaşlılar on sekiz içinde akış oluklarını birdenbire de- Biştirince, her fırsatta kolay kıvrıla- mıyan Yaşar bilâihtiyar düştü. Böy- lece Beşiktaşın üç ortası tehlikeli hü- cumlarından Fener kalesinin ağzında top kullanmak imlünları buldular. Fener hücum hattının bu haline mukabil, Eeşiktaşın mus- vin hattı hücum hattının yaptığı iş- lerin yarısını yapamadı ve çok defa muhacimlerini hiç destekliyemiyerek kendi başlarına bıraktı. Fener açık- larını ekseri demarke bırakan Beşik- #sş yan muavinlerinin ortası da oyu- nun ilerisini kendi tarafına çevirecek şekilde çalışmaktan hayli uzaktı İşte iki tarafın bu tarzda oynadığı bir oyunda beyaz siyahlılar şu aşa çalışan futbolcüler yoktur. Parlayı- $ı seri muhacimler önünde sıkıntıya düşebilirler. Dünkü maçta Fenerbahçe forvet- leri bir kaç kere olsun beyaz siya- hin müdafaasını allak bullak edecek şekilde top süremediler, paslaşama- dılar. Kaç defa Beşiktaş muavin hat tından aşan top kale önlerinden na- | hak yere zigzak ederek dolaştırıldı. | Oyunun üçüncü . dakikasında Be- şiktaşlılar ilk gollerini yaptıktan son- ra kanaat getirmiş gibi, gevşediler, birinci devrenin onuncu dakikasın- dan İtibaren Fenerliler topu kullan- makta daha hâkim oldukları halde oyun hâkimiyetini tamamen kendile- rine çevirecek, ukınlara bir hem daha tesir katabilecek tarzda hare- ket edemediler. İkinci devrede vaziyet Birinci devre binnisbe durgun geç- ti. Rakibin otuz dakika bir şey yapa- madığını gören Beşiktaşlıların gol at- mak iştihaları ikinci devrede bir da- ha açıldı. Iki gol çıkarmakta çok zor- luk çekmediler. Çünkü maçın mer- kezi sikleti ikinci devrenin başından itibaren tazyik altında elbet bir kaç kere yanılmıya mahkâmdur ve elbet yenilen golleri bir türlü çıkaramıya- caklarına emin oldukları bir hücum h nin arkasındakiler için telâşlan- madan oynamak pek kabil değildir. Nitekim ikinci devrenin on beşinci dakikasına kadar Beşiktaş sağ hafile, sağ açığının srasına isabetli şekilde geçen ve şuurlu müdahaleler yapan | Zıdaki şekillerde yaptıkları üç golle 3 - 0 hık bir galibiyet temih etiler: Maçın hulâsası Saha çok kalabalıktı. Birinci dev. re başlangıcından bir kaç dakika son. ra Harleiye: Vekilimiz Bay Şükrü Saracoğlu ile İstanbul valisi sahaya geldiler. Hakem Şazi Tezcan idi, Beşiktaş takımı! Mehmet Ali - Ibrahim , Hüsnü - Süleyman, Bülent, Feyzi - Hayati, Hakkı, Nâzım, Şeref, Eşref. Fenerbahçe takımı: Hüsamettin - Yaşar, Lebip - Ali Rıza, Angelides, Reşat - Buki, Şaban, Yaşar, Esat, Basri, Fener takımında ikinci devrede Xsat merkez muavinliğe, Angelides sol muavinliğe, Naci sol içe geçiril- mek gibi mağlübiyeti kurtarmak te- lâşile yapılan garip değişiklikler gör- dük. Beşiktaş başladı. Beşiktaşlıların or- tadan açmak İstedikleri hücumu Fe- netliler kaptılar ve topu hâkimiyetle- ri sitma alarak bitmek, tükenmek bilmiyen zıgzaklarla sahanın ortala- rında, gol yapmağı unutmuş vaziyet- te çalışmıya başladılar, Bu vaziyette Beşiktaş hatları ra hat rahat mesafelerini ve aralıkları ni tanzime vakit bularak mukabil hü cuma başldılar. Üçüncü dakikada ortadan Beşik- taş sağ açığına uzatılan boylu bir pas tehlikeleşmeden uzaklaştırmak gay- (Sonu 10 uncuda) TAN 10-4 -939 b ol ve Güres Dünkü güreşlerden bir enstantane serbest güreş müsabakaları yapı Stada ciddi güreş seyretmek ümi- diyle gelenler, bir daha bu çeşit gü- İreşlere gelmemek için yemin ederek çıktılar. Şunu da kaydedelim ki, böyle güreşleri seyretmeden bile tafsilâtı nı vermek kabildir. Meselâ: “Manisalı alta düştü, Te kirdağlı üste çıktı, Halil yattı, Te - kirdağlı kalktı ve yenişemediler, be- rabere kaldılar” denilebilir. Bu taf. ilâtı, hattâ müsabakadan evvel bi le yazsak hiç yanılmayız. Çünkü ne- tice evvelden bellidir. Dünkü Tekirdağlı - Halil güreşi de böyle oldu: Sahaya çıktılar. Ciddi hissini vermek için, birisi yenişince- ye kadar istedi, diğeri kabul etme - di. Biri orta hakemini beğenmedi, ö- teki ısrar etti, Bu cali münakaşa seyircilerin haklı olarak canlarını sıktı. Derken, müsabaka başladı. Yukarıda yazdı - ğımız gibi Halil yattı, Tekirdağlı kalktı ve nihayet bir saat doldu ve berabere ilân edildiler. Müsabakadan sonra işi anlayan alk, hakemin etrafını aldılar, — Ben ne yapayım Sırt yere gel meyince düdük çalamazdım ya. Hakem de haklı. Fakat bu sözler i- şin hakikatini ortaya koymağa kâfi- dir, SÖZDE SERBEST GÜREŞLER Dünkü Danışıklı , Güreş Seyircilerin © Canlarını Sıktı Dün 'Taksim stadında profesyonel(ni sirke döndürmekten vazgeçmeli- dirler, Şimdi organizatörlerce - evvelden bilinen neticeleri bir kaç satırla ve- relim: Çatalcalı Recep, Malkaralı Musta fa müsabakasında Mustafa on sekiz dakikada tuşla galip. - Karamürselli Ahmet müsabakasında Karamürselli | on iki dakikada tuşla galip. Tekirdağlı Hüseyin - Manlsalı Ha- ll müsabakası da bir saatlik yatış, kalkıştan sonr berabere. Ankaradaki Maç Ankara, 9 (A.A) — İkinci kaşe laşmasını, Ankaragücü stadında Genç lerbirliği ile yapan O İstanbulun Beykoz - kurtuluş muhtelit takımı, büyük bir mücadeleden sonra 4 - 3 galip geldi. Oyun heyeti umumiyesi itibarile seri, heyecanlı fakat çok favullü ol- muştur. Dünkü maçta sahayı 4-0 ol. dukça mühim bir farkla mağlüp 0- larak terkeden Beykoz - Kurtuluş muhteliti, bugünkü m. n muhak- kak galip çıkmak için çok üzimkür oynuyor. Fakat Gençlerbirliği de ayni suretle mukabeleden geri dur- Organizatörler artık güreş sahası- | muyordu. İma ke Vefa, Dün Şild Maçında Hilâlle Berabere Kaldı Ankaragücü Doğansporu, Beykoz - Kurtuluş Muhteliti Ankarada Gençlerbirliğini Yendiler Dün Kadıköy Fenerbahçe stadm- da Hilâl - Vefa karşılaştılar. Hakem Refik Osmanın düdüğü takımları karşı karşıya getirdiği zaman şu şe- killerdeydiler, Hilâl: Murat — Akif, Muammer 7 vevuei, deyer ua — Alli, Rüstem, Hakkı, Salim, Rauf, Vefa: Azat — Süleyman, Si Abduş, Lütfi, Şük: mik, Sulhi, Muhi İlk dakikada oy miyeti altına girmiş ve üçü kada Rauf frikikten ilk Hilâl golünü xaydetmiştir. Bundan sonra oyun bir şekil almış ve devre 1- 0 Hilâlin galibiyetiyle bitmiştir, İkinci devreye Vefalılar bu mağ- lübiyetten kurtulmak azmiyle canlı olarak başlamışlar nitekim Sulhi da- ha ilk dakikalarda beraberliği temin eden golü kaydetmiştir. Vefanın be- raberlik sayısından #onra oyun çok canlı ve karşılıklı hücumlarla geçmiş fakat her iki taraf da beraberliği bo- zacak golü kaydedememişler ve maç da 1 - 1 beraberlikle neticelen- miştir. Bu müsabaka tekrar oynanacak ve finali oynayacak takım meydana çikacaktır. Karışık takımlar müsabakası Beşiktaş Şeref stadında büyük maçtan evvel Kasımpaşa Gülataspor- muhteliti Arnavutköy, Topkapı muh teliti le karşılaştı. Oyun, Eşref Mutlunun de başladı. Kasımpaşa - er— ri — Adnan, Na- em, Necip, lin bâki - idaresin- Galataspor Joyuna derhal hâkim oldu ve bu hâ - kimiyet 16 ıncı dakikada semeresini verdi ve Kasımpaşa - Galatasporlu- lar ilk gollerini kaydettiler. Ve 35 in. &i dakikada da ikinei gölü yaptılar. Devre 2 - 0 Kasımpaşa - Galata sporun galibiyeti ile neticelendi. İkinci devre mütevazin geçti dör- İdüncü dakikada Arnavutköy - Top- kapı mühteliti bir gol kazandı. Fa - kat beraberliği temin edecek gol yapamadan maç da 2 - 1 Kasimpuşu- Galatasporun galibiyetiyle kapandı. İkinci küme karşılaşmaları Fenerbahçe stadında Vefa - HUâl maçından evvel ikinci küme karşılaş- malarından Demirspor - Kadıköy - sporla, Anadoluhisar da Beylerbey! ile karşılaşmışlardır. Anadoluhisar Beylerbeyi maçin- da ilk devre golsüz olarak beraber - likle neticelenmiş, ikinci devrede Beylerbeyi sol içleri vasıtasiyle bir gol kaydetmişler ve maçı 1 - zanmışlardır. mütevazin ! | Demirspor « Kadıköyspor karşı - İlaşmasında da Demirsporlular çok farklı bir galibiyet elde etmişler Ka- dıköysporluları 11 - 1 yenmişlerdir. |Birinci devre 4 - 1 neticelenmiştir. — ege İŞ |, İzi 9 (Tan Muhabirinden) — Ankaragücü Doğansporu 4 — 1 yen- İdi. Maç ilk devrede berabere idi. An- İkara takımı ikinci devrede hâkim bir oyunla galip geldi mpi Beyoğlu Halkevindeki Basketbol Turnuvası Beyoğlu halkevi tarafından tertip İ edilen basketbol turnuvasına dün do- vam edildi ve şu neticeler alındı: Üçüncü katagoride Alman lisesi Rumelihisara 69 - 7, Kabataş, Kur- tuluşa 27 - 21, Yılmaz da Galatasa- İraya 22 - 15 galip geldi, Ikinci kategoride Galatasaray ta- kımı Mühendis mektebin! 31 - 24 yen di. Günün en mühim karşılaşması ge- çen senenin birincisi Kasırga ile ikin- cisi olan Bozkurt arasında oldu ve bu müsabakayı da Kasırga 4l - 31 kazandı. Dünkü Bisiklet Yarışı Seri bisiklet yarışlarının yedincisi dün sabah Topkapı ile Silivri arasın- daki 125 kilometrelik mesafe dahilin- de esen sert bir rüzgürü karşı yapıl miştir, Saat dokuzda hareket eden koşucu- lardan Haralâmbo ile Torkum yolla- rına devam ederken 35 inej dakikada Torkomun bisikleti kırılmış ve yarış- tan çıkmıştır. Neticede Süleyma: den Haralambo dört saat 20 daki! da birinci, Feneryılmazdan Niyazi i- kinci, Halil âçüncü, Ak dördüncü gelmişlerdir. Konyada Bisiklet Yarışları Konya (TAN) -—- Konya bisiklet yarışlarından iyi elde edilmiştir. 100 kilometre müsabakayı üç $ bölgesi neticeler atte katetmek suretile Gençlirbirli- ginden Ahmet Çelikdöven - birinci, az bir fasılayla İdmanyurdundan Mehmet Öztürk ikinci, Selçukspör- dan Abdullah Sak üçür.cü gelmişler- dir. Ankaralı sporcuların ayni msafeyi 3.12 de aldıklarma görs Konya genç- lerinin Türkiye birinciliklerinde iyi -|bir yer alacakları tahmin edilmekte. dir,