17 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

17 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Yağ Güreşleri Dünkü Müsabakalar Çok Heyecanlı Oldu Dün Taksim stadında yapılan yağ- Mı güreşler çok ciddi ve heyecanlı ol- duğundan büyük bir alâka ile seyre- didi. Saat 1.40 ta küçük orta pehlivan. larmın o müsabâkalarile programa başlandı. Meydana küçük orta içir evvelâ üç çift çıktılar. Küçük ortaya çıkanlar şu şekiller. de eş oldular: Adapazarlı C. tata. Adalı Mehmet — Siliyrili Küçük Hüseyin. Adapazarlı Rıza — Malkara Os man. Gerezeli Mustafa o Adapazarlı Cc Ili altı dakikada oturak gündesile yendi. Silivrili Küçük Hüseyin de Adalı Mehmedi ayak gündesile yedi daki. kada mağlüp etti. Malkarahı Osman zayı beş İlk iki güreşin galipleri, Sülivrili Küçük Hüseyinle Gerezeli Mustafa tutuştular, Gerezeli Mustafa kösteği ile yendi. Bu sınıfın başını Subaşı köylü Os- man, Hurşitle tutuştuktan sonra aldı. Subaşı köylü çok hamleli ve pek zorlu güreşen bir pehlivandı Tki has- mını daha yenerek küçük ortanın birinciliğini hakkile kazanmış oldu Büyük Orta Büyük ortaya beş çift Çiftler şu şekilde ayrıldılar; Pomak o Süleyman — Adapazarlı Servet, © Adapazarı Yıldırım Bekir — Kü- çük İbrahim. Romanyalı Ahmet — Bandırma Şükrettin. Bulgurlulu Koç Ahmet — Usgüp- Jü İdiz. Karamürselli Hilmi — Adapazari: Bikeyin. Bu pehlivanlar arasında Abdülâziz devrinden evveline yetişmiş meşhur — Gerezeli Mus Açm Ri dakikada günde ile Silivriliyi ayak çıktılar. Süleyman Büyük Orta Birincil Pomak Süleyman ... iğini Beşiktaşlılar, Dün Ankaragücüne de 1-0 Mağlüp Oldular Ankaralılar Güzel Bir Oyun Çıkardılar Ankara, 16 (Tan Muhabirinden)—|l: başladılar. Bilhassa Vahap vasıta- Bugün sekiz, dokuz bini Demirspora mağlüp olan Beşiktaş- aşan bir| sporcu kütlesi önünde bir gün evvel | şiktaş sile yapılan Ankara hücumları Be tehlike oluyordu. 15 inci dakikada sağdan açılan bir hücumda Ular ikinci karşılaşmalarını Ankara-| Vahap Ankaraya İlk ve son galibiyet gücüne karşı yaptılar, Beşiktaşlılar Ankaralılar karşısına şu kadro İle çıktılar: M. Ali— Hüsnü, İbrahim — Hü- seyin, Bedii, Feyzi — Hayati, Rıd - van, Hakkı, Şeref, Eşref. Oyun başladı. Siyah beyazlılar irü tereddit oynuyorlardı. Oyun müteva- zin bir şekilde devam ediyordu. Bi- rinel devre golsüz olarak beraberlik- le neticelendi. Ikinci devreye Ankaralılar çok can golünü kazandırdı. Bir kaç Beşiktaş hücumu Natik ta- rafından kurtarıldı. Beşiktaşın bütün gayretleri neticesiz kalıyordu. 35 in- leyhine bir pe- ahap bu fırsatı avuta atarak kaçırdı ve maç ta 1-0 Beşiktaşım mağlübiyttile neticelendi. Ankarada en iyi oyuncular Natık ve Vahaptı. Beşiktaş takımında da Hüsnü gü- zel bir oyun oy'nadı. Aldı bâş pehlivanlarımızdan Hançooğlu Halilin yeğeni Pomak Süleymen vü- cudünün yapısı ve gözlerinin tam bir pehlivan gibi bakışı ile dikkati celbe- | diyordu. Nitekim büyük ortanın bi rinciliğini her önüne çıkanla kıran kırana tuttuğu güreşlerdeki galibiyet lerile kazandı. l Büyük ortanın neticeleri: Bulgurlulu Koç Ahmet, lârisi yendi, Bandırmalı Romanyalı Ahmedi mağlüp etti. Ka- ram li Hilmi, Adapazarlı Hüse- yini pes ettirdi. Pomak Süleyman A- dspazarlı Serveti kaldırarak yendi. Pomak Süleyman, Adapazarlı Ser vetten sonra Karamürselli Hilmiyi de şak gündesile yenerek büyük ör- tanın haklı ve değerli galibi ilân e- dildi, Usgüplü | Şükrettin, | Başpehlivanlar Başpehlivanların sıraları gelince, hakem heyeti kendine güvenen pehli- vanların ortaya çıkmaların: ilân etti. Bir dakika sonra, vefat eden Kurt- derelinin hatırasına hürmeten bir dakika ayakta duruldu. Hakem heyetinin daveti Üzerine sahada bulunan Tekirdağlı Hüseyin, hakem heyetine müracaa idman- #ız olduğundan başa çıkamıyacağını bildirdi. Başa Hüseyin pehlivan çıktı. Poh- ü Mustafa tek olduğundan rö girmedi. Çiftler şöyle teşkil edildi i Büyük Tbrahim — Yarım dünya Süleyman. Ali Ahmet - Molla Mehmet. Babaeskili büyük Ibrahim Afyon- lu yarım dünya Süleyman ile ka- Pıştı. Biribirini üç kere bastırdıler. Güreş, denkleşmiş şekilde devam © derken Babaeskili bir dalma ile Sü- leymanı altına aldı, Süleyman altta sarmadan dönerken yenik düştü. | Ali Ahmet te çok usta bir pehlivan | olan Molla Mehmetle zevkli ve reketli bir güreş tutturdu, Otuz se- kizinci dakikada Mollayı basıtrdı ve gündeden aşırırken Molla kendini i- yi kolladı. Fakat baş pehlivanların yenik sayılacağı kadar açık düştüğün den mağlüp addolundu. Afyonlu Güleymanı yenen Baba- eskili İbrahim, bidayette tek kaldı- Hından güreşe girmiyen Pehlivan- köylü Mustafa ile tuttu. Yarım saat kadar güreştiler. Ha va karardığından hakem heyeti gü- reşi ayırmağı ve Babaeskiliyi başın birincisi ilân etmeği muvafık gördü Şişli Perayı 2-1 Yendi Voğanspor maçından evvel Şeref stadında Pera - Istanbulspor muhte-| Ht Şişli, Süleymaniye muhteliti ile | çök heyecarh bir maç yaptılar. Bu maç İsmen muhtelit, fakat 'addi za- tında Şişli - Pera arasihda oldu. Pera takımında İstanbulspordan bir, jişllde de Süleymaniyeden üç| kişi vardı. Oyun çok canlı başladı. Seyircile- | ri heyecandan bunaltan bir süratle cereyan ediyordu. Şişli oyunda hâ- kim olmağa başladı. Devre ortaların- da Diran ilk Şişli golünü kaydetti, Bundan sonra bir Pera hücumunda Şişli aleyhine bir penaltı oldu. Fa- kat bu fırsatı kaçırdılar ve devre de 1-0 Şişli lehine bitti, Ikinci devre daha seri başladı. Pe- ra düzgün bir oyun oynamağa haş- ladı. Bir türlü beraberliği bozacak golü kaydedemiyorlardı. Bir Şişli kü cumunda Daniş Şişliye bir gol daha kazandırdı. Bu gol Perayı canlandır- dı. 39 uncu dakikada Culafi Pera go- lünü kaydetti ve maç ta 2 - 1 Şişli- nin gelibiyetile kapandı. ü güreşlere iştirak eden Vefa Doğanspor Takımını Yendi A. Gücü Fener Beşiktaş D. Spor Isis e PL Dünkü Bisiklet Yarışları Seri bisiklet yarışlarim sekizinel- si dün Topkapı ile Silivri kasabası. nın biraz ilerisindeki 75 nci kilomet- reye kadar gidip gelme olmak ü: 150 kilometrelik bir mesafe dahilin- e de yapılmıştır. Baştan sonuna kadar heyecanla de- vam eden ve takip edilen bir yarış neticesinde Haralâmbo 4 saat 44 da- kikada birinci, Feneryılmazdan Tor- hon ikinci ve Süleymaniyeden Yan üçüncü olmuşlardır. Seri bisiklet yarışlarınn sonuncu- su gelecek pazar günü yapılarak ya- rışlara son verilecektir, YEMENİN WEE BORİEE MAMA BAT Şişli Perayı 2-1, Bozkurdu 3-0 vertiterin Er Fiğhekbü yük bir gol farki ile yenilen İzmirin Doğansporu dün Şeref stadında ol dukça mühim bir kalabalık kitlesi nünde Vefa ile oynadı. Bir kaç haf - tadanberi sakatlığı dolayısıyle oyna- yamıyan Vahit de Vefa — takımında yer almış bulunuyordu. Eski Vefalı Güzi de oynuyordu, Ve şu kadro ile Doğanspor karşı sında dizildiler: Azad — Vahit, Süleyman — Se- fer, Lütfi, Şükrü — Necip, Mühte - şem, Sulhi, Gazi, Mehmet, Abdullah, - Abbas, Doğanspor: Ömer — Halit — İrfan, Macit, Sait Mehmet, Fuat, Yusuf, Emin. Hakem: Feridun Kılıç. Oyuna Vefalılar başladı. Ve kı - rıldı. İlk dakikular mütevazin, Do - ğanspordu hiç bir şey olmadığı görü- İlüyordu, Fuat, aralarında gözüküyor lu, çünkü diğerleri bir milli küme i takımında yer alabilecek oyuncular değil.. Solaçık topa vursmıyacak va- ziyette, muavin hattı vasat bir oyun oynuyordu. Çok geçmeden Vefa ağır basmağa başladı. İ Oyun, İzmirin msıf sahasına in - Lil Yağlı güreş müsabakalarında pehlivanlarımız tk... pehlivanlarımızdan bir kısmı Anadoluhisarı da Mağlüp Ettiler Hiiülnkillmi lll ayarda Ale ARZ: da kolay kırılıyordu. Bir Vefa hücu- munda İzmir aleyhine firikik oldu, Muhteşemin güzel bir atışı İzmiri tehlikeye düşürdü. İki dakika sonra bir ikinci Vefa hücumunda Gazinin sıkı bir şütü kornerle geçiştirilebildi. İYirmi yedinci dakikada Doğanspo - run bir hücumunda Vefa Kalesi bü- yük bir tehlike atltatı , Vefanın birinci golü 28 inci dakikada Muhteşemin W- zaktan attığı bir firikikte top kale ö- nüne düştü. Kaleci ayakla vurmak istedi. Toğa güzel bir çıkış (oyapan Sulhi ilk Vefa golünü yapmağa mu- İvatfak oldu Birinci gölden dört dakika sonra Sulhi şahsi bir hücumla kaleye ak- tı ve güzel bir vuruşla ikinci gölü de yaptı. Bu gol İzmirlileri bir parçe canlandırır gibi oldu. Bir iki hücum yaptılar ve bir gol fırsatı da kaçırdı. lar. Devre de 2.0 Vefanın lehine neticelendi İkinci devre Doğanspor. çok canlı başladı. Ve- fada ilk devredeki enerji yoktu. Do- Zansporu birbirini takip eden hü - cumlarını seypetmeğe başladık. Vefa kalesi tehlikeli dakikalar geçiriyordu nel dakikada bir Doğanspor ia Vefa müdafii topu elle i ve hakem penaltı cezası. verdi. Solaçık çekti fakat kâleci karşıladı, topa yetişen Fuat plâse bir şütle Do- ğensporun birinci golünü yaptı. Vefa tamamiyle bozulmuştu. Hatlar arasında irtibat kalma - muştı Bu durgun ve bozuk oyun o - yunun Vefs nısıf sahasına intikal İetmesine sebep oldu. 12 inci dakikada biribirini takip e- den Izmir hücumlarından birinde Fuat, Doğanspora ikinci gölü kazan- rdı ve bü süretle beraberliği temin ettiler. Bu beraberlik golünden sonra oyun canlandı. Fakat netice alına mayordu. Vefanın dört golü 34 üncü dakikada bir Vefa hücü- munda Gazi beraberliği bozan üçün- cü gölü yaptı. Üç dakika sonru Ne- cip dördüncü, bunu takiben Sulhi be- şinci golü kaydetti, 44 üncü dakikada idi. Vefahılar ha (Sonu onuncuda)