19 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

19 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Romanyanın Vaziyeti (Başı 1 incide) sında iktısadi müzakereler cereyan © ediyordu. Alman orduları Bohemya- YI işgal edince Alman heyeti Roman- © yaya iktısadi bir ultimatom verdi. © Romanyadan iktisadiyatını Alman - yanın ihtiyaçlarına tevfik edecek şe- kilde tanzim etmesini istiyordu. Ro- omanya bu ültimatomu reddederse Alınan ordularının hududu geçmesi * ve Romanyanın istiklâlini kaybet -| © mesi tehlikesi vardı. Polonya ve Yu-| .göslavya da kendi dertlerine düş müşlerdi. O sırada Romanyanın yar- dımına koşsmazlardı. Romanya ordusunun bir kısmını seferber ederek hududa göndermiş, » bir taraftan da İngiltere ve Fransa « mın yardımını istemişti. Fakat İngil- tere bu mürâcaate müsbet cevap ver. memişti. Bunun üzerine Romanya Almanya ile mahut iktisadi anlaşma- yı imza etti, Almanya, bu iktisadi anlaşma ile Romen iktesadiyatının Alman ihti - © Yaçlarına uygun bir şekle sokulma- Sını temine muvaffak olmuştu. Al manlar bu anlaşmayı, dört senelik © Alman iktisadi plânının Romanyaya © da teşmili şeklinde telâkki ediyor - lardı, li Fakat, bu anlaşma Romanya ih- © Tacatını Alman inhisarı altına koy - © müyordu. Almanlar yeni petrol ku- © yuları açmak imtiyazı aliyor, fakat &eki kuyuların istihsalinc karışmı- — yorlardı. Almanlar o kendilerine lâ- zum olan ham madde ile gıda madde- lerini alacaklar, fakat Romanyanın diğer maddeleri başkalarına satma- larına mani olmayacaklardı. © — Zaten Almanyanın Romanyadan ç istediği şey, ekonomik ihtiyaçlarının | ç ieminiydi. Bunu elde ettikten sonra| © Romanyanın işgaline ihtiyaç kalmı- yordu. — Ç Romanya Başvekili bu vaziyetten “istifade ederek diğer memleketlerle - de ayni mahiyette iktisadi anlaşma- Jar yapmağa hazır bulunduğunu ilân etti, . Bundan sonra Romanya hiç ol #mazsa hudutlarını emniyet altına 21. mak, siyasi istiklâlini korumak kay.) — gusuna düştü. Bu sebeple de Tondra| © < Paris mihverinin Romanyanın is - #iklâl ve tamamiyetini taahhüt et- omek teklifini memnuniyetle karşıla- © GL İngilterenin teminatı ile Alman. | — yanın iktisadi nüfuzu arasında bir © tezad mevut değildi. — “se İşte Romanya Hariciye Nazırı — Simdi Berlinde Hitlere bu vaziyeti — Gİzaha çalışacaktır. Romanya mevcut hudutlarının garanti altına alınması. ç ma muvafakat etmiştir. İngiltere ile yaptığı bu anlaşma tamamen tedafüi mahiyeti haizdir. © Almanyanın Romen topraklarında Közü yoksa bu anlaşma onun menfa. atini bozacak mahiyette (değildir. Çünkü İngiltere de Almanyanın Ro- manya ile akdettiği iktisadi anlaşma» ya riayet etmektedir. Bu suretle Ro- manya hem Almanyayı tatmin et mek, hem de hudutlarını teminat al- tına almak istemiştir. o Romanyayı östilâ niyetinde değilse Almanya da ig hoş görmek o mecburiyetinde- Eğer Gafenko”Berlini iknan mu- vaftak olursa Balkanlar geniş bir nefes alacaktır. Almanya Romanya- mın bu vaziyetini heş görmezse, o takdirde tehlike büyük demektir. mma mİ ,p Yeni İktisat ve İ Ticaret Teşkilâtı Ankara 18 (Tan muhsbirinden) — Ticaret Vekâleti teşkilât kanunu lâ. yibası bugünlerde ikmal edilerek Meclise gönderilecektir. Projeye giö- re memleketin bazı yerlerinde »ın- taka teşkilâtı vücüde getirilecektir. Bu mıntakalar evvelce mevcut olup ta bilâhare lâğvedilen yaıntakalera ilâveten Erzurum ve Edirnede teşkil edilecek ve bu suretle muntakalar dokuzu bulacaktır. Diğer taraftan İktisat Vekâleti teş kilât kanun lâyihasına göre da ayni mahiyette mıntaka müdürlükleri ih- kâletin her türlü leraatmm takip ve Balkan Paktını Italya Bozmaya Çalışıyor “e (Başı 1 incide) Belgrad. (News Chronicle'in mu- habiri yazıyor) — İngiltere ile Fran: sanın, Romanya ve Yunanistana te» minat verdikleri sırada teminatı Yu- goslavyaya da teşmil etmemeleri, Belgradda derin hoşnutsuzluk uyan- dırmıştır. o Chamberlain, oDaladisr deklarasyonu münasebetile yürütü- len mütalea hep bu hissi ifade et mektedir. Yugoslavlar, yeni komşuları tara- fmdan kuşatılmış ve coğrafi bakım- dan tecrit edildiklerini anlamakla bereber bir taarruza uğradıkları takdirde Balkan paktı dolayısile Yı- nanistan İle Romanyanın, binnazari- ye, kendilerine yardım etmeleri lâ- zım geldiğini takdir ediyorlar. Fa- kat Yugoslavlar, İngiltere ile Fran- sa tarafından, doğrudan doğruya ve- rilecek teminatı tercih ederlerdi. Yugoslavlara göre İngiltere ile Fransa vaziyeti yanlış anlamışlar ve teminatlarını Yugoslavyaya teşmil etmemişlerdir. Bu da, şu sebepler- den dolayı ileri geliyor: 1 — İngilizlere yöre Yugoslav- yanın İtalya ile münasebetleri, ha- riçten teminata lüzum hissetmiyecek derecede sıkıdır. 2 — İngiltere ile Fransa, İtalyayı mihverden ayırmak siyusetini güdü- yorlar, Nikbin Yugoslavlar, hâlâ bu- nun lüzumuna İnanıyorlar, Bu son noktat nazarı besliyenler, Arnavutluğun İşgalini, Balkanları işgal için bir başlangıç saymamaklı, ve İtalya şefinin bu hareketle, Al- manyadan sıkılan İtalyanlara mih- ver siyasetinin kazançlı olduğunu anlatmak istediğini söylemektedir. Akdenizin Anahtarı Tehlikede Kiyap (Başı Birincide) belüttarıktaki Ingiliz filosuna ilti- hak etmiştir. Bu tedbirler, Ispanya- ya gönderilmiş olan Italyan - Alman kuvvetlerile General Franko üzerin- de yapılan tazyik karşısında bir mu vazene temini maksadile ittihaz e- dilmiştir. Parisin iyi malümat almakta olan mabafili, Cebelüttarık Boğazı statü- İ kosunün her ne suretle olursa olsun ihlâl edilmesinin Fransa ve Ingilte- renin hayati menfaatlerine karşı doğrudan doğruya tecavüz telâkki edileceğini beyan etmektedirler. Gayet emin bir membadan bildi- rildiğine göre, bir Ispanyol suvari a- layı Cebelüttarık'ın 10 kilometre şi- malinde bulunan San - Rogue'ya gelmiştir. N Daily Herald gazetesine göre, In- giliz ve Fransız donanmalarının hare ketleri Londrada hazırlanan Plânâ tevfikan yapılmaktadır. Bu plüna gö re, Fransız donannıası tamamiyle Garbi Akdenizde Toulon, Bizert ve İngiltere tarafından bu münasebetle Fransaya bırakılan Cebelüttarık üs- lerine nâkledilecektir. Maltada tahaş şüt etmiş bulunan Ingiliz donanması ise Şarki Akdenize nezaret edecek- tir. Anavatan filosu şimal denizile Manş denizini kontrol edecektir, . Iyi bir menbadan öğrenildiğine gö- re, bu son günler zarfında Ispanya- dan dönen 4,000 den fazla Faslı as- ker, Ispanyol Fasi Ilmanlarında ka- taya çıkmışlardır. Ademi müdahale komitesi perşem be günü toplanarak ademi müdahale itilâfının sona erdiğini kaydedecek ve ademi müdahale ofisinin ilgasına karar verecektir. Paris 18 (A, A.) — Fransa ve İn- giltere, İtalya ve Almanyanın Cebe- litarık ve Tancaya karşı mühtemel bir taarruz yapmalarına mani olmak için zaruri olan bütün tedbirleri al- mışlardır. Daha şimdiden on altı Fran sız harp gemisi, Cebelitarıktaki İn - giliz filosuns iltihak etmiştir. Bu tedbirler, İspanyaya gönderilmiş o - lan İtalyan - Alman kuvvetleriyle general Franko üzerinde Yapılan taz yik karşısında bir muvazene temini maksadiyle iltibaz edilmiştir. intacıma o çalışacaklardır. o Mmtaka müdürlükleri en evvel büyük vilâ- yetlerimizde teşekkül edecektir. tükosunun Parisin iyi inalümat almakta o - lan mahafili, Cebelitarık boğazı sta- her ne suretle olursa ol - İstanbulda Pütürğe (TAN) — Malatyanın ce- nubu şarkisinde ve Malatyaya 91 ki- lometre uzaklıkta bulunan kasaba- mız 500 evli bir kaza merkezidir. Bütün kazamızda 43 bin kişi otur- makta ve kilometre murabbaınt 52 kişi düşmektedir. Pötürge ve civarında sular bol olmakla beraber arazi çok üritâli ve meşelik olduğu için ancak yüzde yirmi kısım toprak ekilebilmekte ve bire 6 — 7 gibi düşük mahstl âlın. maktadır. Son zamanlarda meyvacı- lığa, bağcılığa merak ertmıştir. Bir kısım halk ta Ayintep fistiği (Şam fıstığı) yetiştirmeğe çalışmaktadır. Hamallık kaldırılınca Pötürge arazisinin bu vaziyette olması, halkını dışarilarda İş arama- #a sevketmiştir. OÖtedenberi bütün kazamız halkı, bilhassa nefs 'Pötür- geliler, doğrudan doğruya stanbul ile alâkadardır. Umumi nüfusumu- zun yüzde onu İstanbulda iskele ve istasyonlarda hamallik, bekçilik, a- partıman kapıcılığı, bir kısımı'da ti- caretle meşgul olmaktadır. Yine Pö- türğe umumi nüfusunun yüzde be- şi de diğer şehirlerde bu gibi işlerle uğraşmaktadır. - Belki bu temaslar TAN Hamallığın inetitesindedir ki, helis Türk olan Pötürgede lisan, İstanbul şivesine çok yakındır. Son senelerde İstanbulda hamel- lığın kaldırılması ve bekçi maaşla nın indirilmesi, oraya gidenleri a- zaltmış, bir kısmını buraya döndür müş, bu yüzden de Pötürgenin iktı- sadi vaziyeti epeyce sarsılmıştır. Bu hal bilhassa, nüfusunun yüzde yir- mi beşinden fazlası İstanbul ile doğ- rudan doğruya wlâkadar olan Pö- türğede hissedilmiştir. Suları bol ve arazisi ârızalı olan Pötürgenin umumi manzarası çok güzeldir, her tarafı yemyeşildir. Fa- kat yalnız Malatyaya gayri munta- zam bir şose ile merbut bulunduğu için bu O memleket köşesi meçhul kalmıştır. Halkevinde Yeni açılan halkevinde şimdilik yalnız temsil, köyeülük, ve kitapsa- ray kolları teşekkül etmiştir. Tem- js kolu, 19 şubattanberi iki müsa- mere vermek suretile Eve a ali- ka temin eylemiştir. Halkın bilhas- sa kifapsarayı koluna © ehemmiyet verdiği, ok odasının ber vakit . Maddeleri Ankara 18 (Tan muhebirinden) — Ceza kanununun baz: maddelerinin değiştirilmesi hakkında hükümetçe hazırlanan lâyiha Meclise verildi. Lâyiha; kanunun 159, 160, 403, 40$ ve 526 ncı maddelerinin değiştiril- mesini teklif etmektedir. Türklüğü, Meclisi, Cümhuriyeti, o bükümetin manevi şahsiyetini alenen tezyif ve tahkir edenler hakkında tatbik edi. lecek cezayı gösteren maddeye İcra tir. Esrar ve kokain gibi maddeleri izinsiz memlekete sokunlarla. izinsiz. İ satanlar hakkındaki madde genişle- tilmiş ve şu hükümler ilâve edilmiş- tir: Bu suçları işlemek maksadile bir teşekkül vücude getirenler, bir sene- den dört seneye, mücerret böyle bir teşekküle intisap edenler altı aydan iki seneye, teşekkülü vücude getiren veya İdare edenlerle tesekküle inti- sâp edenler, ayni zamanda bu maâd- deleri hariçten gizli getirerek gizli satacak olurlarsa dört seneden yedi seneye kadar hapse mehküm edile- ceklerdir. Bu maddeleri mektep talebeleri i- Von Papen Ankara Elçiliğine Tayin Edildi Berlin 18 (A. A) — Hitler, bu - yük elçi Franz Von Papeni, Alman- yanın Ankara büyük elçiliğine tayin eleniştir. Hitler, bugün Von Pâpeni * kabul ederek kendisine yeni vazifesinde muvaffakıyetler temenni etmiştir, —— o. Ziraat ve İş Bankaları Meclisi İdare Reislikleri Ankara 18 (Tan muhabirinden) — Denizbank umum müdürü Yusuf Ziya Erzin Ziraat Benkası idare meclisi reisliğine, eski Hariciye Na- zırlarından Ahmet Nesimi İş Banika- sı idare meclisi reisliğine getirilmiş. “ e Aksarayda Baraj Konyu Aksarayı (TAN) — Kasa- bamuzın ortasından geçen Ulu ir. maktan rençbetlerimiz hakkiyle is- tifade edememektedirler. Kendi ha- line bırâkılmış olan bu nimetten &- zami şekilde istifâde olunması için baraj yapılacağı söylenilmektedir. lerdir, sün ihlâl edilmesinin Fransa ve İn - gillerenin hayati menfaatlerine karşı doğrudan doğruya , tecavüz . telâkki edileceğini beyan etmektedirler. mlekseselerT TAYT dö “DAVE Garmi-İ Ceza Kanununun Bazı D -.. eğişiyor le ordu ve donanma mensup'arina ve devletin inzibat ve âsayişile mükel- lef olanlara ve mevkuf ve mahküm- lara satanlar, tedarik edenler, ve- renler ve kullanmağa teşvik edenler İhakkındaki cezalarm üçte birden yariya kadar arttinlacağı lâyihada Kanunun, #mmenin nizamına teallik kabahatler kısmında arap; ezan ve “kamet: okuyanların yedi gühden "üç “Aya Kadar Ye Haflf pari cozasile cezalandırılacıkları tasrih edilmiştir. Tevhidi İçtihat Heyeti Toplanıyor Ankara 18 (Tan muhabirinden) -- Tevhidi içtihat umumi heveti yarın saat dokuzda temyiz mahkemesi re- isi İhsan Ezgünün reisliğinde topla- nacaktır. Toplantıya temyiz bâşmüd. deiumumisi, bütün csza ve hukuk daireleri vels ve âzalarından mürek- kep olmuk üzere 60 kişi iştirak ede- cektir, Ruznamede ceza mürüru Z4- manlarına dair mühim kararlar var- ü- Selânikte Konsolosumuz Şerefine Bir Ziyafet Verildi Selânik, 18 (A.A) — Üevelki ak- şam Türk — Yunan muhadenet cemi yeti tarafından konsolosumuz Idris Cura ve refikasi şerefine Medilerana ötelinde bir ziyafet verilmiştir. Çok samimi bir hav içinde geçen bu ziyafette, refikalariyle birlikte Makedonya umumi velisi nazır Kiri- mis, üçüncü kolordu kumandanı ge- nera) Politisş, umuru siyasiye işleri müdürü Lekkos, üçüncü kolordu ku- maandanlığı erkânı harbiye relsi gene ral Hrisoohu, General Kavrakos, be- lediye reisi ile ticaret ve sanayi oda- sı reisi, beynelmilel Selânik fuğri u- mumi direktörü, kohsolosluğumuz er kânı, Türk — Yunan muhadenet ce- miyeti idare heyeti izaları ve Selâ- Hik Türk kolöğlsinin ileri gelenler İ hazir bulunmuşlardır. | | Gercüşte Çocuklara Yardım Gercüş (TAN) — Merkez ve köy mekteplerindeki fakir çocukları hi- maye heyetince 35 kat elbise ve a- yakkabı temin olunmuştur, bea Halkevi Açıldı Gercüş (TAN) — Yeni açılan hal- kevi fanliyete başlamıştır. Komite- lerin âza adedi gittikçe artmaktadır. Hemen bir radyo temin edilmesi i- çin teşebbüslere girişilmiştir. İngiltere, Balkanlıları Toplamak İçin Kaldırılması Pötürge | Türkiyeye Güveniyor Halkını Müteesir Etti (Başı Birincide) Daladier, umumi vaziyeti izah etmiş ve'bu vaziyetin İcap ettirdiği büyük teyakküz Üzerinde ısrar eylemiştir. Hariciye Nazırı Bonnet'de entel nasyonal vaziyetin heyeti umumiy. bakkında beyanatı bulummuştur. Nazırlar meclisi aşağıdaki emirna- meleri tasdik etmiştir: Harp levazımının silâh ve mühim möatın tâbi olacağı rejim, silâh altın- da bulunan askerlere gönderilen ve sskerlerden gelen mektupların posta pulundan muafiyeti ve Tunus radyo istasyonunun kuvveilendirilmesi, pet rol müştaklarının ithaline alt mezu- niyet, çok çocuklu silelere yardım ve halka güz maskeleri tevzii ve işçile- rin seferberlikte kullanılmaları hak- kındaki 11—7—38 tarihli kanunun tâdili, * Türkiye Büyük Elçisi tekrar bu sabah Hariciye Nezaretine gitmiştir. İngiliz diplomatik mahafilinde be- yan olunduğuna güre, Londra le An kara arasında müzakereler faaliyetle devam etmektedir. * Alman gazeteleri Rooseveltin te- şebbüsüne karşı şiddetli neşriyata devam ediyor ve İngilterenin statü- ko nazariyelerine çatıyorlar. * Her Hitler Avusturyadaki âskeri merkezleri tellişten sonra Berline hareket etmiştir. Gazetelerin müta- lessı şu merkezdedir: "Askerler, Führr'in kendilerine güvenebileceğini isbat | etmişlerdir. Bugün elde edilmiş olan netice, bu- * Fransiz gazeteleri Rayştağın 28 nisanda toplanmağa davet olunması ile meşgul olmaktadır. Bu gazetelere göre Hitler, işi w- zattığına göre, önümüzdeki günler- de hâdise beklemek lâzımdır. Ve ilk hedef Danzig'tir. * Sofya, 18 (A.A.) — Roosevel$ me- sajı hakkında, resmi mahfiller nuk- tâl nazarlarını”'şu suretle ifade ci mektedirler: yapılan © her teşebbiis, hedesinin sulh yolu ile tö- dili ümidini ortadan okaldırmamak şartiyle Bulgarixtan tarafından mü- salt bir surette karşılanacaktır. * Çunking, 18 (A.A) — Rooseveltin Hitler ve Mussoliniye © gönderdiği telgrafta garanti edilecek devletler meyanında Çinin zikredilmemiş ol- masından dolayı Çin büyük elçisinin Amerika hükümetinden izahat isti- yeceğine dair ecnebi memleketlerde çıkan şayialar resmen tekzip olun - maktadır. * Şikago, 18 (A.A) — B. Beneş Cümhurreisi OB. Roosevelle bir tel graf çekerek mesajından dolayı te- şekkürlerini ve hür Çekoslovakya- nın mesajda derpiş edilen barış le- hindeki bütün gayretlere iştirak e- deceğini bildirmiştir. DANTZİG MESELESİ Londra, 18 (Hususi) — Muhtelif kaynaklardan gelen haberlere göre Almanya, Danzig meselesini, Hitle- rin ellinci yıldönümünden evvel hak letmiye hazırlanmaktadır. Meselenin Varşova ile müzakere edildiğine da- ir musirrane şayialar dönüyor. Var- şovadan verilen haberlere göre 20 Nisanda Hıtlere Danzig hemşeriliği teklif edilecektir. Hemşerilik diplo- masi müraalleyhe Berlinde Danzig Nazi Partısi şeflerinden Albert Fors ter tarafından tevdi edilecektir. Danzig şehri halkı, milliyetleri ne olursa olsun, yeni bir kararname mu cibince ecnebi memleketlerindeki mevduatları ile dövizlerini Danzig Bankasına yatırmıya mecburdurlar. Buna mukabil kendilerine #edricen mahalli paralar verilecektir. YENİ NEŞRİYAT : TÜTÜN — Bu aylık ziral, spaf, ticari ve iktisadi mascmuanın 12 nel sayası çık- muştur. Birçok haberlerden maada, Türk tütünleri karsısında Amerika ve Alman alıcıları, Macar tütün rejisi, Samsun *ü- tüncülüğü ve Samsun tohumunun tarihçe» si, Almanyada beynelmilel tütün ilmi bir- ilğinin nizamnamesi gibi bendleri, alâka. Anrları iin onk savan dedir Lübnanda Fransız Dostluğu Beyrut, 18 (A.A.) — Havas ajansı bildiriyor: Lübnan meclisinin son celsesinde beynelmilel vaziyet haxsında beya- nafta bulunan eski maliye nazırı Ha- mit Franci mandater devlete karşı yapılan yabancı provağön tak bih ederek demiştir ki: “— Fransa yurdumuzun müdafa asını temin etmektedir Bız de onu, arkasından indirilmek »sener darbe- lere ve ortaya çıkarılan yalanlara karşı müdafaa etmeliyiz.” Hatip, hükümetten yabanci propa- gandaya karşı büyük &ir şiddet gös- terilmesin! istemiştir Diğer taraftan Lübnan eski mu- haripler cemiyeti Fransız kıtaatı bas kumandanlığına bir heye! göndete- rek eski muhariplerin icabında or- duya kaydedilmek arzusunda olduk- larmı bildirmiştir. Sırp - | Hırvat Görüşmeleri Zağrep 18 (A, A) — Tsvetkoviç ve Maçekin hafta sonunda müzakere. lerine devam etmeleri muhtemeldir. Her ikisi de arazi meseleleri yani Hırvatlara vaadedilen muhteriyetin hangi bölgelere çamil olacağı hak - kında müsbet teklifleri hamil bulun- maktadırlar. Zannedildiğine göre, Belgrad hü- kümetinin projesi, Hırvat toprağımn Save ve sahil vilâyetlerini ihtiva et- mesini ve bünü Bosnanm Noyvodin- cin ve Dubrovnikin bazı kısımlarının ilâvesini.derpiş etmektedir. Tarihi esasa dayanan Hırvat pro- Jesi İse, aşağıdaki beş mıntaka ile bir nevi federasyon tesisine matuftur Slovenya, Hırvatistan - Sloven - ya - Dalmaçya, Bosna - Hersek, Voy- vodin, Sırbistan - Karadağ. Bu vaziyete göre ihtilâf bilhassa Sirp ve Hırvat unsurlarının. karışık bulunduğu Voyvodinle Bosna üze - rindedir. Bununla beraber © Zağrep ve Belgratta halli icabeden zorlukla- rt müdrik bir nikbinlik mevcuttur. ANKARA RADYOSU Türkiye Radyodifüzyon / Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1629 m. 183 Kes, 120 Kw. T. A. G. İsim. 15195 Ke. 20 Kw. T.A. P. Brüm. 9S Kes 20 Kur. Çarşamba, 19. 4. 1939 1230 Program, 1235 Türk müziği, Ça- lanlar: Fahire Fersin, Refik Fersan, Ke- mal Niyazi, Seyhun, Zühtü Bardakoğlu Okuyan: Mürayyeni Senar. 1 — (Micsrkâr beşrevi). 2 — Teminin (Hilcazkâr şarkı) Son aşkımı canlandıran. 3 — Sunhl Zi- vamn (Hicazkör şarkı) Yhüi zevkin. 4 — Kemal Niyazi Seyhun (Kemençe taksi mi. 6 — Şükrünün (Muhayyer sarkı) Ya- dında o sevdalı yeşil, 6 — Sadettin Kev- nağın (Muhevver şarkı) Sürmeyi göz. dürür, 7 —Salâhattinin (Nfuhayyer en kı) Gökler perisi gibi. 11.00 Memleket sa- at avarı, #fans ve meteoroloji haberleri 13-15-14 Müsik (Riyaseti emdr Bandosu Set: İhsan Küncer) 1 — C. Urbini (:Dü- tün maral 2 — G. Pares (Mazurka), 3— Keler Bela — Macar üvertrü. 4 — Gov- nod (Faust operesından fantezi). $ — R Vesner (Lohengrin apetisirin ması), 1730 Korüşma (İnlelâp “erihi dersleri- Hacevinden © naklen). İR30 Progrum 1835 Müsik (Kirtüolar — PL) 19,00 Ko- nusma (Cocuk esirreme kurumu tarsfın- dan) 19,15 Türk müziği (Fas) heyeti, Ce- MI Tahees, Tahsil Karakuş ve Safiye To- kay, Çalanler: Heleki Derman, Esret Kaf- ri, Hasan Gör, Hamdi Tokay, Basri Üf- ler, 20,00 Ajans. metenrnloji haberleri ve rirast borsası (fiyat). 20.15 Türk müziği, alanlar: Fahire Persan, Refik Fersan. Cevdet Çatla Olcuyanler: Sadi Home, Semshat Örrlemmer, 1 Serik pesevi 2 Kemani Sedinin (Segân anvkı) Rurumda ölen nağmede. 3 — Saldhattin Pınarın (Hüzzam sarkı) bilmem niye, d — Ah- met Resimin (Segfh şarkı) Renim sen nemsir. © — (rieküY Resun doğlar bo- şan. ? — (Türleğy Givesin mi geldi. 4 — Udi İbrahimin (Kürdi hlenskdir parkı) Sineler aekınta inler, 8 — Kemani Seki kın (Körd'lihicazkâr şarkı) Cik vim 10 Türkü; Alsam olur kervan ir vokusa. 2.00 Memleket snat ayarı, 2100 Konusma, 21,16 Ea. tahvilst, kamhivo | nukut horse Çfiyat). 2128 Maşeli mifie- lar -R. 2130 Temeli İVanurda... Piyes). Yazan: Ertuğrul Sevket 2200 Merk (Kü gül orkestra — Sef Nerip Aşkın) 1 — Thaler (Kukük polkası), 3 — Kochmann (Ebedi arkadaşlık marşı). 3 — Lewsrhner (Mazurka fantezisi). 4 — 1. Sirmuse (M7 ilasma valsi), 5 — Künneke (Dans sü” finelen andante. & — Serme (stklar yeni” yor). 7 — Munkel (Polka). & — Pre (Renda kendi evimde gibiyim). 9 Top (Fuğisan etrafında armoniler). 23,00 Mü“ zik (Cazbant — PL) 2345-24 Son ain Haharleri ve erimli mrasram,