6 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

6 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Bil Bakalım Biz Neleriz? ISNDEYUKETARIN 1 — Biz, bir çalgı, bir renk, bir Meyva ve bir hayvan bildiren 4 ellmeyiz. Dördümüzün de bütün harfleri- Bi yukarda görüyorsunuz. hi karmakarışık harflere baka. Fim yri ayrı bizim ne olduğumuzu Dördümüz de meydana geldiği- Miz zaman, ne geriye bir harf art- Muş, ne de bir hari eksik gelmiş olacaktır. * Bu bilmeceyi halledenlerden 25 kişiye mükâfat verilecektir. Bilmecemizde Kazananlar Sekizinci Sayfamızdadır. Oktay, Altaya dedi ki: — Bunlar doğru çizgilerle (hattı müstakimlerle) çizilmiş birçok yu. murta resimleridir. Altay, Oktaya cevap verdi: Hayır! Hattı müstakimlerle yumurta resmi Çi — Fakat işte bun takimlerle çizilmiştir. — Yanlış! Bunlar hattı kimlerle çizilmiş değil! Siz buna ne dersiniz? İTE BUNU BİLMİYORDUM: © Fildişi her z0man beyaz değildir. Afrikadaki bazı fillerin / dişleri siyah, gri, kestane hattâ pembe renklidir. © Palıkların içinde şakuli olarak yüzebilenler de vardır. müz balık işte bu balıklardan biridir. Fakat Resimde gördü bu türlü gayet az mesafe alabilmektedir. © Üc tülü çoğalma olduğunu bilirsiniz. Bunlardan biri yaparak çoğalmadır. Yılan işte bu türlü çoğalır. yumurta BİRLEŞTİRİN Yukarda gördüğünüz sekiz üç- esiniz. Onları diledi bi yanyana getirip birle ayrı ayrı üçgen, dikey ralel kenar kare gib maada bütün geometri teşkil edeceksiniz. Her şekli yaparken sekiz parça. yı da kulla Daha evvel bunl, kalın muka- yapıştırıp kesmeyi unutma- şekillerini EĞLENCELİG& > OYUNLAR 2878 CEVAPLI LANAN sayıyım. İlk iki rakamımla mey na gelen adet son iki rakamımla meydana gelen adedin yarısıdır. İkinci rakamım üçüncü raka- mımdan üç defa büyüktür. İkinci ve üçüncü rakamlarımı toplarss- nız, birinci ile dördüncü rakâmı- mın toplayından 3 fazlası çıkar İkinci rakamımla sonuncu rakamı» min farki birinciye müsavidir, Acaba ben kaçım? CEVAP — (1938) im. MESELE — Bana üç ekleyip İ- kiye bölerseniz yine kendim olü- rum. Acaba ben kaçım? CEVAP — Üçem. MESELE — Beni dört misli bü- yütürseniz, payımın da paydamın da ayrı ayri rakamlarının tutarı birbirinin ayni olur. Ben neyim” CEVAP — Dört taksim üç Yılanların dünyaya gelirken, bir tane (yumurta dişleri) vardır. Yumurtanm kabuğunu kırmağa yarayan bu diş, hayvan dışarı çıktıktan bir kaç gün sonra, düser, * Dünyanın her yanı ayni kalabalıkta değildir. Cenun küresinde yağr- Yan insanların sayısı Simal yarım küresinde yaştyanların tamam 20 de — Aman çabuk, mahvolaca Zım! Merdiven getir! — İyi ama, merdiveni ne yapa- caksınız?, Hemen Koşunuz Posta memuru, mektubu pulla maş, taahhütlü olduğu için deftere kaydediyordu, Biri telâşlı telâşi i girdi: — Çabuk, hemen 6 kuruşluk bir Pul! dedi. Sonra, memurun hâlâ Yazı yazmakla meşgul olduğunu görünce: — Ne duruyorsunuz, senize, treni iylendi. Posta memuru, hiç vaziyetini bozmadan şu cevabı verdi: — Yanlış gelmişsiniz! Burası Postane. Şu köşeyi hemen dönün. Ce istasyona ulaşırsınız. Treni ka- çırmaktan korkuyorsanız, hemen koşunuz! Burada tren bileti satıl. maz, , pulu ver- kaçıracağım.. diye * Dilek niçin ağlamış? Dilek, çok yaramaz bir kızdır. Her gün annesinin gardrobunu al- tüst eder, Ogün yine böyle, gardrobu ka- rıştırıyordu.. Koca dolap büyük bir gürültü ile yere yuvarlandı. Kızın annesi de, babası da telâşla içeri koştular. Yaramaz hüngür hüngür ağlamaya başladı Babası tekrar dışarı Sonra, annesi sordu: — Kızım, niçin öyle çok ağladın, çanın pek mi fazla acid? bir yerin çıktıktan mi ineindi? — Ses istemem, patırdı, gürül. tü, şangırtı, şungurtu yok! Yoksa yakarım ha! Eller yukarı! Aşçının Oğlu - Canımız ne vakit iyi bir ye- mek yemek istese, bizim ahçının oğlunu eve çâğiriyoruz. — Neden?. — Kadın oğlunu çok sever de.. — Peki bundan size ne? — Bundan size ne olur mü? Ah- çı kadın o gün yemeği daha güzel ve lezzetli pişiriyor. * Adam Niçin Koşuyormuş? Yaramaz Oktay, kendi halinde giden bir adamın önüne geçti — Saatiniz kaç! diye sordu. Adamcağız cevap verdi: — On ikiye on var. Oktay bakınız ne dedi: — Saat on iki olurolmaz bir berbere gidin de şu pis saçlarınızı | kestirin! Bu münsebetsizliğe kim kız - maz? Yolcu da kızdı tal Okta- yı kovalamağa başladı. Hem söy. leniyor, hem kovalıyordu. Önüne bir polis çıktı: “— Böyle ne ko- şuyorsunuz?,, diye sordu Adam kan ter içinde, Oktayın yaptıklarını anlattı. Alay ederek “Saat on iki olur olmaz bir ber - bere gidin de şu pis saçlarınız kestirin!,, dediğini söyledi. Polis saate baktı, dedi ki: — iyi ama, bu kadar çok koş manıza lüzum yok! ye daha yedi dakika ver. Berber — Hayır anneciğim. Babam yap. çok yakın, ta şuracıkta tıklarıma kızıp beni dövecek di: Kasaplar da Öldürüyorlar! ye ağladım... Kırılan Tabak Ayşe mutfakta bulaşık yıkıyor- du. Bir şangırtı oldu z — Kız Ayşe, bu ses ne — Hiç anneciğimi Elimdeki bu- laşik bezini yere atayım, dedim; bir de ne göreyim, bez sağ elimde değil mi imiş - Baba, niçin insanlar di da gördükleri kurtları öldürüyor- lar? Kurtlar koyunları, kuzuları öldürüyorlar da ondan İyi ama babacığım,-koyunları «uzuları kasaplarda kesip öldü, Kasapları niçin öldürmü- biridir. zeseseeserez EEE, Üseresarasesarasasıı Dur bakalım Hasan dayı Ne yapıyor acaba, Diyeyim ki bizim payı Sakladın mi dolaba? Şimdi ona gösteririm, İyice bir ders veririm, Gelsin de artık beriye Baksın yine içeriye. Tamamlandı bütün işler; Göreceksin çapkın çocuk, Bir esneyince kirişler. Alacaksın suda soluk. ..... “.reeeaeaezesesesi — Bıktım artık Afacandan. Saygısızmış eni konu. Kapıdan kovsam ben onu, Gelip girecek tavandan Aman bu ne sert tahtaymış, Vey dişleri budaktaymış, Çapkın beni yordu ama, Görecek gelince cara. — Bu oyunu yapan da kim, Kim çökertti bu tahtayı, Duman oldu işte halim, Kurtar beni Hasan dayı, .....z. ; Yaramazlığın Sonu Yukardaki şeklin boş kutuları. 4 tane iki altı ve 3 tane sekiz yerleştirin! 4 tane , $ tane Oşartla soldan sağa ve köşeden köşeye her ki: Yukardan aşağı sıranın tutarı 20 edecektir, Muvazene Oyunu Her çocuk duvara yaslanır. Ök- çenin, sırtın, başın duvara değmesi lâzımdır. Sağ kol, ufki olarak uzatılır. Baş parmak üzerine bir sopa konur, Sol kol, bu sopayı muvazene ha- linde bulundurmak ve tutmak için kullanılır. (Bırak!) kumandasile sol el çe- kilir. Duvara götürülür Oyundan maksat, sopayı uzun zaman, parmak üstünde, muvaze. ne halinde tutmaktır. Sopayı düşüren yahut, topukla- rım, sırlını' veya başını duvardan ayıranlar oyundan çıkarılır. Sona kalan birinci sayılır. Dikkat: Bütün çocukların &opa- ları ayni boyda olacaktır, * ve ii Kibrit Oyunu Elinize on yedi tane kibrit çöpü slın! Bu çöpleri “dilediğiniz ; gibi yanyana getirin! Sizden istediğimiz şu: Bu on yedi 8 tane kare niz! Yapabilenlere bravo! Yapamıy r beklesin. Ya, bunun nasıl onlara gö ane kibritle tamam eydana getireceksi- Hafta yapılabileceğini receğim. * Kibritlerle Sayı Yazmak! TM — Bana 3 kibritle sıfır, 4 kib- itiraz ettirmiyecek şekilde teşkil edeceksiniz. O şekilde ki, bakıldı- ğı zaman, “Evet bu sıfırdır, bu i- kldir, bu da üçtür.” denecek., Bilmecelerimizi halledenlerden 25 kişiye muhtelif hediyeler veri, lecektir. Bu şekil, 22 kibritten meydana getirilmiştir. İki kibrit daha kata. rak kare sayısını iki adet daha ço- ğaltın! Bunu yapabilmek için. evveli, şekildeki kareleri iylce sayınız! Kale Muharebesi Bu oyun bahçe gibi bir yerde, fazlaca çocukla oynanır. Her çocuğun elinde düğümlü bir mendil bulunacaktır. Ebe yuvar lak çizgiyle gösterilen ka'esinde, (Ebe geliyor!) diye bağırınca, ço- cuklar tek ayakla kaçışırlar. Kbe ie tek ayak üstünde sekerek onla- rı kovalar. Tuttuğunu alıp keleye hapteder. Eğer, kalerin dışında yere basacak olursa, çocuklar onu oraya girene kadar mendillerle döverek kovalarlar. Ebe, her ava çıktıkça, ebe geliyor, diye bağıra. cak ve esirlerini de beraberinde çıkaracaktır. Bütün çocuklar yakalanınca taş tutulur. oyun yeniden başlar. * İhtiyar At 1) ile gösterilen yerlere birer kelime koyarak bu minik hikâyeyi tamamlayın? . Bir (—) vardı. Artık çok (—). İki genç (—) bu ata acımışlardı. Ağızlarına (—) alıyorlardı. Çiğneyip (—). Onun (—) koyuyorlardı. Böylece (—) at, (—) olmadığı halde (—) kalmıyordu. Dişleri olmamasına rağmen, (—) sayesinde, daha on sene yaşadı. Bu İki Atalar Sözünü Bulunuz Eğer şu aşağıdaki 10 kelimeye iyice dikkat ederseniz, size sordu- ğum iki atalar sörünün ne oldu. ğunu bulabilirsiniz: UYUMAZ, UYUR, ARMUDUN. UZUMUN, DUŞMAN, VAR, ÇO- PU, SU, SAPI, VAR. Haydi bulunuz bakalım!