7 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

7 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Almanya Yugoslavyadan ğ . Ne İstiyor? (Baştarafı 1 incide) keye koymıya Yazı olsun. Bu sebepledir ki Romanın tazyik! ne, Berlinin ısrarlarına rağmen, Yu- goslavya şimdiye kadar mevcut bi asetini idame edeb: tına ve Romanya i/ ittifakına bağlı kaldığını tekrar edip durmuş, Berlin — Roma o mihverine | girmiye razı olmamıştır. akat Yugoslavyanın coğrafi ba. kımdan hususi bir vaziyeti vardır, Totaliter devletlerle hudut- ları müşterektir. Bütün iktısadi mü- nasebetleri hemen de bu iki devlete inhisar etmiş gibidir. Yugoslav haris ci ticaretinin © 601 Almany 5 Malyaya bağlıdır. Bu hususi vaziyet ten dolayı komşularına karşı & almak ta menfaatine muhaliftir. On. larla dost yaşamak, iktisadi müna- sebetlerini idame etmek en tabii menfaati Iktızasıdır. * şte bu bakımdan Yuyoslavya- nın vaziyeti naziktir, ve Ber Yinde Prens Paul ile Hitler arasın cereyan eden müzakerelerin ehemm, yeti buradadır. Almanyanın gayesi Balkanlarda si- |? yasi ve iktisadi bir hegemonya tesisi- dir. Bu hegemonyayı kurabilmek için da Balkanların iktisadiyatı Alman ik- tısadiyatiyle ahenk ve disiplin dahi- linde işliyen bir vahdet halinde ça- ışmalıdır. Almanya Balkanların zi. rai mahsullerine, gıda maddelerine ve madenlerine muhti yacının teminini tesadüfe bırakmak riyetinde değildir. Halbuki Balkan devletleri ile serbest ticaret şeklinde iktısadi münasebetlerde bulunmak, işi tesadüfe bırakmak demektir. M- giliz rekabeti, siyasi anlaşınalar, e- İinden bu pazarları alabilir. Onun için bu memleketleri iktısaden Al. mun iktısadiyatına bağlamak ve bir hevl iktısadi birlik vücude getirmek | Jâzımdir. Yugoslavyada krom, kun- Şun, bakır, ve pirit ziadenleri, hubu. bat, hayvan, çiftlik mahsulleri, keres- te, Kenevir vardır. Ve Almanya bu maddelere şiddetle muhtaçtır. Bina- ehaleyh Yugoslavyayı Alman iktısa- di vahdetine bağlamak, Yugoslav is. tihsalâtınr Alman ihtiyaçlarına göre tanzim etmek ve bunu Alroan serme- yesi, Alman mühendisi, Alman tek-| niği ve Alman işçisiyle yapmak li- zımdır. |: Berlin müzükerelerinin ru. hu budur ve bu maksatla Prens Paule yapılan teklif şudur: “Yugoslavya Alman iktısad nm bir cüz'ü olacaktır, Zirai tihsalâtı Alman ihtiyaçlarına göre tanzim edilecek, bazı o mahsuller terkedilecek, onun yerine Alman- yanin muhtaç olduğu o mahsuller yetiştirilecektir.” Bu esastan hareket edilerek iki memleket arasında Romanya ile ya- pılan iktisadi anlaşmadan daha mü-| tekâmil bir anlaşma yapılacaktır. Ve | bu suretle Yugoslavya fktsaden Al- manyanın bir vasalı olacaktır. Yuguslav iktısadiyatı bugün za- ten *ç 85 Almanya ve İtalyaya bağ- Kdır. Italya ise, Milâno ittifakından sonra, Alman iktısadiyatma bağlan- mıştır. Binaenaleyh dostları ile iyi geçinmek mecburiyetinde bulunan Yugoslavya için bu teklifi reddet- mek biraz güç olacaktır. Yalnız bu vesile ile, Alman Iktısat Nazırı Doktor Funk'un altı ay evvel Balkanları dolaşirken söyled şu sözü hatırlamak faydadan halt de- ğildir. “Iktisadi siyaset umumi siya- setten ayrılamaz... Binsenaleyh ekonomi bakımın- dan Yugoslavyayı kendisine bu derece bağlıyacak olan Almanya: nin, bu memleketin siyasi mu kadderatı ile de yakından alâka- dar olacağımı tabii görmek lâzım- dır. İzmirde Fırtına İzmir 6 (TAN Muhabirinden) — Fırtına devam etmektedir. Basma. hane civarına yıldırım düşmüştür, Nüfusça zayiat yoktur. r. Bu ihti-! bul imar etine izahat Ist fa Vel i Prostla belediye imar müdürü Hüs- nü, harita şubesi müdürü Galip dün İ şehrimize dönmüşlerdir. Imar plânı Yüksek Tasdikten çı. İkıncıya kadar şu safhalardan geçmiş- İ tir: Belediye heyeti, Ankara olduktan sonra, Vekâlet y şleri bürosu şefi Hilmi ve Nafha teşekkül eden komisyonu ziyaret e derek Nafia Vekâletinin itirazını mu Jap olan kısımlar üzeri i İ vermiştir. Komisyon bu İz ledikten sonra neticeyi Nat: ne arzetmiştir. Bunun üzerine Nafı Vekili Prostu ederek hüküm tin plânın bazı noktaları hakk fikrini izah etmiş ve plânda tâdi yöpilıp yapılamıyacağı uştur, Prost eden bu noktanın tödili mümkün ol- u ve nâzım pl heyeti klik yapmıya- cağını bildirmiştir. Nafıa Vekâletinin vaktiyle itiraz etmiş olduğu Viya- düklü yollar meselesi, müteh: ktai nazarına göre halledilmi Bundan sonra plân Nafıa Vekâletince tösdik edilerek keyfiyet Riya: cümhura ve hükümete arzedilmi Bu arz üzerine Büyük Şefimiz Ci hurreisi İsmet İnönü, Başvekil fik Saydam, Maarif Vekili Hasan / Yücel, Adliye Vekili Naha Vekâletine teşrif ederek plânı tasdik etmişlerdir. Yapı ve yollar ka- nununa göre imar plâm, tas dildiği günden itibaren beş sene zar. fında tatbik edilecek ve plânın tat- bikatiyle İstimlâk edilecek binalar İ bu müddet zarfında belediye tarafın İ dan istimlâk edilmiş bulunacaktır. Liman nerede olacak? nının Yenikapıda yapılmasını esas olarak ileri sürmüştü. Mütehassısın fikrine göre, limanın arks kısmında» ki Yenikapı ve Lânga semtleri istim- | lâik edilip buralarda antrepolar, tah- mil ve tahliye tesisatiyle büyük bir ger yapilacak, Sirkeci istasyonu da buraya nakledilecekti. Gazi caddesi de limanın ehemmiyetiyle mütena- sip olarak şehri bir baştan bir başa katedecekti, Plânda hükümetin İtirazını mucip olan nokta bu liman meselesi olmuş- tur. Hükümet limanın Istanbul cihe- tinde ve tahsisen Yenikapıda olma- sını bir kaç noktadan mahzurlu gör- müş, limanın Anadolu cihetinde, Haydarpaşa İle Salacak arasında ya- pılmasının doğru olacağını, bir esas İolarak kabul etmiştir. Bu nokta mü- tehasstsa izah edilirken Prost bunu doğru bulmuş ve kabul etmiştir. Bu- na göre plânda ufak bir tâdilât yapr- İlacaktır. Bu tâdilâta nazaran Haydar olan limanın önüne, lodosa karşı bü. yük bir menderek inşa edilecektir. Bu menderek, Haydarpaşa mendere- inin bir devamı kelesi açıklarına kadar elecektir. Ancak menderek bir hatt müstakim şeklinde olmayıp, gemilerin aradan girip çıkmasını kolaylaştıracak şe- kilde müteaddit kısımlardan olacaktır. Limanın en büyük faaliyet İnoktaları şimdiki Kavak iskelesi ile Harem İskelesi yerinde olacakür. İ Haydarpaşa istasyonu da Kavak is- kelesine doğru 500 metre daha uzatı- locaktır. Yeni limanın gerisinde bina olmadığı için buranın istimlâki'daha kolay olacaktır. Esasen buradaki ara zinin kısmı azamı miri razidir. Bu limandan Anadolu elhetinin mühte- Hf semtlerine, muhtelif yollar ayrı Kacaktır. Plânda yapılacak bu tâdilâtla be- raber Yenikapıdaki limandan da büs bütün Osarlınazar (o edilmiyecektir. Şa?k demiryolları yine burada niha- yet bulacak ve Sirkeci geri buraya nakledilecektir. Ancak buradaki tah- mil ve tahliye tesisatının ilk projede gösterildiği nisbette geniş olmasına İlüzum kalmıyacaktır. Plânla bu lima- na müntehi olacak ve buradan baş- İstanbul Tirma-| paşa ile Salacak arasında yapılacak | *klinde Harem is-| ibaret | lânı hakkında Na- | liyacak yolların mü; vermek üzere | istika "İ Ankaraya giden imar mütehasstsı | Viyadüklü yollar: | vasıl | nokta hükür umum müdürü Muammer, şehircilik | ayrıl müste- | Si V şarı Hüsnüden ibaret olmak üzere | Tozkoparan caddesini Meyit hi . me taallük | dilecek, TAN Bir Köpek (Ücler Paktı Müzakeresi Limanın Haydarpaşada Tesisi Takarrür İmar Plânını Tasdik EHirmek Üzere İ Ankaraya Giden Prost Dün Geldi Etti teha, mebde ve ri“olduğu “gibi kalacaktır. Plânda Nafta Vekâlet ir mucip olan noktalardan biri de şel rin istimlâki güç olun kesif noktala- rında viyadüklü yollar yapmaktı. Mü tehassısın verdiği izahat üzerine bu nelçe kabul edilmi: Plâna göre Eminönü meydanından ana caddelerin hemen bep- yadüklü olacaktır. Bundan başka okuşu. na kavuşturscak yol ku smiyle şimdi- ki Tstilllâl eaddesiyle Tarlabaşı cad- an cadde de viyedüklü 0- lecaktır. Bu spretle istimlâk büyük istilzam eden , viyadüklü olacak binaların alt katlarının büyük bir kismi istimlâk edilip yollara kalbe- ist katları baki ikalacaktır. İHükümet mahallesi: Yeni plânla hükümet mahallesi tekarrür etmiş bulunmaktadır. Plân da hükümet mahallesi olarak Sultan ahmet ve civarı tahsis edilmiştir, Ad liye Sarayı, vilâyet. konağı ve diğer | bütün resmi dalreler burada topla- , İnacaktır. Hükümet mahallesinin alt | tarafı da denize kadar devam etmek üzere arkeolojik parka tahsis edile cektir. MÜHİM HABERLER “ Edirnede Casusluk Yapanların Mahkümiyeti İzmir 6 (TAN Muhabirinden) — Ecnebi bir devlet hesabina Edir- nede casusluk yaptıkları anlaşı- lan Türk tebaasından Edirne Bul. gar kilisesi papası Ma e Rul- gar konsolosluğu kâtibi Lâmbo, Bulgar o metropolithanesi o kâtibi Kiri, Edirnede otelci İtalyan teba- sından Lui Şinkoviçi hakkında a- ğireeza mahkemesinde hafi olarak cereyan eden muhakeme netice- lenmiş, bugün haklarındaki karar ri Suçluların Edirne Bulgar kon- solosluğu kançıları Kutzarofla s- kı bir şekilde temasta bulunduk- ları edindikleri O malümatı On verdikleri sabit olmuştur. Hepsi de on beser sene hapse mahküm olmuşlardır. Yukalandığı zaman papas Mari- İrinin üzerinde tayyare hangarla- rini ve top mevkilerini bir kroki bulunmuştur, Suçlulara verilen cezalar kanu- ni hafifletici sebepler dolayısile beşer seneye indirilmiştir. — — Maraşı Su Bastı Maraş, 6 (A.A) — Dün 15.40 ta doğu istikametinden ge- len şiddetli yağmur ve dolu bağ ve bahçelere büyük ziyanlar verecek şekilde devam ediyor. Su- lar sokaklardan dere halinde ak- maktadır. Birçok evleri sw basmış, ev eş- yaları su içinde kalmıştır. Bâynrltli camiinin o minaresine yıldırım isabet etmiş ve korkulur Bunu yıkmıştır. Delibağhanede iki dükkân yıkılmıştır. Hayrullah O mahallesinden 14 yaşlarındaki Nevruz, o yıldırım çarpması ile ölmüştür. Yağış esna- sında su basan evlerdeki kadın *e çocuklar damılardan polis ve jar darmalar tarafından sarkıtılan iplerle kurtarılmışlardır. Şehir ha. ricindeki zarar ve tahribat heniz tesbit edilmemiştir. gösteren Sahibini Parçaladı 6 (TAN Muhal Devlet Demiryolları memurlatından Burhanettin © Mersinlideki evinde kendi köpeği tarafından parçalana. rak öldürülmüştür. Gizli Bir Harp (Başı 7 incide) tâ Cihan Harbini patlatan kun daklar arasında acaba Musul ve i- rak petrollerinin kokusunu © mümkün değil midir? Rokfel rin, Deterding'lerin, o Röçil ve Gülbenkyanların ve bütün bu elebaşılarının idare ettikleri sjan- ların, ve gizli teşkilâtı 3 nt hulâsa etmek lâzim gelse lerle kitap doldurmak icap eder. YENİ TEŞEBBÜSLER ugün büyük ve rakip devlet- ler için ayni ihtiyaç olanca şiddet ve ku Amerika eti ile mevcuttur, Birleşik Devletleri ile Rusya hariç tutulduğu aalde bü- tün büyük devletler petrol ihtiyaç larma hariçten “tedarik ediyorlar, Almanyanın Romanyaya doğru sarkmak isteyişinde en büyük &. mil petroldür. Japonya zengin pet rolleri sebi Felemenk Hindis- tanına göz koyüyor, ve buna kar- şı Holandalılar bir tecavüz vukua gelirse bütün petrol kuyularını ve petrol akıtan pipeline'lerini berha- va etmekten başka bir çare göre- miyorlar, Senelerdenberi devam e- den gayretlerine rağmen Ingil bile petrol; ihtiyacını tamemiyle emniyet altına almış değildir. Bir karışıklık çıkacak olursa Akdeniz- den geçmesi lâzım gelen Rus, Ro- men ve'İrak petrolleri kesilebilir, Borneo ve Sumatra petrolleri ise Ümit Burnu yolundan dolaşmak suretile İngiltereye pek geç varır Venezuella kimbilir ne vaziyet hır. Bu cihetle şimdi'ingilizler nadanın Calguriz civarında 1 da keşfedilen 7: n i naklarına ehemmiyet veriyor ve pötrolü buradan - Atlas Okyanusu kıyısında Halifax'a kadar döşene- cek borular içinde indirmek ğin yeni bir teşebbüse girişiyorler. Mihvercilerin Faaliyeti Berlin, 6 (Hususi) — Almanya ile Estonya ve'Letonya arasnda yâtın bir ademi tecavüz paktı imza edile- cektir. Iki memleketin Hariciye Na- Izmir, rinden) — zarları, Alman hükümetinin misafiri olarak bugün Berline muvasalat et- mişler ve merasimle karşılanmış'ar- dır: Alman gazeteleri" hâdiğöyo büğük bir ehemmiyet veriyorlar. Berliner Börsen Zeitünz diyor ki: Çember siyasetini deşen Alman si- yasetinin işte yeni bir zaferi... Mil- letler Cemiyeti konseyinin son top- lantisı ve Sovyetler Birliğinin Aland adalar: meselesinde ittihaz ettiği hat tı hareket küçük Baltık devletlerine gürp devletlerinin nastl bir rol oyn mak istediklerini ve eğer bütün taz- yiklere ve teşebbüslere karşı muka- vemet göstermezlerse akıbetlerinin 'ne olacağıni isbat tmiştir. Son gün- lerdeki müzakerelerde Baltık devlet- leri, Londra, Paris ve Moskuva ara- sında pazarlık mevzuu olınuştur. Estonya Hariciye Nazırı Selter, is- tenmedik bir garantiyi meiüeketinin bir tecavüz telâkki edeceğini ve bu- na karşı bütün vasıtalarile karşı ko- cağını söylemiştir. Fransız — İn- giliz — Sovyet anlaşması için “leri sürülen yeni: tekliflerde vak Bel tık devletlerinin isimleri geçmiyor. Fakat bu, kapalı bir garantiden baş- ka bir şey değildir. Baltık devletlerile Almanya © ara- sında yarm ademi tecavüz muabede- leri imzalanacaktır. Baltık devletle- rinin sözde hâmileri en tehlikeli bir düşman olarak ortaya çikarken bu aynı Baltık devletleri Almanyada ve mihverin diğer devletlerinde en bü- yük anlayışı buluyorlar. . Bütün İtalyan gazeteleri de ayni yolda neşriyat yapmakta ve. sulh cephesinin yarıldığını söylemekte- dirler. (Başı 1 incirle) dilen memleketler gibi Baltık devletlerinin de 3 âkit devlet ta- rafından sarahaten zikredilmesini teklif etmektedir, Burada mevzu. ubahs olan Finlandi Estonya ve Letonyadır. İngiliz - Fransız tekliflerinde garanti edilmeyen devletlere, bu devletler tarafından talep vukuunda, yardım edilmesi derpiş edilmektedir. İyi haber alan'mahfellerde söylen- diğine göre, İngiliz nazırları Masko- vanm talep ettiği ilk iki tadilâtı hak kında bir sureti tesviye arzu etmekte, fakat Baltık meselesi hakkında bir çarei hal bulunmasının pek müşkül olacağı kansatini izhar eylemektedirler. Çünkü Baltık dev- leti 3 taraflı garantiyi kabul etme- mektedir. Kabine yarınki (bugünkü çarşam- ba toplantısında da ayni mesele ile| meşgul olacak ve hattı hareketini tesbit edecektir. İngiliz matbuatının gö hakkında kanaati İngiliz matbuatı, Sovyetlerin üç Baltık devleti için istediği garanti - nin daha bazı güçlükler çıkaracağını yazmakla beraber nihai bir anlaşma- nın elde edileceğine kani bulunmak- tadır. bulmasını News ehonicle gazetesi, vakıt kay | nın Moskovaya gitmesini tavsiye edi. yor ve diyor ki: Kabinenin yarın bu hususta bir karar vermesi muhtemeldir. Diğer! taraftan, üç Baltık devletinin garanti meselesinde İngiitere ve Fransanın ku bulacak her türlü taarruz takdi - dirinde Sovyetler birliğine müzahe - ret etmeleri lâzımdır. Fakat Londra böyle bir garantiyi elde edecek olan Sovyetler birliğinin bir harp sergü- zeştine atılmasından korkuyor. Daily Express gazetesi de şöyle diyor: İngiltere müzakereleri artık ne - ticelendirmelidir. Eğer bü mümkün değilse bu mü- İzakerelere bir. nihayet. vermelidir.İdi nın manası yoktur. Eğer ( İsiğiltere sarki Avrupada hiç bir taahhüde rişmemiş olsaydı belki de daha ederdi. Fiakika Moskova çok İsti- Türk - Fransız (Başı 1 incide) İgi bir memleket mevzuu bahsolsun müphemiyet hiç bir müahedede yer bulmamalıdır. Petit Parisen şöyle yazıyor: Üçler muahedesinin © akdine mâni olan engelleri ortadan kaldır - mak imkânları hususunda Londra ve Paris hükümetleri dündenberi noktai nazar testilerine başlamışlardır, Bu iki devletin efkârı umumiyesinin bü- yük bir kısmı hükümetlerine müza- bir olduklarındah biran evvel bir ne- iceye varr4ak İstiyorlar. Bütün alâ- kadarları memnun e bir formül bulacaklarına şüphe yoktur. Justice' gazetesi de diyor ki: Eğer Letonya ve Estonya Alman- yaya mutavaat edecek olurlarsa Sov yet Rusyanın endişeleri yerinde ol - duğu tezahür edecektir. Moskova kü- çük devletlerin istemeseler de garan- ti edilmesinde ısrar ediyor, o Çünl bu garanti istenilmese de alâkadarla- ra isbat edecektir ki, bu memleket - lerin müstakbel &skeri harekât için bir çıkış noktası olmasına asla mü- saade edilemez. Moskova, Baltık dev letlerinin Alman tazyiki karşısında boyun eğeceklerinden korkuyor. Bu, mutlak surette tetkik edilmesi lâzım | bir meseledir. 25 mâyıs tarihli teklif. | leriyle Moskovanın endişelerini İza- le etmiş olduğunu zanneden İngilte- re yeni bir anlayiş gayreti daha gös“ terecektir. Moskovada mümasil bir anlayış zihniyetiyle hareket (ederse, anlaşmanın “imzası daha fazla gecik-| mez. | ik Hatayda Yeni Mali Teşkilât si toplanmış, yeni maliye teşkilâtı kanununu müzakere ve kabul etmiş- tir, bu kanuna göre Hatayda defter - darlık teşkilâtı kurulmuştur. Ayrıca masarifatı meclis namına kontrol et- mek yânl divanı muhasebat vazifesini görmek üzere bir mürakıplık ihdas ir. Bu murakıp meclis tara - bedilmemesi için bir İngiliz nazırı -| mezkür küçük devletlere karşı vu -|başkumandanın bu gibi i| kat kat'i vaziyet geminin karayf 7-6-939 yor. Baltık devletlerinin İngiltere rafından garantisi bir harp tehli doğuracaktır ve bu takdirde de tere, Letonya ve Estonyayı Mosk9” vaya itaate davet etmek mecburif” tinde kalacaktır. Halbuki Sovyefi birliği ile aktolunacak bir ittifsk” İfaydaları şüphelidir. Buna muks# müşkülüt âzimdir ve mütemadi de artmaktadır. Romanyanın Paris Sefiri Bükreşe döndü ji Bükreş, 6 (A. A) — Fransadi Romanya sefiri Tataresko, buraya gö miştir. Kendisi derhal sarayda tarafından kabul edilmiş olup K* İngiliz - Fransız - Sovyet müzskef” leri hakkında melümüt vermiş ol” sı muhtemeldir. İngiliz donanmasının matem günü Londra, 6 (Hususi) — Thetis telbahirini karaya çıkarmak içi ce gündüz çalışılmaktadır. Bu perşembeye kadar tamamlan! bekleniyor. Fakat havaların ması yüzünden belki de bu geclkecektir. Babriyenin yaptığı tahkikat Dİ tikten sonra, açık tahkikat yap” caktır. Yarın (Bugün) İngiliz di masının matem günüdür. Her matem merasimi yapılacaktır. dra şehremini tarafından kaza banları için açtığı teberrü listesi temadiyen kabarmaktadır. Bi birinci Lordu, Lord Stanhope, gün Lordlar Kamarasında beyan” bulunarak Plimooth'taki başku! dan ile sıkı temas halinde dol tecrübe” den mesul olduğumu, zle İkaza üzerine derhal faaliyete £*€ diğini, yapılabilecek her şeyin p miş olduğunu söyliyecek bulunduğunu söylemiş, daha şu, izleri söylemişti, “— Efkâr umumiye, bilhass8 noktaya dikkat etmiyor, (1, A cezrin şiddeti, (2) 'Tahtelbahirin KÖR narlarında yardıma vesile teşi decek. bir yer bulamamak. da sebebi budur. Ve bu yüz den KE Le şey tam İntizam dlresinde ya Tahkikat Bir hayli ilerlemişti v karılmasından sonra anlaşılacak! Parti Grupu (Başı 1 incide? umumi heyetce gelecek haftaki > maa tâlik olundu. Bunu müteakip söz alan Harifif? Vekili Şükrü Saracoğlu, son on dün zerfindaki harici ve siyasi il ve münasebata ait uzun izabat *. beyanatta bulundu ve sorulan #i, lere İcap eden izahat ve cevap” verdikten sonra toplantıya nibs' verildi. * Ankara, 6 (A.A) — B.M. er isi C, H. P, Müstakil Grupu # Vekilliğinden: 1— C.H. P. Değişmez se Başkanı, Partinin Büyük VÜ Meclisi müstakil grupu reis bi killiğine İstanbul mebusu Alİ N na Tarhanı intihap buyurmü dir. 2 — Parti Müstakil grüpu, DUSUN ç *16-6-930, saat 1730 da toplansi dare heyetine Konya mebusu Ali Ki za Türel, Muğla mebusu Hüsnü # tapçı ve Rize mebusu Fuat Si. seçmiş ve ruznamedeki diğer deleri müzakere ederek &-6-099 şembe günü saat 15 te top! zere içtimaa nihayet vermiştir. Barem lâyihaları bugün Mecliste görüşülecek Ankara, 6 (Tan Muhabirinden! Yarın Mecliste barem kanunu leri görüşülecektir. Bankalar baremi çerçevesi gir” giren bazı mücsseseler, projelef nuniyet kesbetmeden evvel bif sım memurlarına zamlar vap * Antakya, 6 (A. A.) — Millet meç- | 27: Bundan maksat bareme göre “7 aşlar yeniden tesbit edilirken A yaf Bı derecenin fevkinde maaş alan” dan farkın kesilmesi esası olmâ"” mukabil maaşımın artması ie? denlere bu farkın verilmemesi”. bir madde halinde projede yer wi sına karşı şimdiden tedbir almif “ mak düşüncesidir,