20 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

20 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahkemelerde 118 Yaşında Alacaklı 118 Davanın Peşinde Dün birinci hukuk mahkemesinde bir alacak davasma bakıldı. Davacı Defterdarda oturan Beyrutlu Hacı Yusuftur. Dava edilen de Hüsamettin isminde bir komşusudur. Hacı Yusuf, şişman, ak ve güt bi- yıklı, kısa sakallı sağlam yapılı bir adamdır. Kendisine sorulduğu za- ma: — Yaşım yüz on sekiz, henüz nev- civanım, diyor ve sonra da karşısm- daki 45 yaşındaki muhatabına, senin kadar torunum, yüzbaşılıktan müte- kait 65 yaşında bir oğlum var, di- yordu. Hacı Yusuf, okur yazar sayılmıya- cak kadar eski Arap yazılarını tanır. Mahkeme koridorundaki bütün a- vukatlar, Hacı Yusufun ümmi oldu- ğu halde davalarına bizzat girmesini ve kanunların maddelerini bile söy- liyerek hakkını istemesini çok dikka- te şayan buluyorlar. Hacı Yusufun, Istanbulun bütün semtlerindeki mahkemelerde alacak davaları vardır. Bunların sayısı da yüzü aşmaktadır. Bir avukat diyor ki: — Yaşı kadar davası var. Her da- vaya kendisi girer. Dün bir muharririmiz adliye kori- dorunda Hacı Yusufla konuşmuştur. | Hacı Yusuf kendisini tamtırken: — Oğlum, ben iam 118 yaşında Memur Süsü Ile Bir Kızı Takip Etmiş Fatihte oturan Perihan isminde genç ve güzel bir kiz, evvelki gün Şehzadebaşmdan geçerken kendisini bir genç takip etmiş ve yanına soku- arak: — Ben memurum. Seni takip ede- ceğim. Aldığım emir böyledir, de- miş. Takip edilecek hiçbir şeyi olma * dığını bilen Perihan bu adamın sir- naşıklığından bir türlü kurtulama - miş. Bu adam mahelle içine kadar bir gölge gibi izinden yürümüş ve en son! şu teklifi yapmış: — Ben seni birakırım âma bir şartla. Yarın Fatih parkında bana bir randevu verir misin? Perihan buna muvafık cevap ver- miş ve bu suretle de müziç takipten kurtularak evine.dönmüş. Annesine ve akrabasına hâdiseyi anlatmış. On- lar da Emniyet müdü: caat etmişler. Bu genç kızın yanır dan geçerken kollarına ve bacakları- na da çimdikler atmış, bereler yap-! miştır. Emniyet omüdürlüğü Perihanın randevu verdiği saatte parka iki me- mur göndermiş, bu adam kızın yanı» na gelince de hemen cürmü meşhut halinde yakalanmıştır. Perihan dün müddelumumiliğe gönderilerek tabibi adillere muaye" ne ettirilmiş ve çimdik yerleri hak-| kında rapor alınmıştır. Suçlu Hamdi isminde bir gençtir. ————— Carih Ayşenin Kocası da Yakalandı Dört gün evvel adliye koridorla - rında âşıkı Ali Halil ile karısı Ummi l gülü kama ile yaralıyan, Bozöyüklü | Ayşenin kocası Ali, hâdiseden sonra ortadan kaybolmuş ve şimdiye ka- dar bulunamamıştı Dün polis ken- disini yakalamış ve müddelumumili- ğe teslim etmiştir. Iddlaya göre Ali, belinde getirdiği bıçağı karısına ve miş, o da yaralamıştır. Ali, dün ken- disini müdafaa ederken: — Bıçağı karıma ben vermedim. O benim bıçağımı yavaşça evden &- şırmış. Şalvarının içine saklamış. O gün mahkeme salonundan çıkarken, karım birdenbire Ali Halil ile karı- sırın üstüne atıldı. Kamaladı. örünce hayret içinde kaldım, korktum. Bunun için kaç - tım, ve saklandım, diyordu Müddeiumumilik Aliyi dördüncü sorgu hâkimine verdi ve tevkif et- tirdi. bir delikanlıyım. Abdülhamidin ko- miseri idim. Beyrut eşrafından iken Dürzilere karşı açılan tedip hareke- tinde muvaffak oldum. Abdülhamit beni mabeyne aldırdı. Bir çok İs- yanları bastırdım, İstanbuldaki Er. meni İsyanını bastıran da ( benim. Benim önümde zaptiye nazırları mum gibi selâm dururlardı, diyor. Hacı Yusufun emlâki, âkarı çok- bakkallık yapıyor, kömürcülük yapı- yor ve anahtarlarının adedi (pek te muayyen olmıyan emlâke sahipmiş. Mahkemelerde de 118 davası var- mış. Hacı Yusufun koynu çok kaba- rik görünüyordu. Burada günlük dava dosyalarını taşıyor. Bir avukat diyor ki: — Bu udamın dimeğı tetkike şa- yandır. Bu kadar davasının nun larını, muhakeme günlerini, hatâ temyiz tarihlerini ve muhakeme $a- atlerini bile kafasında tutar, Muha- kemelerini, tezlerini 18 yaşındaki bir gencin heyecanı ve ihtirasile takip e- der. Hacı Yusuf muharririmize en çok kızdığı şeyi şöyle anlatmıştır. — Ben en çok haksızlığa kızarım. hammülüm yök. On im davalar var. Işte ngler da 18 ara- Bir Yağcının Garip Müdafaası Balıkpazarında gelos, ğclik yapan An- ışık Trabzon yağı sattığı i- müddeiumumiliğe (verilmiştir. Sultanahmet sulh birinci ceza hâkimi dün sorgusunu yaptı, Kimyahane ra- poru okundu. Sonra söz ia A ves, rildi, Ağı SiDİ müdataa ef tur. Avrupaya kereste ihraç ediyor, Bir San'atkârın Yaptığı Büstler Zonguldaktan bildiriliyor: | Halkevimizin temsil şubesi azasın- dan Vedat Çomale, Atatürkün ve Is- met İnönünün güzel büstlerini yap- mıştır, C. H. Partisi ve halkevi ile bir çok daireler ve salonlar, bu büstlerle lenmektedir. Yeni “Yugoslavya Büyük Elçisi Dün Geldi tiz — Ben eskiden bir yağcının yamn- da kâtiptim. Maaşım azdı. Müstakil bir iş tutmak istedim. Ayrıldım. Kü- çük bir yağ dükkân açtım. Fakat İtoptancılık yapan büyük yağ tüccar- ları çok tehlikeli mahlüklar. Birkaç defa kendilerinden saf yağ diye yağ İaldım, karışık çıktı, Son yağda öy. le. Anladım ki ben yağcılık yapamı- yacağım. Çünkü bunların hileleri ile başa çıkmıya imkân yoktur. Şimdi dükkânimi kapadım, mesleği terket- tim. 25 liralık bir kütiplik bulsam, İ derhal gideceğim. Yağcı olmak için çekirdekten yetişmek lâzımdır. Muhakeme şahitlerin çağırılması için başka bir güne bırakıldı. ie aa Bir Polis Bir Kadını Dövmüş 1849 numaralı polis memuru Arif, komşularından Havva isminde bir ka darı döğdüğü iddiasile dün mevcuden | meşhut suçlar müddeiumumiliğine | verilmiştir. Suçlu polis: İ — O bana hücüm etti. Ben kendi- sinden kurtulmak için onu itmek su- retile defettim. Döğmedim, diyordiu. Şahit, davacınm şikâyetini teyit ef ti. Cemile ile Fethiye bir şey görme- diklerini söylediler. Karar bugün ve- rilecektir. Hapisane Duvarını Delenler Dün ağır ceza mahkemesinde ha- İpishaneden kaçmak için duvarı del- İdikleri iddia olunan Galata postana- İnesi veznedarınnı katili Abdullahla, yine katilden suçlu Maksudun müha- | İ kemelerine devam edildi. Müddeiu- ecziyelerini istedi, ik Suçlusu Sultanahmet sulh birinci ceza mah kemesi, dün Yorgi, Yaşar ve Hacer isminde üç dilencilik devasını ayrı, ayrı tetkik etti. Yorgi kendisini müdafaa ederken, kısaca: — Bazı bazı dilenirim, ne yaps- yim, dedi, Yaşarla Hacer iş bulamadıkları i- çin dilendiklerini söylediler. Hâkim, | üçünü de onar gün boğaz tokluğuna | ömme hizmetlerinde çalışmıya mah- küm etti, Yugoslavyanın Yeni Ankara Elçisi İ, Chamenkovitseh Yugoslavyanın yeni Ankara Elçi- si İlya Chumenkovltseh dün sabah. ki Semplon ekspresiyle ; Istanbula gelmiş ve istasyonda Yugoslav Ge- neral Konsolosu, konsoloshane erkâ- m ve Yugoslav kolonisi tarafından karşılanmıştır. DENİR ün Aydında Feci Bir Tren Kazası Aydın, (TAN) — Erikliden bura" ya gelen tren, şehrimizin üç kilomet- İre uzağında bir kadını çiğnemiştir. Küçük bir çocuk, âma ve Ihtiyar bir kadın: tren yolundan geçirmek İs- terken virajdan birdenbire katar gö rünmüş, çocuk ağır ağır yürüyebilen kadını sürüklemiye çalışmışsa da İtren fazla yaklaşınca bırakivermiş ve İkendini kurtarmıştır. Zavallı kadın, İ param parça olmuştur. Kaş Köylüleri Vergiden İstisnalarını İstediler Kaş, (TAN) — Kazamızm sahille- rindeki mahsulât kuraklık yüzünden bu sene çok zarar görmüştür. Köylü- ler hükümete müracaat ederek, ver- giden nalarını rica etmişlerdir. Haziranla beraber başlıyan ve hâ- # ekinlerini kaldıracak olan sahil köy lülerinin mahsulâtını bir kere daha zarara uğratmıştır. Maamafih bu yağ murlar, yaylâ köyleri için çok fı dalı olmuştur. | HALKEVLERİNDE | Yerli Mallar Sergisinde Elişleri Eminönü Halkevinden: Evimiz Sosyal Yardım şubesi her sene olduğu gibi bu sene de Gulstasray Yerli Mallar Sergisinde ticnret kazdile olmiya- rak geçim için evlerinde çalışanların her türlü elişlerini teşhir ve satışa delâlet et- mek üzere bir sergi a Satılan eşyadan hiçbir masraf lınmıy- , Sergiye iştirak edenler eşyalarını sattırabilecekleri gibi aynen da riparig a- lsbileseklerdir. Arzu edenler elişlerini her gün ve serginin devam ettiği müddetçe saat (14) dan (18) e kadar Cağaloğlu erkezindeki ev büresuna makbuz muka- İ bili teslim edebilirler, TAN Bu Baba Katil midir ? Okuyucularımızın Verdikleri Cevapları Neşrediyoruz: | lâ devam eden yağmurlar alabildikle-| İve tağışmamülün fevkindedir. “Bu birçok baba, 17-sene didinmiş, uğraşmış, asraflar İhtiyar etmiş, çocuğun da cemiyeti beşeriyeye faydalı olamayacağını anlamış ve bu ci bu teessür altında işlemiştir. Fakat, suçu affedilemez Ye ji rinin mahitğmiyet katarı vermesi lâzım- dır. Çünkü, ber şeye rağmen, Kaybetmemesi, dtâbıns hâkim olr cuğu belini kadere terketmesi ge: , çö ik Besni kazasında Sıhhat memuru M, Ertuğrul . “Fiilde kasit oldukça, ne de olsa baba ir katildir, Tedavi için 17 senelik tecrü- Fakat, fen- , tecrübenin aczi karşısında da olsa, hastayı kasden öldürmek büyük bir cina- yettir. Hâdlse ehemmiyetli, umumi ve bi yeridir. Benim nazarımda baba bir kat dir. Bir #iih insâniyete bir nümuriei imti il sayılmazsa tekerrürü sari bir hele ge- ebil bu babayı muhakkak bir müerim addedecektir.” Ankara, Kalesikli Mehmet Kemal . Bibu beraet etmelidir. fa, bu adam, ordu Içinde v7 wkerliğin şerefi © bilmiştir. Fakat, o, varını yoğunu bu u- sarfetmiş, belki bu yüzden sefalete de düşmüştür. Bu netice, onu Asdbins hâ- kim olamıyacak bir v Hasta da, işe dalı budağı kuru- #uği bir ağaç haline gelmiş, üstelik baba- sı yüzde 2$ zekâsindan köybetmiştir. Bu cinayeti, bütün bu sebeplerin tesiri altın- da işlediğine göre, berset etmesi lâzım- dır.” Ankara Tayyare Piyangesi Kismet Gişsslnde Emekli Bayi Aziz Bulak . “Bu baba, katildir. Her evlâdın ve sıhhati hiçbir cak çocuğun bozuk sıhhatli ol evvelden bilse çocuk yapmaz. E kışın, eiveleridir v Galata Şişhane yokuşu Gençlik harhan salanunda 1. E. “Jüri, suçlumun omabkütiyetine karar vermiş olmalıdır. Çünkü her ne olur olsun canlı bii insan öldürülmüştür. İn- sapların kurduğu, kani göre bunun > suç olduğunu müdrik *4i, Onu öldür. debilirdi. Bin itibarla zımdır. Arak cezayı azaltıcı sebepler ka- bul edilebilir.” Torul Hususi Muhasebe varidat memuru Remzi Karadeniz . “Bu baba, oğlumu öldürmüştür. Bu işe hangi zaviyeden bakarsak bakalım, ma- hiyeti yler ürperticidir, Çöcü- #un iyi olmıyacağı kabul olunsa bile, her halde onu babasının öldürmemesi icap e- derdi. Bir devlet hastanesine yatırsaydı, arlar Umum M itidalint | .İ gifa uma tabil ömrünü ikmal edinceye kadar ihti- man nin etmiş olurdu. Eğer bu baba, insanlığa hizmet ediyo- rum diye iarlığının bir parçası olan ev- lAdını öldürmüşse bu babadan daha bü- yük bir & ari ceza a sahip değilse, cezem azaltılabilir.” Yazıcı sokak Varom apartımanı No. da Yusuf Özer “Bu baba şüphesiz bir katildir. Çünkü, her ne cihetle olursa olun adam öldür- mek kanunen büyük bir cürümdür. Bu adamın 17 senedenber! biricik yav- ınu kurtermek için sörfettiği bütün kudret ve çektiği ıztıraplar acınacak bir hal olmakla beraber, kanunen nazarı tti- bare alınamaz. Çünkü ortada sffedilemi- vecek bir hareket mevcuttur. Binsenaleyh kanu beyeti beraet kararı verebilir ve hiç söp- çiinkü jüri wieden de- mahkeme salonus nun bir köşesinde sessiz. oturan bu adam- cdanları bu zavallı babayı belki » bulmuşlardır.” Pestane caddesi o Alâlemci han No. 12 de Salvator Maravent . “Bu adam feci bir haleti rahiye içinde bu cinayeti işlemiştir. Çocuğu Ümütsizdir. Mucize asrında değiliz ki boş ürütlerle lim. Bedbaht babn çocuğuna ve belki dünyada hiçbir bebanın a üzaplanır ve nihayet na hâkim olamadıgı bir iarn ın bir insan öldürdüğü Için r diyemeyiz, bu kadar Ko- İsy hüküm verilemez. Çünkü hiçbir ka- Wi cinayetini bu kadar feci şartlar içinde işlememiştir. Bu bedbaht insana hürmet etmek li- zımdır.” Ka öy: 8. Şimşek Adanada Kimyageri Öldürenler Yakalandı Adana — 31 mayıs sabahına doğ- ru evinde kurşunla ve esrarengiz bir feuronia öldürülen eczacı kimyager Mm EE sile erlm muştür. Ceyhan belediyesi zabıta âmiri İz- zet Yeğenin kardeşi olan Kozanh Sa- mi, kati! olmak zannile Ceyhanda tevkif edilmiştir. Bunun suç ortağı olduğu zamnile başka biri de tevkif edilmiştir. Vezirköprüde Bir İdam Vezirköprü (TAN) — Değirmen- başı mahallesinden kasap Güdek Hüs nüyü pusu kurarak dört sene evvel öldüren Taşkale mahallesinden Kara Mehmet oğlu Cemal, salben idam & dilmiştir. ETE İK 1 — Şartnameleri ve listeleri mucibince (3758) metre mik'abı müs kirat “933,, metre mikâbı tütüne ait olmak Üzere ceman (4711) metre mikâbı sandıklık kesilmiş tahta pazarlıkla satın acaktır. 1 — Tahtalar memleket haricinden getirildiği takdirde metre mi- kâbının mubammen bedeli sif İstanbul 30, memleket dahilinde veril. diği takdirde 36.30 liradır. Muvakkat teminatı hariçten getirilecekler için (1059975, Bi — Pazarlık ra, dahilden verilecekler için (12.825.75) liradır. 26/V1/939 pazartesi günü saat 14 de Kabstaşta Teva- zım ve mübavaat şubesindeki alım satım komisyonunda yapilacaktır IV — Şartnamelerle eb'at listeleri her gün Kabataşta levazım ve mü- bayaat şubesi müdürlüğü veznesinden (855) kuruş mukabilinde alına" bilir. V — Tamar veya bir kısmı için pazarlığa İştirak etmek isteyenler m syen gün ve saatte verecekleri miktarın 9 7,5 kuruş hesabile temi- nat paraları veya banka mektuplarile ve diğer kanuni vesaikle adi ge çen komisyona gelmeleri. İstanbul Beherinin tahmin Adet o bedeliK. 6000 750 750 120 320 150 200 26 26 35 Soba borusu Dirsek Soba tablası Maşa Kürek Odunluk 35 24 100 Belediyesi (4084) İlânları Deve boynu dirsek İlk okullar için yukarda mikdar ve tahmin bedelleri yazılı bulunan soba malzemesi açık eksiltme suretile satın alınacaktır. Şartnamesi Za- bıt ve Muamelât Müdürlüğünde görülebilir. İhale 5/7/9939 Çarşamba günü saat 14,30 da Daimi encümende yapılacaktır. İsteklilerin 190 lira 92 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektupları ile ihale gününde muayyen saatte daimi encümende bulunmeları, (4427) onu mahküm edecektir. Fakat Jüri | 20-6-939 RADYO ANKARA RADYOSU Türkiye ORadyodifüzyon Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1639 m. 183 Kes, 120 Kw. 19,74 m. 15193 Kes 20 Kw. 3170 m. 9456 Kes 20 Kw. 20. 6. 1939 < P, 120 Dede; Sultaniye- gâh ikinci besie (Canl dil Kuttu), 3 — Lemi Sultaniyezih şarkı (Andıkea feçen günleri), 4 — Refik Talât Sultani- yegih şarkı (Düştü gönül şimdi bir nev- fes güle), 3 — Yesari Asım: Sultantyezâh şarkı: (Biz Heybelide her gece mehtaba); 8 — Cemil bey: Ferahfeza saz semaisi, 13.00 Memleket saal Ayarı, ajans ve me- teoroloji haberleri, 18.15 Müzik (Operet- ler - PL) 1345 - 14 Konuşma (Kadın sa- ati - Ev hayatına dair). 10.00 Program, 1905 Müzik (Bir uver- #ir - PL), 1945 Türk mliziği (Karışık program ), 1945 Türk müziği (Saz şairle- len örnekler), 20.00 Memleket #aat 8- yarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 20.13 Neseli plâklar * R. 20.20 Türk müziği (Klik program), İdare eden: Mesut Ce- mil, Ankara radyosu küme heyeti: 1 — Cemil beyin Muhajyer peşrevi, 2 — Hafız Port: Muhayyer birinci beste (Vakti sup- holdu), 3 — Sadullah ağa: Ağır semai (Hali seyahi nazik terindedir), 4 — Arif bey: Muhayyer şarkı (Humarı yok borul- mâz meclisi), 3 — Şevki bey: Muhayyer İ sarkı (Ol gönen dihen bir güli handan), 8 — Keman taksimi, 7 — Arif beyin: Mu- hayyer şarkı (Meyhane tarapgâhı mey), 8 — Rahmi bey: Muhayyer şarkı (Serapa İ hüsnü sosın), 9 — Muhayyer yürük se- mai (Bir elif çeki yine), 10 — Saz semals #i, 21,00 Konuşma, 2115 Müzik (Radyo orkestrası - Şef; Hasan Ferit Alnar), 1 — Cari Haria Von Weber (Prelichütz opera- sından uvertür), 2 — Felix Mendelssohn (Bartholdy: Yez gecesi müziği: a) Uver- tör, b) İntermezzn, e) Nocturne, ç) Seher« 20, d) Düğün marşı, 3 — Richard Wagner (Tahnhauser operasından uvertür), 22.16 Konuşma, 22.30 Müzik (Neşeli müzik » Pi) 23,00 Sön ajans haberleri, ziraat, esham, tahvilât, kambiyo - mükut borsası (Fiat) 2820 Müzik (Cazbund - PL), 3355 » M4 Yarınki program Bir Çocuğu, arkadaşi Vurdu Ceyhan — Küçük Kırım mahalle- sinde iki çocuk kavga etmiş, Omer oğlu 12 yaşında Yusuf, Seyfi oğlu 12 yaşında Hasanı, bıçakla ağır suretle yaralamıştır. e yazıl Cinayet Adana — Dervişi köyünde bir cinayet olmuş, Konyalı Mustafa oğlu Seyit Ali, Usta Hakkının çobanı Si- vaslı Mustafayı bıçakla vurup öldür- müş ve kaçmıştır. Gemlikte "Ayşeciğin Yuvası, Gemlik (TAN) — Orta mektep muallimleri halkevinde “Ayşeciğin yuvası,, piyesini temsil etmişler ve çok muvaffak olmuşlardır. e ye Bir Cinayet Suçlusu Eskişehir, 19 (TAN Muhabirin- 'den) — Geçenlerde çarşı karakolun- da bir adamı öldüren Galata polis mürettebatından İbrahim, delilik a- lâlmi göstermesi üzerine bugün mah fuzen İstanbula gönderilmiştir. Tıb- İbi Adiide müşahede altına alınacak- tır. Bir İdam Daha Bergama (TAN) — 938 senesin - de, Bağlarda Kumluca mevkiindeki Ramazanın bağına geceleyin girerek kızını kaçıran, sonra da Ramazanı öldüren Arifbey mahallesinden Şerif oğlu Ali idam edilmiştir. YENİ NEŞRİYAT : ÇOCUK — Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Merkezince çıkarılan bu kıymetli derginin 123 üncü sayısı intisar etmiştir. m > Bir Muallimin Vefatı İstanbul Öğretmenleri Yardım Cemiye- tinde Büyükçekmece Kurmburgür köyü oku- lu öğretmeni Zeynep Selde Şuylav'ima- alesef aramızdan ebediyen kaybettik. Ke- derli ailesine ve sayın arkadaşlara taziyet- lerimizi sunarız. —— MEVLÜT Girit Hanya eşrafından müteveffa Derviş Bey zade Mustafa Kadri Be yin haremi merhume Bayan Esns Müldürün ruhuna ifhaf edilmek üze re Haziranın 2i inci çarşamba günü ikindi namazından sonra Divanyolunda Firuzağa Camiinde Mevlüdü şerif okunacağından arzu & | denlerin teşrifleri rica olunur.