21 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

21 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Modern Devlette Memur Telâkkisi (Başı 1 incide) “ Bugün İngilterede, Fransada, Almanyada, Amerikada, Belçika ve italyada yeni ihtiyaçlara göre, orga- Bize edilen bir idare karşısında bu- i harbi takip eden milli varlıkları- usta “müthiş bir gayret sarfedil. | e mektedir..,, Müellif, bütün dünyada vukua ge- len yeni devlet telâkkisi ile idari re forma bu suretle işaret ettikten son- ra, diyor ki: “Bütün idari reform hareketleri herşeyden evvel devlet memurlâri. nın statüsünü resl ihtiyaçlara gun bir tanzim ameliyesine mak mecburiyetindedir. reform herşeyden evvel bir insan Yneselesidir. Amme hizmeti mefhu- munun şuurlarda tam bir surette yerleşmesi ve bu hizmetlerin bügüns kü âmme hukuku prensiplerine uy- gun bir tatbik sahası bulabilmesi için Kalite ve karakter itibarıyle dünün eskimiş ve devrini yaşamış memur zihniyetinden ayrı bir rah ve enerji ile iş gören psrsonele ihtiyacı var- dir. “Inkılâbımız bütün mevzuatı ile mödern âname hukuku prensiplerini kurmuş ve yaymı inkılâp prensiplerini zihniyete sapmadan tatbik edebil mek inkılâbın bizzat hayatı bakı. mından başlıbaşına bir zarurettir. Bu muazzam işi Elit bir memur kad su, kelimenin o hakiki 'mânasiyl organize etmeden başarmayı hiç bir akliselim kabul edemez... izce Hasan Şül B yi gayı koymuş, fevkal: de muvaffakiyete tetkik ve tahl etmiş, ve bal yolunu da göstermiştir. Eseri, bu bakımdan yapılacak idari reformda bir rehber vazifesini göre- cek kadar zengindir. Bu idari reform yapılmadan Ba- yem Kanununun hazırlanması biraz scele olmuştur. Fakat barem müzakerelerinde bu görüş esas tutu- geçen gün yine bu sütunda İza- ha çalıştığımız ana prensip göz önün- de (bulundurulursa, İşl “mümkün olduğu kadar az hata ile çıkılır ve yarın yapılacak memurin statüsüne bir esas hazirlamak imkâm ikrü Adal mesele- içinden © ÜHeyfada Bir İnfilâkta 40 Arap Öldü Kahire, 20 (A.A.) — “Mukaddem,, İ gazetesinin bildirdiğine göre Si ler, Hayfa'nın yemiş çarşısında ü- çüncü defa olarak bir lâğım patlat- muşlardır. İnfilâk neticesinde Arap lardan 40 kişi ölmüş, 45 kişi yara- lanmıştır. İngiliz kıtalarile çarpışma Kudüs, 20 (A.A) — da dün öğleden sonra müsellâh bir © çete ile Ingiliz kıtaları arasında ol dukça mühim bir müsadems olmuş e'asilerden 8 kişi öldürülmüştür. Bu suretle dün ölenlerin adetli 26 yı bul. © amuş oluyor. Yaralılardan biri esir alnmiş ve Tbiz çok silâh iğtinam edilmiştir. Yafadaki bomba hâdiseleri ğ Yafa, 20 (A.A) — Dün Yafada ye- © niden iki ve Telâviv'de bir bomba © patlamış ve bu suretle dün patlıyan © bombaların adedi 6 yı bulmuştur. © Telâviv'de patlıyan bomba, bir A- © © rap tarafından bir Yahudi grupu ü- © zerine atılmışlsede kimseye bir- şey olmamıştır. 4 Yafsda patlıyan iki bomba ise, po- lis merkezinin yanıma attlmış ve bina hafif surette ethasara uğramıştır. pılan syikast neticesinde © “cenaze merasimi öğleden sonra ya- Pılmıştır. Merssim esnasında hiçbir! hâdise vuku bulmadığı için ateş sön- © “dürme mecburiyeti ilga edilmiş ve Yahudi mahallesinde normal hayat avdet etmiştir. Şehrin aşağı mahallelerindeki dük “© künlarla Arap mağazsları henüz ke- perklerini açmamışlardır. 4 “ İsveçte Bir Orman ? Yangını Stokholm, 20 (A. A.) — Bir loko. motifin bacasından çıkan kıvılcım - lar, İsveçin şimalindeki muazzam or: © manların 13 muhtelif yerinde yangın © lar çıkmasına sebep olmuştur. Yan. gın, büyük haâsarat verdikten sonra söndürülebilmiştir. belki | Gi . ittikçe (Başı 1 incide) dwellin Hariciye Nezaretinintasvibi ile İngiltere ile japonya (arasında müçrimlerin iadesi meselesinden çi. in tathikinden #sutta bulunmayı teklif ini ilâve etmiştir. Bundan maada, Tokyo maslahat - güzarı Eugene Dooman, japon ıma- kamlarına Caldwellin o tavağsutta bulunmasını teki etmişse de Hull, bu teşebbüsün verdiği neti. ceyi ifşa etmek istememiştir. Hull, Hariciye Nezaretinin geçen cuma günü süt ve sebze tedarikinin müşkülleştiğine dsir Caldwellden a*- doğr telgraftan sonra hiç bir mal mat elde edilemediğini beyan etmiş- tir. Nazır, Amerikan tebaasının tah. liyesine dair hükümetçe bir karar it. tihaz edilmediğini ve bu şekilde bir kararın mahallinde Amerikan ma - kamları tarafından o verilebileceğini söylemiştir. Beyanatının başında Hull demiştir “— Tientsin o hâdisesi 4 tedhişçi Çinlinin iâdesi meselesine inhisar et tiği müddetçe Amerika hükümetini alâkadar etmez. Bununla beraber A- ika hükümeti bu işi takip eden rin mahiyet ve manasiyle ve zında ve mazide yapılan harekât ve beyanatla doğrudan doğruya alâka - Jdardır. el | © İki Amerikan fabrikasını | Japonlar yağma ettiler | Hongkong, 20 (A. A). — Şanghay Anihvey vilâyetinin şimalinde Pasiende iki Amerikan fabrikası japonlar lara- İmdan yağma edilmiştir, Bu mil - esseselerin idaresi japon makama. tı nezdinde keyfiyeti şiddetle pro- testo etmiştir. Amerika bitaraflık kanununu 26 Haziranda müzakere edecek Vaşington, 20 (A. A.) — Mebusan meclisi reisi Banklead, Relsicümhur Roosevelt ile görüştükten sonra mat İbuata beyanatta bulunarak meci 26 haziranda bitarâflık © kananunu müzakere etmeğe başlıyacağını söy- lemiştir. Japon kabinesi, vaziyeti tetkik etti Tokyo, 20 (A. A.) — Kabine, bu sa- bah Avrupada vaziyetin inkişafiy- le alâkadar olmak üzere Tientsin- de hasıl olan vaziyeti tetkik etmiş. tir Amerika maslahatgüzarının protestosu Tokyo, 20 (A. A.) — Kulangsuya serbestçe gıda maddeleri gönderil - mesine mani olan japonların bu hare- ketini Amerika maslahatgüzarı ja - pon harlelye nezareti nezdinde pro. testo etmiştir. Uzak Şark vaziyeti hakkında Fransız ve Amerikan matbuatının mütaleaları Paris, 20 (A.A.) — Matbuat Tien- tsin hâdiseleri hakkında tefsirlerde bulunmağa devam etmektedir. Temps gazetesi: Diyor ki: fakının feshi dolayısile intikam al mak istiyorsa da asıl maksadı, Çinde | hiçbir rekabet imkânı birakmaksızın | hâkim bir vaziyet elde etmektir. Bu maksada varmak için her çareye baş vuruyor ve her ittifakı kabul edi- yor.” 'Temps gazetesi: Bundan sonra Japonyanın bu ha- “ İ reketi ile İtalya ve Almanyanın tar- zi hareketlerinin müvazi bir yol ta- İkip ettiklerini kaydediyor ve sureti İ umümiyede Almanyanın hattı hare- İketini tenkit ederek diyor ki: İ “Almanya, Çinin gizli servetlerini İsulh içinde. kıymetlendirmek için dünyanın bizim tarafımızdaki kıs mında sarfettiği enerjinin onda bi- rini ve servetinin onda birini sarfet- miş olsaydı Almanlar daha iyi karın. larını doyururlar ve daha iyi giyi- nirlerdi ve Avrupa da sukut etmek tehdidi altında bulunmazdı.” . Petit Parisilen gazetesi: Tienisin hâdisesinin müzakere yo- İlile halledilebileceğini ve Japon ta- Jeplerinin diğer devletlerin menfa- atlerini mutazarrır etmiyeceğine da- Çinin diğer mıntakalarında haliha -! “Japonyanın, İngiliz - Japon itti-| TAN Uzak Şarkta Vahamet Artıyor ir neşredilen yarı resmi Japon teb- Wği hakkında tefsirlerde bulunarak şöyle Yazıyor: “Anlaşıldığına göre İngiltere Bü- kümetinin azimkârane tarzı hareke- ti Tokyoda bir tesir husule “getir- miştir. Bunu daha uzlaştırıcı bir tarzı hareke ve ihtilâfı vahimleş- tirmemek arzusunun bir mukadde- mesi olarak mı telâkki etmek lâzım- dır? Yakında bu nokta da tavazzuh eder.” . Fizaro gazetesi: Diyor ki: Japonya, Uzak Şarkta elde edece- ğl istiladelere Almanyayı da şu veya bu suretle iştirak ettirmek niyetinde ü Bugün Japonyanın mihver devletlerine yaptığı en bü- yük hizmet, Amerikalıların doğru- dan doğruya alâkadar bulundukları bir noktada Amerikanın nasıl bir yet alacağını tecrübeye vurmak oluyor. Nihai olarak oAmerikanın hattı hsreketidir ki; Tenisin mese- lesinin şümulünü tesbit edecektir. . Epogue gazetesi: Tientsin hâdiselerini ciddi bülu- yor ve bu hâdiseleri, Almanyanın Dantzigdeki hazı görüyör ve diyor ki: Siyasi ihtiyat ve kiyasetin sında esasta katiyen tavizde bulun- mamak hususundaki çelikten azim ve kararı hissettirmek lâzımdır. E- ğer İngiltere sarsılmadan karşı ko- yarsa, oPasifikteki deminyonların müzsheretine istinat edeceği gibi A merika üzerinde de müessir olabilir. Fransa dahi katiyen İngiltere ile beraber yürüyecektir. Daladier'nin bu mütaleada olduğu dün akşam söyleniliyordu. Ordre gazetesi: Japonyanın hattâ ekonomik mali bir ihtilâf karşısında bile İngil- tereye en son dakikada boyun eğme- sine ihtimal vermiyor ve Japonya- ya karşı alınacak tedbirlerdi. ihtiyat Tavsiye ediyor Populaire gazetesi: Tlenisin meselesinde İngiltere ve Fransanın siyasetini tetkik ederek şöyle yazıyor: Uzak Şark meselelerine yapışıp kalarak Hitler ve Mussolininin oyu- nuna kurban gitmektense beklemek daha doğru olur, Bu, kolay kolay bir tarafa atılamıyacak bir hesaptır. Fa- kat idarei maslahat siyasetinin vazi- yeli düzeltecek yerde vaziyeti büs- bütün fenalaştırmadığına Paris ve Londra emin midir? Uzak Şarkta va- ziyeti vahimleştirmekle ayri zaman- da Avrupadaki vaziyeti de vahim- leştirmiş olmıyacak mıyız? İşte bü- tün mesele buradadır. ve arka- ve . Nevyork - Times gazetesi? Amerika Harleiye Nazırı Hul'ün Tientsin hakkındaki beyanatını “tas- vip ediyor ve diyor ki: Bu beyanatı memnuniyetle karşt- hıyaruz. Amerika Hariciye Nazirı çok yerinde ve doğrudan doğruya bir İ cevap vermiştir. Japonya ehemmir | yetsiz bir hâdiseyi bahane ederek İn. giltere ile Çin arasında aktedilen müahedelerie İngilterenin Çinde el- de ettiği bütün haklara karşi mey- dan okumaktadır. Mühim Ameri- kan menfaatlerinin himayesi için Çinle muahede imzalamış bir millet sfatile Japon tecavüzlerinin hedef- leri ve bu töcavüzlerin melhuz neti- celerile biz Amerikalılar doğrudan doğruya alâkadarız Bir İngiliz Deniz Tayyaresi Yandı Londra, 20 (A. A.) -- Southamp- ion « Nevyork hattma tahsis edilen (Connemara) ismindeki muazzam de. niz tayyaresi dün benzin alirken çi- kan bir yangın neticesinde tamamiy- le harap olmuştur. İnşa edilmekte olan (Cathay) tay yaresi bu yaz “Connemara" yerine hizmete girecektir. Müzik Okulu Müdürlüğü Ankara 20 (Tan Muhabirinden) — Müzik Öğretmen Okulu Könserva- tuar direktörü Rauf Yener istila et- miş, yerine Bursa lisesi edebiyat mu- alimi Orhan Şaik Gökyay tayin © âilmiştir. ikları ile alâkâdar| Dost Rumanya Hariciye Nazırı Atinadan “avdet eden Romanya Hariciye Nazırı Gafenko ve maiyeti bugün saat 13 te Daçla vapuru ile İşehrimize gelmiş ve vapurda Vali | Muavini Hüdai Karatabân, Romanya İ Büyük Elçisi Stika, Türkiyenin Ro. İ manya büyük Elçisi Hamdullah Sup- hi Tanrıver, Romanya ve Yunan General Konsolosları, matbüat erkâ- nı ve daha bir çok zevat tarafından karşılanmışlardır. Gafenko saat 16,30 da yaninda Ru İ men konsolosu olduğu halde vapur- İ dan çıkarakotomebille doğruca Fe nere gitmiş ve patriği ziyaret etmiş- İtir. Gafenko patrikanenin dış kapısın- dan karşılanmış ve büyük salonun kapısında da metropolitler tarafın. dan selâmlanmış ve patrikanenin hu. İsusi dairesine geçerek, patrik tara fından kabul edilmiştir. Patrik Gafenkoya hitap ederek kendini ortodoks kilisesinde karşıla İ makla derin bir sevinç duyduğunu | söylemiş ve: Ziyaretinizi bütün kalbi selâmliyor ve size (hoş geldin yoruz, demi Patrik Gafenkoya üstü elmas işle. bir istavroz hediye etmiş ve patrikane ân'anesine tevfikan tatlı ve kahve ikram olunmuştur. | Bundan sonra patrikle bir müddet hususi surette konuşan Gafenko pat- rikaneyi gezmiş ve saat 17.30 da pat- rikaneden ayrılarak vapura dönmüş- tür, Dacia vapuru saat 19 da Kösten- ceye hareket etmiştir. mizle Yeni Yugoslav Elçisi Ankarada Ankara, 20 (A.A) — Yugoslavya mın Ankara Elçiliğine tayin edilmiş olan Tiya Ctumenkovitseh,* bugün Anadolu Ekspresiyle şehrimize gel miş ve İstesyonda Harleiye Vekâleti namına protokol dairesi şefi muavini Rıza Hifat ile Yugoslavya sefareti er- kânı taralından karşılanmıştır. Arnavutlukta italyan Hazırlıkları Tiran, 20 (A. A.) — Mareşal Ba doglio, dün Arnavutluk hükümeti erkânı ile bazı askeri ve siyasi $- talyan ricalini kabul etmiştir. Bugün Tiran garnizonu kıtaları « nı teftiş edecektir. Tiran garnize. Du, on bin nefer, 500 ağır top, 150 tank ve 500 mitral yözden mürekkeptir. e Aydında İki İdam Aydın, 20 (A.A.) — Muğlanın Kat zancı köyünden bir köylüyü parası. na tamaan öldürmekten suçlu Çine- nin Kabataş köyünden Ali Afşin ile karısını taammüden öldürmekten suçlu Çinenin Alihan köyünden Ha- san Çüy hakinda verilen idam kerar ları bü gece, mahkümlarin Aydında asılmaları seertiyle infaz edilmiştir > Cenubi Bohemyada Feyezan Prag, 20 (AA) — Cenuhi Bohem- yada şiddetli yağmurlsr sebebile her tarafta fezeyan hüküm sürmektedir. Bütün nehir ve suların seviyesi nor- İmalden iki buçuk metre yukardadır. Vremmu'da 17 köylü evini sular a» ıp götürmüş, bir çok köylerde de ha- len mahsur bulunmuştur. Şimdiye kadar yalnız bir kişinin boğulduğu bir kişinin de öldüğü bildirilmekte- dir. Çek Çocukları Kampa Gönderiliyor Varşova, 20 (AA) — Polonya matbuatının Prag'dan öğrendiğine göre, Alınan makamatı son günler- de 13 den 15 e kadar bir çok Çek çocuklarını (atil devresini geçirmek üzere Almanyaya gençlik kampları. na göndermişlerdir. j Bu çocuklara nazilik aşılamak G- zere hususi kurslar tertip edilmiştir. Kızılcahamam Köylerinde Mektep ve Yol Kızılcahamam (TAN) — Bir çok köylerimizde mektepler inşası mü- teahhitlere verilmiştir. Bunlar, ye. hi ders senesinden evvel bitirilmiş İ olacaktır. |, Köy yollarının da inşasına ve ta- mirine çalışılmaktadır. İ yareti Almanyanın yakın 21 -6-99 Mısır Hariciye Nazırı Ankaradan Dönüyor (Başı 1 incide) fından verilip grup ruznamesine da. hil bulunan ve muhteviyatı itibariyle bir kaç vekâleti alâkadar eden tak- ririn, takrir sahibi tarafından izah: nı müteakip müzakeresine başlanmış ve susllerden tayyare cemiyetine ta- allük eden fıkra, bu hususta söz alan müteaddit hatipler tarafından müna Kaşa edilmiş! 'Takrir sahibi ile birlikte söz alan diğer arkadaşlara hava kurumu baş- kanı Şükrü Kocak tarafından kurum namına cevaplar verilmiş ve nihayet kürsüye gelen Maliye Vekili Fuat Ağralı hükümet namına beyanatta bulunup Haziran ayından itibaren mahsulâtı arziye tanesi narar altında şimdiye kadar hava kurumu için müs tahsillerden alınmakta olan isnenin kaldırılmış olduğu gibi tayyare pi- yangasunun da hükümetçe bundan böyle Merkez Bankası tarafından idaresi derpiş edildiğini ve buna mü- tedair kanun lâyihasının birkaç gö- ne kadar Büyük Millet Meclisinin mü zakeresine arzedileceğini bildirmiş. tir, Grup Maliye Vekilinin bu beyana- tını tasvip etmiştir, Vaktin gecikme sine binaen Hakkı Kılıçoğlunun tak- ririnin diğer kısımlarının müzakere- si gelecek ruznameye bırakılarük ri. yasetçe celseye nihayet verilmiştir. Mısır Hariciye Nazırının seyahati akisleri İstanbul, 20 (A.A.) — (Havas) — Mısır Hariciye Nazırının Ankara zi- yaretinden hasıl olması muhtemel netieelerden birinin de, İngilizlerin tasvibiyle, Sadabat paktının bugün. kü sade protokol şeklile değil, mu- ayyen ve müessir bir icraat progra. mi. ile genişletilmesi olacağı bildiril. mektedir. Alman gazetelerinin garip neşriyatı Paris, 20 linden bildiriyor: "Kral İbnisaudun husus surette gönderdiği mümessili Müşav Halid el Hudun, Obersalzbergde Hitleri zi- doğuya karşı olan alâkasını teyit eylemekte- Enver Paşanın Çocukları Vatana Dönecekler Ankara, 20 (Tan Muharibinden)- Ölü general Enverin çocukları Mah- peyker, Türkân ve Ali ile biraderi Kâmil kızı Rânanin ve İsmail Hakkı kızı Humeykanm Türk vatandaşlığı- na kabul ve Türkiyeye ( gelmelerine müsaade edilmelerine dair kanun lâ. yihası Meclis ruznamesine alınmıştır. “431 sayılı kanım o hükümlerine göre, milli hudut dışında bulunan ölü general Enverin ve o kardeşi Kâmilin çocukları evlenme yaşına gelmiş ve bulunduklari yerlerde evlenmelerine imkân olmadığı gi. lerine engel olacak bir şey görül memiş olduğu esbabı mucibesiyle (A.A) — (Havas) Ber-) İ | dir. Diğer taraftan, yine öğrenildiğine göre, Irak kralının amcası da Al manyaya hususi bir ziyaret yapmış- tır. Alman zimamdarlarının Arâp eş- rafile temasları, Alman matbuatinın yakın doğu hakkındaki kampanyasile İmünasebettar görülmektedir. Nazi gazeteleri Türkiyenin şimdi- ki hatfı hareketini komşu Arap mem leketleri için bir tehlike olarak gös- termekte ve bu memleketlerin cenu- bü doğru Türk emperyalizminin te- kerrüründen korkmaları icap edece- Bini bildirmektedirler, İşte bu suretledir ki, Politische Diplomatiseh Correspondenz gazete- si Mısır Hariciye Nazırı Abdülfettah Yahya paşanm Ankara ziyaretin! ten kit etmekte ve bu ziyareti İngilte- renin çemberleme siyasetile alâka- dar göstermektedir. Gazetenin kanaatine göre, Yahya paşanın hedefi İngiliz - Mısır ittifa- kının iyi bir tarzda inkişafını bilbas- $a kaydederek Türkiyeyi İngiltere ile kati tashhütlere girişmeye ve İn- gilterenin şark ittifakları sistemine Türk - Mısır mukaveleleri vasitasile daha geniş bir esns teminine teşvik eylemektir. Mısır Hariciye Nazırı İstanbula Avdetinde Nerelere Gidecek? Mısır Hariciye Nazırı Perapalas o. telinde bir müddet istirahat ettikten sonra Istanbul Valisini ve İstanbul Komutanmı ziyaret edecek, mütes- kıben bu ziyaretler kendisine iade e- dilecektir. Misafirler, saat 11,15 te Taksim Cümhuriyet âbidesine bir çe. lenk koyacaklardır, Öğleden sonra A- sâri Atika Müzelerin, Yerebatan Sarayını, Askeri Müzeyi ziyaret e- deceklerdir. Cuma günü sabahleyin de Islâm Eserleri Müzesini, Kariye canini ve sürları ziyaret ettikten sonra Vali ve Belediye Reisi Lütfi Kırdar tarafından Tarabyadaki To. katliyan' otelinde verilecek öğle ye- meğinde bulunacaklardır. Öğleden sonra da Boğaziçinde ve Adalarda bir tenezzüh yapacaklardır. Yugoslavyanın Eski Başvekili Fırkasından İhraç Edildi Belgrat 20 (Hususi) — Radikal fırkası kongresinde eski Yugos - lav başvekili Stoyadinoviç ile 19 arkadaşı hakkında fırkadan ihraç kararı verilmiştir. Buna sebep, Stoyadinoviç ile ar - kadaşlı , hüleümetin dahili «i yasetine dair verdikleri tenkitkâr bir takrirdir. Bu takrir kongrede iyi karşılanmamış ve neticede bu karar verilmiştir. Kızılcahamam Çamlıkları Kızıleahamam (TAN) — Aşağı ve hazırlanan kanun lâyihası encü . | Yukarı Soğuksu mesirelerindeki a mence, esas İtibariyle kabul edil. miştir.” il el Pazarcık Belediye Bütçesi Pazarcık (TAN) -- Belediye mec- Vsi, belediyenin bu seneki bütçesi- ni, geçen yıllardakinden pek fazla olarak, bes bin lira üzerinden tesbit etmiştir. ANN Yozgatta Dolu Yağdı Yozgat, 20 (A-A.) — Dün suat 16 ya doğru bir dakika devam eden| siddetli dolu ve yağmur merkez ve mülhakata mezruata büyük zarar vermiştir. Dolw bazı yerlerde yumur klüğünde düşmüş, bu yüzden Boğazlıyan kazasında bir çocuk * te- lef olmuştur. Dolunun yaptığı tahri- bat tesbit edilmekte: Türkkuşu Filosu Adanada Konya, 20 (A.A.) — Türkkuşu fi. losu bugün saat 16 da akrobasi uçuş- ları yapmıştır. Bu gece Dedebahçe- sinde belediye tarafından bir ziyafet verilecektir. Tayyareciler yarın Adanaya hare- ket edeceklerdir. sırdide çam ağaçlarından bir kısmı- nın baltalanıp tahrip edildiği, yahut köklerinden boğulduğu, boy verme. sin diye dalları budanmak suretiyle ölüme mahküm bırakıldığı görül mektedir. Küçük bir tarla açmak i- çin de o güzel çamların harap edil. diği görülüyor. Kasabada ağaçlama ve park yap- ma faaliyeti şayanı takdir olan bele. diyenin kendi hududu içindeki bu çamlıkları da koruması lâzımdır. ——oe Manisa Mekteplerinin Randımanı Manisa (TAN) — likmektepler kapanmıştır. Son sınıfların bitirme imtihahları bir kaç gün işinde ni- hayet bulacaktır. Bu yıl vilâyetimiz ilkmekteple- rinde yüzde doksan beş nisbetinde randıman alındığı anluşılmiştır. Bütün mekteplerde, iki gün de vam eden sergiler açılmıştır. Beş şi Kâhtada Et Ucuz Kâhta (TAN) — Et, senelerden berl görülmemiş derecede ücuzlü- mıştır, kilosu 20 kuruştan satılmak” tadır.