10 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

10 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

SON MİLLİ KÜME MAÇI Demirsporlular Beşiktaşla İ - 1 : BerabereKaldı YAZAN: EŞREF ŞEFİK ün Demirsporlular Beşikt: la milli kümenin son maçi- ni oynadılar. Milli küme şampi- yonluğu dünkü kürşılaşrdanın ne- ticesine bağlı olduğu için Beşiktaş stadyomuna yedi sekiz b. rei toplanmıştı. Galatasaraym şampiyon olabil. mesi, Demirsporun mağlüp olma- sile kabildi. Maçın tafsilâtı Iki takım bermutat beraberce lar. Hâketn Feridun BEŞİKTAŞ: Mi — Fevzi — Bi — Hakkı — Sabri — Şe Beşiktaşlılar. o oyuna © Boğa ziçine doğru olan kalede başla » Oyunun başlamasile beraber, Demirsporluların koşuda ve sü - ratli hareketlerde Beşiktaşlılardan daha yüksek oldukları gözüktü. Topları iyi stop ediyorlar, pas. İsri enerjik takip ediyorlardı. Bu sayede oyunu Beşiktaş nısıf sahasi- Ba sık sık-aktarıyorlardı 3 üncü dakika: Demirsporlular, Beşiktaş sol müdafii ile kal nin topu paylaşamamaları den bir korner kazandılar. İyi or. taladılar, fakat kale önünde neti. celenâiremeden döndüler. 8 inci dakika: Beşiktaşlılar mer- kezden sağa açtıkları bir hücumla Demirspor kalesine indiler. Kale- rin yakınında, penaltı çizgisinden iki metre açıkta Demirspor müda- fi topa elle vurmuş oldu. Hakemin verdiği frikiki Hakkı kalenin. üs- tünden aşırdı. Demirsporluların yan muavinla. ti, Beşiktaş açıklârını yakından marke edemediklerinden beyaz si- yahlıların açıklarla hücumları ol- dukça kolay inkişaf ediyordu. Ma- smafih oyunun başlangıcında oldu- Zu gibi sahanın ortalarında ve mer kezi palaşmalarda Demirspör yin: hâkim görünüyordu. 10 uncu dakika: Hakkının kale ağzında çektiği bir şütü Demirspor kalecisi yumruğile aşırdı. Beşikta. şın bu suretle kazandığı korner çe- kişini tehlikeli bir vaziyate gele meden Demirspor müdafaası topu uzaklaştırdı. Demirsporlular akmlarında, bil- hassa kale önlerine vardıkları sı- ralarda merkez muhacimi yalnız birakıyorlardı.. İçler akım yakınlarına kadar takip et lerinden kale ağzındaki gul va, yetlerinde Demirspor merkez mus tacimi tek buşma kalıyordu. B. şik afsasının işini kolay - laştırân bü hügum, törzi-yüzünden. Demirspor üstün oynadığı bu sıra. larda gel çıkaramıyordu. Demirsporun golü 21 inci dakikada Demirsporlu. lar ortadan indiler. Beşinktaş mü- dafaasının kesafetini içlerle zigzak paslaşıp dağıtan Demirspor merkez muhacimi yerden sıkı bir şülle ta- kımma bir gol kazandırdı. Beşiktaşlılar mağlüp vaziyetten kurtulmak için Hakkı başta olmak üzere bütün gayretlerile çalışmıya başladılar. nun çehresi yirmi beşinci da kikadan itibaren değişt rakibi ile müsavi o; dı. 26 ıncı dakika: Beşiktaşlılar üst üste yaptıkları hücumlardan bi - rinde bir frikik daha kazandılar. Yine Hakkı kalenin üstünden aşır- dı. Birinci devrenin sonlarına doğ- ru, Demirsporlular tekrar mukabil hücumları sıklaştırdılar, F orta muhacimin birden ileri atıl - ması hücümların tehlikeli mesafe. ye girmeden Beşiktaşlılar tarafın- dan çevrilmesine sebep oluyordu. Birinci devre | « 0 Demirsporun lehine neticelendi. İkinci devrede Bu devreyi Beşiktaş tazyixli ve candan bir oyunla açtı. Hakkı ve Şeref iyi anlaşarak mütemadiyen Demirspor nısıf sahası içinde top kullanmıya başladılar, 4 üncü dakikada: Hakkı “şah- landı,, tabirine lâyık bir atılgan- lıkla topu üç Demirsporlu arasın- dan sökerek çıkarırken Demirspor- Tu müdafi, penaltıya sebebiyet ver- di Hakkı bu penaltıyı skı bir şütle kalenin üstünden içeri attı ve be. Taberlik vaziyetini temin etti. Bu beraberlik gölünden sonra Demir- sporlular epey bozuldular, Pasları eskisi gibi yerlerini bulamıyordu. Beşiktaş ta daha iyi ve daha us- tahıklı oynamıya başladı. İlk devrede ekseriya Demirspor- lularda olan hâkimiyet Beşiktaşa geçti, 11 inci dakikada muhakkak gol olacak demir gibi çekilen bir şütü Demirspor Kaleciği fevkalâde bir Boşiktaş, mıya başlar TAN UTBOL - GÜRES Profesyonel güreslerde iki rakip minderde Şampiyon — Kim Olacak? pon Beşiktaş karşı sındaki beraberliğinden sonra puvan cetvelinde Demirspor ve Galatasaray başbaşa gelmi lerdir. Milli küme talimatname sinde puvanlar müsavi olduğu takdirde gol farkına o bakılacağı kaydedilmektedir. Geçen seneler- de yine bir şampiyonada puvanlar müsavi geldiği için gol farkının ne suretle hesap edileceği beynelmi lel federasyondan sorulmuş, ge- len cevaba göre, atılan golün ye- nen gole taksimi suretile netice edilmiştir. Fakat bu seneki et başka bir şekil almıştır. Galatasarayın Beşiktaş karşısına çıkmıyarak hükmen mağlübiyeti gol farkı meselesini altüst etmiş. Takım G. Saray D.'Spor A. Gücü Beşiktaş F. Bahçe Vefa Doğan $. Ateş 5 plonjonla tuttu. O kurtarışı herkes alkışladı. Demirsporun iç muhacimleri da» ha ziyade geriye yardım etmiye başladılar. Gol çıkarmaktan fazla gol yememek kararını verdikleri hissediliyordu. Tik devrede muvaffak olamıyan Beşiktaş açıkları da açıldılar. Bu suretle beyaz siyahlıların ağır bas. maları göze çarpacak şekillerde de- vam ediyordu. Yalnız Beşiktaş © tir. Bu hususta çarpışmakladır. Bir taraftan Galatasaraylılar şampiyonluklarını iddin ederler» ken, diğer taraftan Demirsporlu- birçok fikirler lar kendi şampiyonluklarını öne sürüyorlar. Bu vaziyette şampi. yonluğun tâyini ancak futbol fe- derasyonunun o vereceği o karara bağlı kalmaktadır. Tabiatile fede- rasyön da beynelmilel kaidelere dayanarak bir karar verecek ve. yahut ta bu vaziyeti beynelmilel federasyondan o soracaktır. Onun içindir ki, şu veya bu takımın şam- piyonluğunu | söyliyebilmek için verilecek kararı heklemek mecbu- riyeti vardır. osauahrr9 yuncuları ferdi hareketlerde De - mirsporli kadar seri davranama dıklarından şüt mesafelerinde top- Işrı düzeltip çekmiye vakit bula « miyorlardı. Rakiplerinin candan ve toplu müdahaleleri bir gol daha at- malarına mânl oluyordu. Otuzuncu dakikaya doğru iki taraf ta tempo- yu epey yavaşlattılar. Topu ekseriya taca çıkararak oy- nıyan Demirsporlular 1 — 1 be. raberlikle bitirdiler. 10.7.9399 .— DÜNKÜ PROFESYONEL GÜREŞLER Dinarlı Bulgara, Ali Habeşliye Pes Ettirdiler BEYKOZ YÜZME BİRİNCİSİ in“Taksim stadında beş altı bini aşan bir seyirci kitlesi önünde profesyonel güreş müsaba- alar yapıldı. Geçen hafta Kara Ali ile karşılaşarak. berabere lan Bulgar şamp'yonu Feriştanofun Dinarlı ile yapacağı müsabaka a- lâka uyandırmıştı. Hulk, güzel gü- reşler seyretti, güzel oyunlar gör- dü. Fakat, güreşlerin bilhassa Di. narlı - Bulgar o müsabakasındaki açık olarak görüldüğü şekilde da- nişikle det şin tadını kaçırdı. Birinci güreş. onar yaşında iki van Bursalı Selim ile Bursah' Hasan arasında oldu. On dskikalık ve bir devrelik lim yedinci (o dakikada aparsk Hasanı yendi. İkinci güreş (o İdrisle - İzmirli vin arasnda oldu: , Onar da. kikadan iki devre güreşeceklerdi Hüseyin altincı dakikada tuzla ga- Tip geldi tuş le Karacabey yaptılar, Güreşin ilk dakikaları her iki pehliyanın birbirini denemesiyle geçli. Ve ilk devre | beraberlikle bitti. İkinci devrenin ikinci deki- kasında Karacabeyli güzel bir o- yun tatbik ederek Fethinin $ yere getirdi. : Dinarlı - Feriştanof Sıra günün en mühim müsa < bakasma gelmişti. Avrupada mü tenddit güreşler yapmış, profesyo. nel güreş âleminde senelerce bu » lunmuş, organizatör dalavereleriy. le hal ve hamur olmuş iki Okur karşı karşıya geldiler. Güreş baş. tan nihayete kadar hareketli ge ti. Bir çok oyunlar gördük, o yattı, beriki kalktı. Tam &ırtı yere gelir. ken hiç ümit edilmeyen vaziyet « lerde kurtulmalar oldu İlk yirmi dakikada Bulgar yir- mi kilo ağır olduğu halde, oyun mütevazin geçti. Dinarlı mütemadiyen ayak o- yumu yapıyor, Bulgar da kafadan çalışıyordu. Birinci devre bu su - retle berabere bitti. İkinci devre çok seri başladı. Bulgar Dinarlıyı alta düşürdü. Fakat © Dinarlı çok geçmeden ayağa kalktı. Oyunlar birbirini takip ediyordu. Nihayet Bulgar #lta düştü. Dinarlı bacağı kaptı, sıkıştırarak bükmeğe başla. dı. Bulgarın bir tekmesiyle Dinar. lı ayağı bıraktı, Halk alkışlıyordu. Derken Bulgarm ayağını tek » rar büktü. Adeta Dinarlı ayni tek- eyi bekliyordu. Hakıkavelı. san tekme daha,. Bu sefer Bulgar kur- tuldu, Üçüncü defa Bulgar o alta düştü. Dinarlı vine ayni vaziyetle ayağını bükmeğ Halkın bu oyuna karşı duyduğu heyecan. dan ve alkıştan olacak ki üst üste syni oyun tatbik ediliyordu. Artık herhalde vakit gelmişti. Bulgar yi. ne âltta idi. Tekrar Dinarlı ayağı büküyordu. Bulgar pes etti. Ve Dinarlı galip ilân edildi. Kara Ali - Tafari Son güreş, eski Türkiye baş « pehlivanı Kara Ali ile Habeş Ta. fari arasında oldu. Müsabaka bir buçuk saat yenişinceye kadar ola. çaktı. Daha ilk dakikadan Ali faj. kiyeti aldı. Ve Hâbeşliyi alına dü- şürerek ezmeğe başladı. İlk oyun Alide, Bir bacak bükmesiyle Ha- beş sırtı yere gelirken kurtuldu. İkinel bir oyundu Ali Habeşin bacağını bükerek sirtini yere ge » tirirken üçüncü dakikada Habeş güreşi bıraktı ve Ali bu © suretle müsabâksyi kazandı. Dünkü yüzme müsabakaları mere su sporları ajanlığı tarafından tertip edilen mevsimin dördüncü yüzme teşvik müsabakaları dün Şeref stadının yüzme havuzunda büyük bir kala. balık önünde yapıldı. Mektepli ve askerlerin klüp mü- sabakalarından ayrı olarak kendi a- râlarında müsabaka yapmasına su sporları federesyonu © torafından müsaade edildiğinden dünkü ye- rışlar büyük bir alâka görmüş ve 70 sporcu müsabakalara iştirak et- mişlerdir. ladı, Klüpler, küçükler ve büyükler almak üzere üç sınıf yüzücü öra. sında icra edilen müsabakalar çok muntazam olmuş ve 100 metre ser best yüzmede Mahmut yeni bir Türkiye rekoru" yapmıstır. Yapı - lan müsabakaların neticesini sıra- sile yaziyoruz- 100 metre küçükler: 1 Bedri 1.18, 2 Kemal, 3 Ziya, 100 metre klüpler 1 Saffan (Beykoz) 182. 100 metre klüp harici: 1 Mahmut 1.24 (yeni Türkiye rekoru, 2 Vedat, 3 Rıdvan. 100 metre sırtüstü küçükler: 1 — Kemal 137,22 Necati,3 Oktay, 100 metre sırtüst klüpler: 1Dovamı. 10. uncuda)