12 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

12 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Politik Tenkit || İstanbul Parti MüfeHişi | | “ Köseivanofun Psikolojisi (Tevfik Fikret Sılay Dün iyesi Teyetlerı (Başı 1 incide) sinden şikâyet edenler bu noklayı tebarüz ettirmektedirler. Maamafih bu görüş farkı yalnız partiden par. diye değil, partili bir mebusla par hükümeti ve her ikisi hakkında par- til vatandaşlar arasında bol bol mev cuttur, Demokratik esaslara İstinat eden devletlerde ayni partiye mensup olsa da parlamento ile hükümet gö- rüşü arasında bir fark derhal göze çarpmaktadır. Parlamentonun hâdiselere bakişı ile hükümetin görüşü arasındaki fark oldukça geniş bir psikoloji ve realiteyi kavrayış farkıdır. Terilev, bu farkları görmüş ve izah imkânı bulmuştur. Demokratik devlet mebusuna göre ilk plânda gözönünde tutulacak şey kendi intihap dairesidir. Bu intihap dairesinin âdeta ideal bir âlem ol- masını istiyor. Kanun her ne kadar mebus için mahalli olmaktan başka vasıflar da arzu ederse de mebü- sun görüş zaviyesini intihap daire. sinin menfaatleri, arzuları, emelle. ri teşkil eder. Halbuki hükümet iş başındadır. Meseleleri daha sentetik bir şekilde mütslea etmek mecburi yetindedir. Bütün memleketi gözö- nünde tutan hükümetin görüş zevi- yeşi bilhassa masraf icap ettiren me. selelerde mebuslarınkinden farklıdır Politik tenkidin psikolojisi bu esas- lara dayanır. Bu prensiplerin Türkiyede tatbik tarzı mevzuubahs edilecek olursa bazı hususiyetler göze çarpar. Mese. Jâ Türkiye bugün parti mücadeleleri psikolojisini (ruhundan silmiştir. Milletin bir nevi “post kavgası” say- dığı müteaddit partiler usulüne iti- bar göstermediğine cümhuriyet ta- rihi şahadet eder. Buna mukabil Türkiyenin yaşadı. ği hayat şartları ve bünyesindeki di- namizm onda tenkit hassasını tak- yiye edecek elemanlara bol bol im-| kânlür vermektedir. Bunu bir iki misalle anlatmak mümkündür. “Türkiyede yaşıyan insanların hep- si, diyebilirim ki, yarınki güzel, me- sut Türkiyenin profilini hayallerin. de çizmektedirler. İnkılâp (geçiren, büyük ihtilâl hamleleri yapan bir memleket nesillerinin o muhayyilesi durgun olamaz. Daha iyiyi, daha güzeli fethetmek “çin sabırsızlanır, Halden memnun olmaz. Halden memnun olmadığı: mizın en büyük delili inkılâpcı ol. mak vasfının teşkilâtı esasiye kanu- nuna kadar göçmiş olmasıdır. aha iyi ve daha güzele varmak için birçok vasıtalardan mah- rumuz, Bu vasıtasızlık yüzünden hal ile münasebetimizi uzatmak mecburi- yetinde kalıyoruz. İşte bu psikolojik manzaradir ki bize her şeyi kolayca tenkit edebilmek cesaretini vermek. tedir. Fakat halden istikbale geçiş devlet için bir hesap meselesidir, bir imkân meselesidir. İmkânları hesa- ba katmıyarak yapacağımız tenkit. ler, hislere hitap ettiği için belki de bazılarını memnun eder, Fakat bu memnuniyet müsbet sahada bir im- künı fethetmeğe yardım etmez, yani bizi idealimize yaklaştırmak için bir Santim bile realiteyi ileri yürütmez. Kötü ve cahil bir tahrik vesilesi ol- mak ne hakikate, ne ideale yardım eder. Bunun için tenkidi, realiteyi ki- mıldatacak idealimiz olan mesut Türkiyeyi halk edecek imkânın fet. hi halinde telâkki etmemiz icap ©- der. Bunun mikyasını Mill Şef İnö. nünün iyi gazeteyi arif. eden 28 - VI - 930 tarihli sözü teşkil e der; . “Bence iyi bir gazelenin has. letleri şunlardır: İyi ve açık gör mek, bir hâkim gibi hükümlerinde âdil olmağa çalışmak, memleketi kendisi idare ediyormuş gibi me- suliyet hissi taşımaktır." Bizim için yapıcı tenkidin kadro- su ancak bu hudutlar içinde olabi. Vir, —— Nazi Kongresinin Tarihi Berlin, 11 (A.A) — Nazi kongre. si Nürenberg'de geçen seneki kongre müddetinden bir gön fazla olarak 2 den 11 eylüle kadar toplanacaktır. - Şehrimize Geldi İstanbul Parti müfettişliğine ta - yin edilen Konya mebusu Tevfik Fikret Sılay dün sabah oAnkaradin şehtimize gelmiştir. Tevfik Fikret Sılay, istasyonda Veli ve Belediye Reisi Lütfi Kırdarla vilâyet parti i dare heyeli ve diğer parti erkânı ta- rafından karşılanmıştır. Yeni Parti müfettişi Parti binası. na geldikten ve bir müddet Parti iş. leriyle meşgul olduktan sonra Parti Sekreteri Hikmetle beraber Beledi. İyeye giderek Vali ve Belediye Reisi. ni ziyaret etmiştir, Saat 11,30 da Par © binasına dönen Parli (müfettişi Parti reis vekili İbrahim Kemalden Parti işleri hakkında izahat almıştır. Tevfik Fikret Sılay, dün kendisile görüşen bir muharririmize Parti iş leri hakkında şu izahatı vermiştir: “— Parti, nizamname mucibinet Parti işlerini yakından takip etmek üzere Parti genyönkurulu, — partili arkadaşlar arasından 20 müfettiş seç miş bulunmaktadır. Ben de bunlar arasındayım. Bugün geldim, (henüz parti işleri hakkındaki tetkiklerimi ikmal etmedim. Parti müfettişinden başka parti reisinin de bulunup bu - Tanzimatın Yüzüncü Devir Yılı Bin Sayfalık Bir Kitap Neşredilecek Maari? Vekâleti, Tanzimatın yü - züpcü senei devriyesi münasebetiyle Tanzimattanberi geçen kültür ham - lelerini tesbit.etmek ve bu. hamlele. rin Avrupa fikir âlemi muvacehesin. deki vaziyeti belirtmek Yçı” kete geçmiştir. Vekâletin bu husustaki tebliği ü. zerine İstanbul Üniversitesinde bir toplantı yapılarak vazifeler taksim edilmiştir. Bu toplantıda verilen ka. İrara göre Edebiyat fakültesi terbiye İtarihi doçenti Sabri Esat, Tanzimat hareketinin Avrupalılarca nasıl kar- şılandığını tetkik etmek üzere Fran. sada elüd yapmağa memur edil - miştir. 1839 tarihinden bugüne ka - dar geçen hâdiselerin tarihi seyirle. rini takip etmek, bu yüz senelik de. vir içinde yetişen müverrihlerin me- sailerini tetkik ve bunları yetiştiren devrin içtimai bünyesini tebarüz et. tirmek üzere Edebiyat fakültesi de- kanı Hâimit Ongunsunun nezaretin. de olmak üzere ayni fakültenin ta- rih ve felsefe şubeleri profesör ve doçentleri ayrılmıştır. Bu yüz senelik devrin ilmi ve fe). sefi verimi de tetkik edilecektir. Bu hususa felsefe şubesi profesörlerin » den Hilmi Ziya Ülken memur edil miştir. 19 uncu asrın son yarısıyle 20 in. ei asrın birinci 10 yılındaki siyasi hareketlerin tesbiti ve yetişen siyasi şahsiyetlerin meseilerinin tetkiki de “| Büyük Millet Meclisi azasından Hik- met Bayur tarafından deruhte edil - miştir. Ayni devrin iktisadi vaziyeti, bil- hassa bu bir asırlık devrin birinci ya. rısında kâpitülâsyonların — devletin iklasadi bünyesinde açtığı rahnelerin tetkiki için de hukuk ve iktısat fa . kültesi profesör ve doçentleri me - mur edilmiştir. Bütün bu branşlardaki tetkikler ikmal edildikten sonra hükümet na. mma, bin sayfayı mütecaviz büyük bir eser neşredilecektir. Bunun İçin salâhiyettar kimselerden beş yüz ki. şi vazife almış bulunmaktadır. e Ünyede Bir Çocuk Boğuldu Ünye TAN) — Buraya yerleşen mübadillerden bakkal pehlivan Re- cep Özkaynağın tiç yaşındaki kızı Nesrin, oturdukları yalının otuz metre yüksekliğindeki balkonunun tahta parmaklığı 5 arasından denize düşmüştür. Annesi de oradan hemen kendisini denize atmiş ve Nesrini sahile çıkarmış, fakat çocuk bir kaç dakika sonra ölmüştür. Tunmayacağını soruyorsunuz, Parti nizamnamesinin bu husustaki hü - kümleri açıktır. Parti idare heyetleri toplanıp kendi arslarından birisini başkan olarak seçeceklerdir. Eğer bunu şimdiye kadar yapmamışlarsa, mebus seçimi veyahut başka sebep - lerle Parti idare heyetlerinde vuku- bulan münhallerden ileri gelse ge - rektir, Bu münhaller için yeniden bir intihaba lüzum yoktur, Umumi inti. hapta Yazla rey alan arkadaş otoma- tikman boşalan yeri işgal eder. halde Parti idare heyeti de bugün - lerde bu hususu halledecektir. Parti müfettişlerinin halkın di - lekleriyle meşgul olup olmıyacakla. rı hakkındaki sualinize de evet, di - yeceğim. Bu, parti müfettişinin ta- bil bir vazifesidir. Ancak şunu da söyliyeyim ki, halkım dilekleri Parti kongrelerinde tezahür eder ve daha yüksek makama arzedilir. o Kongre haricinde parti teşekküllerine bildi. rilen dileklerle meşgul olmak vazife. mizdir.” Parti müfettişi, Parti teşkilâtınde hiç bir değişiklik © olmıyacağını da muharririmize söylemiştir. Milli Küme İhtilafı (Başı 1 incide) zuh bulunmadığından © 23-7.999 pazar günü İstanbulda ( 30-7.939 pazar günü de Ankarada olmak ü- zere iki maç daha yapacaklar Ve maçların neticesine göre şampi - yon tayin edilecektir. Bu maçlar- da da müsavat görülürse vaziyet tekrar tetkik edilecektir. Generalin gazetemize beyanatı Dün Beden Tetbiyesi Genel Dİ rektörü General Cemil Taneri tele - fonla aradık. Türk spor efkâri umu. miyesini çok yakından alâkadar e - den bu mesele hakkında «muhtetem «bize.aunları söyledi: syon eknik heyeti har kem-komitesi azalarından mürekkep komite vaziyeti tetkile etmektedirler. Bu tetkik bu akşam bitecek, verile. cek karar bana bildirilecektir. Ağle- bi ihtimal, neticeyi bu gece tayin ve yarın Anadolu Ajansı ile ilân & - deceğiz. . TAN — İstanbulda bulunan Be - den Terbiyesi Genel Direktörü General Cemil Taner, dün öğle üs. tü gazetemize verdikleri beyanat. lariyle bu meselenin sporcu bir mantıkla halledilereğini ihsas et. mişlerdir. Bu ihtilâfın değerli ge. neralin makul ve O hakkaniyetle spor zihniyetini pek güzel telif e- * den işaretleriyle bu şekilde halle. dilmiş olmasından memnunuz. Aydında Yüzme Havuzu Aydın TAN) — Çoktanberi mün. hal bulunan belediye çocuk müşa- vere ve bakımevi mütehassıslığına doktor Remzi Ulutaş tayin edilmiş- tir. Aydında bir doğumevine ihtiyaç vardır. Hususi Muhasebe ile bele. diyenin müştereken böyle bir mües. sese vücüde getirebilecekleri ileriye sürülmekte, Sıhhat Vekâletinin de yardımı temenni olunmaktadır. Buradan bir kilometre Uzakları Tucada bir yüzme havuzu yaptırıl masına karar verilmiştir. Yazın Ay- dınlıların mesiresi olan ötada yapi. lacak havuz, hissedilen bir ihtiyacı karşılamış olacaktır. Parti başkanlıklarının velilerden alınması üzerine, bu iş valilere ve. rildiği zaman İlyön Kurul Başkan olan Belediye reisi Ethem Menderes, ayni vazifenin vekâletini deruhte et- mm peki Tüfek Patlamış Çanakkale (TAN) — Kuruoba kö- yünde Şerif Ahmet oğlu Ömer Gü. ner, harman yerinde çalılar arasın. da sakladığı av tüfeğini almak iste- miş, bu esnada tüfek patlamış ve O- mer çok tehlikeli bir sürette yara. lanmış, hastaneye kaldırılmıştır. ? — Mümkün olduğu kadar #- kı iktisadi bağlarla birleşmek iki memleketin menfaati iktizasın- | dandır. — 3 — İstiklül ve hitaraflık siya seti, iki memleketin olduğu kadar Balkan sulhünün de menfaatleri. ne en iyi bir şekilde tetabuk et- mektedir. 4 — İki hükümetin bütün kom- şularile iyi ve dostane minase- betler idamesi siyasetine devam etmeleri lâzımdır.” Alman ticaret şefi Sofyada Sofya, 11 (A.A.) — Alman Harici. ye Nezareti Ticaret Dairesi Şefi B. Claudufs, ekonomik görüşmelerde bulunmak üzere bugün buraya gel miştir, Prens Pol de Londraya gidecek Belgrad. 11 (AA) — Dönen *a. vialara göre, Prens Pol yakındı Londraya bir seyahat yapacaktır. Bu münasebetle Belgradda umu- miyetle zannedildiğine göre, niyabet tarafından tanzim edilmis bir anlas- ma şeklinde bir Sırp - Hırvat kom- promisi neşredilecektir. Yarı resmi mahfiller bu şaviaları teyit edecek vaziyette olmadıklarını bildirmektedirler, Sovyet - Japon Harbi (Başı 1 incide) lerinin 71 gündenberi o Nomonham bölgesinde cereyan eden hava mu « barebeleri esnasında 52 Sovyet tay. Yaresi düşürdüklerini bildirmiştir. Bu mümessile göre Japonlar yal nız dört tayyare kaybetmişlerdir. Ecnebi muhabirler hava harplerini takip ettiler Halka cephesi 11 (A. A) — Hal. ku nehri cephesindeki harekâtı ts kip eden yabancı muhabirler Sovye" filölâtı”tarâfindön' yapılan "üç mü. PP EN De eye muharebesine şahit olmak imkânını bulmuşlardır. Havas Ajansının mu. habiri, iki tayyarenin alevler içinde düştüğünü ve bir üçüncüsünün de inmeğe mecbur kaldığını görmüşse de bunların hangi tarafa ait olduğu. nu fark edememiştir. Bu muharebelerin en ekemmiyet. lisine 24 tayyare İştirak eylemiştir. On İki Adada Hazırlık (Başı 1 incide) İtalyan Tirolünden de ecnebiler çıkarılıyor Londra, 11 (Hususi) — Romadan bildirildiğine göre, İtalyan Tirolün- de bütün İngiliz, Frensiz, — İsviçre, Felemenk devletinin tebaası burası. ni kırk sekiz saat zarfında tahliyeye davet olunmuşlardır. Hâdisenin sebebi izah olunma - miş ve sebebi anlamak için yapılar bütün teşebbüsler boşa (| gitmiştir Alâkadar devletlerin sefirleri bugün İtalyan hariciyesi ile temas etmiş - lerdir. Verilen mühlet bugün öğle ü. zeri bitmişse de bir müddet daha u. zatılmıştır, Burada ecnebiler tarafından gö rülmemesi istenen bir şeyler yapıla cağı anlaşılıyor. 0 — Amerikanın Bir Protestosu Vaşington, 11 (AA) — Hariciye Nazır: Hull, Cbhungking'deki Ame. rikan heyetinin Japon tayyareleri tarafından bombardıman edilmesini Japonya — Sefiri Horinuyi nezdinde protesto etmiştir. Horinuşi, bu protesto notasını al- mak için Hull'ü ziyaret etmiştir. Tokyodaki Amerika o maslshatgü- zarı da buna benzer bir protestoda bulunmuştur. ei Erbaa Köylerinde Sünnet Erbaa (TAN) — Drama, Dereli, Bidevi köylerinde, Kızılay ve Çocuk Esirgeme Kurumları tarafından, 100 çocuk sünnet ettirilmiştir. Bu vesi. le ile o köylerde sabaha kadar eğle. nilmiştir. 12-17-9939 Danzig Gerginliği Devam (Başı 1 incide) Lehistan höktai hazarına tamamiyle Uygun olduğunu söylemektedir. Sovyetlerle müzakereler Paris, 11 (Hususi) — Bu sabah Nanrlar Meclisi, Cümhurreisinin riyaseti altında toplanmış ve AL Bonnet'nin harici vaziyet hakkın. da verdiği izahatı dinlemiştir. B, Bonnef son İngiliz . Fransız tekliflerine karşı Sovyet hükü- metinin cevabını bildirmiştir. Bu cevap, balen Fransa ve İngiltere- nin sıkı temas halinde bulunan | Mariciye Nezarctleri — tarafımdan tetkik olunmaktadır. Danzigteki vaziyet Bonnet, bundan sonra, Dean. zigteki vaziyetin kaydettiği seri in - kişafları anlatmış ve Chamberlain'ir. dün Avam Kamarasında; Fransa ve Polonya hükümetleri ile tam anlaş. ma halinde yaptığı beyanatta tasrik eylediği veçhile Fransa, İngiltere ve Pplonyanın hattı hareketlerini tas - rih eylemiştir. Suriyedeki vaziyet Nazır, Suriye yüksek (o komiseri Puauxya gönderilen talimatı oku. muş ve manda altındaki arazider kendisine gelen haberlere göre bu - radaki halkın yeni rejimi sükün ve! memnuniyetle karşılamış olduğunu anlatmıştır. Nihayet Bonnet, Uzakşark mese- lelerine de temas etmiş ve Tientsir bâdisesinin halli için Tokyoda başla. | yacak olan İngiliz Japon görüşme leri hakkında izahat vermiştir. Hariciye Nazırının bu izahatin müteakip, Başvekil Daladier ve “İş Nazırı Marchandeau, umumi greve iştirak etmiş olan amele hakkında umumi af ilâni kararnamelerin rel. sicümhurun tasdikine arzetmiştir. Reisicümhur Lebrün, bu umumi af kârarnamelerini imza etmiştir. Fransız Nazırlarının yeni bir işa- ra kadar Paristen ayrılmamaları ka. rarlaştırılmıştır. İN eke tetkik etti Londrada kabinenin. harici siya set işleriyle meşgul olan o komitesi bugün Chamberlain'in iştirakiyle toplanmış ve Moskova müzakereleri hakkında gelen raporları tetkik et .| miştir. İngiliz mahafiline göre müzakerelerin vaziyeti Diplomatik o mahfilerde — söyle nildiğine göre bir çok. noktalarda iti- lâf hasıl olmasına rağmen Sovyetle" yeniden bazı talepleri ileri sürdükle. ri için nihai anlaşmanın aktedilip e. dilemiyeceği henüz malüm değildir. Geçen haftalar zarfında Fransa ile İngilterenin pek büyük bir hüs nüniyet gösterdikleri, fakat © yeni Sovvet taleplerinin belki de ( kabul edilemiyeceği ayni mahfillerde (- lâve edilmektedir. Müzakerelerin fa ee iy eb Ediyor giltere tarafından | verilen lerdir, italyan gazeteleri de ayni tempoyu vuruyorlar İtalyan gazeteleri de nutukta yeni bir şey görmemekte ve Chami in'in sarih bir surette Danzig için barbederiz demediğini kaydetmekte. dir. Popolo di Roma gazetesinin Lon- dra muhabiri diyor ki: Chamberlain beyanatına drama. tik bir şekil vermekten sakınmıştır. Bu beyanat, son defa Halifax tara- fından yapılan beyanatla mukayese edilince, muvazeneli gözüküyor. Ve hattâ akliselime avdet eseri seziliyor. Londradaki müşahitler Chamberla- in'in nutkunun vaziyete yeni hiçbir şey kalmadığı ve vaziyetin hiç de. Bişmediği kanaatindedirler. İngiliz gazeteleri Chamberlainin natkına iyi karşılıyorlar Londra gazeteleri nutku çok İyi karşılamıştır. Taymis Danzigde ef- kârı umumiyenin karar vermesini 15. teyen Almanların ayni hakkı Prag- dan niçin esirgediklerini soruyor ve gayret İ İngilterenin azmini ve kararını Mis- ter Chamberlainin nutku , anlatmış olduğunu söyliyerek “Kuvvet isti. malile bir meselenin tek taraflı hal- line teşebbüs öderse kuvvete kuv. vetle mukabele edilecektir” diyor. Deyli Telgraf, herhangi maske al. tinda herhangi bir emrivâkiin İngil İ tere, Fransa ve Lehistanı bir tek dam gibi karşısında bulacağını an- Jatmaktadır. Deyli Herald “Lehistan harbeder- se İngiltere'de harbeder. Hitler Dan. zig yüzünden bir harbe girerse bünü bile bile Yapmış olacaktır” diyor. Niyuz Kronikl, İngilterenin ricet etmiyeceğini ve tereddüt göstermi. yeceğini anlatıyor. Fransız matbuatının ifşaatı karşılamış ve M. Bonnet, nutkun Fransa darafırdal tasvip ediliş ol. duğunu anlatmıştır. Gazeteler nut kun metin bir lisanla söylendiğini i- İzah ederek vaziyetin sarih olduğunu anlatıyor. Söke Belediyesinin Çalışmaları Söke, (TAN) — Belediyenin ge- çen sene bütçesi elli bin lira olarak tahmin edilmiş ve ancak 33500 lira tahsil olunmuştur. Yeni bütçe 6 bin lira üzerinden kabul edilmiştir. Yetmiş bin lira sarfiyle yapılan içme suyu tesisatı için Belediyeler Bankasından alınan kırk bin lira borcun son taksiti bu bülçeden öde. necektir. Su şebekesi tamamlanma- aliyetle devam edeceği ümit olun maktadır. Alman gazetelerinin Danzig ve Chamberlnin'in nutku emdi ri Völkiseher - Beobachter, nutka tahsis ettiği diyor ki: Danzig meselesi, bir Alman me. selesidir ve Londra Avam Kama - rası kürsüsünden Söylenecek bir nutukla halledilemez. Chamberlain'. in dünkü nutku, Polonya noktal na- zarını müdafaadan başka bir şey değildir. Bu nutuk, bizzat İngiliz Büşvekilinin İstediği sükünet havası. nın vücut bulmasına mâni olmakta dır. İngilterenin aldığı bu hattı ha - reketin Polonyaklar üzerinde yapa. cağı tesir, simdiden gözükmektedir Bu nutuk, hakikatte İngilterenin is tediği vaziyeti ihdas edecektir. İn gilterenin istediği ise Almanya « Po- Isnya anlaşmazlığının daha ziyade vahimleşmesidir. Deutseher Dients gazetesi diyor kir B. Chamberlain'in bu nutku, hiç- bir yeni unsuru ihtiva etmiyor. Sta- tükonun bütün vasıtalarla müdafaa edileceği hakkındaki İngiliz başve- kilinin teminatı, Polonya şevinizmi- ni takviye edecek ve yangını körük. liyecektir. B, Chamberlaini müteci. sir eden neticelerin sebebi, Polonya« nın genişleme emellerine karsı mış olduğundan ber yıl — bütçesine konulan tahsisat ile ikmal olunmak- tadır. Bugün 340 bin abone ve üç bin lira varidat temin edilmiştir. Su şebekesi tamamlanmca abone adedi- nin beş yüzü ve su varidalının se. nevi beş bin lirayı bulacağı tahmin #dilmektedir. Belediye, müteahhit | tarafından idare olunan elektrik tesisatın da 13 bin liraya satın almıştır. Su şe - bökesi tamamlandıktan götira, hem bütün kasabanın ihtiyacını karşıla - mıyan, hem de geyri fenni olan e - lektrik tesisatı da ıslah olunacaktır. Belediyenin istasyon civarında geniş bir sahada yaptırttığı o park, cidden güzel ve mükemmel bir eser haline gelmiştir. yiz Fransız — Çin Komitesi Azası İngilterede Londra, 11 (A.A.) — Fransiz - Çin komitesine mensup Fransız mebus larından müfekkep bir grupun yarın Londraya gelmesi beklenmektedir. Heyet, bir İngiliz mebus grupu ta- rafından Avam Kamerasına davct edilmiştir. Fransız mebusları Westminster'de şereflerine verilecek olan bir ziya. fette hazır bulunacaklar ve Uzuk Şark vaziyeti hakkında yapılıcak müzakerelere iştirak edeceklerdir.