20 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

20 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Yıldırım Herbi mi, Yıpratma Harbi mi? (Başı. İ inelde) hazırlığından daba ileridedir. Bina- enaleyh harbe başladığı gün kendi lehinde olan bütün anasırdan istifade etmek istiyecek ve dört taraftan ya. pacağı âni ve seri savletlerle demok- rasileri şaşırtmağa, seri muvaffal yetler elde ederek harbi süratle bi- tirmeğe çalışacaktır. Onun içindir ki Almanya ve Alman erkfinıharbiye. si nazarında yarınki harp bir yıldi- rım harbi olacaktır. Yani yeryüzüne yıldırım gibi inecek ve yıldırım gibi süratle bitecektir. lmanlar 1914 de de böyle hesap etmiş, âni ve seri muvsflaki- yetlerle harbi üç ayda bitirceekleri- ni sanmışlardı, Fakat Cihan harbi tecrübesi, askerlikçe üstün bir vazi. yette bulunan millet için zafer inut- Jaka mukadder değildir. Harp teknik ve vasıtaları ne kadar makineleşmiş, motörize ölmüş ve asrileşmiş olursa olsun, askeri” mütehassısların fikri- ne göre, yarınki harp yine birkaç ny- da bitmiyecektir. Gerek cihan harbi, gerek İspanya ve gerekse Japon - Çin harbi modern harbin de senelerce u- zayabileceğini isbat etmiştir. İngiliz Generali Thomas, diyor ki “Harp uzadığı zaman iktısadi âmil- ler, askeri âmillerden daha ziyade ©- hemmiyet kesbeder.” Çünkü harp uzadıkça bir yıpranma harbi şeklini alır. Yıpranma harbinde de kuvvetli taraf, iktısaden zengin olan taraftır. Bu bakımdan Almanyanın bir yıp. Tanma harbinde kazanması ihtimali yoktur. Çünkü gerek Almanya ve gerek İtalya iktisaden bugün dah! pek zayıf bir haldedirler. Her iki to- taliter memlekettte bugünden harp iktısadiyatı tatbik edilmekte, halka gıda maddeleri vesika ile verilmek- tedir. Harp başladığı zaman ise bu “vaziyet vahamet kesbedecek ve halk Tbelki de yiyecek gida bulamıyacak- Pir, otunter zaafı üç noktada toplanır: , 1 — Almanya ve İalyanın «el. İn ihtiyatı yok gibidir. Kenebi memleketlerdeki paraları da ar- dır, ve bunları seferber hale getir- mek güçtür. Altınları olmayınca hariçten ne ham madde, ne yiye- cek maddesi getirmeğe muvaffak | olamıyacaklardır. Denizlere hü. kim olan demokrasiler, totaliter devletleri abloka etmeseler bile, Almanya ve İtalya parasızlık yü- zünden bizâtihi mahsur bir halde kalmağa mahkümdurlar. Bunun içindir ki Almanya Tuna ve Bal- kan memleketlerini iktissden kon- diğine bağlamak, ve bu sahayı kendisine bir erzak ve ham mad. de ambarı halinde kullanmak he- vesine düşmüştür. Ve yine bu maksatladır ki Almanya bir sene denberi, borçlanarak, hariçten ne Hatayın Ilk Val ISI Candan Karşılandı vi (Baş 1 inelde) dan veli şerefine bir ziyafet verilmiş. tir. Caddeler bayraklarımızla süs - lenmiş, gece tenvirat O yapılmıştır. Hatay mutlu günlerinden birini daha İ yaşamıştır. Hatay Valisinin nutku Beylan, 19 (A. A.) — Hususi mu- habirimiz bildiriyor: Hatay valisi Şükrü Sökmensüier, Beylan şüheda âbidesinde bir nutuk söylemiştir. Vali ezcümle demiştir ki: “Cihan savaşı sonunda bu güzel topraklar anuvatandan haksız olarak koparılmıştı. Bu ayrılışı biz anava - tan çocukları hiç bir zaman kati ve dalmi addetmöliik. Bu güzel yurt parçasının zahiri iftirakının muvak. kat olduğuna, bir gün Hatayın tek - rar ana bünyeye bağlanacağına kani bulunuyorduk.” “Sayın Hataylılar, Hatayın bü - yük Türk vatanından ayrıldığı gün- ler bu iftiraka rıza göstermiyerek hayatlarını feda eden aziz Hataylı şehitlerimizin manevi huzurlarında hürmetle eğilirim.” “Geçmiş ıstıraplı günleri artık unutunuz. Kahraman Türk ordusu si- *i de içine alan büyük vatanın ebedi ketlere meydan vermiyecek temina- tıdır. İşte bu teminat bütün bu ıstı. rapların bir anda silinmesiiçin ye - güne kuvvettir. Hatay zaferinin ilk müjdetisi Ebedi Şef Atatürkün ma. nevi huzurupda hürmetle ve tazlmle eğilirken bu zaferin büyük başbuğ ve kahrâman Milli Şef İsmet İnönü ve bu zaferi hazırlayan siyasi mu - vaffakiyetin âmili sayın (Başvekil Refik Saydam ve hükümetine ve bü. tün muvaffakıyetlerin ana kaynağı kahraman ve asil Türk milletine ve ordusuna sonsuz tazimlerimi sun makia bâbtiyarım. Sayın ve kahraman (o Hataylılar, bu güzel esere ve Hataylılara cüm - huriyetin ilk valisi olarak seçilmiş olmak bahtiyarlık hisleriyle aziz MiL yu Şete ve başlıyorum. Ferdi, ailevi ve zümre - vi hiç bir imtiyaz tanımıyan teşkilâ. ti esasiye kanunumuzun tek (o safta topladığı bütün vatandaşların can ve mal emniyetleri cümhüriyet kanun. Iarınınzımanı altmdedır. Her şey - den evvel size Türk Cümhuriyetinin adaletini ve Türk inkılâbinm esas kaynağı olan Ç. H. Partisinin 6 um- desini getiriyorum. Bütün vatandaş. lar her türlü endişe ve (düşmanca propagandalardan âzâde olarak müs. terih ve cümhuriyet havasını emerek işlerine güçlerine devam edecekler « dir. Vatandaşların bugüne kadar ge. çirmekte oldukları © hayattan daha müreffeh. daha mesut bir seviyeye İ. sâli eümhuriyetin feyiz verici um - delerindendir. Hataylı vatandaşların bildistisna ve herhangi bir şekilde o. koruyücusu ve bir daha geçmiş felâ. | bulursa almakta, ve dahilde bü-|lursa olsun fikren, bedenen ıstıraba yük depolar halinde biriktirmek. |dilşmelerine asla meydan verilmiye. tedir. Fakat bu tedbir de, anerk | cektir. İleri bir saadet ve refaha nam bir yıldırım harbine yetecek ka-|zet Hataylı vatandaşları hangi saha. dar zahire iddiharını temin edebil. |da olursa olsun ıstıraba sevketmek miştir. İTALYAN TEVİLLERİ Hatay Protestosunu ve I2 Ada Tahkimatını Tevil Ediyorlar Roma, 19 (Hususi) — Journale d'İtalia gazetesi bugünkü sayısın. da, Hatayın anavatana kavuşma » sı dolayısıyle İtalya © tarafından Fransaya verilen nota aleyhinde Türk gazetelerinin neşriyatına ce. vap vermekte ve Lozan muahede. sinin Senremoda kararlaştırılan taahhütleri ihlâl etmediğini söyle. mektedir. Journale d'İtalia, daha sonra Oniki adanın (takviye ve tahkiminden bahsederek Türk ga- zetelerinin son zamanlarda Oniki adadan ve Oniki adanın Türkiye bakimindan haiz olduğu ehemmi. yetten bahsederek bu © adaların Türk tecavüizünden endişe edildi. 3i için tahkim ve takviye edildiği. ni anlatmaktadır. EE B. M. Meclisi ve onun (okanunları vatandaşların hakları, mal ve can masunyietleri için en sağlam ve gü. venilecek başlıca teminattır. Hataylı vatandaşları cümhüriyet kanunları - nın bütün icaplarına kendilerini uy. durmağa davet eder ve sözüme niha. yet verirken Hatay vilâyetinin kur. tulduğunu ve Hatay valisi olarak işe başladığımı ve mesaimi vatandaşla. rin refah ve saadetine hasredeceğimi beyan ile kahraman Hatay halkını hürmetle selâmlarım. Hatay zaferi hepinize kutlu olsun.” Ankarada Yangın da arzetmekle vazifeme ve cümhu . | 'UTYUCU Olmak üzere 5 dükkün've riyet kanunlarını Hatayda, tatbika| ayrıca, bir, hırdavağçı, “bir billöriye mağazası, bir yağdı ve bir de tuha. fiye dükkânı vardır. Bu semtteki dükkânların bepsi de ahşap olması dolayısile yangın'az bir zamanda büyük bir sirayet istidadı göstermiş! şında yeni adliye binasının biran ev. ise de, derhal yetişen itfaiyenin ça- lışmasiyle sirayetin önü slinmiş ve yangın gece yarısı tamamen söndü. rülebilmiştir. Yangının zararı belli değildir, 50 bin liradan fazla olduğu tahmin e- diliyor. Fransız Genercline Naci Tınaz Bir Ziyafet Verdi Ankara, 19 (Tap Muhabirinden)— Hutzingerin riyasetindeki (o Fransız askeri heyeti ile müzakerelere bu - gün öğleden evvel de devam edil. Milli Müdafaa vekili general Na- TAN Muallimler Meslekten Niçin Kaçıyorlar? (Başı 5 incide) olmıyanlar sık sık yer değiştirmek” te veya meslekten ayrılmaktadır. 2 — Meslekten yetişmiyenler, da- ha müsait fırsatlar zuhurunda der- hal ayrılmakta ve refah yollarını tercih etmektedir. 3 — Şark, garp farkları gözetil- memekte ve yirmi yıl şarkta vazife | gören bir adamın garbâ nakil isteği hoş görülmemektedir. Ru da yeis ve kederi srttirmakta ve hattâ meslek- ten ayrılmağa bile yol açmaktadır. 4 — Müfettişler, irşat vazifelerini ihmal etmekte ve kusur arayan 'in- sanlar rolünü oynamaktadırlar. Yeni barem kanunu orta tedrisat muallimleri arasında derin bir mem- nuniyelsizlik uyandırmıştır. Yüksek mektep mezunları üç se- nede; diğer mektep mezunları dört senede bir terfi edeceklerdir. Her tahsil derecesindeki muallimler icin terfide liyakati, enerjiyi, müsbet verimi hâkim kılmak esas olmalıdır. Ayni çatı altında çalışan ve ayni ülkü ile vazifelerine bağlı bulunan Insanlar arasında böyle bir farkm gözetilmesi asla doğru olamaz Bilgiyi, metodik çalışmayı himaye esas olmalıdır. Mesleğe alinirken bazı kayıtların konulması faydasız değildir. Fakat bir kere mesleğe girdikten ve onlar için vazedilen kanunlarla bir hak ta. nındıktan sonra daha muahbar ka- nunla bunun nezi, adâleti venelde e- der. Şevksizlik, gayretsizlik doğurur. İstenen randımanı eksiltir. Orta tedrisat muallimleri arasında barem yüzünden başlıyan soğukluk Cümhuriyet nesli için de faydalı de- gildir. Bunun da hal çaresi şudur: Kanunun neşri tarihine kadar or. ta tedrkata girenlerin kemafissabık yüksek mektep mezunları gibi terfi edebilmeleridir. İnzibat isleri, program, Adliye Vekili Bulundu — Evvelki gün İstanbula gelen Ad. liye Vekili Fethi Okyar, dün öğleden sonra wdliyede tetkikat o yapmıştır. Vekilin tetkik ettiği mevzuların ba- peni yapılması ve muhakemelerde ka- rarların daha seri alınması meselele. İri vardir. Vekil tetkikatını bitirdik. ten sonra gazetecileri kabul etmiş ve muhtelif adliye İşleri | etrafında Şu beyanatta bulunmuştur: “- Avrupanın bir çok memle - ketlerinde jüri usulü vardır. Bu mev- zu memleketimiz için tetkike muh - İtaç bir meseledir. Müerim çocukla - rın hayata namuslu birer vatandaş olarak dönmeleri için teikikat yapi- yoruz, Bu maksatla Edirnede bir 15- lahhanemiz vardır. Yurdun başka güzel bir köşesinde daha geniş teş - kilâtlı bir ıslahhane daha yapılma - sım düşünüyoruz. Eroinmanların bir adada tecridi bahsine gelince, hapis. hane ve tevkifhanelerde mahküm - lar ve mevkuflar zaten zehirli mad. de bulamadıkları ve kullanamadık. imtihan | işleri salim bir şekle sokülmalıdır. | Hitlerin Da Reisliğini Tecavüz (Başı 1 incide) laşmayı kabul edemiyeteğini eylemektedir. Polonya - Almanya müzakereleri tekzip ediliyor Londra, 19 (A, A.) — Bu sabahki İngiliz — gazeteleri, Almanyanm Danzige müteallik olan hattı ha - reketinde hir değişikliğin vukua gelmiş olduğuna ve İtalyanın ta vassutu ile Almanya ve Polonya arasında müzakereler ( yapılması mühtemel bulunduğuna dair olan dünkü haberleri son dercee itimat sızlıkla karşılamaktadırlar. İngiliz gazetelerinin mütaleaları Polonyanın sarsılmaz azmini ye. niden teyit eden Varşovanın tebliği gazeteler tarafından iyi karşılanmış- tr. Times gazetesinin diplomasi mu. habiri yazıyor: “Şurası muhakkaktır ki Cham » berlair'in geçen hafta Polonyanın 1s. tiklâlini muhafaza hususunda Dan - zigin halz olduğu ehemmiyeti açıkça kabul ve teslim etmek suretinde yap. mış olduğu beyanatındanberi İngil - verenin siyasetinde birgüpa tebed . dül vukua gelmemiştir.” Polonya ile Almanya (arasmda mütekaddim müzakereler yapılmak. ta olduğuna dair olan şaylslar hak - kında mütalealar yürüten Manches. ter Guardian gazetesi diyor ki: “ Bu kabil müzakerelerin yapıl. (Başı 1 incide) Vali Lütfi, Kırdar, İstanbul Komutanı Hülis Bıy Harp Akademisi, Komutanı General, Ali Fuat, Emniyet Müğürü Sadri A- ka ve birçok zevat hazır bulünmüş- lardır. Mektep müdürü Ahmet Demir söylediği bir nutukta simdiye kadar 85 polisimizin şehit edildiklerini an- latmıştır. Bundan sonra Emniyet Müdürü Sadri Aka da bir nutuk söyliyerek ezcümle demiştir ki: “— Osmanlı tarihinin en karanlık devirlerinden Cümhuriyet yıllarının. en feyizli günlerine kadar devlet o. toritesi içinde vazife alan bütün ar- kudaşların maddi ve manevi huzür- larında bu anıdın açılması gibi en şerelli bir işin bana verilmesinden dolayı bahtiyarım. Ebedi Şefimiz ve aziz şehitlerimizin man?vi huzu- #unda sizleri bir dakika süküta davet ediyorum.” “Asirlardanberi O kana boyanan Türk tarihinin büyük kurtarıcısı ve onun şerefli halkı Milli Şefin her za. man ve her vesile ile irşat buyurduk- 20.171.930 nzig Devlet Polonya Sayacak memiş olduğu katiyetle iddin edile “efsane” telâkki etmekte ve Alman. | bilir. Bu husustaki şaylalar, Alman yanın Danzig hakkında hiç bir üz |İmenbalarından ilâve | Fransa hükümeti ne de İngiltere hü. çıkmaktadır. Ne kümeti, Almanya ile anlaşması İçin | Polönya üzerinde tesir ira etmiş de. İğildirler. Polonya vaziyeti o azimkârane muhafaza etmekte olup garp devlet. leri de “yeni bir Münih” derpiş et - memektedir.” Fransız gazeteleri de ayni kanaatte Paris, 19 (A. A) — Danzig mü - zakereleri hakkında Berlin ve Ro - madan gelen aldatıcı haberler hak - kında tefsiratta bulunan (gazeteler, bunu mihver tarafından takip edilen ir harbinin yeni bir manevrast o. larak telâkkide müttefiktirler. Jour . Echo de Paris gazetesinde Pletri şu satırları yazıyor: “Derhal ve en büyük enerji ile mukabele etmekliğimiz lâzımdır. E- sasen Polonyahlar dedikodulara ni. hayet vermişlerdir. Polonya, buhra- nın İlk günündeki kadar sakin ola - rak, yeniden vaziyetini tasrih etmek. tedir, bir adım geri atmamıştır. Bu husus, yüz kere. bin kere kaydedil - meğe lâyıktır. Journal gazetesinde Saint . Brice yazıyor: Dünkü hâdise çok uzun olan ?in. eire katılacak bir halkadan başka bir şey değildir. Neville €hamberlain'in bu entrikaların tehlikesini (ortaya koymasındaki hikmet anlaşılır bir şeydir. Şehit Polisler Âbidesi Dün Merasimle Açıldı Jrabi Çetin, Salâhattin Anıkbaşı, Ha- san. Saruhan, Sami —Ozsu, Mustafa Dündar, Salim Akgün, Hüseyin Oğuz “Ahmet Karaca, Ziya Toğay, Kemal Senüz, Apturrahim Okütgen, Halt Uzunoğlu, Niyazi Buldok, Nevres Berk, Fatih Güneri, Niyazi Keçeci, Ruhi Aktekin, Nuri Kubat, Hadi İç- oğlu, Fethi Kirişçi, Abdullah Dön - i mez, İhsan Çertel, Tevfik Özcan, Be- kir Sayın, Recep Tuncer, Remzi Tuğ, Yunus Alpaydın, Ilayda: Kanturalı, Ihsan Maden, Emin Varkan, İzzettin Fırat, Tahsin Akoymak, Sabri Ta. rım, Şükrü Çebi, Alim Dündar, Tev- fik Yaylalı, Mehmet Kılıç, Haydar Birgivi, Mustafa Peker, Emin Omay, Mustafa Ozal, Şeref Oğraş, Mehmet “Çin, Ethem Gökmen, Hüseyin Altın, Osman Gören, Mehmet Örer, Mutta- lip Dikici, Sabri Tüfekçi, Mehmet Akın, Hakkı Güngör, Hüsnü Sezer, Turan Önal, Sacettin Cankurtaran, Cahit Mete, Ibrahim Karapınar, Hü- seyin Görlek, Mehmet Altın, Hamza i ları gibi yurt erniyetinde çalışan | Sapçı, Aptullah Yılmaz, Ahmet Gül. isteyenlerin âkıbeti hüsrandir. Bü -İci Turtaz tarafından saat (1830 de arkadaşlardan beklenen yalnız fera-! sökü, Ismail Turgut, Sabrı Akan, © 2 — Modern harp, makine har- bidir. Makine petrolle işler. Al. manya ve İlalyada ise petrol yök- tur. Bir harp vukuunda petrolü haricten getirmeleri de mümkün değildir. Almanların yegâne ümi- tün Hataylı vatındaşlar bilmelidir -İ Marmara köşkünde misafirler şere - ler ki, cümhüriyet kanunlarının İ-İ fine bir ziyafet verilmiş, ziyafete caplarına uymak demek hür ve me-| Genel Kurmay asbaşkanı Asım Gün. sut bir hayata kavuşmak demektir. |düz, diğer generaller, Fransa büyük Sizlere cümhuriyetin bu hür ve me-) elçisi ve elçilik erkânı hazır bulun » di derhal Romanyayı işgal edip Rumen petrollerini ele gecirmek- tir. Fakat Almanyanın bir hefp halinde muhtac olduğu petrol | (bilirsiniz. Her kuvvetin ve her za. miktarı senede 20 milyon tondur. | /2TİS yegâne kaynağı olan Türkiye Halbuki Rumen petrollerinin ge, | 77mm nelik azami istihsalâtı 7 milyonu | cU2dedir. Amerika onlara yardım e- gecmez, Binaenaleyh Rumen pet. | decektir. Altın ihtiyatları zengindir. rolleri totaliter devletlerin ihtiya. | Deniz yollarına hâkim vaziyettedir. cını karşılamağa kâfi değildir. | ler. 3 — Totaliter devletlerin ne harp| Binaenaleyh iktisaden terazinin sanaylini besilyecek ham madde, | gözü demokrasilerin lehine ağır bas- ne de halkı besliyecek gıda mad-| Daktadır. Böyle olduğu için de de desi bulmalarına imkân yoktur.) mokrasiler bir yıpratma harbi yap. Almanya ve İtalyada harp sanayii | mayı tercih edeceklerdir. O vakit için lâzım olan ham maddelerin | harp Almanların zannettiği gibi üç çoğu mevcut değildir. Demokra. | dört ayda bitmiyecek, senelerce sü. siler denizleri kapatacağı icin bum. | recektir. Tarı hariçten getirmeleri de müm-| Bu sebepledir ki Balkanlı devlet kün olmıyacaktır. ş adamının Hitlere verdiği veciz cevap çok doğrudur: Totaliter devletler albuki demokrasiler, iktısaden | muharebeyi o kazanabilirler, fakat çok O kuvvetlidilör. Bütün | harbi mutlaka demokrasiler kazana- dünya istihsal kaynakları onların | caklardır. sut havasını teneffüs ettirmek ana) muşlardır. vazifemizdir, bu vazifenin pürüzsüz ——e—— Ve inkıtasız görüleceğinden emin o Galatasaray Maçının Hakemliği Ankara, 19 (Hususi) — Galatasa- ray Demirspor maçlarını idare et . mesine karar verilmiş olan İzmir ha. 'kemlerinden Mustafa işleri dolayısıy le mözeret beyan ettiğinden, iki ta » rafın bir hakem üstünde © mutabık kalmaları, aksi takdirde icabının u - sulü dairesinde ifası için © İstanbul bölgesine tebligat yapılmıştır. Artvin Nüfus Müdürlüğü Bilecik, (TAN) — Nüfüs müdürü Kemal Yurdakul, Artvin vilâyeti nü- fus müdürlüğüne tayin ; edilmiş, ye. rine Maraş nüfus müdürü Osman Büytekin gelmiştir. * lari için bunların herhangi bir adada tecritleri hakkındaki (o mütalealare iltifat edilemez. Adliye sarayı, eski hapishane bi- nasının yerinde yapılacaktır. Bu ka- rarımız kati olduğu için bir taraftan yeni binanın plânım hazırlatıyoruz, bir taraftan da eski binanın yıkılma işini münakasa ile ihaleye çalışıyo - ruz. On gün sonra (yıkılma işi bir müteahhide ihale edilecektir, Bir bu. çuk seneye kadar İstanbulun yeni ve modern bir adliye sarayına kavuşa- gatinefs ve vazife severliktir. Türk çocuğunun en büyük işi bu irşat yo- landa yürümektir. Bugün yeniden aramıza karışacak olan arkadaşların ayni feragat ve ayni vazileseverlikle Mustafa Karahan, Niyazi Değer, O- mer İnanç, Ihsan Anibal, Ismail Yıl- maz, Avni Ak, Bahatlin Şevin, Re- şat Hamarat, Salih Ozsu, Şükrü Ak. soy, Azmi Ülker, Ridvan Ozpir, Yu- çalışacaklarına eminim.” i Sadri Aka nutkunu müteakip kor. | suf Ak, Salih Ozkan, Hüseyin Ozku, delâyı kesmiş, âbide davetliler tara-| Hilmi Aksoyar, Ali Dursun Eren, fından gezilip tetkik edildikten son-| Halil Aşan, Saffet Aytar, Enver İçel, ra, davetliler hazırlanan büfede | ay Arkan, Sellhattin Merih, Sa gırlanmışlardır. Yeni en im Karaca, Sadi Tezyener, Hıfzı Seç cağını tahmin ederim. İcra ve iflâs Polis mektebinden bu sene 133 ki. kanununu tadil edecek olan Jâyiha| $i mezun olmuştur. Birinciliği Mani- hazırlanmıştır. Meelisin önümüzde -| sa mürettebatından Ahmet Balcıoğ- ki toplantısında kanun halini alacak.|lu, ikinciliği Antalya mürettobatın- tir” dân Süleyman Savaş ve üçüncülüğü Adliye Vekili Fethi Okyar İstan.| de İzmir mürettebatından Sami Öz. bulda bir hafta kadar kalacak ve is.| sü kazanmışlardır. Mezunların tam tirahat edecektir. Amerikaya 25 Uçak Ismarlandı Motörlü tayyare ile çalışanlar ve ye. tişenler her sene biraz daha fazlalaş- tığından Türkkuşu idaresi faaliyetini tevsie körar vermiştir. İlk iş olarak Amerikaya yirmi beş modern tayya- re sipariş etmiştir. listesi şudur: Hayrullah Göker, Refik Tükeler. Şükrü Beydemir, Reşat Özsan, Sü- reyya Ural, Ahmet Baleroğlu, Reşat Ankara 19 (Tan Muhabirinden) —| Dirik, Mehmet Erçolek, Rıza Uçkan, | Kenan Erturgut, Ahmet Ziya Gürkan, Cemal Arslan, Şerefet- tin İrez, Aptullah Akçakaya, Kemal Ozçetin, Muzaffer Horasan, Aziz Oz. yiğit, Sıtkı Dilek, Hamit Gürses, Se- lâmi Dedeoğlu, Süleyman Savaş, Ha- lit Cebe, Mahmut Beyazkartal, Tu- a me, Halit Oğan, Aptullah Vural, Cer- ciş, Yaşar, Adil Alp, Mansur Ozde. mir, Ali Demir, Besim Kiray, Meh- met Öner, Necmettin Pınarcıkoğlu, Nuri Tonay, Selâmi Tanca, Hikmet Ak, Ismail Onal, Mustafa Kurmal, Fahri, Ahmet Süalp, Hicabi Çelikel, Sait Efetürk, Hasan Ertürk, Faik Er. meal, Fethi Pavdar, Refik Oral, Ni » yazi Evren, Niyazi Şahin, o Bayram Şengün, Şemsi Ontan, Relik Belsat, Kurultay, Hikmet Yalçın, Hasan Erdoğan, Ah. met Yazıcı, Sabri Köklü, Sabri Sen. dal, Halil Çuleta, Ali Sünci, Ahmet Özkan, İbrahim Beşikçi, Süleyman Akkuş, Muhittin Orcan, Arif Ergün, Bekir Kesebir,