31 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

31 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

TAN 30AğustosZafer Bayramı Her Tarafta Coşkun Tezahüratla Kutlulandı Milli Şef 2. 31-8 RADYO ANKARA RADYOSU Türkiye Radyodifüizyon (Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1639 m. 183 Kes. 120 Kw T.A GN IsTem. 15105 Ken 20 Kw TAR 3llom. 9458 Ken 20 Kw Perşembe, 31. 8. 1939 1230 m. 12,35 Türk müziği: kuyun: Sem; Özdenmes, Çalsı şen Kam, Cevdet Kozan, Zühtü oğlu. 1 — Emin Ağa Suzinâk pe Mustafa Nefiz Surinâk Tophane Cinayeti Katili Tevkif Edildi Suçlunun Üzerindeki 260 Liranın Alınmak İstenmesi Bu Hâdiseye, Sebep Olmuş Evvelki gün töphanede Dayının |ram vardı, Eminle Mehmet bende Kahvehanesinde iskambil oyunu yü-| para olduğunu sezmişler, bana zünden çıkan bir kavgada Emin is . minde biri Mehmet isminde bir gen. ci yaralıyarak En arkadaşı Abbası da arkasından ağır surette yaralamıştı. Meşhud suçlar müddelumumiliği dün tahkikata başlamış ve suçlu E- mini Sultanahmet Sulh birinci ceza mahkemesine vererek tevkif ettir. miştir. Emin kendisini müdafaa €- derken demiştir ki: — Oynuyordum. Yanımda (260) li 0- 30 Ağustos Zafer bayramı, dün İstanbulluların içten gelen tezshür- lerile kutlanmıştır. Resmi ve hususi müesseseler gündüz bayraklar, gece de elektriklerle süslenmiştir. Yapıla.. mi görmek üzere bütün so- kaklar, bilhassa geçit resminin yapı. . Be lacağı Beyazıt meydanile Taksim Onlar üstüme çullanarak paramı a-| Cümhuriyet meydanı halkla dolmuş- İlacaklardı. Yanımda bıçak vardı. Pa. | tu. İramı kurtarmak için bunları korkut. İmak istedim. Kazaen ikisi de yara. landılar. Eğer ben bıçak çekmesey- dim belki de beni öldüreceklerdi. Hâkim tevkif kararı verdikten son ra suçluyu takibatın genişletilmesi için müddelumumiliğe inde etti, Orduyu Tebrik Ettiler Ankara, 30 (A.A) — Zaler bayramı münasebetiyle Genel Kurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakınak bugün öğle üzeri Reisleimhur İsmet İnönü'yü ziyaretle ordunun tebrik ve tazimlerini arzetmiş ve Milli Şef teşekkür ve, bilmukabele orduyu tebrik eylemişlerdir. Başvekil Dr, Refik Saydam bugün öğleden evvel Genel Kurmay bi nasında Mareşal Fevzi Çakmağı ziyaretle Cümhuriyet hükümeti namı na Zafer Bayranunı tehrik etmiştir. z bir savişle) 4 — Kemençe tak» — Refik Fersan Hicaz şarkı (Göğ- gittin) 6 — Hacı Arif Bey (Bir goncaya bir hare) 13 juns ve meteoroloji babarleri 13.15 — 14 Müzik (Karışık pros» ram — PL) 19 Prog kestra müziğ asıl lum diye musallat oldu. nsmamakta israr ettim, öldü 9,05 Müzik (ilefif Or- PL) 1930 Türk müziği 20.16 Konuşma. 20.30 Mem nini ve ineteoroloj! ha- Türk Müziği: Okuyanlar: * Sağnak, Necmi Fuza Ahiskan Çalanler: Rüşen Kam, Cevdet Kozan, Zühtü Bardakoğlu, 4 — peşrevi, 3 Gülizar sarkı (Gözlerimden gitmiyor) Proğram mucibince merasime, sa. at sekiz buçukta Kolordu kumandan- lığında yapılan resmi kabule başlan. miştir, Resmi kabul sırasında daha evvel- den emir alen kıtalar erkenden gar. nizonlarından çıkarak Buyazıtta Ü- niversite meydanına gitmişler, me. Kahvenin Kilidini Kırarken Yakalandı Sabıkalılardan İbrahim oğlu Halil evvelki gece saat 23 de Kapalı, ya girmiş, İskender boğazında rakın 2 numarali kahvehanesinin k Mdini. kırmış, kapısını açmış, tam se. maveri alırken bekçi Abdullah ile Kâmli tarafından cürnü meşhud ha. linde yakalanmıştır; Halilia üstünde bir de anahtarsız kilit bulunmuştur. Halil dün meşhud suçlar müddelu- mumiliğine verildi. Halil kendisini müdafaa ederken: | —Ben sarhoşlukla çarşıya girmi. | şim. Kahvehanenin kapısında bekçi beni kilit kırıyor sanmış, yakala. dılar. Diyordu. Kahveci Setrak da ka Yunduğunu ve şimdi ıda kilit bu. detumumili | kendisine alt ol- hu, Müddelumumilik tahkikatı birçok noktalardan noksan bulduğu için suç luyu dosyasile beraber polise İade ef- $i. Ve bilhassa kırılan kilidin bulun- masını ve hâdisö yerinde &hli vuku. fa tetkikat yaptırılmasını istemiş tir. ME 7 . VEFAT Sevgili Aile Reisimiz BERNARD ZİEGLER Ağustosun 28 ncu Salı günü ani o- larak vefat ettiğini haber vermekle müteellimiz. Cenazesi 1 Eylül Cuma günü saat 11 de Feriköyünde protes- tan mezarlığı kilisesinde icra edile. ceğinden son teşyi vazifesinde bulun. miş, üçü birib sabaha karşı Al lamışlardır. kadın da vardır. Biraz sonra Mehmet, Hasanla be- raber kadınları alıp evine götürmek istemiş, katil Şükrü ile diğer Hasan buna smâni olmak istemişler, arala- rında münakaşa çıkmış, Mehmet sö. zünde wrar ederek, kadınları alıp Para Cezasına Mahküm Oldu Büyükada , arabacılarından . Akif, Murtaza ve Ömer evvelki gece Bü. yükadada Karlonun meyhanesine gir mişler. Şakalaşırken iş kavgaya bin- lerine sövüp saymış» lar, meyhanedekilerin de rahatlarını bozmuşlar, Sultanahmet Sulh Birin. ci Ceza mahkemesi dün bu Fuşmalarını yaptı. Üçün lukları sabit oldu ikişer lira para ce. zaşına mahküm oldular, İçki Âleminden Sonra Bir Cinayet Ankara, 30 (TAN) — Dün geceli ndağ mahallesinde bir cinayet olmuş, Çubuk kazasının Mahmut oğlan köyünden Ahmet oğ- lu Şükrü adlı bir amele Çankırının Şabanözü nahiyesine bağlı Sarı kö- yünden Mustafa oğlu Şükrü Hazal öldürmüştür. Hâdise şöyle olmuştur: Katil Şükrü, maktul Şükrü ve ar. et ve Hasan ile topl i âlemi ş Beraberlerinde bir K ların du» de sarhop- yapmıya baş- aç rasim kumandanı tarafından kendile. rine tahsis edilen mevkilerde yer al. mışlardır. Saat 9 da İstanbul kumandanı ve- kili Tüm General Osman Tufar ile Vali ve Belediye relsi Lütfi Kırdar Üniversite meydana giderek, aske. Tİ kıtalarla Kuleli, Maltepe, Hi oğlu askeri liselerile Tıp Fakültesi askeri kısmından merasime İştirak e. İden kıtaları teftişe başlamışlardır Teftiş bittikten sonra ordunun en kıdemsiz subay: olan Selimiye 86 net Alay ikinci bölük takım subayı Meh- met Ali Yeşeren sureti mahsusada hazırlanmış bulunan kürsüye gelerek İ30 Ağustos Zafer bayramının 17 inci yıl dönümü münasebetile bir nutuk söylemiştir. Genç subay dünkü top- lantının maksat ve gayesini anlattı tan ve cihan harbini müteakip mem. eke devirlermde çeke lemli günlerine Işaret etmiştir. Generalin nutku Genç subaydan sonra kürsüye ge len kumandan vekili “Tümgenersi Osman Tufan da söylediği Mutuktm demiştir ki: e Bayratmız “kutlar. Bu kutlu ve yöutlu gündö Türk mil İeti kuvvetine güvenerek - istiklâlini ve insanca yaşamak hakkını kazan- mıştır, Cihan harbinin sonunda İsi lâcı devletler verdikleri sözde dur- andılar silâh depolarımızı yağma et. tiler. Ordumuzu dağıttılar. yurt mü- dafaasız kalınca her yere kolayca girdiler, Zamanın bedbaht padişahı da buna yardımcı idi, Eşi görülme. miş zulüm ve hakaretle ve padişah yazdımile Türk milletinin eli kolu bağlanmak isterken Ynillet hakik! var hğile doğruldu ve başına kendi için- İ gustos zaferinin ehemmi 7 — Dede Şehnaz püselik (Küçtkmu'da) Arif Bey Suzinâik şarkı (Bir dil öArtaki Kürdilihicaz 6—Kürdiihicazkâr saz semaisi, 7 — Hüseyni şarkı (Çektim eli- mi gayri bu dünys hevesinden) 8 — Ha- « Arif Bay Hicezkür şarkı (Açıl ey gen- cal sedherk) 9 — Lat Bey Hicezkâr şar“ &: (Sana be oldu gönül) 10 — İbrahim Mahur şarki (Sabah olsun) ii — Halk türküsü (Yürü dilber yürü ömrümün va- ni) 2130 Konuşma 2145 Neşeli plhxlar— &. 22 Müzik (Köçük Orkestra, Şef Necip Ağikın) 4 — Emmerich Kalman Çardaş ) Prenses operetinden potpuri 3 — Tschai- kowsky Vals No, 5 3 — Heinz Münkel Kara Orman polkan 4 — Ziehrer Âşık (Romana) 5 — Mieheli İletnel küçük süit 8 — 7, Strause Bahar sesleri BAY SAMİ GÜNZBERG Diş tabibi Sami Günzberg, Av- rupadan avdet etmiş ve hastala- rmı kabule başlamıştır. —— ——— — Harbiyeliler bayramı tesid etmişler. âir, Tayyare haftası Zafer bayramı münasebetile 30 A. ve k Tameiat eman Arrirmm mke ei tanbulda Hava urunu şubeleri Halkevleri 5 eylüle kadar muhtelif İsemtlerde müsamereler ve konferans lar tertip etmiştir. Bu zümreden ol- mak üzere dün Eminönü Helkevinde konferans ve müsamere, Samatya Halkevi taralını da Azak sinema sı binasında samereler verilmiş» tir, Yurtta tezahürat Ankara, 30 (A,A.) — Alımskla ol. duğumuz telgraflar, bugün 30 ağus- tos zafer bayramının 17 ine yıldö- nümünün yurdun ber yanında en içten tezahüratla tesit edildiğini ve evine göndermiştir. Katil Şükrü bu işe fena halde kız mış ve tabancasını alarak Mehme- din evinin etrafında dolaşmıya baş- lamiştır. Şükrü Hasan birez sonra, Mehmedin evinden çıkıp giderken, İŞükrüye rastlamış, aralarında mü. pakaşa olmuş, katilin iadesine gö- LERİ Mümessili re, kendisine hakaret eden ve bıça- BERNARD ZİEGLER ğını çeken Şükrü Hasarı kalbinden 209 Ağustosta ani olarak vefat et.|bir kurşunla vurarak öldürmüştür. ber sınıf halkın bu münasebetle ya- pılmakta olan toplantılarda Ebedi Şefin aziz hatırasını taziz ve My Şef İnönü'ye karşı , sonsuz saygı ve bağlılıklariyle kahraman orduya kar şı minnetlerini izhar ettiğini bildir. mektedir. Yine mesut yıldönümü münase. betiyle bütün şehir ve kasabalarda Parti ve Halkevleri tarafından işti- malar tertip edilmiş bulunmaktadır. mak İstiyenlerin mezkür gün ve se- atte teşriflerini ve işbu İlânın dave.! tiye makamında telâkki e den çıkan kurtarıcı Atatürkü geçirdi. Dört sene süren çetin mücadelede milletimiz bütün gayretile çarpıştı. Bir hedef vardı “Ye istiklâl ya ölüm, İlk önce Milli niz, İnönünde mil- letin maküs talihini yendi, Sakarys ve en sontu Dumlupınar meydan muharebelerinde kazanılan zaferler- le düşman orduları denize döküldü. Başkumandanları esir edildi. Güzel rica ederiz, Ailesi efradı PATRONUMUZ, ZENİT SAAT. Bahriyelilerimiz Taksim Abidesine çelenk koyuyorlar. mişlerdir. tiğini haber vermekle müteessiriz. | Katil Şükrü hâdise yerinden der- © Cenazesi 1 Eylü! 1 de icra olunacaktır. Zenit saâtleri tienrethanesi müstah. demini s Cuma günü saat) hal kaçmış isede, biraz sonra ya kalanmıştır. Şükrü cürmünü ME eve vermiş. german Şanlı Ordumuzun Büyük Trakya Manevraları ve Büyük Resmi Geçit 1000 metrelük hakiki sesli ve Türkçe izahatlı filmi Bugün İpek - Sakarya - Şık - Yıldız - Alemdar ve Milli Ankarada YENİ ve HALK İzmirde ELHAMRA sinemalarında gösterilmektedir. Bu filmi göstermek isteyen sinema sahiplerinin “FITAŞ,, Adresine Telgrafla müracaatları rica olunur. Bütün Trakyayı titreten TÜRK 'ün yılmaz ve kırılmaz Çelik Ordusunun En Son Manevrası Filmi BUGÜN LALE ve TAKSİM itiraf etmiştir. Polis tahkikatı ikmal ederek suçlu. yurdumuz tamamile kurtuldu. Esir) edilmek istenilen Türk milleti eşsiz | kahramanlıklarla istiklâlini kazan-! di. General Osman Tufân bundan $on- ra Cümhuriyetin ilânından beri her| . İgün daha kuvvetlenen Türk ordusu. nun icabında pek bü; işler başara- çağından emin bulunduğuna işaret ederek: : “.— Kuvvet kaynağım ast! Türk milletinden alan ordumuzun en çetin vazifeler karşısında daima muvaffak olacağında şüphe yoktur., Cümle. sile sözüne nihayet vermiştir. Geçit resmi Kumandanın nutkunu müteakip Üniversitenin dış kapısı önünde su- reti mahsusada hazırlanmış olan tri. bünlere gelinmiştir. Askeri kıtalarda bu esnada, önlerinde Tüm mızıkası, arkada Sancak, daha arkada birlikler olduğu helde Üniversite meydanın- dan hareket etmişler, Mercan yokuşu cihetindeki kapıdan çıktıktan sonra İ Bakırcılar caddesini takiben, resmi geçidin yapılacağı Beyazıt meydanı. na gelmişlerdir. Burada Tüm mızıka- sı sola dönerek Beyazıt havuzunun üst tarafında mevki almıştır. Kıtalar | ise, en önde 'Tüm Sancağı olduğu hal de ve kumandanların bulunduğu tri. bünlerin önünden “Sağa bak., kuman dasile sert ve çevik adımlarla geç“ Resmi geçid sahasmdan çıkan ki- talar yürüyüşlerine devam ederek Zeynep Hanım konağının önüne gel İmişler oradan Hasan Paşa Karakolu ve trmvay caddesini, Beyazıt ve Sul- tanahmedi takiben köprüye oradan da yine tramvay caddesini takiben Taksime gitmişlerdir. Taksim meydanında Saat 12 de kıtalar Taksimde ken- dilerine tahsis edilen yerleri aldıktan sonra verilen işaret üzerine tüm ban. dosu tarafından İstiklâl Marşı çalın- maştır, Buradaki merasimde, patti müfet. tişi Tevfik Fikret Sılay Beyoğlu kay- makamı Ahmet, İstanbul Merkez ku. mandan vekili Hüsnü Altaş Deniz Kurmay Albay Hulki Devellioğhu, hazır bulunmuştur! İstanbul kumandanlığı, Sümer Bank, Ziraat Bankası, Merkez Ban- kası, İmar Bankası Bele'!:“». Parti, Türk Hava Kurumu, site ve deniz asteğmenleri tarafınian gön derilen çelenkler abideye konulduk. tan sonra verilen işaret Üzerins me- rasime nihayet verilmiştir. Fener alayları Zafer bayramı münasebetile gece de şehrimizde fener alayları tertip e- dilmiştir. Fener alaylarından birisi taksimden hareketle tramvay yolu. nu takiben Beyazıda, diğeri de Üskü- darda Doğancılardan hareketle Kadı. köy iskelesine ka miştir. Halkevlerinde de dün gece bu mü- nassbetle toplantılar yanılmış, kon feranslar tertip edilmiştir. Ankarada Büyük zaferin yıldönümü Ankara- da her yıl olduğu gibi büyük tören. İle kutlanmıştır. Saat sekizde Genel Kurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çak- mak makamlarında birbirini mütea. kip askeri ve mülki erkânı tebrikâ. tını kabul etmiş ve saat dokuz otuz- da ipodromda bütün Ankara halkının önünde de askeri merasim yapılmış. tir. Milli Müdafaa Müsteşarı Korgene- ral Nazmi Solok tarafından birlikle. rin muâyenesinden sonra en genç su- bay ile alay kumandanı birer nutuk söylemişlerdir. Bunu müteakip An. kara garnizonu kıtaatı İle harbiye a- layının geçid resmi yapılmıştır. Misir askeri heyetinin de hazır bu. lunduğu bu törende birliklerin geçi- şi baştan sonuna kadar saygı, sevgi ve takdir ifadesi olan coşkun tezahü. ratla karşılanmıştır. Yine bu sabah Harbiye okulunda yapılan bir törende subaylar ve genç Dumlupınarda Afyon, 30 (A.A) — Dumlupmar merasimi her yıl olduğu gibi yüksek » bir sevgi tezahürüne vesile oldu. Parti Genyönkurul üyesinden Rahim! Apak'ın bulunduğu vekâletler ve vi- lâyetlerden gelen heytlerle kara ve İstanbul yüksek tahsil gençlerinin bütün vilâyetler Parti, Halkevi mü- messilleri ve civar kazalardan gönde- rilen heyetlerin de iştirakile 30 A- ğustos Zafer Bayramı en coşkun te- zahüratln kutlandı. Saat tam 11 de törene başlandı. Elliden fazla çelenk âbidenin bütün etrafını kaplamıştı, Başta Afyon va lisi Ahmet Durmuş Evrendilek tara- fından minnet ve tâzimlerle konulan Relsletimhurumuz Milli Şelimizin çelenklerini takiben Millet Meelisi, Başvekâlet, Parti Genel Merkezi, Vekâletler, vilâyetler namına mümes silleri tarafından çelenlek konulmuş” tur. En genç subay, İstanbul ve Ankara yüksek tahsil gençüği namına biref ve Afyondan halk namına bir gene bir nutuk irad eylediler, Rahmi A“ pakın heyecanlı nutkunu kolordu ku: İ mandan vekilinin harekâtı arazi üre rinde tarif ve izah eden nutku tekip eylemiştir. Sonra resmigeçit yapıl" mıstır, — abisi > >