January 31, 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

January 31, 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

Hudutta Yolcuların Eşyaları “X,, Şuaından Geçirilip Yoklanıyor Beni Çırılçıplak Soydular, İç Çamaşırlarıma Varıncaya Kadar Her Şeyimi Arcdılar i “ Bitaraf bir müşahit yazıyor ) firen merak ettiği bir nokta, (Almanyanın ne yaptığı, halkın nasıl yaşadığı, ne yediği, ne içtiği, üzüntü ve sıkintı çekip çekmediği, (hslk arasında kuvvetli bir hareket bulunup bu. Yanmadığıdır. Ben de bu suallere cevap bul- mak için Almanyaya gittim ve va- ziyeti tetkik ettim. Almanyada geçirdiğim haftalar zarfında mem- İeketi şarktan garbe, şimalden cenuba kadar gezdim. Ve dikkate değer bir çok manzaralar gör düm. Almanyada ekmek çok pahah, tereyağı ise külliyen gayri mevcut va bu yüzden Almanyada geçirdi. ğim günlerde 6 libre kaybettim Almanyada kâh birinci, kâh i. kinci, kâh üçüncü sınıf vagonlar. da seyahat ettim, İmkân buldukça ber seyahat arkadaşlarile konuş- tum. İmkân bulmadıkça süküt et. tim ve onların kendi aralannda ne söylediklerini dinlemeğe çalış tim. Çeşit çeşit erkek, kadın, ben- ker, asker, tayyareci, goför, ev ka- dını, esnaf ve garson ile görüştüm. Bundan başka bitaraf diplomat- larla konuştum ve daima gözümü açık tuttum. Himmlerin peşime taktığı genç- lerden hoşlanıyordum. Bunlar be. ni her yerde takip ettiler. Düra- cağım yerde durdular, rduğum. zaman oturdular ve yürüdüğüm zaman yürüdüler. Arada bir taksiye atlıyarak bu gençleri atlattım. Taksilerin an. cak üçle biri işlemekte olduğu için bu çocuklar beni takip hususunda güçlüğe uğradılar, yrd vardığım zaman be- ni hayrete düşüren bir ha- dise vuku buldu. Gümrük memuru eşyamı sıkı sı. kıya muayene etti, Muayeneyi bi- tirdikten sonra, İntizar müddeti. mi geçirmek için bir bira içmek istedim. Fakat omuzuma dokunan bir el beni durdurdu. Ve hücum Kıtalarına mensup bir memur, be. ni yanına alarak götürdü. İkimiz, büyükçe bir odaya gir- dik. Ve mamur bana paltomu çi- karmamı söyledi. Sonra kâmilen göyunmamıı istedi Sordum: Kâmilen soyundum. Fakat bu da kâfi gelmedi. Ayakkabılarımı, çoraplarımı da çıkardım. Parmak. larımın arasına baktı. Sonra ağzı mı açtırdı. Onun da içine baktı. Sonra bü. tün elbisemi, bir perdenin arkası- na götürdü. Burada bir makasın iş. Memur cevap verdi: “— Elbisenizi kesmiyoruz. X şunile muayene ediyoruz" Elbisem parça parça X şuzin- dan geçti. Ve bir sırrı gizleyip giz. mediği arandı. X şuaından ge- çirilmeyen bir yerim, hafızamdı, Nihayet pasaportumu elime ver- r, memlekete gıdebileceğimi ve en mühimi, üstelik memle. ketten cıkabileceğimi bildirdiler. Hareketimden evvel bir Al bana; “Yanına tereyağı, tütün, kahve alma ve yanında mektup, gazete bulundurma! Bu yüzden hudutta sıkıntı çeke: demiş- ti. Bu İavsiye yanlışmış Çünkü Holandalı bir kadın bunlarla dolu olan bir çok bavullarım, hiç bir sıkıntıya uğramadan geçirdi. Ben «bileceğim her şeyi gö- ime pişman oldum. Çün. kü rast geldiğim ber insan “Bıra- kabileceğin bir şey getirdin mi?" diye sordu ve ben eli boş gittiğim den müteessir oldum. Hr vagona girer girmez kompartimanımda yalnız oturan bir kadın, utana utana şun- lar) söyledi: “— Yabancı olduğunuza ve kı- sa bir zaman kalacağınıza göre kocama verilmek üzere birşeyiniz. var mi? Meselâ bir traş sabunu, bir çorap, bir mendil, elhasıl müs- tağni kalabileceğiniz bir şey yok mu?” Ben de utanarak cevap verdim: “ — Maalesef yokc, O da kalkıp gitti ve tallini baş. ka yerlerde denemeğe çalıştı. Yabancılardan bu şekilde bir şey koparmağa uğraşmak, yeni bir meslek teşkil ediyor. - Bir çok yabancılarsa, geri dön- düğüm zaman, maddeleri göndermem için, peşin para vetmeğe de hazir olduklarını söylediler ve bana resmi tarifenin on iki misline muadil bedel ver. meğe hazır olduklarını “anlattılar, Almanlar, sekiz ay evvel yaptı. ğım seyahatte - gördüğüm Alman. ların tıpkısı idiler. Yalnız daha ciddi idiler, Almanyanın bu kısmı şarabile, kahkahasiyle meşhur oi- duğu halde kulağıma bir tek kah. kaha aksetmemişti. Hallerinden aç oldukları anla- şılmayordu. Fazla dikkat edilitse erkek ve kadınların bir nebze 80- Tuklaştıkları ve zayıfladıkları gö- rünüyor, fakat açlığın bâriz bir izi sezilmiyordu. Yalnız bunlarla ko- nuştuğunuz zaman hep gıda mâd- delerinden bahsettiklerini görü. yorsunuz. Yolda iki erkek ve kir kadından müteşekkil yol arkadaş- larıma İngiltereden geldiğimi söy- emiştim. o Hep birden sordular: — İngilizler açlıktan ölüyor- Yar mı? Tahtelbahirlerimiz onla. Ti en feci vaziyete düşürmedi mi?” Onlara hskikati anlattığım zaman | pek te şaşmadılar. Bununla bera- ber Almanların Hitler .rejimine karşı kalkınmak üzere olduklarını sanmayınız. Çünkü Alman propa gandası Almanları iki noktaya i. nandırmıştır: İ — Almanlar dişlerini sıkar ve fedakârhğa (o katlanırlarsa galip geleceklerdir. 2 — Fedakârliğa katlanmaz- larsa 1918 ve 1919 senelerindeki in yüz kere beterine uğrarlar, #i Tejiminin. yalanlarından kurtulmuş yeni bir Almanyanın vücut bulması için, Almanların bu kanaatlerini sökmek lâzımdır. Trehimiz, iki buçuk saatlik ge- cikme ile Hanuvere varmış, ve bu- rada üç saat kalmıştı. Memurlardan birine sordum: “— Ne oldu? Tercihan geçmele- ri lâzim gelen trenler mi geçiyor?,, “— Hayır! dedi, Lokomotif ta- mir ediliyor. Tamirat hemen biter. Sonra yolumuza devam ederiz.” Sözü uzatarak; — Keşke otomobil ile gideydim. Dedim, şimdiye kadar varınış 0. lurdum. Memur kaşlarını çatarak: — imkân bulamazdınız, dedi Çünkü otomobil yok ve ancak za- ruri seferler içip benzin veriliyor! ADLİYEDE ; Dün 14 Yaşırda Bir Keca Tevkif Edildi nin kerarile tevkif edilmiştir. Eser Müstehcen Değilmiş sahibi Ali Naci kemeye vermişti. raetini istemiştir. kararı kendilerine gıda Evlenmek maksadile 11 yaşında Hanife isminde bir kızı kaçıran ve daha nikâh muamelesine tevessül et. meden karı koca vaziyetine giren 14 yaşında Mehmet dün asliye hökimi. Müddelumumilik İkdam gazete. sinde neşredilen bir tefrikayı müs. tehcen görmüş ve bu sebeple gazete Karacanla tefrika muharrir Kemalettin Şükrüyü mah. Müddelumumi: Orhan Tığrak, eh. Uvukuf Agâh Sırrı Levendin rapo. runa İstinaden romanın müstehcen olmadığını söylemiş ve suçluların be. Mahkeme böraet DEAN Soğuklar /TifüsVakalarının Ihbarı Için Talimat Verildi Vali, Vakaların Korkulacak Kadar Öinediğni, Yeni Baştan Şiddetlendi Şiddetli soğuklar yeniden başlamış bulunuyor. Dün öğleden sonra Boğa: zın yukarı kısmında bu senenin en kuvvetli kar tipisi başlamış, bilhassa saat 16 ile 18 arasında Boğazın bu kısmı gözgözü görmez bir hal almış. tır. Bir kaç metre ilerlerini secemi. yen kaptanlar vapurları bir müddet durdurmıya mecbur kalmış, bazıları da en yakın iskelelere bağlamışlar. dır. Bu suretle mürakalât kismen sekteye uğramıstır. Hiç bir kaza ol. mamıştır. Büyük vapurlar Karade. nizde deyam eden fırtına vüzünden dün de Boğazdan dışarı çıkamamıs-| lardır. Kar tipisinin devamı halinde volda bulunan kücük merakibin akt. betinden endişe edilmektedir. Avrupa ve Balkanlarda kış her cün biraz daha Şiddetlenmektedir. Karların örttüğü tren yöllarım gün. de bir kaç defa açmak için Yugos. lavya ve Bulgaristanda askerlerden istifade edilmektedir. Dünkü kon. vansiyonelle şehrimize gelen yoleu- lar kurt sürülerini tren yolları civa. rında gördüklerini söylemişlerdir. Gelen haberlere göre Rusyada soğuk sıfırın altında 45 dereceye kadar İn. miş, bir çok yerlerde umumi hayat durmuştur. o Londra, 30 (AA) — İngilterede havalar fena gitmeğe devam etmek- tedir. Halk, büyük bir zaruret kar- şısında kalmadıkça, seyahat etme. İmeğe davet edilmektedir. dan hareket eden bir tren 28 saat teahhurla Londraya gelmiştir. Diğer bir tren de kırlarda kura saplanarak kalmış, evi şimendifer hattı üzerin- de bulunan bir köylü, bir dana kesip kızartarak, yolcuların açlığını gider- miştir. Başka bir tren de, 100 kadar çocuk soğuktan pek muztarip bir ha- le geldiği için, birçok müşkülâttan sonra hâdise mahalline gelmeğe mu- vattak olan bir yardım treni, bunla. n alıp, en yakın şehre kadar götür- müş ve çocuklar hastaneye yatırıl- mıştır. Bu sabah birçok şehirlerde trenle. rin ve otobüslerin gecikmesi yüzün- den İşçiler fabrikalara gidememiş- lerdir. Tırhan Bugün Geliyor Alanya civarında karaya oturan Tırhan vapuru dün Geliboluya mu. vasalat etmiştir. Kazazede gemi bu gemisinin refakatinde limanımıza gelecek, doğru Halice sokulacaktır. Tamirdeki Vapurlar Çıkıyor Limanımızda vapura şiddetle ihti. yaç olduğundan tamirde bulunan va. ların tamirlerinin ikmali alâka darlara bildirilmiştir. Tamiri biten Kemal vapuru bugün çalışmıya baş- liyacaktır, Felâketzedelere Yapılan Yardımlar Kızılay İstanbul merkezi dört gün önce Tarı vapurile Giresun ve Ordu için mevcut yiyecek ve giyecek eş. yası ile 500 çadır bezi sevketmiştir. Romanya ve Bulgaristandan gelen 20 vagon kereste de sevkedilmiştir. 16 vagon kereste de hemen yola çı. karılacaktır. Bulgaristandan gelen derilmiştir. Mısırdan, Fransadan ve Almanyadan gelen yeni eşya ve ilâç. lar da gümrük musmelesi İkmal edi. lir edilmez Kızılay hastanesi ve yar. dım ekipleri emrine tevdi edilecek. tir. Yeni Bir Teklif Gümrük komisyoncularından Meh. met Celâlettin Bakançocukları, Güm. | rük ve İnhisarlar Vekâletine verdiği bir istida ile zelzele felâketzedeleri için gümrüklerde Kızılay pulu istih. lâk edilmesini istemiştir. Bu zat, gümrüklere ibraz edilecek! manifastolara beşer, ithalât ve ihra.| cat tahakkuk varakalarına birer li.| ralık Kızılay pulu yapıştırılmasını gümrük makbuzlarınn da yirmi be.! tulmasını istemektedir. Kanunen re. ileri sürmektedir. İstida sahibi bu usulün beş sene| müddetle tatbik edilmesini istemek. | tedir. İskoçya- | sabah erkenden Alemdar tahlisiye| 1500 çuval un ve bir vagon Balkan! peyniri dün felâket mıntakasına gön. | şer kuruşluk Kızılay puluna tâbi tu. | simsiz çıkarılan bütün eşyanın be.| İcap Eden Tedbirleri yet sıhhiye müdüriyeti, gerek Beled mönü kazasında icap eden tedbirler mur edilen iki doktor marifeti hirhaneye gönderilerek dezenfekte mesi, polis veya bekçiler tarafından talarının haftada bir defa dezenfeki Valinin muhazririmize şehrin sıhhi “— Şehirde tifüs vakalarına tes kalar öyle zannedildiği gibi çok d kalabalık şehirlerde böyle vaknlara yesi için acmağa teşebbüs ettiğimiz bilinde yıkanahilecektir. Hamamlar cektir.,, İyiA ler almışlardır. İlk tedhir olmak üzere en farla kala kaza dahilindi kâr odaları kontrol edilmiş ve son bir ay rarfında n Alındığını Söylüyor Son günlerde şehirde tifüs vakalarının çoğalması üzerine gerek vilâ. iye sıhhat müdüriyeti esaslı tedhir. ik bulunan Emi. alınmıştır. Bu arada bu kazaya me- ki bütün kahveler, bes 4. him parça eşya teb. edilmiştir, Evvelden tahmin edildi. ği vechile vakaların diğer senelere nazaran daha fazla müşahede edil. | mesi, bu mücadelenin Fatih, Beyoğlu ve Beşiktaş kazalarına da teşmil edilmesi zaruretini doğurmuştur. Bu karalarda bü lediye doktorlarına yapılan teblizatta mahallelerin sık sık teftiş e met tabiplerile Re. haber slınacak vakaların derhal 2. Mikadarlara bildirilmesi, gizli kalmış tifüs vesair sâri hastalıklara he. men müdahale edilerek tesp eden tedbirlere başvurulması bildiri! Bundan başka tramvay İdaresine, H idaresine, Devlet Denizyollarına, otobü işletmesine, Şirketi Hayriye şirketlerine bu gibi nakil vası. te edilmesi tebliğ edilmiştir. Beyanatı Vali ve Belediye Reisi Lütfi Kırdar dün akşam kendisile konusan bir aziyeti hakkında şu beyanatta nlunmuştar: düf edildiği doğrudur. Fakat bu va- dir. Hemen ber sene İstanbul gibi rastlanır, Belki bu seneki vakalar adet itibarile biraz fazladır. Esasen İstanbulun bu seneki kalabalık va. ziyeti evvelden gözönünde tutularak icap eden tedbirler de alınmıstı. Yoksa tifüsün felâketzedelerle geldi ği doğru değildir. Bu vakalar üzeri. ne nakil vasıtalarının dezenfekte edilm sık sık temas ettiği milesseselerde icap eden tephiratm yapılması, alâ. kadar arkadaşlara bildirilmiştir. Diğer taraftan halkın sıhhatinin vika. , ban, otel, kahve gibi halkın balk hamamlarına sit hazırlıklar da ikmal edildiğinden bunları 15 suhatakadar faaliyete sevkedeceğiz. Kay- makamların tesbit edecekleri halk bu hamamlarda parasız yıkanacak. tır. Fakir olmıyan halk da ancak 19 kurus kadar efizi bir ücret mukn. simdilik Kasımpasada ve Balatla açılacaktır. İlerde Mahmutpaşa hamamı da bu hamamlara ilâve edile. ÜNİVERSİTEDE : Dünkü Tetkikleri Maarif Vekili Hasan Âli Yücel dün sabahtan akşama kadar Üniversite işleriyle meşgul olmuştur. Vekil sabah saat 10 da Üniversite. ye gelerek Rektör “Cemil Bilseli al miş ve onunla beraber Haseki hasta. sesine gitmiştir. Hastanede tedavi ve finekoloji pavyonlarını gezmiş, bu kısımların profesörleri olan Âk Muhtar ve Tevfik Remzi ile, ayrıca doçent ve asistanlarla görü tiyaçlarını dinlemiştir. Büt kikat dört buçuk Si kil hastaneden saat 13,30 da ayrıla- bilmiştir. Hasan Ali Yücel, “öğleden sonra saat 14,30 da Edebiyat Fakültesine gelerek, İslâm Ansiklopedisini bazır. liyan komite ile edebiyat lüçatini hazırlamakta olan komisyonun içti. malarma riyaset etmiştir. Toplantılarda Rektör Cemil Bil sel, Edebiyat Fakültesi dekan: HA. t, Edebiyat Fakültesinin bütün Türk profesörleri ve alâkadar doçent ler hazır bulunmuşlardır. Maarif Ve kiline ansiklopedinin hazırlanması işleri etrafında izahat verilmiştir. Bu izahata göre, ansiklopedinin birine cildi ikmal edilmiştir. Önümüzdek? sy içinde tabına başlanacaktır. Edebiyat lügatini hazırlıyan ko misvonun elsi profesör Şerefettin de, Vekile izahat vermistir. Lügat tamamlanmak üzeredir. Ya- kmda tabina başlanacaktır. Bu letimalarda- liselerdeki ıstılâk işi ile Üniversiteye gelen talebenin bugün kullanılmakta olan ilmi keli. meleri hiç anlıyamamaları meselesi de görüşülmüştür. Liselere. Üniver. site arasında ahenk tesisi işinin de /BEL BELEDİYE EDE: Kek Kömlürüne Dün Yeni Narh Konuldu rafindan kiralanması üzerine on günlerde Zonguldaktan kömür geti. k vapur kalmamıştır. Bu yüzden kömürler, motörler ve mavnalarla celbedilmektedir. Halbuki bu vamta. larla kömür nakli, eski navlun fi. yatlarına 125 kuruş, Sigorta bedel erine de 51 kuruş bir zammı icap et. inektedir. Bu yüzden kömür fiyatla. rının yeniden tesbit edilmesine za. ruret hâsıl olmuştur. Verilen karara göre bugünden itibaren şehrimize getirilecek sömikok 22 lira 80 kuru. <a satılacaktır. Şehir Meelisi Yar Toplanıyor Şehir Meclisi Yarın saa Vali ve Belediye Reisi Lütfi Kırda. i içtimalarına başlıya sit hazır. için Meclis lıklar. henüz Di Nisan içtima bu devre di Şoförler Cemiyeti di müracaat ederek şofö; makta olan plâka resminin indiri. mesini ve $o!ör olmak için asgari millet mektebi B kursu şehadetna- mesi ibrazı hakkındaki mecburiyetin kaldırılmasını istemişlerdir. ama a Kuyumcular Beraet Ettiler Noksan âyarlı bilezikleri fazla &. yarlı göstererek sattığı iddiasile mah. kemeye verildiğini evvelce yazdığı. mız Kâmil Tatari ve Mehmedin 1s. tanbul esliye dördüncü ceza mahke. mesinde yapılan duruşmaları net celenmiş Ve beraetlerine karar veril ir. Musadere olunan mallar da An nlâna alındığı anlasılmaktadır. 8 — Orinmekten mezunları subay olabilirler mi? G — Olamazlar, » ayn sınıfta fki a Mürme İmtiha: yedek 8 — Liam lam bir talebe sebilir mi? C — Hususi Hselerden birisinde tah- siline devam eder ve Maprif Vekâletinin göstereceği bir lisede imtihana girebi- tr. # — Gazlı Wee talabe- terinin oturmaları yasak mıdır? & — Yasak değildir. Feket buralara #evamlı surette gitmek talebenin çalış» masına mâni olur, bumun için bir tale- benin bara, gazinoya gitmesi doğru do- Zildir. HeHA ayıp telkiriei edilir. kendilerine iade edilecektir. $ — Askeri ortamektabe girmek ig tedik, tenhomlu olduğumuz için alma Cc — 'Trahom kabili tedsvidir. mabal- W trahom micedele heyetine mürsena eder, hastalığınızı tedavi ettirir, sireye devrinin geçtiğine dair bir rapor aiiik- ürücaatinizi tekrar edersi * nkü rayigle bir deler, bir «terling ve bir leva kaç kuruştur” C — Bir dolar I3i, bir sterling 52 kuruş ve biz leva 60 paradır. * DİKKAT: Sarin adresi ve elkünakti Tmzayı 1k dun etmiyen sualler cevapsız bırakatır Türk yapurlarının. müttefikler ta.! BİEL İ ! Türk - İtalya Ticeret Müzakeresi İtalyada Türk ticaret heyetiile başlamış olan görüşmeler bitmek ü. zeredir. Tki heyet arasında ticari mü. badelelerin arttırılması İçin görüş. birliği bulunduğu “anlaşılmaktadır. Heyetimizin şubatın ilk haftamı için. de a ayı imza edeceği bildiril. mektedir Almanlarla muvakkat ve mahdut mallara İnhisar edecek olan ticaret anlaşmasının imzasını müteakip AL manların alacakları malların İstan. bul, Vapa, Köstence, Burgaz liman. larından sürat katarlarile Almanya. ya © gönderileceği © anlaşılmaktadır. Sürat katarlarile gönderilecek mal ların navlunlarının miktarı hakkın. da alikndarlar tarafından tetkikat yapılmıştır. Almanya ile yaplmakta ölan anlaş. manın 7,5 milyondan 22 buçuk mil yona çıkarılması için teşebbüsler ya. pılacağı ve gönderilmesi istenileni malların Türkiyede stokları bulman) ve harp malzemesi telâkki edilai. yecek maddeler olacağı söylenmek. tedir, * İhracat için piyasamızdan her çe. şit mal istenilmektedir. Dün iki yüz bin liralık ma) satılmıştır. Bu malla. rın ekserisi İngiltere, Fransa, Malta, Macaristan ve Çekoslovakyaya gön. derilmiştir. Macaristan balık almak İçin te. şebbüslerde bulunmuştur. Yağlı tn. humlara talep artmıştır. Keten &- humu 15 kuruşa yükselmiştir. Muhtelif zahirelerin fiyatlarında cinslerine göre düşüklük olmaktadır. Pirinçlerin her cinsi üzerinde kilo başına 3 - 4 kuruş, arpaların kilosun. da bir kuruş tenezzül olmuştur. Dü. üklük, min e ş Tmesinden İleri geliniştir. Pamuk fiyatları Pamuk müstahsillerinin ellerinde bulunan külliyetli miktarda pamu- ğun kı asada nâzım rolü yapmak için Adana Esnaf ve Ziraat Bankuları A danadan külliyetli miktarda pamuk mübaysa etmektedirler. Bu sebeple 54 . 55 kuruşa kadar düşmüş olan A kala ve Klevlnnd pamukları altmış kuruşa yükselmiştir. Makaracı hakkındaki tahkikat Fazla miktarda makarayı depola. rında gizleyen Musevi hakkındaki tahkikat evrakı mınlaka ticaret mü. dürlüğüne verilmiştir. Tüccar eski hükümlere göre cezslandırılacaktır. Yeni kanunun talimatnameleri he. nüz gelmediği ve hükümetçe lüzum görülecek maddelerinin tatbik bu kanunun hükümlerinden bulunduğu için kanunun tatbikatına taribi ayrıca ilin edilecektir. Romanyadan petrol alacağız Şehrimizde yeni kurulan petrol limited şirketinin Romanyaya gitmiş olan müdürü Sedat Kantoğlu şehri. mize dönmüştür. Şirket müdürü, Ro. manyadan slınacak petrol, benzin çin Ramen şirketllerile temaslarda bulunarak o memleketimize ithalât yapmak için mukavele yapmıştır. Romanyadan İthalâtın eskisi gibi de, vam edeceği ve petrol ile benzinde bir buhran ihtimali bulunmadığı bildirilmektedir. Dün gelen eşya Fransız bandıralı Teofil Gotye va. purile dün balık yağı, telefon âlet yaprak tütün, pansuman eşyası, yün. İl ve pamuklu mensucat, cam gel miştir. Tramvaydan Düştü Şişlide Büyükdere caddesi 35 nu. marada oturan 20 yaşinda Meliha Mecidiyeköyü tramvayından düşe. rek başından ağır surette yaralan. muştur. TAKVİM 31 Sonkânun 1940 ÇARŞAMBA Mind ay (Gümeli Kasım: 85 Arabi: 1388 Furat: 1355 Zilhicce 21 İkinetkânun: İR Güneş: 712 — Oğle 21 İkindi; 15.07 — Akşam: 25 Yatm : 1856 — İrsâk: 831