26 Temmuz 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

26 Temmuz 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

26 TEMMUZ 1935 CUMA Soor Futbol ve atletizm ynrışmaları Yarın ve öbürgün Ankara spor bakı- mundan çok canlı geçecektir. Bursa, Es- Küişehir, Ankara güreş karşılaşmasından Başka cumartesi ve pazar günleri sabah- ları Karadeniz havuzunda yüzme ve at- lamalar vardır. Ankara Gücü alanında futbol maçları ve atletizm yarzışmaları yapılacaktır. Bundan başka pazar saba- hi bisikletçilerimiz Nazillili konuklar- la birlikte Ankara - Sincanköy arasında koşacaklardır. Futbol ve atletizm yarış malarını dört kulübümüz — (Altınordu, Ankara Gücü, Çankaya, Gençler birli- #) organize etmişlerdir. Bu yarışlara #it programları aşağıya yazıyoruz. Yal Baz programın ilân edilen saatlere göre tatbik edilmesini ilgililerden önemle di- keriz. Putbol maçları: 27 temmuz cumartesi Altınordu — Gençler birliği, yargıç B. Şivenk saat, M45 K 28 temmuz pazar Ankara - Gücü — Çankaya yargıç Bay Saim saat, 1745 Bu iki maçı kazananlar 4 ağustosla bargılaşacaklardır. Macar Üpeşt takımı Önümüzdeki hafta gelirse karşılaşma 11 ağusta olacaktır. Putbolcular için gü- teş kurulu bir kupa koymuştur. Atletizm yarışmaları: (Cumartesi, saat 1930 da) Yarışın başlaya- <ağı saat 1 — Gülle atma 15.30 2 — Tek adım 1SA0 15440 3 — 100 metre seçme 4 — Yüksek atlama 15.50 $ — Disk atma * 16 6 — 1500 metre 16.20 7 — 110 engelli koşu 3688 8 — 100 (final) 16.$0 9-— 4x100 bayrak 18.30 (Pazar, saat 15.30) Yarışın başlayar- cağı saat 1 — Üç adım 15.30 2 5000 metre 15.40 3 — Cirlâ 1545 $ — 800 metre' 16 $ — 200 (fünal) 16.25 6 — 100--2004-400--800 Balkan bay- rağı NOT: A — Yarışmalara girecek atletler en son saat 15.10 kadar adlarını ve gire- çekleri yarışları yarış sekreterine yaz- dıracaklardır. Yazdırmayanlar yarışma- lara gir.miyeukkrd'ıv. B — Atletler Ankara Gücünde so- yunacaklar ve muntazam bir şekilde a ©€ — Yargıçlar:! Mümtaz Tarhan, Or- han Şeref Apak. Namık Kat, Mühen - dis Cevdet Bürhan, İzmirli Saim ve Ce- vat Ozandır. ... Güvenç spor kurulu öteygön yıllık kurultayını toplamış ve önemli karar- lar verdikten sonra yönetim — kurulunu yeniden seçmiştir. Büyük oy çokluğu ile kurulda iş alanlar şunlardır: Genel başkan B. Necip Ali Küçüka, birinci başkan mühendis Asrm, ikinci başkan Bay Asım, genel kaptan B. Kemal Ye- zıcıoğlu, diğer üyeler B. Sati, B. Naim, B. Sati, B. Server, B. Abdülkadir, B. Muzaffer, B. Kâzım Nami, Güvençsporlulara gayelerinde başa- rılar dileriz. Yursalı güreşçilerden — solda Ar zorağdı. Başka hallerde kutsal ta- manması Tâzımgeler prensiplerin de a- yak altına alınmış olduğu gizlenmeden hükümete, bu enerjiyi gösterebildiği ve ödevini başardığı için minmet duyma- layız. £ Tan, Fransanın ekonomik ve fi- mansal kalkınmasının bu tedbirlerin iyi karşılanmasına — ve yeritilmesine bağlı olduğunu söylüyor. Lami dü Pöpl gazetesinde B. Piyet Bermon diyor ki: Memleket, iyi eller- de, jidare edildiğini hissettiği gün kur- tulüşunun da uzak olmadığını anlı; caktır. Bu ilk evreden sonra, B. Laval' çok güç işler beklemektedir. İyi dayan- Bın, Politika adamlarının çığırtkanlığı üstünde vatanın yüksek asığları vardır. Buna karşılık yalnız sosyalist ve ko- münist gazeteler değil Kotidijen, Övr gibi radikal - sosyalist gazetelerden ba- arları da itirazlarda bulunuyorlar. Popüler gazetesinde: B. Blum di- yor ki: Girişimlerinin yanlışlığını ken- dileri de gördükleri içindir ki B. Laval ve gazeteleri şimdiden halkın rrrasını (kazanmaya çalışıyorlar. Âdeta — kutsal bir birlik yapmak istiyorlar. Ve proje- lerinde bulunmayan — erdemleri de bu kutsal birlikte aramak istiyorlar, He- men haber verelim: Biz rızamızı vermi- yeceğiz, süperdeflasyon için lâzım o- lan bu kutsal birlik bizsiz — olacaktır. Üç yıllık deneçlerimize dayanarak biz inanıyoruz ki B. Laval ve arkadaşları n ters yönetinde arıyor. daha büyük miktarda a- ta- gareleri derdi. lar, Ve zehir l lındığı zaman ilaç olmaz. Biribitini kib eden hükümetlerin göze batan ha- talar içinden çıkamaması bize ispat &- der ki bunlar, endüstri — ve bankaların egemenliği karşısında kölemen kalmak- tadırlar. Bugünden başlıyarak .B' La- wafin buyrultulariyle savaşa girişece- ğiz. Biz sosyalistler için duruksamaya yer yoktur. Halkçılar için olacak mı- dır? Bu cümleyle sosyalist önderi radikal sosyalistlerle komünistlerin de bu buy- B Şükrü Gürbüz, sağda: Ahmea ULUS Bursalr güreşçilerden Ahmea Ankara güreşçileri Bursa ve Eskişehir güreşçilerile karşılaşıyor 27 ve 28 temmuz cumartesi ve pazar günleri Ankara Gücü alanmda Bursa, Eskişehir, Ankara güreş karşılaşmaları- na gelecek güreşçiler yola çıktıklarını telgraflamışlardır. Bugün saat 9.10 tre- niyle şehrimize geleceklerdir. Öğrendi- ğimize göre bu karşılaşmaları görmeğe Bursa ve Eskişebirden birçok spor me- raklıları da beraber geleceklerdir. Değerli üç güreş bölgesinin Türki- ye birincilikleri karşılaşmalarından &- vel ve pek yakında memleketimize ge- lecek dost Sovyet güdeşçilerile savaşa- cak Ankara güreşçileri hakkında bize bir fikir vermiş olacaktır. Diğer taraf- tan güreş minderinde Ankaramızla da- ima ayni kabiliyeti gösteren Eskişehir ve bursalrların bu müsabakalara en kuv- vetli kadrolarile gelmekte olmaları bu işe büyük bir önem vermektedir. Yarın Bursaya karşı Ankara takımı- nn bu kadro ile çıkması umulmaktadır : $6 kiloda Esat, 61 Mahmut, 66 Said, 72 Faruk, 79 Rıza Kakişehire çıkacak takım: 56 Veli, öt Habib, 66 Halil, 72 Ra- gıp, 79 Hüsnü. Bu karşılaşmalardan alınacak sonu- Ca göre pazar günü ayrı bir takım çıka- caktır. Bu takım için 56 da Şefik, 17 Şinasi, 72 Raif gibi görgülü güreşciler hazır bulunmaktadırlar, Sporcularımıza başarılar dileriz . rultulara karşı kendileriyle birlik — ol- masını dilemektedir. Komünist Ümanite gazetesinde B. Vayan - Kutüriye diyor kit Laval ta- rafından radikal bakanlara kabul etti. rilen buyrultular, ber yerde uyandıra- cağı hoşnudsuzlukla, aynı Laval'in kur- duğu “Ateş haçlar,, a yeni hareketleri için bir vesile olacaktır. Almanyada Brüning açlık buyrultulariyle Nazile- rin harekete geçmesi gibi onların da bu — buyrultulardan — faydalanacakları şüphesizdir. Dört senede borcu 80 milyar artı- ran ve bu yıl 11 milyarlık bir açık ha- zırlayan delice bir sıyasayı halkın ka- bul etmiyeceğini pek iyi bilirler. Komünist partisi bu projelere karşı birge hareket etmek için sosyalist par- tisine başvurmuştur. Yalnız birlikte ya- pılacak bir savaş Lavali geri çekilmek zorunda brrakacaktır. Sosyalistlerle komünistler aymı Fi » kirde olduğuna göre buu birlik şimdiden meydana gelmiş demektir. Fakat B. La- val erkede kaldıkça bu tedbirleri geri alamıryacaktır. Düşürülürse karışıklık devresi yeniden başlıyacaktır. Buyrultulardan hoşnudsuzluk gös - termekte sosyalistlerle komünistler yal- nız değildirler. Daha mutediller ara - sında da itiraz seslerine rastlamıyor. Kotidijen diyor ki: Bu satırları yaz- dığımız dakikada henüz B. Laval'in buyrultuları iyice bilinmiyor. Bunu ilerde inceliyeceğiz. Ve eğer tenkidle- ri dinlerse B. Laval bir günde doğan bu ucubeleri düzeltmek imkânını bula- caktır, Fakat daha şimdiden, dikkate çarpan bir nokta vardır: Bu buyrultu- ları meydana getiren metod kötüdür. L'Entransijan'da Gallus şöyle yazı- zıyar: Bizi doğruca iflasa götüren açı- ğt kapamak için başka yol görüyor a sunuz? Ben, kendi hesabıma yalnıe bir yol görüyorum : Genlik devrinden önce- ki eski büdceye dönmek. Bu çare, da- ha önce de ticaret odaları — tarafından ene ileri sürülmüştü. Hâlâ da mükemmel- dir. Devlet hazinesinde nereye harca- nacağı bilinmeden duran 19 milyar fran- gn bulunduğu zamanlarda çıkarılmış kanunlar artık kaldırılmahdır. — Gerçi büyük gürültüler ve protestolar işiti- yoruz. Fakat bugünkü gibi enerjik bir kükümet — bunları umursamadan kar- şılayabilir — fakat bizim — bugünkü gdurumda, — yükümlerin — artırılması - nt doğru — ve Adil — bulmamız im - Kânstzdır. Biz — tersine — inanıyoruz. Biz her zaman vergilerin — azalmasını istemişken şimdi bu yeni vergileri ka- bul edemeyiz. Hükümet, daha katlanı- lır bir hale getirmek için hoşnudsuzlu- gu denkleştirmeye çalışmıştır. Ona tes şekkür edelim fakat usulünün çocukça olduğunu da söyliyelim. L'Ob gazetesinde B. G, Bido diyor kit Dikkat. Öyle fiatlar vardır ki doku- mulması çok ağır ekonomik — sonuclar doğurabilir: Bunlar hububat fiatlarıdır. Buna karşın bütün ulusun inmesini ls- tediği fiatlar da vardır ki bunlar elek- trik, gaz, un fiatlarıdır. Sebeb olmadık ları felaketin yükü köylünün omuzuna yükletilmemelidir. Liberte şöyle yazıyor: Buyrultula. rın Küzumu itiraz götürmez, Bununla beraber rejimin ayrışıkları bunun yeri- ne getirilmesine engel olmıya — çalışa- caklardır. Kizkçı birlik şimdiden bağrışıyor. Herhalde radikal tahrikâtçıları da on- ları taklid edeceklerdir. Fakat kabine de altı üyeleri olan artodoks — radikal. ler aynı yola gitmiyeceklerdir. Bunu yaparlarsa kendilerini lekelemiş olur: lar. Bugün şunu söyliyebiliriz ki savaş yalnız Marksistler tarafından yapılacak- tır. Bunlar, göst ileri yeniden top- tamak için çığırtkanlık etmeye — başla- mışlardır. Ve her zamanki usulleri gibi işyarların ve diğerlerinin sendikaları- nı elbirliğine çağırmaktadırlar. Bu enerjiz kararları vermiş olan B. Lavalin, önüne çıkacak engeller karçı- Memlek Yozgat halkevi üyelerinden 25 ki- şi kadar bir kalabalıkla 14. 7, 935 pazar günü Boğazköy'de Eti türklerinin anıt ları görülmeğe gidildi. Boğazköye varılınca ilk iş olarak köyün 2, 3 kilometre doğusunda olan Yazılıkaya aörüldü. Burası Bti türkle- tnin ayakta durac en canlı kabartma. larından biridir. Burada büyük ve kü- gük iki galeri göze çarpmakta, bura- Jardaki kayalarda kabartma olarak bir alr büyük tanrılar görülmektedir. Yazılrkayadan sonra sarayım bulun- duğu yerlere gidildi. Türk - tarihinin acına ün salan büyüklüğünü, değerini B LA Jçe Boğazköy: »wda gerilediğini görürsek çok şaşarız L'Övr gazetesi solların — hükümeti ellerine almaları ihtimalini ileri sürü- yor ve önce tehlikeyi gösteriyor: Şu saatte geniş deflesyon denenmektedir. Bu tedbirlerin Tüzumlu — olduğunu ve iyi sonuçlar vereceğini bire nice defa lar tekrar ettiler. Başbakan buna içtem olarak inanıyor. Bununla beraber B, Laval umulanı vweremedi. Çünkü hükümetin harcaları n gelirlerine uygunlaştırmak — yetmez Gelirlerin de, battâ azaltılmış olan har Öyle ki, birkaç ay sonra, hazine yeniden bo şalacak ve ayn: mesele yeniden ortaya çıkacaktır. Şimdi, iyt idare edilmiş hir gazete savaşı ve parlamento manevrası solları iş başına getirebilir. Ne yapmak için! Hangi önceder karaclaştırılmamış programı — yerzitmek için? caları karşılayabilmesi gerektir. A Z2 PC 2 5 ZZ — S L Nİ ENESİ N N SS SK Yozgat Eti anıtları üzermde araştırmalar Boğarköy: Arslanlar kapısı Boğazköy: “Yazılıkaya,, da büyük galeri burada gözle görmek kadar kıvançlı bir şey yoktür. Sanay kapısı büyük tapınç, aslanlar kapısı, 60 — 70 . metre uzunlu. ğundaki tonel bü varlığile gözleri kamaştırıyor. Buraları görmek, incelcinek, areş- tırmak her gence büyük bir ödesdir. aabeıdasie Batı ilinin büyük bilginleri ner yıl bu- ralarda büyük kazı işleri yaprak araş- tırmalarda bulunurlar. Orta Anadolu. nun göbeğinde yerleşen Eti türklerinin yaşayışını, eşerlarini araştırmak İztiş yenler bir defa Yerköy — Yozged yolu ile dırlar. Saruy kapısı Hakikatte onları, kendileri yaratma- mış oldukları bir durumün soravlarını üzerlerine almaları ve böylelikle hal. kın gözünden düşmeleri için erkeye getirmek istiyecekler. Hatanın işlendi- ği zaman deği! kötü etkilerin meydana çıktığı zaman hükümetin — başında bu- lunmak yeter, Bu kısaltmalardan da görülüyor ki yeni buyrultulardan doğan boşuudsur. huk büyüktür ve so! partiler hükümeti devirmek için bunlardan faydalanmak. tan geri kalmıyacaklardır. Bu savaşlar masr) bir sonuç verecek, şimdiden kes- tirilemez. Yalbır. Laval kabinesi düşer- se sıyasal buhranın Fransa'da, eskisin- den büyük bir şiddetle yeniden slevlen mesi beklenebilir. Herhalde, yeni se- çımden önce #ransız sıyasasında —tamm bir durtak ve kalkrnma beklemek güç- tük, eli üüüf eei