27 Temmuz 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

27 Temmuz 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

Bugünkü spor yarışmaları evkli ve heyecanlı yarışma eğiz. Bu yarışmaların hepsi de bülgemizin sporu bakımından çok önem- lidir. Bursa ve bizimkilerle boy ölçüşmele maları ve dört önürdeş arasında hazırlanan futbol turnuv, dan Gençler birliği — Altın ordu karşı- Taşması birçok meraklıları Ankara gücü ama toplıyacaktır. Su sporları yar 61 kilo: Ankara Gücünden Habil maları yarına bırakılmıştır. Aslında su adaleleri sıktığından atletizm ve futbol yarışmalarına ve maçına — gireceklerin yüzmemeleri faydalı olur. Sonra bu ka- dar geniş bir programın aynı gü ne sıkıştırılması da zordür. 66 kilo: Ankara Gücünden Hali! Su sporları kurulu da bunu görmüş ve cumartesi programını kaldırmıştır. Güreş Ankara gücü alanında 16.30 da başlayacaktır. Eskişehir ve Bursa gü- reşçileri dün sabah ekspresle gelmişler ve Aydın oöteline yerleştirilmişlerdir. Her iki bölge güreşçilerinin de kadro - ları kuvvetlidir. 586 kiloda bursalr Ah- med — Ankaralı Esad; eekişehirli Sey - fi — ankaralı Veli; 61 kiloda — burşalı Ahmed — Ankaralı Habib; eskişehirli Musa — Ankaralı Mahmud; 66 kiloda bursalı Süleyman — Ankaralı Said; Es- kişehirli İzzet — Ankaralı Halil; 72 ki- Toda bursalı Salâhaddin — ankaralı Fa- rak; eskişehirli İhsan — ankaralı Raif ile ve ağırda eskişehirli Cemal Ankara- dan Necmi ile güreşecektir. Atletirm yarışmaları saat 15.30 da başlıyacaktır. Programda bazı değişik Nikler yapıldığından bu gün tekrar ko- vuyoruz: Saat 15.30 1540 15.55 110 metre engelli koşu 400 metre (seçme) 100 metre (seçme) Kültür Bakanlığında atanmalar Kültür Bakanlığı kültür kuru- lu üyesi B. Harun Haydarpaşa li- sesi tabii bilgiler öğretmenliğine, B. Tevfik Gazi lisesi tabi bilgiler öğretmenliğine, B. Nevzat H darpaşa lisesi Felsefe öğretmeni ine, Ankara kız lisesi direktörü Avni orta etim direktörlü- güne, ilk öğretim direktörü B za İzmir kült ir kültür direktörü B. Hikmet r kurulu üyeliğine atanmış ve cumur başkanlığınca onaylan- mıştır. Ruam savaşının sonuçları Ruam savaşı mevsimi olan ni- sandan bugüne kadar 57 ilde ya- pılan savaşmınm sonu alınmıştır. Sa- vaş hayvanlara Mallein maddesi- nin yeritilmesi suretile yapılmak- tadır. Bu madde bulunmazsa hay- vanlar klinik muayeneden geçiril- mektedir. Savaş yapılan illerdeki fenni olmayan su yalakları yıkıl- mış, istenilen şartlarda olmayan hanlar kapatılmış ve öteki hanla- rın ahırları da temizlettirilmiştir. 57 ilde yaprlan savaştan alınan sonuç şudur: 109.995 ata mallcin verilmiş, 24.094 tane at, 13.070 - tane katır, 167.048 tane eşek klinik muayene- den geçirilmiştir. Sahiplerine taz- minat verilerek öldürülen hasta- lıklı hayvanların sayısı 657 dir. Bu sayılardan da anlaşılacağı üzere, savaş vakti içinde muaye- neden geçen hayvanların sayısı 314.207 olduğu halde hasta hayvan sayısı 657 dir. Bu da yekünun yüz- de ikisi kadar tutmaktadır. Ruamın memlekette yayılmış olduğu yolundaki sözlere karşı bu rakam gerçek durumu göstermek- tedir. 1500 me Ditsk atma Tekadım 400 metre (final) Gülle atma 100 metre (final) Yüksek atlama 4x100 bayrak tre koşu yTan 18.30 (Futbol maçının iki Bu yarışmalara Ankaranın tanınmış bütün atletleri girmektedirler. — Bölge atletlerimi ümü arasında) şampiyonasından şonra çalışmaları sonucunu ilgililer için çok önemlidir. Altınordu — Gençler birliği furbol Maçı 1745 de başlıyacaktır. Bu iki ta kımım Çankırıda beraher kaldıkları gör önünde tutulursa yapılacak maçın ne kadar çetin olacağranlaşılır. Şild fina- listi ile Ankara şampiyonundan güzel bir öyun bekliyoruz : Sporları Kurulundan Bugünkü cumartesi Ankaar gücü x lanımda güres ve atletizm — futbol — ya- rışmaları yapılacağından yüzme yarış- larına gireceklerin bunları görmeleri i- çin, su sporları yarışmaları yapılmıya- caktır. Pazar programı da saat onda baş- İryacaktır. göstereceğin Ankara yaogrufya Kastamonu tarihi Memleketin her memleket ve kalbleri gene- koza- küşesinde yle dol ler bir ipek böceği se larını örüye imiz eserler, meydana büyük kıtada eksiksir basıl- Kastamonu tarihi. gürültüsüzce, ve birer birer l İşte önümüzd. ik, temiz ve T dürüyor azetemizde kendir. hakkında yaz- 1 Kastamonu mok- nıdığı rin sahibidir dığı yazıl tuplariyle ok Mümtaz bu genin tarihini yazmak, mem- i, bu alanlarda başvurula iş olduğu meydandadır. — İşte Talat Mümtaz, Kastamonu'ya karşı duy- duğü sevgi kalmasına gönlü eseri vücuda getirm çalışmıştır Büyük | ı çal sonuN sabır, özen, dikkı sız kalmamıştı elimizde memleket kütüphanesi — için hakikiğ bir kazanc olan bir eser var Bay Talat Mümtaz, kWitabınım ön sözünde anlattığı gibi, bu eseri yazmak için İstanbul, Kastamonu ve daha baş- ka Anadolu kütüphanelerinde bulduğu bütün belgeleri toplamış ve kitabınım bu konu üzerinde imkân nisbetinde çok bilgileri toplaması için elinden geleni yapmıştır. Kastamonu tarihi,, bu bölgenin bili. nen en eski devirlerden beri kimler ta- rafından oturulduğu, nasıl yönetildiği ryasal hareketlere alan ol İsa'dan önce 1490 1462 de vletine geçisine ve he gi duğünu anlatmıştır yılından İsa'dan sonr Kasta- monu'nun ©: l kadar olan tarih parçası bu eserde bü: tün evreleriyle canlandırılmıştır Bu kadar değerli bir eseri - başaran arkadaşımızı tebrik eder ve kitabı atrih sevenlere tavsiye ederiz, Tanesi 2 liradır Kastamonu kendiri Kastamonu tecim ve endüstri odası Kastamonu kendirlerinin önemi yetiş- şekiller : ürünü ve ekilen topraklar, son yıllarda kendir ürünleri istatistiği ve memleke- € vaptığı ve yapabileceği faydı latan bir eser meydana getirm yebuşe üzerine ve birçok resimlerle be- raber basılan bu kitab 10 kuruş fiatla satılmakradır. Ankara gazeteleri Şimdi Filibe Başkonsolosumuz olan Dışişler basın direktörü B. İsma- il hakkı Tevfik, Ankara'da çıkmış ve çırmakta olan bütün gazeteleri anlı- tan, bunlar hakkında bilgiler veren ve resimler toplayan bir kitab —meydanı getirmiştir. S0 kuruş fiatla satrlan bu erli eseri tavsiye ederiz. Türk baytarlar cemiyeti meemuası Baytarlar Cemiyetinin organı olan ve ilei ayda bir çıkan bu ilmiğ derginin 1 temmuz tarihli 4 üncü sayısı çıkmış- tır. Bu sayıda da diğerlerinde olduğu gibi çok güzel ve ilmiğ yazılar, mesle- Yi bilgiler ve haberlef vardır. 'Bütün baytarlarımızı pek yakından ilgiliyecek olan bu dergiyi hepsine tavsiye ederir. Tanesi $0 kuruştur. Aydım ilbayı durakta karşılamırken Aydın — İlimizin ilbaylığına atanan, Edirne ilbayı Bay Salim Özdemirin gel- diğini ve parlak törenle karşılandığını dün bildirmi Tbayımız — duraktan doğru orununu | Gerek akşama — kadar komutanın dayre direktör ve işyarlarile şarbay, parti, halkevi ve diğer kurumlar başkan ve üyelerinin kutlamalarını ka- bu) etmiştir Yeni ilbayımıza geldin diyerek duygülarım sordum. ulüs adına - hoş 'Türk gazete ve gazetecilerine çok Jerin ilgi ve sevgisi olan ilbayımız ça- toşkan yurddaşların yaşadiğı ve yurdun en Ze n b bölgesi olan Aydına gel- 'iklerinden çok duklarını köy- zevk dü — Aydın sınırına girdiğim dakika- ana karşı göster. de ayni kar- Böyle karşılıklı lanberi aydınlıla dikleri ilgi ve sevgi, bendi şılıklı sevgiyi yarattı sevgilerden cak uyum ve birlikle Mecidözünde kafes ve peçe kalktı İlçebay B. Fazdl Özsey ile Cumuri- yet H partisi ve şarbaylık başkan ve i halk parti kurağında toplanarak peçe ve kafeslerin kaldırılmasını onay lamıştır Şarbaylıkça ilan edilir edilmez bu yerindeki işi dört gözle beklemekte olan Bayanlar peçetrini bırakarak açık yüz bırakarak manto ile germeğe başlamışlardır: le ve bir kısmı da — çarşafı Halk hütün evlerinin pençere kafes- lerini sökme (e başlamışlar halk ve ha- iç Güydüklarını Cumuriyet Halk üsine ve şarbaylığa bildirmiş- lerdir. Halkevi spor komitesi başkanlığından: Bugün saât 14 de şubemiz Avcılar kolunun genel bir toplantısı vardır. Bu toplantığa kola yazılı olanlarla yeniden yazılmak istiyen arkadaşların gelmeleri riek olunur. SAYIFA en güçlü işler başarılır. Ulusun bize verdiği nimet karşılığı çok çalışmak ve üzerimize aldığımız ödevi İyi ve verim- li sonuca ulaştırmak borcumuzdur. Burada çok sıcak ve sevgi dolu bir çevrenle karşılaştım, gerek işyar ve ge- rekse kurumların başında bulunan- âr- kadaşlarla İlk görüşüşüm bende çok eyi sempati uyandırdı. Aydını çok ileri gördüm.,, Sayın ilbayımız daha göretleri kabul ederken ilin gelir ve özel hesaplar du- rumu İle ilgilenmişler, öğretmenlerin aylıklarınım düzenle verilip verilmedi- ğini sormuşlardır. Sporla da ilgilenerek, spor işlerinde birlikte çalışacaklarını kendisinin at ve eskrim sporlarma merakı olduğunu söy- Temişlerdir Daha işe başladığı gün ilbayımızm bu ilgileri gençleri ve halkı çok sevin- dirmiştir. Orman mühendisleri arasında atanmalar Alanya birinci sınıf orman mü hendisi B. tbrahim Denizli birinc: sınıf orman mühendisliğine, or- man mühendislerinden B. Fazıl Alanya birinci sınıf orman mühen- disliğine, İzmit orman mühendis- lerinden B. Celâl Tahsin Ankara merkez orman mühendisliğine, Çankırı orman mühendisi B. Hâ- mid İzmit merkez orman mühen- disliğine atanmışlardır. İki ilçebayımız g Adana türe işleri direktörü i- ken Bâlâ ilçebaylığına atanan B. Nebil ve Koçhisar ilçebaylığına a- tanan B. Vasıf yerlerinde işlerine başlamıslardır. ZAYİ 339 ve 340 senelerinde Nevşehir ida- disinin sınıfı ihzarisi ile ve kısını umu- mi idadi birde tahsil gördüğümü mü- beyyin vesaikimi zayi ettim. Yenisini alacafırndan eskisinin hükmü yoktur. Ankara Dumlupmar Dutlu sokak 21-A Osman oğlu Remzi smcucucua — T YLUS'un romtunı Tefrika: 131 an Miechelenin kit: bı Tütkçeye çeviren: wasuli BAYDAR Vazan: Aksel MUNT Kapri'ye doğru çekilirken, Fenike tmer- divenlerinden dolayı, bırakmak zorunda kal- mış oldu!ları küçük top şimdi bahçemdedir. Fransızlar, sabah olur olmaz, Monte Solaro tepelerinden Kapri'yi ateş altına almışlar- dı. Oraya bir top çıkarmak için nasıl hareket etmi- olduklarına akıl ermez. Kapride “Kaza İngleze,, de — oturan in« giliz komutan teslim andlaşmasını imzalı maktan başka çare bulamadı. İmzanın mü- rekkebi daha kurumamıştı ki, Ponza adaları arkasında, rüzgârsızlıktan gecikmiş olan in- giliz donanması, açıklarda göründü. Teslim andlaşması pek talisiz bir adamın imzasını taşıyordu. Bu adam, başka bir adada esir tu- tulan kartalın (Napolyonun) daha sonraları zindancısı olan Sör Hüdson Lov'du. Fan Michele'ye gitmek ürere köyden ge- görken kücük bir bahçede sade yapılı bir evi parmağımla göstererek sahibinin Anakapri güzeli olan Bella Margareta'nın halaların- dan biri olduğunu elçiğe.sözledim, Kala. bir ingiliz Jordu ile evlenmişti ve yanılmıyor- sam lord, elçinin yakınlarındandı. Evet, elçi de hatırlıyordu ki yeğenlerinden biri, bütün aylesini şaşkına döndürerek, italyalı bir kü- çük köylü kızla evlenmiş ve bu yetmiyormuş gibi kızı İngiltereye kadar getirmişti. Fa- kat elçi onu hiç görmemiş ve kocası öldük- ten sonra da ne olduğunu öğrenememişti. Elçi bu meseleye pek ilgileniyor ve kocası hakkımda birçok şeyler bildiğini ilâve ederek benden kadım hakkında ne bi ö memi rica ediyordu. Evlenme hâdisesinin ben adaya gelme - den çok önce olduğunu ve kadını İngiltere- den döndükten pek sonra, dul ve yaşlı olarak tanıdığımı söyledim. Zaten bütün bildikleri- mi de kadının günah çıkaran papası ve vasi- si olan Don Krizostomo'dan öğrenmiştim. Pek tabil olarak kadın ne okuma, ne yazma biliyordu, fakat kaprililerin açık zekâisı ile hemen biraz ingilizce öğrenmişti. İngiltere- de yaşamağa hazırlamış olmak üzere, ingiliz lordu, aydın bir adam olan Don Krizostomo'- yu da kadma, daha çeşitli konular üzerinde konuşabilmesi için, öğretmen yapmıştı. Ka- G, bütün Kapri kızları gibi, bir doğuş hak- kı olarak, naziklik ve yaşama törülerini bi- Ki eei mo'nun fikrine güvenilebilirdi, çünkü onu ben güzellikten iyi anlar bir adam olarak ta- Tumaştım. Adasının dışında kalan konular ü- zerine ilgilendirmek için ne yapılmış ise bo- şa çıkmış olduğundan, hiç olmazsa Kaprinin terihini öğrenmesine karar verilmiş. Kadın, Tiber hakkındaki korkunç hikâyeleri, eline geçirdiği düşmanlarını Salto di Tiberyo'dan nasıl aşağı attığını, bir balıkçının yüzünü bir çağanozun çenkellerile nasıl tırmaladığını, küçük kızlarla oğlanları mavi mağarada na- sıl boğduğunu, sonra Tiberin torunu Nero- n'un kürekçilerine kendi anasımı, ad ö nünde, nasıl ölünceye kadar dövdürdüğ yeğeni Kaligüla'nm, Poccuoli yakınlarımda binlerce kişiyi nasıl suya attırdığını, çok cid- diğ, dinledikten sonra, kimsenin benzetemi- yeceği öz köylü sivesiyle: “Bütün bu adam- lar ne kötü geylermiş, hepsi de birer Kamor- riste!,, demiş. Profesör cevap vermiş: “Kötü insanlar ya. Demin size dememiş miydim ki Tiber mavi mağarada kızlarla oğlanları boğmuş? eee “Hepsi bunların ölmüş mü?,, *“Hepsi ya, iki bin yıl kadar önce..,, “Öyle ise, rica ederim, neden onlar için ne,, diyerek, o insanı çileden çıkaran güzel gülümseyişi ile gülümsemiş. Ve tarih dersi de böylece bitmiş. Kocası öldükten sonra adaya dönmüş ve kaynakları, ingiliz lordluğundan en az iki bin yıl eski olan babalarının sade hayatına yavaş yavaş dalmıştı. Onu elinde bir tesbih ve dizinde bir kedi ile, Grakların anası kadar haşmetli, pergolasında oturur bulduk. Lord Dafrin, eski bir çapkın inceliğiyle kadınım elini öptü. Kadın, bildiği bütün ingilizceyi hemen hemen unutmus, çocukluğunda ko- nuştuğu köy dilini yeniden öğrenmisti. El- çinin klâsik italyancası ise, benim gibi onun için de anlaşılmaz bir seydi. Ondan ayrilirken lord Dafrin bana: “Ken- disine söyleyiniz ki Madamm eski kocası ingiliz lordundan kibarlıkta hiç geri kalır bir tarafı yoktur,, dedi. Elçi, madamın yeğeni La Bella Margeri- tayı da tanımak istiyor mu idi? Hiç tanımmak istemez olur mu idi? .IA Bella Margerita bizi en tatlı gülüm- — seyişi ve papasın en iyi şarabı ile karsıladı. Lord ise, yeğenliklerini onun penbe yanağı- ;ı:dğondurduğu gürültülü bir öpücükle kut- (Sonu var)