17 Eylül 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

17 Eylül 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

lanik Panayırı açılırken (Başı 1. incı sayıfada) da ve grup halinde Yu gösteren 5 büyük pav- yon ve özel kurumları orunta 45 küçük pavyon var, Yeri İzmir arsıulusal pa: rınıti aşağı yuü karı iki büyüklüğündedir. Geçen yıla «ıyaslanırsa girenlerde y de yirmi derecesinde fazlalık var- dır. Rihtim boyunca uzanarak be- yaz kule gerisine geçen asfalt yol doğ(u panayır alanma da; Şehir ve hele bu yol bayrı otlarla süslenmistir. Sık, sik ma- vi - beyaz yunan bayrağı yanı ha- şında güzel türk bayraklarının dalyalandığı görülüyor. Taksile- rin fenerleri hizasına talkılımız fi Tamalı bayraklar herkesi panayı- ra çağırmaktadır. Atina'dan ilin kalkan özel treni karşılamak için hazırlık yapmış efzun, polis, okul- hu müfrezeleri, her taraftan ve şe- hirden akıp gelmiş büyük halk ta- bakalarcun dalgasını zorla tut- maktadır. Türkçe bilmiyen yok gibidlir. Büyük yol Üzerindeki o- teller panayıra giren memleketle- rin ve hele balkan birliğine girmiş memleketlerin bayraklariyle ör- tülüdür. Denizde bastanbaşa süslenmiş gemiler arasında, yarın İstanbula hareket edecek olan yunan filosu da vardır. Saat dokuzda Atina treni gel- di. Dün gece türk - yunan anlaş- ma görüşmelerinin bir kısşmına trende devam edilmek ve ertesi gün betaberce dönülmek üzere çağrılmış olan delegelerimiz de, yunan hükümeti admma panayırı açmağa memur olan, Tecim Ba- kanı B. Stephanopoulos ile bera- ber geldiler. Bu —zat yunan kurulunun başkanıdır, Yunanis- tan'da zekâsı, bilgisi ile büyük bir Ün kazanmıştır. Dört bakan, Atina'dan gelmiş büyük işyarlar, elçiler, könsolos- lar, tecim ataşaları, büyük bir ka- Tabalık teşkil ediyor. B. Stepha- mnopoulos ortada, en önde - ilerli- yen kurul, karşılamaya — gelmiş kurulların sık sık sevgi ve ilgi gösterilerile karşılaşmaktadır. El çimizin burada ve bütün Yunanis- tanda kurduğu büyük bir popula- ritesi vardır. Uzun ve taylan boyu, ve yüzün- den hiç eksilmiyen tebessümü, göze batmıyan fakat gayet güzel ve özenli giyişile tanımıyanlara bile bu kim diye Ssordurtuyor. Rumcayı İzmir aksaniyle söyli- yen tecim ataşalarımız da burada iyor. arla, pek çabuk tanınmış ve sevilmiştir. B. Stephanopoulos'un resmiğ açış söylevinden şarbay, Make- donya genel ilbayı, sergi genel direktörü, sergi yönetim kurulu başkanı tarafından verilen söylev- ler dinlendi. Atina'dan son aylar- da sıcaklığın gölgede 42 santigra- dı düşmemesine karşı, Selanikte 22 ile 30 arasındaki 1lık hava, bü- yük Atina kalabalığıma, izdihama karşın neşe verdiği gi PAVYONLAR: Pavyonlardan uzun - uzadıya bahsetmiyeceğim, Yalnız şu nok- tayı hepimizin ve hele türk pav- yonunu hazırlıyan ve bu pavyon- da teşhire iştirak edenlerin bir kika aklından çıkarmamasında büyük, ulusal fayda vardır: Atatürk Türkiyesinin — bütün balkanlarda tarihin ve tarihimizin hiç bir devresinde — görülmemiş k, çok büyük bir prestiji var dır. Her türk, türküm dediği, türk- çe konuştuğu zaman, karşısında- kinin gözünde parlayan takdir ve sevgi ışıltısından bunu açıkça an- lar. Dünyanın her tarafında da muz Atatürk'ün sayesin- r. Bu itibarla türk pavyo- nu, mevcud pavyonların içinde en çok gezmen, en çok ilgi çeken yerdir. Halkın akışı, gelişini dü- zenlemek için, panayır arları çok zahmet cekerler. Tecim Ba- kanı B. Stephanopoulos — pavyo- numuzda özel bir söylev vermiş, Kemalist Türkiyenin — sosyal ve sıyasal büyük devrimini takib & den ekorlomik savaşımı takdirle anarak en büyük ve gşerefli dost diye vasıflandırmıştır. B. Stepha- nopoulos'a göre, Türkiye ve Yu- nanistan, “bu iki büyük kardeş u- lusun vatanı;,, biribirini tamam- lryan özel bir ekonomik durüm göstermektedir. Bunu gerçekleş- tirme alanına ulaştırmak — bugü- nün ihtirasıdır. Pavyonumuzda inhisar içkileri ve cigaraları ile te- miz bir büfe hazırlanmıştı. Önem- li zatlara bilhassa cigaralarımız- dan büyük paketler ikram edildi. Sergi komiserimizin yunan baka nmı karşılarken söylediği şu cüm- feler de çok iyi etki yaptı: “Bu pavyonu, içindekilerle, bugünkü ekonomik Türkiyeyi olduğu gibi gösterebilmekten uzaktır. Bunu ilk söyliyecek biziz. Daha ziyade büyük kardes ulusa karşı her ve sile ile her türkün içinden taşan içtem sevgi ve bağlılığın bir ila desidir. Önümüzdeki yıl bu pav- yonu ekonomik Türkiyeyi göste- recek hale getireceğiz... Zenginlik ve teknik itibariyle en güzel pavyonlar, yunan — pav. yonları, sonra italyan, sonra Ar- navudluk pavyonudur. Bilhassa Yunanistanı vilayet vilayet gös- teren büyük pavyon çok değerli- dir ve sanatlıdır. İstasyondan doğruca panayır- m açış törenine sevkedilmiş olan kurulumuz, merasim — bittikten ve resmiğ pavyon gezintilerinden sonra “Büyük Türk,, ün doğduğu evi görete vardılar. Başka bir ya- zımızda, Selanik urayının satm almak ve Atatürk anılariyle dolu bir müze hâline getirmek kararınt B .. .. ı . Şimdiye kadat binlerce kişiyi zengin etmiştir 19 undu tectib 6 ner keşide 11/1 inciteştin 935 tedir. UÜULUS Balkan güreş şampi - yonluğunu kazandık (Başt I. inci sayıfada) buçukta bitti ve değerli türk güreşgile. ri bize Balkan şampiyonluğunu tekrar kazandırdılar. Stadyomdan radyo ile bütün memlekete hattâ dünyaya yayı. lan alkış sekleri bütün memleketin his. lerine dilmaçlık etti. Birkaç gündür temiz bir spor duygusiyle çarpışan Bal- kan gençliğini ve bunlar arasında birin. ciliği kazanan çocuklarımızı içtem bir sevgi ile kutlarız. Teknik sonuçları ya. zıyoruz : Dördüncü eliminasyon sonuçları 56 — kiloda: Romen Tajor Hüseyini sayı hesabiyle yendi, 61 kiloda: Yaşar Romea Milanofu sayı hesabiyle yendi. 66 kiloda: Saim romen Barlovanı tuşla yendi 72 kiloda lav Fişeri tuşla yendi, 79 kiloda: Yunan Safakis Kokoşu tuşla yendi. Yunan Zaharyas yugos- remen 87 kiloda: Romen Zembah yugoslav Pölkor Ağ tuşla yendi, rda: Çoban Mehmed — yugoslar Begaçı tuşla yendi. Son eliminasyon sonuçları $6 kiloda: Romen Tojar yugoslav Tot'u sayı hesabile yendi 61 kiloda: Yağar yunan Salis'i tuşla yendi. 66 kiloda: Romen Borlovan yunan Batanidis'i sayı hesabile yendi. 72 kildoa: Yunan Zaharyas Romen Bati Valatin'i tuşla yendi. 87 kiloda: Mustafa romen Zembahı sayı hesabile yendi. Ağırda: Çoban Mehmed yunan Ya. las'ı tuşla yendi. Güreşlerden sonra ringin etrafına bütün takımlar toplandı. Birinci, ikinci ve üçüncülerin madalyaları verildi. Her katagoride madalyalar dağılırken birin- ci gelen güreşçinin ulusal marer çalını- yordu, Bütün Balkan ulusları bayrak - ları bir araya toplandı. Halk bir ağız » dan 10 -uncu yıl marşını okudü. - İlhay adına kapanma diyevi söylendi. Konuk- larımızdan memleketlerine Atatürk ilin- den selâm götürülmesi rica edildi. Kor General enspekter Fahreddin ringe çıka rak bütün sporcuların ayrı ayrı ellerini sıktı. Ondan sonta birleşmiş bayraklar önünde mızıkanin çaldığı birlik marş - Tarını hep beraber dinlediler. Uzaktan ve Balkan devletleri başkan- larından dördüncü Balkan kongresine gelen telgraflar okundu ve alkışlarla karşılandı. Bu arada Türkiye'ye gelmek Üzere yola çıkan Bulgaristan atletizm federasyonu başkanı B. Dimitriyef İva- nof'un öldüğü bildirildi. Bu acı haber genel bir acı uyandırdı Balkan güreşleri sonunda türkler 17 romenler 10, yunanlılar 9. yugoslavlar 6 puvan karzanmışlardır aa A verdiği ve Selaniğin ve Selnnıgc gelen bütün yabancıların en bü- yük ziyaret yeri olan bu evi oku- yucularımızla beraber gezeceğiz. A. DOĞAN Türk Hava Kurumu ( Memleket Postası 17 EYLÜL 1935 5 V —. Aydın köylerini geliştirmek için alınan Aydın: (Özel aytarımızdan) — İl- bayımız Özdemit Günday ilimize ge. len bütün ilçe ve kamunlacı dolaşmıştı. Şimdi de köylere kadar bütün iİli dola- şarak İnceleme gezisi yapmaktadır. Ö- teygün yanında saylavımız Nuri Gök- tepe kültür direktörü ve başmühendis olduğu halde Sökeye gitmişler, oradan Doğanbey kamununun Atborgazı köyü. ne giderek ölçüsü biten köylülere da. gıtılacale toprağın kura çekme törenin. de bulunmuştur. İlk küra ilbay, ikinci saylav Nuri Göktebe tarafından çekil miş sonra kuraya iki kır çocuğu tara. fından devam edilmiştir Buradan Karına limanına giden il. bay geceyi orada geçirmiş sabahleyin Doğanbey karmununa gelerek inceleme. lerde bulundu. Buradan bağ arasına ge- lerek köylüler tarafından yapılacak o. kula yerini belli etti. Ve burun köyü, ne giderek B, Halil tarafından yaptı- rılacak 3 dershaneli okula yapısımın te melini koydu. İlbay barada bir söylev vererek ko. cagöz aylesinin kültür alanmdaki bü. yük hizmetlerinden bahsetti. B. Halil in ağabeyisi B. Ahmed Sökede beş dershaneli — bir okul — yaptımmıştır. Bu aylenin kültür ve diğer alanlarda çok özvetilik ve yararlıkları — vardır. Sökeliler Kocagöz aylesine büyük vay- Bt gösterirler. Bağ arasından sonta yol üstündeki köylere birer birer uğrıyarak Koçarlı kamununa gelmiş ve Aydına dönmüş. tür. İlbay dün de Karapınâr ve Ger. metcik kamunlarında ve köylerin İn. eslemelerine devam etmiştir. “Bugün saylavımız Nuri Göktepe ile Yenipazar, Bozdoğan, Karacasu, Kuyu cak, Nazilli, Atça, Sultanhisar, Köşk ilçe ve kamunlarında ve köylerinde in. celeme .gezisine çıkmıştır. Elektrik işleri Aydın Urayının elektriği üstenciye verilmiştir. Şartname gereğince motü. rün İngiltere'den gelmesini gerektiren Üstenciye verilen 6 ay süre İngiltere hükümetiyle klering anlaşmasının im. zalandığı güriden sayıldı. Bu yüzden I2 inci cumuriyet bayramımda bitecek olan enstalasyon ikincikânunda bite çektir. Üstenci dün Almanyaya ısmarladı. Bi bütün gereç faturalarını oraya gön. dermiş ve vapura yüklendiğini bildir. miştir. Bugünkü elektrik - enstalasyonun dan bıkan uşanan halk direklerin di. kilmeğe tellerin çekilmeğe başladığı günü dört gözle beklemektedir. Eski eserler araştırmaları Aydın Halkevi dil tarih şuğbesin. den bir kurul il çevresindeki eski eser leri-ve mezartarı dolaşarak incelemele. tedbirler re devam ediyor. Kurul bu suretle ha. zırlamakta olduğu Aydın tarihine mal zeme topliyor. Yazılacak olan - Aydıa tarihi tarihten önceki çağdan itibaren Aydın ilinin tarihi olacaktır Aydına gelen lnlebel.eı Tatilden faydalanarak Aydına gelen Ühiversiteli ve Hseli aydınir talebeler hava alanında bir temsil vereceklerdir Gencler - bir azizlik ve Hanlfe hanın mahkemede . piyesini hazırlıyorlar ——— — POLL Terazi ile başına vurmuş Fevzipaşa mahallesinde hakkal Meh- medin dükkânma öteberi almağa gelen işçi Celal bakkalla kavga etmiş ve bu &- rada Mehmedin yözüne vurduğu su te tazisi ile yaralanmıştır. Suçlu yakst-- mıştır. Sarkıntılık eden taşçı Cebeci'de Sağışkur murakıblarından B. Nakinin hizmetçisi Nevriyeye sar kıntılık eden taşçı Kadir türeye veril - miştir. Silâhla üstüne yürümüş Dumlupınar mahallesinde sağlık ve sosyal yardım bakanlığı kalom şeflerin den B. Hüseyin Hüsnü'nün karısını si Hhla korkuttuğu ve çocuğunun düşme sine sebeb olduğa iddin — edildiğinden tüze işe el koymuştür. Kamalı Süleyman yakalandı. Kurtülüş mahallesinde nalband Sü 'ayman'ın İzinsiz kama taşrdığı görüldü ğgünden polis tarafından yakalanmıştır. Bu da sarkıntılık yaptr Dumlüprnar mahallesinde simlt aa - tan Osman adındaki çocuğa satkıntılık eden Hamza hakkında gerçin yanılmak: tadır. 4 Kardeşi 50 lirayı çalmış Öztürk mahallesinde Hasân kam Muarzez'in sandığından elli lirasını aşır- dığı söylenen üvey kardeşi Kâzım polis tarafından tüzeye gönderilmiştir. Esrar çekerken yakalandı Dün gece saat 22 de Ankara Cezac. vinin “birinci münferid,, inde Beypazar- h Ali çekmek için esrar hazırlarken suç üzerinde yakalanmıştır. Yapdan araştır. mada Ali'nin drvar içinde saklamakta olduğu 200 dirhem esrarı daha bulun - muştur. Bunun bir ekmek içinde buraya getirildiği umulmaktadır. Gerçinleme başlamıştır. Gümrük muhafaza genel komu- tanlığı İstanbul satınalma komis- yonundan: 1 — Muhafaza memurtarı ıçin şartnamesi veçhile 1193 takım el la eksiltmesi yapılacaktır, bise ile S43 tane kaputun 7:10.935 pazartesi saat 15 de kapalı zarf- Büyük ikramiye 200.000 lira Ayrıca: 30.000, 20.000, 15.000, 12.000, 10000 liralık ikramiyelerle beheri (50.000) tiralık iki müküfat v Gümrük tatbikat kursu müdürlüğünden: 2 — Buünların tasınlanan parası 23838 lira 80 kutuştur. 3 — Evsaf ve şartname ve nümuneler komisyondadır. * — İsteklilerin muvakkat teminat olarak 1738 firalık — vezne makbuzu veya banka mektuplarını teklif mektuplarile beraber saat 14 € kadar komisyona vermeleri. (5359) i—ıs Ankara Evkaf Müdürlüğünden: Mahallesi — sokak — No. — Cihsl — Baki kiracısı Kurd Belediye C/ — 4/89 Kaxa — Halk eşya pazarı Hâcıivar — Koyunpazarı — 13/32 dükkâa Osman Cins ve semtleri yazılı yukarıda gösterilen evkafa #id iki parça emlâk on gün müddetle açık artırmaya konmuştur. Artırma 27.9.9)4 pazartesi günü saat 14 dedir. Tutmak ve şartnameyi Öğrenmek İstı yenlerin ve muhammen bedelin yüzde 7,5 teminatile birlikte Anka, ra Evkaf Müdürlüğüne gelmeleri. (2613) t—4nta Kuruluş Serveti fönar 18901 UYAN' yerine çıkar #4 senedir durmadan çıkmakta olan bu haftalık cesimli gazetenin Ankara'da satış yeri AKBA Ki tapevidir. Senetik ahone 10 Tira. Sayısı 20 kuruş, NEDKALMINA 5 1 Teştinlevel 935 de açılacak olan gümrük tatbikat kursuna ha- riçten orta tahsil görmüş on talebe almnaraktır. İstekli çok olduğu takdirde mektepten çıkış dereceleri göz önünde - bulundumulacak ona göre seçim yapılacaktır. Lise meminları tercih edilir. İstekli. lerin mektep vesikaları, sgıhhat küğıtları ve dört tane 6x9 kıt'asında fotoğraflarile birlikte 20 eylül 93$ tarihine kadar kurs müdüclü. “Jandarma genel komutanlığı Ankara sa_tınalmakomisyonundan: Bvsafına tamamen uygün olmak gereğile — (100:150) ton maden kömürü 3.10.935 perşembe günli saat (10) da Jandarma genel komu. tanlığı kuralında açık eksiltme usulü ile katın almacaktır. Kömü. rün bir tonuna (2250) kuruş paha biçilmiştir. İstekliler eksiltme gün ve saatinden bir saat önceye kadar 2490 sayılı kanunun (2 ve 3) cü tmaddelerindeki belgelerle (28688) kuruşluk sandık makburzu voya banka mektubunu Komisyona verceekleti ve kartaamesini de parasız. |. #lucakları, (2512) » PS13 a ğüne müracaatları. (2617) 1—4108 AVLANAN GÖNÜL FRANCES DRAKE — GARRY GRANT