17 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

17 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Haydutların Şefi kim? Polis hafiyesi (X:9)un nsl forması satışa çıktı Musolini son diyevinde şunu kastediyor: | Zecri tedbirlerle Afrikada | genişlememize mani olursanız Avrupa hudutları | tehlikeye girer ingilizler, Cebelitarikte askeri nakliyatı menetti, ! Akdenizde büyük gösteriler yapıyorlar Habeşler umumi seferberliğe hazırlanıyor stanbuldaki Ital- i yanlar Afrikaya İ doğru yola i çıkıyor ! Doğu Afrikadaki harp için : enem seren “. ij gönüllü yazılan İstanbuldaki İ- talyanlar bugünlerde yola çıka- ; caklardır. Bunların sayısı iki i yüz kadardır. li ila ani | Afrikada patlayacak harp Değil Avrupayı Hattâ bitaraflığa | azmetmiş olan | ateşe sürükleyebilir | Bir Habeş plâji!/ (Yazısı 2 nci sayfada) Italyan harp gemileri me Yunan sularından ayrılmıyor 77 Eyiai 1535 SALI Atina gazetelerinin verdikleri malü- mata göre bir İtalyan torpil gemisi daha İzin almadan Yunanistan Ar - sida adasına yapaşmıştır. Bu hâdise - den sonra İtalyan elçisi Yunan hükü- metine başvurmuş ve geminin tutul - maksadiyle adaya sığındığını söyle - miştir. Buna rağmen Yunan hükümeti hâ- diseyi protesto etmiş ve vaziyeti Ce - nevreye bildirmiştir. Bununla İtalyan harp gemileri dördüncü defa olarak izin almadan Yunan adalarına yanaş- muş olduğu fırtmadan — korunmak)| mis oluyorlar. Habeşistan - Italya anlaşmazlığı dünyanın her yerinde alâka ile takip ediliyor. Almanyada Bavyerada Uln civarında bu alâka, yapılan bir şenlikte garip bir şekilde kendini göslermiştir. Bir İtalyan denizoltı gemisi olduğu farzerilen bir tekneye, Habeş askerleri kılığına giren halk sandallarla hücum ederek zaptetmişlerdir. Ingiliz ordusunun azlığı endişe uyandırıyor “ Değil imparatorluğu, hattâ adalarımızı muhafaza edecek derecede yetişmiş askerimiz yok!,, Mecburi talimler taraftarları yı araya sokacaktır.,, böyle propaganda yapıyorlar (Yazısı 4 üncü sayfada) Nevyork (Özel) — İtalya - Habeş meselesi dolayısiyle Avrupada hasıl olan siyasal hareket, Amerikada ayni ehem- miyetle kendini göstermektedir. Amerika yanından bir çoğu bita- raflık iddiasiyle, “biz harp etmiyoruz. Biz, harp yüzünden kazanılmış servet istemiyoruz. Sulh istiyoruz. Avrupa si- yasasını yola koymak için harbedecek değiliz..,, demektedirler, Amerikanm her hangi bir Avrupa harbinde bitaraf kalması istiyenlerin sözü burada bitmiyor. Bitaraflık merak- ısı Senatör Robinson son bir münase-| betle demiştir ki: “Her hangi Avrupa ulusu, Avrupa) ziddiyetlerini yatıştırmak yolunda gerek | insan kuvveti, gerek parayla araya gire- ceğimizi sanıyorsa yanılıyor. Ancak sulh yolarma ilgi gösterebiliriz. , Fakat daha realist Amerikan âyanı- nın bu düşüceye verdiği cevap şöyledir: Bitaraflık davası güden Senatör Robin-! sona karşı Senstör Pop demiştir ki: || | “Eğer Afrika ihtilâfı bütün Avrupa! yı saracak olursa, biz, tamamen 1917 de- ki vaziyetimize düşeceğiz, Belki yeni bir Luzitanya hâdisesi olacaktır, Kimse bu- Bun aksini temin edemez. Her hangi) dünya alevlenişi, ister istemez Amerika- I be E Balkan güreş şampiyonası dün bitü, ? lerimiz 5 - 2 gibi mükemmel bir derece ile şampiyon ol. dular. Resmimiz ikinci gün, Mustafanın zorlu rakibini, müthiş bir enerji sarfederek saltoya aldığını gösteriyor Barbarostan İnmtikm!? Yeni başlıyan bu heyecanlıromanı Beşinci sahifede okuyunuz — mame Sene: 4 - Sayı: 1328 Balkan güreş olimpiyadı dün bitti ürkiye gene ş ime ampiyon “oldu Birinci: Türkiye “17 puvan Ikinci Romanya 10 puvan Üçüncü Yunan 9 puvan a4 üncü Neticede güre Yugoslav 6 puvan Daily Telegraph aytarı Volton'un Türkiye hakkında “Daily Telegraph,, gazetesi İstan. bul aytarı Volton gazetesine, Atatürk Türkiyesi ve Atatürk hakkında çok dik: kate değer bir yazı yazmıştır. Bu yazı sından bazı cümleleri alıyoruz: “Cumurulk' Türkiyesi, harpten son) raki smırlarından hoşnut olan, toprağına toprak katmak hırsını beslemiyen yahut toprak yüzünden kavgalara girişmek is. temiyen pek az memleketlerin biridir. Türkiye bugün elindeki topraklar. dan memnundur. Fakat Türkiyenin hak- lara el uzatacak, yahut sınırlarını teh- dit edecek olana veyl! Önceden İtal- yanm bu çeşit niyetleri olduğuna ihani- lıyordu. Türkiye her zahmete katlana;|' rak ve büyük fedakârlıkları göze alarak bu çeşit ziyareti lâyıkiyle karşılamağa hazırlandı. Türkiyeyi inciten biricik diken ara sıra bazı Bulgar hiziplerinin gösterdik. leri hasumettir. Bununla beraber Tür- kiya her bâdiseye karşı hazırdır. Türki-! yenin Trakya hududu, aşılmaz bir istib- Türkiye Boğazları yeniden tahkime kâm haline getirilmiştir. ait talebini şimdilik bırakmışsa da bu talep her hangi dakika yeniden ileri sü- rülebilir, Türkiye, büyük devetlerin birleşik hareketinden başka her harekete karşı! tecarüze uğrayamaz bir hale gelmiştir. | makalesi Atatürk her zaman gibi kuvvetlidir. Şimşek çakması; sür'atiyle yaptığı ve bütünlüğüyle tatbik ettiği yenilikler, yalnız sathi mahiyette değildir. Atatür- kün enerjisi sonsuzdur. Ve herkesin kendisi gibi olmasını ister. Atatürk as- keri bir deha olmak sıfatiyle de mevkii- ni muhafaza etmekte ve ordu onun baş- lıca'meşguliyetlerinden birini teşkil et- mektedir. * Türkiye hiç bir zaman bu ka- dar disiplinli, . bu kadar iyi | teçhizatlı, ve bu derece liyakatli bir orduya malik olmamıştır... Amerikada bir yılan ziyafeti çekildi Amerikadan bildirildiğine göre Ka » lifornia Şerpantoriunm'unun muha - fiz Piyer OArtran, meraklı (o bir çok kişilere bir yılan (ziyafeti vermis ve bilhassa çıngıraklı (o yılanın tavasını yedirmiştir. Kendisi söyle demektedir. “Çingıraklı yılanın etini ben pek körpe bir et bulurum. Adeta, kurbağa bacağının tadmı andırır.Hattâ daha in ee ve usarelidir. Dünyanın bir çok yer- lerinde'Efi ve Bod yılanlarının “bif - tekleri,, yenmektedir. Ve çok beğeni - lir. Memleketimizde, eti lezzetli bir çok yılanlar vardır. Fakat düşmanlık hisleri dolayısiyle kullanılmıyor. Cenesrede ukyusundan uyanan harp allahı Mars bağlamak için çalışıyorlar. Yalnız Mtalyan delegesi Aloizi bağları kesiyor,